Šta je novo?

Gradske linije javnog saobraćaja - Predlozi, rešenja

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=805385#p805385:1r7zs4dh je napisao(la):
solecar » 20 Дец 2020, 21:38[/url]":1r7zs4dh]Scribble mapu. Nažalost ova podloga na kojoj sam crtao, više nije u funkciji. Tačnije, izbacili su je kao opciju. Mapu sam minimalno doradio u photoshopu, stavio neke mostove da se bolje vide, plus sam obojio reke i ono jezero u okolini Borče.

да ли би ми послао оригинал што ти имаш у ПП, ако није проблем?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=805538#p805538:2hrk7ps6 je napisao(la):
solecar » Пон Дец 21, 2020 11:09 am[/url]":2hrk7ps6]Da li se Depo Sava odnosi samo na tramvaje?
Да, Сава је трамвајски депо, а погон НБГ аутобуски :D
 
Sta mislite o predlogu da se spoje 26L i 310 u jednu liniju,novu 310 sa 4 vozila.

Trasa linije bi bila sledeca- trasom sadasnje 26l do okretnice na Medaku pa kroz b stevanovica i novu mokrolusku gde bi izbila na most pa dalje istom trasom kao sadasnja 310.

Tako bi stanovnici oba naselja(v vlahovica i mml) imali direktnu vezu sa 4 okretnice u svojoj blizini:ustanicka,medak,sumice,konjarnik.
 
начелно да, али функционално не. 26Л је преоптерећена линија, а свако даље продужење би захтевало већи број возила, барем 8, ако не и 10. када дође до окретнице 26 из правца Медака већ је препун
 
Pa kad su ljudi potrčali da kupuju jeftine stanove, a onda počeli da kukaju kako nemaju gradski prevoz, a infrastruktura za minibus, dok je broj ljudi za dobro popunjen solo bus.
 
Nemoj tako Sole. Narod jeste bio prinuđen na takve stanove, ali grad je taj koji nije ponudio a) socijalne stanove, b) standardne stanove čiji je investitor grad niti je c) uredio određene lokacije širom grada, ili izgradio jedno veliko plansko naselje poput Bežanijskih Blokova (30-50k ljudi), i to sa svim pratećim sadržajima. Na taj način bi se izbegla divlja gradnja. Grad je dozvolio pilićarskom urbanzmu da procveta.

Dodao bih još i sledeće:

Umesto javnih stanova za izdavanje u vlasništvu grada imamo jako mnogo podstanara. Dok u Hong Kongu postoje javna naselja (Public Housing Estates koje samouprava kao investitor gradi u cilju izdavanja), privatna naselja (Home Ownership Scheme koje može samouprava graditi u cilju prodaje građanima), u Singapuru su HDB blokovi (Housing and Development Board) dom su za oko 80% populacije, u obe pomenute forme.

Pa zbog toga je i industrija ovog grada propala. Gde su ti silni liftovi, eskalatori, pokretne trake? Sui Wo Court u Hong Kongu (Fotan, severno od Kauluna, prekoputa Ša Tina) u 9 objekata ima 3501 stabenu jedinicu trosobne i četvorosobne strukture, površine 38-57m2. stanovi su projektovani za najviše 4 ležajna mesta (samo u spavaćim sobama), ali prosečan broj stanara po jedinici je 2,5. Kompleks dakle ima oko 8750 stanovnika, 972 po objektu sa 36 stambenih etaža.

Svaka kula ima po 4 velika brza lifta kapaciteta 24 osobe (1800kg) plus niz liftova ništa manjeg kapaciteta u garažnim kompleksima, javnim objektima (40+ skupih liftova što mu po obimu posla dođe kao oko 100-tinak naših). U Južnoj Koreji konglomerati Samsung, LG, Hyundai bave se i gradnjom i proizvodnjom liftova. Da su spojili Daku, Lisjak i Rad u koncern ne bi propali.

Pa ko nije realizovao kapacitetne šinske sisteme, ko je sedeo na ušima dok je pokojni Jovin drobio o podizanju stepena izgrađenosti u zoni metro stanica (Transit Oriented Development)? E taj je kriv za sve. Stoga narod je taj kome nije ponuđena bolja alternativa.

Pogledaj na šta liče novi DBSS (Design, Build and Sell Scheme) HDB blokovi u Singapuru:
https://www.jgp-group.com/wp-content/up ... eak-01.jpg
http://www.property2day.com/wp-content/ ... ochure.pdf

Ej bre, natkrivene pešačke staze unutar kompleksa, natkriven automobilski pristup, paviljon mesne zajednice, zajednički krov jeftinije nadzemne garaže (podigli spratnost kako bi izbegli kopanje po mulju), svi stanovi po zakonu imaju i skloništa u sredini vertikale, autobuske stanice na obe strane kompleksa koji se nalazi između dve stanice metroa. Nema mola zbog toga što je kompleks izgrađen u zrelom naselju.

Drugi primer koji nije "executive" jeste Ghim Moh Valley (prodaja i izdavanje) udaljeniji od centra grada:
https://i.imgur.com/VEZQGKn.jpeg
https://i.imgur.com/Xo1RnV9.jpg

Kompleks je izgrađen u blizini metro stanice, a poseduje i supermarket, tržni centar i food court. Objekti se sastoje od po tri kule (sa po tri stambene vertikale) spojene vazdušnim mostovima sa liftovskim holom i dva stepeništa. Svi stanovi su trostrano orijentisani zahvaljujući razbijenomoj osnovi pogodnoj za prirodnu ventilaciju svih delova stana (kupatila se provetravaju ka unutrašnjem delu objekta, što u objektima klasične zatvorene osnove nije moguće, osim u slučaju atrjuma sa ograničenom cirkulacijom vazduha).

Boli njih uvo gde bi narod komotnije živeo, decenijama unazad.
 
једини и апсолутни кривац је град Београд, који није обезбедио адекватну саобраћајну инфраструктуру
 
Sole batice, dobra ti ova mapa. :D Nisam znao da Scribble nudi i takve stvarčice. Pogledaću detaljno kasnije ali u svakom slučaju bravo za trud. :kk:

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=805375#p805375:1mvdnwe7 je napisao(la):
JohnnyLee » Ned Dec 20, 2020 9:25 pm[/url]":1mvdnwe7]фали ти трамвај око Калиша до Панчевца старом пругом ;) шта си користио за основу?
Kao što upravo napisah na drugoj temi, od toga se trajno odustalo. Zbog glava iz i oko BnV. Sad više ko zna dal bi uopšte imalo i gde da se provuku šine.
Isti slučaj kao sa Novim i Starim savskim mostom. Što kažu ljudi ''nek naprave prvo novi, pa nek ruše stari'' ali stvar je u tome što ni to više nije moguće jer nema mesta za dva mosta jedan pored drugog koliko su napunili prostor zgradama i sadržajima.
 
код Бетон хале се спусти на стару пругу, и даље исти прати до Панчевца
 
Nije ni to moguće. Proširuje se Dunavska i to koristeći deo koji su ranije koristili vozovi.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=805956#p805956:1jgn8nq8 je napisao(la):
Express » 22 Dec 2020 14:41[/url]":1jgn8nq8]Nemoj tako Sole. Narod jeste bio prinuđen na takve stanove, ali grad je taj koji nije ponudio a) socijalne stanove, b) standardne stanove čiji je investitor grad niti je c) uredio određene lokacije širom grada, ili izgradio jedno veliko plansko naselje poput Bežanijskih Blokova (30-50k ljudi), i to sa svim pratećim sadržajima. Na taj način bi se izbegla divlja gradnja. Grad je dozvolio pilićarskom urbanzmu da procveta.

Dodao bih još i sledeće:

Umesto javnih stanova za izdavanje u vlasništvu grada imamo jako mnogo podstanara. Dok u Hong Kongu postoje javna naselja (Public Housing Estates koje samouprava kao investitor gradi u cilju izdavanja), privatna naselja (Home Ownership Scheme koje može samouprava graditi u cilju prodaje građanima), u Singapuru su HDB blokovi (Housing and Development Board) dom su za oko 80% populacije, u obe pomenute forme.

Pa zbog toga je i industrija ovog grada propala. Gde su ti silni liftovi, eskalatori, pokretne trake? Sui Wo Court u Hong Kongu (Fotan, severno od Kauluna, prekoputa Ša Tina) u 9 objekata ima 3501 stabenu jedinicu trosobne i četvorosobne strukture, površine 38-57m2. stanovi su projektovani za najviše 4 ležajna mesta (samo u spavaćim sobama), ali prosečan broj stanara po jedinici je 2,5. Kompleks dakle ima oko 8750 stanovnika, 972 po objektu sa 36 stambenih etaža.

Svaka kula ima po 4 velika brza lifta kapaciteta 24 osobe (1800kg) plus niz liftova ništa manjeg kapaciteta u garažnim kompleksima, javnim objektima (40+ skupih liftova što mu po obimu posla dođe kao oko 100-tinak naših). U Južnoj Koreji konglomerati Samsung, LG, Hyundai bave se i gradnjom i proizvodnjom liftova. Da su spojili Daku, Lisjak i Rad u koncern ne bi propali.

Pa ko nije realizovao kapacitetne šinske sisteme, ko je sedeo na ušima dok je pokojni Jovin drobio o podizanju stepena izgrađenosti u zoni metro stanica (Transit Oriented Development)? E taj je kriv za sve. Stoga narod je taj kome nije ponuđena bolja alternativa.

Pogledaj na šta liče novi DBSS (Design, Build and Sell Scheme) HDB blokovi u Singapuru:
https://www.jgp-group.com/wp-content/up ... eak-01.jpg
http://www.property2day.com/wp-content/ ... ochure.pdf

Ej bre, natkrivene pešačke staze unutar kompleksa, natkriven automobilski pristup, paviljon mesne zajednice, zajednički krov jeftinije nadzemne garaže (podigli spratnost kako bi izbegli kopanje po mulju), svi stanovi po zakonu imaju i skloništa u sredini vertikale, autobuske stanice na obe strane kompleksa koji se nalazi između dve stanice metroa. Nema mola zbog toga što je kompleks izgrađen u zrelom naselju.

Drugi primer koji nije "executive" jeste Ghim Moh Valley (prodaja i izdavanje) udaljeniji od centra grada:
https://i.imgur.com/VEZQGKn.jpeg
https://i.imgur.com/Xo1RnV9.jpg

Kompleks je izgrađen u blizini metro stanice, a poseduje i supermarket, tržni centar i food court. Objekti se sastoje od po tri kule (sa po tri stambene vertikale) spojene vazdušnim mostovima sa liftovskim holom i dva stepeništa. Svi stanovi su trostrano orijentisani zahvaljujući razbijenomoj osnovi pogodnoj za prirodnu ventilaciju svih delova stana (kupatila se provetravaju ka unutrašnjem delu objekta, što u objektima klasične zatvorene osnove nije moguće, osim u slučaju atrjuma sa ograničenom cirkulacijom vazduha).

Boli njih uvo gde bi narod komotnije živeo, decenijama unazad.
na koji to način su bili prinuđeni da kupe stanove u naselju bez adekvatne infrastrukture?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=805968#p805968:328cimg6 je napisao(la):
Bender Rodriguez » 22 Dec 2020 15:03[/url]":328cimg6]Sole batice, dobra ti ova mapa. :D Nisam znao da Scribble nudi i takve stvarčice. Pogledaću detaljno kasnije ali u svakom slučaju bravo za trud. :kk:
Mana mu je što u free verziji ne možeš da downloaduješ mapu, pa onda ako je nešto glomazno kao ova mapa, mora da se radi printscreen delova i da se spajaju, pa tek onda moze da se pristupi izradi detalja i trasama linija. A kako sam u gužvi trenutno, mapa malo stagnira, jer treba tu vremena da se odradi. Nedelju dana sam radio ovu osnovnu mapu, sa sve crtanjem i doradom u photoshopu.

P.S.
Nadam se da si ti video jasno sve na mapi.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=805966#p805966:dohy224a je napisao(la):
JohnnyLee » 22 Dec 2020 03:01 pm[/url]":dohy224a]једини и апсолутни кривац је град Београд, који није обезбедио адекватну саобраћајну инфраструктуру

Još uz dizanje stepena izgrađenosti duž postojeće putne mreže koja je projektovana za individualne porodične objekte. I ove "male" zgrade što imamo preveliko su opterećenje za te sokake. Zajedno sa širokim ulicama trebalo je zonirati tako da ne bude moguća gradnja ni manjih ni većih objekata od propisanog gabarita. Stoga bi u slučaju realizacije privatnih kompleksa mali investitori morali da osnivaju konzorcijume.

Mislim, dovoljno je preći ulicu do naselja podignutog 70-ih. Taj Jovin predvideo je metro na Mitrovom Brdu. Grad je taj koji je sprečio pravilan razvoj mnogih delova grada. Pa mislim šta reći kad i sada ne samo grad već i država zapostavljaju udaljen deo grada (Vidikovac, Petlovo Brdo) usput pretrpavajući nov deo grada (Makiš nekako uspeva da opravda metro, železnicu i, sudeći po PGR Makiškog Polja praktično autoput konverzijom magistrale).

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=805986#p805986:dohy224a je napisao(la):
solecar » 22 Dec 2020 04:03 pm[/url]":dohy224a]na koji to način su bili prinuđeni da kupe stanove u naselju bez adekvatne infrastrukture?

Još pitaš. Pa zar bi jeftinije prošli u BnV ili po NBG (izuzev šake smrdljivih demituša, Stepe koji su relativno skoro realizovani, pritom uglavljeni na postojeću infrastrukturu)? Daj molim te... Najjeftiniji su stanovi po takvim zabitima - širom naprednog grada. E vidiš umesto toga trebalo je nuditi jednako jeftine stanove u planiranim mesnim zajednicama.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=805997#p805997:gs73c3nh je napisao(la):
Express » 22 Dec 2020 16:31[/url]":gs73c3nh]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=805986#p805986:gs73c3nh je napisao(la):
solecar » 22 Dec 2020 04:03 pm[/url]":gs73c3nh]na koji to način su bili prinuđeni da kupe stanove u naselju bez adekvatne infrastrukture?

Još pitaš. Pa zar bi jeftinije prošli u BnV ili po NBG (izuzev šake smrdljivih demituša, Stepe koji su relativno skoro realizovani, pritom uglavljeni na postojeću infrastrukturu)? Daj molim te... Najjeftiniji su stanovi po takvim zabitima - širom naprednog grada. E vidiš umesto toga trebalo je nuditi jednako jeftine stanove u planiranim mesnim zajednicama.
Naravno da pitam. Ali ne zato što sam neupućen, nego da bi se neke stvari razjasnile. Znam da će sada neki reći kako sam nesaosećajan ili kako ne razumem situaciju i sl.
Dakle, odgovor je upravo onaj kakav sam i očekivao da će da bude, čime su moja razmišljanja samo potvrđena. Dakle, niko nikoga nije u celoj ovoj situaciji ucenjivao, već su ljudi samostalno doneli odluku. Izabrali su da prođu jeftinije, a to, kao što kažeš ne može da bude u BNV ili NBG. I ne vidim uopšte kakva je odgovornost grada što su jeftiniji stanovi tu gde jesu. Pa ne treba grad da bude socijalna ustanova. Grad jeste kriv što su neki delovi grada zapušteni, ali isto tako je i narod sedeo skrštenih ruku i puštao da to tako prolazi. Po ko zna koji put ponavljam, da je narod insistirao da se izgradi adekvatna infrastruktura, pa tek onda kupovao stanove, i te kako bi se poradilo na tome. Verovatno bi i sam grad promenio politiku uređenja grada. Tako onda ne bi ni stan bio po toj ceni. E, i u tom slučaju bi građani mogli da insistiraju da se spusti cena, jer kad prodaja ide loše, samo tržište će naterati da se spuste cene, jer ko je lud da mu propadaju stanovi. Nije to voće i povrće pa da će radije da ga bace kad istruli, nego da snize cenu. Ali ne, neki vide samo cenu i ništa drugo ni ne gledaju. Pa se posle češu kada nemaju adekvatnu infrastrukturu, pa kada se nema vrtić ili nije dovoljna samo jedna škola... A od prevoza može samo minibus. A realne potrebe su solo vozilo, minimum. Zato ćemo do daljneg i imati raznorazne Kaluđerice, Padine, Vračare... Kaluđericu sam uzeo kao primer kao je pogrešno i to što se pušta pojedincima da individualne kuće i dvorišta šire tako da mogu maltene jedniu drugima da gledaju u kupatilo ili dnevnu sobu.
 
Pojedini polasci linije 60 saobraćaće od ponedeljka, 28. decembra, izmenjenom trasom pored Muzeja savremene umetnosti i nosiće oznaku 60L, saopšteno je iz Sekretarijata za javni prevoz.

Da bi se obezbedila bolja povezanost Muzeja savremene umetnosti sa ostalim linijama javnog prevoza i na taj način olakšao dolazak zaposlenih na posao, a ujedno i zainteresovanim posetiocima omogućio bolji pristup ovoj ustanovi, promenjena je trasa polazaka sa linije 60 u periodu od 12 do 14.30 časova, kao i od 17 do 20 časova, koji će pod oznakom 60L prolaziti pored Muzeja, gde će imati i stajalište u oba smera kretanja.

Trasa nove linije, u smeru prema terminusu „Novi Beograd (Toplana)” je sledeća: Zeleni venac – Jug Bogdanova – Pop Lukina – Brankov most – Bulevar Nikole Tesle – Ušće (pored Muzeja savremene umetnosti) – Ušće (ispod Brankovog mosta) – Sajmište (kružni tok) – Staro sajmište – Zemunski put – Brodarska – Savski nasip – Jurija Gagarina – Milentija Popovića – Milutina Milankovića – Antifašističke borbe – Savski nasip – Novi Beograd (Toplana).

U smeru prema terminusu „Zeleni venac” trasa je sledeća: Novi Beograd /Toplana/ – Savski nasip – Jurija Gagarina – Savski nasip – Zemunski put – Brodarska – Staro sajmište – Sajmište (levo prema Ulici Ušće ispod Brankovog mosta) – Ušće (pored Muzeja savremene umetnosti) – Ušće (pored Parka prijateljstva) – Bulevar Nikole Tesle – Brankov most – Brankova – Zeleni venac.

izvor: beograd.rs
 
Praktično je ovo stara trasa linije. A i postavlja se pitanje koliko će to značiti posetiocima, kada je red vožnje prilagođen zaposlenima u muzeju.
 
Pre nekih godinu dana sam se vozio 60icom (pisao sam o tome) i jedan putnik i vozač su pričali kako neki poznanik putnikov želi da otvori peticiju za prooduženje linije 60, na šta je vozač podržao ideju. Izgleda da od toga do sada nije bilo ništa, bar ono što ja znam.
Gradske vlasti su pllanirale da ukinu ovu liniju, ali od toga nema ništa ovom novom devijacijom 60L, a i stanovnici Bloka 18 su se žestoko protivili ovome.
 
da li bi bila moguca kruzna linija bg voza batajnica - zemun polje - zemun - tosin bunar - nbg - prokop - rakovica - knezevac - kijevo - resnik - ostruznica - surcin - batajnica? ne mogu osmisliti bolji nacin povezivanja ostruznice i surcina sa bg vozom, posto bi bilo preveliko kruzenje

Sent from my A5_Pro using Tapatalk
 
Pitanje je ko bi iz Surčina išao u grad preko Batajnice ili Rakovice. Previše je to kružno nažalost za ekonomsku ili putničku opravdanost. Da imamo neki veliki industrijski centar negde u Surčinu, pa da kažemo da će ići tamo ljudi iz Batajnice ili iz Rakovice, možda bi i imalo smisla. Ovako teško.
 
zs surcin takodje opsluzuje dobanovce, gde se nalazi neka industrijska zona, mada ne znam koliko je velika

Sent from my A5_Pro using Tapatalk
 
a takodje ne postoji veza sa prokopom u surcinu i ostruznici

Sent from my A5_Pro using Tapatalk
 
Predlog za produzenje linije 404 - Bela Reka - Ralja (Drumine).Linija bi isla preko zeleznicke stanice u Ralji do okretnice na Druminama.Stim bi se uspostavila dva nova stajalista kod skole i groblja. Tako da bi deca i stariji ljudi koji zive na Druminama i okolini mogli koristiti ovu liniju do skole i doma zdravlja.Mislim da ovaj predlog nije nemoguc, zato sto ne trazi prevelika ulaganja.Linija bi imala isto jedno vozilo dnevno ali bi imala vise na znacenju i bila bi malo punija u smislu putnika.
 
Tako da neka razmisle o ovom predlogu za liniju 404 za njeno eventualno produzenje do Ralje.Ona bi dalje ostala isto lokalna linija.
 
Vrh