Da dopunim foto-reportažu iz Kopenhagena... ne živim tamo, zapravo nikad nisam bio, ali sam iz-google-ao dosta zanimljivosti.
Nekoliko interesantnih poređenja sa Beogradom: Metropolitan area Kopenhagena se prostire na površini od 3,030 km2, naspram beogradskih 3,222.68 km2. Ima 1,919,979 stanovnika (u proseku 633.7/km2) u odnosu na 1,670,000 stanovnika (u proseku 506/km2) u Beogradu.
Konstrukcija: Planiranje metroa počelo je 1992. godine. Konstrukcija je započeta 1996. godine. Prva deonica je otvorena 2002. godine, druga 2003. a poslednja 2007. godine. Izgradnja "City Circle Line"-a je u toku a otvaranje je planirano 2018. godine.
Čitav sistem je zasnovan na konceptu "light metro" / "light rapid transit" i jedan je od samo nekoliko automatskih odnosno "driverless" metroa u Evropi. Tuneli su konstruisani na dubini od 20 do 30 metara i sastoje se od dve paralelne cevi dijametra 5.5 m (unutrašnji dijametar je 4.6 m), izgrađeni su uz pomoć "cut-and-cover" metode i "tunnel boring machines"-a odnosno krtica.
Rute: Sastoji se od linija M1 i M2 (saobraća do Aerodroma). Ima ukupno 22 stanice i dužinu od 20.5 kilometara od čega je 9 stanica i oko 10 kilometara u tunelu. Ostatak mreže se sastoji od nasipa, vijadukta i koloseka u nivou ulice. M1 je dugačka 13.7 kilometara i ima 15 stanica, dok je M2 dugačka 14.2 kilometara i ima 16 stanica. Obe linije saobraćaju paralelno devet stanica i ukrštaju sa prethodno spomenutim “S-tog” -om i regionalnim vozovima.
Vozila: U upotrebi je 34 vozila tipa "AnsaldoBreda Driverless Metro" (Giugiaro Design) širine 2.65 m i visine 3.4 m. Imaju kapacitet od 300 putnika (96. sedi, 204 stoji) i motor od 630 kilowatt (840 hp) snage dok se napajanje od 750 V vrši putem treće šine. Širina koloseka je 1.435 mm. Saobraćaju u taktu od 2 do 20 minuta uz prosečnu brzinu od 40 km/h, a najveća brzina iznosi 80 km/h. U 2009. godini Kopenhagen Metro je prevezao 50 miliona putnika odnosno 137.000 dnevno.
Italijanska kompanija "Ansaldo STS", u saradnji sa "Azienda Trasporti Milanesi", upravlja ovim sistemom.
Nekoliko karakterističnih fotografija:
Ostatak fotografija možete pogledati klikom na linkove:
http://img685.imageshack.us/img685/1854/88503765.jpg
http://img14.imageshack.us/img14/6175/33949701.jpg
http://img402.imageshack.us/img402/3003/51191069.jpg
http://img600.imageshack.us/img600/6462/84072376.jpg
http://img801.imageshack.us/img801/10/63177587.jpg
http://img827.imageshack.us/img827/3374/24122901.jpg
http://img153.imageshack.us/img153/1955/31194898.jpg
http://img99.imageshack.us/img99/240/38422580.jpg
http://img32.imageshack.us/img32/851/94964638.jpg
http://img849.imageshack.us/img849/2539/54793790.jpg
http://img832.imageshack.us/img832/505/47764095.jpg
http://img192.imageshack.us/img192/276/59466078.jpg