Stefane, ja razumem da su tebi Liazi i Mazovi bliski i dragi, ali mislim da nema osobe u Beogradu (koja poznaje makar modele autobusa) a da ima lepo mišljenje o njima ili želi da ih vidi više u opticaju.
Ne samo što su učestvovali u nekoliko akcidenata u Beogradu u zadnjih 15 godina, nego su omraženi i od strane putnika. Srbiji ne treba autobus koji će da radi na -40. Što se klime tiče, nama ne treba autobus za -40, nama treba autobus koji će salon da hladi kad je napolju +40, i koji neće crkavati na tim temperaturama (ne kažem da Liazi masovno crkavaju, samo kažem šta Beogradu treba). Niti je to kako neko vozilo podnosi klimatske uslove glavni kriterijum u oceni kvaliteta. To je samo jedna od 100 dimenzija koje čine neko vozilo.
U Nefazu se nisam vozio, mada ih jesam video tokom svog putovanja u Rusiju pre 10ak godina, a u međuvremenu sam ispratio par novijih modela putem interneta. Realno, ono je sve Liaz, samo prepakovan u više varijanti, često oskudnijih i robustnijih.
Da neki Evropski proizvođači umeju da zaborave da prave komercijalno, radno vozilo, a ne sportski kupe za dokone bogataše, to stoji i to je i meni nekad malo besmisleno. Ali većina nas ovde nije zacrtala da moramo da imamo
fensi Solarise najnovije generacije, nego bismo se itekako zadovoljili i da se ponovo naruče isti onakvi kakvi nas već voze. Dakle, to što neko ovde zahteva određeni nivo komfora i izgleda ne znači da zahteva fenseraj i raskoš. Takođe, jurenje fensi dizajna autobusa nije nešto što je eksluzivno samo za Evropske proizvođače. I
Nefaz i
Maz isto tako uvode nove, ''spejs'' karakteristike i dizajne. I to nije nešto od skora, već je čak i
Liaz imao svoj futuristički projekat još davnih 1980ih u kome je više položio na izgled i fenseraj nego na praktičnost i isplativost.
U Beogradu se u zadnjih 20 godina izvrtelo sve i svašta od autobua u gradskom i prigradskom prevozu. Ikarbus, MAN, Volvo, Mercedes, Ikarus, Liaz, Maz, Solaris, Akia, Otokar, BMC, Higer, Karosa, SOR, Temsa... Svašta je prošlo ovuda, nema šta nije. Ako iko na svetu ima pravo da priča i ocenjuje autobuse u JGP, onda su to Beogradski vozači i putnici. I uvek su slagali da su proizvodi iz Evrope ne samo kvalitetniji, nego i bolje kupovine, u smislu pametnije kupovine. A to se vidi i na terenu, jer iste Solarise gledamo u eksploataciji već 10 godina, a MANove i Konektose već 20.