Razumem ja šta ti pričaš, ali mislim da je taj voz istorije prošao.
Ako cemo se ugledati na evropske ali i svetske metropole prvo cemo promeniti to da se grad podredjuje kolima. Primer toga bi bio da se ukine jedna traka Bulevara Nikole Tesle za vozila i nameni iskljucivo biciklistima. Manje guzve, manje zagadjenje. Kule nista ne smetaju, sta vise veca kompaktnost je pozeljna i uklapa se u ideju 15-o minutnog grada, takodje urban sprawl je davno prevazidjen. Sirenje od centra je kontraproduktivno - zavisnost od kola, putovanje, guzve itd.
Samo renovirani hotel Jugoslavija, bez ijedne kule. Ili da se sruši hotel i napravi nešto što po površini nije veće od njega, ali usko i visoko. Dodatni, veći korisni prostor, i dodatni sadržaji (oni nevezani za reku) dovlače dodatne ljude koji bi svoje potrebe mogli da zadovolje i drugde. To ne može da podrži infrastruktura, a na obali Zemuna uz Dunav ionako nema dovoljno mesta za sve koji će za 10 godina želeti da tu provode puno vremena. Dobar deo Novog Beograda i Zemun. Kriterijum selekcije treba bude "samo oni sadržaji koji prirodno omogućuju da obala reke može da ispuni sve svoje potencijale KOJI SU VEZANI ZA REKU i RATNO OSTRVO". Dakle ne dodavati DRUGE, NOVE sadržaje koji bi mogli biti i drugde. A za to dovoljnu površinu poslovnog prostora pruža i sama zgrada Hotela. Ili nešto drugog oblika ali iste površine. Kule su nepotrebne i tu su samo zbog ekstra profita, a ne zbog tobožnje "isplativosti". To je laž. Pretvoriti najlepšu obalu reke još i u stambenu zonu, ili u tržni centar, je strašno traćenje onih prirodnih (prigodnih, odgovarajućih) potencijala prostora. Svako područije grada treba da se razvija u skladu sa onim za šta ima prirodne predispozicije, što bi tu bilo najbolje. A ne da se pretrpava svim i svačim samo zato što je tako korist još veća za vlasnika, a daleko manja za sve nas ostale u gradu.
Градња треба да иде тамо где инфраструктура може да испрати а да не угрози постојећи квалитет живота. Сви који плаћају порез на имовину имају право на тај глас. Није на крају ни до саобраћаја, већ и до гужви у тим зеленим зонама. Када буду натрпане туристима, станарима и њиховим додацима тај крај Београда губи свој квалитет. Зашто нису срушили Сава Центар и тамо направили кулу где има много више места за те ствари него на потезу где је живот већ формиран и уходан? Мишковић је могао да реновира Сава Центар и да има добит, а господа приватници што купише хотел не могу да уложе у реновирање и да им се то исплати него морају да намакну 10х зараду?Slažem se. Besmisleno je pravdati protivljenje građenju visokih objekata nekakvim gužvama u saobraćaju. Vidim ista priča u svim temama o gde se spominju visoki obekti. Gužve su velike pošto je sve više vozila. Zakon postoji, ali se ne primenjuje. Kada bi se npr. deo oko emisije gasova na tehničkom pregledu primenjivao, dobro bi se smanjio broj vozila. Takođe, potrebno je revidirati uredbu o uvozu polovnih vozila i osvežiti je novijim eko standardima. Time bi se možda i povećao broj biciklista, a smanjio broj vozila.
Sada je nerealno da se ukida bilo kakva saobraćajna traka bilo gde, jer da je to bilo moguće ne bi uvodili, pa ukidali žute trake po Novom Beogradu na više mesta, zbog nesnosnih gužvi.
Ne može da stoji izgradnja u gradu, zbog gužvi u saobraćaju. To je nonsens.
Za ovo ostalo bi mozda kao i mogli da se sporimo, ali K Distrikt nikako nije napredak u odnosu na ono sto je bilo.Kažem da su sva tri projekta bila štetna i da ni jedan nije trebalo raditi. I mada jesu bolji od "pacova i zmija" (tj od zapuštenog prostora), to ne znači da sam rekao da ih je trebalo praviti, nego da je UMESTO NJIH trebalo napraviti nešto još bolje od njih. Što nije naročito teško ako vam jedina zvezda vodilja nije investorski urbanizam i profit za šaku povlašćenih, nego korist za grad.
Za ovo ostalo bi mozda kao i mogli da se sporimo, ali K Distrikt nikako nije napredak u odnosu na ono sto je bilo.
Pa hoće da grade kulčine iii na mestu Generalštaba iii ovde na mestu Juge.
Dakle radi se o bahaćenju i preterivanju. I jare i pare. Otud i negodovanje, ne znam šta je tu nejasno.
Pretpostavljam da je nejasno i da je Beograd iz jednog ekstrema - sa totalnom zabranom gradnje kulčina - otišao u drugi ekstrem - da svuda seje kulčine.
Sad, svakom razumnom i obrazovanom je jasno da to šetanje iz ekstrema u ektrem donosi mnoge probleme i štete, i da nije održivo. Ali naravno, uvek će biti i onih koji to neće kapirati i na sve to će odgovarati sa čuvenim "pa šta?!"
Opet kažem, ne znam samo čega ste toliko gladni i željni pa da toliko balavite na tovarenje Beograda sa još više kulčina, ljudi i automobila.
Hajde sad, ispričajte mi opet "a pa ne, ne mora sa porastom ljudi i kula da raste i broj automobila i gužvi, nateraćemo ljude da se voze javnim prevozom" i slične bajke u koje sebe ubeđujete. A većina vas ne izbija iz automobila.
Jeste.Mislim da nije niko to uradio postujuci na forumima.
Znači ne umeš da objasniš svoje stavove i na osnovu čega se zalažeš za tovarenje Beograda megalomanijama, ljudima, i automobilima.Opet kažem, to je suština razmene mišljenja - treba da naučiš kako da prihvatiš i tuđe mišljenje. Sada pošto to očigledno ne umeš, vrtiš se u krug i pišeš uporno isto i postaješ dosadan meni, a sebe očigledno frustruraš.
Ja ti opet kažem - ne slažem se sa tobom i to je to. Teško ćeš me ubediti u suprotno, posebno ne tim načinom komunikacije, iako sam pročitao sve što si (više puta) napisao.
Ma ok nego ja vas pitam čega vam je toliko malo da svaki dan iznova i iznova pozivate vlast i investitore da ovaj već pretrpan grad natovare sa još više kulčina, ljudi i automobila. Mislim da ne umete ni sami da odgovorite na to. Samo jurite ono što su vam drugi servirali bez ikakvog zaustavljanja da razmislite malo o svrsishodnosti, potrebi, efektima i posledicama svega toga. Zato što vas zavode neki naopaki ideali i progone vas kompleksi što grad u kome živite nije kao Hong Kong ili Njujork.
Fantazira se o nekom (prisilnom) smanjenju automobila, o metrou koga neće biti, o bildovanju infrastrukture iz 19. veka da opslužuje budući grad od preko 2 miliona... gledam to po forumu stalno i pitam se da li iko ikada stane da razmisli o tome što priča, i da se malo obrazuje o tome, ili svi samo štancuju i kopiraju šta im drugi kažu i prodaju. Kao onaj car dejanbg koji kači slike automobilskih delova Tel Aviva sa kulčinama okolo i misli da je to nešto lepo, funkcionalno i održivo.
Retko ko razmišlja dalje od svog džepa i dalje od sutra. I zato i živimo u najvećoj zaostaloj faveli regiona, sa sve gorim kvalitetom života iz godine u godinu. Ali koga briga, bitno je da možemo da se busamo da nam je najveći BDP rast i da smo ekonomski tigar. A to što ceo grad pa i zemlja funkcionišu na jedvite jade, i padaju ispit na svim drugim poljima, to nema veze.
A nemoj molim te da mi držiš besede o prihvatanju tuđih i drukčijih mišljenja jer sam imao prilike da vidim te tvoje veštine i kvalitete na temi o Generalštabu. Gde si više puta pravio razne demagogije, izvrtanja i konstrukcije, da ispadne da svako ko ne želi da poklanja taj prostor bahatom ljigavom Trampovom zetu, automatski želi da sve ostane ovako još 25 godina.
U stvari tu si pokazao da si još jedan tipičan Srbin koji misli da ako je neko protiv jedne kretenske krajnosti, da automatski mora da bude za drugu kretensku krajnost. Jer mozak prosečnog Srbina nije u stanju da vidi skale, samo prekidač sa dva ekstrema...
Grade se na sve strane.Daleko od toga da se grade "kulcine na sve strane".
Ne želim ni ja da subvencionišem i častim vaše investitore koji uzimaju sve čega se dokopaju a zauzvrat mi prave senke i monolite po gradu, zagađenje, zastoje, skokove cena i sve gori kvalitet života.Izvini, ali ne zelim da subvencionisemo u nedogled vasu opsesiju da zivite u kucici pored glavne zeleznicke stanice ili medjunarodnog putnog koridora.
Niko nigde to nije ni pomenuo. Problem je, kao što rekoh malopre, što mnoge srpske glave imaju problem da shvate da ako neko nije za jedan ekstrem (kulčine i megalomanije) da to ne znači da je automatski za drugi (niska gustina i rasprostiranje grada u nedogled).Zaboravite na urban sprawl
Pa neće se razvijati. Ne znam kako vam to do sad nije jasno.Gusta gradnja, koncentracija kvadrata i sadrzaja tamo gde ce se razvijati javni prevoz
Opet jurenje nekih ideala i fantazija bez ikakvog razumevanja poente i posledica toga. Ne znate ni sami šta će vam sve te zgradurine, ljudi i automobili, samo znate da "tako treba".Ko gleda ovu mapu i plasi se da Beograd ne moze i nece moci da podnese urbanizaciju i "kukulele kulcine svuda, drzava d'uradi nesto" stvarno je promasio loptu sto se ticne urbanog zivota i buducnost gradova.
Jeste.
Znači ne umeš da objasniš svoje stavove i na osnovu čega se zalažeš za tovarenje Beograda megalomanijama, ljudima, i automobilima.
Znači nemaš odgovor, ne znaš ni sam o čemu pričaš. Ok. Nemam više pitanja za tebe.
Ja nigde nikad nisam ni pominjao privatizovanje obale. Evo ako neko nađe negde nešto na tu temu od mene, neka okači.
Niti sam rekao da mi ne smeta sadašnje stanje hotela. Smeta mi. Ali to ne znači da sam za megalomaniju i investitorski urbanizam.
Grade se na sve strane.
Ne želim ni ja da subvencionišem i častim vaše investitore koji uzimaju sve čega se dokopaju a zauzvrat mi prave senke i monolite po gradu, zagađenje, zastoje, skokove cena i sve gori kvalitet života.
I šta ćemo sad?
Niko nigde to nije ni pomenuo. Problem je, kao što rekoh malopre, što mnoge srpske glave imaju problem da shvate da ako neko nije za jedan ekstrem (kulčine i megalomanije) da to ne znači da je automatski za drugi (niska gustina i rasprostiranje grada u nedogled).
Ovo što vas par opčinjenih zagovara jeste jedna vrsta bolesnog ekstrema - potpuna investitorska anarhija i megalomanija u urbanizmu.
Pa neće se razvijati. Ne znam kako vam to do sad nije jasno.
Ni od metroa najverovatnije neće ništa biti.
Opet jurenje nekih ideala i fantazija bez ikakvog razumevanja poente i posledica toga. Ne znate ni sami šta će vam sve te zgradurine, ljudi i automobili, samo znate da "tako treba".
A za razliku od tebe i još par ljudi ovde, ja sam zapravo učio nešto i o urbanizmu i o saobraćaju. Ali ok šta ja znam, vi očigledno znate bolje. Reko vam neko nekad, bilo ovde na forumu bilo onaj na TVu, i vi to usvojili zdravo za gotovo. Opet, ne razmišljajući ni sekund koji će nam sve to. Ali ok, tako su vam rekli i vi prihvatili.
Kao onomad kad si ti na drugoj temi iznova tvrdio da su marže trgovinskih lanaca tipa par procenata. A ja, zaludan i tvrdoglav, mesec dana kasnije pitam lika koji radi u magacinu Merkatora kod Zmaja i on mi potvrdi da su marže 50-100%. Ali ok, ti znaš bolje.