Express
Advanced
- Učlanjen(a)
- 05.11.2011.
- Poruke
- 2.342
- Pohvaljen
- 3.000
Odgovor bv5156 na pitanje sa teme o autobusima.
U pitanju je kombinacija 59 i 52 (ne znam da li sada vidiš ispred zagrade) sa prečicom preko Vidikovačkog Venca i dalje normalnom trasom.
Poenta je da uhvati periferni segment postojeće 52 koja bi posle otišla dole pravo niz Jablaničku u Bele Vode umesto 51 da fiduje metrobus (što je super za Vinograde i deo Vidikovca koji im gravitira jer 52 kruži preko Ace Joksimovića a postojeći 56 ih zaobilazi Ibarskom). Osim toga delovi Belih Voda oslanjajući se na 56 i 88 ne zavise u potpunosti od 51 (upravo su joj koridorske i pojele patronažu/otele putnike što u kombinaciji sa praksom koja diktira više slabijih linija rezultira viškom solo, tako da primer 51 može da se preslika širom grada na recimo 30, 35, 71) pa bi na taj način samo nekolicina putnika koja gravitira ka nekoliko stanica u Palisadskoj i Belom Vrelu kružila u slučaju mrzovolje na presedanje.
Izmenjena 56 bi premeštanjem na paralelnu trasu pokrila stajališta Toplana (ispred solitera kod Lidla paralelno sa stajalištem Kneževac koje trenutno koristi na Ibarskoj), Cerski Venac i Vinogradski Venac (nova između postojećih stajališta, Vrtić Plava Ptica ukinuta), jedino ne znam da li bi bilo bolje da se uvedu nova i kod pijace ili da svraća do okretnice Cerak Vinogradi? Stajalište Vidikovački venac u smeru ka Petlovom brdu bi preskakala radi uštede vremena, a ka gradu ne bi bilo uvedeno novo u istoimenoj ulici nakon skretanja levo (postojeće je u pravcu).
Takva 400m duža trasa sa dva stajališta više, manje bi uticala na perifernu deonicu 56-ice Petlovo Brdo-Žarkovo (21 umesto 18min ili 16,7% duže putovanje na deonici komotnijim i efikasnijim vozilima, kad se posmatra ceo poluobrt to je manje, malo ispod 7%), nego što je to trenutno slučaj sa perifernom deonicom 52 Cerak Vinogradi-Žarkovo sa kruženjem preko Ace Joksimovića (12min umesto 8min Trgovačkom ili čak 50% više). Kada pogledamo udaljenost od grada i praktično neupotrebljivu železnicu (čiji aktuelni režim rada obesmišljava uvođenje fidera, tj. hub&spoke sistema), kao i to da je postojeća 56 nešto brža a da je 56E postojala, Petlovo Brdo zaista i pored te "super 56-ice" zaslužuje i 56E sa normalnim zglobovima što bi i bilo izvodljivo ako uzmemo u obzir sve uštede nastale kaskadom običnih zglobova i proterivanjem solo.
Kapiš? Mislim, zašto držati solo 51 i 53 na grbači bez računice, uz to uklanjati i zglob sa 52 kad unapređenjem 23, 56 i 88 u još bolje "kvazi BRT" (veća vozila na normalnoj infrastrukturi) zglobove možeš kaskadom sačuvati i postojeće na 52, uz to i Solarise u ovom delu grada do njihovog povlačenja? Kako se metro bude širio tako će se metrobusi prebacivati na poprečne pravce, a standardni zglobovi na fidere i ćao. Tako dobijaš odličnu robusnu mrežu o kojoj trenutno možeš samo da sanjaš.
U pitanju je kombinacija 59 i 52 (ne znam da li sada vidiš ispred zagrade) sa prečicom preko Vidikovačkog Venca i dalje normalnom trasom.
Poenta je da uhvati periferni segment postojeće 52 koja bi posle otišla dole pravo niz Jablaničku u Bele Vode umesto 51 da fiduje metrobus (što je super za Vinograde i deo Vidikovca koji im gravitira jer 52 kruži preko Ace Joksimovića a postojeći 56 ih zaobilazi Ibarskom). Osim toga delovi Belih Voda oslanjajući se na 56 i 88 ne zavise u potpunosti od 51 (upravo su joj koridorske i pojele patronažu/otele putnike što u kombinaciji sa praksom koja diktira više slabijih linija rezultira viškom solo, tako da primer 51 može da se preslika širom grada na recimo 30, 35, 71) pa bi na taj način samo nekolicina putnika koja gravitira ka nekoliko stanica u Palisadskoj i Belom Vrelu kružila u slučaju mrzovolje na presedanje.
Izmenjena 56 bi premeštanjem na paralelnu trasu pokrila stajališta Toplana (ispred solitera kod Lidla paralelno sa stajalištem Kneževac koje trenutno koristi na Ibarskoj), Cerski Venac i Vinogradski Venac (nova između postojećih stajališta, Vrtić Plava Ptica ukinuta), jedino ne znam da li bi bilo bolje da se uvedu nova i kod pijace ili da svraća do okretnice Cerak Vinogradi? Stajalište Vidikovački venac u smeru ka Petlovom brdu bi preskakala radi uštede vremena, a ka gradu ne bi bilo uvedeno novo u istoimenoj ulici nakon skretanja levo (postojeće je u pravcu).
Takva 400m duža trasa sa dva stajališta više, manje bi uticala na perifernu deonicu 56-ice Petlovo Brdo-Žarkovo (21 umesto 18min ili 16,7% duže putovanje na deonici komotnijim i efikasnijim vozilima, kad se posmatra ceo poluobrt to je manje, malo ispod 7%), nego što je to trenutno slučaj sa perifernom deonicom 52 Cerak Vinogradi-Žarkovo sa kruženjem preko Ace Joksimovića (12min umesto 8min Trgovačkom ili čak 50% više). Kada pogledamo udaljenost od grada i praktično neupotrebljivu železnicu (čiji aktuelni režim rada obesmišljava uvođenje fidera, tj. hub&spoke sistema), kao i to da je postojeća 56 nešto brža a da je 56E postojala, Petlovo Brdo zaista i pored te "super 56-ice" zaslužuje i 56E sa normalnim zglobovima što bi i bilo izvodljivo ako uzmemo u obzir sve uštede nastale kaskadom običnih zglobova i proterivanjem solo.
Kapiš? Mislim, zašto držati solo 51 i 53 na grbači bez računice, uz to uklanjati i zglob sa 52 kad unapređenjem 23, 56 i 88 u još bolje "kvazi BRT" (veća vozila na normalnoj infrastrukturi) zglobove možeš kaskadom sačuvati i postojeće na 52, uz to i Solarise u ovom delu grada do njihovog povlačenja? Kako se metro bude širio tako će se metrobusi prebacivati na poprečne pravce, a standardni zglobovi na fidere i ćao. Tako dobijaš odličnu robusnu mrežu o kojoj trenutno možeš samo da sanjaš.