Šta je novo?

Hotel Jugoslavija [ Hotel ]

Онај ко жели да добије изборе градске, или барем општинске мораће да утиче на то да се ова грозота од пројекта не спроведе у дело. Расположење великог броја станара на ширем потезу тих крајева Земуна и Новог Београда је против зидања кула, нових гужви, окупације парка и булевара, погледа, зеленила и свега осталог. Сви су ЗА реновирање, 95% је против кула.

a што реновирање онда, неће ли се гужве смањити и ослобдити поглед, зеленило и све остало ако се Југославија поруши уместо да се реновира?
 
Kada god se spomenu gužve ili nešto vezano za (ne)gradnju na određenoj lokaciji ili da se nešto uradi na drukčiji način, odmah krenu da se javljaju botine i ljudi koji se uopšte ne razumeju u funkcionisanje grada. Ne tvrdim ni da sam ja ekspert za grad, što se nekima nameće kao zaključak, da ja eto jedini sve znam, i da drugi ne znaju ništa. Ja samo mogu da potvrdim da ni ti drugi drugi koji kritikuju ljude koji neki projekat kritikuju, nisu ništa stručniji, i da nije potrebno biti ekspert da bi se videla jedna takva stvar.

Nikada nisam bio protiv gradnje kao takve, ali jesam protiv gradnje gde infrastruktura ne prati istu ili tamo gde je neko zaštićeno područje, ili recimo tamo gde su parkići, parkovi i zelene površine koje koriste građani za odmor i rekreaciju, klizišta i sl. A takođe sam i protiv gradnje objekata koji premašuju parametre određenog dela grada. Oduvek sam se zalagao i za kompromis između zelenila i gradnje, ali ne tipa da se poseče gomila zelenila i da se onda nešto gradi, a da se to nadomesti sa dve sadnice u saksijama ispred ulaza u zgradu. Ovo se naravno ne odnosi na neugledne zelene površine iz kojih izbijaju korov i šiblje.

Čak i na ovom forumu se da videti da određenom broju ljudi nije jasno šta rade na istom ljudi koji su protiv gradnje, iako su to većinom ljudi koji su protiv ovakvog načina gradnje i (ne)uređenja grada, ne gradnje kao takve.​
 
Тако је! Зашто да путујеш до града 5 минута кад можеш пола сата. Зашто да ваздух буде чист кад може загађен. Зашто да кеј буде пространо ослобођен за активности а не зачепљен густом гужвом сваки дан и постане неподношљиво. 400 милиона могу да уложе у пољопривреду, извоз, прехрану јер ће то требати много више него празни квадрати. Ено на 1км од хотела 2 куле. Једна празна већ годинама, друга са петином капацитета (и то док не истекну уговори када ће морати ревизија уговора и ниже цене квадрата). Пословни простор губи са радом од куће. Нарочито када се изгубе избори због гурања нових пројеката којима ту место није.


Европске метрополе заснивају урбанизам на укидању гужви и подизању квалитета живота а ви само бетон. Као да Београд не може да се шири ван граница тренутних него све у центар града.
Ako cemo se ugledati na evropske ali i svetske metropole prvo cemo promeniti to da se grad podredjuje kolima. Primer toga bi bio da se ukine jedna traka Bulevara Nikole Tesle za vozila i nameni iskljucivo biciklistima. Manje guzve, manje zagadjenje. Kule nista ne smetaju, sta vise veca kompaktnost je pozeljna i uklapa se u ideju 15-o minutnog grada, takodje urban sprawl je davno prevazidjen. Sirenje od centra je kontraproduktivno - zavisnost od kola, putovanje, guzve itd.
 
Ne znam šta se to dogodilo sa Srbima u zadnjih 10ak godina, kada i zašto su mnogi postali toliko obesni, iskompleksirani, opterećeni i nadrogirani materijalizmom, izgradnjom i jurenjem "rasta" da su spremni da podrže uništavanje svog grada. Pa i zemlje, na drugim temama.
Kod mene u kraju je recimo totalno drukčija slika. Branili i odbranili gradnju kula na klizištu, te smo sada došli u situaciju da čak i opštinski oci organizuju akcije sađenja u naselju. U prethodne tri godine ih je bilo nekoliko (već dve ove godine). Tu je i nas nekoliko komšija koji samoinicijativno sadimo i uređujemo okolinu koliko je u našoj moći. Takvih primera nisam baš mnogo video da ima po gradu, znam za slučajeve u Savskim blokovima, blokovima na 6, sporadične sadnje novogodišnjih jelki... Večinom ljudi rezonuju kako Zelenilo treba da dolazi svakodnevno i zaliva ono što su posadili, a ne da to rade komšije kojima je to ispred nosa.​
 
a што реновирање онда, неће ли се гужве смањити и ослобдити поглед, зеленило и све остало ако се Југославија поруши уместо да се реновира?
Онда имамо две прихватљиве опције (за шта би се сложило 95% људи: нека партијски чиновници обиђу пијаце, тргиће, паркове, анкете по зградама и нека виде расположење станара којих у тим крајевима има преко 50+ хиљада, што није безначајна цифра за надолазеће изборе):
1. реновирање
2. рушење о трошку државе и продужавање парка
Уз сређивање обале, избацивање шкарт сплавова, отварање реке ка грађанима. Обе варијанте представљају победу грађана над корумпираним подвизима приватног картела који паре треба да зарађује на друге начине а не на њима најлакши.

Ako cemo se ugledati na evropske ali i svetske metropole prvo cemo promeniti to da se grad podredjuje kolima. Primer toga bi bio da se ukine jedna traka Bulevara Nikole Tesle za vozila i nameni iskljucivo biciklistima. Manje guzve, manje zagadjenje. Kule nista ne smetaju, sta vise veca kompaktnost je pozeljna i uklapa se u ideju 15-o minutnog grada, takodje urban sprawl je davno prevazidjen. Sirenje od centra je kontraproduktivno - zavisnost od kola, putovanje, guzve itd.
Бициклистичка стаза већ постоји и сасвим је довољна за број бициклиста. Београђани не воле бицикле као Холанђани стога не треба то наметати. Треба потенцирати градски превоз. Са Миријева тешко да треба да се иде бициклом на посао у хотел Ју.

Куле итекако сметају, али ајде да је једна па да кажеш. Него 2 куле. Где ће тих нових десетине хиљада станара да живи? Кад је леп дан од гужве не могу колица да се гурају са децом на том кеју. На ту гужву вама треба још 20 хиљада станара? Урбанисти нису предвидели те куле када је прављен Нови Београд, зашто се та правила мењају? Трчање по стази за трчање са 20 хиљада нових станара? Бицикл по стази ширине 2 метра где иду и пешаци, деца, керови? Бахати аутомобилисти који паркинг траже у насељима поред јер неће да плате паркинг у солитеру? Дајте једну једину корист које поспешују квалитет живота житеља тог дела града па да се расправи. Људи који ту живе нису бизнисмени него већински породични људи којима цена квадрата није битна јер ту управо живе да би живели а не да би мешетарили као на берзи.

Срамотан пројекат, ко год да га протежира нека буде свестан губитка избора само због тог пројекта.
 
Бициклистичка стаза већ постоји и сасвим је довољна за број бициклиста. Београђани не воле бицикле као Холанђани стога не треба то наметати. Треба потенцирати градски превоз. Са Миријева тешко да треба да се иде бициклом на посао у хотел Ју.

Куле итекако сметају, али ајде да је једна па да кажеш. Него 2 куле. Где ће тих нових десетине хиљада станара да живи? Кад је леп дан од гужве не могу колица да се гурају са децом на том кеју. На ту гужву вама треба још 20 хиљада станара? Урбанисти нису предвидели те куле када је прављен Нови Београд, зашто се та правила мењају? Трчање по стази за трчање са 20 хиљада нових станара? Бицикл по стази ширине 2 метра где иду и пешаци, деца, керови? Бахати аутомобилисти који паркинг траже у насељима поред јер неће да плате паркинг у солитеру? Дајте једну једину корист које поспешују квалитет живота житеља тог дела града па да се расправи. Људи који ту живе нису бизнисмени него већински породични људи којима цена квадрата није битна јер ту управо живе да би живели а не да би мешетарили као на берзи.

Срамотан пројекат, ко год да га протежира нека буде свестан губитка избора само због тог пројекта.
Nemoj potencirati evropske gradove ako nisi spreman da prihvatis evropska resenja...U prvom pasusu kazes "biciklisticka staza vec postoji, beogradjani ne vole bicikle" u drugom "bicikl po stazi sirine 2 metra gde idu i pesaci, deca, kerovi". Nemas koherentan argument
 
Vidim da ovde ima veliki broj ljudi kojima je Trampova kula na obali reke predivan primer korišćanja prostora uz reku i, uopšte, da je ceo ovaj pejsaž iz Čikaga apsolutni primer za ugled.

Trump tower 1.jpg


Ovaj zakošena nadstrešnica iznad prolaza je jedan tako inventivni i inspirativni primer efikasnosti korišćenja prostora da ja prosto ostajem bez reči, u ekstazi čistog divljenja.

canyon-of-skyscrapers-and-buildings-surrounding-the-chicago-river-as-viewed-from-the-lake-stre...jpg


Sa suprotne stane je naravno i neizbežno "šetalište" ... pardon, bar po širini prolaza preslikana suština "Promenade" u domaćoj terminologiji. I to je ... pa, recimo, jedan upečatljiv i nadasve inspirativan prolaz.

a-section-of-riverwalk-along-wacker-drive-in-chicago-the-15-mile-riverwalk-KFC32W.jpg


Dok ovaj pejsaž nekima odavdne sigurno izgleda kao sam vrhunac naprednog i funkcionalnog. Kule, bulevar i onda puno poprečnih mostava za još mnogo poprečnih ulica i još mnogo bulevara. Kakav divan primer korišćenja reke!

385830448_7158559287511226_2991060518569092588_n (1).jpg


Iz svega ovoga se onda sasvim prirodno dolazi do same unutrašnje suštine i jednog maltene ikončkog prikaza "korena" ovakvog urbanističkog pogleda na pravu ulogu reke u gradu, pogleda kome po vama i mi treba da težimo tik pored vode i jednog u svetu neponovljivog rezervata prirode Ratno ostrvo. Naravno da svi mi žarko želimo nastavak Zemunskih solitera pored Lida i betonsku ogradu oko Ratnog ostrva, a pogotovo želimo da naši povlašćeni sugrađani mogu da uživaju u direktnom pogledu odogo na bračni život svih njegovih stanovnika.

a-photo-chicago-chicago-river-bridges-all-up-as-in-salute-for-unknown-boats-water-level-view-1...jpg
 
Poslednja izmena:
I sada bez ironije. Kad se jednog izgleda dalekog budućeg trenutka završi ova besramna faza investitorskog urbanizma, a ustvari budzašto rasprodaja svih najboljih prostora koja grad ima za svrhe koji ni jedan moderni urbanista pri čistoj svesti ne bi odobrio, na Beograd će biti udaren večni pečat sramote. Kao nešto nakazno na licu, što ne može ukloniti i što svi vide čim vas pogledaju. Kad obadva sagovornika crvene jer znaju da onaj drugi iz sve snage pokušava da ne vidi i ne priča o očiglednom. Da smo bili treći ili četvrti svet po kome su vršljali kako se kome prohtelo, dok su ih domaći podržavali.
 
Poslednja izmena:
Takođe, možda je potrebno ponoviti ako ima onih kojima zaista nije jasno u čemu je razlika između investitorskog i normalnog urbanizma kad je obala reke u pitanju. Ja sumnjam da je tako, to je pre pitanje morala i savesti nego znanja, ali recimo da u tome možda nisam u pravu.

Obala reke u velikom gradu je dragocen, redak (relativno, u odnosu na broj stanovnika) i na duže staze svima neophodan prostor. Zbog zdravlja, ekologije, socijalnih, psiholoških i čisto urbanističkih potreba, a sada i zbog klimatskih promena koje se dešavaju brže i intenzivnije nego što je bilo ko očekivao. Zbog toga su moguća dva pristupa:
  • Obala reke se može urediti tako da donosi maksimalnu korist svim stanovnicima i gradu kao celini (jer svima treba)
  • ili da maksimizuje profit samo VLASNIKA tog zemljišta. Koji, kao dodatna uvreda zdravom razumu, oni u nedemokratskom društvu dobijaju pod uslovima koji nisu jednaki za sve.
Dakle funkcija ili profit (a i on samo za pojedince). Ne moram dalje Jasno je koji je koji.
 
Poslednja izmena:
Онда имамо две прихватљиве опције (за шта би се сложило 95% људи: нека партијски чиновници обиђу пијаце, тргиће, паркове, анкете по зградама и нека виде расположење станара којих у тим крајевима има преко 50+ хиљада, што није безначајна цифра за надолазеће изборе):
1. реновирање
2. рушење о трошку државе и продужавање парка
Уз сређивање обале, избацивање шкарт сплавова, отварање реке ка грађанима. Обе варијанте представљају победу грађана над корумпираним подвизима приватног картела који паре треба да зарађује на друге начине а не на њима најлакши.


Бициклистичка стаза већ постоји и сасвим је довољна за број бициклиста. Београђани не воле бицикле као Холанђани стога не треба то наметати. Треба потенцирати градски превоз. Са Миријева тешко да треба да се иде бициклом на посао у хотел Ју.

Куле итекако сметају, али ајде да је једна па да кажеш. Него 2 куле. Где ће тих нових десетине хиљада станара да живи? Кад је леп дан од гужве не могу колица да се гурају са децом на том кеју. На ту гужву вама треба још 20 хиљада станара? Урбанисти нису предвидели те куле када је прављен Нови Београд, зашто се та правила мењају? Трчање по стази за трчање са 20 хиљада нових станара? Бицикл по стази ширине 2 метра где иду и пешаци, деца, керови? Бахати аутомобилисти који паркинг траже у насељима поред јер неће да плате паркинг у солитеру? Дајте једну једину корист које поспешују квалитет живота житеља тог дела града па да се расправи. Људи који ту живе нису бизнисмени него већински породични људи којима цена квадрата није битна јер ту управо живе да би живели а не да би мешетарили као на берзи.

Срамотан пројекат, ко год да га протежира нека буде свестан губитка избора само због тог пројекта.
20.000 novih stanara u dve kule (od kojih jedna, inače, i nije stambena)!?

Pa, da li ste vi realni? 😂
 
Nemoj potencirati evropske gradove ako nisi spreman da prihvatis evropska resenja...U prvom pasusu kazes "biciklisticka staza vec postoji, beogradjani ne vole bicikle" u drugom "bicikl po stazi sirine 2 metra gde idu i pesaci, deca, kerovi". Nemas koherentan argument
Тренутно стање на терену данас јесте:
1. бициклистичка стаза уз сам булевар је неоптерећена бициклистима из неког разлога (велики део арогантних бициклиста користи сам булевар за вожњу бицикла)
2. стаза уз реку се без неког смисла користи и за сврху вожње бицикла што ремети пешачке намере корисника и прави велике гужве када су лепи дани

Додајте на то окупације парка за свхре фестивала и концерата који затворе парк за употребу на месец дана сваке године и имате густо сабијање људи у простор који треба да има другу сврху.

Али нека, иду избори нека на овом пројекту изгубе власт. Ваљда ће следећа бити паметнија и слушати становништво. Очигледно лоши резултати у граду су производ деловања у погрешном правцу за грађане.
 
Југа је продата а ПДР са једном и потом две куле је био у изради још у време власти вође садашње опозиције према томе - Смешно је читати ове политички наивне коментаре.

Обзиром на постојеће дводеценијско стање куплераја, казина, аутоперионице и затвореног хотела у бедему према реци од 200м које по свему судећи никоме није сметало, крштен хотел са једном стамбеном и једном пословном кулом јесте корак напред. А судећи по рендерима делује ми и да су активирали приземље (а по оригиналном пројекту Југе она је стратешки пројектована да јој нико ко није гост не прилази нити да може да прође кроз њу (замишљен као партијски хотел са приватизованом обалом и делом Ушћа које би постало језеро)).

Оно што ми се не свиђа је гломазност кула и наравно ко је инвеститор. Но, Србија је постала центар прљавог новца захваљујући одрешеним рукама зарађеним продајом Косова коју консензусом подржава целокупно друштво (такви су резултати последњих избора) и ту не видим простора за кукњаву било кога, чак ни на овом форуму.
 
I Beograd na vodi je korak napred u odnosu na prethodno zapuštenu i neizgrađenu obalu Savskog amfiteatra. I K-Distikt u odnosu na betonske magacine. I Marina Dorćol u odnosu na šikaru i đubrište.

Problem je što kriterijum izbora projekata koji će fiksirati tako važne delove Beograda za sledećih 100 godina ne može biti samo da li nešto bolje od prethodnog užasnog stanja, nego da li je najbolje, da li najviše odgovara tom prostoru od svega što je moguće.
 
A šta je najbolje za lokaciju hotela "Jugoslavija"?

Ja baš htedoh da pitam, da li postoji bolji predlog trenutno?

Meni se ove krmače ne dopadaju, ali realno NBG je najbolje mesto ako će se u gradu graditi ovakve zgrade. Da je sreće da oteraju sve ovakve kule na NBG umesto da ih grade po centru (skorašnji predlog za Generalštab itd.)

Svakako ne može biti gore nego što je trenutno stanje hotela.
 
Лично, волео бих да се гради ово исто само без стамбене куле. Мислим да би то садржајем била најбоља опција. Но, стамбена кула је последица економских прилика које смо сви скупа створили или смо их дозволили да се створе.

Пре 10 година сам овде упозорио да ће Београд (п)остати социјално и просторно раслојен град по угледу на неке панама ситије, дубаије и друге урбане гротеске и то се обистинило. Ствар је у томе што је та раслојеност постојала одувек, чак и под сопцијализмом када се, парадоксално, заправо и повећала. И нико се у овом граду тиме није озбљно бавио и зато нам се сада дешава врхунац целог процеса. Што је најгоре, слично се дешава и у много озбиљнији градовима западног света са бољом и дужом културом урбаног развоја. Први свет у свом сутону се по инерцији економске похлепе политички угледа на своје бивше колоније и отуда хронични недостатак присупачног становања а епидемија елитног.

У таквим условима, пријатно сам изненађен што пројекат у целости није стамбено туробно квази-елитистичко смеће већ је такав само у својих 30ак процената.
 
U socijalizmu bar planiranje grada nije bilo podređeno privatnim interesima, pa je Beograd i ličio na nešto pod njihovom palicom.

Otkad smo prošli tranziciju, svedočimo takmičenju ko će više da obesmisli i defunkcionalizuje grad da bi napunio sopstvene džepove.
 
Рачунај да су у капитализму најбогатији они који би у социјализму били у ЦК - и по тој формули добијеш наш урбанизам, у оба система.

Ima toga, ali ne treba potcenjivati ni generacije novopečenih SNS kriminalaca koji idu putem sopstvene prvobitne akumulacije. Imao sam priliku u poslu da radim sa tim nekim "investitorima", i količina nekog šljama i ološa kog nije do juče pas imao za šta da ujede, a danas grade stambene i infrastrukturne projekte je impozantna.
 
A šta je najbolje za lokaciju hotela "Jugoslavija"?

Samo renovirani hotel Jugoslavija, bez ijedne kule. Ili da se sruši hotel i napravi nešto što po površini nije veće od njega, ali usko i visoko. Dodatni, veći korisni prostor, i dodatni sadržaji (oni nevezani za reku) dovlače dodatne ljude koji bi svoje potrebe mogli da zadovolje i drugde. To ne može da podrži infrastruktura, a na obali Zemuna uz Dunav ionako nema dovoljno mesta za sve koji će za 10 godina želeti da tu provode puno vremena. Dobar deo Novog Beograda i Zemun. Kriterijum selekcije treba bude "samo oni sadržaji koji prirodno omogućuju da obala reke može da ispuni sve svoje potencijale KOJI SU VEZANI ZA REKU i RATNO OSTRVO". Dakle ne dodavati DRUGE, NOVE sadržaje koji bi mogli biti i drugde. A za to dovoljnu površinu poslovnog prostora pruža i sama zgrada Hotela. Ili nešto drugog oblika ali iste površine. Kule su nepotrebne i tu su samo zbog ekstra profita, a ne zbog tobožnje "isplativosti". To je laž. Pretvoriti najlepšu obalu reke još i u stambenu zonu, ili u tržni centar, je strašno traćenje onih prirodnih (prigodnih, odgovarajućih) potencijala prostora. Svako područije grada treba da se razvija u skladu sa onim za šta ima prirodne predispozicije, što bi tu bilo najbolje. A ne da se pretrpava svim i svačim samo zato što je tako korist još veća za vlasnika, a daleko manja za sve nas ostale u gradu.
 
Poslednja izmena:
Ja baš htedoh da pitam, da li postoji bolji predlog trenutno?

Meni se ove krmače ne dopadaju, ali realno NBG je najbolje mesto ako će se u gradu graditi ovakve zgrade. Da je sreće da oteraju sve ovakve kule na NBG umesto da ih grade po centru (skorašnji predlog za Generalštab itd.)

Jeste najbolje mesto za visoke zgrade, ali drugde, a ne na obali reke.

Svakako ne može biti gore nego što je trenutno stanje hotela.

Što znači da treba popraviti hotel. A ne da nam se pod izgovorom njegovog popravljanja uvale još dva kule. Tobožnja neisplativost je laž.
 

Kažem da su sva tri projekta bila štetna i da ni jedan nije trebalo raditi. I mada jesu bolji od "pacova i zmija" (tj od zapuštenog prostora), to ne znači da sam rekao da ih je trebalo praviti, nego da je UMESTO NJIH trebalo napraviti nešto još bolje od njih. Što nije naročito teško ako vam jedina zvezda vodilja nije investorski urbanizam i profit za šaku povlašćenih, nego korist za grad.
 
Vrh