Šta je novo?

Gradski prevoz u svetu

У Сарајеву. Њихов "ГРАШ" је у великим дуговима, и сумњам да ће се извући из истих.
 
Auuuu... Meni spor net na mobilnom i ucitava se deo po deo slike. Ide s leva na desno i prvo sam pomislio da je to neka reklama na busu. Kad ono... Au covece.
 
koliko se brzo naviknes na bolje, nista bolji nisu bili busevi pre 7-8 godina u bgu
 
pre par meseci sam bio u sarajevu i nisu im lose delovali ovi ikari bar po gradu sto su isli al su im zato trole i tramvaji ocajni
 
Malo je i to zalosno, s obzirom da je Sarajevo prvo uvelo elektricne tramvaje u Evropi, ne racunajuci UK.
 
jbg sami su sebi 92ge iskopali rupu al duga je to prica i nije to tema :)
 
marrecar":1jhn8wad je napisao(la):
Malo je i to zalosno, s obzirom da je Sarajevo prvo uvelo elektricne tramvaje u Evropi, ne racunajuci UK.
Izvini molim te, gde si ovo procitao, svega ti?
Sarajevo je uvelo elektricni tramvaj 1895, Beograd 1894! A pre toga je nekoliko gradova kontinentalne Evrope uvelo elektricni tramvaj. Prvi je bio Berlin 1881. Pre toga je 1880 prva linija testirana u Sestorecku, blizu St. Petersburga. Sledeci gradovi koji su uveli el. tramvaje pre Sarajeva i Beograda su bili Rim, Milano, Genova, Clemont-Ferrand, Dresden, Essen, Prag, Bruxelles, Hamburg, Frankfurt, Budimpesta, Basel, Geneva, Zurich, Halle, Chemnitz, Rostock, Hannover, Dortmund, Bremen....20 sam ih nabrojao.
Tako je 80ih i 90ih postojala prica da je Beograd bio treci grad u kontinentalnoj Evropi koji je posle Berlina i Zuricha uveo elektricni tramvaj. Ovo vec prelazi u mitomaniju.
 
Na Vikipediji pise da je Sarajevo prvo uvelo elektricne tramvaje na kontinentu 1885. godine.
 
zar je bitno kad su uveli ako ovako nastave nece im ostati ni stubovi od tramvaja :)
 
marrecar":1kvv8qkf je napisao(la):
Na Vikipediji pise da je Sarajevo prvo uvelo elektricne tramvaje na kontinentu 1885. godine.
Procitao sam i ja to, za sve ovo je izvor. Medjutim, u izvoru koji su naveli pise da je eleketricni tramvaj otvoren 1.1.1895., dok su 1885 otvorili konjski tramvaj. A upravo sam sa te iste Wikipedije izneo ove podatke ko je pre Sarajeva uveo elektricne tramvaje.
Ali ovo je fantasticno:
Opened on New Years Day in 1885, Sarajevo tramway was the testing line for the tram in Vienna and the Austro-Hungarian Empire, and operated by horses.
izvor:http://en.wikipedia.org/wiki/Sarajevo_tram_system
S druge strane:
The earliest precursor of the Vienna tramway network was the Brigittenauer Eisenbahn, a horsecar tramway. From 1840 to 1842, it led from the Donaukanal to the recreational establishment known as the Kolosseum, at the end of the Jägerstraße.
Some two decades later, several firms competed for a concession to construct an urban "horse-tramway" in Vienna. Schaeck-Jaquet & Comp prevailed. By October 1865, trams could be recorded as operating between Schottentor and Hernals, and on 24 April 1866, the route was extended to Dornbach.
izvor:http://en.wikipedia.org/wiki/Trams_in_Vienna

Ovo je samo dokaz da Wikipedija ima veliki problem da je moze pisati svako, zato ona ponekad i nije verodostojan izvor informacija idruga stvar, na ovim prostorima jos uvek vlada mitomanija, bez obzira o kojoj se naciji tice.
 
^^
Jel mozes da prenes par slika ovde jer treba da se registruje na sajtu?
@Siniša Pa ni ja bas nesto nisam verovao Vikipediji, ali opet, Sarajevo je "poznato" u regionu po istoriji tramvaja... Barem se meni tako cini... :D
 
Па можда не би било лоше да Београд поклони (донира) Сарајеву, као знак добре воље и пажње (!), неке старије Икарбусове аутобусе, а који су још добри и да се још мало изремонтују, а кад стигну сви Солариси !
 
Ne bi bilo lose da Beograd donira opstinama u Srbiji...
 
ja sam vise za donacije po srbiji :) ili istocnom srpskom sarajevu posto sarajevu nema spasa :)
 
Ма и ја сам за то да се поклоне градски аутобуси по Србији, али се бојим оне, у последење време честе пљувачине, "Србија ради, а Београд се гради", као што знају из унутрашњости да одапињу отровне стреле. Е то ми највише смета.
 
KAKO GOD BPOLJE JE DATI SVOJIMA NEGO SARAJEVU :) KOJI KOLIKO SAM JA PROPRATIO IMAJU DOVOLJAN BROJ VOUILA SAMO IH NE ODRZAVAJU I SLUZE IM KO PROSTOR ZA ZIMNICU I ODLAGANJE POKVARENIH DELOVA
 
Slazem se da bi trebalo donirati autobuse opstinama u Srbiji, ali sta uopste i moze da se donira? Ti stariji autobusi koji su u boljem stanju su cak bolji od novijih autobusa (ne racunam Solaris). GSP ionako ima manjak autobusa, a mnoge linije su odavno zrele za zglobne autobuse, ili jacanje reda voznje, tako da donacija po meni nikako ne dolazi u obzir u ovom trenutku. Kada se poboljsa stanje, onda moze, ali do tada, nikako.
 
Donirali smo neke autobuse koji su radili na liniji 33 , gradskom prevozu u Zrenjaninu. Ovo znam zato što imam tamo rodbinu.
 
Doživite londonski metro na 3D način
Tokom juna ove godine, odgovorni za javni prevoz u Londonu odlučili su da sve informacije o polascima autobusa i vozova daju javnosti na uvid i time praktično pozvali sve IT kompanije da učine sve što mogu da poboljšaju transport u ostrvskoj prestonici.
http://www.b92.net/putovanja/zanimljivo ... _id=744472
 
Vrh