Da prokomentarisem ono sto sam do sada uspeo da vidim i znam kako sada funkcionise. Pa da pocnemo.
U 3. varijanti (ili fazi, kako ko voli) linija 33 se skracuje do terminusa Vozdovac (Trosarina), a produzava do VML (Strazarska kosa). Prva nebuloza, kako uopste planiraju da provuku autobus kroz ulice od sadasnje okretnice u Kumodrazu do Strazarske kose? Izuzetno su uske, kako u pocetku, tako i u mnogim delovima kasnije, toliko da se i automobili jedva provlace. Zamena za minibus ne dolazi u obzir jer je linija i sada opterecena, a uzimajuci u obzir i planirane promene bice jos opterecenija.
U istoj varijanti, linija 50 se skracuje do terminusa Vozdovac (Trosarina). Da li je to uopste neophodno komentarisati? U istoj varijanti je planirano i prosirenje tramvajske i trolejbuske mreze. Zasto uopste skratiti liniju i terati ljude da presedaju. Idemo dalje.
U svim varijantama ukida se linija 25P i dobija se nova linija 36 koja u prve dve varijante ide do Mirijeva 4, a u 3. do Visnjice. Tu je sve u redu, samo eto ne vidim razlog za renumeraciju kada ostaje potpuno ista trasa, a prvobitna namena linije je da bude ispomoc 25.
U prve dve varijante, linija 39 zadrzava istu trasu, medjutim na slici prve varijante magicno nestaje i ne okrece se na Slaviji. U trecoj varijanti, linija se produzava do Pancevackog mosta. Cekaj, zar tamo nije isla 33ojka? Ne znam da li iko ide 33ojkom od Kumodraza do P. mosta, ali zasto uopste skracivati liniju, a produziti drugu i tako terati ljude da presedaju? Zasto neko ko je hteo da ide do npr. Slavije, sada iz 33 mora da preseda u 39 ili na tramvaje?
Kad sam spomenuo tramvaje, da popricam samo o vec prvim izmenama koje ce biti za manje od mesec dana. Otvaranjem Vojvode Stepe ukida se linija 14, umesto nje ce biti linija 4 koja ce ici od Banjice do Tasmajdana. U kasnijim varijantama dolazi do nevidjenog sirenja tramvajske mreze i dodavanja novih linija i menjanja postojecih, ali sada je to nebitno. Zbog cega se uopste skracuje 14, tj. 4. Jeste da niko ne koristi 14 da bi dosao od Ustanicke do Banjice i obrnuto, ali uzimajuci u obzir da sada nece 33 ici kroz Vojvode Stepe, stanovnici te ulice su prinudjeni da koriste liniju 4 ili 10 da dodju do Bulevara pa da opet presedaju na neki drugi tramvaj kako bi dosli do npr Vukovog spomenika.
Sada cu malo da se posvetim najvecoj nebulozi, jer se tice mog kraja pa mi je mnogo vise stalo nego i bilo kojoj drugoj izmeni i novini.
Nova linija 311 koja saobraca od Ustanicke do nove okretnice Lestane (Ravan). To znaci da ce naselje Lestane imati dve linije, uz sadasnju 306 (Ustanicka-Lestane (Bubanj potok)). Eto mozda vec se vidi prva nelogicnost. Naselje ima dve linije koje prevozi stanovnike od naselja do istog terminusa. Trase ovih linija se poklapaju u 90%, uz razliku od jedne ulice. 306 saobraca Kruznim putem, zatim skrece na prvom semaforu desno u ulicu Ravan do okretnice u centru Lestana. 311 saobraca ulicom Save Kovacevica do centra Lestana zatim prelazi u ulicu Ravan, preseca Kruzni put i nastavlja pravo u istoj ulici do okretnice kod garaze prevoznika Saga trans. Da krenem od sledece nelogicnosti koja mozda nije opravdana. Na slikama svih varijanti, od Kruznog puta do okretnice nije ucrtano nijedno stajaliste. Neko bi rekao da ni na jednoj novoj liniji nisu ucrtana stajalista, i mozda bih se slozio sa time, ali jasno se vidi da linija 311 u ulici Save Kovacevica ima ucrtano jedno stajaliste (dve tacke za oba smera), medjutim ostatak do Smederevskog puta se ne vidi jer je isecena slika. Da se razumemo, drago mi je sto konacno imamo dve linije, i vise je nego potrebno za naselje jer je tako izgradjeno da jedna linija ne moze da pokrije celo ili veci deo naselja. Trenutno sa 306, vecina putnika pesaci vise od kilometar uz i niz brdo kako bi stigli do najblize stanice. Zbog toga, 311 je upravo postavljena u ulici Ravan kako bi se pokrio taj deo, medjutim i dalje je veliki deo naselja ostao nepokriven. Tu je i ta paralela Kruznog puta sa Save Kovacevica, svi putnici koji se nalaze na stanicama na Kruznom putu, tacnije jednoj, su upravo iz paralelne ulice i okolnih ulica. Druga dva stajalista su neiskoriscena jer na jednoj nema prilaza iz te ulice, dok drugo stajaliste koriste stanovnici malog "parceta" naselja. Postavljanjem linije 311 u Save Kovacevica, 306 ce izgubiti smisao na Kruznom putu, osim ukoliko se ne napravi takav red voznje za obe linije da se putnici prinude da koriste 306 jer 311 krece kasnije i obrnuto. Zasto onda nije 306 prebacena u Save Kovacevica? Ah da, jer je Direkcija uvek odbijala uz izgovor da ulica ne ispunjava standarde i nemoguce je da tu prodje solo autobus, a sad magicno moze da prodje. Tu opet moram da prokomentarisem jer je donekle i tacno, s obzirom da na nekim delovima te ulice zaista je tesko da se mimoilaze dva autobusa, ali nije i nemoguce. Postoji ogroman problem, a to je deo od 200m od Smederevskog puta, u okolini Doma zdravlja. Ogroman problem je nepropisno parkiranje sto konstantno stvara guzve u tom delu, tesko se mimoilaze automobili. Kako ce jedan solo autobus uopste skrenuti u tu ulicu? Taj deo Lestana nije centar grada niti je blizu, parking servis, komunalna policija ili bilo ko tu retko zalazi i uprkos svim zabranama i znacima ljudi se i dalje nepropisno parkiraju. Zasto bi to bilo drugacije i kada se uvede nova linija? Idemo dalje, kakva je poenta da linija ide samo do Ustanicke? Pa bolje je da ide do Cvetkove pijace ili cak do Sumica. Sta ce nam dve linije koje idu do istog terminusa, potrebno nam je nesto sto ce ubrzati dolazak do centra grada, a ne nesto sto ce biti isto kao i do sada. Kakvo je to unapredjenje mreze linija? 'Ajmo jos malo, evo sad zavrsavam, poslednji argument o tome koliko je lose osmisljena ova linija. Da se ponovim, pokrivenost naselja dodatkom ove linije je veca. Ali i dalje nedovoljno. Mogu da potpisem da bi 90% ljudi u naselju zelelo liniju od istog terminusa, preko Zabranske ulice, Vojvode Stepe i dalje trasom 309 preko Kaludjerice pa do npr. Sumica. Ili pak druga varijanta, isti terminus, Kruzni put pa autoput pa npr. opet Sumice. Za prvu varijantu je potrebno prosiriti ulice, za drugu varijantu ne treba nista uciniti. Obe su daleko bolje od ove sadasnje predlozene, pre svega jer se dobija veca pokrivenost naselja, brza veza sa Kaludjericom i sa Ustanickom, ili u drugom slucaju, mnogo brzi dolazak do grada i opet veca pokrivenost.
Ja se nadam da neko ima volje da procita ovo, ima tu jos dosta nelogicnosti, od spajanja dve nespojive linije i pravljenja cudovista. Ali jasno se moze videti da je mreza linija osmisljena tako da bude presedacka i da se dobije smisao vremenske karte. Sada ljudi mogu samo da se mole bogu da ce vozila ici redovno i po redu voznje i da nece biti kasnjenja dok presedaju kako ne bi istekla vremenska karta.
Toliko.