Šta je novo?

Gradski prevoz u svetu


Deset trolejbusa osam miliona eura sa 20km baterijom za autonomiju

Solaris_Trollino_18_Sarajevo_1.png
Solaris_Trollino_18_Sarajevo_2.png
 
Slovenske železnice završavaju 100% kupovinu Slovenačkog Nomaga. Prvih 50% su već bili kupili 2022. Godine
Nomago ja najveći drumski prevoznik u Sloveniji, njegov tržišni udeo u prevozu putnika je 45%.

Razlog kupovine jeste deo strategije Slovenskih železnica, odnosno boljeg integriranja drumskog i železničkog prevoza.

 
Slovenske železnice završavaju 100% kupovinu Slovenačkog Nomaga. Prvih 50% su već bili kupili 2022. Godine
Nomago ja najveći drumski prevoznik u Sloveniji, njegov tržišni udeo u prevozu putnika je 45%.

Razlog kupovine jeste deo strategije Slovenskih železnica, odnosno boljeg integriranja drumskog i železničkog prevoza.

Kao da postoji neki zajednički interes, razum i rezon da se cela država odnosno putnički transport u njoj lepo uveže i organizuje... 🤔

B_C9EIQWsAAYumO.jpg


U Srbiji nemamo tih problema. Mi smo jači i od sudbine. I razuma. 💪😎
 
Нанси, град у источној Француској од око 105 000 становника увео 100% двозглобну тролејбуску линију. Флота им се састоји од 25 HESS тролејбуса. Они замењују ТVR (тзв трамвај на точковима, мешавина трамваја и тролејбуса).
 
Poslednja izmena:
Jedan naš zemljak se potrudio da snimi deonicu od Appenzella do Trogena preko St. Gallena.

Radi se o jako interesantom sistemu šinskog prevoza. U neku ruku može se reći da je u pitanju klasična ruralna železnica na uskom koloseku, Švajcarci kao Švajcarci su se malo poigrali i napravili hibrid tramvaj / voz sistem.
Nekada su deonice Appenzell - St. Gallen / St. Gallen - Trogen bile totoalno odvojene, presedanje se vršilo kod železničke stanice, no 2018. su spojene u jedno. Stadler je dobio posao opremanja vozilima, izabrali su da to hibridno vozilo bude iz tramvajske porodice Tango, oni su malo modifikiovani i prilagođeni ovim jedinstvenim uslovima eksploatacije.

Ovako je bilo nekada na terminusu 2 linije.

Foto: Kecko


Trebalo bi naglasiti da je na delu St. Gallen - Appenzell postojao deo za zupčanim prenosom, koji je eliminisan 2018. puštanjem tunela ispod mesta "Rhuetsli".

Foto: Kecko


A ovo su neke moje fotografije, prvo u centru St. Gallena.
Da li je potrebno naglasiti da ovaj sistem funkcioniše besprekorno sa trolejbusima? :cool:
20240711_180911(0).jpg

20240711_180635 (1).JPG

20240711_181201.jpg


Kod Spitsora u St. Gallenu vozilo seče kružni tok na zanimljivi način.
20240711_170144 (1).JPG

20240711_170147(0) (1).JPG


20240711_170230(0) (1).JPG

20240711_170231 (1).JPG


Na početnoj u Appenzellu.
8-12 4004 (1).jpg


I na krajnjoj stanici u Trogenu.
8-12 4110 (6).jpg


Spust do St. Gallena.
IMG_7857.JPG

IMG_7881.JPG

Provlačenje kroz St. Gallen. Prepoznaćete mesto od gore, ovo je bilo prilikom moje prve vožnje pre nekoliko godina, posle toga sam opet često prolazio i uvek me impresionirao ovaj prolazak.
1000054135.jpg


Jednim delom pruga prolazi pored normalnokolosečne pruge, odnosno ranžirne stanice St. Gallen.
Na slici možete primetiti Westbahn garnituru koje su tu ležale pre predaje DB-u.
IMG_7902.JPG


Uspon ka Appenzellu, pruga ide tik uz put.
IMG_7906.JPG


Kroz Tuefen voz postaje na kratko ponovo tramvaj.
IMG_7908.JPG


Tokom moje prve posete 2022. bilo je nešto radova pa je bio organizovan alternativan prevoz, po mom sećanju vozio je Regiobus vozač je bio jedan naš čovek pa smo nešto čavrljali dosta.
Danas su ove deonice sređene, provozao sam se proletos, u principu se jako trude oko infrastrukture.
IMG_7915.JPG

IMG_7918.JPG


Nakon prebacivanja u Gaisu ponovo u voz, ubrzo se i Appenzell ukazao.
IMG_7935.JPG


Pošto je dobar deo stanica "na zahtev", potrebno je stisnuti određeni gumb kako bi vam vozilo stalo.
Ovakav vid komunikacije je prisutan i na drugim železnicama u Švajcarskoj.
20250408_164633_.jpg


Appenzellske železnice imaju još dosta jako zanimljivih ruta pored ove, ali plašim se kada bih krenuo da pišem o svima njima, kraja ne bi bilo. :)
 
Jedan naš zemljak se potrudio da snimi deonicu od Appenzella do Trogena preko St. Gallena.

Radi se o jako interesantom sistemu šinskog prevoza. U neku ruku može se reći da je u pitanju klasična ruralna železnica na uskom koloseku, Švajcarci kao Švajcarci su se malo poigrali i napravili hibrid tramvaj / voz sistem.
Nekada su deonice Appenzell - St. Gallen / St. Gallen - Trogen bile totoalno odvojene, presedanje se vršilo kod železničke stanice, no 2018. su spojene u jedno. Stadler je dobio posao opremanja vozilima, izabrali su da to hibridno vozilo bude iz tramvajske porodice Tango, oni su malo modifikiovani i prilagođeni ovim jedinstvenim uslovima eksploatacije.

Ovako je bilo nekada na terminusu 2 linije.

Foto: Kecko


Trebalo bi naglasiti da je na delu St. Gallen - Appenzell postojao deo za zupčanim prenosom, koji je eliminisan 2018. puštanjem tunela ispod mesta "Rhuetsli".

Foto: Kecko


A ovo su neke moje fotografije, prvo u centru St. Gallena.
Da li je potrebno naglasiti da ovaj sistem funkcioniše besprekorno sa trolejbusima? :cool:
Pogledajte prilog 234760
Pogledajte prilog 234782
Pogledajte prilog 234756

Kod Spitsora u St. Gallenu vozilo seče kružni tok na zanimljivi način.
Pogledajte prilog 234784
Pogledajte prilog 234785

Pogledajte prilog 234786
Pogledajte prilog 234787

Na početnoj u Appenzellu.
Pogledajte prilog 234761

I na krajnjoj stanici u Trogenu.
Pogledajte prilog 234762

Spust do St. Gallena.
Pogledajte prilog 234772
Pogledajte prilog 234773
Provlačenje kroz St. Gallen. Prepoznaćete mesto od gore, ovo je bilo prilikom moje prve vožnje pre nekoliko godina, posle toga sam opet često prolazio i uvek me impresionirao ovaj prolazak.
Pogledajte prilog 234763

Jednim delom pruga prolazi pored normalnokolosečne pruge, odnosno ranžirne stanice St. Gallen.
Na slici možete primetiti Westbahn garnituru koje su tu ležale pre predaje DB-u.
Pogledajte prilog 234774

Uspon ka Appenzellu, pruga ide tik uz put.
Pogledajte prilog 234775

Kroz Tuefen voz postaje na kratko ponovo tramvaj.
Pogledajte prilog 234776

Tokom moje prve posete 2022. bilo je nešto radova pa je bio organizovan alternativan prevoz, po mom sećanju vozio je Regiobus vozač je bio jedan naš čovek pa smo nešto čavrljali dosta.
Danas su ove deonice sređene, provozao sam se proletos, u principu se jako trude oko infrastrukture.
Pogledajte prilog 234777
Pogledajte prilog 234778

Nakon prebacivanja u Gaisu ponovo u voz, ubrzo se i Appenzell ukazao.
Pogledajte prilog 234779

Pošto je dobar deo stanica "na zahtev", potrebno je stisnuti određeni gumb kako bi vam vozilo stalo.
Ovakav vid komunikacije je prisutan i na drugim železnicama u Švajcarskoj.
Pogledajte prilog 234781

Appenzellske železnice imaju još dosta jako zanimljivih ruta pored ove, ali plašim se kada bih krenuo da pišem o svima njima, kraja ne bi bilo. :)
Slobodno piši, jako me zanima javni prevoz u Švajcarskoj, a takođe su i slike fenomenalne.
 
Vrh