Šta je novo?

Gradski prevoz u svetu

spatiotecte":27ibwegj je napisao(la):
Bolje da je Sofija narucila od Ikarbusa autobuse, dobila bi 2 pouta vise autobusa za iste pare.

Kod nas za dobro il zlo važi europska zakonodaja i je zabranjeno sklapanje ugovora u 4 oči. Tako na primer ne možemo ugovoriti ništa sa kineskom Eksim bankom ili sa Egis kao što ste vi, jer za svaka stvar se mora objaviti tender i raditi sa najboljim ponudnikom. To je sa jedne strane odlično jer drastično smanjuje možnost za korupciju, sa druge strane neki projekti su ograničeni. Ako Ikarbus ispunjuje uslove na tenderu neka se prijavi, iako ja sam veoma skeptičan i iskreno bih preferirao neki MAN ili Solaris. Uostalom grad nema ni potrebu za više autobusa jer se ionako puno linija otpisuje ili krati polako, a plan je zameniti najopterećenije trolejbusima, tramvajima i metro. Tako od sadašnjih 90 gradskih linija, plan je da ostane oko 50, a sve drugo da bude elektro transport.

Bez ljutnje, ako je Ikarbus bio dovoljno dobar on bi se sam probivao van Srbije. Više možnosti bi Ikar imao ako bi se prijavljao na tendere za male gradove. Evo kupujemo puno u ostalim gradovima, ruske, kineske, ukrainske firme ima bar prijavljenih ali sprskih ne.
 
Ево нечега што посредно итекако има везе са јавним превозом:


Који су градови "возачка ноћна мора"

ВАШИНГТОН (Танјуг) - Просечан возач проведе чак осам радних дана годишње закрчен у саобраћајној гужви, а прва на листи градова који су "ноћна мора за возаче" је Москва.
Најновији Индекс ТомТом, који рачуна оптерећеност путне мреже широм света - поредећи трајање вожње током и ван "шпица", показује да у време одласка на посао и поратка кући путовање из тачке А у тачку Б у Москви траје дупло дуже него у преосталом делу дана.
"Вицешампион" у градским гужвама је Истанбул, где вожња у време "шпица" траје 57 одсто времена дуже.
Показало се да су закрченији градови који кроз центар имају велике водене површине, пошто - како каже стручњак из агенције ТомТом, чије је седиште у Амстердаму, Ник Кон - возачи не могу да избегну мостове на којима је по правилу велика гужва.
За истанбулске гужве зато је, следи, "крив" Босфор, док су у Београду - који додуше није на листи 10 најзакрченијих градова - очиглено "криве" реке Сава и Дунав.
Трећи је Рио де Женеиро, који је град са највећим саобраћајним гужвама у целој Америци.
ЦНН подсећа да се градске власти Рија труде да унапреде саобраћајну мрежу пре 2014, када ће град бити домаћин Светског првенства у фудбалу: реновира се и унапређује подземна железница, као и путна инфраструктура.
Засад, вожња у "шпицу" у Рију траје 50 одсто дуже.
Ццетврта је Варшава, где путовање током највећих гужви траје 44 одсто дуже, а разлог за овако "висок пласман" главног града Пољске је чињеница да је број приватних аутомобила удвостручен у последњих 15 година.
Палермо на Сицилији је на петом месту, иако има мање од милион становника, а вожња у "шпицу" траје 40 одсто дуже.
Шести је медитерански Марсеј, чије становништво такође не прелази милион, а лука и обала мора допринеле су да овај град буде гори за вожњу и од Париза и да има исти индекс као Палермо.
Како примећује Кон, из центра Марсеја због тога нема пуно излаза.
Бразилски град је и на седмом месту "возачких ноћних мора": Сао Паоло. И ту се труде да због Мундијала среде саобраћај, а одлука градских власти да повећа цене јавног превоза летос је изазвала масовне протесте.
Осми је Рим, а један од главних разлога су уске улице - посебно у историјском центру, где су улице грађене кад аутомобила није ни било.
Париз је девети, а то што је мање оптерећен од Марсеја је захваљујући алтернативним путањама, а на 10. месту је Штокхолм.



Готово сви градови са листе имају метро, па се још једном показује да то само по себи није довољно, већ је неопходно да постоји разграната мрежа јавног саобраћаја, која ће мотивисати људе да се не возе сваки дан аутомобилима.
Беча и Прага нема на овој листи, Београд ће се на њу, са оваквом мрежом ЈГС, једном уписати чак и ако добије три линије метроа у рекордном року...
 
Andrej_LJ":rak1msnb je napisao(la):
Sofija je objavila tender za 170 novih niskopodnih jediničnih autobusa u vrednosti 50 miliona eura

Ova je drugi tender, tako da pokraj naručenih 126 zglobnih MANova još 170 novih autobusa trebalo bi da pristignu u sledećih dve godina. Kriteriumi su tako napravljeni da mogu da učestvuju samo seriozne kompanije. Rok za dostavu je godinu dana od podpisivanje ugovora, tako da realno je da ih vidimo na ulice Sofije u toku 2015 godine.

Isto tako izabran je bio i izvođač koji će opremiti 600 stajališta sa audio-vizuelnim sistemom najave dolazka. Sofija već oko 10 godina ima takav sistem, koji je vrlo jednostavan, ali nažalost samo na tramvajska i trolejbuska stajališta. Cena montaže je 1,4 miliona eura i je deo projekta za integriran gradski transport.
kako lupaju komplkse ove bugare :D sad bi oni da su ko nemacka il svajcarska posto su u evropskoj uniji a samo se uvaljuju u kredite ima a dve ti god da nemaju ne za gorivo za te buseve nego ni za vodu :violina:
 
Саша901, само да те обавестим да је укупна задуженост Бугарске међу најмањим у Европи и шире - мислим око 16% БДП-а. Наш дуг је одавно премашио 60%. Како волим те приче о комплексима и "комплексашима"...
 
pa i rumunija je ne aduena do pre 10tak god bila nije u tome stvar nego kupovanje preskupih buseva da se pokae kako je sad u uniji bolje je irazavanje kompleksa a to sto su sad najmanje zadueni to nista ne menja brzo ide to zaduzivanje :)
 
Ово што је Андреј представио да се одиграва у Софији око градње метроа, укидања аутобуских линија и пребацивање на троле и трамваје за најфреквентније преостале линије... сан је за нас.
Пантографе +
 
Saša pljuje radi pljuvanja.

Послато са GT-N7100 користећи Тапаток 2
 
I dobro gde su sada "hanibal lektori" ,pola pisanija ne razumem.. :D
 
Bio sam u Lihtenštajnu krajem prošlog meseca, pa verujem da je malo vas imalo prilike da se upozna sa njihovim GSP-om :D

Glavni grad - Vaduz broji oko 5.000 stanovnika, dok celu kneževinu naseljava 30-35.000. Zanimljivo je i da se kneževina prostire na 24km po dužini, pa GSP "pokriva" celu državu :lol:

Za njih su saobraćajne gužve nešto nezamislivo, isto važi i za stajanje u autobusu :D

Zanimljivo mi je bilo i što su trotoari u odnosu na ulicu uzdignuti jedva par cm, ali da nijedan auto ne možete videti parkiran na njemu! Nema onih fora "daj ga dignem na trotoar samo da bih iskočio na minut po cigare i sl". U samom "centru" se nalazi garaža na nekoliko nivoa, i bukvalno iz svakog pravca može da se uđe u nju :D. Prvi sat parkiranja je besplatan, za svaki dodatni se kupuje karta iz aparata sa brojem parking mesta i stavlja na komandnu tablu.

Kroz sam grad Vaduz prolazi glavna ulica u kojoj saobraćaju sve linije GSP-a. Nema semafora, već je na svakoj raskrsnici napravljen mini kružni tok. Nema gužve, nepojmljivo je da neko svirne ili baci bilo šta na zemlju! Prepešačio sam ceo grad, nijednu žvaku nisam video zalepljenu na trotoaru, a kamo li papirić :D

Govore nemački iako se ne graniče sa Nemcima, dok je zvanična valuta švajcarski franak (CHF). Imaju veći br registrovanih preduzeća od broja stanovnika. "Na glasu" su po pranju novca, pa se trude da to "suzbiju".

Auto oznake su FL
imag4397.jpg


FL - Fürstentum Liechtenstein (Kneževina Lihtenštajn na švabskom). Barem ja nikad do sad nisam video ove auto oznake, pa su mi bile zanimljive :)

GSP su uglavnom harmonike mečke:
imag4452.jpg


imag4453.jpg


Naravno, autobus ima svoju bašticu kako ne bi ometao i ovako gust saobraćaj:
dsc05303.jpg


Mislim da ova linija saobraća do najnaseljenijeg grada u kneževini - Šan (Schaan), pa da svi imaju svoje sedište :lol:
dsc05334.jpg


Ovo je okretnica u mestu Malbun.
imag4459.jpg


Malbun (nadmorska visina 1602m, dok je Vaduz na 460m) je jedan od najpopularnijih skijaških centara, pa svi autobusi na zadnjem delu imaju ugrađene držače za skije. I na ovoj liniji su solo autobusi. Ima dosta lakat krivina do gore, ali je put perfektan
imag4465.jpg


imag4466.jpg


Eto, toliko od mene o ovoj maloj državici :)
 
dscf1807.jpg

dscf1799.jpg

Прве две су хумор и нису стандардни превоз, за буквалисте. :)

dscf1846.jpg

dscf1845.jpg

Тако то делује у Прагу. Мало каскају али труд 8)
 
svidja mi se onaj deo za bajkove na onim busevima :) mogli bi to da stavimo na buseve koji idu prema adi il nbg il nekom grada gde je ima staza za bicikolove ;)
 
Pristigli prvi 10 Solaris busevi u Varnu

5 dvojnih i 5 solo vozila su jučer bili promovirani u Varnu. Svi sotali trebaju doći u sledećih dve nedelja i tako do kraja ove godine planira se da grad dobije 70 novih autobusa na linije: 30 zglobnih na metanu i 40 solo, od kojih 20 na metanu i 20 na dizelu. Kolor šema je pozamjena od zname i grba Varne:



b2f5ff47436671b6e533d8dc3614845d414e773d5b7e5c06d564f594bf6384d0.jpg
[/QUOTE]

993801_10200248110605302_1365074269_n.jpg


DSC09479.jpg


b2f5ff47436671b6e533d8dc3614845d414e773d5b7e5c06d564f594bf6384d0.jpg


DSC09505.jpg


11450_6.jpg


11450_1.jpg


11450_3.jpg


Za prvi put u Bugarskoj vozila gradskog prevoza dobijaju ovakve nove panele za najavljanje stajališta, gde se može puno više informacija izpisati;

path_125032.jpg
 
Meni se iskreno kolor sema nesto ne svidja, kombinacija plavo-bele sa straftom iznad prozora izgleda staromodno, ali to je samo moj utisak. Ali mi je sad nesto cudno oko interijera, zar ne rekose ovi nasi da su posebno izabrali boje unutrasnje, specificno za nas grad? :? I vidim da je Novatronic uradio taj unutrasnji displej, bravo za njih :D
 
Nasi nikad nista ne biraju narucuju iz kataloga previse je to razmisljanja za njih zao mi je sto unutrasnji displej nije ovakav
Bravo za Varnu
 
Stokholm kaf
640154.jpg

DSCN3486_zpsf1514a7d.jpg

DSCN3491_zpsd65089fe.jpg

Ovo moze i u BG
DSCN3487_zpsce0ab3ef.jpg

DSCN3481_zpsd54ab024.jpg


sa ssc CrazySerb
 
marrecar":1fb7cxpx je napisao(la):
I vidim da je Novatronic uradio taj unutrasnji displej, bravo za njih :D
I unutrašnje i spoljne displeje je ugradio Novatronik. Pitanje je samo da li su potpisali neki ugovor sa Solarisom direktno ili su oni izabrani opciono od strane JGP Varna .

Meni ni iz džepa ni u džep, ali mi je jako drago zbog naše firme.
 
Негде сам прочитао да је Новатроник и пре куповине "наших" Солариса сарађивао са поменутом фабриком. Јако ми је драго и због овога (обрати пажњу на таблице)
08990e2f-f2e2-6528-52bc-000078d78145_stanica_promet-310510.1.jpg
 
CAF za Stokholm nije 100%niskopodan kao Beogradski već 70%,mudriji su Šveđani od nas,zato njihov CAF ide po svim vremenskim prilikama i snegu i kiši +njihov CAF ima nagibni mehanizam za prijanjanje i krivinama.
640154.jpg
 
njihov Caf je mnogo bolji sedista su mu vrhunska dok su nasa sedista odvratna :bash:
 
Jedina razlika izmedju njihovih i nasih sedista je sto su njihova tapacirana. Skroz isti model ;-)
 
Vrh