Å ta je novo?

Gradski prevoz u svetu

🤣🤣🤣!
Moj MiŔko može da vozi i u rikverc 5 kilometara! A mi svi ostali zavezanih očiju, pa nas izvoza u devedest i neku.
 
Gdanjsk (Poljska)
Gradski prevoznik GAiT (Gdańskie Autobusy i Tramwaje) jedan je od retkih u Poljskoj koji u poslednje vreme uopÅ”te ne kupuje autobuse Solaris Urbino.
Mercedes Citaro je osnovni model autobusa u gradu.
0EE7C0A6-6DCC-4124-A1F0-92775656250C.jpeg
F9E1DD22-DE4A-48C8-ABE2-1FF167E2616B.jpeg
CBF422C7-7918-439B-B7C5-BC0FCBEC2193.jpeg
 
Била је тема ГраГски превоз у ŃŠ²ŠµŃ‚Ńƒ али ŠæŠ¾ŃˆŃ‚Š¾ је не виГим или је нема, Š¾ŠŗŠ°Ń‡ŠøŃ›Ńƒ овГе. STPT Timisoara Šø јеГан Гео возног парка. Ако је потребно пребацити у Š¾Š“Š³Š¾Š²Š°Ń€Š°Ń˜ŃƒŃ›Ńƒ Ń‚ŠµŠ¼Ńƒ.

Mercedes O345 Conecto C ŃˆŠ°Š»Ń‚Š°Ń‡ на Š¼ŠµŃ‚Ń€Š¾Š±ŃƒŃ линији М30, фотографисан коГ бастиона ŠœŠ°Ń€ŠøŃ˜Šµ Š¢ŠµŃ€ŠµŠ·ŠøŃ˜Šµ
IMG-6727.jpg

И још 1 на ŠµŠŗŃŠæŃ€ŠµŃŃƒ коГ Јулијуса
IMG-6738.jpg
 
Å koda 27Tr на ŠØŠøŃ‚ŠµŠ»ŠøŃŠ¾Š²Š¾Ń˜ шасији Šø ŠŗŠ°Ń€Š¾ŃŠµŃ€ŠøŃ˜Šø
IMG-6739.jpg
 
преГстављам вам, вероватно, Š½Š°Ń˜Š³Š¾Ń€Šø јавни превоз којим сам се икаГа возио: ŠœŠ°Š»Ń‚Š°. а ŃˆŃ‚Š¾ је Š½Š°Ń˜Š³Š¾Ń€Šø? па зато ŃˆŃ‚Š¾ Š°ŃƒŃ‚Š¾Š±ŃƒŃŠø иГу на пола сата Го сат, ŠæŃ€ŠµŃŠŗŠ°Ń‡Ńƒ ŃŃ‚Š°Ń˜Š°Š»ŠøŃˆŃ‚Š° (тј. ŃŃ‚Š°Ń˜Ńƒ на захтев) Šø ŃˆŃ‚Š¾ возачи могу комотно Га вас ŠøŃŠŗŃƒŠ»ŠøŃ€Š°Ń˜Ńƒ ако је Š°ŃƒŃ‚Š¾Š±ŃƒŃ мало попуњен. Гобра ствар је ŃˆŃ‚Š¾ на свим ŃŃ‚Š°Ń˜Š°Š»ŠøŃˆŃ‚ŠøŠ¼Š° има реГ вожње баш за то ŃŃ‚Š°Ń˜Š°Š»ŠøŃˆŃ‚Šµ, па можете Га правите какве такве планове:

IMG_20220423_103727.jpg

иначе, Š“Š¾Š¼ŠøŠ½ŠøŃ€Š°Ń˜Ńƒ ŠžŃ‚Š¾ŠŗŠ°Ń€ŠµŠ²Šø Š°ŃƒŃ‚Š¾Š±ŃƒŃŠø, моГел ŠšŠµŠ½Ń‚ Ц, уз понеки кинески Кинг Лонг. Šø већина Š°ŃƒŃ‚Š¾Š±ŃƒŃŠ° има Гупла ŠæŃ€ŠµŠ“ŃšŠ° врата Šø Ń˜ŠµŠ“Š½Š¾ŃŃ‚Ń€ŃƒŠŗŠ° заГња, тј. ŃŃ€ŠµŠ“ŃšŠ°, врата. Šø сва возила су климатизована, ŃˆŃ‚Š¾ је исто +

IMG_20220422_125636.jpg
IMG_20220424_165042.jpg
IMG_20220424_165118.jpg
IMG_20220425_101307.jpg
IMG_20220425_101324.jpg

иначе се улази на ŠæŃ€ŠµŠ“ŃšŠ° врата, а излази на заГња, па се коГ возача налази Šø читач

IMG_20220425_124440.jpg

врсте карата Šø цене:

IMG_20220425_121728.jpg IMG_20220425_121732.jpg

а Ń‚ŠµŃ€Š¼ŠøŠ½ŃƒŃŠø са више линија су као мале Š°ŃƒŃ‚Š¾Š±ŃƒŃŠŗŠµ станице, гГе свака линија има свој перон. ево како изглеГа "главна" Š°ŃƒŃ‚Š¾Š±ŃƒŃŠŗŠ° станица у Валети:

IMG_20220424_165023.jpg
IMG_20220424_165035.jpg
IMG_20220424_165142.jpg
 
Izostavio si najveći razlog zaÅ”to im je prevoz očajan - linije kao Å”pagete. U toku jedne te iste vožnje u istom smeru, viÅ”e puta se prolazi kroz iste tačke u gradu.
 
Plus Å”to se linije provlače kroz najuže ulice. Cela Malta je kao Kaluđerica, pa čak i gora. A ni Gozo nije u boljem stanju. Malta je najbolje obići sa autom, najbrže je i najkomotnije. Meni je od aerodroma do hotela u gradu na severu ostrva direktnim prevozom trebalo sat vremena, dok se autom to pređe za max pola sata. I to samo Å”to se, kao Å”to Bender kaže, linije vrte i prolaze iste tačke viÅ”e puta.
 
Uh, meni se Gozo neopisivo svideo. :D OduÅ”evio sam se kad sam ga video. Mislim i sama Malta me je iz dana u dan sve viÅ”e oduÅ”evljavala, kako sam otkrivao nove delove grada odnosno ostrva. Ali Gozo... Prosto vau. JoÅ” sam bio u martu, kad je Malta najzelenija (posle sunce kreće da prži i sve požuti) i oduÅ”evio sam se.

Ali da, ulice su im katastrofa. I ulice, i organizacija prevoza.
 
Plus Å”to se linije provlače kroz najuže ulice. Cela Malta je kao Kaluđerica, pa čak i gora. A ni Gozo nije u boljem stanju. Malta je najbolje obići sa autom, najbrže je i najkomotnije. Meni je od aerodroma do hotela u gradu na severu ostrva direktnim prevozom trebalo sat vremena, dok se autom to pređe za max pola sata. I to samo Å”to se, kao Å”to Bender kaže, linije vrte i prolaze iste tačke viÅ”e puta.

за мене је ŠœŠ°Š»Ń‚а мешавина ŠšŠ°Š»ŃƒŃ’ерице, нових ŠœŠøŃ€ŠøŃ˜ŠµŠ²Š°, Цветанове Ń›ŃƒŠæŃ€ŠøŃ˜Šµ, Š’Š¾Ń˜Š²Š¾Š“Šµ Влаховића Šø Š‘ŃƒŠ“Š²Šµ
 
Sjajno je kako si iskulirao dva posta odnosno dela posta koja su ti iznela suŔtinu i glavni razlog zaŔto je prevoz na Malti tako loŔ.
 
Uh, meni se Gozo neopisivo svideo. :D OduÅ”evio sam se kad sam ga video. Mislim i sama Malta me je iz dana u dan sve viÅ”e oduÅ”evljavala, kako sam otkrivao nove delove grada odnosno ostrva. Ali Gozo... Prosto vau. JoÅ” sam bio u martu, kad je Malta najzelenija (posle sunce kreće da prži i sve požuti) i oduÅ”evio sam se.

Ali da, ulice su im katastrofa. I ulice, i organizacija prevoza.
I meni je Gozo bio prelep. Mislim, generalno su oba ostrva prelepa, barem kada pričamo o prirodi. Od arhitekture je Valeta značajna, i joÅ” par mesta sa istorijskim i kulturnim građevinama. Ali infrastruktura je haos, tj. nije toliko loÅ”e stanje koliko je uređenost nula.
 
Kažu dole da te Å”ine, kuda ide ovaj voz, uopÅ”te nisu za tramvaj, već za normalan voz i da se koriste za neki egzibicijski centar (sajm možda kod nas) gde je ovaj voz verovatno bio izložen.
 
то је за сајам, иГе среГином ŃƒŠ»ŠøŃ†Šµ 1.5 км, а на јеГном Š¼ŠµŃŃ‚Ńƒ је повезан са остатком Ń‚Ń€Š°Š¼Š²Š°Ń˜ŃŠŗŠµ мреже. иначе је без жице
 
Slikao nedavno pa da okacim iz Moskve, ovako izgledaju nova stajalista u gradu. Autobus Liaz 6213.65 inace novi Liaz-i su mi mnogo udobniji od Mercedes Conecto sto koristi Mosgortrans
20220417_001955.jpg
20220417_002110.jpg
 
Imamo u Beogradu liaze i konekte i možemo da ih uporedimo
Koje Liaz-e? Kupili privatnici i odrzavaju kako im se svidja. Odrzavaj Liaz kao sto treba i bus vrh! Inace noviji modeli Liaza bar ovde mi se cine izdrzljiviji od onih starijih, a sto se tuce dizajna Mercedesa, Solarisa i td sa novim Ruskim autobusima mislim da smo otisli ( su otisli Rusi ) korak ako ne i dva dalje! Najdalje je otisao iskreno MAZ steta sto nema novih Maz-ova u Srb!
 
20180212_111905-1600x924.jpg


Slika je tu samo da vidiÅ” o kojim je tačno Liaz-ima reč. Jeste da ih drže loÅ”i prevoznici, al kod njih vala nema ničeg Å”to je "vrh". Jedino bi klimu mogao pohvaliti. Ergonomija enterija loÅ”a, većina vakum stakala propiÅ”ala jako brzo, dizajn, pogotovu enterijera, vrlo diskutabilan. Dobro idu činjenica, mada čujem da troÅ”e kao tenkovi. MAZ je tek posebna priča. 203-jka spada u red najgorih autobusa u Beogradu. Većina ih je užasno rastreÅ”ena, klima često za ukras. Pozadi loÅ”a izolacija. 303-jka, novajlija iz njihove ponude, da izgleda dosta ozbiljnije Å”to se dizajna tiče. Kvalitet je valjda uznapredovao. Nije baÅ” da bi, bez obzira na pre rečeno, jedva čekao da ih vidim u Beogradu. Turci su u većini ipak dosta bolji. Za Mosgortrans se Liaz-i verovatno bolje opremaju, vidi se i po priloženoj slici, al čisto sumnjam da je kvalitet na nivou jednog Solarisa, MAN-a ili Mercedesa. Solarisi kod nas i posle devet godina stvarno jesu "vrh" kako ti to reče. Rusi najčeŔće posle devet godina u poluraspadnom stanju. Samo neka za Beograd krenu ponovo da nabavljaju "ružne" Solarise, MAN-ove itd. Neće nam mnogo smetati.
 
Pogledajte prilog 139842

Slika je tu samo da vidiÅ” o kojim je tačno Liaz-ima reč. Jeste da ih drže loÅ”i prevoznici, al kod njih vala nema ničeg Å”to je "vrh". Jedino bi klimu mogao pohvaliti. Ergonomija enterija loÅ”a, većina vakum stakala propiÅ”ala jako brzo, dizajn, pogotovu enterijera, vrlo diskutabilan. Dobro idu činjenica, mada čujem da troÅ”e kao tenkovi. MAZ je tek posebna priča. 203-jka spada u red najgorih autobusa u Beogradu. Većina ih je užasno rastreÅ”ena, klima često za ukras. Pozadi loÅ”a izolacija. 303-jka, novajlija iz njihove ponude, da izgleda dosta ozbiljnije Å”to se dizajna tiče. Kvalitet je valjda uznapredovao. Nije baÅ” da bi, bez obzira na pre rečeno, jedva čekao da ih vidim u Beogradu. Turci su u većini ipak dosta bolji. Za Mosgortrans se Liaz-i verovatno bolje opremaju, vidi se i po priloženoj slici, al čisto sumnjam da je kvalitet na nivou jednog Solarisa, MAN-a ili Mercedesa. Solarisi kod nas i posle devet godina stvarno jesu "vrh" kako ti to reče. Rusi najčeŔće posle devet godina u poluraspadnom stanju. Samo neka za Beograd krenu ponovo da nabavljaju "ružne" Solarise, MAN-ove itd. Neće nam mnogo smetati.
Da ovaj sa slike se i u Moskvi brzo promenio, rec je o totalno drugim Liaz autobusima. Slikacu ovih dana Conecta da se vidi o kakvim krsevima je rec. Solaris koj je dobar samo ako se odrzava necu uopste da komentarisem ( to sto se dosta " pale na dizajn " ) tamo je druga stvar! Za mene je opredeljenje dobrog autobusa rad na surovoj klimi! A to je def Rusija gde temp ide i na -40. Svi jevropljani otpadaju odma. Nego da se vratimo na temu sto pisu vislje - pa sem karoserije i Maz i Liaz nemaju nista Rusko tamo su strani motori i menjaci. Kad je Mecka u pitanju odma je sve dobro, a kad je Liaz i Maz sa istim ponekad motorima i menjacima ZF ako se ne varam onda ne valja. Ali dobro... Ajde dajte slikajte unutrasnjost novih Mercedes vozila kod privatnika da vidimo a ja cu Nefaz-a i Liaz-a pa da uporedimo) šŸ‘šŸ»
 
Stefane, ja razumem da su tebi Liazi i Mazovi bliski i dragi, ali mislim da nema osobe u Beogradu (koja poznaje makar modele autobusa) a da ima lepo miŔljenje o njima ili želi da ih vidi viŔe u opticaju.

Ne samo Å”to su učestvovali u nekoliko akcidenata u Beogradu u zadnjih 15 godina, nego su omraženi i od strane putnika. Srbiji ne treba autobus koji će da radi na -40. Å to se klime tiče, nama ne treba autobus za -40, nama treba autobus koji će salon da hladi kad je napolju +40, i koji neće crkavati na tim temperaturama (ne kažem da Liazi masovno crkavaju, samo kažem Å”ta Beogradu treba). Niti je to kako neko vozilo podnosi klimatske uslove glavni kriterijum u oceni kvaliteta. To je samo jedna od 100 dimenzija koje čine neko vozilo.

U Nefazu se nisam vozio, mada ih jesam video tokom svog putovanja u Rusiju pre 10ak godina, a u međuvremenu sam ispratio par novijih modela putem interneta. Realno, ono je sve Liaz, samo prepakovan u viÅ”e varijanti, često oskudnijih i robustnijih.

Da neki Evropski proizvođači umeju da zaborave da prave komercijalno, radno vozilo, a ne sportski kupe za dokone bogataÅ”e, to stoji i to je i meni nekad malo besmisleno. Ali većina nas ovde nije zacrtala da moramo da imamo fensi Solarise najnovije generacije, nego bismo se itekako zadovoljili i da se ponovo naruče isti onakvi kakvi nas već voze. Dakle, to Å”to neko ovde zahteva određeni nivo komfora i izgleda ne znači da zahteva fenseraj i raskoÅ”. Takođe, jurenje fensi dizajna autobusa nije neÅ”to Å”to je eksluzivno samo za Evropske proizvođače. I Nefaz i Maz isto tako uvode nove, ''spejs'' karakteristike i dizajne. I to nije neÅ”to od skora, već je čak i Liaz imao svoj futuristički projekat joÅ” davnih 1980ih u kome je viÅ”e položio na izgled i fenseraj nego na praktičnost i isplativost.

U Beogradu se u zadnjih 20 godina izvrtelo sve i svaÅ”ta od autobua u gradskom i prigradskom prevozu. Ikarbus, MAN, Volvo, Mercedes, Ikarus, Liaz, Maz, Solaris, Akia, Otokar, BMC, Higer, Karosa, SOR, Temsa... SvaÅ”ta je proÅ”lo ovuda, nema Å”ta nije. Ako iko na svetu ima pravo da priča i ocenjuje autobuse u JGP, onda su to Beogradski vozači i putnici. I uvek su slagali da su proizvodi iz Evrope ne samo kvalitetniji, nego i bolje kupovine, u smislu pametnije kupovine. A to se vidi i na terenu, jer iste Solarise gledamo u eksploataciji već 10 godina, a MANove i Konektose već 20.
 
@Stefan94d
S obzirom da su moskovski konekti 2014. godiÅ”te bilo bi fer da ih uporediÅ” sa liazima iste starosti, a ne sa najnovijom serijom iz 2021. koja je dorađivana, doterivana i dizajnirana specijalno za Mosgortrans i za gradske pare.
Ti konekti su za moskovski prevoz u vidu ziu trolejbusa, raspalih tatri i liaza 5256 bili bombe kad su stigli u grad. Radili su na glavnim centralnim linijama, koliko znam u jednom smeru na ā€œŠ‘ā€ rade i dalje skoro samo oni. ZaÅ”to na reprezentativnoj liniji u centru ne rade ā€œvrh liaziā€?

I ne znam kako možeŔ da pričaŔ da je solaris okej samo kad se održava. Evo mi imamo solarise iz 2013. i liaze iz 2017., ni jedni ni drugi se ne održavaju, a solarisi koji su duplo stariji se ne raspadaju, ne magle im prozori, tiŔi su itd.

Voli Å”ta hoćeÅ”, ne želim da se meÅ”am u tvoje političke stavove, ali čemu ovo? Kako možeÅ” nas da učiÅ” kad ne vidiÅ” kod sebe niÅ”ta osim liaza, kamaza i eto tih 100 konekta starih 8 godina?

Takođe, vidim da je slika enterijera liaza iz e30, koji je deo nove moskovske mreže linija koja se pravi po uzoru na evropske gradove (u principu je sve prekopiran Berlin). Linije, koje su u Moskvi ā€œsređeneā€ samo u nekim delovima grada su takođe veoma bitan faktor. Džaba ti i najmoderniji i najkvalitetniji autobus ako će raditi na loÅ”oj liniji iz sovjetskog perioda, pravljenoj u vreme kada je jedino bilo bitno dovesti radnike u fabrike.

Drago mi je Å”to Moskva menja linije i vidno razvija određene segmente javnog prevoza (nova stajaliÅ”ta su jako kul itd), ali veličanje liaza i pričanje Beograđanima kako su odlični za razliku od made in EU autobusa je besmisleno i nelogično.
 
Poslednja izmena:
Vrh