Šta je novo?

Infrastruktura Bugarske (Sofija - Obilaznica..)

mekbejn
Naravno da će autoput ka Soluni biti klasičan autoput, jer je to drugi ili treći najvažniji koridor u Bugarsku. Sledeće godine tamo će se graditi dva tunela ukupne dužine od 20 kilometara i koštaće 1 miljardu eura (!!!), tako da taj pravac je apsolutni prioritet. Autoput A2 Hemus će iči blizo Rumunske granice, a od njega ka granici je planirane čak 4 ekspresna puta (1 ka Vidinu, dva ka Ruse i jedan ka Durankulak-Constanca). Ali za sve te stvari ću kasnije bolje napisati, sad idem redom.

A2 E79 E83 HEMUS (Sofija - Veliko Trnovo - Varna).
Ovaj je drugi najvažniji putni pravac u Bugarskoj jer povezuje glavni grad države sa glavnom gradu na Crnom moru, kao i velik broj malijih gradova po svojoj trasi. Ukupna dužina A2 je 433 kilometara, od kojih je izgrađeno samo 151 (ali ubedljivo najteži deo je završen a to je prelaz kroz Staru Planinu). Ostali 17 kilometara se trenutno grade, a plan je da se pušte u prometu već do Julija ove godine.


Trenutno se radi na dve deonice na oba kraja autoputa. 8,5 kilometara se rade na ulazu u Sofiji jer je sad put išao po t.z. ekspresnom putu kroz predgrađa, a sada će se direktno vezati na Obilaznicu. Drugi još 8,5 kilometara se rade na istočnoj strani, t.j. obilaznica grada Šumena sve do isključenja za put ka Rumuniji preko Ruse. Obe deonice su oko 80% završene i će se puštaju u prometu u Juniju i Juliju, što se procenuje da će sakratiti vreme putovanja između Sofije i Varne za oko 20 minuta.


A2 Sofijska Obilaznica - s. Jana:

Hem1_zps245145f0.jpg


Hem5_zps319ed6db.jpg


Hem4_zpsea514267.jpg


Hem3_zpsf5bfa2a3.jpg


Hem2_zps3bc7afbe.jpg


Hem6_zps0d382e6b.jpg


Hem7_zps310e1d55.jpg
 
I kada pričamo o autoputu A2 HEMUS (Hemus je staro ime Balkana, a planina Balkan t.j. Stara Planina je geografska odrednica po kojoj je naš poluostrov dobijo ime), moramo reći da je to najveći ponos Bugarskog putnog inžinjerstva. Naime autoput od Sofije do Varne je poćeo da se gradi krajem 1970ih godina, a deonice su puštane u prometu u dekade 1980ih (kao i nešto malo kasnije u periodu demokratije).

Najvtežja deonica koja je sasvim završena još u komunizmu je deonica koja premostuje planine, gde su izgrađeni velik broj viadukta, mostova i tunela dužine većje od 1 kilometar. Evo neke slike da dobite predstavu. Put je veoma dobar, a razgled veličasten:

5eefa546.jpg



E2.jpg


E1.jpg


vbebresh2-1.jpg


vBebresh1.jpg


vbebresh2.jpg


tTopliDol.jpg


tVitinya-sever.jpg



topdol-pravec.jpg
 
PVYablanica.jpg


tTopliDol-seve.jpg


tPaveshki.jpg


tVitinya.jpg


PVPravec1.jpg


PVPravec2.jpg


PVPravec.jpg


Pravec, gde se ovo nalazi je rodni grad Todora Živkova (naš pandan Titou) i nakon njegovog pada su ljudi govorili kako je ustvari ovaj autoput on izgradio zaradi toga, što je apsolutna glupost. Upravo bi morali se zahvaliti da su ga komunisti izgradili, jer sada sumnjam da možemo ovo izgraditi.
 
Pravec-Yabl1.jpg


PVBotevgrad.jpg


Pravec-Yabl.jpg


bebresh-toplidolN.jpg


bebresh-toplidol.jpg


4poJerkovo.jpg


2poEleshnica.jpg


1vEleshnica.jpg


Panoramska.jpg


I tu je kraj zapadnog dela A2 Hemusa, tačnije deonica je Sofija - Jablanica:

Krajot.jpg

:vops:
 
A sada idemo na možda najinteresantniji deo izgradnje autoputeva kod nas, a to je autoput Sofija - Solun, što ustvari je zbir dva autoputa A3 i A6. Ovo je autoput koji smo počeli graditi kompletni nakon pada komunizma, jer je Grčka postala izuzetno važna ekonomska i turistička partnerica, a pre toga razumnlivo nismo imali nikakav kontakt. Ovo je drugi ili treći najopterećeniji put kod nas tokom cele godine, jer spaja Sofiju sa važnim gradovima kao Pernik, Dupnica i Blagoevgrad, turistički centar Bansko (znam da puno srba ide da skija tamo, tako da će od 2015 godine ići samo autoputem kroz teritorije Bugarske), sa pristanište u Solunu.

Ovaj autoput je bio podeljen na 6 velikih lota, od kojih su dva već izgrađena, na dva lota se radi, jedan kreeć kroz mesec dana, a posljedni i najduži će se graditi od sledeće godine. Zaradi izgradnje dva ukupno dugih 20 kilometarskih tunela izgradnja će trajati najverovatnije sve do 2018 godine.


Idemo iz početka (namerno ostavljam prvi lot t.j. Sofija - Pernik) jer je to deo autoputa A6 koji će ići u budućnosti do Makedonskoj granici. Tako ću prvo pretstaviti autoput Pernik - GR granica.


A3 E79 STRUMA (Pernik - Blagoevgrad - Kulata (GR))

Od ukuno 156 kilometara ovoj autoputa je izgrađeno samo 19, ali će ove godine biti pušteno još oko 35 kilometara na dveh deonica(Lot 1 i 4), a kreće i izgradnja još jednog lota od 38 kilometara kroz veoma težak teren sa puno tunela i viadukta (Lot 2).

bb8b5a47.jpg



Lot 0 (Pernik - Dolna Dikanja) dužine 19 km, izgrađen:

Str1-1.jpg


Dalnice.jpg


Str2-1.jpg


Str4-1.jpg


Str5-1.jpg


Str6.jpg


Str7.jpg


Str8.jpg
 
Lot 1 (Dolna Dikanja - Dupnica-sever) je dug 17 kilometara i će povezati još jedan grad Dupnica u autoputskoj mreži države. Izgradnja je počeja aprila 2012 godine, a biće gotova do meseca Juna ove godine.

Struma1-2_zps1b0f8032.jpg


Str1-6_zpsdf322c97.jpg


Str1-7_zpsde7b179e.jpg


Str1-8_zpsc2f3281f.jpg


Tu premeštaju prugu, koja će na ovome segmentu biti dvokolosečna, kakva bi mogla biti cela pruga do Soluna jedan svetal dan.

Str1-5_zpsa8f3a9fe.jpg


A tu oko Dupnice se gradi visok viadukt nad jedno od naselja:

Str1-3_zps74d24020.jpg


Str1-4_zps03a22bf8.jpg


Su3_zps918a886c.jpg


Su1_zps406f91ac.jpg


Struma1-1_zps0a9f7c3f.jpg


Str4-4_zpsfb21f599.jpg


Su7_zps5a4c2ab3.jpg
 
Lot 4 autoputa Strume (Sandanski - Kulata,GR granica) povezuje ovaj turistički grad (poznat po svoje banje i u koji redovno je prepuno Grka i Makedonaca) sa grčkom granicom. Interesantno je da autoput ne ide na granični prelaz već jedan kilometar pre njega skreta i ide novom trasom, kako bi se izbegao sami granični terminal, koji će biti napušten nakon što uđemo u Schengen (nadamo se veoma brzo, ali ne kaže tako).
Inače sam lot je relativno kratak, samo 17 kilometara, ali sadrži i premešćanja pruge za oko 3 kilometara, njeno ravnanje i proširenje na dva koloseka za brzine od 160 kilometara na čas, da ne bi morali raditi to u budućnosti kada se širi i modernizira cela pruga ka Solunu, kao i izgradnja mostova na reci Struma. Izgradnja je počela u aprilu 2012 i će yavršiti do oktobra ove godine, prema rećima izvođača (Grčki Aktor), ali formalni rok je na proleće sledeće godine. U zadnjih meseci su se veoma mobilizirali, tako da ja očekujem da se lot otvori predvremeno.


Su4_zps59d403d1.jpg


Su5_zps6b538d90.jpg


Str4-1_zps25a1f4e6.jpg


Str4-7_zpsb83afc4c.jpg


Str4-2_zps298842e1.jpg


Str4-3_zpsf70d60ea.jpg


Str4-8_zpsad2b5973.jpg


Str4-6_zps21130a89.jpg


Str4-5_zps757b62fe.jpg


Su6_zpsefeacc61.jpg
 
Još jednom bravo!
Posebno mi je interesantno da su i neki radovi na pruzi urađeni u sklopu pravljena AP, tako nešto kod nas ne mogu ni da zamislim.

Samo me interesuje kolka je isplativost ovih puteva? Ovaj put ka Varni deluje neverovatno komplikovan i skup?
 
Pa vidi sad taj deo ka Varni na stranu Sofije je građen kao što sam rekao još u socijalizmu. Kao što svi znamo oni nisu baš išli po ekonomskom logikom i hvala Bogu jer sada bi morali sve to znova graditi. Inače što se tiče dnevnog prometa na toj sekciji A2 Hemusa (od 0 do 34km) je prosečna dnevna opterećenost 31 836 vozila, tako da put je dosta opterećen.

Za sve druge puteve koje se sada grade u autoputevi su brojke slične, t.j. opravdavaju gradnja autoputa iz ekonomskog aspekta. Ali ne sme se i zaboraviti da ekonomska logika nije jedina kada se gradi infrastruktura, naročito primarna i državna.

Na primer evo malo mojih slika napravljeni prošlo leto na putu koji je deo budućeg autoputa A3 E79 Solun-Sofija (tačnije ovo je deo Simitli (gde se ukrštava put ka Bansko) - Blagoevgrad - Dupnica;

100_2588.jpg


100_2593.jpg


Obilaznica Blagoevgrada je urađena kompletno po standardima za ekspresne puteve kao u Srbiji je to Kg-Batočina:

100_2600.jpg


100_2602.jpg


100_2609.jpg


100_2607.jpg


Ima i delove koji su bivše vojene piste:

100_2614.jpg


100_2618.jpg
 
Nedavno sam prošao putem A3, a u maju i A1 i A4 i severnom obilaznicom. Vidi se da ima napretka, i da ima puno novih deonica, i deonica blizu puštanja u rad, i tek otvorenih gradilišta. Međutim ima i puno posla jer npr. stari autoput A1 je potpuno propao.

Takođe grozni semafor i ukrštanje severne obilaznice na ulazu u Sofiju iz Kalotine, je saobraćajno najgora stvar koju sam u životu video.

Nadam se da ćete ispuniti planove koji su prilično ambiciozni do 2015.
 
O, naravno da ima puno rupa da se krpi kod nas, jer država praktično nije funkcionirala u zadnjih 20 godina. Sve što je izgrađeno pred promena stoji tako i sada mora polako da se obnavlja. To što govoriš o A1 Trakija je deo oko Pazardžika i Plovdiva, oko 70 kilometara koje će se temeljno rekonstruišu sledeće godene prema najavime, a ovu godinu su krenuli u rekunstrukciju mostova i viadukta na A1 i A2.

Što se tiče semafora kod Slivnice, u toku je izgradnja zapadnog dela Sofijske Obilaznice, a od proleće se počinje i sa severni deo, kao i autoput Sofija - Kalotina. Na mesto raskrsnice se gradi petlja na 3 nivoa tako da kroz 2-3 godine će taj problem biti rešen. O tom delu izgradnje ću podrobnije napisati kasnije.

Ja isto se nadam da će biti ovo ostvareno do 2015 jer imamo premalo autoputevi i moramo brzo i efikasno graditi. Za sada nije većih problema, ali nikada se nezna kada će se može nešto zakomplicirati.
 
To su sve stvarno dobre vesti. Nadam se da će se ostvariti. Živeli!!!
 
Богами, Андреј, ове твоје слике су ме озбиљно мотивисале да почнем да размишљам о једном крстарењу Бугарском овог или наредног лета. Види се да ова влада јако озбиљно ради на изградњи инфраструктуре, а посебно ме импресионира брзина којом се завршавају лотови. Код нас извођач кад уђе, не излази без 3-4 године. Свака част.

Такође ми је у очи упао невероватно велики број места сличних имена са нашим. Види се да смо много ближи народи него што знамо.
 
Više od dobrodošao si, ako imaš pitanja slobodno mi piši!
Naravno da smo najbližji narodi, koji je nama po svim nacionalnim elementima bliži narod?! Nadam se da će već sarađivamo i više znamo jedan za drug u budućnosti kada se Srbija integrira u EU.
Da, kod nas firme imaju rokove između 24 i 28 meseca, ali puno rade pred isteku roka (skoro svi autoputevi što su do sada otvorili su bili urađeni pred isteka roka) jer ih Borisov pritiska da se može posle faliti kako su nešto završili. I tu ja lično ne vidim ništa lošo. Zanimljivo je i to da su naše firme dobili dobro iskustvo, pa sada konkurišu po stvarno niskim cenama i sve što smo do sada gradili je bilo oko 2 miliona eura po kilometar autoputa. Treća i možda najvažnija opcija je da su zabranili klauzulima dodatno aneksiranje potpisanih ugovora, tako da ne može da se poskupljava put nakon početka radova. To se je sada samo jednom dogodilo, ali tada stvarno su bili poplave i su proglasili forsmažor i raspisali novi tender (pari ne idu po inerciju kod trenutnog izvođača već se pravi novi tender i ko pobedi taj će raditi). To je bilo užas u prethodnim godinama kada su se nam dešavale stvari poput ono što Alpina zahteva kod vas, što je ludost i bi ih morali isfrliti iz državu.

BG1314roadprojects.png


A3 E79 STRUMA (Lot 2: Dupnica - Blagoevgrad)

Podelba lotova:

Struma-lotovete_zpsf9fa4ece.jpg


Ovaj lot2 je najdalji, najskuplji i najtežak za probijanja od sve lotove koji smo gradili do sada. Njegova dužina je 37 kilometara i spaja oblastni centar Blagoevgrad sa Sofijom autoputem. Za izvođač radova je izabrana možda naša najbolja firma GBS-GlavBolgarStroy (radila je na metro, Lot 1 na strumu, Obilaznicu Sofije...) za cenu od 150 miliona eura ili oko 4 miliona eura na kilometar. Radovi se špekulira da će očeti 3 Marta (ako ne u toku aprila sigurno), i da traju samo 22 meseci.

Dužina - 37 km
Broj petlja: 4
Broj i dužina tunela: 3, skupaj 1000 metara
Broj i dužina mostova i viadukta: 9, skupaj 4370 metara
Cena radova: 185 miliona eura
Rok: 22 meseci od početka gradnje
(predvidoma mart/april 2013 do 2015), ali neću se čuditi ako im daju plus nek mesec pa recimo do leta 2015 jer je lot zaista težak.

Evo trasa lota, oboeležana je u Wikimapiju oranžnom bojom, zajedno sa svim objektima. Oko Dupnice:

Dupnitsa_zps56b72425.png


I oko Blagoevgrada:

Blagoevgrad_zpsde4c2b3c.png


Evo i 4 ključke (putni uzli mi im rečemo)

Dupnica-jug (tu se uključuje put ka Makedoniji iz Kjustendila):

Dupnitsa-Yug_zpsccecd1a6.png


Boboševo:

Boboshevo_zpsb0236ab4.png


Kočerinovo:

Kocherinovo_zps05cf8982.jpg


I Blagoevgrad-sever (gde se uključuje put ka Makedoniji iz pravca Delčevo/Štip):

Blg-sever_zps70c44125.png


A ima i dve duple ovakve standardizirane placove za gradnja uslužnih objekata:

Otdih_zps941f237b.png



Tako će osven za unutrašnji i tranzitni saobraćaj, ovi novi lotovi olakšsati i putovanje makedonaca ka Sofiji, jer se oba glavna puta iz Skopja/Kumanovo kao i iz Ohrid/Bitola/Veles/Štip/Delčevo će se nadovezuju na ovom autoputu i će se dosta brže stizati u Sofiju, kao i ostalih delova države.
 
A3 E79 STRUMA (Lot3 Blagoevgrad - Sandanski)


Dužina - 65km
Cena - 1 miljardu eura
Rok: 2014 - 2018

Ovaj lot kod nas ga zovu Megalot jer je dug oko 65 kilometara a njegova procenjena vrednost je oko 1 miljardu evra (jednu miljardu). Lot 3 će biti podeljen na 3 podlotova (3.1 , 3.2 , i 3.3) jer će srednji lot sadržiti dva duga dvocevna tunela. Još se ne zna koliko će biti dugi tuneli, ali variira između 13,5+2,5km sve do 15+5 kilometara. Znači radi se o ogromnim tunelima, jedni od najduži u Europu. Ovo čudo se nalaže zaradi teškog planinskog terena, prolaz kroz Nacionalni park Pirin kao i zone zaštićene Naturom 2000 (Pan EU mreža zaštićenih zona i često su prepreka za razvoj infrastrukture).

Lot 3.1 i Lot 3.3. su samo planinski lotovi koji će biti zajedno dugi oko 40 kilometara i koštati oko 300 miliona eura.
Lot 3.2 je onaj koji prolazi kroz Kresnensko Defile (kao Grdelica ali kompliciranija kao iz geološkom tako i iz pravnom aspektu zaradi ove zaštićene zone). Ovaj podlot će koštati oko 700 miliona eura tako da će biti prava vojna za dobijanje posla. Zato očekujem i se nadam da zaradi velike konkurencije realna cena bude daleko ispod prognozirane, tako da bude novac prebaćen ka drugih autoputeva. Tender za projektiranje je upravo završio, sledeće godine počinju radovi (ministarka Liljana Pavolva je rekla da će to biti u proleću 2014, ali ja sumnjam da će to biti tako brzo). Radovi mogu trajati i 4 godine, tako da pre 2018 ne očekujem da bude izgrađen celi autoput. Ostaće rupa duga oko 25 kilometara, ali upravo zato su i razdelili ovaj lot, da se može prvi i posljedni podlotovi puštati u saobraćaj nezavisno od tunela za koji je potrebno daleko više vremena.


A4 E80 E85 (Plovdiv - Svilengrad/TR granica)

Oavj autoput ima ograničeno unutrašno značenje ali zato je veoma važan za tranzitni saobraćaj, naročito u letnom periodu. Dug je 117 kilometri, od kojih je samo 43 izgrađenih, a na ostalim se radi. Izgradnja je počela još u 1979 godini, ali nakon kriza u socijalističkom svetu i kriza u Bugarsku 1997, je izgradnja nekoliko puta stopirana. Do 1991 su izgrađeni 19 kilometara, a u 2010 su otvorili i sotali i remontirali stari delovi. Trenutno se radi na dva velika i jedan mali lot oko turske granice i obilaznici grada Svilengrada.

Lot 1 (Čirpan - Dimitrovgrad) je dug 32 kilometara i se radi od Augusta 2011 godine po ceni od oko 75 miliona eura.
Lot 2 (Dimitrovgrad - Harmanli) je dug 35 kilometara i se radi od Jula 2011 po ceni od oko 105 miliona eura.
Lot 3 (Svilengrad - GKPP Kapitan Andreevo) je dug oko 9 kilometara i tamo se radi druga traka sve do granice za oko 20 miliona eura.

Rokovi za svi ovi lotovi su 25 meseci, ali nakon poplava u Biseru (poginulo je više od 10 ljudi) lanske godine verovatno ću izvođači tražiti malo više vremena, tako da sada se spominje Novembar 2013 kao rok za kompletno završavanje ovog autoputa, kada se puštaju ostali 75 kilometara.

Maritsa2_zpsfa81a68b.jpg


Maritsa3_zpsed799c95.jpg


gradi se i velik most nad r. Marica:

Mar2_zps741588c9.jpg


Mar3_zps8e1f5f49.jpg


Mar1_zps672200d4.jpg
 
Izgradeni deo A4 između Svilengrada i Harmanli, otvoren u 2010:

Haskovo_zpsbbbd7cec.jpg


Maritsa_zps5cc7713c.jpg



A od ovog autoputa, blizo Svilengrada i tromeđa između Bugarsku, Grčku i Tursku je izgrađen i ekspresni put u dužini 10 kilometara, koji spaja A4 i granica sa Grčkoj (Kapitan Petko Vojvoda):


II-80 E85 Novo Selo - Kap. Petko Vojvoda (GR granica):


Mar-GR1_zps580530be.jpg


Mar-GR_zps9e16acd1.jpg


KapPetkoVoyvoda_zpse3c9072c.jpg


Maritsa-GR_zpsac3e6fe7.jpg
 
Primetio sam samo jednu glupost na novoizgrađenim deonicama, a to je ograničenje brzine na nadvožnjacima (makar bili 50m dugački). Mislim da je to direktno ugoržavanje bezbednosti, jer ima veliki broj vozača koji poštuju ograničenja. Naročito u Bugarskoj gde je policija svuda, a tolerancija 0.
 
Znam to je problem. Kod nas ima puno takvih točka gde stoje smešne brzine postavljene ko zna kada. Polako ih odstranjuju, ali to ne odgovara policiji koja te može sasvim legalno kazniti na mestu gde je logično da se može voziti puno većom brzinom.


A5 E 87 ČERNO MORE (Burgas - Varna)


Bulgarian_A5_zps23f858de.png



Ovaj planirani autoput je dugačak 103 kilometara, od čega je izgrađenih samo prvih 10 pred Varnu. Sve ostalo je višestruko odlagano za bolju svetlu budućnost i sada se nadamo da će nešto ostati i za Černo more, kada počne novi programski period. Inače autoput neće slediti sadašnji obalski put, nego će ići 10 kilometara zapadno od njega, tj. proti kopnu. Jer se mora planina bušiti i izgraditi dug tunel kod s.Košarica kao i ogroman 2 kilometarski most u sklopu obilazenja Varne i veze sa A2 Hemus, se niko ne nahvati na negovu realizaciju.

Ono što se sada radi je nadogradnja sadašnjeg puta između Burgasa i Slychevom Brjagu u dužini 25 kilometara koji će imati karakteristike ekspresnog puta, a u njega ulazi i izgradnju obilaznica turističkih mesta kao što su Ravda, Aheloj i Sl. Brjag. Nedavno su isto otvorili obilaznica Burgasa, koja spaja postoječki ekspresni put Burgas - Pomorje (to dođe južno od Burgasa prema TR granici), sa ovaj ekspresni ptu Burgas - Sl. Brjag (to je severno od Burgasa), tako da će biti oko 55 kilometara ekspresnog puta oko Burgasa, tačnije Pomorje - Burgas - Sl. Brjag.


I-9, II-99 Pomorje - Burgas:

Soz5.jpg


Soz3.jpg


Soz1.jpg


Južnije od Pomorja je običan 4 - lentovi put (1x4):

Soz4.jpg


Soz2.jpg
 
andrej hvala ti za slike, odusevljen sam brojem zapocetih kilometara i nadam se da ce svi biti zavrseni prema planu
 
Андреј, укњижени плусићћћи за све силне слике о аутопутевима у Бугарској. Надам се да ће Бугарска у догледној будућности бити испресецана аутопутевима.

За ову слику ми је посебно драго кад сам је видео. Био сам у Етрополеу два пута, 1998. и 2001. године. Такође сам био и у Правецу (1998.) и шетао оном улицом (заборавио сам како се зове) која има грејање у тротоарима. Ех шта све човек (Тодор Живков) неће да уради за своје родно место.
 
Bravo Andrej !
Lepo si nam predstavio autoputeve u Bugarskoj.
Drago mi je da se mreza autoputeva ubrzano prosiruje.

A najdraze mi je od svega sto si ovo napisao:

``Zanimljivo je i to da su naše firme dobili dobro iskustvo, pa sada konkurišu po stvarno niskim cenama i sve što smo do sada gradili je bilo oko 2 miliona eura po kilometar autoputa. Treća i možda najvažnija opcija je da su zabranili klauzulima dodatno aneksiranje potpisanih ugovora, tako da ne može da se poskupljava put nakon početka radova``

Mislim da je to za nas u Srbiji kljucno. Cene koje se kod nas pominju , kao i mahhinacije sa aneksima.
ALPINA , GO HOME !!! :)
 
Andrej svaka cast na temi.Postavi ovde slobodno nove rendere koji su izasli za metro stanicu na Aerodromu u Sofiji.
 
A6 E79 Autoput Ljulin (Sofija-Pernik)


Bulgarian_A6_zpsd3ed77e0.png


Ovaj 19 kilometarski autoput je najkraći Bugarski autoput i upravo zato je prvi kompletno završen autoput u zemlji. Otvoren je bio u 2011 godine i bio je simbol nesposobnosti bivše vlade Sergeja Staniševa u sferi Europskih fondova. Izgradba je stala oko 185 miliona eura ili oko 10 miliona eura na kilometar. Je jedan od najopterećenih autoputa u zemlji jer vodi ka Grčku i Makedoniju, kao i spaja najveći satelitski grad oko Sofije - Pernik sa oko 100 000 žitelja, puno od kojih svakidnevno uči ili radi u glavnom gradu. Deonica uključuje i 3 tunela i velik broj mostova i viadukta, kao i 4 ključke. Najvećja od njih je kod Pernika ili t.z. Daskalovo, koja je na 3 nivoja i premostuje željezničku prugu Sofija-Pernik.

Slike su stare 2 godine ili malo pre otvoranje autoputa:
Autoput počinje sa ključku na zapadni deo Sofijske Obilaznice, koji se sada gradi, ili oko kvarta Ljulin:

s3.jpg


s2-1.jpg


s5.jpg


m5.jpg


m7.jpg


m8.jpg


r1.jpg
 
Vrh