Šta je novo?

Hram Svetog Save

@Sizif

Da su zgrade u Krušedolskoj ružne, nikako ne mogu da se složim, a izgradnjom koju SPC planira će se još više suziti pogled na hram iz Bulevara oslobođenja, a to je moraš priznati nekako bzvz. Da ne pirčam o zaklanjaju Sunca tim istim zgradama u Krušedolskoj u kojoj isto žive neki vernici koji posećuju tu crkvu, a o tome što se za desnu stanu ulice i pešake niko ne brine te je trotoar širine jedva jednog metra neću ni da razgovaram.
Зграде у Крушедолској су за мене ружне, за тебе нису и могу се сложити да је то питање укуса. Међутим, обојица ћемо се, надам се, сложити да нису репрезентативне. Зграда нове патријаршије то ће бити, свиђала нам се или не.

Затим, Патријаршија ни површином, ни висином, неће претерано угрожавати другу страну Крушедолске, баш као што то не чини ни Парохијски дом. Не разумем како двоспратница може заклањати сунце шестоспратницама, као ни какве то везе има са вером (осим ако је неко следбеник бога Амона Раа). Ја сам верник, па не тражим да неко сруши зграду прекопута моје како бих имао више светла.

Не знам да ли си видео тлоцрт плана, али будућа Патријаршија не иде читавим ободом парка према Крушедолској, тако да неће одузети готово ништа од визуре Храма. Када буде саграђена, својим чистим линијама чиниће фину композицију с Народном библиотеком с друге стране парка и ненаметљиво, а елегантно ће уоквирити поглед на Храм.

Оно што је, по мени, већи знак питања, јесте како ће се уредити простор и улица иза Св. Саве. Можда Врачарци међу нама имају више информација.
 
Aj za nas neupucene daj te(ukoliko postoji) redner te nove patrijarsije?
 
Definitivan render ne postoji, ili ga ja makar nisam video, ali cenim da će biti u skladu sa kockom pored - parohijskim domom. Sizife, nije stvar u tome da li će narušiti liniju ulice/parka ili neće (uostalom, ja mislim da hoće), već je stvar principa - zamisli da dozvole gradnju na Tašmajdanu uz Bulevar, jer pobogu tako je bilo i pre rata, bojim se da bi to bilo pogubno. I uostalom, kako misliš da nova patrijaršija neće iskakati, kad već ovaj mali beli parohijski dom iskače. (Uostalom, zbog čega imaju potrebu da grade novu patrijaršiju? Zar nije ona kod Saborne crkve sasvim dovoljna?)

@shmeksi: Ok, prevideo sam deo rečenice - imaš pravo.

@popaj: Mašiš poentu, nebitan je odnos ljudi koji ga vole/ne vole, naročito građana Francuske koji ne žive u Parizu (budimo realni, i oni su turisti u Parizu), ili da li postoji poznatiji objekat po kojem je Francuska prepoznatljiva - to je bio moj kratki komentar na nekoliko gluposti koje je napisao NenoN - odnosno da u Srbiji niko ne treba da kritikuje šta se radi, jer tako ne rade ni u Francuskoj ni u Americi.
A sad na Slobodu, mala replika koja se nalazi na ostrvu u Seni, a trebalo bi da se nalazi i jedna u Jardin de Luxembourg. Zašto je podvala? Zato što je to poklon od Francuske, ali je Amerika više platila i za izgradnju, a i neposredno posle je dala mnogostruko više para Francuskoj (Nije li onda genijalno da se u Parizu nalaze male replike.). (A ostale podvale na simboličkom nivou sa Lady Liberty su za neku drugu temu.) Ja sam u Njujorku bio 9 meseci, a ljudi sa kojima sam se družio videli statuu kao sastavni deo Staten Island-a (Na koji se odvozi svo đubre iz grada.).
Što je najgore, Studenica jeste podvala, jer je restaurirana i renovirana tako da joj je kupola u potpunosti promenjena u drugi stil! (Pogledaj po forumu, spominje se na nekim temama.)

@sizif: Da li mogu reći onda da je tvoj ideolog veverica? Na žalost, ja kao i ostali smrtnici sam vrlo često najobičniji turista - iako se trudim da putujem, nazovimo to - alternativnije, i sa što manje para - mogli bismo da otvorimo temu za to, malo da podelimo iskustva.
Pa to i jeste problem, maltene je nemoguće naći cifre, može se uštinuti tu i tamo, ali celokupna procena - ne.
Zašto treba hram nauke da se nalazi pored duhovnog hrama jedne hrišćanske frakcije (uzmimo na primer da neki novi Dositej pokuša da pobegne iz hrama, popovi bi ga bez problema stigli i vratili)? A ako hoćeš da se igramo takve igre, da li pričamo o hramu koji počeli da grade oni koji su arnaute smatrali nižom rasom, i koji su sistematski krenuli da ih uništavaju na Kosovu, a počeli da ga obnavljaju oni koji su klali i silovali po Bosni, Hrvatskoj i Kosovu? Možemo i tako pričati, ali se bojim da ćemo onda malo spemovati i trolovati. A to koliko se i kako jadno renovira Narodna bilbioteka je sasvim drugi problem, koji je deo šireg društvenog problema Srbije.
 
Ja sam samo rekao da je preterivanje kada kazes da su neki od najpoznatijih ako ne i najpoznatiji spomenici zemalja podvaljeni,ili da ih narod ne voli...Kip Slobode je poklon Francuske narodu Amerike u slavu cetvrtog aprila,njihovog dana nezavisnosti,a zna se koji je doprinos Francuske u americkom ratu za nezavisnost.

Ja ne znam sta si ti video na Staten islandu,ali ja nikad tamo nisam video djubre....ako si mislio na otpad ....I mogu ti reci da je americki narod itekako ponosan na tu podvalu kako je ti zoves. Isto je sa Ajfelovim tornjem, slazem se sa tobom da ima ljudi kojima se toranj ne dopada ali je velika vecina Parizana veoma ponosna na njega.

To su spomenici od ogromnog istorijskog znacaja za te zemlje, i izvini, ali pomalo mi je smesno kad neko kaze da su podvaljeni, da ih narod ne voli ili da ih se stidi.
Sto se tice Studenice,nju sam uzeo kao primer...podvaljena ili ne i pored toga sto uopste nisam fan ljudi koji predstavljaju SPC ,mislim da i u vezi nje preterujes. Ali dobro ne slazemo se oko ovoga i OK.... :vops: ;)
 
Evo sad čitam nazad, i ja nigde nisam rekao da "francuski narod" ne voli Ajfelov toranj, već sam rekao za parižane, i pod šmeksijevom sugestijom izjavu modifikovao na neke parižane. Ja sam bio u Njujorku, nisam bio u Americi.
Jel preterujem? Ok.
Nekad:
studenica54216432ux7.jpg

Sada:
studenica-za-blog.jpg
 
@Ambassador

Не само на овој теми, имаш веома ружну навику да са ниподаштавањем, вређањем, заједљивошћу, и веома агресивном реториком говориш о уверењима и животним стиловима са којима се не слажеш. Не налазим да на то имаш више права него фашисти и десничари који на тај начин говоре о људима и опредељењима који њима сметају. Заправо, пре бих такво понашање ставио под исту налепницу.

На самом овом форуму бих нашао за пристојно да такво понашање ограничиш на форум Relax где људи улазе по својој вољи. Хвала.
 
Ambassador":3vd9m4r6 je napisao(la):
Evo sad čitam nazad, i ja nigde nisam rekao da "francuski narod" ne voli Ajfelov toranj, već sam rekao za parižane, i pod šmeksijevom sugestijom izjavu modifikovao na neke parižane. Ja sam bio u Njujorku, nisam bio u Americi.
Jel preterujem? Ok.
Nekad:
http://img523.imageshack.us/img523/8046/studenica54216432ux7.jpg
Sada:
http://dragoljub1938.files.wordpress.com/2007/07/studenica-za-blog.jpg
Pa da si rekao i samo neki Parizani to je generalizacija od samo par miliona stanovnika Francuske prestonice....kao sto rekoh,preterao si.
Vidis ja jesam bio svuda po Americi, i u Njujorku vise puta bas kao i u Parizu i nikad ni od koga nisam cuo da im smeta Kip Slobode ili Ajfelova kula,mozda im nesto ne odgovara ali su zaista svi ponosni na obelezja koja simbolizuju ne samo te gradove nego njihove zemlje u celini...

Sto se tice Studenice i slika koje si postavio,ja vidim razliku jedino u obliku kupole i zvonika....koliko ja znam studenica je vise puta gorela za vreme turske vlasti,pa samim tim promene na njenom spoljnjem izgledu nisu za cudjenje....to je spomenik pod zastitom UNESKA,dakle to je svetska kulturna bastina, unikatno i originalno delo,koje je prepoznato kao svetsko blago,ili si mozda ti strucniji od onih koji su je stavili na tu listu jos davne 1986 godine. Mislim da je malo neumesno insistirati da si u pravu,kad bas i nisi....

O nakaradama koje se danas grade ili kojima se menja izgled...kao npr.kod Fruskogorskih manastira se da raspravljati jer to vec rade totalni diletanti.
 
sizif":vz96mne5 je napisao(la):
Зграде у Крушедолској су за мене ружне, за тебе нису и могу се сложити да је то питање укуса. Међутим, обојица ћемо се, надам се, сложити да нису репрезентативне. Зграда нове патријаршије то ће бити, свиђала нам се или не.
Meni je ova prva zgrada u Krušedolskoj više nego reprezentativna, samo da joj se obnovi fasada.



isto tako ima i ona lepa kućica ne sledećem ćošku i još par interesantnih zgradica te se ipak nećemo složiti da nisu reprezentativne, a znajući kakva je arhitektonska rešenja SPC primenjivala po gradu ne gajim ni velike nade za ovaj objekat. Nažalost, nisam video planirani izgled te zgrade te ne mogu ništa reći o tačno predloženom rešenju, ali ne nadam se.

sizif":vz96mne5 je napisao(la):
Не знам да ли си видео тлоцрт плана, али будућа Патријаршија не иде читавим ободом парка према Крушедолској, тако да неће одузети готово ништа од визуре Храма. Када буде саграђена, својим чистим линијама чиниће фину композицију с Народном библиотеком с друге стране парка и ненаметљиво, а елегантно ће уоквирити поглед на Храм.
Kao što sam već napisao planove nisam video, ali imam oči da vidim da je parohijski dom nabijen uz ulicu koliko god je to bilo moguće i ostavljeno je jedva metar trotara za prolazak pešaka. Isto tako se ne mogu oteti utisku da crkva, kao institucija sa dobrim namerama, već nekoliko godina drži u ograđenom zatočeništvu plac na kojem će da gradi patrijaršiju. Mislim da bi lepo bilo od SPC da kada je već zemljište dobila za džabe onda makar omogući građanima da uživaju i u tom delu parka dok se ne skupe pare za izgradnju, pa onda neka ograđuju koliko im je volja. Da li misliš da tražim mnogo?
 
ja sam video plan za novu patrijasiju u zgradi stare patrijasije jos pre par godina....meni se licno plan ne dopada,...mogu samo reci da ne izgleda mnogo bolje od parohijskog doma.Da li ce i graditi po tom planu zaista ne znam.
 
Mislim da je arhitekta bio Bobić, no ne garantujem.
@popaj: Ako je Otomansko carstvo bilo u Srbiji 1980, u redu. http://www.beobuild.rs/forum/viewtopic.php?id=846 (Kao što reče Lucifer, obnavljana je 80ih, i tad je to urađeno - a razglednica je s kraja 19, početka 20. veka)
Hajde, da onda modifikujem svoje tvrdnje - pošto nemam, a mrzi me da tražim neko istraživanje o prihvaćenosti Ajfelovog tornja - neki od najvećih umova Francuske su kritikovali i prezirali Ajfelov toranj, isto tako neki univerzitetski profesori (NYU) i moji prijatelji iz Njujorka su oštro kritikovali statuu slobode, kao i velika grupa konzervativaca u Americi 2003, kada je Francuska odbila da učestvuje u invaziji na Irak, je ozbiljno predlagalo da se statua sruši (tada je u restoranima kongresa French fries bio preimenovan u freedom fries). Sada, pošto sam ja bio spreman da ovoliko precizno definišem odnos prema problemu, zamolio bih i tebe da isto tako vrlo precizno definišeš ko to voli Ajfelov toranj, a ko to voli Statu slobode, te da se ne služiš generalizacijama u kojima "svi vole i ponosni su na Statuu slobode/Ajfelov toranj", jer se bojim da nisi pričao sa svakim građaninom Francuske ili Amerike o datom problemu - dupli standardi su malo passe. - A bojim se da to nije bila poenta moje priče, no dobro.

@Djordje: Ja možda imam agresivniju retoriku, međutim ja ne idem i ubijam ljude, a mislim da je to kod fašista ili nacista ipak malo važnije bilo u odnosu na njihovu agresivna retorika (a i fašizam i nacizam mogu doći u rukavicama, to njih ne menja - http://www.youtube.com/watch?v=ZMVql9RLP34)

@shmeksi: Zgrada je odlična, nisam imao pojma da je fasada zapravo toliko dobra.
 
Ambassador":2q7cbl52 je napisao(la):
Mislim da je arhitekta bio Bobić, no ne garantujem.
@popaj: Ako je Otomansko carstvo bilo u Srbiji 1980, u redu. http://www.beobuild.rs/forum/viewtopic.php?id=846 (Kao što reče Lucifer, obnavljana je 80ih, i tad je to urađeno - a razglednica je s kraja 19, početka 20. veka)
Hajde, da onda modifikujem svoje tvrdnje - pošto nemam, a mrzi me da tražim neko istraživanje o prihvaćenosti Ajfelovog tornja - neki od najvećih umova Francuske su kritikovali i prezirali Ajfelov toranj, isto tako neki univerzitetski profesori (NYU) i moji prijatelji iz Njujorka su oštro kritikovali statuu slobode, kao i velika grupa konzervativaca u Americi 2003, kada je Francuska odbila da učestvuje u invaziji na Irak, je ozbiljno predlagalo da se statua sruši (tada je u restoranima kongresa French fries bio preimenovan u freedom fries). Sada, pošto sam ja bio spreman da ovoliko precizno definišem odnos prema problemu, zamolio bih i tebe da isto tako vrlo precizno definišeš ko to voli Ajfelov toranj, a ko to voli Statu slobode, te da se ne služiš generalizacijama u kojima "svi vole i ponosni su na Statuu slobode/Ajfelov toranj", jer se bojim da nisi pričao sa svakim građaninom Francuske ili Amerike o datom problemu - dupli standardi su malo passe. - A bojim se da to nije bila poenta moje priče, no dobro.

@Djordje: Ja možda imam agresivniju retoriku, međutim ja ne idem i ubijam ljude, a mislim da je to kod fašista ili nacista ipak malo važnije bilo u odnosu na njihovu agresivna retorika (a i fašizam i nacizam mogu doći u rukavicama, to njih ne menja - http://www.youtube.com/watch?v=ZMVql9RLP34)

@shmeksi: Zgrada je odlična, nisam imao pojma da je fasada zapravo toliko dobra.
Ja znam kad je Studenica obnovljena...samo te pitam...jesi li strucniji od komisije koja je stavila taj manastir pod zastitu UNESKA...a to nisu bili korumpirani Srbi.Prosto ne razumem tvoju zadrtost...ja ti kazem da taj manastir nije unakazen,ali da je OK ako ti mislis da jeste,ili bilo ko drugi.

Sto se tice Ajfelovog tornja opet ti kazem,dok se gradio i kad je bio izgradjen bio je zestoko osporavan i kritikovan,i Ajfel i njegovo delo,i danas mozda postoje Francuzi koji tako misle ali su njihovo glasovi totalno nebitni jer se radi o najznacajnijem lendmarku Francuske drzave na kojeg je ponosna velika vecina ljudi...i zasto je bitno sta misle ti VELIKI UMOVI,ili tvoji prijatelji, jel treba i ja da mislim tako?Gde pise da su oni u pravu?
POgresio sam kad sam upotrebio rec svi ...priznajem.

Ovo u vezi kipa slobode ne bi ni komentarisao.Pa zar ti stvarno mislis da bi nekome i nekad palo na pamet da srusi spomenik amricke slobode samo zato sto Francuska nije ucestvovala u invaziji na Irak
Opet nebitna masa ljudi,Busova politika je prezirana sve ove godine od strane samih amerikanaca,ali su ti isti ameri veoma ponosni na svoj cetvrti juli ,a kip slobode je upravo spomenik tom datumu.
I jos uzimas priimer kako su tamo neki izopaceni kongresmeni nazivali pomfrit....BLAGO RECENO SMESNO, da ne kazem da sam od tebe ocekivao daleko jace argumente.
Ne slazemo se po ovom pitanju i bilo bi postenije ako imas sta da mi odgovoris na private,jer opet ti i ja idemo u off .
 
Korupcija postoji i na drugim mestima, a za neke stvari ne moraš biti stručan da bi primetio razliku (razlika između tramvaja i autobusa je očigledna, ne trebam da pišem dopis Saobraćajnom fakultetu.)
Pre:
studenica-ext.jpg

Posle:
studenica_1.jpg

Ova diskusija bi mogla da se nastavi na temi o crkvama,

A što se tiče tornja i statue, nebitno, nisi shvatio šta sam hteo da kažem (da li ja to ne umem da objasnim, ili ti nisi shvatio - irelevantno). U potpunosti si u pravu.
 
@шмекси

Не могу да верујем да је ова зграда теби репрезентативна. Можда за неку пољану на ободу Новосибирска, али за срце Врачара? За Амбасадора верујем да му је мамутска орвеловска коцка (погрешио сам - седмоспратница, а не шестоспратница) фантастична. Прави симбол раскида са декадентним, китњастим, буржујским зградицама које заклања. Никакви украси, никакав индивидуализам, свима једнако! И сви станари да се сат времена пре полицијског часа нацртају испред зграде, како би им друг Амбасадор препричао нову епизоду Пешчаника.

Патријаршија је исте висине и ширине као Парохијски дом, само је дупло дужа. Требало би, мислим, да буде у сличном стилу. Мени те равне минималистичке линије и бели мермер којим треба да се обложи чине добру композицију са грандиозним храмом и бројним дрвећем којим ће бити окружена. Што се тиче тротоара, 1м је сасвим довољан, јер са стране где су зграде имаш скоро 3м.


@амбасадор

Морам да признам да сам до скоро био беневолентан према твојим клиначким испадима, јер сам веровао да ће те укрштање ставова са људима који размишљају другачије научити да истина није обојена у чисте боје. Она није ни црна, ни бела, ни теби омиљена црвена. Међутим, салонски радикализам и нетолеранција које и даље немилице просипаш у већини својих постова опасно прете да контаминирају овај форум и удаље га од његове суштине. Бојим се да бих ти се придружио у загађивању БеоБилда даљим полемисањем са твојим плитким, а претенциозним паролама. Убудуће ћу се уздржавати од тога.
 
sizif":33y7tp4b je napisao(la):
@шмекси
Што се тиче тротоара, 1м је сасвим довољан, јер са стране где су зграде имаш скоро 3м.
Ali na toj strani je park pobogu, svi ljudi koji siđu sa prevoza kod hrama i idu na trolu, idu tom stranom ulice i 1m je jednostavno premalo prostora, a naročito kada se nađu pametnice koje uparkiravaju automobil malo na trotoaru malo na ulici. Sad samo treba dodati i zgradu patrijaršije i red klima koje će da kaplju ljudima po glavi i utisak je potpun.

OK, tebi zgrada nije lepa, meni jeste, ali mislim da malo preuveličavaš značaj vremena u kom je građena sa njenom estetskom vrednošću. Zgrada je građena u vreme komunizma, ali to ne mora da znači da je apriori u stilu Ruja, a realno gledano kod nas se zdušno radilo na diskursu sa sovjetskom arhitekturom iz doba komunizma i treba biti iskren i reći da su naše socijalističke zgrade ipak bolje od zgrada na poljani na obodu Novosibirska.

Meni se ta ideja o postavljanju parohijskog doma i patrijaršije tu nikako ne sviđa, ali jbg. moraću da naučim da živim sa tim objektima.

Nisi mi odgovorio na pitanje pa da ponovim.

"Mislim da bi lepo bilo od SPC da kada je već zemljište dobila za džabe onda makar omogući građanima da uživaju i u tom delu parka dok se ne skupe pare za izgradnju, pa onda neka ograđuju koliko im je volja. Da li misliš da tražim mnogo?"
 
shmeksi":et02787m je napisao(la):
Nisi mi odgovorio na pitanje pa da ponovim.

"Mislim da bi lepo bilo od SPC da kada je već zemljište dobila za džabe onda makar omogući građanima da uživaju i u tom delu parka dok se ne skupe pare za izgradnju, pa onda neka ograđuju koliko im je volja. Da li misliš da tražim mnogo?"
Слажем се. За ово си у праву, поготово што ћемо изградњу нове Патријаршије сигурно чекати годинама. Нема никакве потребе да стоји жичана ограда на том делу.
 
Da, Đorđe Bobić je. A moj jedini komentar je - piše o sebi u trećem licu.

Идејно архитектонско-урбанистичко решење Патријаршијског двора на Врачару у Београду
Реч о идеји и месту

Зграда Патријаршије је планирана на црквеном земљишту уз Крушедолску улицу и део је комплекса зграда Српске православне цркве који са Храмом Светог Саве, малом црквом Светог Саве и изграђеним Парохијским домом, чине северну и источну фасаду Светосавског трга.

Изградњом зграде Патријаршије на овом месту биће завршен и уобличен у садржајном и урбанистичком смислу простор на Варачару који је недвосмислено средиште духовности и културе народа. Такву улогу овом простору није доделила људска одлука, већ историјски догађаји који су обележили место. Наше делање у садашњости је наставак давно започетог рада и извршење свевишње промисли, али и чин утирања пута за будућност и опстанак.

На овом месту, око Светосавског трга окупљене су институције од највишег народног интереса, Храм Светог Саве, Народна библиотека и Патријаршија. Настале у различитим временима, обликоване у датом историјском тренутку, те зграде не могу бити само предмет уобичајене дискусије о архитектонској форми и изгледу. Све заједно, на једном месту треба да буду потврда о напору да се искаже и очува суштина идеје о трајању и постојању вере и наде.

Зграда Патријаршије са Народном библиотеком, малом црквом Светог Саве и Парохијским домом омеђује велики градски трг који смо изградили, где Храм Светог Саве, у прочељу трга, бива у средишту доживљаја. Зато је Архитекта зграду Патријаршије замислио као део целине, једноставну, обликовану мирном али снажном формом у светлом и белом камену и без наглашене пластике и сувишних детаља.

Архитектура зграде Патријаршије

Зграда Патријаршије је двор. Значај и суштина садржаја зграде Патријаршијског двора Архитекта је исказао основном сведеном формом палате. Архитектонски израз је у домену савремене, прочишћене и снажне форме, што треба да сведочи о значају институције, намени и садржају зграде и да одреди њен идентитет. Корпус зграде је компактан, окренут својој унутарњој суштини и садржају и одвојен од спољашњег света масивним фасадним зидом.

Зграда Патријаршијског двора је градска палата, наглашено је прочеље ка Булевару Ослобођења које не ускраћује визуре ка Храму, наглашен је свечани, главни улаз у зграду и висока купола Придворног храма у средишту зграде. Светла и бела боја камена на фасади зграде Патријаршије усклађује њен лик са Храмом и Парохијским домом и јасно опредељује припадност зграде комплексу Српске православне цркве.

Форма зграде је осмишљена у складу са њеном наменом, на прочељу ка Булевару Ослобођења груписани су садржаји који чине суштину Патријаршијског двора - Престона дворана, Саборна сала, Патријархов кабинет, Велики црквени суд. Могуће је корпус зграде, са закошеним странама ка тргу и Крушедолској улици и наглашеним прочељем, разумети као метафору брода где су на прамцу садржаји који подразумевају, опет као метафора, поглед унапред, ка будућности и послање поруке коју Српска православна црква већ вековима шаље.

Циљ Архитекте је да оствари хармоничну, садржајну, просторну и ликовну комуникацију са окружењем, околним градским просторима, Храмом Светог Саве, Народном библиотеком и Парохијским домом. Зграда Патријаршије је део целине, учествује у укупном просторном догађају на врху Врачара, задржавајући свој сопствени лик и идентитет.

Корпус зграде је ослобођен сувишне пластике, фасадни зид је масиван са смањеним, правилним отворима, на којој доминира наглашен портал са свечаним улазом ка Светосавском тргу. Зид ниче из тла, наглашена сокла је основа, а фасадни зид се завршава у снажно наглашеном косом венцу.

Кров је истакнут, нагнут је ка споља и видљив са трга, чиме се лик зграде уклапа у околне зграде на којима је кров важан део архитектуре. Прочеље зграде ка Булевару Ослобођења је правоугаоног облика, усаглашено са основном формом зграде и околином, те заједно са Народном библиотеком наглашава значај зграде у комплексу Светосавског трга.

Организација простора и садржаја у згради

Патријаршијски двор има пет нивоа. Изнад земље су три: приземље и два спрата; сутерен је делимично укопан, испод терена је подрум.

Зграда је заснована на тробродној основи. Тробродна основа је консеквентно спроведена и на нивоу приземља, свечана трпезарија је у средишту зграде са обостраним ходницима, па је комуникација између свих садржаја у згради олакшана.

Зграда има два улаза. Главни улаз је са Светосавског трга из правца споменика вожду Карађорђу. Службени улаз је из Крушедолске улице, поред кога је и колски улаз у сутерен и подрум.

Приступ згради испред главног улаза је проширен мањим тргом на коме је могуће окупљање и који повезује улаз са главном стазом на тргу па је комуникација Патријаршијског двора и Храма јасна и неометана.

Пројектована су два степеништа са лифтовима на два краја зграде повезана међусобно са два ходника.

Преобликован је свечани хол, главно, свечано трокрако степениште кроз све етаже је уз фасаду према Крушедолској улици, чиме су садржаји у приземљу и на првом спрату повезани јасно наглашеним путевима а холу је дат лик посебно свечаног простора. Отвори у таваницама, све до кровне лантерне, обезбеђују и визуелну комуникацију кроз просторе и повезују Престону дворану, Придворну капелу и Саборну дворану. Лифт уз свечано степениште је позициониран са стране, ненаметљиво у складу са својом функцијом као и улаз у степенишни простор ка сутерену.

Службено степениште је окренуто ка бочној фасади чиме је проширен простор улаза, а побољшане су и везе са другим просторима у згради.

Садржаји у згради су организовани у две основне групе. Око Свечаног хола и главног улаза груписане су просторије које су намењене јавној служби и у којима је повећана комуникација са јавношћу, присуство посетилаца и гостију са стране. Око степеништа уз службени улаз на другој страни зграде организоване су радне просторије патријаршиских служби.

Око Свечаног хола груписане су простори за Престону дворану, салоне, литургијску, свечану трпезарију у приземљу и Саборну дворану, Придворну капелу, Патријархов радни кабинет и Салу Великог црквеног суда на првом спрату. Повезани свечаним трокраким степеништем а и визуелно преко отвора у таваницама, главни дворски простори су обједињени и функционално јасно одређени.

У сутерену су две групе просторија. Уз главно степениште је Велики црквени архив, Архив црквеног суда, радионице, пратеће службе за одржавање зграде и тоалет и гардероба, који служе јавним просторијама у приземљу. Други део сутерена уз службени и колски улаз је намењен техничким просторима, кухињи са лифтовима до трпезарија у приземљу и другом спрату, евакуацији смећа и делу гараже. Трафо станица, топлотна подстаница и дизел агрегат су отворени на двориште ка Парохијском дому. У двориште је могућ директан колски приступ са рампе Парохијског дома.

Конструкција

Конструкција зграде је скелетна, армиранобетонска и монолитна. Стубови и конструктивни зидови су у распону 7,70 са 8,00 метара. Међуспратне таванице су равне, без хоризонталних греда. Једноставни конструктивни систем омогућује лако постављање инсталација и значајну флексибилност у организацији садржаја. То омогућује да се у будућности може поставити и другачији распоред просторија.

Материјализација фасаде зграде

Фасада је обложена плочама од светлог и белог природног камена. Камене плоче су дебљине 3 до 5 цм и предвиђене су три основне структуре завршне обраде камене површине. Грубо, рустично клесање камена у подножију зграде, изражена зрнаста површина и полирана површина камена на вишим деловима фасаде.

Наглашени су масиви око отвора, прозора и врата као и масиви орапављене површине у сокли са видљивим фугама. Фуге на равним, полираним плочама фасадног зида су ненаглашене и учествују у лику фасаде као секундарни детаљ. Коси кровни венац је од монолитних, камених масива са рапавом површином. Портал око главног свечаног улаза и стубови у прозорским отворима у приземљу су у камену друге, тамније боје.

Архитекта Ђорђе Бобић
Izvor: Hram Svetog Save
Link: http://www.hramsvetogsave.com/Hram/ser/IzgradnjaTekuca/ZgradaPatrijarsije.htm#bkPatrijarsija_5

@sizif: I naravno, večni problem Srbije je Peščanik; te nastavaš sa dobro oprobanim napadima ad hominem u nedostatku argumenata.
I dalje ignorišeš činjenicu da nigde nije jasno istaknuta cena hrama, osim okvirne procene u Glasu javnosti iz 2001. ili 2002.?
 
Cekaj zar im postojeca patrijarsija nije dovoljna :kafa:
 
Evo sa sajta Slavija biroa (Bobićev studio)

2mmzek4.jpg


167winm.jpg


1zohqnb.jpg


xmra0m.jpg


14mujkg.jpg



Nakon gledanja ovih rendera sam se još više razočarao jer ako je ovo reprezentativan objekat onda su meni odstranili deo mozga za prepoznavanje te reprezentativnosti, pošto je ovaj objekat NEMA.

Sizife izvini, ali ovaj objekat pre liči na tranzicijsku arhitekturu nekog poslovnog objekta nego što liči na reprezentativnu patrijaršiju, a pokušavanje preko oblika krova da se pomiri sa narodnom bibliotekom preko puta je čist promašaj.

Upravo to ograđivanje i držanje u zatočeništvu tog dela parka već nekoliko prošlih, a ko zna i koliko budućih godina, mene dovodi u sumnju prema SPC po ovom pitanju. Kako ja da se nadam nečem dobrom kada će oni da grade u parku, a tu grade jer su nekome tražili da tu niknu njihova 2 nova objekta. Kako da se nadam nečem dobrom kada su u Banjičkoj šumi isekli ko zna koliko drveća da bi napravili crkvu u sred šume i kada su ih ekolozi zamolili da makar budu umereni sa zvonima zbog životinjskog sveta u šumi koji je zaštićen, a oni se totalno oglušili o to. Na takvim stvarima ja stvarno ne mogu da gradim veru u dobre namere SPC-a prilikom izgradnje verskih objekata po gradu.
 
Objketan nije monumentalan, ali mu nista ni ne fali.Ako nista, parira i cini balans narodnoj biblioteci sa druge strane i stvara prostornu celinu. I zakljanja zgrade u krusedolskoj koje su jednostavno previse odvratne da bi bile izlozene sirokom pogledu koje pruza plato ispred hrama.
 
shmeksi":1delay2d je napisao(la):
Kako ja da se nadam nečem dobrom kada će oni da grade u parku, a tu grade jer su nekome tražili da tu niknu njihova 2 nova objekta. Kako da se nadam nečem dobrom kada su u Banjičkoj šumi isekli ko zna koliko drveća da bi napravili crkvu u sred šume i kada su ih ekolozi zamolili da makar budu umereni sa zvonima zbog životinjskog sveta u šumi koji je zaštićen, a oni se totalno oglušili o to. Na takvim stvarima ja stvarno ne mogu da gradim veru u dobre namere SPC-a prilikom izgradnje verskih objekata po gradu.
To i ja mislim.Sto se tice Banjice,ako sam dobro razumeo to je radjeno nelegalno dok slicnu ideju imaju i sa Zvezdarskom sumom i izgradnjom crkve.

Kad pogledam ove rendere prosto mi sevaju dve reci u glavi a to su SPC=Korporacija
 
Da to je taj plan koji sam video u patrijasiji....istina je da bi se dobro uklopio sa objektima u okruzenju ali meni se ovaj plan apsolutno ne dopada.... :notok:
 
Ukljuci google earth boki,odmah pored sadasnje zgrade patrijarsije sa zapadne strane je ogradjen plac,tu treba da se izgradi.
 
Ne sadašnje zgrade patrijaršije, već parohijskog doma (za hram) - to je ona bela kocka na kojoj je jedini natpis "prodavnica".
 
Vrh