Šta je novo?

Gradske linije javnog saobraćaja - Predlozi, rešenja

Па тренутно није баш тако у пракси. Често је 95 бржи од свих осталих трамваја па је избор већег броје путника.
 
Da, da, izvan špica tih od pola sata, sat to jeste istina, pogotovu za desna skretanja. Takođe autobusi Solaris ubrzavaju od 0 km/h do 50 km/h za par sekundi, a vozači se takođe i lože da ih gaze. Na primer tramvaj od kada je bio uveden pa do 1992 godine, to se divljalo samo tako na Novom Beogradu sa tramvajima od strane vozača tramvaja. Svi su razvijali 50km/h, 60 km/h za par sekundi od 0 km/h kao sada Solarisi, a i bilo je manje nekih semaforizovanih rskrsnica kao ta što kaže @Trejsi kod Bulevara Zorana Đinđića i ulice Milentija Popovića. Zato što ta saobraćajnica Bulevar Zorana Đinđića nije ni bila tada izgrađena.
Tačno je da ovi autobusi Solaris dobro koče i lako ubrzavaju što da je vozaču veću sigurnost u vožnji, zato i treba autobuse izmestiti tamo gde tramvaja nema. Tako je najracionalnije.

Bez obzira na sve, liniju 95 treba udaljiti od trase tramvajskih linija jer se oko 85 % trase poklapa bespotrebno sa tramvajima na Novom Beogradu, a pogotovu u ulici Milentija Popovića gde autobus ide po šinama i rupama.
 
Па ваљало би семефоре боље подесити за трамваје у Јурија Гагарина, пошто стајање на сваком семофору заиста одужи овај пут. Истина, нисам се годинама возио трамвајем на овој релацији, али (када нису гужбе на раск ОБригара и ЈГагарина) се сећам да смо често радије седали у 95. пошто генерално брже дође до хајата. Узмите ово мишљење са резервом пошто сада и нисам релевантан.

Додуше не знам шта би то учинило за гужбу у саобраћају ако би се испресецао зелени талас за возила пошто их доста има.
 
Prošle nedelje sam prvi put video 38 na svojoj produženoj trasi, skretala je levo iz Miloševog kladenca u Nikole Grulovića, ko god da je to smislio očigledno nikad nije video tu raskrsnicu uživo. Sreća što nikog drugog nije bilo u raskrsnici a i tako je malo falilo da mora da ide i u rikverc. A daleko od toga i da je ceo taj Milošev kladenac pogodno mesto za sav saobraćaj koji tuda prolazi.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=386197#p386197:3az74wmq je napisao(la):
DusanBG » Нед Мај 15, 2016 11:35 am[/url]":3az74wmq]Па ваљало би семефоре боље подесити за трамваје у Јурија Гагарина, пошто стајање на сваком семофору заиста одужи овај пут. Истина, нисам се годинама возио трамвајем на овој релацији, али (када нису гужбе на раск ОБригара и ЈГагарина) се сећам да смо често радије седали у 95. пошто генерално брже дође до хајата. Узмите ово мишљење са резервом пошто сада и нисам релевантан.

Додуше не знам шта би то учинило за гужбу у саобраћају ако би се испресецао зелени талас за возила пошто их доста има.

Жртвовао бих зелени талас зарад функционалности трамваја, мада би предност трамваја ишла у прилог томе што се поклапа са главним током аутомобила.
 
15 minuta traje putovanje tramvajem od ulice Milentija Popovića do ulice dr Ivana Ribara na Novom Beogradu, a tako je oduvek. Što je sasvim pristojno vreme za 5km puta u gradu javnim prevozom.
 
Na NBG nigde ne traje dugo putovanje, to nije ni problem. VIše je to efekta kada tramvaj/sutobus stane na stanici, izgubi "red" za zeleni talas sa vozilma i odmah staje na sledećoj rasksnici na crveno svetlo. Tamo gde se poklapa pre/posle svake raskrsnice semofor. E to više nervira :)
 
Хвала на саветима.
Тако нешто сам и учинио. Проблем ми је како да поставим огромну слику (12.000 х 6.000 пиксела) у резолуцији 300 х 300 dpi.
Из упутства о постављању слика нисам схватио како да поставим "Сликетину" на Beobuild сервер а да "thumbnail" ставим у пост?!?!
 
Nepotrebna ti je toliko velika rezolucija, smanji na 2560:1230 ili neku jos manju. I onda idi na Imgur (topla preporuka) postavi sliku, kopiraj direktan link i postavi ovde izmedju
tagova (kliknes na img dugme da automatski napise).
 
Mислим да није толики проблем брзина путовања трамваја колико такт, њихово "ројење" на неким семафорима...

Чика Брано, можете у paint-у да умањите слику тако што притиснете Ctrl и W и онда смањите димензије висине и ширине са 100% на неку мању меру.
 
Предлог за проширење трамвајске мреже на Новом Београду

Под "одмах" у Ђирђа Станојевића продужити дво колосечну пругу од улаза у депо до Булевара Црвене армије, а у Булевару Црвене армије додати и други колосек /црвена траса/.
Образложење: Блок 42 је релативно велики и за будућу аутобуску станицу биће потребна још једна трамвајска станица са друге стане, можда чак две. Поред оне у Милутина Миланковића код раскрснице са Антифашистичке борбе још једна на другом крју Вера код раскрснице са Шпанских бораца/Ђорђа Станојевића, друга код раскрснице са Марка Христића/Ђорђа Станојевића, па следећа код раскрснице са Црвене армије. Том трасом не само што доводимо трамвај до блокова 28,41 и 67 већ се ствара и алтернативна траса траси Јурија Гагарина-Антифашистичке борбе. Како сада тим потезом пролазе 4 трамвајске линије (7, 9, 11 и 13) требало би их ратавити на 2+2. Тиме би се омогућило да трамваји који долазе са моста преко Аде /жута траса/ стигну негде.
Друфа фаза продужити двоколосечну пругу до краја Ђорђа Станојевића и иза Лидла у простору ИМТ-а направити окретницу /зелена траса/. Ту би могла да у другој фази заврши линија 11 као и једна линија са моста преко Аде.
У трћој фази (тамо неке године) од окретнице код Лидла продужити кроз ИМТ и улице Јапанска и Европска до Др Ивана Рибара /плава фаза/. У Др И.Р. пругу провући ка Виноградској на исти начин како је провучена ка Сави. На крају спојити два крака кроз Др.И.Р. Оваквим трасирањем добијамо две паралелне трасе са попречним везама тако да практично увек постоји могућност саобраћаја од блокова 71/72 ка центу, аутобуској и железничкој станици, као и Бановом брду и раковици.

P.S. надам се да видите слику. Ако неко зна како болје поставити слику, послаћу му оригинал.
 
11 nikako skraćivasti. NA sadašnjoj trasi odlično funkcioniše , uz manu što ide retko. Samo je pojačati i bila bi još bolje iskorišćena. Linija 13 bi mogla da ide do zelene okretnice , obzirom da kroz Jurija Gagarina kao veza sa Banovim brdom i Čukaričkom padinom imamo 85 i 89.
 




68 DUNAV STANICA - BLOK 70A

Spajanje linija 67 i 68 u jednu liniju , uz izmeštanje linije kroz Španskih boraca , obzirom da će kroz Antifašističke borbe saobraćati mnogo frekfentnija elektro bus linija 1E (imaće 5 autobusa u odnosu na sadašnja 4 sa linije 67). Liniju bi održavao privatnik sa 7 vozila (ukupan broj vozila 67+68) , čime bi se dobio takt na 8 - 10 minuta , što je duplo bolje u odnosu na sadašnjih 22 - 25 minuta. Plus što bi se dobila i ušteda u vozilima za GSP.

71 PROKOP - ZELENI VENAC - LEDINE

Spajanje linija 36 i 71 u jednu liniju , uz izmeštanje linije kroz Evropsku (Japansku) , kako se ne bi gubuila veza tog dela grada sa Zelenim vencem. Liniju bi održavao privatnik sa 8 vozila (ukupan broj vozila 36+71). Iako sa BG: vozom može znatno brže da se stigne od Karađorđevog parka do Tošinog bunara , i ako linija na prvi pogled izgleda besmislena , poenta ovog spajanja je dobijanje direktne veze Slavije sa Zelenim vencem , Vojvođanske ulice sa Slavijom , pojačanje postojećeg pravca i bolja iskorišćenost predloženog pravca , obzirom da linija 36 gotovo uvek ima ne više od 5 ljudi.

72 ZELENI VENAC - AERODROM "NIKOLA TESLA"

Vraćanje linije na staru trasu , kroz Vojvođansku ulicu , čime se dobija brža veza sa Zelenim vencem , vraća se direktna veza Vojvođanske ulice sa Studentskim gradom i Fontanom , kao bitnom vezom za pomenuti deo grada. Na liniji bi saobraćao isti broj vozila kao na sadašnjoj trasi preko Bežanijske kose.

76 BLOK 70A - KOLONIJA B ZMAJ - KBC "BEŽANIJSKA KOSA"

Na liniji bi saobraćao isti broj vozila , sa istim redom vožnje , obzirom da je vremenski isto potrebno liniji da prođe kroz Koloniju B zmaj , kao na delu preko Bežanijske kose , sa koga bui se linija izmestila. Linija bi po dolasku do okretnice KBC "Bežanijska kosa" produžavala ulicom Joze Šćurle do Rode , DIS - a i TC Zmaj , odakle bi produžavala dalje ka Benzinskoj pumpi , srednjoj tehničkoj školi i stacionaru za autističnu decu , odakle bi ponovo ulazila u ulicu Joze Šćurle i vratila se okretnice KBC "Bežanijska kosa" , gde bi čekala vreme. Na ovaj način se dobija znatno bolja veza naselja Kolonija B zmaj sa gradskim prevozom.

77 ZVEZDARA - KBC "BEŽANIJSKA KOSA"

Na liniji bi saobraćao isti broj vozila , sa istim redom vožnje , obzirom da bi se linija izmestila kroz Bulevar Zorana Đinđića , koji je paralelan sa Bulevarom Mihajla Pupina , odnosno Pariske komune. Na ovaj način se na izmenjenom delu trase dobija znatno bolji prevoz , u odnosu na sadašnju delimičnu pokrivenost sa linijama 17 , 68 i 74. Konačno se dobija linija koja će ići celom svojom trasom kroz Bulevar Zorana Đinđića , za razliku od sadašnje situacije gde ideš u drugi deo grada u zavisnosti u kom delu bulevaraa stanuješ. Istovremeno se ne remeti ni gradski prevoz kroz Bulevar Mihajla Pupina , obzirom da se izmešta linija sa jednim od najlošijih taktova na pomenutom pravcu.

95 BORČA III - BLOK 70

Linija se skraćuje do bloka 70 , čime konačno ovaj blok dobija znatno bolji prevoz , a i dobro poznati problemi na liniji 95 se rešavaju. Dobija se ušteda od 7 vozila , čime se ne opterećuje Terazijski tunel. Linija bi osim skraćenja , saobraćala izmenjeno i pored hotela IN i zapadnog dela Belvila i garaže GSP - a , čime se dobija bolja veza za radnike GSP - a.

604 BLOK 70 - PREKA KALDRMA

Linija bi radila sa postojećim brojem vozila u ekspres režimu , čime bi se dobio veći broj polazaka. Produženjem linije do bloka 70 preko Bežanijlke kose , dobija se direktna veza Surčina i okolnih naselja sa Bežanijskom kosom i većim izborom linija za presedanje. Takođe , ne gubi se ni veza Ledina sa osnovnim školama na Bežanijskoj kosi. Takođe , ovom izmenom se omogućava i vraćanje linije 72 na staru trasu.

612 LEDINE - NOVA GALENIKA

Obzirom da linija na sadašnjoj trasi od Pohoeske do Bežanijskog groblja saobraća gotovo prazna , predloženom izmenom da saobraća preko Dr Huga Klajna i Nedeljka Gvozdenovića do Ledina , dobija se prevoz sa taktom od 45 minuta , čime se dobija koji polazak više , a istovremeno se dobija veza Surčina i okolnih naselja , Ledina i Bežanijske kose sa delom zemuna sa kojim treno ne postoji veza , plus što se dobija i veza sa Kvantaškom pijacom i Tempom.

708 BLOK 70A - PLAVI HORIZONTI - ZEMUN POLJE

Na liniji bi sve ostalo isto kao i do sada , osim što bi pokrivala deo trase na Bežanijskoj kosi kojim trenutno saobraća linija 76 , a koja bi se izmestila odatle.
 
Čime bi to bio osakaćen? Time što ne bi imao autobusku liniju do Zelenog venca već samo tramvaj 11? Ili možda zato što bi ostao bez linije do Preke kaldrme?
 
Sole samo jedna mala primedba, ne mozes deo Gandijeve, Imo Centar, i Blokove 61, 62, 63 i 64 ostaviti bez 95. Postojanost iste na tom potezu je opravdana, jer svaki autobus doveze i razveze pristojan broj ljudi. Kako je sada 89 solo linija, bolje bi bilo gledati ideju o ukidanju 76 i prebacivanju ta dva vozila na 85, jer bi se smanjio interval.
 
Везано за 36, она је направљена тако да качи 4 кључне преседачке тачке: Аутокоманду, Славију, Савски трг и Мостар. Није добро је ни укинути, ни оставити овако. Ако би се источни део те линије заменио са оваквим 71, за западни део линије би требало неку од линија, које сада иду на Зелењак, окренути на Стари мост и до Прокопа.

Када су у питању даљи Савски блокови, није бесмислено што скоро све аутобуске линије у том делу града иду до њих. Разлог је урбанистички, јер сама Јурија Гагарина чини линеарсни центар тог дела града. Једина евентуална грешка у свему томе је што од Јурија Гагарина до самог терминуса Блок 45 постоји празан ход за превише линија. Сами преломи токова се ту могу регулисати преко помоћних линија, као што је 68 (изведено траљаво, јер би та линија требала имати већу учесталост, а благо смањити на 95). Занемарује се чињеница да је преоптерећеност 95 последица мале учесталости полазака на другим линијама са бољим предусловима за поуздан саобраћај. Такав систем је прескуп.

За 76 и 77, потребно их је спојити са Железничком станицом Земун. Линија 76 окренута је пре свега потребама особа лошег здравственог стања за минимум пешачења и преседања, а ако би се уредило недостајуће парче пута између Железничке станице Земун и КБЦ Бежанијска коса, 76 би се могла утопити у 708. За везу Земун-Кванташ-Бежанија, опет ће бити потребна линија која иде скроз до Пупиновог моста, и са бољим тактом и од 708 и 612. По могућству на 15 минута, са стајањем уз Железничку станицу Земун.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=388020#p388020:x1s73t12 je napisao(la):
Karlo del Ponte » May 26th, 2016, 12:08 pm[/url]":x1s73t12]Везано за 36, она је направљена тако да качи 4 кључне преседачке тачке: Аутокоманду, Славију, Савски трг и Мостар. Није добро је ни укинути, ни оставити овако. Ако би се источни део те линије заменио са оваквим 71, за западни део линије би требало неку од линија, које сада иду на Зелењак, окренути на Стари мост и до Прокопа.
Stanujem kod Prokopa i često koristim 36 i vrlo dobro sam upoznat sa stanjem na liniji. Bez obzira što je linija osmišljena da kači bitne presedačke stanice , to maltene niko i ne koristi. Zato sam i predložio spajanje sa 71. Zašto bi neko kružio pola sata da dođe do Mostara , kada može za 15 - ak minuta uz pešačenje do trole i sa trolom jednu stanicu. Čak i mnogi ljudi kada vide 36 kod Mostara , pitaju vozača gde ide , pa kad im kaže , vrate se na stanicu i čekaju drugi prevoz. Do Autokomande maltene niko i ne ide , već silaze kod Karađorđevog parka pa tamo presedaju na druge linije. Jedino što je opravdano je veza sa Slavijom i Hramom , tu najviše ljudi ulazi / izlazi , jer su u blizini bolnice i KCS. Na železničkoj stanici je najviše koriste ljudi koji treba da siđu kod Palate pravde i presednu na neku od linija bivšeg ITS2 sistema.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=388020#p388020:x1s73t12 je napisao(la):
Karlo del Ponte » May 26th, 2016, 12:08 pm[/url]":x1s73t12]Када су у питању даљи Савски блокови, није бесмислено што скоро све аутобуске линије у том делу града иду до њих. Разлог је урбанистички, јер сама Јурија Гагарина чини линеарсни центар тог дела града. Једина евентуална грешка у свему томе је што од Јурија Гагарина до самог терминуса Блок 45 постоји празан ход за превише линија. Сами преломи токова се ту могу регулисати преко помоћних линија, као што је 68 (изведено траљаво, јер би та линија требала имати већу учесталост, а благо смањити на 95). Занемарује се чињеница да је преоптерећеност 95 последица мале учесталости полазака на другим линијама са бољим предусловима за поуздан саобраћај. Такав систем је прескуп.
Cilj je da se više koriste tramvaji , a da se postojeće linije rasterete (pre svega mislim na 95) i reorganizacijom bolje iskoriste.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=388020#p388020:x1s73t12 je napisao(la):
Karlo del Ponte » May 26th, 2016, 12:08 pm[/url]":x1s73t12]За 76 и 77, потребно их је спојити са Железничком станицом Земун. Линија 76 окренута је пре свега потребама особа лошег здравственог стања за минимум пешачења и преседања, а ако би се уредило недостајуће парче пута између Железничке станице Земун и КБЦ Бежанијска коса, 76 би се могла утопити у 708.
Ako se desi , desi se , mada i i deo koji sam predložio da opslužuje 76 oko ŽS Zemun bi trebalo nekako povezati , ali ne onako kako su oni zamislili sa linijom 709.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=388020#p388020:x1s73t12 je napisao(la):
Karlo del Ponte » May 26th, 2016, 12:08 pm[/url]":x1s73t12]За везу Земун-Кванташ-Бежанија, опет ће бити потребна линија која иде скроз до Пупиновог моста, и са бољим тактом и од 708 и 612. По могућству на 15 минута, са стајањем уз Железничку станицу Земун.
To pojačanje jednog dana ako se desi , iako nije sporno da bi trebalo pojačanje. Ovaj moj predlog za 612 je pokušaj da se proba povećati iskorišćenost linije duž cele trase , jer ona gotovo trećinu trase vozi maltene prazna.
 
Bilo bi dobro s obzirom na sve vecu guzvu na semaforu u Zarkovu kod Vera da se linija 37 preusmeri kroz Djordja Ognjanovica i Ratka Mitrovica. To je plan iz osamdesetih koji bi se sad mogao ostvariti. Postoje vec stajalista 89 i 57, a i stanovnici gornjeg Zarkova bi manje isli peske jer sada nece da cekaju 57 koji ide na 20 minuta i 89 koja zvanicno ide na deset, a nekada se ceka i po 40 minuta.
 
Slažem se. I o ovome sam razmišljao. Ranije su stanovnici Repišta tražili da 37 ide tuda , a na kraju dobili 57 duž cele Ratka Mitrovića , i to samo u jednom pravcu.
 
Pa da, i na stanici 57 posle skole Milos Crnjanski masa ljudi izlazi iz 57, uglavnom penzioneri i djaci, dok mladji ljudi i dalje pesace. Centar Zarkova ne bi nista izgubio jer od Banovog brda idu 51,52, 58, 88, a od okretnice i 50, 512, 531, 532, 533. Mislim da bi u spicu 37 stedela barem 5 minuta tom trasom.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=388038#p388038:2q9z4490 je napisao(la):
solecar » May 26th, 2016, 2:41 pm[/url]":2q9z4490]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=388020#p388020:2q9z4490 je napisao(la):
Karlo del Ponte » May 26th, 2016, 12:08 pm[/url]":2q9z4490]Везано за 36, она је направљена тако да качи 4 кључне преседачке тачке: Аутокоманду, Славију, Савски трг и Мостар. Није добро је ни укинути, ни оставити овако. Ако би се источни део те линије заменио са оваквим 71, за западни део линије би требало неку од линија, које сада иду на Зелењак, окренути на Стари мост и до Прокопа.
Stanujem kod Prokopa i često koristim 36 i vrlo dobro sam upoznat sa stanjem na liniji. Bez obzira što je linija osmišljena da kači bitne presedačke stanice , to maltene niko i ne koristi. Zato sam i predložio spajanje sa 71. Zašto bi neko kružio pola sata da dođe do Mostara , kada može za 15 - ak minuta uz pešačenje do trole i sa trolom jednu stanicu. Čak i mnogi ljudi kada vide 36 kod Mostara , pitaju vozača gde ide , pa kad im kaže , vrate se na stanicu i čekaju drugi prevoz. Do Autokomande maltene niko i ne ide , već silaze kod Karađorđevog parka pa tamo presedaju na druge linije. Jedino što je opravdano je veza sa Slavijom i Hramom , tu najviše ljudi ulazi / izlazi , jer su u blizini bolnice i KCS. Na železničkoj stanici je najviše koriste ljudi koji treba da siđu kod Palate pravde i presednu na neku od linija bivšeg ITS2 sistema.
Dodao bih da čak ni učenici Vojne gimnazije ne koriste 36 , već radije idu na trole.
 
Нисам ја тврдио да је 36 користан овакав, бескористан је, али како време буде ишло, милом или силом преместиће се железничка. Саме 40 и 41 неће бити довољне, па ни са онаквом 71, се то не поправља не знам колико. Све што се тамо дода је крпљење и трошак, ужас... Ако са мењањем мреже линија се не осмисли да Прокоп постане дестинација (шопинг мол, пословне зграде, луна парк, све и свашта), биће катастрофа.
 
Zamislili su da pojedine linije samo prolaze tuda , i to novom saobraćajnicom koja bi išla od sadašnje okretnice do Bulevara Kneza Aleksandra Karađorđevića , putem koji trenutno koriste kamioni za prilazak gradilištu i da izađu na Dragana Mancea , odakle bi ponovo ušli u Bulevar Kneza Aleksandra Karađorđevića , pa dalje po potrebi.
 
Predlog za 71 je katastrofalan, znaci ljudi treba da prodju sve guzve u gradu, pritom da idu u suprotnom smeru od bezanije da bi stigli na bezaniju??? WTF???
Neko bi da pravi liniju prema licnim potrebama???
 
Vrh