Šta je novo?

Gradski prevoz u svetu

Ево једне новотарије у Бечу у градском превозу.


13.02.2012. Poslovno Jutro

Elektronska karta za prevoz na mobilnom

Bečke Linije su uvele aplikaciju za karte za prevoz za mobilni telefon.

Ta aplikacija omogućava korisnicima ajfona i androida da direktno sa mobilnog kupe skoro ceo asortiman karata za vožnju. Prilikom kontrole samo mora da se pokaže elektronska karta na mobilnom.
Protekle godine je putem SMS prodato više od 526.000 karata i 132.000 karata onlajn, što je porast za preko 40 posto u odnosu na godinu pre nje. Bečke Linije su preko ovih prodajnih kanala dostigle promet od preko 10 miliona evra.
Među onima koji najviše koriste onlajn uslugu su studenti, ali se sve više godišnjih karata se prodaje i putem interneta.

http://www.poslovnojutro.com/details&id=36877
 
Ja sam čuo da to ima i u Zagrebu i uopšte ne deluje bogzna koliko komplikovano za implementaciju.
 
Pa to ima i ovde, implementacija je vrlo jednostavna
gumicom za kosu spojiti kartice bus plusa i poleđinu mobilnog telefona :lool: :laugh: :lool:
 
У Дрездену је од стране Институту за саобраћај и инфраструктуру „Фраунхофер“ (Fraunhofer-Institut für Verkehrs- und Infrastruktursysteme) развијен нов тип аутобуса за градски саобраћај. Овај такозвани трамвајски аутобус „AutoTram Extra Grand“ је пре два дана тј. 22. августа 2012. године званично представљен јавности, а ускоро ће бити пуштен један аутобус у пробни линијски саобраћај улицама Дрездена. Мада у Билдовом чланку пише да ће бити представљен на јесен, односно за пар недеља, али ето, мало су пожурили са представљањем.

Реч је о најдужем аутобусу на свету, дужине 30,7 метара, састоји се из три дела, има два зглоба, пет осовина од тога су четири управљачко-погонске осовине и прима укупно 256 путника. Аутобус има електрични погон, батерије се налазе на крову и са једним пуњењем може да пређе до 10 километара. Наравно батерије типа Range Extender, се могу током вожње допуњавати тако да је радијус кретања ове грдосије обезбеђен, а погонски електромотори су од немачке фирме Wittur Electric Drive из Дрездена. Кажу да је овим АутоТрамом лако управљати и да је радијус окретања овог чуда од скоро 31 метар дужине, само 12,5 метара. Овај трамвајски аутобус, који комбинује предности трамваја због капацитета и предности аутобуса због флексибилности, производи се у фабрици Гопел Бус (Göppel Bus) у немачком граду Турингену - www.goeppel-bus.de
Цео овај пројекат је финансијски помогло, другим речима дали су паре, немачко Савезно министарство за образовање и истраживања (Bundesministerium für Bildung und Forschung - BMBF).

АутоТрам треба да буде представљен ускоро и кинеској јавности, у Пекингу и Шангају, који су се заинтеровали за овај мега аутобус, а такође и Руси и неке арапске земље су исказале интерес.

Шта мислите како би се овај трамвајски аутобус показао на београдском терену и које би то линије биле, које су најоптерећеније, где би овакав аутобус допринео бољем превозу у Београду ? ;)

http://www.bild.de/auto/auto-news/o...-der-laengste-bus-der-welt-25771284.bild.html









Представљање трамвајског аутобуса/АутоТрама/Мега аутобуса у Дрездену 22. августа 2012.:
 
Ja bih ga poterao linijom 26 da se zaista uverim da li moze sve to sto kazu o njemu. :laugh:
 
Da,ne bi mogao kroz 90% beogradskih ulica jer su uske,jedva zglobovi prolaze a kamoli ovo cudo.
 
Врло необичан тролејбус у Бостону, САД: :p

Trolleybus4120.Harvard.agr.JPG


The "offside" door (on the left-hand side of the bus, despite the right-hand traffic) is peculiar to buses using the Harvard Square station in Cambridge

И тродупли тролејбус у Цириху, Швајцарска. Покушавам да замислим ово чудовиште како скреће на углу Таковске и Светогорске, и нешто ми не иде:

LighTram3-Linie-31-Z%C3%BCrich-Bild-1.jpg
 
Ako je ovo volvo model jos iz 2006. godine, meni bi bio odlican, ne trazim nista bolje...
Mogli bi neki polovni i da nam poklone oni koji su ga jos tad kupili...

volvo.jpg
 
^^^ Шта мислите, да ли би "Необус" могао да направи каросерију за овако нешто?
 
VDL isporučio 56 low enty autobusa Citea LLE prevozniku u Helsinkiju.

Pošetkom avgusta 2012. godine, VDL je finskom prevozniku Nobina isporučio 56 autobusa tipa Citea LLE (Light Low Entry), što je najveća isporuka VDL u Finskoj do sada. Ugovor za ovu isporuku je potpisan početkom godine, a prvi od ovih autobusa je izašao na ulice Helsinkija 13. avgusta.

citea_nobina2.jpg


Citea je moderan low entry autobus sa olakšanom konstrukcijom, projektovan za zahtevne uslove u gradskom i prigradskom saobraćaju. Način na koji je ovaj autobus konstruisan omogućava njegovu malu masu, što ima nekoliko prednosti. Pre svega, autobus ima značajno nižu potrošnju goriva u poređenju sa sličnim autobusima klasične konstrukcije, smanjenu emisiju ugljen-dioksida, kao i manje troškove održavanja. Niskopodna konstrukcija kod vrata omogućava najbolju moguću pristupačnost korisnicima invalidskih kolica i putnicima sa dečijim kolicima. Pristupačnost je dalje povećana eliminisanjem stepenica između ulaza i izlaza. Citea za Nobinu je dugačka 12 metara, ima Euro 5 motor sa EEV tehnologijom, 39+4+1 sedišta i mesta za još 40 stajanja. Svi autobusi će biti korišćeni u gradskom prevozu u Helsinkiju.

citea_nobina1.jpg


Nobina Group je jedan od najvećih skandinavskih prevoznika lociran u Švedskoj, Finskoj, Norveškoj i Danskoj. Prošle godine su proslavili jubilej 100 godina postojanja. Sve ukupno, Nobina poseduje vozni park od oko 3.500 autobusa i zapošljava oko 7.600 radnika i preveze godišnje oko 280 miliona putnika.

http://www.autobusi.net/content/ind...ea-za-finskog-prevoznika-nobina&catid=1:vesti
 
Pazi oni imaju 3500 autobusa i 7 600 radnika
GSP ima 1200 vozila 7 000 rsadnika kakav naprdak
 
Kakva lepa flota. A to su mogle biti slike i iz našeg grada, ali ne, ne i ne...
 
U DREZDENU PREDSTAVLJEN NAJDUŽI AUTOBUS NA SVETU
sreda, 29 avgust 2012 00:30



AutoTram_EG2.jpg


:shok:

AutoTram Extra Grand je naziv novog autobusa dugačkog čak 30,7 metara koji je nedavno predstavljen u centru Drezdena u Nemačkoj.

Novi trodelni autobus sa pet osovina i kapacitetom od 256 putnika je razvijen i konstruisan zahvaljujući programu istraživanja koje je iniciralo nemačko Ministarstvo za obrazovanje i istraživanje (BMBF). AutoTram tehnologija je bazirana na konceptu vozila koje je razvio institut za transportne i infrastrukturne sisteme Fraunhofer IVI, kombinujući prednosti železničkih i drumskih transportnih sistema. Do sada, koncept je bio korišćen samo u istražne svrhe, ali se sada primenio i u praksi.

Zahvaljujući svom velikom kapacitetu, AutoTram Extra Grand premošćava jaz između konvencionalnih autobusa i tramvaja, nudeći nove mogućnosti za ekološki javni prevoz. Ovo vozilo je pogodno za BRT (Bus Rapid Transit) sisteme, navode zvaničnici instituta.

Još jedna značajna tehnička karakteristika, ako izuzmemo dimenzije vozila, je navođenje vozila koje je slično šinskom. AutoTram Extra Grand ima četiri vođene osovine, od kojih se tri mogu kontrolisati elektro-hidrauličkim pokretačkim sistemom. Sa multi-osovinskim sistemom vođenja, vozilom se može manevrisati isto kao 12-metarskim autobusom, kako unapred, tako i unazad.

Fraunhover IVI je razvio kontrolne algoritme i sistem skladištenja električne energije, omogućavajući potpuno električni pogon u dužini od 8 kilometara. Zahvaljujući kompaktnom generatoru, akumulatori se mogu puniti u vožnji. Sistemom predvidljivog upravljanja energijom je zagarantovan efikasan rad.

Inovativno vozilo za javni prevoz je razvijeno kao zajednički poduhvat sa nekoliko nemačkih instituta i firmi koje se bave razvojem i proizvodnjom elektro-motora, superkondenzatora i sistema za elektronsku kontrolu, navođenje i napajanje.

Gradski prevoznik iz Drezdena, DVB (Dresdner Verkehrsbetriebe AG) je bio zadužen za konsalting u oblasti prevoza i saobraćajnih nauka. Vozilo je homologovala DEKRA, dok je samu konstrukciju vozila izgradila fabrika autobusa Göppel Bus GmbH iz Tiringena.

http://www.autobusi.net/content/ind...avljen-najduzi-autobus-na-svetu&catid=1:vesti

Zamisli ovde uđeš na poslednja vrata i moraš da ideš kod šofera da kupiš kartu. :o
 
Vrh