А7 E80 KALOTINA (Sofija-GKPP Kalotina(SRB))
Autoput od Sofije do Kalotine je dug 50 kilometara. Na ovom tenderu će se graditi samo 32 kilometara od granice ka Sofiji jer ostali kilometri ka glavnom gradu su bili rekonstruisani u profilu 4 lentnog puta pre nekoliko godina. Isto tako da bi se završili ovi preostali kilometri mora se završiti zapadna i severna obilaznica oko Sofija na kojim će se novi put priključiti, jer ulaz u samom gradu se izmeštava nekoliko kilometara severnije i po novom trasom kako bi se direktno priključila severnom obilaznicom i tako ka Vidina, Varne, Plovdiva ili Burgasa. Tako da izgradnja preostalih kilometara ostaje za sledeći programski period (2014-2020).
Autoput koji će se graditi počinje na samoj granici, tj. na 1+000 km gde se napušta zona graničnog prelaza. Cela deonica je podeljena na dve poddeonice sa sledećim parametrama:
Poddeonica 1: od 1+000 km do 15+500 km će put biti sa gabaritom A23,5 metara što znači 2*2 traka od po 3,5 metara i zaustavne trake od po 2 metara. Projektna brzina je za 110 km/čas znači po novim pravilima tu će se može voziti do 120 km na čas.
Poddeonica 2: od 15+500 km do 32+500 km će put biti sa gabaritom od A27 metara što znači 2*2 traka od po 3,75 metara i zaustavne trake od po 2,5 metara. Projektna brzina je 130 km/čas, znači po novim pravilima Bugarske tu će se može voziti do 140 km/čas.
Nova utoputska trasa će u velikoj meri slediti sadašnji put koji će biti proširen, ali stare trake će biti kompletno obnovljene i proširene. Ima dva velika viadukta na trasi: jedan je dužine oko 700 metara a drugi od oko 900 metara i to nad željezničke trake. Isto tako ima puno useka kako bi ublažili krivine na sadašnji postojeći put. ukupno na trasi je 20 inženerskih objekata. Na potegu ima 3 ključke i to na км 6+320 za Dragoman i RoLa terminal, na km 12+520 za nacionalni put I-8 i željeznički terminal i na kraju trase kod naselje hrabarsko (zato se ovaj lot zove Kalotina-Hrabarsko).
Prognozna cena je 200 miliona leva ili oko 100 miliona eura, ali kod nas se zna desiti da cena drastično padne pri postupku izbora firme. Jedina prečka da se do desi je relativno kratki izvodni rok koji će mora biti 21 mesec od početka izgradnje. Trasa je celosno čista (otuđivanje i znana areheologija su završene). Tender je završio i igrači za izgradnju su ponzati, ostane samo da se njihove cenovne ponude otvore i izbere najpovoljniji od njih. Ako nema problema i žalbe ostalih onkurenata, izgradnja treba da započne tokom ove godine i da završi u toku 2015, kada bi trebalo da se završe i oko 26 kilometara zapadne i severne obilaznice Sofije. Tako će se autoputem putuje od granice sa Srbijom sve do turske granice ili Burgasa.
Evo i kandidati za gradnju:
- Консорциум "Макс Бьогл – Инжстрой Калотина 2013", съставен от "Макс Бьогл" и "Инстрой Инженеринг" Варна, без подизпълнител;
- Консорциум "ХАВП – Калотина", съставен от "Хидрострой", испанската "Аксан" АД, "Водстрой 92" и "Пътинженерингстрой" Търговище, без подизпълнител;
- Сдружение "Салваторе Матарезе АД – КС Гранди Лавори" АД, в което участват "Салваторе Матарезе" и "КС Гранди Лавори", без подизпълнител;
- ФСС Конструкциони - без подизпълнител;
- Консорциум Калотина с участници "Импреза" АД Рим, "Инфраструктурна строителна компания" АД София, "ГБС Инфраструктурно строителство", "Пътстрой 92" АД. Явява се без подизпълнител;
- Порр БАУ - явява се без подизпълнител;
- Обединение "Лена и партньори", в което участват "ИСА 2000" ЕООД София, "Лена Енженария" Португалия и "СК 13 Пътстрой" АД Перник - без подизпълнител;
- Съвместно предприятие "Салини Импреджило", съставено от "Салини СПА" Рим и "Импреджило СПА" Милано - участват без подизъплнител;
- Сдружение "Калотина СОП 2012", съставено от "ПСТ Холдинг" АД и испанските "Геа 21" и "Конструксионес Аранс Асинас АС" - без подизпълнител;
- Обединение "Магистрали Калотина, в което влизат "Трейс Груп Холд", "Пи Ес Ай" Стара Загора, "ПКС Ес Би Ес" Стара Загора и "Интегрирани пътни системи (ИПС)" АД София.
Na žalost nemam nikakvu grafiku jer ona još nije dostupna javnosti. U glavnom ništa spektakularno na ovom delu autoputa.