Šta je novo?

Infrastruktura Bugarske (Sofija - Obilaznica..)

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=682716#p682716:1rwllq8g je napisao(la):
Igor » 24 Nov 2019 01:47 pm[/url]":1rwllq8g] . . mesto disuksije koja podrazumeva i međusobno pristojno obraćanje.
Naravo, pristojno obraćanje članova u diskusiji, bez obzira da li se slažemo.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=710623#p710623:ge2swwet je napisao(la):
GOJE » 21 Feb 2020 12:14 pm[/url]":ge2swwet]Zbog nedostatka vremena, tek sada kačim slike od 08.02. u odlasku i 15.02. u povratku:
Bugari su stidljivo krenuli u akciju na početku svog dela puta. Pa čim se izađe iz vijugavog dela, radovi i napredak su osetniji. Tako da ima i već poluzavršenih deonica.I naravno, devijacija.
Inače, kolona kamiona na bugarskoj strani je počinjala na nekih 30km od prelaza Kalotina (dakle, skoro na izlazu iz Sofije)!!!! Ukupna kolona nije bila toliko dugačka, jer su je policajni službenici prekidali zbog radova i devijacija, ali ipak.....
file.php

file.php

file.php
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=710733#p710733:370kloie je napisao(la):
caribrod » 21 Feb 2020 09:45 pm[/url]":370kloie]Počeli su deonicu od granice do Dragomana. Strabag table na sve strane. I radnici u odvratnim nandžarastim uniformama, ko đubretari da me izvinete. Još to nije ni blizu onoga što se najavljuje od 1.marta, gde bi trebalo da krenu baš udarnički. Za sada rade uglavnom na pripremi gradilišta, ne na budućoj trasi. A trasa je baš uz put, jer se od 1+1 pravi 2+1/2+1. Još nije bilo ni obeležavanjem početka radova, a voli premijer Borisov da se islika, nije da ne voli.
A kad krene od marta očekujem haos pogotovu tokom leta kad krenu Turci, generalno nemam pojma kako će to da funkcioniše u onoj klisuri gde će biti miniranha, a čujem da je Štrabag u projekat ubacio i 2 mala tunela oko 80m, vrv cut&cover, bliže granici...
Što se tiče deonice koja se gradi od maja, tu su do decembra napravili ogroman posao, pustili 5,5km novog poluprofila bez SMA i sada su 2 meseca malo odmarali i radili ponešto, od marta će nastaviti i realno do kraja godine mogu da završe tih 16,5km i verujem da hoće.
Treća deonica nije ni početa, pojavilo se da će evropske pare sa puta ka Grčkoj za deonicu koja obilazi kanjon Strume biti prebačene za taj lot, ali za sada ništa zvanično. Ta deonica zaobilazi semafor, ograničenja, ležeće policajce na ulazu u Sofiju na postojećem 2+2 bez odvojenih traka i izlazi direktno na Severnu tangentu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=710796#p710796:sfjajp3l je napisao(la):
branik » Sat Feb 22, 2020 7:32 am[/url]":sfjajp3l]Čemu citat bez komentara?

Pretpostavljam zato što sam ja lupio ovaj komentar na temi Koridor 10, što tamo i jeste i nije offtopic, a ovde svakako nije off, pa je hteo da bude i tu gde mu je sigurno mesto. Igor se pre par meseci složio da kačim sve što imam vezano za ovaj deo kraka C (Niš - Sofija) koridora 10 i na temi K10, jer je to mnogo čitanija tema, dok bi ovde prošlo takoreći nezapaženo. A i majstor me direktno pitao baš na toj temi...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=710796#p710796:21r14efp je napisao(la):
branik » 22 Feb 2020 07:32 am[/url]":21r14efp]Čemu citat bez komentara?
Čemu takvo pitanje bez komentara o temi ili o prenetim citatima ?!

Ja nisam prošao tom trasom, a verujem šta su napisali oni koji su videli trasu.
Na drugim temama se pojave komentari koji pripadaju ovoj temi, pa ih prenosim.
 
U principu bih ja mogao da reagujem, ali meni je OK, nemam ništa protiv "spornog" citata, jedino mi je žao što nisam mogao da fotkam, jer je kiša počela na početku gradilišta i pratila me do granice i onda na samoj granici prestala!
 
Juče premijer Borisov obišao gradilište oba lota - najpre ovaj lot 2 koji je počet u maju i gde se dosta odradilo:

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=2683238905237496&id=100006542380422

A onda i ovaj koji je nedavno započet:

https://www.facebook.com/boyko.borissov.7/videos/2683270275234359/

Ne preporučujem da detaljno gledate, više politike i pomalo struke, ali pre svega zabave za one koji znaju bugarski. Ja jesam odgledao i uglavnom je tako ono što sam već pisao:
1. Lot 2 bliže Sofiji planiraju da puste u punom profilu krajem ove godine u celoj dužini od nekih 17km. Deluje realno, ali ako se vrate na mod iz 2019. Utanjili su nešto od početka godine, a nije da je zima bila duga i hladna... Mada neprimetno sade ogradu pored puta recimo, što su i snimili. Verovatno će sad malo ozbiljnije da krenu. Štaviše očekujem da pre leta i turskog toka bude puštena kompletna nova, leva strana (km 0+000 je na samoj granici i odatle se gleda šta je levo, a šta desno) u poluprofilu, a deo gde je sada poluprofil, nekih 5,5-6km gde se išlo pored kaldrmom - u punom profilu!
2. Lot 1 od granice do Dragomana su počeli i kao rok za završetak pomenuše januar 2022. Krenuli su lagano, a ozbiljnije bi trebalo od 1. marta - to znam nevezano za klipove. Počeli su od verovatno najlakšeg dela - iskopali su veliki parking-proširenje posle nadvožnjaka (gde je do sada dežurala Granična policija, a u poslednje vreme i ovi BG-toll sa putarinama. Sad tu ide armirani nasip kako reče Nankov juče, pa će raditi trasu i onda prebaciti u tu novu desnu da bi kopali postojeći put da ga prošire za levu. Ali to je lakši deo posla, pošto tu nova gradnja ide desno od puta, jer ima mesta do pruge. Mnogo teže je samo kilometar-dva dalje, gde je pruga neposredno uz put, a nju sigurno neće izmeštati, već se put gradi na kontu brda, levo od sadašnjeg. Tu su počeli da spremaju kosine za kresanje, mada sam siguran da na nekim mestima neće moći bez miniranja, pa ćemo videti... Potvrdili su da će graditi 1 tunel od 40m za prolaz životinja negde na 4+850, pa me živo zanima kako će to pod saobraćajem. Vrv će raditi kao veliki podvožnjak jednu pa drugu stranu. Na par stotina metara od mesta gde se Bojko ispriča sa zemljakom mašinistom deda Ivanom i likom iz Srbije počinje vijadukt od oko 900m koji ide iznad pruge i koji će služiti za jedan pravac AP, valjda ka granici, dok će se za suprotni pravac proširiti postojeći put ispod pruge. U delu pored same granice nisam primetio neku aktivnost, kao ni na kraju lota, tj. ka spoju sa lotom 2 duž grada Dragoman, gde su na samo kilometar i nešto projektovane 2 petlje. Ministar finansija Goranov, kome pripada i Carina tvrdio je da će proširenje graničnog prelaza Kalotina biti gotovo pre završetka autoputa, mada još nisu počeli, po njegovim rečima samo što nisu.
3. Lot 3 ne pominju uopšte, a kad ga drugom prilikom pomenu mantraju da je u fazi izrade tehničkog projekta, koji je međutim odrađen još 2017. Pare nisu problem, para nema! Borisov lepo priča u jednom od videa da će posle završetka obilaznice Pomorja i kompletiranja brzog puta (2+2) od Burgasa do Nesebra i SB, sav kolaps biti preusmeren na 2 kružna toka i 2 semafora kod Metroa na ulazu u Burgas (i onda kao onaj mali Nankov sav ucakli okicama - evo sledeće nedelje raspisujeo tender za severozapadnu obilaznicu Burgasa). E to isto će se desiti ako ne izgrade lot 3 u najskorije vreme. Ionako je i sada ozbiljan haos na ulazu u Sofiju od Božurišta do kružnog kod Briikolaža.

P.S.
Za one koji nisu bili (ili jesu a ne mogu da pohvataju moje pisanije šta je gde i šta je šta), a zanima ih, toplo preporučujem SAT-ove patrole do Bugarske (SB, Bansko i sad Pamporovo).
 
Evo apdejta sa Kalotina - Sofija od pre nedelju dana:
Prvo lot2 /Hrabarsko-Slivnica-Dragoman, 17km u ravnici/, momci dobro rade i to nacrtaju na karti, da ne objašnjavam...
Jedna strana je skoro završena, osim na početku puštena u saobraćaj bez habajućeg, a većinom se radi druga, bivši magistralni put.
Nije korona ništa tu zasmetala, iako je rok maj 2021. nije isključeno da se ispuni želja premijera Borisova i da se pun profil pusti do kraja godine:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=VifK61DzxIw[/youtube]

Lot 1 /Dragoman-Kalotina, 14,5km u klisuri/, deo koji ide do graničnog prelaza, ima nacrtano...
Strabag je tu tek počeo, imaju građevinsku dozvolu tek za 1,4km, to je oko 10%, mnogo težak teren sa 3 petlje - 1 posle granice 2 u Dragomanu.
Ovde ima gomila posla, vijadukti, izmeštanje dela pruge, koja se takođe modernizuje, biće miniranja i privremenih obustava saobraćaja 2 godine.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=y2kRd_M968Y[/youtube]

I ne manje važno, proširenje graničnog prelaza Kalotina, što bi trebalo dabar malo ubrza prelazak granice.
Tu dron nije smeo malo bliže granici, za sada su pomereni napuštena pumpa, besmisleni kiosci i privremeni objekti, koji su dodatno kočili prolazak.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=LyNzWft6H80[/youtube]

O lotu 3 (16,6km), koji bi trebalo da vodi direktno na severnu tangentu, obilazeći industrijsku zonu Božurište, semafor kod Metroa i pešački i ležeći kod raskrsnica za Božurište i Bankju, gomilu ograničenja 50 - ni reči, a kamoli tendera...
Biće kad završe lot 2 i kad ukapiraju da su nesnosne gužve postale svakodnevne i celodnevne, a ne samo leti i u špicu.
 
Lepo, braća Bugari prže...
Uskoro Niš-Sofija za 90 min laganica vožnje ...
 
Svaki put kad prođem ovom klisurom prema Sofiji, pitam se kako će za ime Boga ovde da uglave autoput, plus da ostane pruga, plus reka... a između dva brda brat bratu 200 metara ili manje...

Fascinantno je šta sve ljudska ruka može da napravi...
 
Novi apdejt autoputa od granice do Sofije, tj. ne baš do Sofije, pošto lot 3 (Hrabarsko-severna brza tangenta) nije ni blizu početka.
Lot 2 (petlja Hrabarsko - Dragoman) ima 2 dela u smislu napretka i tehnologije. Prvi je od početka radova iz pravca Sofije (a tako je i snimano) do petlje Slivnica, druge na snimku - skoro završeni romb, tamo gde se od 2+2 podeljenih samo punom linijom pravi pun profil autoputa 2+1/2+1, a drugi od Slivnice do Dragomana. Na ovih prvih 4-5km se intenzivno radi, ali je pitanje da li mogu da do do kraja godine ispune želju premijera Borisova (iako im je rok maj 2021.), jer tehnički ima gomila sitnica i krupnica za završiti: jedna strana podvožnjaka ispod koga prolazi pruga, jedna mosta na reci Slivnica, rušenje starog nadvožnjaka na petlji Slivnica zapad (Opicvet). Na drugih 10-ak kilometara gde se 1+1 duplira na 2+1/2+1 ostao je samo malo fensi, a malo i smorni deo - da se asfaltira do habajućeg 1 strana (pravljena preko starog puta), pa da se u nju prebaci sav saobraćaj, pa da se nova kojom se sada vozi dvosmerno bez SMA sredi i spremi za habajući i kad to završe imaćemo pun profil, svakako ove godine.
Snimak je od pre ravno 10 dana:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=1Qj2IiQ8dTE[/youtube]

Štrabag je ozbiljno napao lot 1 Dragoman - Kalotina, prilično teška deonica, u planini i sve to pod međunarodnim tranzitom. Loša vest je da uz naseljeno mesto Dragoman ništa nije pipnuto (sam početak snimka - panorama), a tu ima čak 2 petlje u razmaku od jedva 2km. Dobra vest je da sve ostalo jeste, počev od novotrasiranog dela od Dragomana ka granici, uključujući i vijadukt od 962m preko pruge(10:45). Ovde ima dobre 2 godine posla za guslanje uz ozbiljan tempo, rendanja brda, izmeštanja pruge i lokalnih puteva, a interesantan je i veliki nadvožnjak na 9:55, koji će omogućiti divljim životinjama da pređu autoput i stignu do - pruge :shock:
Snimak je od pre 3 dana:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=xAW8dnRv-u0[/youtube]

Vlažan san mi ostaje lot 3 (Hrabarsko - SST), ali ni pomena za sada o njemu. Njegovim završetkom i rekonstrukcijom 2 bulevara u severnom delu Sofije (1/2 će izgleda najzad započeti) od granice do centra Sofije bi se stizalo za 30 min., koliko treba od npr. Obrenovca do centra BGD van špica ili bratu Krcanu od kuće do centra Sidneja :sesir: Granica je već druga priča - prolazio sam u rasponu od 5 min. do 5h.
 
I sad dobri moj Caribrode pogledaj ovaj tempo rada na ovoj deonici i uporedi sa tempom ranjenog puža na deonici Preljina - Požega . I sve ti je jasno.
 
Brate, samo da nam Bugari ne budu uzor. Kroz šta sve su oni prošli sa njihovim autoputevima da bi došli do ovog.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=764980#p764980:2awjvsdm je napisao(la):
Pendolino » Tue Aug 11, 2020 8:13 am[/url]":2awjvsdm]Brate, samo da nam Bugari ne budu uzor. Kroz šta sve su oni prošli sa njihovim autoputevima da bi došli do ovog.

Mda, ali za razliku od nas nisu uništili svoj Energoprojekt - GBS (Glavbolgarstroj). Kupili su ga direktor i radnici, pa sad je to malo više direktorovo, ali rade sve u 16. Oni grade ovu prvu deonicu (lot 2), deo južne obilaznice Sofije, deo ka Grčkoj (gde između ostalog naguravaju par stotina metara mosta preko starog puta, pruge, reke...), gasovod, gomilu javnih, privatnih, državnih i trgovinskih objekata, kompleksa, fabrika... A rade i u inostranstvu. Deo njihovog portfolija:

https://gbs-bg.com/en/projects/

Mi ovde kolektivno balavimo na Bemax, s razlogom, ali ovi su za njih viša liga!
 
Uh ovo tesanje brda izgleda veoma zahtevno.
Da li se zna na koji način planiraju da podupiru kosine, da se ne bi dešavala Grdelica?
Ovde ima jedno bar 5 potencijalnih Grdelica, koliko vidim na snimku...
 
Bugari se ne šale :)
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=_SlyBI8HaHI[/youtube]
 
Ozbiljan napredak u klisuri od poslednjeg snimka... stvarno ljudi rade, nema šta.
Bravo!
 
Jel ima sanse da se zavrsi u roku, bese maj 2021 zadat datum?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=778394#p778394:rw7ob16k je napisao(la):
Pegasus » Sun Sep 27, 2020 12:01 pm[/url]":rw7ob16k]Jel ima sanse da se zavrsi u roku, bese maj 2021 zadat datum?

Rok za ovu deonicu sa snimka (Kalotina-Dragoman) je januar/februar 2022. Ima šanse da bude u roku.
Rok za deonicu 2 (Dragoman-Hrabarsko) je maj 2021. Biće skoro sigurno do kraja ove godine, dakle pre roka.
Deonica od Dragomana do Slivnice 99,99% se pušta do kraja godine, neizvesno je samo od Slivnice do Hrabarskog (~4km).
 
Caribrode ako mozes samo u jednoj recenici, jel znas kako Bugari napreduju sa gasovodom, bez njihovog dela gasovoda Srbija ne moze da se poveze sa Turskom i Rusijom, a mi smo nas posao skoro sve zavrsili?
 
A evo i naših...

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=BlgMxbg8LOI[/youtube]
 
Bez drona za promenu:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=5fpOO8oHSFc[/youtube]
 
Bugari se ne šale 2 :)

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=3xb6QGEKKW0[/youtube]
 
A meni ipak ovih dana najvažnije što su evropska sredstva sa Strume prebacili između ostalog i na lot 3 A6 i da će verovatno do nove godine morati da puste tender!
Ne očekujem da razumete 100%, ali i sada se poslednjih 15km pre ulaska u Sofiju jedva prolazi leti i u špicu, sa završetkom ova 2 lota to bi postalo nepodnošljivo.
U toku je i ozbiljna rekonstrukcija graničnog prelaza sa bugarske strane, gde će debelo da bude proširen i plus spojen sa autoputem velikim brojem traka, ne kao sada sa ograničenjima od 8km/h, ležećim policajcima, uskim grlom kod policijske kućice, nego čim prođeš carinu, ako imaš vinjetu ne zastajkuješ nigde.
Do ulaza u Sofiju 2022. stizaće se 20-ak minuta od granice, do centra za 30-ak pod uslovom da gradska opština Sofije završi odnosno proširi bar 1 od 2 bulevara (oba izlaze na kružni iznad železničke - Rožen i Ilijanci), koji imaju direktan izlaz i petlju na severnoj tangenti.
Onaj treći, koji sa severne tangente vodi ka aerodromu, trebalo bi da je U/C, barem 1.faza do bul. Vl. Vazov, sa tom vezom put do aerodroma biće kraći za par km i sigurno 10-15 min. Sa drugom fazom do bul. Botevgradsko šose još dodatnih 5-10 min. Sad se bez ulaska u grad do aerodroma kruži do bola, pa opet se danju više isplati ići okolo, noću već ne, brže je kroz grad.
 
Vrh