Šta je novo?

Infrastruktura Bugarske (Sofija - Obilaznica..)

E moj Panto, prasad su srećna dok ih tove... samo ne shvataju šta ih čeka...
A za par godina, ti ćeš se osećati veoma smešno zbog ovog posta gore... šteta što ne možeš da staviš stvari u kontekst i vidiš gde sve to ide...
 
Не, ја нисам видовит, а ето има већ 30 година како читам наслове у Дуги "Калифорнија гладује" (Драгош Калајић, 1993.), па свакодневне написе у Политици и Новостима како Чеси и Пољаци пропадоше без социјализма, и из неког разлога им још не поверовах.
 
Htedoh ozbiljno da odgovorim, ali šta, kad je Steva napisao disertaciju. :)

Gledam Rumuniju iz prvog reda poslednjih 25god. Pametnome dosta, na temu šta je i kako nacionalni interes. Moramo da pronađemo svoje mesto u vremenu današnjem i prostoru ovdašnjem. Biti drugi Kaliningrad u Evropi, nije dobra sudbina za našu decu, ako je za nas već uglavnom gotovo.
 
U ponedeljak sam prošao, nadam se da će ovaj mali izveštaj nekom biti koristan. Kvalitet autoputa mnogo bolji sa srpske strane, ova uključenja ili isključenja jesu čudna, ali se čovek snađe.

U suštini od granice do Slivnice je manje više gotov pun profil. Ostalo je malo da se završi, par kilometara između Dragomana i Kalotine (i to bukvalno par, možda 3). Tu se prelazi na drugu stranu autoputa. Čini mi se da je skoro sve bilo asfaltirano, mada nekad nisam mogao da vidim drugu stranu. Na dosta mesta nije postavljena dobra horizontalna signalizacija.

Deo od prestanka autoputa do Sofije je blago rečeno raspad. Za razliku od puta ka Plovdivu koji je normalan autoput koji se uliva u širok bulevar sa tri trake, i generalno sasvim lagan za vožnju, ka Sofiji je to relativno loša magistrala koja je sve gora što je vozač bliži gradu. Srećom ima dve trake u svakom smeru. Otprilike treba 40min od Sofije do granice. Vožnja generalno nije naporna, osim magistrale oko Sofije i ulaska u grad/izlaska iz njega.

Problem je sama granica, deo od granice do autoputa je u ekstremno raspadnom stanju, sa nekim nejasnim preusmeravanjima i raspadnutom površinom asfalta. I naravno granica, gde su čekanja užasna. Trebalo mi je malo manje od tri sata od Beograda do granice, četiri sata čekanja na granici, i sat vremena do Sofije. Nažalost, čini mi se da se to neće promeniti do našeg ulaska u Šengen, što - gledajući političku situaciju - neće biti skoro.
Duga čekanja su uglavnom petak-ponedeljak tokom letnje sezone i ponekad kada su praznici, van toga su razumna vremena prelaska granice. Ja sam 16.06.2023. petak, išao do Sofije i nazad, na granici sam bio 40min-60min u oba pravca. Slažem se za stanje Bugarskog graničnog prelaza, ali u toku su radovi, trebalo bi to da se reši kad završe.
Put od kraja AP do Sofije, nije baš raspad, u rangu sa našim magistralama obnovljenim pre 10ak godina.
Ne znam što si išao magistralom oko Sofije kada oni imaju severnu obilaznicu sa sevenom brzom tangentom u rangu autoputa, na tom pravcu ka Plovdivu(obeleženo strelicama na slici). To je uradjeno pre par godina. U Sofiji jedino Južna obilaznica nije kompletirana.(obeleženo pravougaonikom na slici).
1692092015620.png
 
Pazi, raspad - za južnu Kaliforniju nije, ali je od našeg autoputa ipak lošiji. Konkretno, ozbiljni kolotrazi oko Ljulina, na dva mesta se sužava u jednu traku (zbog skretanja ulevo), te sa 100 km/h moraš brzo da staješ.

Nadam se da je tako što se tiče prelaska van tih momenta sezone. Ovaj na granici mi je rekao da je tako i utorkom u 2 ujutro. Kad sam se vraćao u ponedeljak popodne, kolona je sa naše strane bila recimo 3-4km.

Što se puta tiče, išao sam za Sofiju, pa onda iz Sofije za Plovdiv. Tako da nisam išao obilaznicom, nego kretao iz centra (Орлов мост, Цариградско шосе, АМ Тракия). Jako prijatan pravac za vožnju. Za razliku od pre par godina kada je na Trakijskom autoputu još bilo betonskih deonica, sada je sve rekonstruisano ili u procesu rekonstrukcije do Plovdiva. Bez problema se vozi 140-150.
 
Htedoh ozbiljno da odgovorim, ali šta, kad je Steva napisao disertaciju. :)

Gledam Rumuniju iz prvog reda poslednjih 25god. Pametnome dosta, na temu šta je i kako nacionalni interes. Moramo da pronađemo svoje mesto u vremenu današnjem i prostoru ovdašnjem. Biti drugi Kaliningrad u Evropi, nije dobra sudbina za našu decu, ako je za nas već uglavnom gotovo.
Ne vredi, mislim da rusocentrizam kod Srba nikad nije bio izraženiji nego danas...
 
Pre tri nedelje sam imao izuzetno zadovoljstvo da me ugosti moj prijatelj I svima ovde znani forumas caribrod. Kao savrsen domacin provezao me od Gradine do Sofije, a silazili smo sa glavnog puta I na trecu deonicu koja se odvaja od glavnog puta I skrece prema severnijem delu sofijske obilaznice.
Te prve dve deonice su bile 99% zavrsene cak I sa kompletiranom I horizontalnom I vertikalnom signalizacijom. Naravno jos uvek je tu I tamo bilo devijacija iz sitnih razno raznih razloga, ali sustinski prve dve deonice, gledano od granice su kompletno zavrsene I samo su cekale svecano otvaranje. Posto Bugari imaju naplatu putarine vinjetama I nisu se bas potrudili da im pojedini ulazi I izlazi sa ap budu bas sa savrsenim radijusima a ni sama duzina izlazno ulaznih traka I nije bas preduga, jer njima ti izlazi ne vode na naplatne stanice, tako da su prilagodjene cestim prikljuccima I gotovo da taj deo pre lice na brzu saobracajnicu nego na ap, ali to sve jako dobro funkcionise. I sto je najvaznije vrlo je jeftino. Po savetu caribroda vinjete se malo iza prelaza mogu kupiti znatno jeftinije nego na samom I pre prelaza. On je platio godisnju 46 eura, sto priznacete I za Bugarski standard nije mnogo.jeste da mi nas deo deluxe bolje , ali Bugarski ne zaostaje mnogo. Sve u svemu mnogo I udobnije I sigurnije nego pre. Nazalost jos uvek policija vreba, ali caribrod zna bas svaku sumnjivu tacku, tako da sam bio opusten I uzivao.
20230817_155747.jpg
20230817_160146.jpg
20230817_145235.jpg
20230817_145536.jpg
20230817_145500.jpg
20230817_145458.jpg
20230817_145422.jpg
20230817_155737.jpg
20230817_155659.jpg
20230817_145552.jpg
20230817_160055.jpg
20230817_160002.jpg
20230817_155633.jpg
 
Ovo su fotke sa tog treceg I poslednjeg lots koji se dosta severnije zavrsava na Sofijskoj obilaznici na kojoj je vec I petlja izgradjena za ovaj krak. Kao sto se vidi zemljani radovi su uveliko u toki, a posto je ravnicarski predeo I nema bas ni mnogo nekih betonskih radova. Bilo je jako mnogo kamiona koji su donosili materijal za nasipanje trupa I drugih masina, tako da je utisak da se prilicno intenzivno radi. Stvar koja ce I dalje ostati kao rak rana je granicni prelaz koliko god da ga prosiruju, ostaje uzasno neprohodan u vreme navale Turaka. Mi u povratku I pored trikova koje caribrod zna I skrati oko sat vremena , samo u povratku cekali 4 sata. Sta reci?
Posle toga me caribrod odvezao do susednog sela pored Gradine I objasnio kako je sa druge strane pruge vrlo lako podici alternativni granicni prelaz, ako nista drugo ono bar samo za drzavljane Bg I Srb, ali da su malo problem propisi eu. Prilazni putevi postoje I to je zaista dobra idea. Nesto slicno je uradjeno prema Madjarskoj.
Imao sam posebno zadovoljstvo da obidjem I manastir Poganovo pon
ovo posle tacno 32 godine, a u Sofiji, poslednji put bio jos kad sam gledao Zvezdu 91 ikad sam se greskom u zelenoj jakni nasao medju Grckim navijacima I skocio kad je Mihailovic dao gol I umalo nisam dobio batine. Vrlo pozitivan utisak na mene je ostavi metro. Nadam se da ce I Beograd konacno dobiti tako nesto.
Ovim putem se zaista zelim zahvaliti I prvom direktoru u opstini Dimitrovgrad sa prezimenom na "ic" za sav trud koji je ulozio da se tako lepo osecam, nadam se da ce mi pomoci da mu sin se vrati na ovaj forum jer mi boljeg experta ni ucitelja I ne trebamo.
Na zalost na samom kraju sam dobio jednu tragicnu vest, pa sam prekratio ovo putovanje.
20230817_162244.jpg
20230817_160620.jpg
20230817_162803.jpg
20230817_162753.jpg
20230817_162855.jpg
20230817_162834.jpg
20230817_162326.jpg
20230817_162254.jpg
20230817_163030.jpg
20230817_162819.jpg
20230817_162815.jpg
20230817_163052.jpg
20230817_162915.jpg
20230817_162905.jpg
20230817_163047.jpg
20230817_163037.jpg
 
Poslednja izmena:
I gotovo da taj deo pre lice na brzu saobracajnicu nego na ap


Колико видим, пут и јесте означен као брза саобраћајница (мотопут), а не аутопут. До душе, по бугарској категоризацији путева, максимална дозвољена брзина на аутопуту је 140 км/ч, а на мотопуту 120 км/ч.

200px-Bulgaria_road_sign_%D0%9522.svg.png
 
Kakav je ovo put desno? :oops:

Nije valjda da ova bela kuća ima pristup autoputu. :ROFLMAO: Kontam da je privremena saobraćajnica za izvođače. Nisam nigde video da se na autoput uključuje po 90 stepeni.
 
Prodjoh u ponedeljak do Sofije. Konačno nema više devijacija. Skoro pa je sve gotovo, ostao je LOT 3 još i gradi se. Malo su mi nejasna ograničenja brzine.
LOT1 ograničenje 80km/h, na početku 50km/h zbog one lude raskrsnice i 60km/h u zoni železničkog vijadukta.
LOT2 ograničenje 110km/h, tako stoji od kada su pustili deonicu.
Standardan kvalitet za Bugarske puteve.
 
Jel imas neki snimak sa granice? Dokle ste stiglo s renoviranjem Kalotine?
 
Slikano u pravcu Sofije. Nisu slike bas najbolje, al vidi se da je trasiranje stiglo do dela gde su duple trake.
Na samom prelazu su montirane kućice, uradjena nadstresnica i deluje da ce to biti gotovo do juna ( bar opremanje samog prelaza). Neposredno iza prelaza vozi se jedan kratki deo sa "ostruganim asfaltom", i naravno RADAR odmah na delu gde počinje nova deonica, snima KA granici.
20240215_113526.jpg
20240215_113528.jpg
20240215_113531.jpg
20240215_113532.jpg
20240215_113535.jpg
20240215_113536.jpg
20240215_113539.jpg
20240215_113540.jpg
20240215_113604.jpg
 
Ko ove godine planira za GR preko BG imaće manje km magistralom jer je kod Blagoegrada pušten u saobraćaj tunel Železnica.

Sada ostaje još čuveni Kresanski tesnac za koji koliko čujem nije usaglašena trasa iz raznih razloga a ostalo je još nekih 25-30km do Slivnice.

 
Koja je sad situacija do Sofije?

Fali samo zadnjih 15 km pred Sofiju

Poslano sa mog M2007J3SG koristeći Tapatalk
 
Koja je sad situacija do Sofije?

Fali samo zadnjih 15 km pred Sofiju

Poslano sa mog M2007J3SG koristeći Tapatalk
Tako je, ali i to se uveliko gradi i ulivace se u severnu obilaznicu direktno....
Tu gde ce se nastavljati odnosno gde sad prestaje autoput se sad intenzivno radi na izgradnji buduce petlja ali nakon nekoliko km se opet vozi normalno onom starom deonicom sa po dve trake u smeru sve do sofije...
 
Tako je, ali i to se uveliko gradi i ulivace se u severnu obilaznicu direktno....
Tu gde ce se nastavljati odnosno gde sad prestaje autoput se sad intenzivno radi na izgradnji buduce petlja ali nakon nekoliko km se opet vozi normalno onom starom deonicom sa po dve trake u smeru sve do sofije...
Hvala. U koji sat su najmanje gužve po danu da planiram dolazak / odlazak.

Kad je Rush hour u Sofiji ?

Poslano sa mog M2007J3SG koristeći Tapatalk
 
Vrh