Šta je novo?

Gradski prevoz u svetu

@Stefan94d
S obzirom da su moskovski konekti 2014. godište bilo bi fer da ih uporediš sa liazima iste starosti, a ne sa najnovijom serijom iz 2021. koja je dorađivana, doterivana i dizajnirana specijalno za Mosgortrans i za gradske pare.
Ti konekti su za moskovski prevoz u vidu ziu trolejbusa, raspalih tatri i liaza 5256 bili bombe kad su stigli u grad. Radili su na glavnim centralnim linijama, koliko znam u jednom smeru na “Б” rade i dalje skoro samo oni. Zašto na reprezentativnoj liniji u centru ne rade “vrh liazi”?

I ne znam kako možeš da pričaš da je solaris okej samo kad se održava. Evo mi imamo solarise iz 2013. i liaze iz 2017., ni jedni ni drugi se ne održavaju, a solarisi koji su duplo stariji se ne raspadaju, ne magle im prozori, tiši su itd.

Voli šta hoćeš, ne želim da se mešam u tvoje političke stavove, ali čemu ovo? Kako možeš nas da učiš kad ne vidiš kod sebe ništa osim liaza, kamaza i eto tih 100 konekta starih 8 godina?

Takođe, vidim da je slika enterijera liaza iz e30, koji je deo nove moskovske mreže linija koja se pravi po uzoru na evropske gradove (u principu je sve prekopiran Berlin). Linije, koje su u Moskvi “sređene” samo u nekim delovima grada su takođe veoma bitan faktor. Džaba ti i najmoderniji i najkvalitetniji autobus ako će raditi na lošoj liniji iz sovjetskog perioda, pravljenoj u vreme kada je jedino bilo bitno dovesti radnike u fabrike.

Drago mi je što Moskva menja linije i vidno razvija određene segmente javnog prevoza (nova stajališta su jako kul itd), ali veličanje liaza i pričanje Beograđanima kako su odlični za razliku od made in EU autobusa je besmisleno i nelogično.
Prvo na centralnim linijama su Liaz autobusi, drugo nema sta da velicam Liaz napisao sam vislje da se i Msc otkazuje od Liaza sa slike sto znaci da nije bilo nesto kako treba. Drugo ko je bio po jevropi i Rusiji treba da zna da su vozila za Rusko trziste drugacija nego sto se proizvode za Jevropu. Sto znaci da primera radi PAZ Sovjetski autobus star 40 godina " tera " po Sibiru dok Jevrope nema nigde. I jos nesto nema " velicanja " Liaza i Kamaza " i td pricam realne stvari ( kad smo kod Kamaza nesto nema Jevropejaca na Pariz Dakaru da osvajaju - to onako izmedju redova se setih ) , a to je da dodje na Ruske uslove bilo koj Jevropejac slabije bi se pokazao od Ruskih vozila koji su prilagodjeni nasim ovde uslovima! Sto se dizajna tice i unutrasnjosti lepo sam napisao da se uporedimo slikama privatnika Vi slikajte Mercedese ( 2022 znam da je ove godine pristiglo par kod nekog od privatnika ) i ja slikama iz Moskve pa da vidimo ko ima bolju/funkcionalniju unutrasnjost i td. Inace po komentaru osecam da si poslednji put bio u Rusiji pre 5-6 godina) Jos si iz onih sto mislis da nam je glavni prevoz " marsutka " ))
 
Nisi pročitao do kraja ako osećaš da misliš da vam je glavni prevoz maršrutka. Doslovno sam pohvalio neke stvari, samo nemoj pljuvati po svemu ne-ruskom pobogu, nema smisla.

Sediš tamo i nabijaš nam na nos kako je liaz bolji od solarisa, zaboga 😂

A što se tiče centralnih linija, mogu ti reći da nisi u pravu. Liazi uglavnom zglobni rade tamo (a to je samo par linija), svi solo su novi kamazi (mogao bi njih da hvališ jer ih Beograđani nisu videli i ne znaju kakvi su.

I izvolte konekta direkt iz centra.
Inače, ko ne zna, pomenuta linija Б je nešto kao beogradska dvojka, kruži oko centra i simbol je grada. Do 2016. bila je trolejbuska, međutim, kao što svi znamo, nisu uspeli da eksploatišu normalne trolejbuse jer se nisu pomerili od ziu-9 do tad pa su odlučili da ih ukinu.
 

Prilozi

  • BD9D981D-E18F-4CE8-91A5-14DA0B568569.jpeg
    BD9D981D-E18F-4CE8-91A5-14DA0B568569.jpeg
    519,2 KB · Pregleda: 162
Još jedna stvar. Primetio sam u zadnje vreme čitajući stavove naših ljudi koji žive na istoku (ne samo Rusija, nego i druge zemlje ZNDa) ili su pro-istočno orijentisani, da kod mnogih ovakvih tema nastupaju ne samo pristrasno, nego sa nekim ubeđenjima da nešto MORA da se radi na određeni način odnosno da MORAJU da se poručuju proizvodi određenih proizvođača i zemalja pa to ti je.

Kad se priča o autobusima, MORA da se poruči nešto Rusko. Kad se priča o trolejbusima, MORA nešto Rusko (ili Belorusko). Kad se priča o nabavkama novih sredstava a vojsku, MORA nešto Rusko. Kad se priča o tramvajima ili vozovima, opet MORA nešto Rusko. Ne postavljaju se pitanja ''ok, šta nam treba?'' i ''šta bi bilo najpametnije?'' Nego odmah kreće blic - odlučivanje: ma vama u Srbiji treba ovo i ovo Rusko i to je to, samo ostaje da vidite koju varijantu želite, pa da završavamo s time. Ne polazi se od toga šta nudi ova zemlja, šta nudi ona, šta je bolje, šta je kvalitetnije, šta je racionalnije...

Nego se stvara neka slika da Srbija postoji samo da bi (na dalje) bila konzument isključivo Ruskih proizvoda. I da Srbija kao duguje nešto Rusiji, pa kad već ne može da joj se oduži na drugi način, onda bar ima da pokaže svoju odanost time što će svaki put kada dođe vreme da se zameni: autobus, tramvaj, trolejbus, avion, tenk, voz... odmah da šutne sve druge proizvođače i zemlje i da se okrene Rusiji i ZNDu te biranju hoće li pravoslavni i slovenski Liaz, Nefaz, Maz ili Gaz. Hoće li Trolzu ili Admirala. Hoće li Miga ili Suhoja. Hoće li Vitjaza ili UKVZ. Ono, ništa drugo ne dolazi u obzir. Nego Srbi i Srbija postoje da bi izdržavali Rusiju i njenu industriju i tu je šatro kraj priče. Tako ispada.

Epa ne, bojim se da to ne funkcioniše tako. Veći deo sveta počiva na slobodnom tržištu, i napreduje zato što postavlja industrije raznih zemalja da se takmiče i nadmeću, tako da uvek pobeđuju oni bolji, napredniji i povoljniji po kupca. Srbija nema nikakvu obavezu da bude izdržavalac Ruske industrije i tehnike. Ako smo bili odlučili da nećemo doveka da izdržavamo svoj ovdašnji Ikarbus, i još neke druge fabrike (da ne ulazimo sad u to jel to bilo ispravna odluka ili ne, samo kažem da je to okončano), zašto iko očekuje da to radimo sa Ruskim proizvodima??? Gde to piše da su Srbi u obavezi da kupuju i idržavaju Liaz i Maz, ako nisu želeli više da izdržavaju ni Ikarbus?


Na kraju krajeva, postavlja se niz pitanja na šta će uopšte ličiti Ruska vozila i ruska auto-industrija u narednim godinama. Na stranu što će jedna Srbija imati sve više teškoća da nabavlja delove za njih da ih održava... nego će same Ruske fabrike imati sve više teškoća da ih uopšte proizvode. Jer ta mehanika iz ZFa ili motor iz Cumminsa, moraju odnekud da dođu, izvan granica Rusije. A to više neće biti moguće. A ako neko misli da će bilo ko izvan ZNDa da poručuje mašine sa Jamz motorima, pa grdno se vara. Ne ulazeći u kvalitet i dijapazon tih motora, ali računam da neće niko zapadno od Belgoroda i Bresta da uzima bilo šta od toga kada ima XY Evropskih i Američkih pandana.

A koliko je Ruska auto-industrija u kanalu, svedoče i činjenice da vraćaju Moskvič u proizvodnju jer ih je Reno napustio, i da srozavaju kriterijume za vozila samo tako, do te mere da će dozvoljavati proizvodnju vozila bez pojaseva, bez ABS i bez vazdušnih jastuka. Sa takvim pristupom, samo će još više urušiti svoju auto industriju, a time i njen plasman na međunarodnom tržištu pa sve i da se sutra ukinu sankcije i sve vrati na isto političko stanje. Jednostavno kaskaju za zapadom u tome i dok ne ulože nadljudske napore da to promene (kao što su uložile neke druge zemlje), neće nikad izaći iz kategorije trećerazrednih proizvođača koje biraju samo socijale od prevoznika i država.
 
Još jedna stvar. Primetio sam u zadnje vreme čitajući stavove naših ljudi koji žive na istoku (ne samo Rusija, nego i druge zemlje ZNDa) ili su pro-istočno orijentisani, da kod mnogih ovakvih tema nastupaju ne samo pristrasno, nego sa nekim ubeđenjima da nešto MORA da se radi na određeni način odnosno da MORAJU da se poručuju proizvodi određenih proizvođača i zemalja pa to ti je.

Kad se priča o autobusima, MORA da se poruči nešto Rusko. Kad se priča o trolejbusima, MORA nešto Rusko (ili Belorusko). Kad se priča o nabavkama novih sredstava a vojsku, MORA nešto Rusko. Kad se priča o tramvajima ili vozovima, opet MORA nešto Rusko. Ne postavljaju se pitanja ''ok, šta nam treba?'' i ''šta bi bilo najpametnije?'' Nego odmah kreće blic - odlučivanje: ma vama u Srbiji treba ovo i ovo Rusko i to je to, samo ostaje da vidite koju varijantu želite, pa da završavamo s time. Ne polazi se od toga šta nudi ova zemlja, šta nudi ona, šta je bolje, šta je kvalitetnije, šta je racionalnije...

Nego se stvara neka slika da Srbija postoji samo da bi (na dalje) bila konzument isključivo Ruskih proizvoda. I da Srbija kao duguje nešto Rusiji, pa kad već ne može da joj se oduži na drugi način, onda bar ima da pokaže svoju odanost time što će svaki put kada dođe vreme da se zameni: autobus, tramvaj, trolejbus, avion, tenk, voz... odmah da šutne sve druge proizvođače i zemlje i da se okrene Rusiji i ZNDu te biranju hoće li pravoslavni i slovenski Liaz, Nefaz, Maz ili Gaz. Hoće li Trolzu ili Admirala. Hoće li Miga ili Suhoja. Hoće li Vitjaza ili UKVZ. Ono, ništa drugo ne dolazi u obzir. Nego Srbi i Srbija postoje da bi izdržavali Rusiju i njenu industriju i tu je šatro kraj priče. Tako ispada.

Epa ne, bojim se da to ne funkcioniše tako. Veći deo sveta počiva na slobodnom tržištu, i napreduje zato što postavlja industrije raznih zemalja da se takmiče i nadmeću, tako da uvek pobeđuju oni bolji, napredniji i povoljniji po kupca. Srbija nema nikakvu obavezu da bude izdržavalac Ruske industrije i tehnike. Ako smo bili odlučili da nećemo doveka da izdržavamo svoj ovdašnji Ikarbus, i još neke druge fabrike (da ne ulazimo sad u to jel to bilo ispravna odluka ili ne, samo kažem da je to okončano), zašto iko očekuje da to radimo sa Ruskim proizvodima??? Gde to piše da su Srbi u obavezi da kupuju i idržavaju Liaz i Maz, ako nisu želeli više da izdržavaju ni Ikarbus?


Na kraju krajeva, postavlja se niz pitanja na šta će uopšte ličiti Ruska vozila i ruska auto-industrija u narednim godinama. Na stranu što će jedna Srbija imati sve više teškoća da nabavlja delove za njih da ih održava... nego će same Ruske fabrike imati sve više teškoća da ih uopšte proizvode. Jer ta mehanika iz ZFa ili motor iz Cumminsa, moraju odnekud da dođu, izvan granica Rusije. A to više neće biti moguće. A ako neko misli da će bilo ko izvan ZNDa da poručuje mašine sa Jamz motorima, pa grdno se vara. Ne ulazeći u kvalitet i dijapazon tih motora, ali računam da neće niko zapadno od Belgoroda i Bresta da uzima bilo šta od toga kada ima XY Evropskih i Američkih pandana.

A koliko je Ruska auto-industrija u kanalu, svedoče i činjenice da vraćaju Moskvič u proizvodnju jer ih je Reno napustio, i da srozavaju kriterijume za vozila samo tako, do te mere da će dozvoljavati proizvodnju vozila bez pojaseva, bez ABS i bez vazdušnih jastuka. Sa takvim pristupom, samo će još više urušiti svoju auto industriju, a time i njen plasman na međunarodnom tržištu pa sve i da se sutra ukinu sankcije i sve vrati na isto političko stanje. Jednostavno kaskaju za zapadom u tome i dok ne ulože nadljudske napore da to promene (kao što su uložile neke druge zemlje), neće nikad izaći iz kategorije trećerazrednih proizvođača koje biraju samo socijale od prevoznika i država.
Mislim da sve sto si napisao je stav Jevrope prema Srbiji - koja je prema Srb da mora da se uzima njihovo po cenu biti ili ne biti. Rusija nikome nista ne namece i nikad nametala nije pogotovo Srbiji - da je htela Liaz i Nefaz iz vislje komentara bi bili u Gsp ( koliko znam sa istoka GSP je zadnji put kupovao trole ). To je sto se Gsp-a tice. Za vojsku hteo ili ne jedini su sa kinezima koji bi nam prodali ( koliko hoces ) posto zapad ima granicu uzmes toliko dobijes max toliko - kod Rusa to nema plus zapadna roba je pod znakom ? koja bi isla za Srbiju. Trenutna kupovina za vojsku sa zapada je ocajna i vodi sigurnost drzave u SMRT. Rusija je uvek izlazila Srbiji u susret i to je FAKT ( dal zbog naroda ili drugih pitanja necemo o tome ) I jos nesto to sto si napisao za nas sa " istoka " blage veze sa vezom nema treba biti realan! Nisam napisao da je Lada bolja od Mercedesa zna se da sto se tice automobila nema komentara. Mada sa Aurusom i tu mozemo diskutovati Rusija grabi napred - imaju kapacitete energiju resurse sve to sto Jevropa nema i zavisi od bas te Rusije. Po tvom i komentaru ispred kapiram da nista sto dolazi iz Rusije ne treba kupovati okej - tvoje misljenje. Sto se tice TRENUTNE situacije sto pises da je upitno dali ce i kako dolaziti rezervni delovi i td iz Rusije mislim da je najbolje da sacekamo zimu ipak ne zavisi RF od Jevrope nego obrnuto) Dace Bog da bude sto hladnija - nisam provokator nego volim zimu, a i taman da vidimo koja su vozila bolja na -30 mada bi voleo -40 da bude skijanje bude prava atrakcija 😅
 
Nisi pročitao do kraja ako osećaš da misliš da vam je glavni prevoz maršrutka. Doslovno sam pohvalio neke stvari, samo nemoj pljuvati po svemu ne-ruskom pobogu, nema smisla.

Sediš tamo i nabijaš nam na nos kako je liaz bolji od solarisa, zaboga 😂

A što se tiče centralnih linija, mogu ti reći da nisi u pravu. Liazi uglavnom zglobni rade tamo (a to je samo par linija), svi solo su novi kamazi (mogao bi njih da hvališ jer ih Beograđani nisu videli i ne znaju kakvi su.

I izvolte konekta direkt iz centra.
Inače, ko ne zna, pomenuta linija Б je nešto kao beogradska dvojka, kruži oko centra i simbol je grada. Do 2016. bila je trolejbuska, međutim, kao što svi znamo, nisu uspeli da eksploatišu normalne trolejbuse jer se nisu pomerili od ziu-9 do tad pa su odlučili da ih ukinu.
Ne pljujem daleko od toga kao sto rekoh autobusi i td za Rusiju su drugaciji nego sto idu za evropske drzave zbog klime pre svega. Ne nabijam nista na nos napisao sam i slikao autobuse ovde, stajaliste, trole u drugoj temi. Dali su bolja od trenutnih Solarisa-Da jesu i to je realnost Rusija nekad nije radila na udobnosti zavrsnoj obradi i td ali u zadnjih 5-6 godina od dizajna do udobnosti je prestigla evropska vozila-FAKT. Nije samo u vozilima rec primera radi avione MC-21 koji trebaju uci u proizvodnju su isto radjena po principu da budu bolja od konkurencije ( znamo koje konkurencije ) Sto se linija tice pa ja radim u centru... Jeste Nefaz je isto kvalitetan autobus inace je ranije drzao trziste centralne Rusije sad su se ubacili i u Moskvu. Za liniju B po Sadovom koljcu pa nisu samo Mercedesi 😳 Drugo nema ovde simbola grada od linija pises gluposti, pa jace su linije koje prolaze pored crvenog trga. Trole su svesno ukinute, a Admiral da je bilo potrebe bi zamenio Moskovske. Rekoh lepo odavno nisi bio u Rusiji.
 
Ako Evropa tera Srbiju da kupuje samo njene proizvode, kako onda imamo i imali smo gomile Liaza, Mazova, Ikarbusa, Akia, Otokara, Temsa, BMCova, Higera...?
Da Evropa oko toga tera i pritiska, Gremlin iz šahta bi u poslednje tri nabavke za GSP poručivao MANove, Mečke i Solarise. A ne turske i kineske krševe BMCove i Higere.
Rusija je uvek izlazila Srbiji u susret i to je FAKT
I uvek je to dobrano naplaćivala. A činjenica da gubi saveznike po svetu iz godine u godinu govori o tome da nikada nije naučila da se u moderno doba diplomatija, pa stoga i trgovina i ekonomija, ne rešavaju štapom već šargarepom. To ne važi samo u pogledu vojne saradnje, nego i civilne, ekonomske. Uvek su bili očajni saveznici. Što reče još moj deda rođen još za vreme Prvog svetskog rata - ''od Rusa se niko nije ovajdio''. Trebalo mi je jako dugo da shvatim to, ali na kraju sam uvideo da je bio u pravu. To ne znači da ih ne volim ili da ih deda nije voleo. Samo da smo obojica uvideli da nisu takvi sveci kakvim se u Srbalja oduvek predstavljaju.
I jos nesto to sto si napisao za nas sa " istoka " blage veze sa vezom nema treba biti realan!
Na forumu postoje bar tri člana koji su trenutno (u zadnjih mesec dana) aktivni i koji žive u Rusiji ili Belorusiji. Kod sve trojice sam na različitim temama o različitim problematikama nailazio na taj stav ''da vam kažem ja iz Rusije/Belorusije, vama tu u BG treba to i to tako i tako, evo imate ovo Rusko/Belorusko, uzmite kataloge u ruke i odlučite koju ćete varijantu pa da prosledimo nadležnima i završimo s time''. Ne postoji ''kako to rade na zapadu'', ne postoji ''ok, a šta vama/nama tačno treba?'' ne postoji ''šta kažu drugi gradovi/zemlje, kako je njima s tim i tim...?'' Postoji samo premisa ''Rusija proizvodi sve od igle do lokomotive, a kvalitet i potrebe su nebitne. Hajte vi lepo da pazarite od Rusije/ugledate se na Rusiju/Belorusiju i kraj priče''.
Nisam napisao da je Lada bolja od Mercedesa zna se da sto se tice automobila nema komentara. Mada sa Aurusom i tu mozemo diskutovati Rusija grabi napred - imaju kapacitete energiju resurse sve to sto Jevropa nema i zavisi od bas te Rusije.
Niko ne očekuje da Lada auto bude bolja od Mercedesa, problem je što je Lada auto bolja jedino od Indijske Tate i onih NN latinoameričkih i bliskoistočnih marki i to je to. Svi drugi su bolji od Lade, odnosno one Lade automobila koja bi bila danas da je izvorno i čistokrvno Ruska. I svi će biti sve bolji od nje, pogotovu sad kada GAZ i ostali ostanu bez tehnologija i licenci. Ne znam o kakvom grabljenju napred pišeš kada su lepo rekli da će da prave vozila bez ABS, bez pojaseva, bez jastuka... To nije grabljenje, to je degeneracija.

Evropa sebi seče noge ovim izmotavanjem sa gašenjem nuklearki, zelenim izmotavanjima, ekskomuniciranjem Rusije i njenih resursa, te pravljenjem novog hladnog rata i gvozdene zavese. To je očigledno. Ali to ne menja činjenicu da i Rusi sami sebe obogaljuju kliženjem u sve dublju i luđu izolaciju od ostatka sveta. A ako te baš zanima moje političko viđenje sveta i vođa u njemu, ono se svodi na ovo: u Kremlju sede debili jedne vrste. U Briselu debili druge vrste. U Bundstagu debili treće vrste. U Beloj kući četvrte. U Pekingu pete. Svi su skupa debili, svaki na svoj način, i sve skupa bi ih okačio na Terazijama. Znam, zvuči čudno ili prepotentno, ali u realnosti, svi ti ljudi su oboleli u mozak i zbog njih par stotina sada ispašta cela planeta, uključujući i Ruse, i Srbe, i Evropljane, i Amere... Tako da ne misliš da favorizujem nekog od njih. Idu mi na živac svi zajedno. Samo što ne mogu da ignorišem činjenicu da je moja zemlja sa svih strana okružena i pod uticajem EU, dok do prve Ruske granice ima preko 2000 km i nekoliko zemalja.
Po tvom i komentaru ispred kapiram da nista sto dolazi iz Rusije ne treba kupovati okej - tvoje misljenje.
Ne, bukvalno nigde to nisam rekao. Ono što sam rekao je da sam uvideo da Srbi prorusi i Srbi koji žive na istoku automatski polaze od premise da sve što se kupuje mora da se kupi od Rusije. Vojna tehnika iz Rusije nudi svašta nešto u raznim varijantama i za razne potrebe. Meni je ona ok, samo što vojne nabavke zavise i od političkih okolnosti i budućih političkih usmerenja date zemlje. Kamaz su, do sada, bili vrhunski kamioni za svoju nišu i nadam se da će i ostati i da će ih biti i dalje u Srbiji. Lada Niva i UAZ su takođe bili dobri u svojim nišama.

Ali problem nastaje zato što proruski Srbi hoće da Ladu Nivu poistovete i strpaju u isti koš sa porodičnim automobilom, sa tramvajem, sa avionom, sa autobusom... Kao što sam i ja svojevremeno radio, pa mislio da ako Rusi mogu da naprave najbolju nuklearnu raketu, da mogu da naprave i najbolje komercijalne proizvode. Ali sam to prerastao, još u pubertetu. A neki ljudi, odavno izašli iz puberteta, ipak i dalje odbijaju da stave prst na čelo i zapitaju se ''čekaj bre... ako je Ruska industrija zaista tako svemoguća, pa zašto u samoj Rusiji svi iole imućniji ljudi voze zapadnjačke automobile? Zašto kupuju od Golfova, Lansera, Opela pa ''naviše''...? Zašto svi ne voze svoje Kaline, Oke, Volge...?''

I sama činjenica da neki od njih u tim konstrukcijama prvo navode ''ali, to vozilo radi na -40'' govori koliko nisu upoznati sa uslovima i potrebama u Srbiji. I Volvo, Scania i nekadašnji Saab isto rade na -40... Ali uz to nude i 1000 drugih prednosti.
 
Poslednja izmena:
Ako Evropa tera Srbiju da kupuje samo njene proizvode, kako onda imamo i imali smo gomile Liaza, Mazova, Ikarbusa, Akia, Otokara, Temsa, BMCova, Higera...?
Da Evropa oko toga tera i pritiska, Gremlin iz šahta bi u poslednje tri nabavke za GSP poručivao MANove, Mečke i Solarise. A ne turske i kineske krševe BMCove i Higere.

I uvek je to dobrano naplaćivala. A činjenica da gubi saveznike po svetu iz godine u godinu govori o tome da nikada nije naučila da se u moderno doba diplomatija, pa stoga i trgovina i ekonomija, ne rešavaju štapom već šargarepom. To ne važi samo u pogledu vojne saradnje, nego i civilne, ekonomske. Uvek su bili očajni saveznici. Što reče još moj deda rođen još za vreme Prvog svetskog rata - ''od Rusa se niko nije ovajdio''. Trebalo mi je jako dugo da shvatim to, ali na kraju sam uvideo da je bio u pravu. To ne znači da ih ne volim ili da ih deda nije voleo. Samo da smo obojica uvideli da nisu takvi sveci kakvim se u Srbalja oduvek predstavljaju.

Na forumu postoje bar tri člana koji su trenutno (u zadnjih mesec dana) aktivni i koji žive u Rusiji ili Belorusiji. Kod sve trojice sam na različitim temama o različitim problematikama nailazio na taj stav ''da vam kažem ja iz Rusije/Belorusije, vama tu u BG treba to i to tako i tako, evo imate ovo Rusko/Belorusko, uzmite kataloge u ruke i odlučite koju ćete varijantu pa da prosledimo nadležnima i završimo s time''. Ne postoji ''kako to rade na zapadu'', ne postoji ''ok, a šta vama/nama tačno treba?'' ne postoji ''šta kažu drugi gradovi/zemlje, kako je njima s tim i tim...?'' Postoji samo premisa ''Rusija proizvodi sve od igle do lokomotive, a kvalitet i potrebe su nebitne. Hajte vi lepo da pazarite od Rusije/ugledate se na Rusiju/Belorusiju i kraj priče''.

Niko ne očekuje da Lada auto bude bolja od Mercedesa, problem je što je Lada auto bolja jedino od Indijske Tate i onih NN latinoameričkih i bliskoistočnih marki i to je to. Svi drugi su bolji od Lade, odnosno one Lade automobila koja bi bila danas da je izvorno i čistokrvno Ruska. I svi će biti sve bolji od nje, pogotovu sad kada GAZ i ostali ostanu bez tehnologija i licenci. Ne znam o kakvom grabljenju napred pišeš kada su lepo rekli da će da prave vozila bez ABS, bez pojaseva, bez jastuka... To nije grabljenje, to je degeneracija.

Evropa sebi seče noge ovim izmotavanjem sa gašenjem nuklearki, zelenim izmotavanjima, ekskomuniciranjem Rusije i njenih resursa, te pravljenjem novog hladnog rata i gvozdene zavese. To je očigledno. Ali to ne menja činjenicu da i Rusi sami sebe obogaljuju kliženjem u sve dublju i luđu izolaciju od ostatka sveta. A ako te baš zanima moje političko viđenje sveta i vođa u njemu, ono se svodi na ovo: u Kremlju sede debili jedne vrste. U Briselu debili druge vrste. U Bundstagu debili treće vrste. U Beloj kući četvrte. U Pekingu pete. Svi su skupa debili, svaki na svoj način, i sve skupa bi ih okačio na Terazijama. Znam, zvuči čudno ili prepotentno, ali u realnosti, svi ti ljudi su oboleli u mozak i zbog njih par stotina sada ispašta cela planeta, uključujući i Ruse, i Srbe, i Evropljane, i Amere... Tako da ne misliš da favorizujem nekog od njih. Idu mi na živac svi zajedno. Samo što ne mogu da ignorišem činjenicu da je moja zemlja sa svih strana okružena i pod uticajem EU, dok do prve Ruske granice ima preko 2000 km i nekoliko zemalja.

Ne, bukvalno nigde to nisam rekao. Ono što sam rekao je da sam uvideo da Srbi prorusi i Srbi koji žive na istoku automatski polaze od premise da sve što se kupuje mora da se kupi od Rusije. Vojna tehnika iz Rusije nudi svašta nešto u raznim varijantama i za razne potrebe. Meni je ona ok, samo što vojne nabavke zavise i od političkih okolnosti i budućih političkih usmerenja date zemlje. Kamaz su, do sada, bili vrhunski kamioni za svoju nišu i nadam se da će i ostati i da će ih biti i dalje u Srbiji. Lada Niva i UAZ su takođe bili dobri u svojim nišama.

Ali problem nastaje zato što proruski Srbi hoće da Ladu Nivu poistovete i strpaju u isti koš sa porodičnim automobilom, sa tramvajem, sa avionom, sa autobusom... Kao što sam i ja svojevremeno radio, pa mislio da ako Rusi mogu da naprave najbolju nuklearnu raketu, da mogu da naprave i najbolje komercijalne proizvode. Ali sam to prerastao, još u pubertetu. A neki ljudi, i stariji od toga, i dalje odbijaju da stave prst na čelo i zapitaju se ''čekaj bre... ako je Ruska industrija zaista tako superiorna i svemoguća, pa zašto u samoj Rusiji svi iole imućniji ljudi voze zapadnjačke automobile? Zašto kupuju od Golfova, Lansera, Opela pa ''naviše''...? Zašto svi ne voze svoje Kaline, Oke, Volge...?''

I sama činjenica da neki od njih u tim konstrukcijama prvo navode ''ali, to vozilo radi na -40'' govori koliko nisu upoznati sa uslovima i potrebama u Srbiji. A i kao da su Ruska vozila jedina koja rade na -40. Eno ih i Volvo, Scania i nekadašnji Saab isto rade na -40... Ali uz to nude i 1000 drugih prednosti.
Za prvo mesas pojmove PRIVATNIK kupi sta hoce - JA SAM PRIVATNIK i ima da se vozis u LIAZ-U I MAZ-U cim bude mogucnosti. Drzava nema sta da se pita sta cu JA DA KUPIM. Kod drzavnih preduzeca NAZALOST nema uticaj tj Rusija nema nikakav uticaj na Srbiju...
Drugo da bas je dobro naplacivala pa je u prvom ratu umalo zbog brace Srba ostala bez drzave. Nemoj da budemo kao susedi postujmo-od Rusa niko od nasih stradao nije. Da mi ne brisu komentar ne nastavljam politiku-ti si me ubacio.. Uzeo si pises o ABS-u kao stamparska masina - Lada vozila kao i ostala ce imati analog ABS-a iz Kine dok Rusi ne proizvedu vlastita ( to je problem resen ) manje molim N1 Nove S i td. O degradaciji tehnoloskoj daj na tu temu da pisemo o drzavama 3eg reda ne o Rusiji kao sto si lepo napisao da se proizvede nuklearna raketa tako treba znati da ce problem ABS-a Air Bag i td uskoro biti resen. Degradacija je kad ti zavisi SIROVINA cela za proizvod iz drzave protiv koje dizes ( necu pisati sta ) to radi upravo Jevropa. A za Pro-Ruske Srbe ili nas Srbe sto zivimo ovde i td pa lepo su ti rekli. Mi imamo SRPSKE pasose i idemo po toj Jevropi vidimo sta gde valja ili ne valja i ocigledno je da je u Rusiji i Belorusiji sve to bolje reseno. Sutra cu probati da iskopam slike Jevropskih metro-a kad sam bio, i Ruskih ( Imam iz Spb-a i Ekb-a na telefonu ) a ti uzmi ceo svet pa da uporedimo svet sa 1 drzavon Rusijom gde je bolje reseno 👌🏼 Vidimo se na temi Metro
I posto je otvoren forum voleo bih da prodiskutujemo i fasade u Jevropi kakve su po vecim gradovima i uporedimo sa Rusijom i Belorusijom)
 
Pa i ti prevoznici ako su privatnog vlasništva, ne znači da mogu uzeti bilo šta i da to nešto može biti bilo kakvo. Da su kriterijumi malo bolje definisani, ne bi imali svega i svačega po Beogradu. Kapital jeste privatnog vlasništva, al Grad daje posao i uredno plaća svaki pređeni kilometar. Znači nije reč o biznisu tržišne konkurencije, jel tamo gde jeste na međunarodnom prevozu putnika, tu se već kupuje krem autobuske industrije.

Ostaje činjenica da su se ruska i beloruska vozila pokazala i dokazala u Beogradu. Utisak koji su ostavila, a i dalje ostavljaju je krajnje gorak. Poređenje Solarisa Urbino treće generacije za autobusima MAZ i Liaz, bar onima koje voze po Beogradu, je otprilike na nivou poređenja Logana prve generacije sa Mercedes-om C klase na primer.

Ne kažem da kod Rusa nije bilo napretka. Imalo ga je svakako, al dal će ga biti i dalje veliko je pitanje u budućnosti. Lada je počela da pravi dosta bolja vozila kad je ušla u alijansu Renault-Nissan. Kamaz je svoj najbolji program teških i srednje teških kamiona bazirao na tehnologijama jednog Mercedesa. To što Kamaz godinama pobeđuje na Dakar reliju, ne znači da može parirati jednom MAN-u, Mercedes-u, Scania-ji itd. u čisto komercijalnoj upotrebi, a da pritom koristi kineske osovine, motore mešano iz Kine i domaće produkcije itd. Nisu se do sad bezveze gurali da pokupe čak i cele kabine od Mercedesa, i to ne najnovije generacije. Prosto, tehnologije su na strani proizvođača iz Nemačke, Švedske, Italije, Francuske itd. Ne može se prestići preko noći nešto što se stvaralo decenijama, i u šta je na otvorenim tržištima ubačeno ko zna koliko milijardi evra do sad.

Voze i vozila dokazanih evropskih, pa i azijskih proizvođača po celom svetu, i po svim mogućim i nemogućim surovim uslovima. Ne vidim ni šta je toliko posebno neverovatno što nešto radi i na minus 40, a surovije za sve živo ume da bude pre plus 40. Dizel se aditivima može održati da se parafin ne odvoji i na -40. Posebno se priprema prema podneblju gde se koristi. Ostali sklopovi takođe. Mercedes i MAN ne opramaju autobuse istim komponentama za severnu Afriku, i za zemlje u blizini polarnog kruga. A svako vozilo traži održavanje, samo što neko ni sa dobrim održavanjem neće biti dobro. I BKM se baš proslavio u Beogradu. I koliko sam mogao da ispratim, a povodom priče o ukidanju trolejbusa u Moskvi, nije to urađeno zato što su trole neefikasne, već pre zbog lobija grupe GAZ. BKM je dominirao moskovskim ulicama, i sigurno da Kamaz, Liaz, a valjda i Nefaz kroz GAZ grupu imaju sveukupno bolji kvalitet. Al kako je neko ovde već pisao, ti električni autobusi su grejali putnički prostor preko dizela, a znamo da se on ispušta mnogo manje prečišćen iz takvih sistema, nego li iz samog motora. O kakvim onda ekološki podobnim vozilima pričamo, i gde je tu zdravorazumsko razmišljanje. O drugom manjkavostima tolikih električnih autobusa koji trebaju da rade i na tih toliko puta pominjanih -40 bolje i da ne govorimo. S druge strane, Mosgortrans jeste ozbiljan prevoznik. Mnogo toga se radi po njihovim posebno traženim specifikacijama, pa čak se brendiraju i pneumatici. Poslednjih godina valjda dominira nabavka autobusa na CNG. Ono što bi takođe trebalo pomenuti jeste dobra putna infrastruktura u Moskvi u kombinaciji sa svuda ravnom konfiguracijom terena, pa bar sa te strane grad nije mučilište za autobuse, pa čak u poređenju i sa Beogradom. Za metro svaka čast, al to je neka druga priča već.
 
@Stefan94d
I ponovo si od liaza došao do politike, nemaš nikakve argumente i onda ti radi kompleks superiorne nacije.

Ostavi nas na miru, uživaj tamo na -40 u Liazu ako ti se tako sviđa, drago mi je što ti je lepo, ali nemoj da pišeš ovde ovo. Pomerio si se od autobusa, pričanje o “jedva čekam da se evropske zemlje smrznu na zimu” i sličnim temama nije za ovaj forum, to možeš s nekim da komentarišeš npr na ulici u Moskvi.

Jako je bezobrazno nabijati svoje mišljenje svima na nos, sviđa ti se tamo - ok živi tamo i kraj priče, nema šta drugima koji imaju svoje stavove da govoriš da ne razmišljaju dobro i da si samo ti u pravu, jako nezrelo.

Toliko od mene što se ovoga tiče. Bolje bi bilo da nam stvarno pokažeš nešto što ne znamo i ne možemo da vidimo, nego da napadaš i iznosiš svoje političke stavove.
 
@Stefan94d
I ponovo si od liaza došao do politike, nemaš nikakve argumente i onda ti radi kompleks superiorne nacije.

Ostavi nas na miru, uživaj tamo na -40 u Liazu ako ti se tako sviđa, drago mi je što ti je lepo, ali nemoj da pišeš ovde ovo. Pomerio si se od autobusa, pričanje o “jedva čekam da se evropske zemlje smrznu na zimu” i sličnim temama nije za ovaj forum, to možeš s nekim da komentarišeš npr na ulici u Moskvi.

Jako je bezobrazno nabijati svoje mišljenje svima na nos, sviđa ti se tamo - ok živi tamo i kraj priče, nema šta drugima koji imaju svoje stavove da govoriš da ne razmišljaju dobro i da si samo ti u pravu, jako nezrelo.

Toliko od mene što se ovoga tiče. Bolje bi bilo da nam stvarno pokažeš nešto što ne znamo i ne možemo da vidimo, nego da napadaš i iznosiš svoje političke stavove.
Nema blage veze i politiku pocinjao nisam. Vratimo se temi napisao sam vislje sta i kako. Eto ovde nemamo Mercedese 2022 dok je u Beogradu kod privatnih prevoznika uslo par komada te ocekujem da ih neko i slika i uporedimo sa Liaz i Maz vozilima ovde) Pisati i komentarisati vozila Liaz u Beogradu kao minimum nije lepo posto im je odrzavanje jednako nuli. Koliko sam ispratio forum cak su im SEDISTA povadjena-uzas i samo da ponovim to da Liaz i Maz nisu sto pisete " kvalitetni " nije kao minimum fer jer idu za strana trzista tj sa zapadnim motorima i menjacima istim onim sto se ugradjuju na te Solarise Mercedese i td. Za Rusiju idu sa ЯМЗ motorima i sad menjacima iz Kine i td. Svako vozilo je dobro ako ima adekvatno odrzavanje. Nema sta ko gde da uziva treba biti realan i ocenjivati situaciju realno. Da se Rusija novim vozilima bori da bude bolja u zadnjih 5g od zapadnih vozila je FAKT a to je pre svega udobnost kvalitet i poceli su da rade na zavrsnoj obradi sto ranije nisu. Za vislje komentar oko Kamaza kabina K5 ako se ne varam jeste ugradjivana i to je okej, za " gradske " uslove sa dobrim putevima su bolji, ali za Surove i onih -40 nista dok Ural ne prodje, inace su i Rusi ulickali kabinu na tim kamionima Ural Next je restajling starog Urala
 
Autobusi ruske proizvodnje u istoj rečenici sa završnom obradom? Može ponešto biti dobro, al završna obrada je ono što izdvaja masovno proizvedene niskobudžetne proizvode od onih renomoranih. Motor i menjač jesu jako bitni, al nikako ne čine sami autobus dobrim. To bi značilo da je i Higer dobar, jer brzine šalta VOITH, a točkove pokreće IVECO-ov Cursor 8. A dobar nikako nije vala. Trapovi žvaću od prvog dana, loša karoserija sa ranom pojavom korozije, diskutabilni razni prateći delovi itd. Pouzdanost dosta lošija u poređenju sa Solarisom, pa i nekim serijama Ikarbusa. Ovaj potonji je znao da izbacije sve i svašta, al imao je i solidnih serija. Iz Rusije nam do sada baš ništa posebno dobro nije došlo. Evo i sam kažeš kuda im ide autobuska industrija. Ubacivaće sve i svašta samo da proizvodnja ide. Ako su motori, osovine i menjači bar bili renomirani, uskoro neće više biti. Ostaje samo Kina i domaća produkcija. Teško da Kina može ponuditi bolje osovine i menjače od ZF-a i VOITH-a, a tek motore. Nije tek tako što forsiraju elektrifikaciju. Tu Zapad nije u ne znam kakvoj prednosti u odnosu na Kinu.
 
Autobusi ruske proizvodnje u istoj rečenici sa završnom obradom? Može ponešto biti dobro, al završna obrada je ono što izdvaja masovno proizvedene niskobudžetne proizvode od onih renomoranih. Motor i menjač jesu jako bitni, al nikako ne čine sami autobus dobrim. To bi značilo da je i Higer dobar, jer brzine šalta VOITH, a točkove pokreće IVECO-ov Cursor 8. A dobar nikako nije vala. Trapovi žvaću od prvog dana, loša karoserija sa ranom pojavom korozije, diskutabilni razni prateći delovi itd. Pouzdanost dosta lošija u poređenju sa Solarisom, pa i nekim serijama Ikarbusa. Ovaj potonji je znao da izbacije sve i svašta, al imao je i solidnih serija. Iz Rusije nam do sada baš ništa posebno dobro nije došlo. Evo i sam kažeš kuda im ide autobuska industrija. Ubacivaće sve i svašta samo da proizvodnja ide. Ako su motori, osovine i menjači bar bili renomirani, uskoro neće više biti. Ostaje samo Kina i domaća produkcija. Teško da Kina može ponuditi bolje osovine i menjače od ZF-a i VOITH-a, a tek motore. Nije tek tako što forsiraju elektrifikaciju. Tu Zapad nije u ne znam kakvoj prednosti u odnosu na Kinu.
Da lepo si objasnio, sto se Higera tice nisam nikad ulazio sem u medjugradski ovde, ali se vidi da su nezni autobusi stari svega 2-3 godine kao da su starosti celih 10. Ovde ih uzimaju privatnici zbog cene najvise.. Necu komentarisati Kineze, mislim da su Ruski ipak bolji sto se izdrzljivosti tice. Nego zar se nije u Beogradu dobro pokazao Liaz 5256.53? Koliko znam dosta su ih hvalili, on je ovde po losim putevima glavni autobus. A za vislje komentare ja nemam nista protiv ostalih proizvodjaca svi su oni " dobri " sad zavisi koji za sta i td Licno po meni je Mercedes kvalitetnije vozilo od Solarisa, dok je nas Liaz sa kojim sam ovde stalno kvalitet ponovicu u zadnjih 5 6g popravio za 100%..
 
Ne mogu da govorim o gradskom prevozu i o železnici. Znam da ovde i na tom polju ima rusofila (čuveno Zašto da bacamo "RVR"-ove posle 40 godina, još mogu d'idu, nema veze što se raspadaju, najlakše je baciti...).

Pak, što se tiče vojne industrije, tu bih bio malo oprezniji. Ne zato što mislim da je rusko oružje bolje od zapadnog i(li) kineskog, već iz krajnje praktičnog razloga: Naša vojska je svoju doktrinu gotovo 60 godina bazirala na tom naoružanju. Od Migova-21 u avijaciji, preko Kalašnjikova, gotovo svih tenkova (makar u domaćoj izvedbi), zaključno sa ovom modernizacijom Migova-29 (kakvi god da su) - a i ova navodna narudžbina "Rafala" i "Jurofajtera" podrazumeva, faktički, potpuno novu obuku pilota.

Ukratko, da bi se preorijentisalo na drugačiji sistem, potrebne su godine obuke. Da je tako, svedoči činjenica da Ukrajinci, mada su možda dobili deo ozbiljnijih raketnih sistema sa Zapada, ne uspevaju da se priviknu čak ni na imperijalne mere.

Novi raketni divizion, koga uskoro formiramo u okviru PVO, moraće da prođe celokupnu obuku u Kini za upotrebu FK-3 sistema, zato što je potpuno različit od svega sa čime su naše jedinice do sada baratale.

Ukratko, lakše je nekoga da navikneš na unapređenu verziju postojećeg sistema, nego da ga obučavaš za novi sistem, jer pare.
 
Pa opet se vraćamo na priču da se Liaz za Mosgortrans sigurno mnogo bolje oprema. Ja verujem da je barem solidan, al teško da može biti bolji, pa i tog Solarisa kog iz nekog tvog razloga baš ne voliš. Između MAN-a, Mercedes-a, Solarisa i raznih drugih renomiranih brendova, razlike u sveukupnom kvalitetu nisu drastične. Nijanse, detalji, različita bolja ili lošija rešenja. Solaris pravi samo karoserije faktički, al nabavlja kvalitetne komponente. Mercedes, MAN i njima slični diktiraju neke trendove u tehničkim rešenjima, jer se mnogi služe njihovim motorima, osovinama itd.

Higer je za Beograd baš sklepan u pravom smislu te reči, iako ga ima u nekim bogatijim evropskim državama. Poslednje je stiglo deset e-buseva od Higera. Utisak opet mlitav. Čuju se trapovi, i prisutno je krckanje na sve strane, al eto voze i u Švedskoj na primer. Verujem da su Liaz-i za Moskvu kud i kamo kvalitetniji od Higera, al to malo ko od nas ovde može da potvrdi. Ono što niko od nas sigurno ne priželjkuje, jeste da Beograd uzima Liaz-e umesto MAN-a na primer. Mislim i IVECO bi ovde bio prihvaćen bez mnogo negodovanja, a MAZ i Liaz, bar za sad, ne bude asocijacije na nešto dobro.

Treba se setiti da je jedino MAZ uz Akiju imao peh eksplozije boce za vazduh, i to mislim da se desilo dva puta. Odnese to solidan deo krova, i sigurno da može da izazove ozbiljne povrede putnika. Šta god da se desi od kvarova kompresora i ventila vazdušne instalacije, boca ne bi smela da eksplodira. E al to ti je razlika u odnosu na Solaris, koji ima SWAG-ove boce, i MAZ koji nosi ko zna čije. Ni našem Ikarbus-u se takav peh nikada nije desio.
 
Pa opet se vraćamo na priču da se Liaz za Mosgortrans sigurno mnogo bolje oprema. Ja verujem da je barem solidan, al teško da može biti bolji, pa i tog Solarisa kog iz nekog tvog razloga baš ne voliš. Između MAN-a, Mercedes-a, Solarisa i raznih drugih renomiranih brendova, razlike u sveukupnom kvalitetu nisu drastične. Nijanse, detalji, različita bolja ili lošija rešenja. Solaris pravi samo karoserije faktički, al nabavlja kvalitetne komponente. Mercedes, MAN i njima slični diktiraju neke trendove u tehničkim rešenjima, jer se mnogi služe njihovim motorima, osovinama itd.

Higer je za Beograd baš sklepan u pravom smislu te reči, iako ga ima u nekim bogatijim evropskim državama. Poslednje je stiglo deset e-buseva od Higera. Utisak opet mlitav. Čuju se trapovi, i prisutno je krckanje na sve strane, al eto voze i u Švedskoj na primer. Verujem da su Liaz-i za Moskvu kud i kamo kvalitetniji od Higera, al to malo ko od nas ovde može da potvrdi. Ono što niko od nas sigurno ne priželjkuje, jeste da Beograd uzima Liaz-e umesto MAN-a na primer. Mislim i IVECO bi ovde bio prihvaćen bez mnogo negodovanja, a MAZ i Liaz, bar za sad, ne bude asocijacije na nešto dobro.

Treba se setiti da je jedino MAZ uz Akiju imao peh eksplozije boce za vazduh, i to mislim da se desilo dva puta. Odnese to solidan deo krova, i sigurno da može da izazove ozbiljne povrede putnika. Šta god da se desi od kvarova kompresora i ventila vazdušne instalacije, boca ne bi smela da eksplodira. E al to ti je razlika u odnosu na Solaris, koji ima SWAG-ove boce, i MAZ koji nosi ko zna čije. Ni našem Ikarbus-u se takav peh nikada nije desio.
Jel se desavalo to na Maz 103 ili 203? Nznm kao sto rekoh Liaz sto je isao za Bg se i ovde brzo promenio, u Moskvi ih vise gotovo i nema.. Ja se nadam kad prodje sve ovo da ce neki privatnik uzeti novije modele pa ce biti prilike da ocenite kakvi su.. Tamo je jos i veliki problem sto privatnici ne odrzavaju vozila uopste... Kupe i to se tera dok ne crkne, Gsp je realno institucija za pojedine privatne prevoznike. Inace su boce vazdusne na Maz-u njihove - Minske) Evo slike kako Mosgortrans brendira gume slikao zimus svideo mi se led okolo. Mozete primetiti i po snegu i ledu kakvo je vozilo ipak cisto i sredjeno)
 

Prilozi

  • 20220327_134245.jpg
    20220327_134245.jpg
    104,6 KB · Pregleda: 115
Jedan slučaj sigurno je bio MAZ 203, a za drugi se ne sećam više, ako ga je bilo. Stoji sve to za loše održavanje, al neke stvari se ne bi smele dešavati bez obzira nal lošu negu. Prosto, pokazuju znake rapidnog propadanja posle godinu dve rada, a to već nije do održavanja.
 
Koliko je meni poznato, uvodjenje Ural Next ide sporije nego sto se ocekivalo.

Sto se tice ruske i beloruske autoindustrije, od raspada SSSR najvise pomaka je bilo upravo u periodima kada se intenzivirala saradnja sa zapadom. Kad je MAZ dobio licence od Neoplana, kada je Liaz poceo da ugradjuje Cummins motore i zapadnjacku mehaniku, kada su Ural, Maz i MZKT poceli da koriste tj.prave stare Ivecove kabine iz 90ih. I cak i takve stare, te kabine su bile bolje nego moderne ruske. Zatim, upliv Krajslera, Renoa i Hjundaija pa sa tim i pojava novih automobila iz Lade po uzoru ili po licenci na priustive automobile sa zapada. Ono, nista fensi, ali sluzi svrsi a zaposljava radnike.

Sada odjednom, sa vise strana (uglavnom proruskih Srba i medija) cujemo kako je sve to irelevantno jer Rusija ima energente, ima rude i ima prostranstva, ili kako vec ide mantra... Pa to je sve sjajno, ali kao sto joj najbolje raketne tehnologije i u vreme SSSRa i u vreme RF nisu doneli boljitak u ostalim granama industrije, tako joj ni svi energenti i sirovine nece doneti u buducnosti. Pogotovu ne sada kada je izolovana od veceg dela sveta i kada se vraca svojim aljkavim stap-i-kanap praksama i samo-da-se-kotrlja mentalitetu te vec osakacenu industriju sakati jos vise pravljenjem vozila bez minimum bezbednosnih standarda i opcija.

Znaci ogroman deo ruske autoindustrije izdigla je saradnja sa zapadom, zapadnjake licence, zapadnjacki delovi i zapadnjacki nacin upravljanja i dizajna. Od Lade Kaline, preko Liaza sa Cummins motorom pa sve do Ural Nexta. I onda kada dodju momenti da se u Beogradu menjaju stara vozila, pojedini ljudi pisu "A sta ce vam zapadnjacko? Pa uzmite nase Rusko." Pa bukvalno to rusko ne bi danas postojalo na medjunarodnom trzistu da nije bilo zapada. I drugo, i pored svega toga, to rusko (sto nije 100% licenca nego malo domaci malo zapadni delovi) bije los glas koji se nikad ne moze popraviti. Znaci s jedne strane se afirmise da je Ruska (komercijalna) tehnika najvise poletela kada je bila u partnerstvima sa zapadom, a s druge strane se pise kako ne treba njima nista od toga jer oni sami imaju sve i sad ce da budu jos bolji...

I taj mentalitet MORA RUSKO... Mora zbog cega? Ako Srbi ne kupuju Fiat 500L ili Ikarbus (ranije) da bi ih izdrzavali vec onda kada zele, zasto bi to radili sa proizvodima druge drzave? Pogotovu ako ovde nisu vec nasiroko zastupljeni? Pogotovu ako se menjaju svetska trgovina i lanci snabdevanja?
Jel Srbija postoji radi sebe ili radi Rusije?
I koliko sam mogao da ispratim, a povodom priče o ukidanju trolejbusa u Moskvi, nije to urađeno zato što su trole neefikasne, već pre zbog lobija grupe GAZ.
Interesantno, ovo nisam znao. Ali ika logike, kojom brzinom su pohitali da demontiraju nekada najveci trolejbuski sistem na svetu. Ja tad mislio da znaju sta rade, kad ono...
 
O lobiju grupe GAZ sam čitao u više medija i portala pre sad ne znam koliko vremena. Ne mora značiti da je 100% tačno, al kao što sam kažeš ima logike. Popustila proizvodnja trolejbusa, a najveća grupa proizvođača komercijalnih vozila svih vrsta usvojila proizvodnju električnih autobusa. Ja iskreno verujem da njih BKM nije baš zadovoljavao, i da se htelo nešto bolje. E sad koliko je to zaista bolje veliko je pitanje. No, Kamaz, Liaz i Nefaz prave kud i kamo bolja i modernija vozila od BKM-a.

Inače sve rečeno stoji. Licence, što će reći zapadne tehnologije i komponente su baš pogurale rusku automobilsku industriju. Sami su pokazali koliko mogu, tj ne mogu. Samo se po Ladi mogao videti napredak i šta je značio Renault. Vesta u odnosu na Grantu bar za dve klase bolja. Na kraju krajeva, bez Fiat-a ni u vreme SSSR-a mnogih Lada ne bi bilo, a autobusi su im bili blago rečeno užas živi do raspada države. Mađarski Ikarus ih je koliko toliko držao u koraku sa zemljama iznad Varšavskog pakta. Bar su dolazili normalnog rasporeda vrata, ergonomskog enterijera, normalnih dužina, i na kraju sa mehanikom baziranom na mašinama minhenskog giganta. Čehoslovačka iako deo tog istočnog bloka tada, ipak je radila pristojne autobuse preko Karose, trolejbuse preko istog proizvođača plus Škode, i naravno tramvaje. Za Ruse je Liaz 677 bio vrhunac sa još jednim autobusom ukrajinskog LAZ-a. I za njih poznati midibus iz hala PAZ-a, koji se verujem još uvek masovno vozi.
 
Rusija nikome nista ne namece i nikad nametala nije pogotovo Srbiji
spit-laugh.gif

Anyway, потрудићу се да ускоро ухватим неког новијег конекта па ће бити фотки за поређење. Баш пре неколико дана сам ушао у један (мислим да је Бамиронов, линија 94) и био сам стварно одушевљен колико је оставио позитиван утисак на мене. Има простора унутра сасвим довољно и ништа није шкрипало и лупало иако је у питању био старији примерак који вози по Бг шахтама и орању од улица пар година. А када смо се већ дотакли Лиаза, не знам да ли је до мене, али ја кад уђем у 5292 имам осећај као да сам сео у неку јефтину дечију играчку. Све је пластично, одвратно/одбојно и неудобно, како год да се окренем имам осећај да немам довољно простора и хвата ме мучнина.
 
O lobiju grupe GAZ sam čitao u više medija i portala pre sad ne znam koliko vremena. Ne mora značiti da je 100% tačno, al kao što sam kažeš ima logike. Popustila proizvodnja trolejbusa, a najveća grupa proizvođača komercijalnih vozila svih vrsta usvojila proizvodnju električnih autobusa. Ja iskreno verujem da njih BKM nije baš zadovoljavao, i da se htelo nešto bolje. E sad koliko je to zaista bolje veliko je pitanje. No, Kamaz, Liaz i Nefaz prave kud i kamo bolja i modernija vozila od BKM-a.

Inače sve rečeno stoji. Licence, što će reći zapadne tehnologije i komponente su baš pogurale rusku automobilsku industriju. Sami su pokazali koliko mogu, tj ne mogu. Samo se po Ladi mogao videti napredak i šta je značio Renault. Vesta u odnosu na Grantu bar za dve klase bolja. Na kraju krajeva, bez Fiat-a ni u vreme SSSR-a mnogih Lada ne bi bilo, a autobusi su im bili blago rečeno užas živi do raspada države. Mađarski Ikarus ih je koliko toliko držao u koraku sa zemljama iznad Varšavskog pakta. Bar su dolazili normalnog rasporeda vrata, ergonomskog enterijera, normalnih dužina, i na kraju sa mehanikom baziranom na mašinama minhenskog giganta. Čehoslovačka iako deo tog istočnog bloka tada, ipak je radila pristojne autobuse preko Karose, trolejbuse preko istog proizvođača plus Škode, i naravno tramvaje. Za Ruse je Liaz 677 bio vrhunac sa još jednim autobusom ukrajinskog LAZ-a. I za njih poznati midibus iz hala PAZ-a, koji se verujem još uvek masovno vozi.
Odgovoricu tebii posto vidim sa si najobjektivniji od ostalih. Za vislje tj Bendera covek nije verovatno u toku sta se dogadja uopste i pise napamet! Opet me tera na politiku - to necu dozvoliti da me uvuce bilo ko ovde vise. U Srbiji postoji evropsko/zapadni lobi koji vrv na glavnom u Srbiji forumu tj Beobuild-u forsira sve svoje te je vidljivo iz kosmosa da sve Rusko smeta od " pojedinih " forumasa. Od ovog sporije uvodjenog Ural Next-a koji je u prodaji ko zna koliko, i u kom sam se vozio zadnjih 2 godine 5-6 puta do toga da Rusko mora po bilo koju cenu da se kupi-PA STA JE KUPLJENO I KO GURA??? 😳 GOSPODO sto ste se skupili RUSKO nema nista-NISTA eto mi Pro-Ruski SRBI i kao sto pisete Srbi " sa istoka " hocemo i zelimo barem nesto da imamo u tom gradu, jel zasluzujemo 30ak vozila sa istoka? Izvinjavam se ako smo ugrozili finansiranje sa zapada. Ima nas koji volimo LIAZ i MaZ koji relno kazemo da su pojedini modeli tog proizvodjaca bili slabiji, i da se to SAD promenilo ( komentar vislje za 100% ). Jos nesto o trolama ste pisali i Liazu jel ste realni i ozbiljni? Kakav Liaz i td? Moskva je grad koji ponavljam gleda da sve novitete u SVETU prihvati prva! Tako je gledala da trole izbaci i uvede prva el autobuse-estetika je igrala glavnu ulogu a NE LIAZ ili vislje pisano manje zute stampe molim. Gadonacelnik je takav i to je to! Zato je Moskva prvi grad po broju Karsering vozila u SVETU, najnapredniji tehnoloski u svim oblastima koje Vam padnu na UM i to je FAKT! MOSKVA je grad sa kojim Rusija vodi trku u naprednosti, dok je Peterburg carski grad gde se cuva sve sto je moguce ocuvati staro. Iznosite neke stvari NAPAMET kako se Vama svidja, a ne realno stanje. Za ZIU je neko pisao, dok se Admiral proizveo 500+ ( da je bio cilj Moskvu prebaciti na nove trole to bi bilo uradjeno ) Molim Cukovica da vise ne pise na nac.osnovi ( superiorna nacija i td ) da ne forsira toliko " nabijanje nama na nos " kojim nama sram te bilo i ja sam SRBIN ako je do toga doslo. Da je napisao neko sa strane pa da razumem, ali ovako nikako ne prihvatam tvoj odgovor. Lepo prihvati da ima i nas koji volimo nesto drugacije od tvog misljenja. Kad nas vec ima podeljenih treba svima izaci u susret po malo - to je valjda demokratija 🙂
 
Ponavljanje fraze ''FAKT'' i pričanje o zaverama, lobijima i agendama neće nadomestiti tvoj manjak argumenata.

Ladno doživeh da se i u kontekstu nabavke autobusa potežu priče o nekakvim zaverama i urotama... Kao što rekoh, u Beogradu je zapadnjački lobi i pritisak toliko jak da su GSP i Grad zadnji put kupili autobuse sa zapada pre 10 godina a trolejbuse pre... pre nekoliko decenija! :ROFLMAO:


I da, svako ko ne otkida na Rusiju u svemu je automatski evrofanatik nadojen Holivudom i indoktrinisan CIAom i Vatikanom i šta ti ja znam... Da...
 
Ponavljanje fraze ''FAKT'' i pričanje o zaverama, lobijima i agendama neće nadomestiti tvoj manjak argumenata.

Ladno doživeh da se i u kontekstu nabavke autobusa potežu priče o nekakvim zaverama i urotama...
Kao što rekoh, u Beogradu je zapadnjački lobi i pritisak toliko jak da su GSP i Grad zadnji put kupili autobuse sa zapada pre 10 godina a trolejbuse pre... pre nekoliko decenija! :ROFLMAO:
FAKT je cinjenica da je nasa drzava poslednji put kupovala iz Rusije i Belorusije prevozna sredstva 2011/12 ( BKM ) ako se ne varam posle toga nista. I ne nisam kao sto mislite Pro-Ruski ili slicno ja sam najvise za to da nam Srbija predje na vlastitu proizvodnju! A mogli smo-mozemo imamo/li sve strucnjake kapacitete ( par fabrika )... A inace jedina zemlja NAJBLIZA nam inace, koja je kupovala nas proizvod, koj je radio na NAJELITNIJEM mislim da jos uvek radi aerodromu u drzavi-Rusiji ( Seremetjevu ) je Rusija. Jel se Ikarbusov autobus u nama
" PRIJATELJSKIM " 🤣 zemljama moze videti na aerodromima Nemacke, Belgije, Austrije i td? Dacu za VAS odgovor - NE! Ali zato Srpski Ikarbus IK-201 stoji na Seremetjevu i vozi Ruskim gradovima.
 
Da, celih pet niskobudžetnih primeraka. Prevoz za radnike aerodroma i bankrotiranog sibirskog rudnika. Idealno za IK201.
I vozila ne treba da se kupuju po prijateljstvu, to si ti verovatno navikao zbog toga što grad kupuje autobuse fabrika diktatorovih prijatelja.
 
Da, celih pet niskobudžetnih primeraka. Prevoz za radnike aerodroma i bankrotiranog sibirskog rudnika. Idealno za IK201.
I vozila ne treba da se kupuju po prijateljstvu, to si ti verovatno navikao zbog toga što grad kupuje autobuse fabrika diktatorovih prijatelja.
Napisah NAJELITNIJEM aerodromu u drzavi. Severna strana Seremetjeva sa leve strane pri sletanju, koje je godiste necu komentarisati, ali kao da je juce izasao iz propale nazalost fabrike. To kod prijatelja nam velikih iz Jevrope neces videti. Mislim da si po politickom pitanju preterao i zasluzujes opomenu. I to sto si euro/zapadni fanatik ti ne daje za pravo da ponizavas vlast Srbije gde je temeljno utvrdjeno pravo na slobodu govora i td - demokratija ( a ne nazivati predsednika diktatorom ) . Posto me navodite stalno na politiku ( pokusavam da je izbegnem koliko god mogu ) mogu reci da su u bilo kojoj sveri iako nije tema Srbiji najveci prijatelji braca Rusi. Ako moze jedna najbliza po svim kriterijumima Rusija da uzme nas proizvod ( uzimaju sta stignu od nas vec koliko godina ), dajte onda da budemo fer i vidimo gde mozemo uzeti bratski nam proizvod iz najblize nam zemlje. Sta po Vama iz Rusije treba uzeti za grad Beograd? 🙂
 
Vrh