Rusija: Ljudi koji stoje iza pokreta "Omsk protiv tramvaja" kriju identitet
Posted on 14.52 by vozoljubitelji srbije
U medijima grada Omska sve češće se pojavljuje reklama Društveni pokret "Omsk protiv tramvaja". BK 55 predpostavlja da iza njega može stojati biznismen Aleksej Remizovič. Na reklamne porukama "Omsk protiv tramvaja" se postavlja pitanje šta dobijamo uklanjanjem tramvajskih šina sa ulica Ljermontova, Žukova, Učebnoj, Toteljinkova, i 2. transportnoj? I sami daju odgovor: "širenje ulica Ljermontova, Žukova, Učebnaja i 2. transportna, mogućnost gradnje autoputeva u ulicama Serova i Koteljnikova." A umesto tramjskog depo-a protivnici javnog šinskog prevoza predlažu park. Na završetku reklame piše "predlog se nalazi...", i tu stoji samo internet adresa
http://www.ompt.ru, ali taj sajt već uveče nije radio (ova vest okačena 22.6.2013.) potpuno anoniman, iako su tekstovi pisani u prvom licu, a povratna sprega preko komentara je takođe onemogućena. Na sajtu se nalazi link prema Facebook stranici, koja je takođe anonimna, odnosno za kontakt se pojavljuje "Vsevolod Širokov", no po kvalitetu njegove stranice se vidi da je u pitanju stranica grupe. Tako, o ličnostima boraca protiv tramvaja se može samo nagađati.
BK55 predpostavlja, da iza pokreta "Omsk protiv tramvaja" stoji poznati gradski biznismen Aleksej Remizovič. Ne tako davno je na susretu gradonačelnika Vjačeslava Dvorskog sa članovima Vlade Omske oblasti upravo Remizovič predložio uklanjanje tramvaja iz tih ulica, koje se pominju u reklami. Osim argumenta proširenja ulica, on je naglasio da struja namenjena tramvajima može da koristi biznismenima, koji imaju svoje poslovne ovjekte u tim ulicama. Važno je ovde napomenuti da jedan od tih biznismena je i sam Aleksej Remizovič. U ulici Žukova se nalazi njegov kompleks Sibirski lov («Сибирская охота»). Kompleks je sagrađen uz kršenje propisa, i vlasti povremeno najavljuju mogućnost uklanjanja istog. Taj biznismen je dugo vremena bezuspešno pokušavao bilo kome prodati taj kompleks. Do danas je u Omsku ostalo tek 60 kilometara tramvajskog koloseka, manje od trećine nekadašnjih 227 kilometara. Međutim, u celom svetu tramvaj se smatra po prevoznoj sposobnosti sistemom odmah posle metro-a, koga ćemo još dugo čekati i čekati. BK55 je pokušao da dobije komentar od samog gospodina Remizoviča, ali on nije dobijen nikakav odgovor za sada.