Šta je novo?

Infrastruktura Bugarske (Sofija - Obilaznica..)

TrieS godina što prelazim tamo, trieS godina mi izmami osmeh, ali svaki put.

Nomen est omen.
 
Него Цариброде, брате мили, шта си радио у Бразилу? Тамо нема тих фасцинантих аустралских Муња. ;)

Ima u Riju munja, ima, itekako ima... ;)
 
Novi Sila Yolu snimak, svež od danas. Gledati ga obavezno na mute! Ukratko, sve napreduje, osim the propusta!!!


Većinu stvari odradili su pre roka koji sam im dao u prethodnim postovima.
Već se ide levom ispod petlje nadvožnjaka petlje Dragoman istok (na snimku desno).
To implicira da su i gore završili ponešto na ploči, levom armiranom nasipu fali još jedan red ploča, ima dosta radnika.
Dalje, asfaltiraju parče leve između 2 nadvožnjaka u Dragomanu, gde nije bilo ni prvog sloja.
Takođe, tamo gde je bila emulzija, između propusta i podvožnjaka sada je asfalt i to čini mi se 2 sloja.
Oko podvožnjaka i propusta nasip je pri kraju, brzo že i njih pregaziti asfalt.
Ima posle jedna omanja rupa u desnoj bez asfalta, a zatim i deo gde se dodaje zaustavna, valjaju i trebalo bi da se zacrni sledeće nedelje.
Sledi deo gde je tek pre 2 nedelje sklonjena stara magistrala i stvoren popriličan krater od oko 1km, koji je do srede prepolovljen.
Mnogi su bili skeptični, ali se tu baš dosta radilo (i danas) i sada se stiglo skoro do propusta, taj osnovni donji sloj je odrađen, sledi nasip.
Tu bi trebalo da krenu sa 63-kom i da do kraja meseca pripreme za asfalt.
E, a onda je propust, ne vidi se najbolje, ali dovoljno da postane jasno da još nema betona, mada su se i tamo nešto uzmuvali.
Nasip ka podvožnjaku na 9:21 je došao skoro do ravni objekta sa obe strane i tu se stvari brzo razvijaju, u septembru - asfalt.
E, a onda na Štrabagovoj polovini (od 10:18) najzad nešto zanimljivo i to u levoj, gde su već bele linije, na snimku je desno.
Stubići su poređani celom dužinom i sve je spremno da se pusti ta strana, a da se finišira leva kojom se sad vozi.
To znači da će nekog 15. septembra moći da puste pun profil sa habajućim na tih 6km, taman da do tada završe i sve sitnice okolo.
Generalno, ako izuzmemo fakin' propust, zadovoljan sam kako se odvijaju stvari na terenu, do NG imaćemo put dostojan XXI veka.
 
Slike Sofco sa bugarskog SSC od juče.
Komentari su moji jer njegovi baš i nisu tačni.
Dragoman, valjak podizvođača Ljunik i nadvožnjak koji je mesecima u stanju samo što nije.



deo oko čuvenog propusta, nasip je ka njemu iz pravca Sofije je dodatno porastao



ovo je kod podvožnjaka pri kraju Bituminine polovine i tu je nasip poodmakao i korak bliže asfaltu



i najvažnije: saobraćaj je odvrnut u desnu (na slici je levo), ovde nažalost bez linija (ali sa habajućim mislim) i ostalo je da se finalizuje leva, koja je ovde ispod pruge bez SMA



O Bitumininoj polovini sam i previše pisao, sad bih da se usredsredim nakratko na Štrabag.
Ostalo je da obrade levu, koja im je većim delom sa habajućim slojem, ali ima i dela koji im je za opravku.
Uglavnom su to molersko-farbarski radovi, sa ovim preostalim 2 nedelje su mnogo za završetak leve i pustiće je ponovo dvosmerno.
Onda se moraju vratiti da iscrtaju deo desne oko ovog nadvožnjaka, tu će biti bez zaustavne, no big deal, par dana da ne kažem radnih sati posla.
Sve u svemu, za cca 2 nedelje pola lota će biti spremno za puštanje u punom profilu i nadam se da će to tada i učiniti, bez čekanja ostatka.
 
Ne verovali ili da, ali dogodilo se!
Sve i da nisam ništa drugo video, ovo bi bilo dovoljno za kez, a bilo je dosta toga.
Slike su mutne, ubi me sunce i gužva na grani u odlasku, kiša i kolaps na grani u povratku, pa nisam ni mogao da slikovničarim.



Konačno beton na propustu koji mesecima prozivam i sad proglašavam početak kraja:



Ima još novina za kratko vreme, nešto i boljih fotki, nešto vakih, posle pakla na granici nznm dal imam snage da večeras kačim.
 
Na početku ništa posebno na delu koji je "ispao" iz oba tendera, malo kamena, nije klot rupa



i onda svi "svesno u desno"





kolona putničkih vozila koja čekaju na izlazu iz Bugarske protezala se i do 5-6km





A bilo je i ovakvih heroja



ovde je SMA - habajući sloj, bez obeleženih linija



i poravnat je sa betonskim elementima potpornog zida



ovo je dalje ka žel. nadvožnjaku, deo gde će postojati zaustavna, pa je kolona bila podeljena na kamione i putnička vozila



zaštita kosine mrežom i znak izvođača



e, a onda je suženje, zaustavne praktično neće biti, pa je kolona ka granici bila heterogena





kod ex Korekom frišopa iz doba komunizma mrežasta ograda i radovi na kanalu uz put, možda ostane parking





dokaz da pre i posle železničkog nadvožnjaka nema zaustavne



i onda se pre krnjeg medvedovoda put širi i odatle postaje pun profil do kraja





a ima i ovakvih skretanja



biće i malih odmorišta



i za moj ukus, iako tu nema kuća previše bukobrana, biće ko mađarski M4



i onda ulazak u Bituminin deo, podvožnjak, mislim da su na njemu elementi za trotoare



a i nasip ka njemu je pri kraju, skoro će se i ovde zacrniti



Zanimljiviji deo SLEDI!
 
Bitumina pre propusta - levo 1, desno gde se vozi 2 sloja BNS



prelaz u levu pre propusta



ovaj prizor ste videli, betonska pumpa koja mi je dala razlog za optimizam



posle propusta je deo gde je do pre manje od mesec dana opstajala stara magistrala



sada je tu nasip u poodmakloj fazi, to su moram da priznam brzinski rešili



i prokopali kanal za odvodnjavanje atm. voda, dosta je tu mašina poslednjih nedelja, sori za (ne)kvalitet snimka



i to je deo, koji je na nižem nivou završenosti, ka istoku su ga doćerali skoro do asfalta







tačnije, odavde ga već spremaju za asfalt





i onda sledi deo, gde se dodaje preticajna





a odavde su je bogami već nalepili



i to sad izgleda ovako (ne pitajte me koliko će to da "drži")





dva su sloja ovako nalepili, nadam se da će bar još 1 pre habajućeg, mada možda ipak ne







evo dovde je završeno, o čemu li ovaj dingospo razmišlja?



ko prati temu i slikovnice, zna da je ovde, gde je bila jedna od 5 miliona devijacija, ostalo parče bez asfalta - sad više ne





miris svežeg asfalta



po mojim izvorima, Štrabag je ovde podizvođač Bitumine za asfaltne radove



dalje ka Dragomanu i podvožnjaku







podvožnjak je dobio trotoar, trebalo bi da uskoro završe nasip (prelazna ploča?) i da ga pregazi nasip



Ciljna ravnina SLEDI...
 
Između podvožnjaka i propusta je asfalt, kao što se videlo na Sila Yolu snimku i kao što sam najavio





sve do propusta, gde treba da uvaljaju kamen i da i njega pregazi asfalt



i posle je stanje nepromenjeno



petlja Dragoman zapad - promena bez



i ovde se zastalo, ovaj tucanik za bankine stoji poduže



i nailazak na nadvožnjak ka industriskoj zoni, ne vidim neki napredak na njemu, a pri kraju je







a onda nastavak ka podvožnjaku petlje Dragoman zapad, gde je novina asfalt u desnoj



evo dokle je drugi sloj



intenzivni radovi sa desne strane nadvožnjaka, gde su popustili kaiševi



a radi se i sa leve, gde i dalje fali još 1 red ploča, tj. ređali su ga



sad se prolazi ispod leve polovine, verovatno su odradili gornju ploču



desno čovek finišira armirani nasip



tu se još malo ide svežim asfaltom u levoj



pa se prelazi u desnu



pod radovima



onda je uspon ka lotu 2



ovde se finalizuju bankine, trebalo bi skoro da puste tu saobraćaj u levoj, da bi se posvetilli desnoj



kraj lota 1 i početak AP, fali habajući u obe i da se sredi ovo između





i u povratku, radovi pre the propusta, popunjena rupetina magistrale, kojoj su mnogi davali par meseci do asfalta, a posle je počeo pljusak



Bačio sam pogled kod propusta, zapadni zid je bio izbetoniran do vrha, čačkali su mučenici nešto pod kišom.

REZIME:
Štrabagova polovina je živa dosada, desna je ful pod habajućim, neobeležena do nadvožnjaka pruge, obeležena posle skroz do devijacije.
Šušteće, reljefne linije (za sada) su samo između vozne i zaustavne tamo gde su postavljene.
U levoj se rade neki pripremni radovi verovatno za postavljanje SMA tamo gde ga nema - pre, ispod i posle železničkog nadvožnjaka.
Ima još nekih radova pored, ništa spec, na nekim od mnogobrojnih bukobrana su okačeni paneli, nije samo golo željezo.
Za 10 dana avgusta sve je moguće, ali do petka najavljuju kišu, posle u septembru uglavnom suvo, taman kad prođu Turci da kušam pun profil!
Bitumina, fajnali...
Utisak nad utiscima mi je bilo betoniranje mučenog propusta, pa mi je sad sve što su još radili juče bilo vau.
Prvo podvožnjak u klisuri (sa potpornim u nasipu) - dobiće brzo trotoare, a onda će ga za 10-15 dana pregaziti asfalt, jer mu je nasip gotov.
Nasip posle propusta u desnoj, na mestu stare magistrale, stigao je do propusta - pola je gotov do stabilizacije (0-31), a pola spreman za asfalt.
Deo gde je falila preticajna u desnoj, u većem delu više na fali, ostatak ovih dana i tu će izgleda nažalost samo još zaliti emulzijom i opaliti habajući.
Popunili su i rupu gde nije bilo asfalta kod jedne od devijacija, kojih je sve manje!
Podvožnjak i propust bliže Dragomanu takođe ulaze u finiš, još par detalja i sredinom septembra pregaziće i njih asfalt.
Nadvožnjak 1 stoji u predfinalnoj fazi, ima odavno i prelazne ploče, ali sad su se skoncentrisali na onaj drugi na petlji Dragoman istok i neka su!
Na desnom nasipu tog nadputnjaka se rade završne "štipaljke", sledeća faza je prelazna ploča, na levom se ređa poslednji red ploča.
Poslednji kilometar do lota 2 je obostrano na 2 sloja BNS i sad ostaje samo da se odradi habajući, što će zavisiti od ostatka trase.
Generalno...
Propust mi je i dalje u fokusu, ako zidovi budu do ponedeljka, krov bi mogao da bude gotov početkom, a nasip preko njega sredinom septembra.
Još ranije će završiti asfalt na mestu gde je odolevala stara magistrala do kraja jula, a mnoge je navodila na pesimizam.
Pretpostavljam da bi krajem septembra mogli u tom delu pustiti saobraćaj u desnu da bi u levoj radili asfalt sve do SMA.
Tako da mi sada druga polovina oktobra ne deluje preambiciozno kao krajnji rok, mada glasam za novembar i dalje, zbog sitnica pored i oko.
Tamo gde (je) fali(la) zaustavna i posle gde je bio tucanik nisu više u fokusu, gotovo je to faktički.
Deo oko podvožnjaka i propusta bliže Dragomanu, petlja Dragoman zapad i deo posle u desnoj, gde je falio asfalt takođe su u finalnoj fazi.
Drugi fokus je na 2 nadvožnjaka kod Dragomana, gde je prvi ako reše za 2 nedelje prohodan, a drugi je em važniji, em je kasnio.
Nadvožnjak petlje po meni bi trebalo da bude završen sredinom septembra, kao i krakovi, koji su ili na asfaltu (desni) ili samo što nisu (levi).
Sve u svemu dva, najkasnije tri meseca...
KRAJ
 
Цариброде не знам откуд ти воља, осим да ти ово волиш. Велики труд-стално! Значи до Нове године готово!
 
Nisam ispratio celu temu, mozda je neko pitao i receno. Da li ce onaj deo motoputa sa dve trake i duplom linijom ostati kao takav ili ce i tu biti autoput u punom profilu?
 
Neće, gradi se potpuno nova trasa do severne tangente, lot 3, najavljuju izdavanje građevinske dozvole do kraja meseca, izvođač izabran - GBS, rok kraj 2023.
 
Hvala puno. Imam jos samo jedno pitanje, kakva je situacija sa onim parcetom sto fali Smiliti - Kresna? Kolko je uradjeno po brdima?
 
Nakon onog kruznog toka kad se krene magistralom, u par navrata se u brdima vidi auto put kako ulazi u tunel, mislio sam da je odradjen neki deo, al izgleda mrka kapa
 
@caribrod kakva je trenutno situacija od granice ka sofiji, ima li promena, imaš li neke info u odnosu na poslednju reportažu? dovoljno je kratko, opisno
 
Nakon onog kruznog toka kad se krene magistralom, u par navrata se u brdima vidi auto put kako ulazi u tunel, mislio sam da je odradjen neki deo, al izgleda mrka kapa
To je pre Simitlija i tih par km će da završe do Simitlija, od Simitlija do Kresne - baš ništa.
Tunel je 99% gotov, ali ne mogu da ga puste zbog klizišta pre i posle tunela.
Tim klizištima se bavi i počeće da ih sanira trenutna tehnička vlada pošto prethodna nije htela u inat svima.
 
Bugari stvarno imaju zanimljiv koncept gradnje autoputeva. Minijaturne petlje gde moraš skoro da staneš da bi skrenuo. Kuće i pumpe na bukvalno metar-dva od autoputa. I uključenja i isključenja do kuća i seoskih puteva. Ovo sam viđao i kod nas ali na starim delovima K10. Nikako na novoizgrađenim deonicama.
 
Niti ću da kačim, niti da komentarišem video koji je snimljen 02.septembra.
Za ovih 15 (doduše dosta kišnih) dana svašta se promenilo na trasi, u ovoj fazi se stvari menjaju na dnevnom nivou.
I ne, nisu u pitanju meseci, sa malo više sušnih dana oktobar je realan rok, a novembar realniji.
"Koncept" je uslovljen time da se širi stari put kroz klisuru sa 1+1 na 2+1/2+1, negde i bez zaustavne i nema tu mnogo prostora,
Praktično je nešto između brzog puta i AP, mogu da rade te petljice, pošto nema potrebe za kućice za naplatu, jer - vinjete.
Nema nekog alternativnog, paralelnog puta za okolna naselja, kuće, vikendice, koje ne mogu odseći od civilizacije jbg.
Tamo gde već postoji neki drugi put, pa se "pored" gradi novi AP (A2, A3, takav će biti ovde lot 3) gradi se kao i kod nas.
 
Nisam ni obratio pažnju od kad je snimak...
Baš bzv što ga ne okači odmah nakon snimanja.
I ako bude gotovo u novembru nisam pogrešio kada sam rekao da su meseci u pitanju jer bi to bilo 2 meseca od datuma snimka...
 
Vrh