Šta je novo?

Hram Svetog Save

Zar ne postoje manji oltari u pripratama, ako se dobro secam sa fotografija. Na istom mestu pri glavnom ulazu su improvizovane prodavnice ispred debelo placenog mozaika i mermera. U stvari komercijalna masinerija SPC se odrazila i na funkciju Hrama. Bogobojazljivi ce se osecati lakse ako kupi printanu ikonicu Sv.Petke nalepljene na drvetu pa premazane akrilom. Za svaku potrebu, muku, jad i zal postoji proizvod. Bez fiskalnog naravno.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=799978#p799978:2birrx8e je napisao(la):
Sixto » Sub Dec 05, 2020 2:15 pm[/url]":2birrx8e]Zar ne postoje manji oltari u pripratama, ako se dobro secam sa fotografija. Na istom mestu pri glavnom ulazu su improvizovane prodavnice ispred debelo placenog mozaika i mermera. U stvari komercijalna masinerija SPC se odrazila i na funkciju Hrama. Bogobojazljivi ce se osecati lakse ako kupi printanu ikonicu Sv.Petke nalepljene na drvetu pa premazane akrilom. Za svaku potrebu, muku, jad i zal postoji proizvod. Bez fiskalnog naravno.

Који је тачно твој проблем? Ако ти не одговара ништа у Цркви, ти заобиђи. Ако мислиш да си паметнији зато што си атеиста, ниси, изгледаш као комплексаш тешки који појма нема о законима и како функционише систем.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=799982#p799982:id9y069n je napisao(la):
cooyseeteam88 » Sub Dec 05, 2020 11:32 pm[/url]":id9y069n]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=799978#p799978:id9y069n je napisao(la):
Sixto » Sub Dec 05, 2020 2:15 pm[/url]":id9y069n]Zar ne postoje manji oltari u pripratama, ako se dobro secam sa fotografija. Na istom mestu pri glavnom ulazu su improvizovane prodavnice ispred debelo placenog mozaika i mermera. U stvari komercijalna masinerija SPC se odrazila i na funkciju Hrama. Bogobojazljivi ce se osecati lakse ako kupi printanu ikonicu Sv.Petke nalepljene na drvetu pa premazane akrilom. Za svaku potrebu, muku, jad i zal postoji proizvod. Bez fiskalnog naravno.

Који је тачно твој проблем? Ако ти не одговара ништа у Цркви, ти заобиђи. Ако мислиш да си паметнији зато што си атеиста, ниси, изгледаш као комплексаш тешки који појма нема о законима и како функционише систем.

Ma gle, nema razloga da praskas. Meni je jasno da je Kina snabdevac sveta i da je kupovina na brodski kontejner dzabalesku. To svi rade.
Opet jasno mi je da verniku treba taj verski mobilijar da nose uz sebe i imaju po kucama kao konekcija s verom. I to razumem.

Ali nemati ukusa toliko da debelo platis mozaik, mermer, CNC masineriju, radnike da sve to ugrade i onda nataknes tezge da to nutkas posetiocima. Kao bazar u Istanbulu.

PS. puno psujes za 'teologa'
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=799840#p799840:j1s0c9pe je napisao(la):
Short,Poem » Пет Дец 04, 2020 11:56 pm[/url]":j1s0c9pe]Fffantastično objašnjenje. Odnosno napravili su odličan spoj religiozne simbolike i vrhunskog umetničkog dometa.

Šarenilo inače odlika i klasične grčke antike. Statue i građevine nisu tada bile bele nego su prštale od šarenila.
Sve više razmišljam da je tadašnji vizantijski stil najdalji kontinuitet antičkog sveta, iako sa sopstvenim specifičnostima. Tek posle pada Carigrada je taj neki egzaktan prekid antika/srednji vek.

Jeste, čak su i našli ostatke pigmenta i boja na očuvanim skulpturama. Što se tiče antike, se ne bih složio. Za kraj antike se uzima 476. godina tj. pad zapadnog rimskog carstva. A padom Carigrada maltene počinje renesanse i novi vek. Mada i da zanemarimo ovaj konkretni datum, antika se sustinski završava tu negde oko 6. veka u Vizantiji kada car Justinijan zatvara sve ne-hrišćanske škole. Postoji nešto što se zove "Kasna antika" i to je termin koji označava taj prelaz između antičke kulture starog veka i hrišćanske kulture srednjeg veka. I to recimo razni autori uzimaju kao period od 300. do 700-te godine, kako gde naravno, nije svugde isto. Najbolji primer za to jeste, da u srednjem veku, upravo zbog hrišćanstva skoro pa u potpunosti zamire skulptura kao umetnost, nešto po čemu jsu Grkča i Rim bili neprevaziđeni. To je upravo nova hrišćanska vera zabranjivala, i tumačila kao idolopoklonstvo. Imamo samo neke minijature, rezbarije, male radove u slonovači i slično ali skoro pa potpuno zamiranje skulpure.
Druga očigledna stvar jesu freske gde se opet razvija stil koji je potpuno drugačiji od antike, postoje stroga pravila kako se koji likovi slikaju, i ono što svi mi znamo i vidimo, jeste da freske nisu "realističke" slike, to nije naturalizam, već su često u obrnutoj perspektivi, nekad su figure i lica izdužena i razne druge stvari. Postoji kanon i jasna pravila i samo mala određena sloboda kod umetnika prilikom naslikavanja istih.


Hrišćanstvo je takođe negiralo druge osnovne elementre antičke kulture (tradicionalne religije, filozofiju, pozorište, sportska takmičenja itd), ali su određeni delovi antike prenošeni u srednji vek kao što si primetio. Samo na primer neoplatonizam koji je zastupljen u Vizantiji čak i u 14. veku.
Mada nisu svi antički filozofi bili "dopušteni" u takvoj Vizantiji već upravo oni koji su nadopunjavali hrišćanstvo ili oni koji su se uklapali u filozofiju hrišćanstva.
Fun fact: Evropa mora da zahvali za renesansu pre svega Vizanticima i Muslimanima (da budem jos precizniji Arapima) koji su sačuvali sve ove spise od Aristotela do Platona i preneli na zapad (dok su oni bili varvari xd).
Zanimljivo je porediti freske renesanse u Italiji i pravoslavne freske. Samo primer Sikstinske kapele.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=799909#p799909:3jzyspt7 je napisao(la):
Agiorites » Sub Dec 05, 2020 9:11 am[/url]":3jzyspt7]
Владика Стефан објавио на инстаграму

:lol:

Nemam nista protiv, sta vise, mislim da i to treba da rade, ali nikako da se naviknem i smesno mi uvek :laugh:
 
Ma i znam. To jeste uobičajeno stanovište i ono stoji.
Ne smatram da je Antika preživela u celosti ali ako su igde spontano išli dalje neki njeni elementi, to je Vizantija.

I pored tih velikih transformacija i promene paradigme, uočavaju se poneke niti koje se vuku iz antike, koje nisu esencijalno loše za novu dogmu i kojih se nisu otarasili. To je po meni suptilni pokazatelj kontinuiteta.

Transformacija je velika ali ipak unutrašnja.

Graditeljske tehnike, oblačenje ljudi. Teži ka novoj temi ali se vide nenapuštene spojnice sa prehrišćanskim svetom.
Odnosno nisu sve stvari ideološke. Prosto tako se oduvek oblačimo i tako oduvek gradimo.

U virtuelnim rekonstrukcijama Carigrada, njihove odevne mode, a i onoj slici Svete Sofije se vidi taj prelaz.
Dakle jedna u istoriografiji poluzaboravljena Vizantija je ponajviše spoj tih navodno odvojenih epoha.

Npr. još od korintskog kapitela stuba počinje ta kamuflaža funkcije stuba, da se umekšava i zavarava dojam funkcije nosača. Rekao bih da evolucijom vizantijskog stuba ta tradicija nastavlja da evoluira a stavljena je i u ideološku funkciju nove vere. Dakle i pored svega suština tradicije živi. Korintski stub nije neki skamenjeni ideal, prevaziđen je, ali u suštinski istom smislu se nastavlja bolje.

Shvatanje antike u renesansi i neoklasicizmu je sa strahopoštovanjem i vremenskom i kulturnom distancom, shvatanje kao jedne fiksne i okamenjene teme, gde su antičke forme bukvalno idealizovane, sa tek vrlo opreznom razradom.

Sama činjenica da se tek od Renesanse prave čisto bele skulpture pokazuje da su promašili jedan bitan element i kontinuitet. Mada naravno ipak je većim delom uspešan preporod antike.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=800246#p800246:167vtmua je napisao(la):
Short,Poem » Нед Дец 06, 2020 12:35 pm[/url]":167vtmua]Ma i znam. To jeste uobičajeno stanovište i ono stoji.
Ne smatram da je Antika preživela u celosti ali ako su igde spontano išli dalje neki njeni elementi, to je Vizantija.

I pored tih velikih transformacija i promene paradigme, uočavaju se poneke niti koje se vuku iz antike, koje nisu esencijalno loše za novu dogmu i kojih se nisu otarasili. To je po meni suptilni pokazatelj kontinuiteta.

Transformacija je velika ali ipak unutrašnja.

Graditeljske tehnike, oblačenje ljudi. Teži ka novoj temi ali se vide nenapuštene spojnice sa prehrišćanskim svetom.
Odnosno nisu sve stvari ideološke. Prosto tako se oduvek oblačimo i tako oduvek gradimo.

U virtuelnim rekonstrukcijama Carigrada, njihove odevne mode, a i onoj slici Svete Sofije se vidi taj prelaz.
Dakle jedna u istoriografiji poluzaboravljena Vizantija je ponajviše spoj tih navodno odvojenih epoha.

Npr. još od korintskog kapitela stuba počinje ta kamuflaža funkcije stuba, da se umekšava i zavarava dojam funkcije nosača. Rekao bih da evolucijom vizantijskog stuba ta tradicija nastavlja da evoluira a stavljena je i u ideološku funkciju nove vere. Dakle i pored svega suština tradicije živi. Korintski stub nije neki skamenjeni ideal, prevaziđen je, ali u suštinski istom smislu se nastavlja bolje.

Shvatanje antike u renesansi i neoklasicizmu je sa strahopoštovanjem i vremenskom i kulturnom distancom, shvatanje kao jedne fiksne i okamenjene teme, gde su antičke forme bukvalno idealizovane, sa tek vrlo opreznom razradom.

Sama činjenica da se tek od Renesanse prave čisto bele skulpture pokazuje da su promašili jedan bitan element i kontinuitet. Mada naravno ipak je većim delom uspešan preporod antike.

Slazem se sa svime, samo bih dodao da ljudi u Renesansi pa cak i kasnije nisu prosto mogli znati da su skulpture bile obojene, to se tek u nase vreme moglo dokazati pomocu ultraljubicastog zracenja i ostalih tehnika gde su se otkrivali ostaci boja i pigmenata. Doduse ja licno i nisam fan tog bojenja, ali to nema nikakve veze. Fun Fact: Partenon u Atini je bio apsolutno beo, posto je od mermera, a danas 2500 godina kasnije je "bež" ili tako neka boja, zemlje...
 
Svakako, to je tek moderna nauka otkrila.

Mi smo zapravo izgradili čitave gradove i civilizaciju (klasicizam) na jednoj pogrešnoj interpretaciji i idealu bezbojne antike. Meni a i mnogim običnim ljudima je čistoća belih skulptura bila previše distancirana, česta nepristupačnost i ostale visoke kulture - pa zato što i jeste netačna.
I antičkim Grcima bi bila nezavršen posao.

Njihovo originalno šarenilo je humianije, prirodnije i razumiljivije.

Svi evropski gradovi sa skulpturama - u suštini pogrešni, arhitektonski u Beogradu - pogrešan. Sterilisano. Mada svakako nije pogrešno ono što se već desilo, i nije loše imati visoke ideale.

.
Partenon centralnim delom jeste beo. Ali je čitav timpanon veom šaren. Meni mnogo lepše i kompletnije.
 

Prilozi

  • 010-athens.jpg
    010-athens.jpg
    149,6 KB · Pregleda: 4.038
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=800260#p800260:3v5v6iir je napisao(la):
Short,Poem » Нед Дец 06, 2020 2:10 pm[/url]":3v5v6iir]Svakako, to je tek moderna nauka otkrila.

Mi smo zapravo izgradili čitave gradove i civilizaciju (klasicizam) na jednoj pogrešnoj interpretaciji i idealu bezbojne antike. Meni a i mnogim običnim ljudima je čistoća belih skulptura bila previše distancirana, česta nepristupačnost i ostale visoke kulture - pa zato što i jeste netačna.
I antičkim Grcima bi bila nezavršen posao.

Njihovo originalno šarenilo je humianije, prirodnije i razumiljivije.

Svi evropski gradovi sa skulpturama - u suštini pogrešni, arhitektonski u Beogradu - pogrešan. Sterilisano. Mada svakako nije pogrešno ono što se već desilo, i nije loše imati visoke ideale.

.
Partenon centralnim delom jeste beo. Ali je čitav timpanon veom šaren. Meni mnogo lepše i kompletnije.
file.php

Dada, nisam bio dovoljno precizan mislio sam na stubove, zidove i te strukturne elemente, to je inače svojstvo mermera da vremenom požuti. Pogotovo kada nisu postojale neke hemikalije i sredstva za održavanje tih površina kao što danas postoji. A svi frizovi unutar Partenona, skulpture su bile raskošno obojene. Stvarno su ti Grci fascinantni, i ako mi je arhitektura Vizantijskog perioda kud i kamo "zanimljivija", moram da kažem su ti ljudi tada bili genijalni... Podižući Partenon računali su da optičku distorziju, pa samim tim pola ivica, stubova i zidova nije skroz ravno kada se gleda iz bliza i sve to nije slučajno, pa stubovi koji takođe nisu jednaki već se šire na sredini i pri vrhu opet blago skupljaju kako bi se opet stvorio vizuelni efekat "napregnutosti" stubova koji su se malo spljoštili pod težinom svoda itd.
 
Тај пантеон се прећуткује да је скоро хиљаду година био хришћански, православни храм. Премудрости Божије (Света Софија)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=800446#p800446:1jyj44sg je napisao(la):
Прле » Нед Дец 06, 2020 11:53 pm[/url]":1jyj44sg]Тај пантеон се прећуткује да је скоро хиљаду година био хришћански, православни храм. Премудрости Божије (Света Софија)

Panteon je u Rimu. Ovo je Partenon, i niko ne precutkuje da je to bio "skoro hiljadu godina hriscanski hram". Pre toga je bio "skoro hiljadu godina" paganskih hram... Ne znam čemu ovakvi stavovi, ovako rezonuju i Turci kada se dotaknu Aja Sofije. Partenon na Akropolisu u Atini je PAGANSKI hram, i kao takav je izgradjen 500 godina pre Hrista, ne znam zasto je to tesko da neki covek to prihvati? Razni hrišćani i zapadni i istočni su taj hram dobrano razrušili i oštetili, mnogo pre Turaka... Uglavnom nemoj biti ostrašćen, Partenon je predhrišćanski hram i takav i treba da ostane.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=800478#p800478:2vsbym5d je napisao(la):
Duleban97 » Pon Dec 07, 2020 10:31 am[/url]":2vsbym5d]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=800446#p800446:2vsbym5d je napisao(la):
Прле » Нед Дец 06, 2020 11:53 pm[/url]":2vsbym5d]Тај пантеон се прећуткује да је скоро хиљаду година био хришћански, православни храм. Премудрости Божије (Света Софија)

Panteon je u Rimu. Ovo je Partenon, i niko ne precutkuje da je to bio "skoro hiljadu godina hriscanski hram". Pre toga je bio "skoro hiljadu godina" paganskih hram... Ne znam čemu ovakvi stavovi, ovako rezonuju i Turci kada se dotaknu Aja Sofije. Partenon na Akropolisu u Atini je PAGANSKI hram, i kao takav je izgradjen 500 godina pre Hrista, ne znam zasto je to tesko da neki covek to prihvati? Razni hrišćani i zapadni i istočni su taj hram dobrano razrušili i oštetili, mnogo pre Turaka... Uglavnom nemoj biti ostrašćen, Partenon je predhrišćanski hram i takav i treba da ostane.

Prle je ostrasceni pravoslavac i sve gleda kroz prizmu pogresnosti i otklona od pravoslavlja koje jedino ima legitimno pravo da postoji. Sve ostalo je fejk izrod.
 
Не знам шта је лоше у продаји икона, крстића, духовних књига, итд., у квиру самог Храма?

Дај неки теолошки одовор, а да није потреба да се верници и свештена лица представљају као лицемерна јер се баве "трговином" у Храму.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=800750#p800750:c95il4kl je napisao(la):
Mikie » Uto Dec 08, 2020 6:55 am[/url]":c95il4kl]Не знам шта је лоше у продаји икона, крстића, духовних књига, итд., у квиру самог Храма?

Дај неки теолошки одовор, а да није потреба да се верници и свештена лица представљају као лицемерна јер се баве "трговином" у Храму.

Teoloski odgovor bi bilo ono biblijsko isterivanje trgovaca iz hrama, a prosto narodski odgovor bi bio sustikla na OLED TV od 12.000e. Nadam se da si sad razumeo.
 
Читање Новог завета, па и читаве Библије по одломцима, и извлачење призмених закључака без да се изучи читав контекст, као протестанти је крајње недостојно сина српскога рода.

У јерусалимском Храму постојао је предел у који су долазили сви који су веровали у једнога Бога, али по крви нису били Јевреји. Тај предел је био у самом Храму, дакле у непосредној близини жртвеника.
Старешине храма су решиле да тај педел испразне од иноплеменика, тј забране им приступ, а ту поставе трговце, јер је ту могла да буде остварне већа цена.

Друга ствар која се десила, на том месту су увели специајлне мењачнице измислили су посебну моенту како би избегли строге законе који си спречавали зеленашење.

То су били разлози зашто су истерани.

Сама трговина жртвеним животињама није била узрок, јер је Храм био један а људи су морали да превале пустињске пределе са животињама како би их предали у жртву. Овако је долазио, Куповао себи животињу и приносио жртву.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=800877#p800877:2d1622od je napisao(la):
Sixto » Уто Дец 08, 2020 7:33 am[/url]":2d1622od]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=800750#p800750:2d1622od je napisao(la):
Mikie » Uto Dec 08, 2020 6:55 am[/url]":2d1622od]Не знам шта је лоше у продаји икона, крстића, духовних књига, итд., у квиру самог Храма?

Дај неки теолошки одовор, а да није потреба да се верници и свештена лица представљају као лицемерна јер се баве "трговином" у Храму.
Teoloski odgovor bi bilo ono biblijsko isterivanje trgovaca iz hrama, a prosto narodski odgovor bi bio sustikla na OLED TV od 12.000e. Nadam se da si sad razumeo.
Просто ниси у праву. Нема потребе да будеш малициозан и да пишеш како се продаје духовност у Храму.
 
Radilo se i na mozaiku izgleda.
 

Prilozi

  • Screenshot 2020-12-12 at 10.50.54.png
    Screenshot 2020-12-12 at 10.50.54.png
    360,4 KB · Pregleda: 1.372
  • Screenshot 2020-12-12 at 10.52.25.png
    Screenshot 2020-12-12 at 10.52.25.png
    587,2 KB · Pregleda: 1.372
Vidim radilo se i na (nekim) romboidima. Ako im je to konačan izgled - definitivno je bolje nego pre.
 
Нешто су дефинитивно радили на ромбоидима
Ја сам чуо да ће они бити прекривени сивим каменом
 

Prilozi

  • Screenshot_20201212_142322.jpg
    Screenshot_20201212_142322.jpg
    207,9 KB · Pregleda: 1.215
Ikone prelepo izgledaju na malom ikonostasu :). Da li neko zna sta je ono kruznog oblika u priprati? Da li je za sveće ili nešto?
 
То је палионица свећа
Горе иде купола од уметничке лимарије унутар које ће бити аспиратор са филтерима за чађ
 
Vrh