Šta je novo?

Gradski prevoz u svetu

па то у неку руку и јесте трамвај. нешто као што у Паризу има метро са гуменим точковима, е ово ти дође као трамвај са гуменим точковима :)
 
Е, ТАКО се раде баштице, када из разних разлога не може да се засади трава. Упоредита наш несрећни Булевар из доба совјета ("европски"), са овом, не тако значајном улицом.
 
ових дана ћу да окачим малу фото репортажу из Копенхагена и Стокхолма
 
CAF je izašao na ulice Beograda, i to me podseti na Prag iz kog se skoro vratih.

Mix starog i novog gradskog prevoza.

Image006.jpg

100_6307.jpg

Photo-0028.jpg


Malo više ovde http://s1041.photobucket.com/albums/b420/novabgd/Prag/?albumview=slideshow

Pražani su zadovoljni svojim javnih prevozom, tramvaji i busevi saobraćaju na svakih 3 – 5 min. Metro obično koriste kada idu na potpuno suprotan kraj grada. Primetila sam da preferiraju tramvaje čak i kada putuju do posla 30 min, to im kažu nije mnogo, a i lepše je, jer im je najveći deo metro linije ispod zemlje. Ni ja nisam imala prilike da se vozim metroom, sve nam je bilo na 20 min, i malo mi je žao. Ovde ima dobrih snimaka metroa http://www.youtube.com/watch?v=7JZrn5eRz4c.

Inače, kontrolori kao i kod nas idu u grupama po troje, čak su i slično obučeni, svetlo plave a la cost majce i tamne pantalone. I bez flurocentnih prsluka ih je lako primetiti :)
 
http://milano.corriere.it/milano/no...mbre_1/file-biglietti-atm-1901412034480.shtml

U clanku, doduse na Italijanskom, je ukratko rec o ovome:

U Milanu se menja sistem naplate pojedinacnih karata, koje su do sada ( mislim) vazile za jednu voznju, i kostale 1 euro, i prelazi se na karte koje vaze 90 min i kostaju 1,5 eura. Milancani su na ovo odgovorili gradjanskom neposlusnoscu, tako sto, po zavrsetku voznje, prodaju kartu kojoj jos nije isteklo vreme trajanja, drugim putnicima. Takodje, prvi deo clanka govori o redovima i o tome kako je poslednjeg dana u avgusu nestalo starih karata za prevoz, koje vaze do kraja septembra, ali su mogle da se kupi samo do 31. avgusta.
 
Па добро, то чак не бих ни назвао грађанском непослушности...
 
To bi vise bila snalazljivost rcimo dok je prije rata u sarajevu postojao ovakav sistem naplate kao u bg sa rupisama sarajlije su masovno pri izlasku iz tramvaja prvom ko ulazi davale ponistenu kartu i ta vrsta kolegjalnosti je jako dobro funksjonisala a GRAS im nije mogao nista . :kafa: ali u bg nazalost nema kolegjalnosti bila je pokrenuta neka akcija ali bez uspjeha i kratkog daha :vops:
 
Ima kolegijalnosti, samo ne toliko, često ljudi ostave karte u automatima. Ipak, ma koliko ja smatrao otpor i protest opravdanim, Grad mora da bude sposoban karte da naplati. Videćemo kako će sad biti
 
обећао сам вам репортажу из Копенхагена и Стокхолма. е сад, с обзиром да сам доста слика качио по другим темама, овде ћу само окачити оне које нисам нигде раније стављао. даклем:
ово је С-тог, копенхагенски Беовоз:
P8046692.jpg

унутра постоји показивач станица:
P8026454.jpg

иначе, возови у Копенхагену су жути, као и код нас, само нека тамнија нијанса (махом су Сканије и Волвои):
P8056708.jpg

P8046690.jpg

P8056712.jpg

а, имају и зглобне међуградске бусеве:
P8056709.jpg


у Стокхолму су бусеви углавном црвени:
P8066847.jpg

унутрашњост метро воза у Стокхолму:
P8066845.jpg
 
Iskreno uvek ima bolje i losije.Sta ima da se mi uporedjujemo sa gradom u unutrasnjosti Ukrajine od milion ljudi koji nije ni glavni grad drzave?

Oni cak ni nemaju mogucnost da uzimaju tolike kredite od ERDB i EIB za razliku od nas.
 
I onda se žalite na ruske tramvaje:) Ja se ne bih bunio da kupimo ruske...
 
Da dopunim foto-reportažu iz Kopenhagena... ne živim tamo, zapravo nikad nisam bio, ali sam iz-google-ao dosta zanimljivosti.

Nekoliko interesantnih poređenja sa Beogradom: Metropolitan area Kopenhagena se prostire na površini od 3,030 km2, naspram beogradskih 3,222.68 km2. Ima 1,919,979 stanovnika (u proseku 633.7/km2) u odnosu na 1,670,000 stanovnika (u proseku 506/km2) u Beogradu.

Konstrukcija: Planiranje metroa počelo je 1992. godine. Konstrukcija je započeta 1996. godine. Prva deonica je otvorena 2002. godine, druga 2003. a poslednja 2007. godine. Izgradnja "City Circle Line"-a je u toku a otvaranje je planirano 2018. godine. Čitav sistem je zasnovan na konceptu "light metro" / "light rapid transit" i jedan je od samo nekoliko automatskih odnosno "driverless" metroa u Evropi. Tuneli su konstruisani na dubini od 20 do 30 metara i sastoje se od dve paralelne cevi dijametra 5.5 m (unutrašnji dijametar je 4.6 m), izgrađeni su uz pomoć "cut-and-cover" metode i "tunnel boring machines"-a odnosno krtica.

Rute: Sastoji se od linija M1 i M2 (saobraća do Aerodroma). Ima ukupno 22 stanice i dužinu od 20.5 kilometara od čega je 9 stanica i oko 10 kilometara u tunelu. Ostatak mreže se sastoji od nasipa, vijadukta i koloseka u nivou ulice. M1 je dugačka 13.7 kilometara i ima 15 stanica, dok je M2 dugačka 14.2 kilometara i ima 16 stanica. Obe linije saobraćaju paralelno devet stanica i ukrštaju sa prethodno spomenutim “S-tog” -om i regionalnim vozovima.

Vozila: U upotrebi je 34 vozila tipa "AnsaldoBreda Driverless Metro" (Giugiaro Design) širine 2.65 m i visine 3.4 m. Imaju kapacitet od 300 putnika (96. sedi, 204 stoji) i motor od 630 kilowatt (840 hp) snage dok se napajanje od 750 V vrši putem treće šine. Širina koloseka je 1.435 mm. Saobraćaju u taktu od 2 do 20 minuta uz prosečnu brzinu od 40 km/h, a najveća brzina iznosi 80 km/h. U 2009. godini Kopenhagen Metro je prevezao 50 miliona putnika odnosno 137.000 dnevno.

Italijanska kompanija "Ansaldo STS", u saradnji sa "Azienda Trasporti Milanesi", upravlja ovim sistemom.

Nekoliko karakterističnih fotografija:
50382924.jpg

10989887.jpg

39405304.jpg

37341614.jpg


Ostatak fotografija možete pogledati klikom na linkove:
http://img685.imageshack.us/img685/1854/88503765.jpg
http://img14.imageshack.us/img14/6175/33949701.jpg
http://img402.imageshack.us/img402/3003/51191069.jpg
http://img600.imageshack.us/img600/6462/84072376.jpg
http://img801.imageshack.us/img801/10/63177587.jpg
http://img827.imageshack.us/img827/3374/24122901.jpg
http://img153.imageshack.us/img153/1955/31194898.jpg
http://img99.imageshack.us/img99/240/38422580.jpg
http://img32.imageshack.us/img32/851/94964638.jpg
http://img849.imageshack.us/img849/2539/54793790.jpg
http://img832.imageshack.us/img832/505/47764095.jpg
http://img192.imageshack.us/img192/276/59466078.jpg
 
Osvezavajuca reportaza!!!

Samo bih naveo da je njima dovoljan LRT jer prave vise linija u skorijoj buducnosti dok mi mozemo samo jednu da iskesiramo.Takodje imaju sigurno vise bulevara i obilaznicu za raliku od nas.

A mozda im je najveca prednost njihov S-train ili ti Bgvoz koji ima razgranatu mrezu linija,evo mape

S-train_diagram.svg
 
Такође треба обратити пажњу на цену. Копенхаген је прву линију лаког метроа од 11км изградио за 900 милиона ЕУР, и то 2002. Данас би то било много скупље, само због инфлације. Такође, њихов кец пролази кроз пустару у великом делу (и зато је јефтинији), док би наш морао да пролази кроз густо насељене делове града.

http://www.tetraplan.dk/media/17871/metroanalyse.pdf

^^^ Извор и интересантна анализа утицаја Копенагеншког лаког метроа на градски превоз.
 
Vrh