Šta je novo?

Gradske linije javnog saobraćaja - Predlozi, rešenja

Проблем је што све линије које иду у центар из истог смера иду на исто место и преседања су нереално тешка. То може да се реши продужавањем линија, или спајањем неких. Типа спајање 27 и 15.
А што се тиче Краља Милана, биће супер ако оставе тамо бар 29 и 31 када уведу електробусе, зато што ће без тога бити хаос
 
Problem na nivou celog grada je nedostatak sistema.Idealno bi bilo da u naseljima sa vise linija imamo 2 tipa linija:
1)kraca linija sa manje autobusa ( solo) koja bi vozila do okretnice gde se preseda

2)duza linija sa duplim autobusima I vecim brojem vozila koja vozi do tacke gde najveci deo stanovnika funkcionise

Konkretno za Mirijevo:
Gasenje 25p

Linija preko mirijevskog bul. trasom do trga ili slavije kako je kolega forumas napisao.

74 do o.stadiona.

27e do d stanice ili pancevackog

27 tekucom trasom

Za liniju 20 u sto skorijoj buducnosti da se uspostavi veza izmedju njene okretnice u VML I bul P Dapcevica. I ispeglati joj trasu izmedju sumica I ustanicke

46.da se prebaci na nbg do BAS

83 do uciteljskog naselja/pljevaljske+ neku liniju sa poteza 300

22 da bude autobuska

21 ponovo do trga ,a vozila sa 22 na ovu liniju I na 29

79 do cvetka,a 309 do okretnice 77

Lokalna (mirijevska ) linija koja ce da vozi preko ustanicke ,sumica do uciteljskog naselja ili krusevacke (okrt 22)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=783275#p783275:qecoctll je napisao(la):
solecar » Пон Окт 12, 2020 8:33 pm[/url]":qecoctll]Misliš Kralja Milana?
Да, Краља Милана :mrgreen:
 
Takodje sam mišljenja da treba aktivirati pljevaljsku, ali ne verujem da će se ikada desiti, jednostavno pregazilo je vreme. Mora da se ide u korak sa fensi centrima, eto nove okretnice ispod gazele.
 
Sta mislite da se trasa linije 51 usled novih informacija koje je postavio @Joca28 u vezi okretnice Tc mostar na temi okretnice.

51 Bele vode -pogon Kosmaj ( autoputem kao linija 70)

Ukinula bi se linija 38l ,dok bi se ovom linijom dobilo sledece

a) alrernativa liniji 50 ka cukarici

b)bolji prevoz za VML ,ljude koji se lastom voze do Sumica,Konjarnjika I poteza 300
 
Ја сам за, али уз то да преседање код Плавох моста буде нормално, тј стајалиште у смеру ка Космају ближе ка Мосту
 
Sve zavisi iz kog se ugla gleda. Rovinjska bi rasterala putnike koji koriste 70 do Medaka (do stajališta Toplice Milana). I dalje ne postoji veza sa gradom u Mokroluškoj, samo iz grada i to od Šumica (38).

Ne postoji ni minibus od Šumica do Medaka 3 preko Koreničke, pretpostavljam da bi bilo moguće produžiti 26L. Možda ovako:

26L Voljvode Vlahovića-Veljko Vlahović-Medaković III-Korenička-Šumice
38 Mostar-Prokop-Šumice-Veliki Mokri Lug
51 Bele Vode-Medaković II /Mokroluška/
70 Aerodrom Beograd "Nikola Tesla"-Sava Centar-Mostar-Autokomanda-Kosmaj-RK "IKEA"

Kad se uradi tunel ispod Topčidera najbolje bi bilo 51 i 55 proterati kao eksprese. Za Mostar postoji prevoz i od B.Brda i od Konjarnika.

Problem Mokroluške biće rešen njenim produženjem do Dušanovca kada će autobus u oba smera moći da vozi do Medaka III ili Jerkovića. To je neizbežno, kao i pretvaranje 30 u minibus. Da je mozga, ta veza bi bila odavno gotova, zgrade izgrađene i 31 pocepana na 31A Konjarnik i 31B Medaković III. Sada je nezgodno jer 38L umesto da svrati u Mokrolušku on se zapravo udaljava pokrivši Ustaničku. Svi autobusi voze u jednom smeru, i to ne ka Mostaru a presedanje je očajno rešeno fragmentovanjem stajališta, slabim alternativama. Najjača veza je 29+17, a trole pouzdane ko lažov. Poremete se pa tako voze ceo dan bez korekcije vremena u Medaku III. Nekad ih dugo nema. Posle ako se odlučiš za 17 70 ti ode iza leđa, a 17-ice beže za garažu, baš tamo gde ti ideš. 50+49 je noćna mora. Ima mnogo alternativa, i to veoma loših. Taj deo grada je saobraćjno izuzetno loše rešen što je posledica nezgodne putne mreže.

Dakle ukoliko se Toplice Milana ukine zbog Rovinjske onda 51 do Mokroluške a 38 preko Ustaničke i Prokopa do Mostara. S mostara bi pomagala 36, a mogla bi i sama biti pojačana ukoliko skoči patronaža. 30 je nezgodna jer bi dosta ljudi prešlo na brži 51.

Mislim da se većim brojem aerodromskih antibiotih linija neće mnogo postići, no frekventnijoj izmenjenoj 70 mogu još neke jače linije da se pridruže poput 35, 46, 89, uz to da se pretvore u zglob (46 kada za to bude bilo tehničkih uslova produženjem Južnog Bulevara).
 
Zasto posle zavrsetka Savskog trga ne bi bus trojka isao do Slavije i okretao gde okrece A1? Postoje mogucnosti i bolje nego da okrece ispod gazele.

Sent from my SM-G930F using Tapatalk
 
igor989":neenpa5f je napisao(la):
Zasto posle zavrsetka Savskog trga ne bi bus trojka isao do Slavije i okretao gde okrece A1? Postoje mogucnosti i bolje nego da okrece ispod gazele.

Sent from my SM-G930F using Tapatalk
3A je privremena linija do zavrsetka savskog trga, jer ne moze tramvaj 3 da saobraca bez jako velikih kruzenja po nbg. ali ja sam mislila da bi se tu mogli okretati 511 i 601 kod okretnice u kralja milutina, posto su te linije gradskog tipa cak iako idu do predgradja. 551, 860 i 860I bi mogli isto tu.

Sent from my A5_Pro using Tapatalk
 
3A jeste privremena, al nažalost ta privremenost ima da traje jedno tri godine kad se sve sabere, a 3-jka, kao tramvaj, jako je korisna linija. Ako je i puste kad se spoje Nemanjina i Savska, može da ide samo do Topčidera, tako neke velike vajde od nje neće biti, a 3A će morati da nastavi sa radom.
 
Uradio sam reorganizaciju JGP u zoni Mokroluške i Toplice Milana. Ovo je unapređena verzija prethodnog posta.

Mokroluska.jpg


Varijante 17 i 31 pokrivaju Braće Jerković, odnosno Medaković III, 51 Medaković 3 preko Borivoja Stevanovića ili Kosmaj ukoliko se ista produži do tamo, Ako 51 ide do Kosmaja onda 31B levo s mosta do Medaka III. Dok se ne reši problem dvosmernog kretanja Mokroluškom 51 možeprelaziti most pa trasom 70. Trajno rešenje bio bi podvožnjak kao što je prikazano na slici. U novom naselju levo od Tplice Milana, odnosno više produžetka Mokroluške mogu biti podignute kule do 30 spratova sa podzemnim garažama. Prateći sadržaji mogu biti pozicionirani u bloku omeđenom ulicama. Čazmanska (između EDB i baze "Voždovac") može biti produžena ispod mosta pored potstanice. 38 saobraća u oba smera Ustaničkom, dok su 51 i 70 ekspresi autoputem. 17B se od 17A odvaja kod stajališta Grčića Milenka. Tu je predviđen prelaz autoputa. Linije 38 i 70 koriste novo stajalište "Rovinjska" u smeru ka periferiji, pa je samim tim postojeće stajalište "Toplice Milana" suvišno. Umesto njega dva nova stajališta, u oba smera koristi linija 51.

Lastine linije nisam ucrtao, mada i bez podvožnjaka u slučaju planiranog produžetka Mokroluške (spajanje sa UMP-om) 461 može samo svraćati u Šumice da bi nastavio preko mosta, pa pravo Mokroluškom do uključenja na autoput (za razliku od varijante 17 koja bi prelazila isti do Ustaničke). Može okretati bilo gde, na Mostaru, kod Galerije u BnV, u Prokopu. Može voziti i preko Prokopa mada bi njega ostavio na autoputu zbog ekspres karaktera. Drugim rečima linija bi vršila istu funkciju ekspresa od Vrčina do Šumica, dok bi produženje predstavljalo ekspres kroz Medaković.

Ili 462 i 463 da se pojačaju, i to bez svraćanja u Šumice. Ukoliko podvožnjak postoji onda mogu prolaziti u oba smera kroz Toplice Milana (ka gradu kroz podvožnjak, ka Vrčinu direktno do Rovinjske). Na taj način izbegavaju zastoj u Mokroluškoj do raskrsnice s V.Ilića, odnosno na mostu.

Ovo je moguće izvesti i na skromniji način, no osnova je odavno u planu. Dodat je podvožnjak jer je postojeće stanje prilagođeno a) automobilima i b) direktnijim ekspresima koji nažalost ne postoje.

Kratkoročno gledano, dovoljno je samo izgraditi kružni tok na raskrsnici sa Toplice Milana kako bi neka linija mogla da svrati dole. Autoput je daleko, i niko neće do Kosmaja ili Ikee da bi se vozio u krug jer je drugi smer izostavljen. Recimo 51 umesto da pravi krug preko Mokroluške u suprotnom smeru od ostalih autobusa može samo voziti do Koreničke, a terminirati u Toplice Milana. Nastavi do Koreničke pa okrene ka gradu jer se ne gubi mnogo kruženjem, a ulice trenutno nepokrivene ili loše pokrivene JGP-om dobile bi direktnu vezu sa gradom. To je ujedno i najjeftinije rešenje. Mada moguće je dodati i 19 od Mokroluške do Zvezdare (okretnica 28, 77). Na taj način bi 51 bio ekspres autoputem, a 19 metro fider.
 
Express sta mislis da se kao trenutno resenje uradi sledece

30- studentski trg /medakovic II ( produzenje od slavije do s. trga umesto 22a)

22-slavija( kralja milana nbs) -brace jerkovica (okretnica 26)

trasa linije: slavija -crveni krst- krusevacka- ustanicka- sumice- brace jerkovic

Linija bi bila autobuska sa ,a vozila bi bila sa sadasnje linije 22a.
 
30 spojiti sa nekom 43A da Kotež konačno dobije još jednu liniju a i 30 da dobije pravi smisao

83 produžiti do Šumica što je civilizacijski iskorak

19 vratiti i sa 31 produžiti do Ustaničke, ako se hoće, može se za dva dana naći rešenje gde gore da okretaju
 
горе нема места ни за постојеће линије, а не да се гузи још и 31

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=786422#p786422:1ot66u7o je napisao(la):
Nighthunter » 23 Окт 2020, 06:30[/url]":1ot66u7o]30- studentski trg /medakovic II ( produzenje od slavije do s. trga umesto 22a)

ово није лоше решење

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=786422#p786422:1ot66u7o je napisao(la):
Nighthunter » 23 Окт 2020, 06:30[/url]":1ot66u7o]22-slavija( kralja milana nbs) -brace jerkovica (okretnica 26)

trasa linije: slavija -crveni krst- krusevacka- ustanicka- sumice- brace jerkovic

22 треба да остане трола на оригиналној траси. али би мога да се врати 19 тако да настави од Шумица ка окретници 26 у Јерковићу. не мора много да се шири мрежа
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=786422#p786422:2f5lsxi4 je napisao(la):
Nighthunter » 23 Oct 2020 05:30 am[/url]":2f5lsxi4]Express sta mislis da se kao trenutno resenje uradi sledece

30- studentski trg /medakovic II ( produzenje od slavije do s. trga umesto 22a)

22-slavija( kralja milana nbs) -brace jerkovica (okretnica 26)

trasa linije: slavija -crveni krst- krusevacka- ustanicka- sumice- brace jerkovic

Linija bi bila autobuska sa ,a vozila bi bila sa sadasnje linije 22a.

U principu produženje 30 ne zvuči loše jer ipak je to linija koja je vozila do Kalemegdana na svakih 6 minuta. Ima ovde: viewtopic.php?f=18&t=3935&start=500#p626980

Mada mnogo toga se promenilo. Kroz Medakovićevu se danas i solo jedva provlači od obostrano parkiranih automobila, krivine na raskrsnicama Miška Jovanovića i Peka Pavlovića, Zaplanjske i Medakovićeve nisu nikad ispeglane pa zglobni pušer ne može da vozi (jedva i solo uspeva), a osim navedenog današnja 30 ispomaže 31 na deonici Hram-Dušanovac tako da je gužva kao u 31. Tu već pola ljudi izađe, neko uđe da bi skoro svi izašli u Umljenovićevoj. Stanari lamela u Medaku II normalno koriste izuzetno sporu i nepouzdanu 29, dok je 30 svedena praktično na retko korišćenu alternativu.

Stoga dolazimo do paradoksa da treba da se produži na oba kraja, što u postojećem obliku teško može biti izvedeno. Sad mi pade na pamet da se 17 i 31 ne cepaju zbog Medaka i Jerkovića, već da zglob 30 vozi za Medak III kroz Medak II (Mokroluškom, Borivoja Stevanovića) a ekspres 51 do Jerkovića i to kroz deo Mokroluške u zoni lamela u Medaku II.

Trenutno je, usled ograničene infrastrukture najoptimalnije produžiti postojeću liniju uz pojačanje takta sa 15 na 10min, broj vozila povećati sa 3 na 8 uz obavezno uklanjanje automobila u Medakovićevoj (nekad zakasni jer ne može da prođe na 150m od terminusa). Mada bojim se da će gužve biti nesnosne jer bi alternativa 29 i 31 ipak trebalo da bude zglobna.

Što se 22 tiče mislim da bi previše vijugala. Prvo i prvo 29 pretvoriti u zglob. 21 i 22 se mogu spojiti u 21, pa produžiti do Mostara preko Autokomande i Prokopa. Takva linija fidovala bi zglobne 29 i 31 i spojila Kruševačku sa Ustaničkom. Drugim rečima deo putnika koji sada preseda na 29 prešao bi na 31 ukoliko putuju do Slavije ili dalje. Kasnije bi, produženjem Mokroluške bilo tehnički moguće 30 pretvoriti u zglob (poput 31), a produžiti ka SRC Dorćol i Medaku 3, i to kroz Borivoja Stevanovića. Alternativno, tada bi bilo moguće 21 proterati Kruševačkom do Prokopa, 22 do Zvezdare (okretnica 28/77) preko Cvetka (Zvezdara, okretnica 55), a na drugi kraj ka Medaku II.

Evo kako bi ta varijanta izgledala u zoni Medaka II.

 
U vezi naselja Altina: Postoji li mogućnost da se linije 18 i 83 produže do Altine zbog povećanog broja stanovnika. Potrebne su još neke linije gradskog prevoza osim linije 81L. (Gordana) Izvor: Studio B

Iz Sekretarijata za javni prevoz su nam odgovorili sledeće:

Predmetni zahtev razmatran je više puta ali zaključak je uvek bio isti, nisu ispunjeni saobraćajno tehnički uslovi. Takođe, predmetno produženje negativno bi uticalo na funkcionisanje ovih ionako preopterećenih linija. Iz istog razloga je linija broj 707 promenila trasu ka Zemun polju preko naselja Altina kako bi javnim prevozom bio pokriven i ovaj deo naselja Altina koji do tada nije bio opslužen linijom broj 81.

Vidim malo drskosti, uz providno mešanje politike u ovu oblast. Kao prvo, ima mesta za okretanje kroz naselje, jer ni 81 nema pravu okretnicu tj čeka vreme u ulici. Drugo, sledi vraćanje zemljišta gde je okretnica 18, 83. Samo, pošto je djp u pitanju, pre je očekivati neko bez veze rešenje, da prebace 18 za Borču. :) šteta ne može do Resnika.

Inače, sećam se muke da se 605 produži sa Ledina, gde je djp godinama vrtela istu priču, ne postoje tehnički uslovi i onda nakon posete funkcionera jedne stranke, naprasno menjaju izjavu, uvidom u potrebe gradjana, terena, linija se produžava do bloka 45.
 
Главна ствар: саобраћајне потребе на траси једне линије треба дужином целе трасе да буду отприлике исте. Чињеница је да је на линији 18 потреба између Медаковића и Земуна много већа него до Алтине. Да би се задржао овај интервал (који је на садашњој траси и више него потребан) потребно је додати гомилу зглобних аутобуса које ГСП нема. 81 и 81Л свакако, чак и заједно гледано, иду три пута ређе него САМО 18.
Притом, постоје карте за преседање, тако да не видим проблем преседања са 81 и 81Л (посебно зато што се њима реално може доћи до много линија, што није случај са многим другим насељима).
Ја мислим да је продуживање лоша идеја и да људи са Алтине треба да се боре за то да 81 и 81Л иду чешће, или евентуално буду продужени до негде (раније је био план да 81Л иде до Железничке станице Нови Београд, то би и сада било супер, посебно због отварања нове аутобуске станице).
 
Sto se tice Altine postoje dva resenja.

1)da se 81l skrati ali da okrece kod jos neke okretnice.Recimo do okretnice novi grad trasom 18 pa pored doma zdravlja i onda do okretnice trasom 45. Time bi i dalje isla do backe ,ali bi dobili mogucnost da presednu na 45,78,15.Jos bi i dobili i priliku da koriste bg voz u onim polascima kad vozi samo do Zs Zemun.

Sa ove krace linije skinuti deo vozila i pojacati ali da nova 81 ide do bus/zel stanice Nbgd ili do okretnice blok 70a gde je nekad isla.

Odnos vozila na dve linije:
Sad: 81(3)+81l(3)
Posle izmene: 81(6)+81l(2)

2)Ako ukljucimo u pricu info da se backa gasi onda je moguca sledeca kombinacija. 81 postaje jedna linija koja vozi dalje od pohorske.18 ce tesko kao dupli da okrece po Altini.Za nju je mozda resenje da produzi do gl post centra pa do okretnice novi grad.

Ostaje 83 za koju su zainteresovani gradjani Altine ,ali i Sumica /ustanicke. Ako bi nova 83 bila Altina /Sumice pored jos nekog dodatnog vozila potrebno je i ubrzanje trase. To se moze postici rokadom 83 i 84 gde bi 83 isla bulevarom nikole tesle.
 
6 vozila na trasi od Altine do 70A u ovim okolnostima je bas nezgodno. On prolazi kroz najmanje 3 raskrsnice gde bas cesto bude guzva. Prvo kad prelazi sa Altine u Zemun kod Poste, onda kod Vatrogasnog doma u Zemunu i na kraju potez od Opstine NBGD do 70A gde smo svi svedoci kakve su guzve svakog dana.
 
Шта мислите о овоме да линије 37 и 53 замене трасе од Мека до Видиковца/Кнежевац? Трасе би биле потпуно исте до поменутог места. Приметио сам следеће:
1. 23 и 53 се поклапају од Београђанке па до последње станице 12 километра.
2. 37 и 50 се поклапају од Бановог Брда па малтене до Миљаковца(37 купи путнике до тог дела града).
3. Становници Старе Раковице више користе до града 59 него 37, а 37 користе најдаље до Сајма.
4. Већ скоро 30 година не постоји веза Благоја Паровића-Стара Раковица-општина, за коју сматрам да треба да постоји.

Овом ротацијом се не би изгубило много, а преседење где не постоји више директна веза(Кнежевац-Жарково/Трг Републике и Видиковац-Зелени Венац) би било доступно и то на више локација. Овако би изгледало после промене, а 23 и 50 ОСТАЈУ ПОТПУНО ИСТЕ:

Благоја Паровића:
23-Патријарха Јоаникија-Видиковац
53-Пилота Михајла Петровића-Општина-Биг Тц-Кнежевац(траса садашње 37)

Жарково, Церак из правца града:
37-Видиковац(траса садашње 53)
50-Пилота Михајла Петровића-Општина итд. својом редовном трасом

Стара Раковица:
50-Церак-Жарково-Баново Брдо
53-Скојевско Насеље-Кошутњак-Баново Брдо итд. својом редовном трасом

Видиковац:
23-Скојевско Насеље-Кошутњак-Баново Брдо итд. својом редовном трасом
37-Церак-Жарково-Баново Брдо итд. својом редовном трасом

Што се тиче броја возила, на 37 остаје исти број возила или једно возило мање(пребацује се на 504, при чему 504 има интервал на 12-13 минута), а на 53 се додаје 1 или евентуално 2 возила, да би се одржао садашњи интервал.
 
Тиме се ништа неће постићи, 52 и 53 ће ићи заједно дуго, притом је 37 у Жаркову и више него потребна. Она иде често, и бесмислено је пребацивати је да иде заједно са 23 кроз шуму, на штету људи из Жаркова.
 
Нажалост, 53 сви гледају као испомоћ 23. 53 мора да има зглобна возила а Раковици је потребна још једна зглобна линија и то не мора да буде 53 може и 89. Ја сам за овакав предлог али кроз Маричку. С тим што би се ка Петловом брду морало увести деснл скретање за аутобусе из ПМП у Маричку.

Послато са Mi 9T помоћу Тапатока
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=786889#p786889:3od7krra je napisao(la):
Fića » Суб Окт 24, 2020 2:07 pm[/url]":3od7krra]Тиме се ништа неће постићи, 52 и 53 ће ићи заједно дуго, притом је 37 у Жаркову и више него потребна. Она иде често, и бесмислено је пребацивати је да иде заједно са 23 кроз шуму, на штету људи из Жаркова.
Нисам мислио да замене трасе између Пожешке и Кнеза Вишеслава, него да 37 иде из правца Кнеза Вишеслава настави право кроз Патријарха Јоаникија до окретнице на Видиковцу, а 53 скрене лево у Пилота Михајла Петровића и трасом садашње 37 и 504 до окретнице у Кнежевцу.

37 остаје кроз Жарково и Церак, а 53 остаје кроз Благоја Паровића и Кошутњак, а због огромног поклапања сам предложио ротацију.
 
Аааа, извињавам се. Разумем сада. Можда и јесте добра идеја, не знам колико би се свидело људима из Раковице да остану само са линијом до Зеленог венца, али чињеница је да је 37 проблематична и да се бесконачним додавањем соло аутобуса ништа неће постићи.

А генерално што се тиче 53, ја мислим да је најбоље да она постане експрес и прескаче Механу, Радничку, Руску, Пионирски град, Луке Војводића и Милоја Закића. Да, тиме ће теоретски 23 бити оптерећенија, али ће део њених људи са Видиковца прећи на бржу варијанту која нема гомилу стајалишта.
 
Vrh