Šta je novo?

Infrastruktura Bugarske (Sofija - Obilaznica..)

Ja sam uglavnom išao severnom, ali to je toliko kratko i jednostavno (bilo kojom rutom), da zaista nema veze.

Kroz Sofiju nema smisla ići, osim u šoping ;).
 
rkoma1986":5o37twqo je napisao(la):
Negde po netu sam citao da je bolje ici severnom, negde da je bolje juznom, a negde sam cak video da preporucuju put kroz Sofiju ukoliko se putuje nocu, zbog kvaliteta puta... Znaci najbitnije mi je koji je put bolji, u smislu rupa, kolotraza i slicnog... Ovo posle Sofije mi je jasno, Trakija i na moru sam za 3 sata :) Po povratku se obavezno javljam sa utiscima i preporukama, kako sto se tice puta, tako i sto se tice celokupnog letovanja

Ja bi definitivno izbegavao severnu jer je put uzas iako je malo kraci. Idi ili juznom (koja se u delovima gradi, a oko 10 kilometara je izgradena) ili preko centrom grada ako ne putujes medju 7h i 19h. Ali ja mislim da je juzna obilaznica najbolja varijanta. Nadam se da ti nisam prekasno odgovorio jer ja isto tako sam na odmoru.

Lepo se provodi i srecan put! :)
 
Friško ;) - prelazak novog mosta Vidin-Kalafat, preko Dunava, između Bugarske i Rumunije.

Snimano je na motoru, tako da je audio slabijeg kvailteta.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=mU6fIdKaroA[/youtube]

Inače, most je po meni odlično odrađen i novim pristupnim putem sa 2+2 trake idealno je povezan na obilaznicu oko Vidina.

Integrisani granični prelaz je na rumunskoj strani (Bugari i Rumuni su u istoj kućici), a na istom mestu se plaće i mostarina, tako da postoji samo jedno stajanje.
 
Сада са снимка ми се чини да је оно што можда слови за пешачко бициклистички део, неупотребљиво, уско и са расветом по средини. Као код наше нове рампе на Панчевачком мосту.
Сјајан снимак и + за Севериана
 
Andrej_LJ":2fi3qw3a je napisao(la):
rkoma1986":2fi3qw3a je napisao(la):
Negde po netu sam citao da je bolje ici severnom, negde da je bolje juznom, a negde sam cak video da preporucuju put kroz Sofiju ukoliko se putuje nocu, zbog kvaliteta puta... Znaci najbitnije mi je koji je put bolji, u smislu rupa, kolotraza i slicnog... Ovo posle Sofije mi je jasno, Trakija i na moru sam za 3 sata :) Po povratku se obavezno javljam sa utiscima i preporukama, kako sto se tice puta, tako i sto se tice celokupnog letovanja

Ja bi definitivno izbegavao severnu jer je put uzas iako je malo kraci. Idi ili juznom (koja se u delovima gradi, a oko 10 kilometara je izgradena) ili preko centrom grada ako ne putujes medju 7h i 19h. Ali ja mislim da je juzna obilaznica najbolja varijanta. Nadam se da ti nisam prekasno odgovorio jer ja isto tako sam na odmoru.

Lepo se provodi i srecan put! :)
@Ркома1986, погледај на сајту РТС-а Алвиркову јучерашњу емисију САТ, имали су патролу до Бугарске, односно Бургаса, Несебара и Сунчевог Брега, а ишли су северном обилазницом око Софије. Погледај на:
http://www.rts.rs/page/tv/ci/story/17/% ... 0%A2+.html
 
severian":2aign6c0 je napisao(la):
Inače, nije Bugarska 100 godina po putevima ispred nas. Čak nije uopšte, mada se ubrzano razvija.

Нисам баш сигуран. Пре неки дан се вратих из Грчке, преко Бугарске. На излазу из Софије вас чека деоница новог аутопута. Ми такав нећемо имати за сто година. Грађен је буквално у брдима и планинама, а квалитет је као да сте било где у западној Европи.

Магистрални пут који води до Грчке је у изврсном стању. Нигде нема ниједне рупице, а камо ли да је негде пресвлачен или крпљен. Све је одлично обележено и, гле, саобраћајни знакови нигде нису ижврљани графитима.

Све у свему, Бугарска се заиста убрзано развија. Становништво на куће масовно ставља соларне плоче, и штеди енергију. А нама то не треба. Ми смо, ваљда, довољно паметни и без тога.
 
Pazi, video si taj jedan pravac.

Veruj nekome (meni ;)) ko je Bugarsko provezao i vozi uzduž i popreko. Nisu trenutno ispred Srbije, _gledajući putnu infrastrukturu_, uopšte. Ono što jeste tačno za Bugarsku (i naročito Rumuniju) je da, dok kod nas tek tonemo u zablude i promašaje koji će nas koštati novih 15-ak godina, njima je vektor napretka postavljen u pravom smeru.

Da ne bude post samo tuk-na-luk :lol:, evo pravaca za koje smatram da moraju mnogo bolje:

1. Sofia-Kalotina
2. Vidin-Montana-Botevgrad
3. Jablanica-Pleven-Ruse
4. Jablanica-Shumen (dalje do Varne je korektan auto-put)
5. Plovdiv-Turska
6. Sofia prsten

Nešto od ovoga je u radu, nešto u planu, a nešto još ni u planu...

PS: inače, Bugarska je super i (uz Rumuniju) svima preporučujem!
 
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=iOJWRzXbEeY[/youtube]

Veoma interesantan dokumentarni film BNT (Balgarske nacionalne televizije) o izgradnji metroa u Sofiji, sa akcentom na izgradnje linije M2. Vrlo redki arhivni snimci iz perioda 1978-1990 godine kada se je metro polako gradio, kao i zanimlive kadre novih i starijih stanica. Video je na bugarskom jeziku, ali toplo vam ga preporučujem.
 
Renderi od stanice koje su u izgradnji na liniji M1:


I-16 Mladost IV/Business Park Sofia:







I-20 Družba:



I-21 Iskarsko šose:



I-22 Iskar:



I-23 Letište Sofija/Airport:

 
Izgradnja severnog kraka linija M1 kroz naselje Družba 1 i 2 i koji vodi do Terminal 2 Aerodroma Sofije odvija se po planu, tako da zakljušno sa junom je bilo urađenih 27% radova. Tunele pod Družbu:













 
I izgradnja metro stanice Letište Sofija pored Terminala 2 i eskada:











 
Izgradnja linije M1-sever između stanice Carigradsko šose i Letište Sofija (L=5km, 4 stanice)




SofMetroProjectMap_zpsbf0c92c0.png


Izgradnja je počela decembra 2012 godine a izgradnja teče punom parom i ispred rokova. Već se špekulira da će ovaj deo biti otvoren za Božić 2014 godine ili nakon malo više od jedne godine. Urađeno je većina tunela i eskada, a radi se i na svih 4 stanica. Krećemo sa kraja postojeće linije, za brdom je metro stanica MS I - 19 Carigradsko šose (P+R):



Nakon toga linija ide u rovu, koji će biti na kraju pokriven:



Nakon par stotinjak metara ponovo ulazi u plitkom tunelu kao što se dvižimo ka naselju Družba II:



MS I-20 Družba (već se jasno vide platforme stanice):





Duž jednog dela bulevara u naselju Družba su tuneli već urađeni, zatrpani i sada se asfaltira, kako bi se saobraćaj ponovo normalizovao:



Tu se još grade tunele:



Malo pred da stižemo do stanicu MS I-22 Iskar, tunel se diže na eskadu:

 
Izgradnja linije M1-sever između stanice Carigradsko šose i Letište Sofija (L=5km, 4 stanice)




SofMetroProjectMap_zpsbf0c92c0.png


Izgradnja nadzemne stanice MS I-22 Iskar, koja od svih četiri na ovom odseku je najmanje izgrađena:



Nakon ove stanice se gradi i eksada koja produžuje sve do Aerodroma:



Priod ka Terminala 2 Aerodroma u Sofiji:





Sama stanica MS I-23 Letište Sofija je veoma velika, i iako je krajna staica imaće centralna platforma kako bi mogli naizmenično koristiti oba koloseka. Osnova je gotova, rade se platforme:





Na samem kraju se nalazi masivni stub koji je po veličini prilično impresivan:






Sutra nastavljamo izgradnjom linije M1-jug ka naselju Mladost IV i izgradnje južnog dela linije M2, odakle stižu dobre vesti. Svakako tu sam da odgovorim na sva vaša pitanja :vops:
 
Izgradnja linije M1-jug između stanice Mladost I i Mladost IV/Biznes Park Sofia (L=2,8km, 3 stanice)




SofMetroProjectMap_zpsbf0c92c0.png


Ovaj otsek je u izgradnji već 5 meseca, a je obavljeno oko 27% svih zacrtanih poslova. Grade se tri podzemne stanice sa pomoći metoda cut and cover kao i milanski metod. Nakon toga će se glavni bulevar u drugo po naseljenosti naselje u Sofiji Mlaodst proširiti iz 2x2 na 2x3 lente, a brojne autobusne linije će biti ukinjeno ili će voziti sa znatno promenjene trase. Na zadnjoj stanici u Mladost IV kod petlje sa južnom obilaznicom Sofije će biti podzeman P+R parking za oko 800 vozila.











 
Izgradnja linije M1-jug između stanice Mladost I i Mladost IV/Biznes Park Sofia (L=2,8km, 3 stanice)




SofMetroProjectMap_zpsbf0c92c0.png






Bulevar je privremeno asfaltiran kako bi prebacili saobraćaj sa jedne na drugu stranu:











Rok za završetak radova na ovoj deonici je 22 meseca ili u prvom kvartalu 2015 godine.
 
Izabran izvođać radova za produženju linije M2 do Hladilnike

Izabrali su bugarsku firmu koja već radi na produženju metro linije M1 ka Aerodromu. Radovi na terenu treba da počnu nakon Nove godine i treba da se izvede do sredine 2015 godine. Ide reć o južnom produženju linije sa jednu jedinstvenu podzemnu stanicu na dubini oko -15 -20 metara (Hladilnika) u dužini 1,3 km kao i izgradnja mini depo i servisni centar na kraju stanice u dužini 400 metara. Cena izgradnje je 22 miliona eura. Ova stanica je veoma važna jer tamo je rpedviđeno da se seku sadašnju bul. Černi vrh koji će se tokom izgradnje proširiti sve do Obilaznice i bul Todor Kableškov, koji je deo bezkonfliknog unutrašnog ringa i gde je zacrtano da ide LTR linija, koja će formirati južan poluprsten grada. Južnije od ove stanice će se u budućnosti linija M2 razdvaja na dve: ka Obilaznicu i ka Studenskom gradu Hristo Botev na jugo-istoku.

Metro Sofija već ima nad 50 vozova u svoji vlasti, pristižu i novi sa Rusije

Pristižu vozove koji su bile naručene u sklopu sadašnjih proširenja metro sistema za dodatnih 8 stanica. Ide reć p 10 novih vozova koji se rade u fabrici MVM u Rusiji, transportiraju se do ruskog pristaništa Ilčovsk sa ruske talige. Nakon toga ih kače na Ro-Ro feribot Varna-Ilčovsk. Kada vozovi pristignu u Varni se im talige smenu na evropski kolosek i ih BDŽ transportira do Sofije. Evo kako izgleda premin teretnog voza koji vleče vozove za metro kroz grada Šumena:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=rcIXg8xUuI4[/youtube]
 
Rekonstruisana, elektrificirana i udvojena pruga Plovdiv-Svilengrad (Turska granica Kapikule). Ova pruga pod komunizmu je bila totalno nepotrebna jer je vodila do neprijateljske natovske Turcije, a glavni prilaz ka centru teške industrije gradu Dimitrovgradu je bio preko paralelne pruge severno od ove.

Podsegment Plovdiv-Dimitrovgrad za 160km na čas koji je već završen:













Podsegment Dimitrovgrad-Simeonovgrad-Harmanli se trenutno radi isto za 160 km na čas i treba završiti do kraja 2014 godine. Žel. st. Dimitrovgrad:







 
Napravio sam jedan video za razoj infrastrukture Bugarske u 2013 godinu. Uključuje razvoj autoputeve, puteve, železnice, novi most na Dunavom, gradsku infrastrukturu i novi aerodromski terminali. Nadam se da će se vama sviđati.


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=L7CKoHFSdXQ[/youtube]
http://www.youtube.com/watch?v=L7CKoHFSdXQ
 
Sofija objavila tender za izgradnju centralnog dela linije M3


Lot obuhvata izgradnju 7 kilometra tunela i 7 podzemnih stanica, od kojih dve transferne na postojece linije. Cena izgradnje je oko 280 miliona eura, a rok je 45 meseci, sto znaci da je realno ocekivati da se ova linija otvori u 2018 godinu. Izgradnja perifernih delova linije koji ce biti uglavno nadzemni se ocekuje da krene u 2015, i da se cela linija zavrsi do 2018 godinu (17 stanica ukupno, dve stanice su izbrisale jer su bile preblizo).



Stanice na centalni deo linije M3 (projektna i ne finalna imena):

1) Teatar Sofia/Park Zaimov/Oborishte
2) Orlov most (transfer na M1)
3) Patriarh Evtimiy/Graf Ignatiev
4) NDK II/Vitosha (transfer na M2)
5) Praga
6) Bulgaria
7) Krasno selo/Zhitnica

:vops:
 
Imaji super metro, sa ovim ce biti jos bolji. Karta koja vazi ceo dan 4 leva ili 220 din.

Послато са PAP4500TDUO уз помоћ Тапатока
 
Andrej sve pohvale,odlične reportaže, uknjiženi plusići :D
 
Vrh