Svi ovde vidimo Liaza kao trećerazrednog proizvođača autobusa. I mada jeste daleko ispod zapadnjačkog proseka, malo ko zna da je Liaz zapravo među prvim fabrikama na prostoru bivšeg SSSRa uveo autobuse dužine 12 m sa troje vrata, kao i zglobne autobuse. Između ostalog, krajem 80ih, Liaz je imao vrlo interesantan i ambiciozan projekat visokopodnog solo autobusa sa četvoro vrata pod nazivom
''Liaz-5200 Crni princ''.
Tekst koji vam prenosim je sažet prevod sa ruskog sajta:
Odmah posle uspostavljanja proizvodne trake za Liaz-5256 (predak ovih Liaza što viđamo ovde, i ogroman korak napred za Sovjetsku autobusku industriju) zavod Liaz je predložio projekat autobusa sa povećanim kapacitetom putnika, na uštrb vozačeve kabine. Motor je bio smešten napred, ispod vozača, što je omogućilo ravan pod unutar salona kao i idealan raspored opterećenja po osovinama.
Kapacitet je bio 135 putnika, skoro 20 više od serijskog 5256. Salon je imao četvoro vrata, a vozačeva kabina dvoje. Karoserija je bila oštrih uglova, delom radi uštede, a delom radi futurističkog dizajna. Ono što je takođe interesantno je da nije imao prozore sa kederima već lepljena stakla. Razvijena je nova vrsta vešanja za prednju osovinu specifično za ovaj autobus.
Nažalost, sa raspadom SSSRa projekat je stao. Ali ne samo zbog raspada zemlje, nego zbog (nama dobro poznatog) privatizacijskog komadanja Liaza i grupacije koja je učestvovala u projektu Crni princ. Sam autobus je, nekim čudom, prešao u vlasništvo mutantske kompanije Alterna, koja je 90ih pokušala da uspostavi proizvodnju zglobnih minibuseva (da, dobro ste pročitali :mrgreen: ). Naravno, vrlo brzo je propala, a ''Crni princ'' je ostao u njenim skladištima, gde je isečen. Poslednji put je viđen 1997, dok je bio u procesu komadanja.