Šta je novo?

Ideje za nove linije / izmene postojećih linija JGPP

Nemoze Banovo brdo da ima sve najbolje mi na Novom beogradu imamo bolje tramvaje jer idu cesce a zato oni imaju vise autobuskih linija mi imamo 5 autobuskih linija a oni 8 autobuskih i mnogo su bolje linije od ovih nasih tako da nevidim neki problem Ja cak sta vise najvise koristim 3 linije 73,94 i 95 dok tamo imas liniju 51,52, 53, 23, 88 ,58,57,87 a da negovorim o liniji 50,531 i 532
 
Dobro logicno je da bi svako poboljsao linije na lokaciji gde se nalazi ja bi poboljsao linije koje su na Novom beogradu dok bi prostorni planer poboljsao linije na Banovom brdu jer tu i zivi
 
Ali kojom bi logikom mogla da se objasni cinjenica da je savski deo Novog Beograda u kome zivi oko 100.000stanovnika povezan jednom jedinom nedovoljno cestom i vrlo neredovnom linijom sa centrom grada koja ide na manje od 10 min, sve ostale, a to su 67 i 68 idu mnogo redje i povezuju samo manji deo ovog kraja Nbg.

Kojom logikom moze da se objasni i opravda daleko bolja povezanost sa vise linija koje imaju vise polazaka, dunavske strane Novog Beograda, a posebno linija 16 koja ide na 2 do 3 minuta !

Savski deo Nbg, ima DANAS daleko vise usluznih sadrzaja zbog kojih dolaze ljudi iz svih delova grada i sire i dalje, sta ima dunavska strana sem stanovanja i tuznog odjeka nekadasnjeg trznog sredista kod bioskopa Jugoslavija.

Po broju i ucestanosti linija koje prolaze preko Banovog brda nesrazmerno ponudi sadrzaja tog dela grada takodje je u prednosti prema savskom Nbg.

Tri dana uzastopce po snegu i mrazu su putnici cekali 95 vise od 15 minuta dok su 2 do 3 BUSA 89 prosla , a letos ovaj bus koji ide pored Ade kao da nije postojao !
 
Otvaranje novog mosta preko Ade, treba iskoristiti priliku i nanovo isplanirati celokupnu mrezu gradskog prevoza. Menjane su trase jedna pojedna i na kraju imamo neefikasan sistem, vreme je da se sve lepo preispita.

par ideja:

- Tramvajske linije smanjiti na minimalan broj, svaka sa jakim taktom i sopstvenim okretnicama. Stari Savski most iskljucivo za tramvaje (plus koji autobus).

- Za autobuse, imamo 3 mosta (Brankov, Gazela, Igla). Po 4 prolazne linije na svakom mostu koje se zatim razgranaju na svakoj obali i jedne druge seku.
primer: Zemun Gornji Grad/Zemun Novi Grad/B. Kosa/Blokovi----Most----Karaburma/Ustanicka/Jerkovic/Petlovo Brdo
- Poprecne linije za transverzalne veze tipa 50 i 45
- Prolazne linije kroz centar radi rasterecenja Zelenog Venca i boljih veza, na primer spojiti 26 i 15, a 31 da nastavi do Dorcola.
- Bolje povezati stanice BG:voza narocito stanicu NBGD
- Optimizovati cvorove za prigradsko-gradske veze

- 2 prolazne trolejbuske linije, 28+29 i 41+19/21/22, ukidanje okretnice Studentski Trg.

e sad mozda saobracaj u gradu nije zreo za toliko prolaznih linija kroz centar mada mislim da dobra organizacija uz postovanje zutih traka moze to da omoguci.
 
Pored moje zgrade prolazi 89 i to je jedna od najgorih linija, jer ga nekad nema ni po pola sata. Sto se tice sledecih linija koje su pomenute 57 i 87 su lokalne linije i prvi ide na 20 min a drugi na pola sata. Sa autobusima 50, 531, 532 i 533 se ide samo ka periferiji, ne ka gradu, imate i vi one na 600 pa ih ne koristite zar ne. 51, 55 i 58 su takodje vrlo retke linije i idu u intervalu od 15 do 20 min, znaci broj normalnih i cescih linija na Cukarici se sveo na 23, 37, 52, 53, 56. Neke od ovih linija idu redje od vrlo cestih 16, 17, 18, 65, 73, 75, 95, a o tramvajima da ne govorim. Sto su uopste gradili tramvajske sine na Banovo Brdo, kad tako retko idu tramvaji, jos bi sada gospoda sa Nbg i 13, e pa ne dam :p. Takodje mi sa Cukarice imamo svakodnevnu guzvu od ade do sajma, koja se nece ublaziti ovim mostom, jer je najveci cep kod ade, a tek onda kod nis-a, prema tome odmah bih se menjao za vasu saobracajnu sliku i vas prevoz.
 
88 ne bih dirao, ipak ide u deo grada za koji je mnogo logičnije da ide preko gazele
89 ima problem što se na dobrom delu Filmskog Grada i Žarkova zavlači kroz uličice i u isto vreme glumi i lokalnu liniju i liniju koja vozi do blokova, i nisam siguran koliko jak takt realno može da ima. Ona je svakako za novi most, ali ne mislim da može u ovakvom obliku mnogo toga da reši.
94 je donekle logično rešenje za prebacivanje, s tim što bih je ipak zadržao preko gazele, a da neka nova linija s Petlovog Brda siđe na Rakovički put i vozi do Bežanije (bilo koje, kako brojke kažu) kao ekspres linija. Uz to bi takva linija mogla da ide i pored železničke stanice i direktno vezuje Petlovo Brdo sa stanicom, kao što i sada radi 42 ali sa slabim taktom.

Možda bi bilo zanimljivo da sadašnja 60 umesto kod toplane okreće kod Topčidera, nije česta linija i ne verujem da bi bilo mnogo problema s tim.

Što se tramvaja tiče, ne vidim zašto ne bi postojale i 8 od Blokova do Banovo Brda i 13 od Brda do Kalemegdana, i 11 od Blokova ka gradu preko Sajma (što eliminiše tramvajsko skretanje iz Karađorđeve na stari most).

Ostaje šteta što nije vezana tramvajska trasa od Banovog Brda ka Rakovici..
 
Sa medjutim se slazem, samo se ne slazem sto se tice linije 89. Ova linija se ne zavlaci u ulicice, Spasovdanska i Ratka Mitrovica na koje mislis su istog profila kao i npr ulica Ace Joksimovica, najveci problem je u mojim bahatim komsijama koji parkiraju kola u ulicama kojima ide 89, pravdajuci se kako nemaju gde da se parkiraju, ne trudeci se pritom da nadju pogodnije mesto kako ne bi ometali linije 89 i 57. Saobracajna policija i Parking servis bi resili taj problem za 7 dana, samo je potrebna dobra volja. Ja sam upravo i pisao parking servisu i upravi saobracajne policije o problemu ometanja saobracanja pre svega linije 89, ali me saobracajna policija nije udostojila ni odgovora, a kamoli nesto preuzela
 
Ne mislim na Ratka Mitrovića (ona je i pravljena da kroz nju ide 37, pa su se onda odlučili za Ace Joksimovića) ni na Spasovdansku, već na onaj deo gde iz Miloja Zakića skreće levo nizbrdo, pa staje kod vrtića, tu sam par puta zaglavio. A i opet, nije stvar u tome da su te ulice neprohodne, samo su manje atraktivne i komplikovanije nekom ko tu ne živi nego Kneza Višeslava i Ace Joksimovića. Ne vole ljudi da se voze prevozima koji ne idu kroz glavne ulice, jer tripuju da će da se izgube (što sa recimo 57 koja pravi osmicu i nije teško :))
 
Treba samo insistirati da tramvajska linija BB/blokovi bude 14, a 14. da postane 8.

Za 11 se potpuno slazem, kao i za 94 i 708.
 
@ medjutim - ti onda govoris o 57, ona ide kroz Miloja Zakica i pored Vrtica, i tim ulicama ide samo jednim smerom, jer je to lokalna kruzna linija, 89 ide Kneza Viseslava - Ratka Mitrovica - Spasovdanska - Trgovacka, sto su sve siroke ulice, jedino suzavaju kolovoz bahato parkirana vozila u Spasovdanskoj i Ratka Mitrovica od Spasovdanske do Ace Joksimovica, sto se da resiti akcijom saobracajne policije. A 57 je takva, uvek se zavlacila po uskim ulicama, jer povezuje naselja udaljena od glavnih ulica, zato je nekada i isla na pola sata, a sada na 20 min. Takve primere imas i po Vozdovcu, pogledaj samo kuda se zavlace 25, 26, i 46, 55 u oom delu oko juznog bulevara
 
aha, moja greška onda, mislio sam da idu istom trasom. Onda je 89 ok, i treba da ide češće i preko novog mosta..

U Spasovdanskoj jes vazda gužva od parkiranih kola, mislim da će deo problema da se reši sam od sebe kad se završi Vero, biće u njemu nekakav parking, pa će svi ljudi koji dolaze do onde da bi čekali međugradski autobus da se prebace u podrum Vera, pošto sumnjam da će Vero da naplaćuje parking..

Ovo po Voždovcu je sticaj okolnosti koji nije normalan, ali kad nema drugog rešenja, šta sad..
 
prostorni planer":2pczzdqk je napisao(la):
Takve primere imas i po Vozdovcu, pogledaj samo kuda se zavlace 25, 26, i 46, 55 u oom delu oko juznog bulevara
jeste, ali relativno brzo 25 i 26 prođu pravac Maksima Gorkog - Todora Dukina/Strumička - Kruševačka. glavni problem je u Husovoj za 25, jer je to užasno mala ulica i katastrofalan semafor (tipa 20tak sekundi drži zeleno iz pravca Husove, a crveno oko 2 minuta). što kaže međutim, drugog rešenja jednostavno nema (osim da se prošire Dušanovački most i Husova i da se tu stavi kružni tok).

Glas prirode":2pczzdqk je napisao(la):
Tri dana uzastopce po snegu i mrazu su putnici cekali 95 vise od 15 minuta
nije problem u frekvenciji 95 nego u gužvi kroz centar grada
 
medjutim":2aox6y3p je napisao(la):
a da neka nova linija s Petlovog Brda siđe na Rakovički put (...) i pored železničke stanice i direktno vezuje Petlovo Brdo sa stanicom, kao što i sada radi 42 ali sa slabim taktom.
Ovo je pun pogodak, potrebna je jaka veza sa stanicom u Rakovici i ne mora sav saobracaj izmedju 'juznih brda" i Grada/Novog Beograda da ide preko B. Brda ili Banjice. Linija dalje moze kao sto rece topciderskom dolinom do novog mosta ili (ili neka druga linija) na Lisicji potok pa pravo preko Dedinja (Pivljanina Baja - Bulevar mira) u Grad. Pivljanina Baja jeste strma ali 49 vec ide tuda a to je najdirektnija trasa do centra.
 
Kroz Lisičji potok ide široka ulica, ali je raskrsnica kod dvora vrrrlo nezgodna i za kola, a kamoli za autobuse koji ne bi imali gd da prođu.

Kad bi se raskrsnica preuredila tako da ulica ide duž ograde dvorskog poseda i kao glavni pravac postavio Lisičji potok a ne onaj ka VMA, dobili bi ulicu idealnu za brzi trolejbus do Miljakovca. Ovako bi bilo lakše da takva linija ide do Topčidera pa Drajzerovom, kuda sad ide privremena trojka.

Logičnije mi zvuči linija preko novog mosta, što zbog daljeg rasterećivanja gazele i više mesta na budućem bulevaru nego u drugim ulicama, što zbog toga što će neka sledeća linija BG-Voza za Rakovicu pre da ide iz pravca Pančevačkog mosta nego od Novog Beograda, pa bi bus pokrio pravac na kome nema vozova.
 
Ja mislim da neke linije ne moraju kada se zavrsi petlja da idu pored ade i Kirovljevom na Banovo Brdo, vec bi mogle posle sajma na raskrpetlju, pa pored hipodroma u Pozesku. A mislim da bi pun pogodak bio da linija 37 ili neka druga posle sajma preko raskrpetlje skrene levo kod hipodroma, pa kroz golf naselje, pa kroz Zarkovacku, i ulicu Ratka Mitrovica i dalje na redovnu trasu. Time bi se otvorila mogucnost za ukidanje linije 57, jer bi stanovnici udaljeni od Pozeske i Trgovacke dobili dobar prevoz, a 37 bi izbegla svu guzvu i semafore duz Kirovljeve, Pozeske i Trgovacke.
 
Po završetku mosta pruža se mogucnost za bolje povezivanje pravca BB i Zemuna :)
a sada ima dovoljno vremena da se daju predlozi o trasama, broju linija , vozilima i intervalima
kako bi se blagovremeno iskristalizovao realan zahtev u odnosu na potrebe i ekonomičnost. ;)
 
O cemu vi ljudi pisete, pa ovde se u stvari menja samo nista!

Cuo sam da su i danas stanice u Gagarinovom bul. bile prepune ljudi, iako bez snega i kise i saankcija, tek oko 18 casova pola casa nije bilo ni tramvaja ni 95, nekoliko 89 i bus 7a su samo prosli u tih pola casa. T o vise nisu nikakvi poremecaji to je jedno stanje koje ne moze nista da opravda, jer je nestvarno da grad u gradu, od 100. 000 stanovnika bude pola casa odsecen sasvim od gradskog sredista !

95 bi trebalo da ide ulicom onog drugog Popovica, Vladimira, sto bi je malo rasteretilo i ubrzalo od ove cik cak trase kojom inace idu i tramvaji, koji su isto kilavi, saznao sam da je juce bio zastoj sa nizom tramvaja od bloka 23 do Belvila. SVAKI TRECI ULAZAK U TRAMVAJ JE REPRIZA TOGA.

68 bi trebalo umesto na pola casa da ide na 5 do 10 minuta i da se izduzi do 45i ili 61 bloka. I 67 bi trebalo da ide drugacijom trasom, a sve tri linije bi trebalo odlepiti od Zelenog venca i izduziti ih do nekih drugih tacaka u sirem centru, o cemu sam ranije pisao.
 
Sto volim Novobeogradjane kad se hvale, "grad u gradu", i ostale opstine imaju stanovnistvo, niste vi nista posebni. Evo Cukarica ima 180000 stanovnika, odmah je iza Novog Beograda i ima mnogo vise odlike posebnog grada nego Novi Beograd, npr. Centar Banovo Brdo, periferija Cerak, Bele Vode, Zeleznik i fizicki smo odvojeni od svih opstina rekama, sumama... pa se mi ne hvalimo da smo grad u gradu...
 
Gledam nesto,gde se mogu postaviti stanice busa kod mosta?Videh na crtezima igora mesta za tramvajske stanice dok busevi ocigledno nece moci da staju nigde blizu?
 
Pa mislim da i nema potrebe. Nema nigde oko mosta objekata do kojih bi ljudi trebali da dolaze, tako da i nema potreba za stanicama...
 
Tek tu ce biti potrebe , sigurno nece biti karton sitija niti livada,
uređena okolna obala, trebalo bi da sadrži neka adekvatne sadržaje makar za porodične šetnje uz reku pa lepo štačemo tamo kolima kad fino tu ima bus stanica :vops:
 
Gledam plan.Bice sa strane starog bg-a,ali nema nigde stanice makar za tramvaj na nbg!Koliko vidim ni ne moze jer su saobracajne trake na nbg do tramvaja za razliku od starog dela gde su odmah posle mosta odvojene :(
 
razgledam Zidarevu megaXL kartu, i evo par predloga za izmene (dopisivaću kako se budem setio):

34L: prometi broj u 34 jer ta linija ne postoji i produžiti barem do Banjice
49: Miljakovac I - Senjak ili Glavna železnička
54: Miljakovac III - MZ Makiš
87: Čukarička padina - Pohorska (preko novog mosta)
 
Danas sam predao 4 predloga:

1. Da se uvede linija Nova galenika - Zeleznicka stanica Zemun (veza sa BG-vozom)
2. Da se 74 preusmeri tako da prolazi pored Zeleznicke st. Tosin bunar
3. Da se 69 organizuje kao kruzna linija i tako prolazi pored Zeleznicke stanice NBG i poveze Bul. Mihaila Pupina

4. (ne vezan za BG-voz) da sve linije koje prolaze pored Usca, staju na toj stanici (704, 706 i 707).
 
Vrh