Kailan
Advanced
- Učlanjen(a)
- 24.08.2015.
- Poruke
- 3.111
- Pohvaljen
- 11.075
Како ћеш да будеш истеран из паркова зато што туристи посећују Београд? У којој то развијеној земљи туристи не иду у густо насељени центар кад посећују неки град? Шта би иначе посећивали, Борчу? О чему ми причамо овде уопште?Туристи не би требали превише да траже у густо насељеним стамбеним насељима (као што је то ред и у развијеним земљама). Све што је уз реку а изграђено после рата је изграђено за ГРАЂАНЕ а не туристе. Ако граду треба новац нека уложи у друге ствари. Грађани ће онда бити истерани са својих зелених паркова и на њихово место стиже навала туриста. Баш лепо.
Не оправдавам куле тиме што је неко градио Калуђерицу већ тиме што градња у висину доноси већи квалитет живота од градње у ширину као што насеља попут Калуђерице илуструјуВи оправдавате куле тиме што је неко у зло доба зидао калуђерицу и дајете легититет нечему што не доприноси квалитету живота у густо насељеним стамбеним заједницама?
Око бившег ЦК у пречнику имате километар зеленила. Већина социјалистичких зграда на Новом Београду је плански добијала велике зелене површине да би људи који ту живе имали иоле пристојан простор за разоноду, ваздух, сунце, одмор без гужвања и загледања у комшијин прозор.
Захваљујући градњи солитера а не уџерица и приземљуша. На Новом Београду су екстремно ретке зграде ниже од 5 спратова а и кад постоје постоје у тандеу са много вишим зградама од 10+ спратова које би данас називане кулама
Куле избијају на булевар малтене до саме улице. Екстремно високе зграде подразумевају велике просторе око њих. Када то раде писмени и људи склони логици. Када то раде инвеститори њима је само битан квадрат и лажне биљке по саксијама.
Ето им калуђерица, нека откупе онај крш и лом што су им оставили претходници па нека тамо зидају солитере, таман да сабију цео постор у 3 зграде, са чиме бих се више слозжио.
Да, грађани морају о свакој битној одлуци града да ОДЛУЧУЈУ, пре свега јер ту живе, плаћају разне порезе и имају право да се питају шта им треба гурати под нос или не.
Ко је у протеклих 17 година бранио грађанима да ишта одлуче или се активирају поводом ових кула? Колико људи уопште доживљава као нешто негативно што су ту планиране? Шта ја тачно губим што ће на месту аутоперионице и паркинга да буду подигнуте две куле а оно ругло од хотела смањено?
Што се баш живи боље у Београду а не нормалним, пристојним местима без кула?Ljudi (doseljenici) dolaze u Beograd iz dva razloga. Jedan je što ne postoji u manjim mestima dosta toga što postoji u samom Beogradu (ili je pak situacija bolja u Beogradu), a drugi razlog je zato što smatraju da su uspeli u životu ako dođu da žive u Beogradu.
Sa postojanjem neograničenja po pitanju visinske granice nećemo dobiti da se izgrade dva - tri solitera na nekom prostoru a ostatak bude zelena površina, nego ćemo dobiti pet solitera i jako malo zelenila ili zelena samo u zardinjerama ispred ulaza. Ovo je samo primer.
Не би било ишта мање зеленила него уз ниску градњу, напротив.
Ако ишта тек сад на одређеним пројектима долазимо до већег % зеленила на парцелама управо због градње у висину, док је важила студија високих објеката архитектура Београда се сводила на пренабрекле крмачице које су покушавале ширином да искористе сваки центиметар парцеле јер не могу у висину. Довољно је видети било коју зграду изграђену од 2000. до укидања студије да би се видело да је то истина.
Ако добро разумем, аргумент је да градња у висину неће смањити ослањање на кола јер ће већи број људи да користи градски превоз уместо кола, што ће без повећања броја возила повећати гужве у јавном превозу што ће довести до тога да један број људи ипак вози кола?I samim tim, nećemo dobiti da se duže putuje od tačke A do tačke B gradskim prevozom, u početku, ali ćemo dobiti da se duže čeka da se uđe u gradski prevoz, jer će veći broj ljudi hteti da se preveze manji broj stanica, što će dovesti do toga da opet jedan broj stanara tih pet solitera počne da koristi na redovnom nivou kola, kako bi smanjio vreme čekanja u gradskom prevozu. To posledično dovodi do toga da prevoz na kraju opet putuje duže nego što bi bilo normalno za tu kraću relaciju.
A sve ovo nam se dešava i dešavaće nam se jer naši investitori imaju samo € i $ u glavi, a posledično oni koji odlučuju o tome šta, gde i kako treba da se gradi, nisu uopšte gadljivi na te iste € i $, koji im se nude da projekat dobije zeleno svetlo.
Сваки инвеститори свуда на свету имају профит у глави, зато и постоји посао градског урбанисте и урбаних планера да обезбеде да се исти профит оствари на начин који је по вољи већини грађана. Најбоље би било да ми плаћамо астрономске порезе и доприносе а да се инвеститори баве урбанизмом уместо градске управе, грађани сами чисте град уместо градске чистоће, сами плаћају и саде нове саднице уместо градског зеленила, верске организације хране бескућнике уместо социјалних служби итд. итд.