Šta je novo?

Gradski prevoz u svetu

🤣🤣🤣!
Moj Miško može da vozi i u rikverc 5 kilometara! A mi svi ostali zavezanih očiju, pa nas izvoza u devedest i neku.
 
Gdanjsk (Poljska)
Gradski prevoznik GAiT (Gdańskie Autobusy i Tramwaje) jedan je od retkih u Poljskoj koji u poslednje vreme uopšte ne kupuje autobuse Solaris Urbino.
Mercedes Citaro je osnovni model autobusa u gradu.
0EE7C0A6-6DCC-4124-A1F0-92775656250C.jpeg
F9E1DD22-DE4A-48C8-ABE2-1FF167E2616B.jpeg
CBF422C7-7918-439B-B7C5-BC0FCBEC2193.jpeg
 
Била је тема Градски превоз у свету али пошто је не видим или је нема, окачићу овде. STPT Timisoara и један део возног парка. Ако је потребно пребацити у одговарајућу тему.

Mercedes O345 Conecto C шалтач на метробус линији М30, фотографисан код бастиона Марије Терезије
IMG-6727.jpg

И још 1 на експресу код Јулијуса
IMG-6738.jpg
 
представљам вам, вероватно, најгори јавни превоз којим сам се икада возио: Малта. а што је најгори? па зато што аутобуси иду на пола сата до сат, прескачу стајалишта (тј. стају на захтев) и што возачи могу комотно да вас искулирају ако је аутобус мало попуњен. добра ствар је што на свим стајалиштима има ред вожње баш за то стајалиште, па можете да правите какве такве планове:

IMG_20220423_103727.jpg

иначе, доминирају Отокареви аутобуси, модел Кент Ц, уз понеки кинески Кинг Лонг. и већина аутобуса има дупла предња врата и једнострука задња, тј. средња, врата. и сва возила су климатизована, што је исто +

IMG_20220422_125636.jpg
IMG_20220424_165042.jpg
IMG_20220424_165118.jpg
IMG_20220425_101307.jpg
IMG_20220425_101324.jpg

иначе се улази на предња врата, а излази на задња, па се код возача налази и читач

IMG_20220425_124440.jpg

врсте карата и цене:

IMG_20220425_121728.jpg IMG_20220425_121732.jpg

а терминуси са више линија су као мале аутобуске станице, где свака линија има свој перон. ево како изгледа "главна" аутобуска станица у Валети:

IMG_20220424_165023.jpg
IMG_20220424_165035.jpg
IMG_20220424_165142.jpg
 
Izostavio si najveći razlog zašto im je prevoz očajan - linije kao špagete. U toku jedne te iste vožnje u istom smeru, više puta se prolazi kroz iste tačke u gradu.
 
Plus što se linije provlače kroz najuže ulice. Cela Malta je kao Kaluđerica, pa čak i gora. A ni Gozo nije u boljem stanju. Malta je najbolje obići sa autom, najbrže je i najkomotnije. Meni je od aerodroma do hotela u gradu na severu ostrva direktnim prevozom trebalo sat vremena, dok se autom to pređe za max pola sata. I to samo što se, kao što Bender kaže, linije vrte i prolaze iste tačke više puta.
 
Uh, meni se Gozo neopisivo svideo. :D Oduševio sam se kad sam ga video. Mislim i sama Malta me je iz dana u dan sve više oduševljavala, kako sam otkrivao nove delove grada odnosno ostrva. Ali Gozo... Prosto vau. Još sam bio u martu, kad je Malta najzelenija (posle sunce kreće da prži i sve požuti) i oduševio sam se.

Ali da, ulice su im katastrofa. I ulice, i organizacija prevoza.
 
Plus što se linije provlače kroz najuže ulice. Cela Malta je kao Kaluđerica, pa čak i gora. A ni Gozo nije u boljem stanju. Malta je najbolje obići sa autom, najbrže je i najkomotnije. Meni je od aerodroma do hotela u gradu na severu ostrva direktnim prevozom trebalo sat vremena, dok se autom to pređe za max pola sata. I to samo što se, kao što Bender kaže, linije vrte i prolaze iste tačke više puta.

за мене је Малта мешавина Калуђерице, нових Миријева, Цветанове ћуприје, Војводе Влаховића и Будве
 
Sjajno je kako si iskulirao dva posta odnosno dela posta koja su ti iznela suštinu i glavni razlog zašto je prevoz na Malti tako loš.
 
Uh, meni se Gozo neopisivo svideo. :D Oduševio sam se kad sam ga video. Mislim i sama Malta me je iz dana u dan sve više oduševljavala, kako sam otkrivao nove delove grada odnosno ostrva. Ali Gozo... Prosto vau. Još sam bio u martu, kad je Malta najzelenija (posle sunce kreće da prži i sve požuti) i oduševio sam se.

Ali da, ulice su im katastrofa. I ulice, i organizacija prevoza.
I meni je Gozo bio prelep. Mislim, generalno su oba ostrva prelepa, barem kada pričamo o prirodi. Od arhitekture je Valeta značajna, i još par mesta sa istorijskim i kulturnim građevinama. Ali infrastruktura je haos, tj. nije toliko loše stanje koliko je uređenost nula.
 
Kažu dole da te šine, kuda ide ovaj voz, uopšte nisu za tramvaj, već za normalan voz i da se koriste za neki egzibicijski centar (sajm možda kod nas) gde je ovaj voz verovatno bio izložen.
 
то је за сајам, иде средином улице 1.5 км, а на једном месту је повезан са остатком трамвајске мреже. иначе је без жице
 
Slikao nedavno pa da okacim iz Moskve, ovako izgledaju nova stajalista u gradu. Autobus Liaz 6213.65 inace novi Liaz-i su mi mnogo udobniji od Mercedes Conecto sto koristi Mosgortrans
20220417_001955.jpg
20220417_002110.jpg
 
Imamo u Beogradu liaze i konekte i možemo da ih uporedimo
Koje Liaz-e? Kupili privatnici i odrzavaju kako im se svidja. Odrzavaj Liaz kao sto treba i bus vrh! Inace noviji modeli Liaza bar ovde mi se cine izdrzljiviji od onih starijih, a sto se tuce dizajna Mercedesa, Solarisa i td sa novim Ruskim autobusima mislim da smo otisli ( su otisli Rusi ) korak ako ne i dva dalje! Najdalje je otisao iskreno MAZ steta sto nema novih Maz-ova u Srb!
 
20180212_111905-1600x924.jpg


Slika je tu samo da vidiš o kojim je tačno Liaz-ima reč. Jeste da ih drže loši prevoznici, al kod njih vala nema ničeg što je "vrh". Jedino bi klimu mogao pohvaliti. Ergonomija enterija loša, većina vakum stakala propišala jako brzo, dizajn, pogotovu enterijera, vrlo diskutabilan. Dobro idu činjenica, mada čujem da troše kao tenkovi. MAZ je tek posebna priča. 203-jka spada u red najgorih autobusa u Beogradu. Većina ih je užasno rastrešena, klima često za ukras. Pozadi loša izolacija. 303-jka, novajlija iz njihove ponude, da izgleda dosta ozbiljnije što se dizajna tiče. Kvalitet je valjda uznapredovao. Nije baš da bi, bez obzira na pre rečeno, jedva čekao da ih vidim u Beogradu. Turci su u većini ipak dosta bolji. Za Mosgortrans se Liaz-i verovatno bolje opremaju, vidi se i po priloženoj slici, al čisto sumnjam da je kvalitet na nivou jednog Solarisa, MAN-a ili Mercedesa. Solarisi kod nas i posle devet godina stvarno jesu "vrh" kako ti to reče. Rusi najčešće posle devet godina u poluraspadnom stanju. Samo neka za Beograd krenu ponovo da nabavljaju "ružne" Solarise, MAN-ove itd. Neće nam mnogo smetati.
 
Pogledajte prilog 139842

Slika je tu samo da vidiš o kojim je tačno Liaz-ima reč. Jeste da ih drže loši prevoznici, al kod njih vala nema ničeg što je "vrh". Jedino bi klimu mogao pohvaliti. Ergonomija enterija loša, većina vakum stakala propišala jako brzo, dizajn, pogotovu enterijera, vrlo diskutabilan. Dobro idu činjenica, mada čujem da troše kao tenkovi. MAZ je tek posebna priča. 203-jka spada u red najgorih autobusa u Beogradu. Većina ih je užasno rastrešena, klima često za ukras. Pozadi loša izolacija. 303-jka, novajlija iz njihove ponude, da izgleda dosta ozbiljnije što se dizajna tiče. Kvalitet je valjda uznapredovao. Nije baš da bi, bez obzira na pre rečeno, jedva čekao da ih vidim u Beogradu. Turci su u većini ipak dosta bolji. Za Mosgortrans se Liaz-i verovatno bolje opremaju, vidi se i po priloženoj slici, al čisto sumnjam da je kvalitet na nivou jednog Solarisa, MAN-a ili Mercedesa. Solarisi kod nas i posle devet godina stvarno jesu "vrh" kako ti to reče. Rusi najčešće posle devet godina u poluraspadnom stanju. Samo neka za Beograd krenu ponovo da nabavljaju "ružne" Solarise, MAN-ove itd. Neće nam mnogo smetati.
Da ovaj sa slike se i u Moskvi brzo promenio, rec je o totalno drugim Liaz autobusima. Slikacu ovih dana Conecta da se vidi o kakvim krsevima je rec. Solaris koj je dobar samo ako se odrzava necu uopste da komentarisem ( to sto se dosta " pale na dizajn " ) tamo je druga stvar! Za mene je opredeljenje dobrog autobusa rad na surovoj klimi! A to je def Rusija gde temp ide i na -40. Svi jevropljani otpadaju odma. Nego da se vratimo na temu sto pisu vislje - pa sem karoserije i Maz i Liaz nemaju nista Rusko tamo su strani motori i menjaci. Kad je Mecka u pitanju odma je sve dobro, a kad je Liaz i Maz sa istim ponekad motorima i menjacima ZF ako se ne varam onda ne valja. Ali dobro... Ajde dajte slikajte unutrasnjost novih Mercedes vozila kod privatnika da vidimo a ja cu Nefaz-a i Liaz-a pa da uporedimo) 👍🏻
 
Stefane, ja razumem da su tebi Liazi i Mazovi bliski i dragi, ali mislim da nema osobe u Beogradu (koja poznaje makar modele autobusa) a da ima lepo mišljenje o njima ili želi da ih vidi više u opticaju.

Ne samo što su učestvovali u nekoliko akcidenata u Beogradu u zadnjih 15 godina, nego su omraženi i od strane putnika. Srbiji ne treba autobus koji će da radi na -40. Što se klime tiče, nama ne treba autobus za -40, nama treba autobus koji će salon da hladi kad je napolju +40, i koji neće crkavati na tim temperaturama (ne kažem da Liazi masovno crkavaju, samo kažem šta Beogradu treba). Niti je to kako neko vozilo podnosi klimatske uslove glavni kriterijum u oceni kvaliteta. To je samo jedna od 100 dimenzija koje čine neko vozilo.

U Nefazu se nisam vozio, mada ih jesam video tokom svog putovanja u Rusiju pre 10ak godina, a u međuvremenu sam ispratio par novijih modela putem interneta. Realno, ono je sve Liaz, samo prepakovan u više varijanti, često oskudnijih i robustnijih.

Da neki Evropski proizvođači umeju da zaborave da prave komercijalno, radno vozilo, a ne sportski kupe za dokone bogataše, to stoji i to je i meni nekad malo besmisleno. Ali većina nas ovde nije zacrtala da moramo da imamo fensi Solarise najnovije generacije, nego bismo se itekako zadovoljili i da se ponovo naruče isti onakvi kakvi nas već voze. Dakle, to što neko ovde zahteva određeni nivo komfora i izgleda ne znači da zahteva fenseraj i raskoš. Takođe, jurenje fensi dizajna autobusa nije nešto što je eksluzivno samo za Evropske proizvođače. I Nefaz i Maz isto tako uvode nove, ''spejs'' karakteristike i dizajne. I to nije nešto od skora, već je čak i Liaz imao svoj futuristički projekat još davnih 1980ih u kome je više položio na izgled i fenseraj nego na praktičnost i isplativost.

U Beogradu se u zadnjih 20 godina izvrtelo sve i svašta od autobua u gradskom i prigradskom prevozu. Ikarbus, MAN, Volvo, Mercedes, Ikarus, Liaz, Maz, Solaris, Akia, Otokar, BMC, Higer, Karosa, SOR, Temsa... Svašta je prošlo ovuda, nema šta nije. Ako iko na svetu ima pravo da priča i ocenjuje autobuse u JGP, onda su to Beogradski vozači i putnici. I uvek su slagali da su proizvodi iz Evrope ne samo kvalitetniji, nego i bolje kupovine, u smislu pametnije kupovine. A to se vidi i na terenu, jer iste Solarise gledamo u eksploataciji već 10 godina, a MANove i Konektose već 20.
 
@Stefan94d
S obzirom da su moskovski konekti 2014. godište bilo bi fer da ih uporediš sa liazima iste starosti, a ne sa najnovijom serijom iz 2021. koja je dorađivana, doterivana i dizajnirana specijalno za Mosgortrans i za gradske pare.
Ti konekti su za moskovski prevoz u vidu ziu trolejbusa, raspalih tatri i liaza 5256 bili bombe kad su stigli u grad. Radili su na glavnim centralnim linijama, koliko znam u jednom smeru na “Б” rade i dalje skoro samo oni. Zašto na reprezentativnoj liniji u centru ne rade “vrh liazi”?

I ne znam kako možeš da pričaš da je solaris okej samo kad se održava. Evo mi imamo solarise iz 2013. i liaze iz 2017., ni jedni ni drugi se ne održavaju, a solarisi koji su duplo stariji se ne raspadaju, ne magle im prozori, tiši su itd.

Voli šta hoćeš, ne želim da se mešam u tvoje političke stavove, ali čemu ovo? Kako možeš nas da učiš kad ne vidiš kod sebe ništa osim liaza, kamaza i eto tih 100 konekta starih 8 godina?

Takođe, vidim da je slika enterijera liaza iz e30, koji je deo nove moskovske mreže linija koja se pravi po uzoru na evropske gradove (u principu je sve prekopiran Berlin). Linije, koje su u Moskvi “sređene” samo u nekim delovima grada su takođe veoma bitan faktor. Džaba ti i najmoderniji i najkvalitetniji autobus ako će raditi na lošoj liniji iz sovjetskog perioda, pravljenoj u vreme kada je jedino bilo bitno dovesti radnike u fabrike.

Drago mi je što Moskva menja linije i vidno razvija određene segmente javnog prevoza (nova stajališta su jako kul itd), ali veličanje liaza i pričanje Beograđanima kako su odlični za razliku od made in EU autobusa je besmisleno i nelogično.
 
Poslednja izmena:
Vrh