Šta je novo?

Gradski prevoz u svetu

@solecer hvala na objasnjenju.Sad ne znam kako da dodjem do adekvatnog linka i gde su tagovi za link za postavljanje na forum.Iskreno nisam nesto vest i ovo mi je prvi put da probam da postavim link na forum...
 
Youtube link zna da bude zeznut za postavljanje na forumu. Onaj skraćeni link nikako neće da prihvati, a kod ovih celih linkova prihvata neke linkove, tj. recimo neće svaki put da prihvati link ka video gde je ubačeno i od kog dela videa da kreće. Ako hoćeš da neki tekst ne bude običan, nego da postane link koji te vodi na drugi sajt, onda to možeš da uradiš na dva načina:

1. text
Između znaka "=" i zatvorene zagrade iskopiraš željeni link, a umesto "text" upišeš ono što želiš da neko ko to čita vidi. Naprimer, napišeš umesto "text" IK - 103, i kada neko klikne na to, link ga odvede na sajt gde je informacija o pomenutom modelu Ikarbusa.

2. Klikneš na "kompletan editor" i kada ti se otvori nova stranica, samo klikneš na "URL" i kada ti se pojavi "" , između tagova ukucaš željeni link i on prestaje da bude text. Naravno, i u ovom slučaju možeš da dodatno odradiš ono iz prvog postupka, ako želiš da ti link bude estetski lepši i razumljiviji. Ja lično, preferiram prvu varijantu, zato što znam da ima određeni broj članova koji samo iskopiraju link i stave ga između "url" tagova, pa se uopšte ne zna o čemu se radi, jer često je slučaj da je link suviše dugačak, pa ga forum ga ne ispisuje u celosti. E da bih pomenuto izbegao, koristim varijantu sa uređenim linkom.
 
Zeznuto je na mobilnom ubacivati youtube i uvek iskopira pogrešan
 
Potpuno niskopodni autobus sa pogonom na drugoj osovini i motorom sa desne strane... Hm...
Šta je onda sa prostorom između prvih i drugih vrata. Tu nikako ne može biti niski pod. Da bi stao motor, hladnjak i menjač, trebala bi bar tri stepenika. A to već nije potpuno niskopodni. Ili ode prostor za putnike skroz. Šta je manja šteta?
 
Može bočno kao kod MAZ ali opet to je loš koncept. Klasičan niskopodni sa motorom u zadnjem delu.
 
Jako teško, i koliko znam do sad nikad pokušano. Mnogo bi tu prostora trebalo, plus motor treba da ima i vezu sa pogonskom osovinom. Koncept motora postavljenog napred iza prednje osovine bio je, naravno, jako dugo zastupljen kod klasičnih gradskih zglobnih autobusa sa visokim podom. Kod niskopodnih zglobnjaka, taj koncept je ostao još neko vreme kod Volvoa i Van Hoola na primer, a dobrim delom i iz razloga što su bili među retkim proizvođačima koji su radili i trozglobne autobuse. U tom slučaju motor napred bi bio jedno od prihvatljivih i racionalnih rešenja. Na krov se mogao montirati jedino rashladni sistem motora, što je opet bilo jedno od rešenja švedskog proizvođača. Ovako kod klasičnih niskopodnih autobusa taj koncept i nema nekih prednosti, sem mogućnosti postavljanja prateće osovine na prikolicu, a to kod MAZ-a nije slučaj, tako da kod njega imamo samo ne baš najsrećnije rešen prostor u prednjem delu vozila. Pritom, ugrađivali su i malolitražni mercedesov motor, koji doduše ugrađuju i u njihovog zglobnog pušera relativno skoro predstavljenog. Veći motori obično traže i više prostora, al dobro to zavisi i od mnogo drugih stvari. U svakom slučaju malolitražni motori nisu najsrećnije rešenje za zglobne autobuse 18 metara duge, sem ako nije reč o hibridnom pogonu.
 
Motor i menjac bi mogli da se spakuju u kutiju nakojoj bi stajala sedista,naravno izdignuta na podest visine recimo jednog stepenika.Taj podest bi se spoio sa srednjim levim blatobranom,tako da se ispod njega smeste kardan i mozda izduvni sistem,a hladnjaci na krov.

Razmisljao sam jednom o LE IK-201 kod koga bi motor bio centralno postavljen u prikolici izmedju zgloba i trece osovine,tako bi autobus bio niskopodni do druge osovine.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=779910#p779910:1jicesey je napisao(la):
branik » Čet Okt 01, 2020 3:19 pm[/url]":1jicesey]Potpuno niskopodni autobus sa pogonom na drugoj osovini i motorom sa desne strane... Hm...
Šta je onda sa prostorom između prvih i drugih vrata. Tu nikako ne može biti niski pod. Da bi stao motor, hladnjak i menjač, trebala bi bar tri stepenika. A to već nije potpuno niskopodni. Ili ode prostor za putnike skroz. Šta je manja šteta?




Tek sam sada uocio gresku koju sam napravio nekoliko postova ranije.Motor bi trebao da bude sa leve strane bas kao kod Maza 215 ili
VanHola ag 300.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=779922#p779922:2kqa2p0l je napisao(la):
Прле » Čet Okt 01, 2020 3:48 pm[/url]":2kqa2p0l]Може ли мотор на кров?
Može.
 
Može gde zamisliš. Samo je pitanje složenosti konstrukcije, težišta i smisla
 
Mislim da bi ovo resenje sa motorom u prednjem delu prikolice imalo smisla upravo zbog tezista.Pogonski sklop bi opterecivao pogonsku osovinu,sto bi dobrinelo laksem pokretanju iz mesta na klizavoj podlozi.Imalo bi smisla i sa aspekta organizacije prostora u vozilu.Recimo prednji deo bi mogao da bude sa vise mesta za stajanje,jer bi imao potpuno ravan pod,dok bi u prikolici bilo vise sedista.Hladnjaci bi mogli da se smeste u horizontalan polozaj iza zgloba sa leve strane u kutiju na koj bi stajala 3 ili 4 sedista okrenuta prema trecim vratima umesto dosadasnja 2 okrenuta u smeru voznje,takodje moglo bi i preko puta cetvrtih vrata da se smesti jos neko dodatno sediste.
Sto se tice slozenosti konstrukcije ne vidim neki veliki problem,kada je mogao motor da se smesti izmedju prve dve osovine moze valjda i ovako.I da mogao bi da ima klasicnu pogonsku osovinu sa planetarnim bocnim reduktorima sto bi jos doprinelo robusnosti vozila.
 
Како ми симпатично изгледају возови будимпештанске градско-приградске железнице, овако ниски и малени више личе на tram-train или на возове словачке ТЕЖ (Татранска електрична железница, која је, додуше, ускоколосечна) него на обичан воз. А и елементи пруге (конкретно стубови контактне мреже који више личе на трамвајске него на железничке) као да су својственији туристичким пругама попут поменуте словачке ТЕЖ него онима за редован саобраћај, па цела прича још више добија на симпатичности. 8)
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=L0kRB_1vucg[/youtube]
 
HEV je prava stvar, to bi trebalo i nama. Pre nekih 10ak godina bio je plan potpunog pretvaranja HEV-a u metro. Tako su linije H8 i H9 trebale da postanu produženja za M2, a H5, H6 i H7 su trebale da se spoje u liniju M5, ali se, izgleda, odustalo od toga.
 
HÉV је заправо будимпештанска верзија нашег БГ воза, само што су им, за разлику од наших гломазних РВР-ова, композиције овако малене (иначе су производње LEW Hennigsdorf, користе напон 1kV једносмерне струје), па више личе на возове некакве туристичке железнице или полуметроа. :wink: Такав систем (додуше, са гломазнијим, да не кажем ,,правим" возовима) већ имамо, и само треба да га проширимо.
 
HEV и БГ воз су различите ствари.
HEV је потпуно одвојен од железнице и више ради по принципу ВЕЛИКОГ трамваја.
 
У том смислу слажем се са тобом. :wink: Само, квака лежи у томе што га они зову ,,helyiérdekű vasút", што у преводу на енглески значи ,,commuter railway", и даље на нашки - приградска железница. Јесте одвојен од железнице као система којим се крећу остали типови возова, али се опет води као ,,обична" железница. Барем по њиховом. :)
 
Weisbaden

viber_slika_2020-10-26_18-39-36.jpg


viber_slika_2020-10-26_18-39-37.jpg


viber_slika_2020-10-26_18-39-38.jpg
 
Ako ste mislili da su se solo tramvaji prestali proizvoditi, varate se :D . Moderus Beta MF 11 AC BD, Bytom, Poljska, Šlezijski interurban, linija 38

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=vTgljfdO9mw[/youtube]

Moderus-MF-10-AC-pierwszy-wagon-jazda-24-godzinna-05-www.jpg


3,p1eb8ab95qcoa10pcdtr16lct9e9.jpg
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=780501#p780501:28wbc6f5 je napisao(la):
Siniša » 03 Oct 2020 06:31 pm[/url]":28wbc6f5]HEV je prava stvar, to bi trebalo i nama. Pre nekih 10ak godina bio je plan potpunog pretvaranja HEV-a u metro. Tako su linije H8 i H9 trebale da postanu produženja za M2, a H5, H6 i H7 su trebale da se spoje u liniju M5, ali se, izgleda, odustalo od toga.
Nemaju pare. Nesrećna linija M4 im je uništila finansije (i nama će da se desi). Gradiće kad-tad, makar M5, jer bi bila sjajna linija.

Inače, ne bih mnogo hvalio HEV: spori su ti vozići. Otegne se lepo do Sentandreje.
 
Jedan od prvih niskopodnih LAZ E183 u Lavovu. Rasturiše ga Ukrajinski majstori samo tako. :D Al što ga rasturiše, nego što ga ostaviše ovako da stoji.

11.jpg
 
Šteta što ovaj tram solac nema 1 i 3 vrata dvokrilna ....simpatičan ko igračka...
 
Како ми недостаје онај зиу старт из места и звук мотора кад добије директну струју... Непоновљив доживљај, још ако је благо узбрдо...
 
Vrh