Šta je novo?

Gradske linije javnog saobraćaja - Predlozi, rešenja

Пантограф":1di9key5 je napisao(la):
Ал` ја још не могу да разумем манир да се затрпава форум постовима "Бежанијска коса и Мирјево тралалалала", по принципу кошаркашких форума

Nije tačno. Meni nije dosadno :)
 
Ni meni takodje nije dosadno cak sta vise mi bas zanimljivo
 
Mozda je B. Kosa tako povezana sa ostatkom grada zbog groblja.
 
E pa vidis nije tako... Za B.Groblje postoji sasvim ok veza u vidu 82, koji se treba pojacati, a ne po svaku cenu menjati trasu drugih linija :)
 
Meni ova nazovi reorganizacije vise deluje kao samar gradjanima, i to letnji da lakse prodje.

Direkcija za Javni Prevoz nekoliko decenija nista ne radi, osim sto sa vremena na vreme izmeni trasu neke linije zbog lokalnih politicara. Nisu primetili da su prosli rat i sankcije. Nisu primetili da je Novi beograd od spavaonice postao ekonomski centar grada. Nisu primetili da je sagradjen most na Adi od pola milijarde evra. Ma jok, sve po starom, ko ce bre da cacka to cudo od gradskog prevoza.

A saobracajni fakultet sa svim svojim znanjem i energijom ne ide dalje od toga da poneku liniju produzi/skrati/poveze.

Od direkcije ne ocekujem nista, isuvise dobro znam sta su i ko su, najsrecniji sam kada se ni u sta ne mesaju, tada bar ne pokvare. Ali od saobracajnog fakulteta se ipak moze ocekivati malo vise, osvrt na funkcionisanje grada, strategija za razvoj, optimalni raspored i duzina linija, sta znam, akademski pristup situaciji i haosu sa kojim niko vec 30 godina nije kadar da se suoci. Pa makar i u teoriji, na papiru. Ali ni toga nema.

Ovako dobismo jednu suvoparnu mapu gde se nista ne razume, gde je potez na kojem prolazi autobus na svaka 2 minuta prikazan isto kao i potez gde prolazi na pola sata, uz propratnu listu kozmetickih promena. I sad kao gradjani treba da kazu svoje misljenje.

Pa naravno da cemo dobiti samo prepucavanja "meni skratili, njemu produzili", kraj protiv kraja itd.

Posto Beograd nece u skoro vreme dobiti metro, vreme bi bilo da se postojeci sistem gradskog prevoza temeljno preuredi, sa nekim smislom, kako bi bio sve bolji u narednih 15ak godina a ne da se samo sminka postojece rasulo.
 
zidar":14hc3udi je napisao(la):
Meni ova nazovi reorganizacije vise deluje kao samar gradjanima, i to letnji da lakse prodje.

Posto Beograd nece u skoro vreme dobiti metro, vreme bi bilo da se postojeci sistem gradskog prevoza temeljno preuredi, sa nekim smislom, kako bi bio sve bolji u narednih 15ak godina a ne da se samo sminka postojece rasulo.

Kamo sreće da su ga našminkali. Razje*******ali su ga načisto. U celoj priči je najgore prošao Zemun , jer linije koje su im dobro funkcionisale , ili su im poukidali ili ih spojili sa linijama koje povezuju istočni krak grada. Možda su i namerno uradili ovako katastrofalno , samo da bi pokazali građanima da ako neće da plaćaju prevoz , neće ga ljudski ni imati , u stilu "ko duže izdrži".

zidar":14hc3udi je napisao(la):
Direkcija za Javni Prevoz nekoliko decenija nista ne radi, osim sto sa vremena na vreme izmeni trasu neke linije zbog lokalnih politicara. Nisu primetili da su prosli rat i sankcije. Nisu primetili da je Novi beograd od spavaonice postao ekonomski centar grada. Nisu primetili da je sagradjen most na Adi od pola milijarde evra. Ma jok, sve po starom, ko ce bre da cacka to cudo od gradskog prevoza.

A saobracajni fakultet sa svim svojim znanjem i energijom ne ide dalje od toga da poneku liniju produzi/skrati/poveze.

Od direkcije ne ocekujem nista, isuvise dobro znam sta su i ko su, najsrecniji sam kada se ni u sta ne mesaju, tada bar ne pokvare. Ali od saobracajnog fakulteta se ipak moze ocekivati malo vise, osvrt na funkcionisanje grada, strategija za razvoj, optimalni raspored i duzina linija, sta znam, akademski pristup situaciji i haosu sa kojim niko vec 30 godina nije kadar da se suoci. Pa makar i u teoriji, na papiru. Ali ni toga nema.

Ja sam odavno znao da od ovoga nema ništa , i da će ljudi sa Saobraćanog koji budu pravili mrežu linija , biti oni koji su politički podobni , jer jasno se vidi da linije koje su oni uveli građanima pred izbore , gotovo da uopšte ne menjaju trase , dok su sve druge čisto rasulo.[/quote]

zidar":14hc3udi je napisao(la):
Ovako dobismo jednu suvoparnu mapu gde se nista ne razume, gde je potez na kojem prolazi autobus na svaka 2 minuta prikazan isto kao i potez gde prolazi na pola sata, uz propratnu listu kozmetickih promena. I sad kao gradjani treba da kazu svoje misljenje.

Pa naravno da cemo dobiti samo prepucavanja "meni skratili, njemu produzili", kraj protiv kraja itd.

Mapa kao mapa , još i može da se razume , gde šta ide , ali najveći je problem što nigde nisu naveli koje linije će saobraćati u ekspres režimu , i koja stajališta će koristiti , a što se tiče svađe , to već uveliko traje , a najbolji primer su Vojvode Stepe i Jurija Gagarina. Jedni se bune što su im sklonili tramvaj , a nisu i drugima , zašto oni moraju da povećavaju iskorišćenost tramvaja , a drugi ne moraju ...
Recimo zanimljiva je situacija da se svi slažu da su dve najveće gluposti 35 i 84 , čak i oni koji su se međusobno svađali ranije , tipa "Mirijevo je povlašćeno" , a ovi odgovaraju "Znate li vi koliko je Mirijevo?".
 
Meni ne smeta toliko što se sada mreža javnog prevoza menja samo kozmetički, a ne i suštinski, Drago mi je da su napravili male pomake da se makar bolje iskoriste postojeći kapaciteti šinskog prevoza, kada već nema sredstava za investicije.

Mislim da je jedini pravi trenutak za radikalnu reformu mreže javnog saobraćaja, paralelno sa uvođenjem prevoza visokog kapaciteta. Znači, onda kada se uvodi neka linija metroa, LRT-a ili gradske železnice, tada treba skraćivati autobuse koji idu paralelno i usmeravati ih na metro stanice.
Međutim dok kapacitivnog prevoza nema, ne znači ništa podela autobuskih linija na "magistralne" i "lokalne" itd. Jer kad presedaš na metro, putovaćeš brže i nadoknadićeš vreme izgubljeno na presedanju, a kad presedaš sa autobusa na autobus, nećeš nastaviti put brže, jer ide se tim istim ulicama a vreme u presedanju se svejedno gubi. Zato ljudi vole pregršt linija "od svugde do svugde" i takva (ne)organizacija nije neka šteta za gradove gde je i ovako i onako sve na autobusu.

Iskreno, ako je grad NARUČIO studiju sa pretpostavkom da metroa nema i neće ga skoro biti, onda je i bolje da se "studija" ograniči na sitne odokativne optimizacije, jer bez izmena u saobraćajnoj infrastrukturi nema ni trajnog rešenja. Ili ako već nismo u stanju da kapacitivni šinski sistem izgradimo bez da se zadužimo kao Grčka, možemo da razmišljamo o niskobudžetnim a robusnim rešenjima, recimo dvozglobni autobusi koji saobraćaju žutim trakama ili "autobuskim bašticama".

U suštini je grad dobio šta je i hteo (pokušaj studije šta raditi sa POSTOJEĆIM autobusima i tramvajima, uz sasvim skromne ciljeve - tipa da autobusi manje smrde po centralnim gradskim trgovima). Za neka ambicioznija rešenja ne odgovara trenutna struktura voznog parka, a grad nema hrabrosti ni da investira u neku novu strukturu voznog parka).
 
Sustina ovih izmena je izgleda da se naprave metro linije od autobuskih. Sada ima desetine linija koje su predugacke i idu s jednog na drugi kraj grada, kao sto bi to trebalo da radi metro. A cini se kao da su zaboravili na problem 23, 50, 95 i slicnih linija koje su isto predugacke i tesko mogu da odrze red voznje. Ukidaju se gradsje okretnice i onda se prave ovi monstrumi od linija sto nikako ne moze da bude pozitivna stvar, jer autobusi nisu nezavistan saobracaj kao metro, nije ceo grad pokriven zutim trakama.
 
Пошто нам је џеп плитак и не назире се изградња метроа, мени не би сметале ове дугачке линије под условом да су експрес и да иду неким ширим градским улицама. Нпр. Батајница-Лештане, 10-12 стајалишта, преко (бивше) Лакат кривине, па на Аутопут. Или Похорска - Раковица, преко Моста на Ади. Не више од 10 стајалишта. Мислим да би ту могао релативно лако да се одржи ред вожње.
 
solecar":15do0ztk je napisao(la):
Mapa kao mapa , još i može da se razume , gde šta ide , ali najveći je problem što nigde nisu naveli koje linije će saobraćati u ekspres režimu , i koja stajališta će koristiti ,

Da, na to sam i mislio, nije poenta samo koja linija kuda prolazi vec koliko cesto saobraca to jest koji je prosecni takt na datom koridoru (recimo Brankova-Opstina NBGD). A da bi korisnik video trasu linije mora da prati brojeve od okretnice do okretnice. Pa da recimo zapamti trasu. pa onda ponovo sa drugom linijom. I tako stotinak puta. Pregledno nema sta. Garancija da niko nece gledati nista drugo osim linja koje vec zna.

stanislaw":15do0ztk je napisao(la):
Iskreno, ako je grad NARUČIO studiju sa pretpostavkom da metroa nema i neće ga skoro biti, onda je i bolje da se "studija" ograniči na sitne odokativne optimizacije, jer bez izmena u saobraćajnoj infrastrukturi nema ni trajnog rešenja.

Ipak postoje dva noviteta kaja bi opravdala malo dublju reorganizaciju.
Od kada je uvedan busplus grad ima podatke o kretanju putnika. Nisu to najdetaljniji podaci, fakat, ali dovoljni su da se mreza prilagodi tamo gde je potrebno ili mozda ponegde dubinski izmeni. Nazalost mi tim podacima ne raspolazemo a da li ih je neko analizirao ne znamo.
Uz to busplus sistem moze da omoguci bezbolna presedanja, barem sto se cene tice. To sto nisu odmah uvedene vremenske karte (2h) je cista bahatost.
Busplus je implementiran kao bezobrazni harac, i ostao takav, ali ipak bi vredelo da iskoristimo barem ono malo dobrog sto omogucava.

marrecar":15do0ztk je napisao(la):
Sustina ovih izmena je izgleda da se naprave metro linije od autobuskih. Sada ima desetine linija koje su predugacke i idu s jednog na drugi kraj grada, kao sto bi to trebalo da radi metro. A cini se kao da su zaboravili na problem 23, 50, 95 i slicnih linija koje su isto predugacke i tesko mogu da odrze red voznje. Ukidaju se gradsje okretnice i onda se prave ovi monstrumi od linija sto nikako ne moze da bude pozitivna stvar, jer autobusi nisu nezavistan saobracaj kao metro, nije ceo grad pokriven zutim trakama.

Kamo lepe srece da se prave metro/bus linije, ali onda bi prva nova linija bila Vuk-Stari merkator. A toga nema ni u najavi.
Ovo je obicno krpljenje, prave se nove 95., linije sa konvojima autobusa i velikim rupama u taktu koje niko ne zeli da pokrije.
Ozbiljna reforma gradskog prevoza pocela bi spajanjem postojecih zutih traka u mrezu bez rupa. Zatim postavljanjem nekoliko pouzdanih linija po toj mrezi sa dopunskim linijama za pokrivanje ostalih pravaca. Isti broj autobusa kao i danas, investicija od par kanistera zute farbe, a neuporedivo pouzdanija usluga. i naravno krace linije, 10ak km, kako bi mogao da se odrzi takt.
Uostalom imamo i primere kako to moze da izgleda, nekoliko postojecih linija skoro da odgovara toj definiciji sa zutom trakom, mogucnoscu zute trake (ulica 2+2) ili tramvajskim basticaam duz cele trase:

31 Studentski Trg - Slavija - Konjarnik
7,5 km,

16 Karaburma 2 - Tunel - Pohorska
10,5 km

51 Glavna Z. St - Banovo Brdo - Bele Vode
9,2 km

Nije da su te linije savrsene, ali se dobro drze i mogu da sluze kao primer, da ne bude da izmisljamo nesto neizvodljivo.
 
Gaspar18":i50d1m34 je napisao(la):
Gago mi smo navikli na 65 da nam okrece u bloku, i samo je politicki isforsirano produzenje iste gore, da je za 2 ili 3 stanice, pa i da razumem, ali uopste nije bilo potrebe za 10 stanica da se produzi linija, kada je tu deonicu 74 komotno mogao da pokrije, bez dupliranja kapaciteta 75... Uostalom ja cu stojati iza teze da je 65 namerno politicki produzen gore, isto vazi i za uvodjenje i kasnije produzivanje 74, i kasnije promenu 72, ne mozes me ubediti da nije tako... Jednostavno ne mozes ;)

Значи у праву сам да сте ви из блокова 38 и 37 размажени кад кажеш да сте навикли да вам 65 окреће у блоку 40. Навике су сасвим нешто друго у односу на нешто што је корисно за овај део града.

Поново ти напомињем, да је и пре те политичке жуте одлуке (што је тачно), много времена пре тога била одлука и знало се, не политичка него практична од стране самог ГСП-а, да ће доћи до продужења линије 65, прочитај шта сам написао раније. Значи још 1991. или 1992. године.

А ето не буниш се, зашто је 65-ца продужена у другом правцу, тј. од Зелењака ка Звездари, ако се тога сећаш да је некада ова линија окретала на Зеленом венцу.

Искрен да будем не пада ми у опште на памет да се са тобом надмудрујем тј. како ти кажеш, да не могу да те убедим. То и не покушавам, него само расправљам са тобом и износим чињенице.

А стоји и то да је некима Бежанијска коса трн у оку.
 
Gsh":1bxikf26 je napisao(la):
Mozda je B. Kosa tako povezana sa ostatkom grada zbog groblja.
Један од разлога је и то.

Ионако линију 65 зову "гробљанска линија", пошто повезује два гробља, Ново Бежанијско гробље 1 и Ново гробље.
Кад су задушнице на свим линијама и на 65, 72, 74, 75, 82 су велике гужве до неких 14 часова. Из тог разлога се онда уводи и локална 75Л. И линија 708 исто буде пуна и то из оба правца, јер она као и 65-ца пролази поред новог улаза у Ново Бежанијско гробље 1.
 
A zašto se ne ukine jedna od dve stanice 17ice, kada sidje sa auto puta kod arene ? Stanice su na 10 metara.. Neka ostane ona u Zorana Djindjića, taman može da se presedne na 68 kome treba.
 
zidar":znicg5ss je napisao(la):
Kamo lepe srece da se prave metro/bus linije, ali onda bi prva nova linija bila Vuk-Stari merkator. A toga nema ni u najavi.
Ovo je obicno krpljenje, prave se nove 95., linije sa konvojima autobusa i velikim rupama u taktu koje niko ne zeli da pokrije.
Ozbiljna reforma gradskog prevoza pocela bi spajanjem postojecih zutih traka u mrezu bez rupa. Zatim postavljanjem nekoliko pouzdanih linija po toj mrezi sa dopunskim linijama za pokrivanje ostalih pravaca.


Тачно тако.

Ајде што овде на форуму људи не разумеју предности поузданих и брзих линија, посебно у граду који нема метро, али је потпуно поражавајуће да представу о томе немају на Саобраћајном факултету.

Треба само погледати "варијанту 3" (која је погрешно тако названа, јер у ствари представља трећу етапу у развоју мреже) и шта су учинили са ионако идиотском линијом 74 (22,5 км, без метра жуте траке, пролази кроз стотинак уских грла) - увели су додатно кружење на Новом Београду: Шпанских бораца - Милутина Миланковића - Антифашистичке борбе?!
 
A kako bi i razumeli probleme gradskog prevoza kada ga ne koriste a najverovatnije ih i ne interesuje! Ovaj "plan" je pravljen iskljucivo na osnovu mape i broja putnika, a samo zarad imena na nekom projektu ili naucnom radu, ne u cilju poboljsanja prevoza. Verujte nagledao sam se ovakvih radova i kod mene na fakultetu... Mnogo veca tragedija je sto i ovde, gde se uglavnom vodi zdrava rasprava o predlozima, ima ljudi koji bi radije videli da se odredjenim delovima grada pogorsa prevoz nego da se njima poboljsa.
 
Гага":fs1mo7ce je napisao(la):
Gaspar18":fs1mo7ce je napisao(la):
Gago mi smo navikli na 65 da nam okrece u bloku, i samo je politicki isforsirano produzenje iste gore, da je za 2 ili 3 stanice, pa i da razumem, ali uopste nije bilo potrebe za 10 stanica da se produzi linija, kada je tu deonicu 74 komotno mogao da pokrije, bez dupliranja kapaciteta 75... Uostalom ja cu stojati iza teze da je 65 namerno politicki produzen gore, isto vazi i za uvodjenje i kasnije produzivanje 74, i kasnije promenu 72, ne mozes me ubediti da nije tako... Jednostavno ne mozes ;)

Значи у праву сам да сте ви из блокова 38 и 37 размажени кад кажеш да сте навикли да вам 65 окреће у блоку 40. Навике су сасвим нешто друго у односу на нешто што је корисно за овај део града.

Поново ти напомињем, да је и пре те политичке жуте одлуке (што је тачно), много времена пре тога била одлука и знало се, не политичка него практична од стране самог ГСП-а, да ће доћи до продужења линије 65, прочитај шта сам написао раније. Значи још 1991. или 1992. године.

А ето не буниш се, зашто је 65-ца продужена у другом правцу, тј. од Зелењака ка Звездари, ако се тога сећаш да је некада ова линија окретала на Зеленом венцу.

Искрен да будем не пада ми у опште на памет да се са тобом надмудрујем тј. како ти кажеш, да не могу да те убедим. То и не покушавам, него само расправљам са тобом и износим чињенице.

А стоји и то да је некима Бежанијска коса трн у оку.
Kada ti stanovnik Bumbarevog Brda prica o 65, sve ti je jasno... Zvezdara mora da ima vezu sa Novim Beogradom, 74 je mutant linija produzena, a ceka se gore nego 90ih godina... Da je 65 na strani Novog Beograda produzen za 2 ili 3 stanice u redu, ali je produzen 10 stanica, pa se u spicu molim da stojim na jednoj nozi... Da ima Boga i pravde, ostali bi vi na 75 i 82... Isti ste kao i Mirijevci... Isti, vecito kukate za "kvalitet" prevoza... Evo danas sam van spica 3 autobusa 65 propustio na staroj okretnici, kasnio na posao, a 5% minusa na platu, zbog proklete 65 mi niko nece vratiti... Zato sam protiv "novih" 65, 74, 95, 25P...
 
Ne znam da li sam jedini koji sam ovo primetio, ali grb Direkcije je prekopirani grb beobuild-a.
Kada sam video plavu tablu za IV zonu, pomislih, jel ovo neka beobuild radionica?
 
^^
Meni vise lici na nezgrapnu imitaciju Londonskog metroa

logo.png
london-underground-logo.jpg


Sve u svemu Beobuild je za njih izmislio eleganciju, i u izgledu i u resenjima 8)

banner-1_v2.png


http://www.imamoplan.com/beobuild-wkshp ... acija-jgp/


.
 
Gaspar18":frzysmsj je napisao(la):
Kada ti stanovnik Bumbarevog Brda prica o 65, sve ti je jasno... Zvezdara mora da ima vezu sa Novim Beogradom, 74 je mutant linija produzena, a ceka se gore nego 90ih godina... Da je 65 na strani Novog Beograda produzen za 2 ili 3 stanice u redu, ali je produzen 10 stanica, pa se u spicu molim da stojim na jednoj nozi... Da ima Boga i pravde, ostali bi vi na 75 i 82... Isti ste kao i Mirijevci... Isti, vecito kukate za "kvalitet" prevoza... Evo danas sam van spica 3 autobusa 65 propustio na staroj okretnici, kasnio na posao, a 5% minusa na platu, zbog proklete 65 mi niko nece vratiti... Zato sam protiv "novih" 65, 74, 95, 25P...

Мислим да безразложно мрзиш Бежанијску косу. Није продужен 10 станица него 7. Од тога на терминусу и првој не уђе нико. Знаш где се пуни? Код Тошиног бунара, а ту не улазе "Бумбари".

пс. У ком делу града радиш ако није тајна?
 
Ako vrate 711 na staru trasu , neće ni Bog moći da pomogne liniji 65 , jer koliko god autobusa da stave , i koji god tip da bude (solo ili zglobni) , biće malo , jer će sada stanovnici Ugrinovaca koristiti još masovnije liniju 711 , obzirom da autobusi sa 603 neće biti česti.
 
Spomenuo sam ranije mapu koju Saobracajni fakultet nudi ne samo zato sto su mi mape fetis vec zato sto zaista mislim da je kljuc dobrog funkcionisanja gradskog saobracaja u razumevanju funkcionisanja istog, kako od strane korisnika tako i od strane projektanata.

Dozvolite mi mali osvrt na organizaciju autobuskih linija u BGD.

Autobuske linije u glavnom funkcionisu po principu koridora gde gomila linija ide istom trasom te im se samim tim taktovi na toj trasi sabiraju. To je posledica ne samo planiranja mreze vec delimicno i geografije to jest urbane strukture.

Kada se linijama koje dele trasu dodeli ista boja (primer ljubicasta za linije koje idu kroz Terazijski tunel) jasno se pojavljuje osnovna sema autobuske mreze:

108_2-all-lines.png


Sa ovakvim prikazom putnik odmah vidi da su 16/65/95/77 zapravo jedna te ista linija na potezu Tunel-Usce koja se potom racva. Presedanje s jedne na drugu na tom glavnom koridoru je bezbolno, na istom peronu.

Koji su zapravo glavni koridori i kako se koriste?

Pocnimo sa najociglednijim, mostovima na Savi. 3 mosta i njihovi prilazi cine 3 koridora Istok-Zapad.
Na novobeogradskoj strani pravilni raster ulica omogucava razne prilazne kombinacije, ali zato sa Starogradske strane koridori lice na reke sa pritokama koje sa svakom pritokom sve vise rastu.
Isto kao i sa rekama, svaki koridor ima svoj drenazni base to jest podrucje sa kojeg ce putnik radije putovati tim koridorom a ne nekim drugim. Te se oblasti delimicno preklapaju, sa Crvenog Krsta mozete ici i na Brankov Most i na Gazelu, zavisi od odredista na NBGD.

108_optipizacija-gsp-1.png



Na Novom Beogradu takodje postoji svojevrsni koridor, ulica Jurija Gagarina ciji su drenazni basen Savski i Bezanijski blokvi.

108_optipizacija-gsp-2.png



Najbitniji i najoptereceniji koridor koji ne prelazi reku je Bulevar Vojvode Misica. Kroz procep izmedju Senjaka i Sajma cela Cukarica ima svoju jedinu vezu sa centrom.

108_optipizacija-gsp-3.png



Slican je slucaj i sa bulevarom Oslobodjenja (JNA) od Slavije do Autokomande. Kroz procep izmedju Klinickog centra i Karadjordjevog Parka sliva se ka gradu ceo Vozdovac (i pola Rakovice)

108_optipizacija-gsp-4.png



Naposletku, potez koji vezuje velika jugoistocna naselja (trasa linije 50) jedina je transverzalna veza Beogradskih brda a profil ulice uglavnom manji od 2+2

108_optipizacija-gsp-5.png



Za kompletnu sliku treba dodati i niz naselja koja nemaju dominantne koridore vec funkcionisu kao srednjevekovna utvrdjenja sa ogranicenim brojem kapija za pristup. Zemun, Bezanijska Kosa, Mirijevo i vecina velikih naselja na Jugu (Cerak Vinogradi, Miljakovac...) funkcionisu po tom principu.

108_optipizacija-gsp-6.png


Naravno nije ovo sve, ima jos dosta specificnosti u Beogradskom saobracaju a nisam ni spominjao prigradski, ali eto jednog sazetog pogleda na stanje koji moze nadam se doprineti novim idejama i boljoj organizaciji mreze.

:vops:
 
Sve pohvale na trudu i objasnjenju :pob: :gobb:
 
Gagoooooooo i ostala druzino sa Bumbarevog Brda, 67 + 68 + 71 staju u bloku 38... Ali nijedan nije pouzdan, kucao sam za koliko stanica je 67 i 71, a za koliko 68 nisu se ni pojavili... Preostao je 65, koji naravno u staru dolazi krcat sa Bumbarevog brda, ne mozes da dises, osim na skrge, visis na jednoj nozi, i molis Boga da stignes na jednoj nozi... Trebalo je Bumbarevo brdo da ostane na 75 i 82... Svi bi bili zadovoljni, kod Grand Kafe Gago postoje 601, 610, 604 i 605... To moras takodje da znas ;)
 
Vrh