1111":3ptsv29d je napisao(la):
zidar":3ptsv29d je napisao(la):
da, da, ukinuti i 5, 9, 13 i 14 (6 i 7L ne gledam kao nezavisne linije vec kao pojacane polovine 7. )
Ostaviti samo 3, 7, 10 i 12
i dvojku za sada. :kafa:
Због чега да се укида и ово мало трамвајских линија што имамо? Београд нема метро и пре него што га добије никако не радити ово. Линије 7 и 9 су најоптерећеније линије у граду и укидање ''деветке'' је незамисливо.
Такође, не знам због чега свима смета линија 14 кад на њој ради свега 6 вагона, а може итекако да спасе ствар када је гужва, било у Војводе Степе, било у Булевару.
Покушавам да вратим линију 11 и то у старом облику, а 13 нека иде преко новог моста.
Ето, шта грађани мисле о преседању. И зато је важно да потенцијална прва метро линија буде
што дужа и да има
што више станица (читај повеже много важних локација директном вожњом).
Е, сада, налажење оптималних мера тражи детаљна истраживања, нарочито за овако скуп пројекат.
Највећа предност трамваја су управо те директне линије, које су поузданије и већег капацитета од аутобуских. Трамвај много боље користи издвојену трасу од аутобуса. Оно што је веома важно за трамвај у Београду је да:
- Омогућава директно везу железничке и аутобуске станице са свим деловима мреже без преседања.
- Представља капацитивни превоз до приградских терминала јавног превоза, и директно их повезује са низом градских локација.
Наводно, са смањивањем броја линија на по једну на сваком крају трамвајске мреже, повећала би се поузданост целог система, али у садашњим реалним условима функционисања система то није случај. По 2-3 линије пружају могућност да друга или трећа линија спасу ствар када прва линија закаже. Неки делови мреже су преоптерећени, али то је понајвише проблем лоших решења на раскрсницама, која су чак и задржавана након реконструкција. Проблематичне раскрснице су Славија, Савски трг, Вуков Споменик, а недостаје скретање из Старине Новака према Вуку. Ако би оно било уведено, линија 12 би требало да иде кроз Старине Новака према Омладинском. Могуће је да би чак и била бржа него кроз Булевар, са све дужом трасом, због много семафора у Булевару. Онда би за линију 3 увео 3 до Омладинског стадиона и 3л само до Ташмајдана, да иду неизменично. Можда најбоље унапређење у систему би био неизменичан ред вожње, тако да 7,9,10,5 имају исти такт, једино што на 5 и 10 ставити трамвајске возове мањег капацитета (КАФ или 1хКТ4).