Šta je novo?

Gradski prevoz u svetu

U Trstu još uvek funkcioniše, verovatno jedini preostali na svetu, hibridni tramvaj. Da bi savladao ogroman uspon na jednom delu tramvaj funkcioniše kao funikularna železnica, dok na ostatku trase funkcioniše kao klasični tramvaj. Vožnjom gotovo sa nivoa mora dolazite do visine od 348m

Jugoslavia003.jpg


Malo mojih fotografija
5700388173_6188968aa9_b.jpg


5700946474_f319e2f033_b.jpg


5700947440_457f340f90_b.jpg


Ovi tramvaji su napravljeni 1935-1942. Npred poseduju konzole za bicikl :)

Pošto su stari, kočničari su nekada obično vozili u stojećem položaju
5700371717_ef44b4edea_b.jpg


5700961984_e358c40399_b.jpg


Do ove tačke funkcioniše kao funikular, dalje nastavlja klasično
5700951164_7fe62cf964_b.jpg


5700377943_a662ca3ec6_b.jpg


5700381809_b14f2de475_b.jpg


5700942714_2871c0e01d_b.jpg


U gradu
5700383847_33fd610de6_b.jpg


5700955140_77673edc22_b.jpg
 
и после се разграђевинар жали на нашу контактну мрежу :kafa:
 
Dobar je Rus. Ovakav raspored sedišta, makar delimično je super. Tako je u Sanosima starim u nekom delu.
 
Pljujte me,ali ovo je za bg sa ovim rasporedom sedista 2+1.Naravno boje eksterijera bi bile u bojama nasih tramvaja.
 
Ma necemo kafoja ocemo ovo cudo nego da vas ne zavara sirina ovo je za normalni kolosjek smjesan je ali mozda jednog dana naprave i skroz niskopodni tramvaj :kafa:
 
Rusi su strogo pramatičnu što se toga tiče. Nije problem da naprave 100% niskopodan tramvaj, ali smatraju da kao takav nije neophodan! Prema njihovim procenama time se gube neke dobre karakteristike okretnih postolja, pa i ponašanje vozila na šinama. Druga stvar je kapacitet vozila koji bi bio drastično smanjen ako bi vozilo bilo 100% niskopodno, a na kraju i cena koja je dosta niža. Kada se izvaga, moram reći da su u pravu, te da je 100% niskopodno vozilo više stvar prestiža, nego prave svrhe. Smatram takođe da je dovoljno ovako kao na ovom tramvaju, te da na stanici budu obeležena mesta gde je ulaz za ljude sa posebnim potrebama. Verovatno da je naš CAF ovakav, mesta bi bilo više, a mogli smo da nabavimo još cca 5 komada više :)
 
Slazem se.Na SSC-u je tako nesto pricao Rail_Serbia,on je inace student zeleznickog saobracaja.

Kamo srece da smo kupili ove,makar bi rekonstruisali vozni park,stvar je kao sa trolama.
 
Ma rusi zajedno sa alstomom vec rade na novom niskopodnom tramvaju. Znaci sledece godine ce i oni predstaviti novi niskopodni tramvaj i novi niskopodni EMV. Ne treba im se smejati samo zato sto zaostaju, izgubili su vise od 10 godina, ali evo ih, pa onda za godinu, dve ih uporedite sa svetom, a ne na osnovi polu-improvizacija sa malim tehnickim mogucnostima koje trenutno imaju.
 
зашто туц туц???

едит: свака сличност са БЕЛАМ-ом је случајна :)
 
то тек никако. зар није могла да се нађе нека опуштенија музика?
 
Очигледно имамо различите дефиниције шта је опуштена музика. :)

Mени се баш слаже са убрзаним видеом. Подсећа ме на чувену песму за путовање шинама:

[video]http://www.youtube.com/watch?v=615FUp8aUmU[/video]
 
Ne znam da li je već bilo reči o Personal Rapid Transit (PRT) mrežama kao novom rešenju za javni prevoz na rutama gde broj putnika nije jako veliki.

Evo fotki koje prikazuju Personal Rapid Transit test-mrežu u Uppsali u Švedskoj, koja se nalazi ako se ne varam i dalje u fazi testiranja/razmatranja proširenja. Projekat predviđa 16 stanica i 130 Podcar vozila.
Animated_Uppsala.gif


Podcar-i se kreću odvojeno od ostalih vidova prevoza, najčešće odignuti od tla. Nemaju vozača i imaju od 3 do 5 sedišta. Kreću se samo po potrebi, i putuju direktno i brzo do željene stanice putnika koji su unutra, bez ikakvog zaustavljanja usput. Svaka stanica ima kolosek za zaustavljanje, pa se ne koče oni podcar-i koji su tu samo u prolazu. Zbog napredne kompjuterske kontrole, nekoliko podcar-a se može po potrebi kretati u koloni na međusobnom rastojanju manjem od 10 centimetara. Projekat tvrdi da je putovanje njima mnogo brže nego bilo kojim autobusima, i slično je putovanju automobilom. Tvrdi se da je cena izgradnje mreže veća od nabavke autobusa, ali niža nego izgradnja tramvajske mreže.


Mreža u izgradnji u Masdar Sitiju u Abu Dabiju:
abu_dhabi.jpg

Photo16.jpg

masdar-city-pod-car.jpg



Mreža u Morgantown-u, Zapadna Virdžinija, USA:
WVirginia-PRT-system-full.jpg

personal%20mass%20transit.jpg

Morgantown_Personal_Rapid_Transit.jpg


Više o ovome na http://en.wikipedia.org/wiki/Personal_rapid_transit
 
Vrlo lep i udoban koncept ali nažalost takvi sistemi nisu za masovni javni prevoz ili milonske gradove i u Masdar City je kičma teški Metro konceptualno isti kao naš BGVoz +Lrt +Prt :kafa:
 
oni su ukinuli tramvaje i trole zbog troskova.Ali zato ko sto se vidi gore imaju ljudi metro
 
Aha, vukoje*******ina, hajde idite na Tošiun bunar pa snimajte one ovce, jarce, koze, štagod da su. Ima u okolini i kokoši. A Niz Dušana Vukasovića curile su svakakve "vode"
 
Vrh