milanobelgrade
Higher intermediate
Један од скоро изграђених руских храмова..није лоше да се упореди...
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=SeDXiDnR9Ck[/youtube]
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=SeDXiDnR9Ck[/youtube]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=798227#p798227:2fnlr543 je napisao(la):Прле » 30 Nov 2020 05:55 pm[/url]":2fnlr543]Како иду подови?
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=798826#p798826:ph1ru2oy je napisao(la):Прле » Sre Dec 02, 2020 3:07 pm[/url]"h1ru2oy]Колега ГЛАС је дао одличан одговор, ја бих само додао:
Сви храмови који су одраз политике моћи и који су грађени тако, како историја показује (не само српска) врло често су у случају окупације били девастирани баш зато јер су били живи споменик претходне власти.
Велики Душан није ствар за помињање, јер је директна конфронтација свима који и да владају Србијом и јогунастим Србима даје свакакве идеје...
А Синан паша биће да је српскога рода, јер много је зла направио, и то тако да пљуне у душу. Странац то неможе тако...
Синан-паша је био Албанац.[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=798826#p798826:2qjyghmp je napisao(la):Прле » Сре Дец 02, 2020 1:07 pm[/url]":2qjyghmp]Колега ГЛАС је дао одличан одговор, ја бих само додао:
Сви храмови који су одраз политике моћи и који су грађени тако, како историја показује (не само српска) врло често су у случају окупације били девастирани баш зато јер су били живи споменик претходне власти.
Велики Душан није ствар за помињање, јер је директна конфронтација свима који и да владају Србијом и јогунастим Србима даје свакакве идеје...
А Синан паша биће да је српскога рода, јер много је зла направио, и то тако да пљуне у душу. Странац то неможе тако...
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=799497#p799497:2spwptd5 je napisao(la):Short,Poem » Чет Дец 03, 2020 11:49 pm[/url]":2spwptd5]Ova slika mi najbolje prikazuje suptilnu lepotu Svete Sofije, i ono o čemu sam pričao o jasnoj granici zlatnog neba, u prethodnom komentaru.
Скрећем са теме, не можемо ништа тврдити за Синан Пашу, само да нагађамо. И да негде пише Турчин, Арнаут, то не мора да дефинише његово припадништво етничкој групи. Најбоље видим по томе што су моји бабе и деде муслимане из Пазара и Рашке звали Турци. А признаћемо, ретки су били прави Турци међу њима. Такође, мој друг из Подгорице за свог пријатеља каже да је Шиптар, иако је православац са Српским именом и презименом. Вероватно да су у неком моменту прелазили у ислам због ситуације па се враћали. То можемо да видимо и данас по неким презименима у српском народу која су да кажем муслиманског порекла али у вери и традицији они јесу Срби. Такође имамо на северу и североистоку Црне Горе Српска имена и презимена а људи су у исламу (лично упознао). О овоме можемо да полемишемо пуно али на некој другој теми.[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=798952#p798952:27yfpcmn je napisao(la):Садко » Сре Дец 02, 2020 6:50 pm[/url]":27yfpcmn]Синан-паша је био Албанац.[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=798826#p798826:27yfpcmn je napisao(la):Прле » Сре Дец 02, 2020 1:07 pm[/url]":27yfpcmn]Колега ГЛАС је дао одличан одговор, ја бих само додао:
Сви храмови који су одраз политике моћи и који су грађени тако, како историја показује (не само српска) врло често су у случају окупације били девастирани баш зато јер су били живи споменик претходне власти.
Велики Душан није ствар за помињање, јер је директна конфронтација свима који и да владају Србијом и јогунастим Србима даје свакакве идеје...
А Синан паша биће да је српскога рода, јер много је зла направио, и то тако да пљуне у душу. Странац то неможе тако...
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=799527#p799527:3qv96hdh je napisao(la):Duleban97 » Pet Dec 04, 2020 12:54 am[/url]":3qv96hdh]Slažem se. Ipak je taj stil tada formulisan i uobličen spontano. Mi koliko god se trudili ipak parafraziramo i interpretiramo sa distance.
I tu se vidi kontinuitet sa antičkim (grčko-rimskim stilom). Rimski mermerni blokovi uz šareniji šmek istočnog dela carstva. A ovaj vizantijski stub se nekako zaboravi kad se priča o 3 klasična jonski, dorski, korintski; po meni je vizantijski stub četvrti.
Logično mi je što smo naš arhitektonski srpsko-vizantijski stil zasnovali na vizantiji, ona jeste post-antika, tj. srednjevekovna kontinuirana antika jer ona nije odjednom umrla! Kao što je po uobičajenoj percepciji. Živela je regularno u Vizantiji.
Zlatni mozaik je prilično i logično rešenje. Šta drugo. U sferu se ne mogu stavjati veliki blokovi i isklesani oblici, mogu samo male kockice, a ako je tako onda nek bude dobar materijal i nešto što koristi sferu da stvara optički efekat.
Što opet nameće zaključak da nema jednake potrebe za zlatnim mozaikom van sfera i kupola, ali eto.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=799625#p799625:3f1li42v je napisao(la):Short,Poem » Пет Дец 04, 2020 1:10 pm[/url]":3f1li42v][url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=799527#p799527:3f1li42v je napisao(la):Duleban97 » Pet Dec 04, 2020 12:54 am[/url]":3f1li42v]Slažem se. Ipak je taj stil tada formulisan i uobličen spontano. Mi koliko god se trudili ipak parafraziramo i interpretiramo sa distance.
I tu se vidi kontinuitet sa antičkim (grčko-rimskim stilom). Rimski mermerni blokovi uz šareniji šmek istočnog dela carstva. A ovaj vizantijski stub se nekako zaboravi kad se priča o 3 klasična jonski, dorski, korintski; po meni je vizantijski stub četvrti.
Logično mi je što smo naš arhitektonski srpsko-vizantijski stil zasnovali na vizantiji, ona jeste post-antika, tj. srednjevekovna kontinuirana antika jer ona nije odjednom umrla! Kao što je po uobičajenoj percepciji. Živela je regularno u Vizantiji.
Zlatni mozaik je prilično i logično rešenje. Šta drugo. U sferu se ne mogu stavjati veliki blokovi i isklesani oblici, mogu samo male kockice, a ako je tako onda nek bude dobar materijal i nešto što koristi sferu da stvara optički efekat.
Što opet nameće zaključak da nema jednake potrebe za zlatnim mozaikom van sfera i kupola, ali eto.
Sto se tice kapitela tj. stubova, ova tri se nazivaju tri osnovna ili klasicna (dorski, jonski i korintski), ali pored tih imamo i rimske kapitele koje su neke njihove varijacije i cesto se sa ova tri spominju i "Toskanski" i Kompozitni kapiteli.
Sto se tice Vizantijskih kapitela to je tema za sebe, postoji mali milion varijacija, samo pogledajte u Aja Sofiji, Solunu, Raveni itd. U sustini to jeste takodje neka vrsta hibrida najcesce jonskih i korintskih obogacena sa divnim isklesanim motivima flore, zivotinja (pogotovo hriscanskih simbola kao sto su jaganjci, ribe, golubovi itd). Ali upravo izgledi tih kapitela pokazuju na kom stupnju razvoja je bila tadasnje Vizantijsko drustvo u poredjenju sa bilo kojim drugim delom Evrope.
Ono sto vidimo na ovim slikama, jeste da su npr. konkretno ovi kapiteli iz Aja Sofije hibrid ili slozeni derivat antickih jonskih kapitela, doduse volute su veoma male. Elem, ono sto je fantasticno kod ovih kapitela jeste umece kamenorezaca i klesara da ovo isklesu. Takodje razni paterni, ukrasi, su veoma veoma duboko isklesani, do mere da postoje senke, stvara se iluzija da je stub u stvari lak i da je vise dekorativnog karaktera a ne sturukturalni elemnt pre svega.
Ova poslednja slika upravo to pokazuje, gde covek gura prst unutar tih duboko isklesanih ukrasa. To je onaj "jastucic" odnosno donji deo kapitela i onda kada se gleda u to, prvo sto nam padne na pamet jeste kako je moguce da stub stoji na tako necem? Izgleda kao pletena korpa.
Sve ovo naravno nije slucajno, niti ima cisto estetsku svrhu.
Gde god da pogledamo kamen u stvari vizuelno porice svoju osnovnu svrhu i posao koji ima, a to je da drzi i podupire razne svodove, lukove itd.
Sva ova deokracija skoro da sugerise da nesto drugo ili "neko drugi" obavlja taj posao i drzi celu ovu gradjevinu.
I tu dolazimo do tog hriscanskog elementa koji se javlja u Vizantiji, i o "bozanskoj intervenciji" pri gradnji hrama. Ovo sve najbolje ilustruje Prokopije (istoricar tog doba i savremenik Cara Justinijana) kada opisuje centralnu kupolu i kada govori kako deluje da kupola se ne odrzava ni na kakvim stubovima, vec maltene da "visi" zakacena sa neba (naravno pohvale za genijalne arhitekte, koji su uspeli skroz da sakriju glavne nosace i lukove kupole). Tu upravo vidimo prodor izmedju ostalog hriscanstva i hriscanske filozofije i teologije kroz primer arhitekture.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=799679#p799679:2aab6w00 je napisao(la):Прле » Sub Dec 05, 2020 12:14 am[/url]":2aab6w00]...
Што се тиче дневног светла, оно је главни "кривац" зашто се сакрална ахриктектура севера и југа разликују, јер сунце има други положај и другу боју, стога је крајње логично наша блискос са Коснтантинопољем а рецимо велика удаљеност од рецимо Немачке где су огромни прозири и витражно стакло, које такође има своју драж, али не код нас. Сунце је другачије.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=799751#p799751:2aab6w00 je napisao(la):trialin » Sub Dec 05, 2020 4:22 am[/url]":2aab6w00][youtube]https://www.youtube.com/watch?v=wRm_-HkCIdU[/youtube]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=799865#p799865:1you1o2y je napisao(la):Sixto » Суб Дец 05, 2020 1:59 am[/url]":1you1o2y]
Tako je, u Italiji gotska arhitektura uopste ne postoji.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=799865#p799865:1you1o2y je napisao(la):Sixto » Суб Дец 05, 2020 1:59 am[/url]":1you1o2y]
Dopada mi se ova simbolika, prisustvo prodavnica i oltara u pripratama gde postaju jedno najzad objedinjeni u Hramu. Duhovnost na prodaju. Kupimo si dusevni mir.