Šta je novo?

Gradske linije javnog saobraćaja - Predlozi, rešenja

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=791459#p791459:2q0inyok je napisao(la):
Izmedju3i20karaktera » 09 Nov 2020 02:36[/url]":2q0inyok]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=791076#p791076:2q0inyok je napisao(la):
Пантограф » Sub Nov 07, 2020 10:03 pm[/url]":2q0inyok]Sa ovom novom okretnicom su se u... ljudima u život.
Apsolutno. Zato je meni ceo ovaj krak diskusije koji podrazumeva titranje okretnici otprilike kao kad ti neko obesi teg na noge i tera te da plivaš.
Od okretnice se neće odustati, koliko god suludo je sve ovo. Ako sam nešto naučio za sve ove godine, onda je to da se od nekih suludih ideja ne odustaje ni po cenu života, da se figurativno izrazim. Nepostojanje skretanja iz pravca Mosta na Adi u Bulevar Vudroa Vilsona kod Sajma, celu ovu priču komplikuje i dovodi na nivo akrobatike i žongliranja. Samo se postavlja pitanje šta bi moglo da se uradi i da se stvari spasu za sve. A da će stvari da se dignu na nivo angažovanja oko vraćanja trolejbusa 28, u to baš nešto nisam ubeđen. Zato sam i predložio alternative koje sam predložio, jer mislim da možemo da dođemo do nekog kompromisnog rešenja. Ali to se neće desiti ako se budemo služili floskulom: "Ništa nevalja, stvari moraju da se menjanju, al' molim vas, nemojte ništa da dirate, dobro je ovako kako je sada.".

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=791459#p791459:2q0inyok je napisao(la):
Izmedju3i20karaktera » 09 Nov 2020 02:36[/url]":2q0inyok]@solecar: Mislim da si imao u vidu Drinsku.
Da, mislio sam na Drinsku. Sad videh da sam permutovao ulice u trenutku.
 
сваки предлог у којем линије имају кружне, туристичко-обилазне, около-наоколо дангуба трасе је катастрофалан и бесмислен, то чак ни у дјп нема (ово са галеријом је изнуђено због позиције тц-а).

појединци никако да науче, схвате и прихвате да су потковица трасе оправдане само у ситуацијама када конфигурација терена то захтева.

бнв окретница је једино погодна за окретање свих троцифрених линија које завршавају на БАС-у а долазе аутопутем из правца аутокоманде (465, 493 и сл), јер је мостар најбоље чвориште. њихов планирани, а непотребни прелазак на нбг (нови БАС) преко загушене газеле је тек бисер посебне врсте.
 
Добар предлог да Газела буде окретница линија које долазе аутопутем до БАСа. Мада за њих би онда и Прокоп био солидна окретница. Могли би и линије са Шумица да продуже дотле. Што се тиче околишања, мислим да је и оно мање погубно од скрћивања трасе са удаљавањем од битниг преседачког чвора километрима.
 
ако троцифрене линије из правца истока окрећу на прокопу губе мостар за преседање, на доњи прокоп са БАС-а треба пребацити троцифрене који долазе из праваца југ и запад, јер тако онда и они имају мостар за преседање.

околишање у оваквој мери је и погубно и бесмислено, трг републике-галерија (36) преко славије је бесмислено, мостар-вмл (38) преко горњег прокопа је бесмислено, славија-баново брдо (51) преко горњег прокопа је бесмислено, мостар-алтина (81) преко механе (!!!) је бесмислено. оно за 71 и 84 боље и да не коментаришем.
окретница зелени венац неће бити укинута ни за 20 год. а вероватно ни тад.
 
ne vidim zasto bi to bilo besmisleno ali u redu?

Sent from my A5_Pro using Tapatalk
 
Ajde delimicno da odgovorim.Ostacu duzan za 601/607 .To planiram veceras ili sutra jer je poduzi odgovor.

Za ono povodom 53,53,56 trenutno na tom potezu upravo licka kao sporedna ulica omogucava parking mesta i time oslobadja g. Principa od guzvi kolko-tolko.Ako bi obe ulice bile zakrcene linijama gsp licka postaje usko grlo i prouzrokuje iskakanje iz satnice za pomenute linije koje bi njome isle.Takodje skretanje iz principa u licku nije bas najjednostavnije.Kontrapredlog:g principa do kneza milosa,nemanjina pa ili levo kod bivse gzs ili okolo pored bas-a.U suprotnom smeru sarajevska-balkanska-g principa

Za 511 se nakon razmisljanja slazem.Jedno je 511N ,a sasvim drugo 511.Mozda je bolje da okrece na Bnv nego skroz dublje ,a da izgubi pouzdanost.

Za 27 vec postoje alternative.26 i eko1 kod tehnickih fak ,65 i 77 preko kraljice marije.Evo i dodatni predlog
32+32e=32 visnjica/studentski trg preko kraljice marije pa pored pijace ili 27 marta,takovska,svetogorska.

Ono sto se zaboravlja je nova mreza trola.Kad je zavrse ocekujem sledece linije.
41-banjica/dorcol
40-banjica/zvezdara
28-zvezdara/dorcol
29-medak/dorcol
21-ucitelj.naselje/zvezdara
22-krusevacka/slavija ili dorcol.
Bojim se da ce zbog skoro 100% poklapanja 28 sa 79 da strada 79 skracenjem do dunav stanice.28 su skoro uvodili nju nece ponovo dirati.Takodje pitanje je hoce li graditi zgrade na potezu luka beograd/pancevac. Ovako linija i dalje ide kuda je nekad isla,a eto njima prilike da se hvale da su uveli liniju za zitelje tog naselja.

44 u predlogu je odgovor na ideju @Dosljaka da se linije 91,511,553,551 poteraju sve do Dorcola.Od toga nema nista.Ta linija bi kupila ljude sa bnv okretnice,izbegavala guzvu kroz kneza milosa i bila alternativa ako 2,11 zataje.
Uvek moze biti predmet dogovora dal da ide pored palate pravde ili kroz vudro vilsona
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=791568#p791568:1waq0wt1 je napisao(la):
Nighthunter » 09 Nov 2020 12:52[/url]":1waq0wt1]Ono sto se zaboravlja je nova mreza trola.Kad je zavrse ocekujem sledece linije.
41-banjica/dorcol
40-banjica/zvezdara
28-zvezdara/dorcol
29-medak/dorcol
21-ucitelj.naselje/zvezdara
22-krusevacka/slavija ili dorcol.
Bojim se da ce zbog skoro 100% poklapanja 28 sa 79 da strada 79 skracenjem do dunav stanice.28 su skoro uvodili nju nece ponovo dirati.Takodje pitanje je hoce li graditi zgrade na potezu luka beograd/pancevac. Ovako linija i dalje ide kuda je nekad isla,a eto njima prilike da se hvale da su uveli liniju za zitelje tog naselja.
Samo ako će sve linije ići preko Trga republike, onda može. Za Vračarske linije i Kralja Milana i Terazije. Sve ostalo je, što bi rekli neki, useravanje ljudima u život.
Zašto baš 21, a ne recimo da se vrati 19? I zašto jedino 22 da bude do Slavije?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=791568#p791568:3pjd1rf6 je napisao(la):
Nighthunter » 09 Nov 2020 12:52[/url]":3pjd1rf6]Za 27 vec postoje alternative.26 i eko1 kod tehnickih fak ,65 i 77 preko kraljice marije.
27E je alternativa koju bi koristili sadašnji korisnici 27. Kao prvo, povezivala bi ih direktno sa Trgom republike, a kao drugo, sve ove alternative koje si naveo nisu najpouzdanije. Što zbog gužvi u autobusima, što zbog trasa. Naprimer, zašto bi neko presedao na EKO 1 pa kod skupštine opet presedao ili pešačio do Trga, kada ima 26 do Trga, ali u koji bi morao da se ugurava kako zna i ume, jer često zna da bude pun sve do Terazija / Trga.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=791568#p791568:3pjd1rf6 je napisao(la):
Nighthunter » 09 Nov 2020 12:52[/url]":3pjd1rf6]Evo i dodatni predlog
32+32e=32 visnjica/studentski trg preko kraljice marije pa pored pijace ili 27 marta,takovska,svetogorska.
Jel zbog brzine uzeta pre trasa 65, nego 26?

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=791568#p791568:3pjd1rf6 je napisao(la):
Nighthunter » 09 Nov 2020 12:52[/url]":3pjd1rf6]44 u predlogu je odgovor na ideju @Dosljaka da se linije 91,511,553,551 poteraju sve do Dorcola.Od toga nema nista.Ta linija bi kupila ljude sa bnv okretnice,izbegavala guzvu kroz kneza milosa i bila alternativa ako 2,11 zataje.
Uvek moze biti predmet dogovora dal da ide pored palate pravde ili kroz vudro vilsona
Pa ni ovo za 44 nije baš realno da se desi.
 
Кад већ узимамо у обзир и будуће планове, ево једна идеја - да се линије које су окретале испред Железничке продуже кроз нови тунел Економски-Ботаничка па да окрећу код Дунав станице. Како вам се чини та идеја? Експрес превоз за све који би до тог дела Деспота Стефана и обрнуто.
 
Najverovatnije bi se analizom tokova putnika pokazalo da nisu iste potrebe do Savskog trga i kroz novi tunel, pa bi bilo teško pogoditi kapacitete. Postajao bi "prekid" u liniji tj. većina putnika bi najverovatnije izašla pre tunela a novi putnici bi onda ušli. Samo što ti novi putnici bi zahtevali jači takt i veći kapacitet od postojećih linija koje su manje više prigradskog tipa. Naravno, bilo bi i ovih što idu kompletnom trasom, ali ne u tolikom broju. Tako da bi se razvukao takt prigradskim linijama, produžila trasa i smanjila pouzdanost bez prevelike potrebe.

Što ne znači da ne treba progurati jednu ekspres liniju tuda koja bi spajala Bulevar Vojvode Mišića i Savsku direktno sa tunelom, samo da bi trebalo pažljivo proračunati koja bi to linija trebala biti. Većina linija kroz taj tunel bi trebala da bude gradskog tipa i da otprilike gađa osu Blok 21 - Pančevac.
 
Dok mi dodjemo do tunela,ko živ ko mrtav....treba do tada smišljati ideje kako i šta...

Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока
 
Koliko sam gledao one njihove planove za trole njih bi sve sklonili sa poteza slavija-studentski trg .Ono sto je sad islo pored beogradjanke koristilo bi trasu slavija nemanjina kneza milosa pa dalje ka zvezdari ili dorcolu.Stavio sam 21 jer ipak ona figurira ka ustanickoj.Nema sanse da dve linije iz istog pravca usmere ka dorcolu.

32 ide kao 65 jer ce najverovatnije i svetogorsku osloboditi trola.Dao sam i alternativni pravac preko 27 marta i takovske kao opciju za presedanje.

Moguca je i jos jedna linija nastala kao kombinacija dve postojece.
Nova 60-toplana/tehn. park
Trasa linije: po Nbgd sadasnja trasa 60 posle z venca kroz tunel. Zatim pored skupstine sve do vuka pa pored novog groblja kao i 65 ,bez okolo naokolo do NTP.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=791867#p791867:l3zp03on je napisao(la):
Nighthunter » 10 Nov 2020 13:31[/url]":l3zp03on]Koliko sam gledao one njihove planove za trole njih bi sve sklonili sa poteza slavija-studentski trg. Ono sto je sad islo pored beogradjanke koristilo bi trasu slavija nemanjina Kneza Milosa pa dalje ka Zvezdari ili Dorcolu.
32 ide kao 65 jer ce najverovatnije i svetogorsku osloboditi trola.Dao sam i alternativni pravac preko 27 marta i takovske kao opciju za presedanje.
To znam. Zato sam i napisao da je jedino prihvatljivo da Vračarske linije idu na Dorćol preko Terazija i Kralja Milana. Sve ostale akrobacije da sve linije idu Nemanjinom, Kneza Miloša , Takovskom i Venizelosovom na Dorćol su neprihvatljive, kao i da linije 41 i 28 idu Venizelosovom ka Dorćolu. Isto tako ni ova 32 ne može biti zamena, već samo dopuna.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=791867#p791867:l3zp03on je napisao(la):
Nighthunter » 10 Nov 2020 13:31[/url]":l3zp03on]Stavio sam 21 jer ipak ona figurira ka Ustanickoj. Nema sanse da dve linije iz istog pravca usmere ka dorcolu.[/url]Figurira ka Ustaničkoj podjednako koliko i ne figurira. Okretnica u Pljevaljskoj daleko više figurira ka Ustaničkoj, a blizu je sadašnjoj okretnici 21 u Učiteljskom naselju. Kada sam spomenuo zašto se ne bi ponovo uvela (vratila) linija 19, mislio sam na tvoj komentar da linija 21 saobraća od Slavije Nemanjinom, Kneza Miloša, Takovskom, Cvijićevom i Dimitrija Tucovića do okretnice na Zvezdari. Ja sam napisao da mislim da bi bilo bolje da se vrati linija 19, koja bi išla umesto tvog predloga za 21 na Zvezdaru. Ovaj predlog za 19 je neko od forumaša davao ranije.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=791867#p791867:l3zp03on je napisao(la):
Nighthunter » 10 Nov 2020 13:31[/url]":l3zp03on]Moguca je i jos jedna linija nastala kao kombinacija dve postojece.
Nova 60-toplana/tehn. park
Trasa linije: po Nbgd sadasnja trasa 60 posle z venca kroz tunel. Zatim pored skupstine sve do vuka pa pored novog groblja kao i 65 ,bez okolo naokolo do NTP.
Linija 66 kruži oko Novog groblja zato što u trenutku uvođenja nije postojala linija kroz Severni bulevar na delu od Bogoslovije pa do skretanja 65 ka okretnici Zvezdara II.
 
Проблем с том окретницом у Пљеваљској је да је мало глупа... Буквално пљувометар од Шумица а истовремено тотално неприступачна јер је тако одрађен улични план (генерално из неког суманутог разлога, вероватно због оних кућа поред Руда Учитељско је ужасно повезано с Устаничком тј Коњарником, буквално једина крштена веза је преко Мирка Сандића а тако ће и остати). Та окретница може да послужи као растерећење за Устаничку. Наспрам тога са ширењем Мис Ирбијеве да буде двосмерна све до Мите Ружића (сад неизбежно јер су направили карамбол с ТЦ-ом) 21 може онда да се продужи у Миријево нпр. Генерално ту свако решење је слабо.

Не помаже што из неког разлога ПДР за део Учитељског од Лидла до Велизара Косановића никако да изађе, вероватно зато што ту нема неког инвеститорског интереса да се ишта прави сем оног великог плаца од Метала што Лидл није купио
 
50 појачати после 9:30 увече викендом.

Послато са Mi 9T помоћу Тапатока
 
75-ицу не дирајте, и овако је пуна. 72-ку вратити испод брда. Она треба да иде што брже до аеродрома, а не да губи време по БКоси.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=791494#p791494:2eqvob9f je napisao(la):
solecar » Pon Nov 09, 2020 12:11 pm[/url]":2eqvob9f]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=791459#p791459:2eqvob9f je napisao(la):
Izmedju3i20karaktera » 09 Nov 2020 02:36[/url]":2eqvob9f]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=791076#p791076:2eqvob9f je napisao(la):
Пантограф » Sub Nov 07, 2020 10:03 pm[/url]":2eqvob9f]Sa ovom novom okretnicom su se u... ljudima u život.
Apsolutno. Zato je meni ceo ovaj krak diskusije koji podrazumeva titranje okretnici otprilike kao kad ti neko obesi teg na noge i tera te da plivaš.
Od okretnice se neće odustati, koliko god suludo je sve ovo. Ako sam nešto naučio za sve ove godine, onda je to da se od nekih suludih ideja ne odustaje ni po cenu života, da se figurativno izrazim. Nepostojanje skretanja iz pravca Mosta na Adi u Bulevar Vudroa Vilsona kod Sajma, celu ovu priču komplikuje i dovodi na nivo akrobatike i žongliranja. Samo se postavlja pitanje šta bi moglo da se uradi i da se stvari spasu za sve. A da će stvari da se dignu na nivo angažovanja oko vraćanja trolejbusa 28, u to baš nešto nisam ubeđen. Zato sam i predložio alternative koje sam predložio, jer mislim da možemo da dođemo do nekog kompromisnog rešenja. Ali to se neće desiti ako se budemo služili floskulom: "Ništa nevalja, stvari moraju da se menjanju, al' molim vas, nemojte ništa da dirate, dobro je ovako kako je sada.".
Malo kasnim, ali bolje ikad nego nikad... Ja se slažem da od okretnice neće odustati, ali tim pre su teško izvodljivi ovi predlozi koji de fakto okretnicu tj. čekanje vremena izmeštaju na Slaviju, Zeleni venac ili u Balkansku. Prosto, oni anuliraju potrebu za ovim pobačajem od okretnice čak i kada te linije prolaze Vilsonovim bulevarom tj. ona bi ostala samo za par ređih. Zbog toga ja i smatram da je jedino rešenje u ovoj situaciji da najjače linije idu dvosmerno preko Savskog trga i Savske, uz dodavanje par vozila. Ostaje okretnica na mestu na kom su je zacrtali, a obezbeđuje se da putnici imaju iste presedačke tačke koje su imali i pre rekonstrukcije. Dobija se i bonus - oni koji do TC Gadarije dolaze tramvajima ili autobusima 78 i 83 (pa presedaju na 51, 511, 601) imaće i povratnu vezu, a sada nemaju (izuzev fantomske 36). Eto, ko kaže da nisam pun brige za njih?

Već sam pisao zašto to rešenje ne treba tretirati kao kruženje, pa da se ne ponavljam. Uostalom, onaj mnogi posetilac TC-a kome je kruženje može da sedne u 551, 91, 92 i da ode jednu stanicu do Sajma. Ni peške nije predaleko, nek pita ove neuporedivo brojnije koji sada pešače do Nikolaja Kravcova. Što me dovodi do sledećeg... 91, 92, 551 i 553 dolaze bukvalno prazni na Sajam, čak i u špicu. Nula putnika. Sajam im je faktički sada početno stajalište, a često i završno. Stvarno je podvig što su u širem centru grada uspeli da naprave linijama baš čistu praznu kilometražu, i to ne malu. Valja ustanoviti neku nagradu za ovakvu izuzetnost u planiranju. Zaista je jasno da većina putnika dole nema potrebu da ide i ne treba ih na silu provlačiti tamo. Ne treba zaboraviti ni da je nemali broj ljudi koristio i stanicu Palata pravde u smeru ka Sajmu, te da će ona i ubuduće verovatno ostati najpraktičnija presedačka tačka sa tramvaja na buseve (zlobnici bi dobacili da najlakše može i da se pretrči). Vrlo je štetno ukidati je.

Pored 28 imali smo i slučaj linije 43 (da sada na tren zaboravimo da i jednoj i drugoj liniji još visi mač nad glavom). Oba imaju nešto zajedničko - putnici nisu tražili nikakvog leba preko pogače, ali nisu pristajali da im se uzme ono što decenijama imaju. Da se iskoristim primerom s jedne druge teme - ne može neko da ti izleti na pešačkom prelazu dok ti je zeleno, a da onda dođe čika policajac i tera obojicu da se izvinite jedan drugom. To nije kompromis. Takođe, bitan je jasan i ostvariv zahtev, ali i vrlo tvrdoglavo insistiranje na njemu. Često pomeranje golova te pre ili kasnije dovede na terenče ispred Vesićeve zgrade, a tamo si unapred izgubio 3:0.
 
Проблем је само што нису још направили приступ од мостара до окретнице или још боље да направе кружни ток да може из Савске да се скрене лево до окретнице
 
Ако се 91, 92, 551 и 553 испразне код Сајма, најрационалније је онда да окрећу на Прокопу.
 
Не би возиле маглу да 511 непотребно кружи.

Послато са Mi 9T помоћу Тапатока
 
Vozili bi maglu jer niko ne bi presedao na njih sa 511 već bi sa 511 presedali na linije koje idu ka centru dublje (23, 37, 52, 53, 56 , 58...).
 
У томе је и фора. 511 празан иде до Савског трга.

Послато са Mi 9T помоћу Тапатока
 
Aко је за линије 511, 551, 553, 92 и 91 најбитније преседање Сајам, онда је лакше да их пребаце на Прокоп.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=793988#p793988:3r3jaznb je napisao(la):
Djole Pevcanin » Uto Nov 17, 2020 1:04 pm[/url]":3r3jaznb]У томе је и фора. 511 празан иде до Савског трга.

Послато са Mi 9T помоћу Тапатока
To je naravno netačno, ali dobro, ti očigledno baš voliš ovu ulogu forumskog konceptualnog umetnika. Sve linije tokom dana imaju putnike u smeru ka Savskom trgu, a sa 46 se čak i preseda na ostale četiri. Ima ih manje uveče zato što na samom trgu (a često i u Savskoj) nema ni ulične rasvete, a i zato što sada retko ko igde ide u to vreme. Suprotan smer da ne pominjem, ozbiljan broj putnika čak i sa ovim maltretmanom koji im je priređen.

Uostalom, juče čitam vest o spektakularnom Nemanji na ne baš kritičkom Mondu i naletim na nekoliko zanimljivih komentara o tome koliko besprekorno funkcionišu ove krnje trase linija. Stavio bih u spojler, ali izgleda da on ne radi nešto (ili ja ne umem da ga koristim).

Raleks
13.11.2020. / 13:37
Za spomenik me baš briga, ali hoće li konačno normalizovati prevoz i vratiti da autobusi idu u oba smera preko tog trga i Savske ulice? Već godinu dana se maltretiramo s raznim izmenama, a po ovoj poslednjoj moramo da pešačimo skoro kilometar da bismo uhvatili buseve koji su ranije kretali sa železničke stanice. Vratite buseve da prolaze preko trga!

DžoMa
13.11.2020. / 18:37
@Raleks Ne, autobuska okretnica na Savskom trgu je zauvek ukinuta i premeštena u sred ničega pored TC Galerija. Glasali ste, uživajte

лонче
13.11.2020. / 14:21
споменици важним историјским личностима би требало да буду достојанствени и са мером и укусом, а не спектакуларни и мегаломански. ово није критика на рачун монда, већ укупног става у јавности који сте ви само поштено и веродостојно пренели. узгред, ја не знам да ли треба да дођем да се помолим овом џиновском стефану немањи да врати градски превоз од савског трга, јер актуелне оце очигледно нимало не занима како ми са периферије да се вратимо кућама.

kadse popnem na ludaju
13.11.2020. / 15:06
nesto razmisljam... ovako visok stefan nemanja bi, kada bi pogledao preko desnog ramena, verovatno mogao da vidi recimo sremcicu. za razliku od nas bednih kmetova sa zemlje koji sa tog platoa ne mozemo da vidimo ni gde je nestala pocetna stanica 511-ice za tu istu sremcicu!

Gorolom
13.11.2020. / 19:22
@kadse popnem na ludaju Pocetna 511 ti je u BG na vodi. Nedaleko od spomenika, malo izmestena. Eto da ti pomognem :)

kadse popnem na ludaju
13.11.2020. / 19:43
@kadse popnem na ludaju @gorolom aha, znaci tamo gde ga niko ne ceka i tamo gde niko ne preseda. hm, da, savrseno logicno mesto za pocetnu stanicu bilo cega, ne znam kako mi ranije nije palo na pamet. ima li icega sto nece uraditi ne upola, nego potpuno naopako? i ovo nemanjino kinder jaje bi pokvarili da nije stao na njega da ga zastiti.

Mis desetogodišnjice male mature
13.11.2020. / 20:05
E super, baš mi je drago zbog njega što je spektakularan. Aj sad konačno da nam vrate GSP kako je išao ranije.
 
Vrh