Juče premijer Borisov obišao gradilište oba lota - najpre ovaj lot 2 koji je počet u maju i gde se dosta odradilo:
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=2683238905237496&id=100006542380422
A onda i ovaj koji je nedavno započet:
https://www.facebook.com/boyko.borissov.7/videos/2683270275234359/
Ne preporučujem da detaljno gledate, više politike i pomalo struke, ali pre svega zabave za one koji znaju bugarski. Ja jesam odgledao i uglavnom je tako ono što sam već pisao:
1. Lot 2 bliže Sofiji planiraju da puste u punom profilu krajem ove godine u celoj dužini od nekih 17km. Deluje realno, ali ako se vrate na mod iz 2019. Utanjili su nešto od početka godine, a nije da je zima bila duga i hladna... Mada neprimetno sade ogradu pored puta recimo, što su i snimili. Verovatno će sad malo ozbiljnije da krenu. Štaviše očekujem da pre leta i turskog toka bude puštena kompletna nova, leva strana (km 0+000 je na samoj granici i odatle se gleda šta je levo, a šta desno) u poluprofilu, a deo gde je sada poluprofil, nekih 5,5-6km gde se išlo pored kaldrmom - u punom profilu!
2. Lot 1 od granice do Dragomana su počeli i kao rok za završetak pomenuše januar 2022. Krenuli su lagano, a ozbiljnije bi trebalo od 1. marta - to znam nevezano za klipove. Počeli su od verovatno najlakšeg dela - iskopali su veliki parking-proširenje posle nadvožnjaka (gde je do sada dežurala Granična policija, a u poslednje vreme i ovi BG-toll sa putarinama. Sad tu ide armirani nasip kako reče Nankov juče, pa će raditi trasu i onda prebaciti u tu novu desnu da bi kopali postojeći put da ga prošire za levu. Ali to je lakši deo posla, pošto tu nova gradnja ide desno od puta, jer ima mesta do pruge. Mnogo teže je samo kilometar-dva dalje, gde je pruga neposredno uz put, a nju sigurno neće izmeštati, već se put gradi na kontu brda, levo od sadašnjeg. Tu su počeli da spremaju kosine za kresanje, mada sam siguran da na nekim mestima neće moći bez miniranja, pa ćemo videti... Potvrdili su da će graditi 1 tunel od 40m za prolaz životinja negde na 4+850, pa me živo zanima kako će to pod saobraćajem. Vrv će raditi kao veliki podvožnjak jednu pa drugu stranu. Na par stotina metara od mesta gde se Bojko ispriča sa zemljakom mašinistom deda Ivanom i likom iz Srbije počinje vijadukt od oko 900m koji ide iznad pruge i koji će služiti za jedan pravac AP, valjda ka granici, dok će se za suprotni pravac proširiti postojeći put ispod pruge. U delu pored same granice nisam primetio neku aktivnost, kao ni na kraju lota, tj. ka spoju sa lotom 2 duž grada Dragoman, gde su na samo kilometar i nešto projektovane 2 petlje. Ministar finansija Goranov, kome pripada i Carina tvrdio je da će proširenje graničnog prelaza Kalotina biti gotovo pre završetka autoputa, mada još nisu počeli, po njegovim rečima samo što nisu.
3. Lot 3 ne pominju uopšte, a kad ga drugom prilikom pomenu mantraju da je u fazi izrade tehničkog projekta, koji je međutim odrađen još 2017. Pare nisu problem, para nema! Borisov lepo priča u jednom od videa da će posle završetka obilaznice Pomorja i kompletiranja brzog puta (2+2) od Burgasa do Nesebra i SB, sav kolaps biti preusmeren na 2 kružna toka i 2 semafora kod Metroa na ulazu u Burgas (i onda kao onaj mali Nankov sav ucakli okicama - evo sledeće nedelje raspisujeo tender za severozapadnu obilaznicu Burgasa). E to isto će se desiti ako ne izgrade lot 3 u najskorije vreme. Ionako je i sada ozbiljan haos na ulazu u Sofiju od Božurišta do kružnog kod Briikolaža.
P.S.
Za one koji nisu bili (ili jesu a ne mogu da pohvataju moje pisanije šta je gde i šta je šta), a zanima ih, toplo preporučujem SAT-ove patrole do Bugarske (SB, Bansko i sad Pamporovo).