Šta je novo?

Ideje za nove linije / izmene postojećih linija JGPP

То је већ далека будућност, а сад се вратимо садашњости. :) Убацио сам неке од предлога. Алтернативно је још:

16 - правац 6 или 8 (тренутно сам променио у 79)
42 - 59А
78 - правац 8 (с тим што мора имати А ознаку)

Предлог који је дао Међутим (локалне линије се завршавају нулом) нисам у потпуности спровео. За правце 6 и 7 није тешко, а правац 4 би безболно могао да се одради само ако се нумерација трола одвоји (још увек нисам разрадио, јер гледам не само да се правци поклопе, него и што је више могуће да линије које иду истим улицама имају суседне бројеве, па треба искомбиновати).

Главно је што још увек нисмо начисто да ли спојити или раздвојити нумерацију трола и бусева. Могу да се направе обе варијанте, а Џонијев предлог би био трећа варијанта.
 
JohnnyLee":3136j29f je napisao(la):
evo moja ideja:

Tramvaji (0x i 1x):
1 – upišite sami
2 – isto
3 – isto
4 – ex 13
5 – isto
6 – isto
7 – isto
8 – ex 14
9 – isto
10 – isto
11 – isto
12 – isto
13 do 19 možda, ako se bude širila mreža

Trole (2x):
20 – ex 19
21 – isto
22 – isto
23 – ex 40
24 – ex 41
25 – ex 22L
26 – upišite sami
27 – upišite sami
28 – isto
29 – isto

Busevi:
Polazišta na optini Voždovac (3x):
30 – isto
31 – isto (znam da Ustanička u tom delu nije Voždovac, ali da ne diram tu liniju)
32 – ex 25
33 – isto
34 – ex 26
35 – ex 18 (za mene je Medak III Voždovac)
36 – ex 78
37 – ex 25P
38 – isto
39 – isto
13x – prigradski busevi (401 do 408, 503)

Polazišta na opštini Zvezdara (4x):
40 – ex 50
41 – ex 27
42 – ex 27E
43 – ex 27L
44 – ex 79
45 – ex 20
46 – isto
47 – ex 77
48 – upišite sami
49 – upišite sami
14x – prigradski busevi (302 do 309)

Polazišta na opštini Čukarica (5x):
50 – ex 56L
51 – isto
52 – isto
53 – isto
54 – isto
55 – isto
56 – isto
57 – isto
58 – isto
59 – isto
15x – prigradski busevi (512, 521, 531 do 534, 552)

Polazišta na opštini Novi Beograd (6x):
60 – isto
61 – ex 45
62 – ex 94
63 – ex 89
64 – ex 73
65 – isto
66 – ex 95
67 – isto
68 – isto
69 – isto
16x – prigradski busevi (602 do 605, 612, 708, 711)

Polazišta na opštini Zemun i sa Bežanije (7x):
70 – ex 88
71 – ex 17
72 – ex 82
73 – ex 15
74 – ex 83
75 – ex 84
76 – isto
77 – ex 81L
78 – ex 81
79 – upišite sami
17x – prigradski busevi (610, 611, 704, 705, 709)

Polazišta na opštini Palilula (8x):
80 – ex 23
81 – ex 32
82 – ex 16
83 – ex 32E
84 – ex 35
85 – ex 35L
86 – ex 96
87 – ex 48
88 – ex 43
89 – ex 74
18x – prigradski busevi (101, 104 do 108, 202)

Polazišta na opštinama Rakovica, Savski venac, Vračar i Stari grad:
90 – ex 24
91 – ex 71
92 – ex 72
93 – ex 75
94 – ex 49
95 – ex 34L (produžena do Banjice)
96 – ex 37
97 – ex 44
98 – ex 42
99 – ex 47
19x – prigradski busevi (91, 92, 511, 551, 601, 706, 706E, 707, 504)

2xx – ostale prigradske linije (102, 109, 110, 606, 702, 703)
Изврстан предлог, Џони!

Апсолутно најчистији и најлогичнији.
 
Okretnica trola na Dorcolu moze da bude na novoj kod bazena ili kod depoa, ali ptanje je kuda da trolejbusi prolaze do tog mesta, jer kojom god ulicom da prodju unece nemir u nju, zato je do ostvarenja metroa najbolje da okretnica bude oko parkica na trgu Republike.

Druga mogucnost je da samo jedna linija ulazi u centar i postojecom trasom ide do Trga Republike, zatim kroz Brace Jugovica i Dobracinom do depoa, tj. okretnice. Sve druge linije bi isle ulicama Kneza Milosa i Takovskom, pa Venizelosovom i ul. Gundulicev venac do depoa tj.okretnice

Izmestanje okretnica nikako ne moze da bude stvar daleke buducnosti i mnogo je vaznije od prenumeracije linija.

Okretnica na Uscu ne bi bila unutar bloka, neverovatno da je neko to mogao i da pomisli, ali ocigledno da se poneko ovde bavi sa previse stvari, ali svaka cast ako zrtvuje toliko vremena za Beograd.
Sama ulica Usce moze da se koristi kao terminal bar nekoliko linija, koje sada zagadjuju narod kod pijace i trga Zeleni venac.

Inace prenumeracija linija je korisna u slucaju pojedinih slucajeva, ali menjanje tolikih decenijama ustaljenih brojeva je udar ne samo na licne navike i osecanja nego i na identitet i dozivljaj grada .Zato malo opreznije sa ovim ambicioznim predlozima, koji jesu razumni, ali nekada i razumno resenje nije mudro resenje.

Nekada se 13 nazivala dama, izmenom u 31, dama je morala da nestane iz recnika putnika busa 31, ali negde u dusama hiljada stanovnika tih delova grada 31 je i dalje, dama.
 
Wile, reorganizacija gradskog prevoza jeste, a i nije povezana sa metroom. Naime, da bismo oslobodili trgove, uslov nije a i ne treba da nam bude metro. Samo dobra volja.

Izmestanje okretnice sa Zelenog venca na Usce nije resavaje problema, vec njegovo pomeranje, kilometar nize. Ja i Usce smatram centrom grada, a okretnice moraju sto dalje od njega. Ne treba izmestati problem,vec ga resiti.

Takodje, okretnica sa Studenjaka, ne bi smela da se izmesti kod bazena, jer bi i tu trebao da se napravi pesacki plato. Okretnica ne mora bezuslovno da bude pocetna stanica, i ne znam sto se to kod nas izjednacava. Okretnica je mesto reorganizacije vozila i polazaka. Pocetna stanica je nesto sasvim drugo. Gledano u tom smislu, okretnicu trola treba prebaciti u depo na Dorcolu, Bez ikakvih investicija, trole bi se pele uz Dobracinu, a prva stanica bi bila kod Narodnog muzeja, gde je danas druga stanica.
 
Prostor kod ulice Usce je mnogo siri, a bitno je da se ukloni zagadjenje gusto izgradjenih delova grada sa puno prolaznika.
I ja bih radije ulicu Usce koristio kao pesacku aveniju nego terminal, ali kao privremeno resenje do metroa za par linija mozda je prihvatljivo.

Dobracinom ne moze da prodje nekoliko trolejbuskih linija, jer je ulica uska i gusto naseljena, a ni Francuska ne bi bila najbolje resenje i zato sam predlozio Trg Republike, opet vise kao privremeno resenje.Sem toga Vasinom ne bi tebalo da idu trole, pa zato ni prva stanica posle Dobracine, nije prihvatljiva.

Bilo bi dobro da ti predlozis terminale umesto ovih na trgovima, koji su van centra grada u koji stavljas i Usce.
 
Planiram da se ozbiljno uhvatim u kostac sa reorganizacijom prevoza, ali nemam trenutno vremena. Ipak Beograd ima pregrst linija, a nedovoljan kapacitet za njih. Cim izradim mapu, ja je postavljam.
 
stf":3qia55io je napisao(la):
Wile, reorganizacija gradskog prevoza jeste, a i nije povezana sa metroom. Naime, da bismo oslobodili trgove, uslov nije a i ne treba da nam bude metro. Samo dobra volja.
Не бих се сложио. Ако скратиш периферне линије до неких терминуса одакле ће полазити ка периферији, треба људима да обезбедиш брзу везу до града са тих терминуса. Значи, метро. Преседање из буса у бус ће само да створи још већи хаос. Други начин је спајање линија, које би постале пролазне. Ове узане улице у центру не могу да истрпе ни овај број возила, а замисли кад им додаш још бусева... Треће решење ми не пада на памет, предлажи нешто! :)

А што се тиче Добрачине, милион пута сам размишљао да се та контактна мрежа искористи, али сваки пут кад прођем тим крајем (замислите, и ја понекад изађем из Земуна! :lool: ) сморим се јер схватим да та улица нема шансе да подржи толике троле (добро, можда само троле би и могла). Други начин је измештање окретнице на Дорћол, што не мора да створи хаос, јер се окретница може склонити у страну, тако да не ремети пешачки саобраћај (а онда је крајње време да и 24 постане трола!). Проблем је ''само'' у томе што би траса остала кроз Васину, па доле низ Тадеуша Кошћушка, а то ми је прилично без везе (нарочито кроз Васину).
 
Wile E. Coyote":1y7as1oc je napisao(la):
(добро, можда само троле би и могла). .
Upravo u tome je i fora. Koja god ulica na gornjem Dorcolu da posluzi sa sklanjanje trola iz centra, ona mora da bude zatvorena za sav ostali saobracaj. Jedina ulica koja bi mogla eventualno da izdrzi i trole i saobracaj je Francuska, ali tamo je i onako dovoljan haos i bez trola.
 
Renumeracija linija, veliki posao sa obaveznim kompromisima i uz mnogo srece sretnim krajem. Svaka cast sto ste se uopste uhvatili u kostac sa tim. Valja pripremiti teren jer posle aktiviranja BG:voza a narcito zavrsetka mosta na Adi doci ce do neminovne reorganizacije mreze gradskog saobracaja i dobre prilike da se sve ove ideje primene.

Podrzavam odvajanje trolejbusa od autobusa, jeste da koriste ista stajalista ali su razliciti i svako ima neko svoje misljenje o njima, neko voli trole neko ne itd. Bilo bi jasnije kada bi se brojevi trola grupisali pa da posetilac Beograda zna da ako broj linije pocinje sa 2, treba na stanici da ocekuje vozilo sa trolom.

Kao sto sam jednom ranije spomenuo
1-9 metro (ha, ha optimista)
10-19 tramvaji (sa reorganizacijom ala Systra to jest 4-5 zasebnih linija)
20-29 trole
30 na dalje autobusi
100 na dalje prigradski

Prigradske je prilicno lako numerisati po gradskim okretnicama u pravcu kazaljke na satu (3xx Ustanicka, 4xx Vozdovac...) sto je manje vise danas i slucaj, za prolazne gradske linije kompromisi su neminovni ako prva cifra oznacava destinaciju. Ne znam koje je bolje resenje, priblizno obelezavanje po pravcima sa neminovnim konfliktima ili potpuno nezavisna numeracija gde se linijama nasumicno dodeljuju brojevi i boje.

Sto se nejasno nazvanih okretnica tice tipa Zvezdara Pijaca, mozda im treba dodeliti jednostavno ime recimo Cvetkova Pijaca ili Cvetko bez opsirnog imena kraja, Crveni Krst recimo nije VRACAR-Crveni Krst. A uz mapu prevoza na stanicama i vozilima se jasno vidi u kom kraju se doticna okretnica nalazi :)

I jos jedano razmisljanje za kraj sto se trola tice, mozda bi trole na pravcu Grad- Medakovic mogle da se reorganizuju u duhu Systrine seme za tramvaje, to jest jedna linija Studentski trg - Medakovic III a druga lokalna Krusevacka-Uciteljsko naselje (znam, za sada krak za Konjarnik otpada). Time bi svaka linija bila nezavisna, imala sopstvene okretnice i jak regularan i pouzdani takt celom duzinom trase.
 
Zidaru, ne misliš da ćemo nekad dočekati više trola i da će 10 brojva biti malo? :)
 
Wile E. Coyote":w98w2eow je napisao(la):
Не бих се сложио. Ако скратиш периферне линије до неких терминуса одакле ће полазити ка периферији, треба људима да обезбедиш брзу везу до града са тих терминуса. Значи, метро. Преседање из буса у бус ће само да створи још већи хаос. Други начин је спајање линија, које би постале пролазне. Ове узане улице у центру не могу да истрпе ни овај број возила, а замисли кад им додаш још бусева... Треће решење ми не пада на памет, предлажи нешто! :)
Presedanje z busa u bus, ljudi sa periferije je i danas slucaj. Reorganizacijom, bez metroa ne bi se situacija pogorsala, moze da bude ili ista, a ja se nadam, da bi dobrim i promisljenim planom bila cak i bolja.
Spajanje linija, je i meni palo napamet, i ne smatram da bi se time povecao broj vozila u centru, vec bi taj broj ostao isti, a dobili bismo pesacke prelepe trgove. Razmisljao sam da mi uzor budu autobuske linije 23 i 95, koje su prolazne.
Uzmimo primer 95-ice. Zamislimo situaciju u kojoj ona ne bi bila prolazna vec podeljena na dve odvojene: 95A Blokovi-Trg i 95B Borca-Trg
Sta smo dobili? Jednak broj vozila, ali i neophodnu okretnicu u srcu grada. Verujem da bi ona i bila podeljena, da okretnica na Trgu nije vec preopterecena.

Princip funkcionisanja JGP-a danas:

2zhgjue.jpg


Moj predlog reorganizacije:

2mot5xe.jpg


Naravno, ovo je u grubim crtama, uzecu se uskoro u obiljan kostac sa problemom.


hazzard":w98w2eow je napisao(la):
Upravo u tome je i fora. Koja god ulica na gornjem Dorcolu da posluzi sa sklanjanje trola iz centra, ona mora da bude zatvorena za sav ostali saobracaj. Jedina ulica koja bi mogla eventualno da izdrzi i trole i saobracaj je Francuska, ali tamo je i onako dovoljan haos i bez trola.
Trole mogu da se spustaju niz Tadeusa do nadvoznjaka, a onda da skrecu u Dunavsku, gde bi se okretniza i izmastila.Sta mislite o tome?
 
Ako se spuštaju niz Tadeuša, onda ništa od kompletno pešačkog Studentskog trga. Sem toga je OK, možda da se Vasina u delu gde prolaze vozila proglasi zonom usporenog saobraćaja i nekako će sve to da prođe, mada će usporen saobraćaj opet da stvori problem sa kolonom vozila.

Šta predlažeš za 31 u slučaju izmeštanja trola sa Studentskog trga?

Možda bi i skraćenje linije 96 iz Borče do Pančevačkog mosta (i sinhronizacija s BG-Vozom na putu za Borču) donekle pomoglo i smanjilo gužvu u centru, ali ne znam baš koliko bi se Borčanci složili s tim. Slično važi i za eventualnu skraćenu varijantu 43 i 35, sa aktivnim vozom ima smisla za ljude koji iz tih krajeva idu ka Novom Beogradu ili Karađorđevom Parku (ili opet bilo čemu s druge strane centra)
 
stf":5aqo8s1b je napisao(la):
Trole mogu da se spustaju niz Tadeusa do nadvoznjaka, a onda da skrecu u Dunavsku, gde bi se okretniza i izmastila.Sta mislite o tome?
Pa mogu, al ja sve nekako zamisljam taj potez od N. pozorista do T. Kocuska kao potpuno pesacki, tj. Vasina, Stud. trg i Uzun-Mirkova kao deo pesacke zone, sve poplocano kao Knez...
 
A što za trole ne bi napravili podzemnu okretnicu na studentskom trgu u okviru izgradnje podzemne garaže?

Tako su npr. u Beču uradili sa okretnicom trmavaja, usput to je prilika i za niz prodajnih objekata smeštenih u okretnici
 
@ Medjutim Pa ovako, na prvu ruku, 31 bi skretao u Francusku, pa Vanizelosovom do Pancevca, u cijoj okolini bih napravio okretnicu za sve linije iz Severnog Beograda (osim 95, koja bi ostala prolzzna). Ne smatram ovo dobrim resenjem, vec mi je prvo palo napamet.

@ Hazzard I ja to zamisljam kao pesacki potez, ali onda bas imamo problem sa trolama, jer je Francuska bas opterecena. Postoji i resenje po kom bi se Francuskom zabranio motorni saobracaj, i ona bi bila iskljucivo za gradski prevoz.
 
Koliko velika treba da bude takva okretnica trola, i može li se podzemni prostor pametnije iskoristiti?

Meni ne deluje previše zgodno, mislim da treba mnoooogo mesta za tako nešto, a nisam siguran da je dobitak dovoljan. Za Zelenjak mi je OK ideja, ali Zelenjak je već na neravnom terenu, dok bi na trgu bilo neophodno praviti ulaz kao rupu, što ne bi ni izgledalo lepo. Da je tramvaj u pitanju, opet bi mi bilo OK, jer ima mnogo veći kapacitet i brže opravdava ulaganje. Plašim se da je za trolejbuse takva investicija neisplativa..

EDIT:

@stf

ok je okretnica kod Pančevca, ali mi nekako logičnije da se ona poveže s Takovskom trolama, a ako se još tu okreću i 43/96, biće tesno s mestom.

Ako Francuska postane ulica samo za prevoz i hitne službe, a trole i 31 se dovedu negde dole, zakrčiće se sve ostalo, stvarno nemam pojma kud bi sav taj saobrađaj mogao da prođe.

Eventualno bi možda dobro došla varijanta spuštanja svih trola do Pančevačkog Mosta, ali duž 29 novembra do Cvijićeve i onda Poenkareovom, uz dodatno povezivanje kratkog parčeta Cvijićeve od Jaše Prodanovića do 29 novembra, tako bi se delimično rešio problem zagađenja 29 novembra, a još jedna okretnica trola da se dogradi kad se bude gradilo naselje u luci..
 
stf":34mwcppr je napisao(la):
Uzmimo primer 95-ice. Zamislimo situaciju u kojoj ona ne bi bila prolazna vec podeljena na dve odvojene: 95A Blokovi-Trg i 95B Borca-Trg
Sta smo dobili? Jednak broj vozila, ali i neophodnu okretnicu u srcu grada. Verujem da bi ona i bila podeljena, da okretnica na Trgu nije vec preopterecena.
И добијена је спајањем две линије. Проблем би био за све пролазне линије гужва у Теразијском тунелу, јер, једноставно, не постоји алтернативни правац.
stf":34mwcppr je napisao(la):
Trole mogu da se spustaju niz Tadeusa do nadvoznjaka, a onda da skrecu u Dunavsku, gde bi se okretniza i izmastila.Sta mislite o tome?
То сам и ја мислио. Међутим, проблем је и даље у Васиној.
 
medjutim":3k2xnz94 je napisao(la):
ok je okretnica kod Pančevca, ali mi nekako logičnije da se ona poveže s Takovskom trolama, a ako se još tu okreću i 43/96, biće tesno s mestom.

Ako Francuska postane ulica samo za prevoz i hitne službe, a trole i 31 se dovedu negde dole, zakrčiće se sve ostalo, stvarno nemam pojma kud bi sav taj saobrađaj mogao da prođe.
Meni trole nisu toliki problem, valjda zato sto su ekoloske, sta znam. Prvenstveno mi je namera, da se izmeste autobuske okretnice, jer one bas zagadjuju grad. Da probamo da resimo Trg Republike, Savski i Zeleni venac. Lako je sa trolama.

Wile E. Coote":3k2xnz94 je napisao(la):
stf":3k2xnz94 je napisao(la):
Uzmimo primer 95-ice. Zamislimo situaciju u kojoj ona ne bi bila prolazna vec podeljena na dve odvojene: 95A Blokovi-Trg i 95B Borca-Trg
Sta smo dobili? Jednak broj vozila, ali i neophodnu okretnicu u srcu grada. Verujem da bi ona i bila podeljena, da okretnica na Trgu nije vec preopterecena.
И добијена је спајањем две линије. Проблем би био за све пролазне линије гужва у Теразијском тунелу, јер, једноставно, не постоји алтернативни правац..
Raspodeliti teret na tunel, Slaviju i oko Kalemegdana. Ne treba sve da budu prolazne, vec samo neke.

Wile E. Coote":3k2xnz94 je napisao(la):
stf":3k2xnz94 je napisao(la):
Trole mogu da se spustaju niz Tadeusa do nadvoznjaka, a onda da skrecu u Dunavsku, gde bi se okretniza i izmastila.Sta mislite o tome?
То сам и ја мислио. Међутим, проблем је и даље у Васиној.
A sta mislis o Siminoj. Jeste uska, ali kada bi se ukinuo parking u njoj, i kolovoz prosirio na njegov racun, dobili bismo dovoljno siroku ulicu.
 
И стигнеш до краја Симине... И куда даље? Можда ипак Добрачина (под условом да се забрани сав остали саобраћај, а тамо и постоји КМ), па заједно са трамвајем до семафора код ЗОО врта, па до подвожњака, па на Дорћол.
 
medjutim":21cybwxl je napisao(la):
Zidaru, ne misliš da ćemo nekad dočekati više trola i da će 10 brojva biti malo? :)
Sadasnja mreza mogla bi vec da se svede na 4-5 linija.
Uvek mi je bilo tesko da zauzmem jasan stav o trolama, ne zagadjuju grad, idu na struju koju ne moramo da uvozimo i pogodne su za brdski teren. Nazalost meni mnogo smetaju razapete zice po gradu pa to uvek preovlada i nekako mi se ne da da pomislim da ce se mreza siriti. Ali posto je to potpuno subjektivno misljenje, mozda treba ostaviti brojeve od 30 do 39 za neke buduce trole :)


A propo trola, spajanjem linija 29-28 i 19-41 (21-22 postaje lokalna linija) dobijaju se prolazne linije kroz grad i ukida okretnica na Studentskom Trgu, a izbacivanjem automobilskog saobracaja saobracaja iz Srpskih Vladara i Lole Ribara omogucava pouzdaniji takt (bilo bi lepo izbaciti sve automobile iz centra ali to je vec druga prica).
 
Wile E. Coyote":3l6r9pvq je napisao(la):
И стигнеш до краја Симине... И куда даље? Можда ипак Добрачина (под условом да се забрани сав остали саобраћај, а тамо и постоји КМ), па заједно са трамвајем до семафора код ЗОО врта, па до подвожњака, па на Дорћол.
A da se spustaju Dositejevom, a penju Dobracinom?
 
Не знам да ли је Доситејева довољно широка, али генерално, могле би две улице да се произведу у једносмерне (и да се, наравно, забрани саобраћај свему осим тролама). Поставља се питање паркирања возила станара, али и то би се, можда, могло решити.
 
Zidar, ideja o spajanju 29 i 28 je odlična, taman i da se samo to uradi studentski trg će da izgleda kao trg i povremeno neće biti pretovaren trolama. Izmeštanje 31 je lakše izvodivo imajući u vidu da je to autobus.

Kombinacija 19-41 mi je malo šašava, pošto bi linija pravila petlju u centru i sekla samu sebe, stoji da bi ostala bez okretnice u centru ali bi bila najkomplikovanija linija za bilo koga ko je ne koristi često.

Mislim da taktu više smeta Žička nego Srpskih Vladara, al to je posebna teško rešiva priča..

Dobračina + Dositejeva zvuči ok, al opet, ako se ne zabrani saobraćaj (a samim tim i parkiranje) biće mnogo lako blokirati ih. A gde bi se parkiralo umesto toga, pojma nemam..

Možda bi Francuska bila sasvim dobro rešenje za deo linija (recimo sve trole sem 29 koja se poveže sa 28), pošto bi po dovođenju trolejbusa do Dorćola deo linije 26 od trga do dole izgubio smisao. No onda ostaje pitanje gde sa okretnicom 26. Možda da 26 ide kroz Terazijski tunel i preuzme neku od linija koje kreću sa Zelenjaka, i tako se donekle rastereti Francuska?

Takt 26 je češći nego 19 i 21 zajedno, tako da bi Francuskom čak prolazilo manje trolejbusa nego autobusa trenutno. U isto vreme, trolejbusi bi saobraćali u svom prirodnom okruženju, centralnom ulicom koja ima veliki nagib..
 
Evo ilustracije za promene linija trola:

1. Varijanta sa ukidanjem okretnice u centru na Studentskom Trgu spajanjem linija 29-28 i 19-41 (kao sto kaze @medjutim malo šašava linija :p, ali nisam ja kriv sto raskrsnica kod Londona ne dozvoljava skretanje)

19_s-mapa-trole-plan1.gif


2. Moj favorit, sasvim zasebne trase i okretnice za svaku liniju

19_s-mapa-trole-plan2.gif


Konjarnik ostaje bez trole ali ionako ima autobuse 17, 31 i 50
 
Vrh