Šta je novo?

Gradski prevoz u svetu

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=700360#p700360:15d661or je napisao(la):
Žika » Ned Jan 19, 2020 7:05 pm[/url]":15d661or]Mainz , danas.
Žiko, jel bi mogao da nam objasniš ovu šarenolikost u kolor šemama autobusa? Vidim bar tri varijante.
 
Teško, sad sam se bacio na kamione tako da nema koga da pitam.
Pretpostavka ovi žuto beli da pripadaju gradu Mainz-u (Mainzer Verkehrsgesellschaft) , crveni Iveco sam video sa oznakama DB (Deutsche Bahn) ovaj zeleni bio daleko.
 
Novi posao, puno više para=manje baba, manje promena rasporeda bukvalno svakodnevnih pa i u toku dana, manje obaveza, nema gradske vožnje. Novi grad Mainz, blizina Frankfurta, aerodroma i svega ostalog što mi daje više mogućnosti vezano za posao i sve ostalo u životu.
Kamion za sada odlična priča, vozi se do i od okoline Štutgarta (ovi kvarljivi Mercedesi i njihovi delovi :D ), nemam utovar/istovar samo vezivanje tereta. Svaki dan sam kod kuće, pravim kilometražu kao da vozim bus u lokalu.


Pogledajte prilog 1

 
Žiko, želim ti da te sreća prati i da sakupiš što više lepih momenata i uspomena sa druma. :kk: :sesir:

P.S.
Lađe ti izgledaju fantastično. :o :D
 
Hvala, hvala.
DAF-če sa ogromnom kabinom pruža neviđen komfor, stvarno krstarica. Na sreću jako malo koristim, malo dok ovi u Mercedesu saberu delova iskoristim da dremnem, malo frižider (napuniš i čekaš leto sa hladnim sokovima), grejanje sedišta i Webasto grejanje više i to je generalno to. Ima klasičnu klimu i krovnu za parkinge.
Motor 460 KS lepo povlači, brz uz brdo i 12-brzinski automatizovan menjač bez pedale kvačila čine čuda.
 
Definitivni najlepše za kraj. Boljim autobusima se u životu nisam vozio, em zbog samih autobusa, em zbog održavanja i čistoće. A još svaki autobus u gradu je isti, solo i zglob. Beograd neće nikad dostići taj nivo.
 
Занимљив овај зглобни са дуплим осовинама на приколици.
 
Upravo sam hteo da pitam kako to da takvih konfiguracija ima dosta po Evropi dok je po ovom delu kontinenta to neuobičajeno?
I koje su prednosti a koje mane takve konfiguracije? Otkud uopšte potreba za njom?
 
Ako je i on 18,5, onda je ideja da treća osovina budeviše napred radi boljeg manevrisanja i manjeg zagažavanja prikolice u krivini. A onda je zakretna pratreća kompenzovala pomeranje vučne napred i unormalila zadnji prepust.
A ako je duži, sasvim je logično
 
Изгледа да имамо врло препознатљиве боје бусева. Црвени бусеви су у Лондону , Бечу, Барцелони, Берну, видимо и Мајнцу, а црвених трамваја има у Бечу, Прагу, Братислави итд.

Али како је сада касно за нешто занимљивије, а иначе боја првих београдских трамваја је била - жута, а касније је у доњем делу додата боја вишње, та мешавина, светло жуте и вишње је врло лепа и штета што немамо то, него то што имамо црно црвено белу мешавину.

Ипак има нешто што превазилази укусе и естетику. А то је - уочљивост возила. Аутобуси који су на сликама ИЗНАД су скоро у истим бојама као и наши, али са једним битним детаљем који нашим возилима јавног превоза недостаје.

Имају довољно светлих површина у виду траке са стране и са чела буса и тиме су много уочљивији. Најновији бусеви у Београду имају чак сиво обојену површину на предњој страни уместо светле боје !
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=701755#p701755:ie46xq57 je napisao(la):
branik » Pet Jan 24, 2020 12:28 am[/url]":ie46xq57]Ako je i on 18,5, onda je ideja da treća osovina budeviše napred radi boljeg manevrisanja i manjeg zagažavanja prikolice u krivini. A onda je zakretna pratreća kompenzovala pomeranje vučne napred i unormalila zadnji prepust.
A ako je duži, sasvim je logično

Do 18.75m bi svi trebali biti na tri osovine, kao i M-ovi i Cent C autobusi kod nas. Na slici je Citaro Capacity od oko 21 ili 22 metra. Ima tačan podatak na njihovom sajtu sigurno, al da ne tražim sad. To bi trebao biti najprodavaniji autobus u tom segmentu koji je, i inače, vrlo ograničen. Trozglobni autobusi nisu više interesatni kao nekad, a tu su VOLVO i Van Hool igrali istaknute uloge duži niz godina.
 
I u Holandiji ih ima, na ekspres linijama koje treba da pariraju vozu tamo gde nema pruge (koliko toliko). Uglavnom idu po odvojenim ulicama/trakama samo za bus i iskreno lete, gaze ih momacki. Takodje im kocenja sa tih brzina nisu nesto blaga. :)

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=T7FKMTljBSc[/youtube]
 
Pa što da ne lete kad su ulice adekvatne :) Poslednji Capacity se isporučuje sa OM470 motorom sa nimalo naivnih 394ks. Menjač je već stvar izbora, al snage i obrtnog momenta im sigurno ne nedostaje.
 
Mogu ti reci cudan je osecaj, ne znam. Ima par tunela na trasi koji su za autobuse samo i ono, kada unutra stojis i osetis kojom brzinom ide uvek ti padne na pamet ono (iracionalno) sta da se nesto desi i da mora naglo da koci, manevrise.. :) Sa druge strane, tacni kao metro, stizu svuda jako brzo. Win-win..
 
Imao sam i ja prilike da iskusim nešto slično. Umeju baš lepo da "gaze" autobuse po evropskim gradovima. Možda je malo osećaj čudan, al u isto vreme i prijatan kad sve teče brzo i glatko. Isto je i sa tramvajima. Poslednja u nizu mi je Budimpešta. Lepo idu i kroz centralne gradske koridore, a tek da ne pričam o delovima gde su odvojeni od ostatka saobraćaja.
 
Мене је одушевила жена која је возила Ноктис18 (ноћни у Бриселу) Цитаро, никад се удобније, а брже нисам возио и притом сам био срећан што вози жена. Мало ми је то било чудно јер је код нас то реткост, а у Ајндховену и у Бриселу су потпуно равноправне по броју, барем на линијама које сам ја користио.
Али титулу најбржег бих дефинитивно дао трамвају на линији 7 у Бриселу. Вожња до Атомијума је, барем мени била занимљивија него сам Атомијум. :D

Послато са SM-G960F помоћу Тапатока
 
Ta briselska linija 7 je tačno ono što treba da bude beogradska linija 7 - brzi tramvaj/premetro sa podzemnim stanicama Terazije, Glavna pošta, Tašmajdan i Vukov spomenik.

Štaviše, tu trasu bi mogla da koristi i nova linija 12: Vidikovac - Mirijevo. Pa i trojka.

Brisel bi tako, još pre 50 godina. I mnogi gradovi. To bi im dosad uštedelo i pare da naprave još tunela i šina. A mi - ovako: u 95 pa u Terazijski tunel, dok čekaš 'pravi' metro... pola veka.
 
Vrh