Uradio sam reorganizaciju JGP u zoni Mokroluške i Toplice Milana. Ovo je unapređena verzija prethodnog posta.
Varijante 17 i 31 pokrivaju Braće Jerković, odnosno Medaković III, 51 Medaković 3 preko Borivoja Stevanovića ili Kosmaj ukoliko se ista produži do tamo, Ako 51 ide do Kosmaja onda 31B levo s mosta do Medaka III. Dok se ne reši problem dvosmernog kretanja Mokroluškom 51 možeprelaziti most pa trasom 70. Trajno rešenje bio bi podvožnjak kao što je prikazano na slici. U novom naselju levo od Tplice Milana, odnosno više produžetka Mokroluške mogu biti podignute kule do 30 spratova sa podzemnim garažama. Prateći sadržaji mogu biti pozicionirani u bloku omeđenom ulicama. Čazmanska (između EDB i baze "Voždovac") može biti produžena ispod mosta pored potstanice. 38 saobraća u oba smera Ustaničkom, dok su 51 i 70 ekspresi autoputem. 17B se od 17A odvaja kod stajališta Grčića Milenka. Tu je predviđen prelaz autoputa. Linije 38 i 70 koriste novo stajalište "Rovinjska" u smeru ka periferiji, pa je samim tim postojeće stajalište "Toplice Milana" suvišno. Umesto njega dva nova stajališta, u oba smera koristi linija 51.
Lastine linije nisam ucrtao, mada i bez podvožnjaka u slučaju planiranog produžetka Mokroluške (spajanje sa UMP-om) 461 može samo svraćati u Šumice da bi nastavio preko mosta, pa pravo Mokroluškom do uključenja na autoput (za razliku od varijante 17 koja bi prelazila isti do Ustaničke). Može okretati bilo gde, na Mostaru, kod Galerije u BnV, u Prokopu. Može voziti i preko Prokopa mada bi njega ostavio na autoputu zbog ekspres karaktera. Drugim rečima linija bi vršila istu funkciju ekspresa od Vrčina do Šumica, dok bi produženje predstavljalo ekspres kroz Medaković.
Ili 462 i 463 da se pojačaju, i to bez svraćanja u Šumice. Ukoliko podvožnjak postoji onda mogu prolaziti u oba smera kroz Toplice Milana (ka gradu kroz podvožnjak, ka Vrčinu direktno do Rovinjske). Na taj način izbegavaju zastoj u Mokroluškoj do raskrsnice s V.Ilića, odnosno na mostu.
Ovo je moguće izvesti i na skromniji način, no osnova je odavno u planu. Dodat je podvožnjak jer je postojeće stanje prilagođeno a) automobilima i b) direktnijim ekspresima koji nažalost ne postoje.
Kratkoročno gledano, dovoljno je samo izgraditi kružni tok na raskrsnici sa Toplice Milana kako bi neka linija mogla da svrati dole. Autoput je daleko, i niko neće do Kosmaja ili Ikee da bi se vozio u krug jer je drugi smer izostavljen. Recimo 51 umesto da pravi krug preko Mokroluške u suprotnom smeru od ostalih autobusa može samo voziti do Koreničke, a terminirati u Toplice Milana. Nastavi do Koreničke pa okrene ka gradu jer se ne gubi mnogo kruženjem, a ulice trenutno nepokrivene ili loše pokrivene JGP-om dobile bi direktnu vezu sa gradom. To je ujedno i najjeftinije rešenje. Mada moguće je dodati i 19 od Mokroluške do Zvezdare (okretnica 28, 77). Na taj način bi 51 bio ekspres autoputem, a 19 metro fider.