Šta je novo?

Gradske linije javnog saobraćaja - Predlozi, rešenja

Ovakva mreza gradskog prevoza kakva je duz Novog Beograda je sasvim ok... Ne treba je menjati, sem ukidanja 76 koje prosto podrzavam, jer ono je sramota... Sto se tice 72, podrzavam jos jednu liniju manje na B.Kosi, ali koji "mozak" je smislio da se 601 skracuje...? Umesto za 5 do 10 minuta na GZS, morao bi da kruzis tramvajima bar 20 minuta sa Sava Centra... Mirijevu su poceli da kresu linije, sto mi se svidja... Ali ako misle da ce 73 funkcionisati sama na deonici blokovi - opstina Novi Beograd - Zemun onda su se u startu zaj***, bar 80 ili 81 da stave tu, a mogli su 82 da stave umesto preko B.Kose da kruzi, da ide Jurija Gagarina - Omladinskih Brigada, pa dalje kao 85... Uglavnom ovo sto su uradili je katastrofalno, ali ako nista drugo, Mirejevo i B.Kosa gube linije, koje su nerentabilne ;) :D
 
Стварно не знам који имаш проблем са ова два насеља. Које су то линије нерентабилне? Ако мислиш на 65, њу мало ко користи јер буквално "чеше" насеље. Ко хоће да се вози 65-ицом, мора да преседа. 82 иде на пола сата тако није од неке користи. Најбоље да 40 000 људи спадне на једну линију. Само нека пробају, имаће блокиран аутопут.
 
65 je neretabilna linija, na staroj okretnici je nemoguce uci u istu... 82 je sasvim dovoljna linija tu, a mogli su da prebace 74, svi bi bili zadovoljni, jer 75 i 74 kada idu do Studnjaka nemaju potrebe za tolikim kapacitetima
 
Da prokomentarisem ono sto sam do sada uspeo da vidim i znam kako sada funkcionise. Pa da pocnemo.
U 3. varijanti (ili fazi, kako ko voli) linija 33 se skracuje do terminusa Vozdovac (Trosarina), a produzava do VML (Strazarska kosa). Prva nebuloza, kako uopste planiraju da provuku autobus kroz ulice od sadasnje okretnice u Kumodrazu do Strazarske kose? Izuzetno su uske, kako u pocetku, tako i u mnogim delovima kasnije, toliko da se i automobili jedva provlace. Zamena za minibus ne dolazi u obzir jer je linija i sada opterecena, a uzimajuci u obzir i planirane promene bice jos opterecenija.
U istoj varijanti, linija 50 se skracuje do terminusa Vozdovac (Trosarina). Da li je to uopste neophodno komentarisati? U istoj varijanti je planirano i prosirenje tramvajske i trolejbuske mreze. Zasto uopste skratiti liniju i terati ljude da presedaju. Idemo dalje.
U svim varijantama ukida se linija 25P i dobija se nova linija 36 koja u prve dve varijante ide do Mirijeva 4, a u 3. do Visnjice. Tu je sve u redu, samo eto ne vidim razlog za renumeraciju kada ostaje potpuno ista trasa, a prvobitna namena linije je da bude ispomoc 25.
U prve dve varijante, linija 39 zadrzava istu trasu, medjutim na slici prve varijante magicno nestaje i ne okrece se na Slaviji. U trecoj varijanti, linija se produzava do Pancevackog mosta. Cekaj, zar tamo nije isla 33ojka? Ne znam da li iko ide 33ojkom od Kumodraza do P. mosta, ali zasto uopste skracivati liniju, a produziti drugu i tako terati ljude da presedaju? Zasto neko ko je hteo da ide do npr. Slavije, sada iz 33 mora da preseda u 39 ili na tramvaje?
Kad sam spomenuo tramvaje, da popricam samo o vec prvim izmenama koje ce biti za manje od mesec dana. Otvaranjem Vojvode Stepe ukida se linija 14, umesto nje ce biti linija 4 koja ce ici od Banjice do Tasmajdana. U kasnijim varijantama dolazi do nevidjenog sirenja tramvajske mreze i dodavanja novih linija i menjanja postojecih, ali sada je to nebitno. Zbog cega se uopste skracuje 14, tj. 4. Jeste da niko ne koristi 14 da bi dosao od Ustanicke do Banjice i obrnuto, ali uzimajuci u obzir da sada nece 33 ici kroz Vojvode Stepe, stanovnici te ulice su prinudjeni da koriste liniju 4 ili 10 da dodju do Bulevara pa da opet presedaju na neki drugi tramvaj kako bi dosli do npr Vukovog spomenika.
Sada cu malo da se posvetim najvecoj nebulozi, jer se tice mog kraja pa mi je mnogo vise stalo nego i bilo kojoj drugoj izmeni i novini.
Nova linija 311 koja saobraca od Ustanicke do nove okretnice Lestane (Ravan). To znaci da ce naselje Lestane imati dve linije, uz sadasnju 306 (Ustanicka-Lestane (Bubanj potok)). Eto mozda vec se vidi prva nelogicnost. Naselje ima dve linije koje prevozi stanovnike od naselja do istog terminusa. Trase ovih linija se poklapaju u 90%, uz razliku od jedne ulice. 306 saobraca Kruznim putem, zatim skrece na prvom semaforu desno u ulicu Ravan do okretnice u centru Lestana. 311 saobraca ulicom Save Kovacevica do centra Lestana zatim prelazi u ulicu Ravan, preseca Kruzni put i nastavlja pravo u istoj ulici do okretnice kod garaze prevoznika Saga trans. Da krenem od sledece nelogicnosti koja mozda nije opravdana. Na slikama svih varijanti, od Kruznog puta do okretnice nije ucrtano nijedno stajaliste. Neko bi rekao da ni na jednoj novoj liniji nisu ucrtana stajalista, i mozda bih se slozio sa time, ali jasno se vidi da linija 311 u ulici Save Kovacevica ima ucrtano jedno stajaliste (dve tacke za oba smera), medjutim ostatak do Smederevskog puta se ne vidi jer je isecena slika. Da se razumemo, drago mi je sto konacno imamo dve linije, i vise je nego potrebno za naselje jer je tako izgradjeno da jedna linija ne moze da pokrije celo ili veci deo naselja. Trenutno sa 306, vecina putnika pesaci vise od kilometar uz i niz brdo kako bi stigli do najblize stanice. Zbog toga, 311 je upravo postavljena u ulici Ravan kako bi se pokrio taj deo, medjutim i dalje je veliki deo naselja ostao nepokriven. Tu je i ta paralela Kruznog puta sa Save Kovacevica, svi putnici koji se nalaze na stanicama na Kruznom putu, tacnije jednoj, su upravo iz paralelne ulice i okolnih ulica. Druga dva stajalista su neiskoriscena jer na jednoj nema prilaza iz te ulice, dok drugo stajaliste koriste stanovnici malog "parceta" naselja. Postavljanjem linije 311 u Save Kovacevica, 306 ce izgubiti smisao na Kruznom putu, osim ukoliko se ne napravi takav red voznje za obe linije da se putnici prinude da koriste 306 jer 311 krece kasnije i obrnuto. Zasto onda nije 306 prebacena u Save Kovacevica? Ah da, jer je Direkcija uvek odbijala uz izgovor da ulica ne ispunjava standarde i nemoguce je da tu prodje solo autobus, a sad magicno moze da prodje. Tu opet moram da prokomentarisem jer je donekle i tacno, s obzirom da na nekim delovima te ulice zaista je tesko da se mimoilaze dva autobusa, ali nije i nemoguce. Postoji ogroman problem, a to je deo od 200m od Smederevskog puta, u okolini Doma zdravlja. Ogroman problem je nepropisno parkiranje sto konstantno stvara guzve u tom delu, tesko se mimoilaze automobili. Kako ce jedan solo autobus uopste skrenuti u tu ulicu? Taj deo Lestana nije centar grada niti je blizu, parking servis, komunalna policija ili bilo ko tu retko zalazi i uprkos svim zabranama i znacima ljudi se i dalje nepropisno parkiraju. Zasto bi to bilo drugacije i kada se uvede nova linija? Idemo dalje, kakva je poenta da linija ide samo do Ustanicke? Pa bolje je da ide do Cvetkove pijace ili cak do Sumica. Sta ce nam dve linije koje idu do istog terminusa, potrebno nam je nesto sto ce ubrzati dolazak do centra grada, a ne nesto sto ce biti isto kao i do sada. Kakvo je to unapredjenje mreze linija? 'Ajmo jos malo, evo sad zavrsavam, poslednji argument o tome koliko je lose osmisljena ova linija. Da se ponovim, pokrivenost naselja dodatkom ove linije je veca. Ali i dalje nedovoljno. Mogu da potpisem da bi 90% ljudi u naselju zelelo liniju od istog terminusa, preko Zabranske ulice, Vojvode Stepe i dalje trasom 309 preko Kaludjerice pa do npr. Sumica. Ili pak druga varijanta, isti terminus, Kruzni put pa autoput pa npr. opet Sumice. Za prvu varijantu je potrebno prosiriti ulice, za drugu varijantu ne treba nista uciniti. Obe su daleko bolje od ove sadasnje predlozene, pre svega jer se dobija veca pokrivenost naselja, brza veza sa Kaludjericom i sa Ustanickom, ili u drugom slucaju, mnogo brzi dolazak do grada i opet veca pokrivenost.
Ja se nadam da neko ima volje da procita ovo, ima tu jos dosta nelogicnosti, od spajanja dve nespojive linije i pravljenja cudovista. Ali jasno se moze videti da je mreza linija osmisljena tako da bude presedacka i da se dobije smisao vremenske karte. Sada ljudi mogu samo da se mole bogu da ce vozila ici redovno i po redu voznje i da nece biti kasnjenja dok presedaju kako ne bi istekla vremenska karta.
Toliko.
 
U istoj varijanti, linija 50 se skracuje do terminusa Vozdovac (Trosarina).

Ово ће баш обрадовати једног мог друга. И до сада се мучио да стигне до посла, сад немам појма како ће.
Наиме, живи у једном селу код Барајева, а ради у Лештанима. Значи, село - Барајево - Баново брдо - Устаничка - Лештане.Да има нека линија Кружним путем од Раковице до Лештана могао би да користи воз. Овако, нека му је Бог у помоћи. Или нека мења посао.
 
times12":2mvzhwum je napisao(la):
Стварно не знам који имаш проблем са ова два насеља. Које су то линије нерентабилне? Ако мислиш на 65, њу мало ко користи јер буквално "чеше" насеље. Ко хоће да се вози 65-ицом, мора да преседа. 82 иде на пола сата тако није од неке користи. Најбоље да 40 000 људи спадне на једну линију. Само нека пробају, имаће блокиран аутопут.
Pa ako je vama na B.Kosi "nerentabilna" zasto ste protiv vracanje iste na staru okretnicu? :p
 
marrecar":3lxzj8ie je napisao(la):
Sada cu malo da se posvetim najvecoj nebulozi, jer se tice mog kraja pa mi je mnogo vise stalo nego i bilo kojoj drugoj izmeni i novini.
Nova linija 311 koja saobraca od Ustanicke do nove okretnice Lestane (Ravan). To znaci da ce naselje Lestane imati dve linije, uz sadasnju 306 (Ustanicka-Lestane (Bubanj potok)).

Увођењем линије 311 Лештане постаје процентуално најпокривеније насеље градским превозом од свих грочанских села. Претпостављам да ни то Лештанцима неће бити довољно, чудна је то сорта људи ...

Елем, линија 306 у новој варијанти уопште не улази у центар Лештана већ наставља Кружним путем до аутопијаце. То значи да од комплетног насеља само оно парче око Забранске улице неће бити покривено јавним превозом. То је 90% покривености насеља. Не ваља? Као што рекох, не чуди ме ...

Е сад ... Забранска ... људи из тог краја треба да буду свесни да би кроз ту улицу могао да се провуче само минибус по узору на 310. Нема никакве шансе да ту Дирекција икада дозвли аутобус. Чак и са минибусем, та улица постаје једносмерна као што се десило у случају 310 где су све улице постале једносмерне. Претпостављам да Забранцима ни једносмерна улица не би одговарала?

Е, сад, Устаничка као крајњи терминус је нелогичност, пре свега што је она на горњој граници капацитета и не може да прими још једну линију. То даље даје на закључак да ће број данашњих полазака на 306 да се преполови и издели између 306 и 311 а ја бих гушћи такт ставио на 311.
 
Odakle ti to da 306 vise nece svracati u centar Lestana i da ide do auto pijace? Sve ostaje isto kao i do sada, glavna zadnja stanica je Lestane, a Bubanj potok i dalje ostaje kao povremeni polazak. Na mapi se jasno vidi da je trasa i dalje do vojnog poligona/kasarne, sta god da je, a ne do auto pijace. Da je do tamo, trasa bi na mapi bila duza. Na spiskovima linija i dalje stoji Lestane-Bubanj potok, sto znaci da je sve isto kao i do sada. Dakle, opet nije povecana pokrivenost naselja kako treba. To za polaske sam i ja isto mislio, uzece se zimski red voznje 306, raspodelice se polasci naizmenicno jednoj i drugoj liniji, tako da npr. 306 krece u 7:00, 311 u 7:12, pa 306 u 7:24, i tako naizmenicno. I kakve veze ima sad cinjenica da ovom linijom Lestane postaje najpokrivenije naselje? Sto se tice Zabranske, ne znam sta tu nije jasno? Minibus lako moze da prolazi, nije uopste potrebno da se ista menja kao za 310 jer je ulica daleko sira od bilo koje za 310, a cak i postoji prostor da se prosiri. Druga je stvar sto ne bi odgovarao tip vozila jer bi minibus bio pun zbog Kaludjerice. Zbog toga moze da linija ide preko Klenka, uz dodatne izmene.
 
Gaspar18":1n0t9465 je napisao(la):
Pa ako je vama na B.Kosi "nerentabilna" zasto ste protiv vracanje iste na staru okretnicu? :p

Мени ни из џепа ни у џеп. Преседао на БКоси или на Зелењаку, свеједно. Да ли та стара окретница и даље постоји?
 
Mesta za okretanje ima, samo je problem sto politicka volja i angazovanost ne postoji... Kod stamparije blica ima mesta, pa bunio se Gaga ili ne, mesta za Solarisa ima da smote k'o iz sale, a opet nije svejedno kad ti na staru okretnicu dodje prepun autobus sa B.Kose, umesto da udjes dostojanstveno ;)
 
marrecar":2jto7ez0 je napisao(la):
Odakle ti to da 306 vise nece svracati u centar Lestana i da ide do auto pijace? Sve ostaje isto kao i do sada, glavna zadnja stanica je Lestane, a Bubanj potok i dalje ostaje kao povremeni polazak. Na mapi se jasno vidi da je trasa i dalje do vojnog poligona/kasarne, sta god da je, a ne do auto pijace. Da je do tamo, trasa bi na mapi bila duza. Na spiskovima linija i dalje stoji Lestane-Bubanj potok, sto znaci da je sve isto kao i do sada.
Та мапа је оријентациона. Линија до касарне нема никаквог смисла а аутопијаци је потребан јавни превоз. Окретница у центру Лештана под хитно треба да се укине као саобраћајна црна тачка. Кад се пусти 311 и садашња окретница постане пролазно стајалиште за ту линију, немогуће је да она у исто време глуми и окретницу.

marrecar":2jto7ez0 je napisao(la):
Sto se tice Zabranske, ne znam sta tu nije jasno? Minibus lako moze da prolazi, nije uopste potrebno da se ista menja kao za 310 jer je ulica daleko sira od bilo koje za 310, a cak i postoji prostor da se prosiri. Druga je stvar sto ne bi odgovarao tip vozila jer bi minibus bio pun zbog Kaludjerice. Zbog toga moze da linija ide preko Klenka, uz dodatne izmene.

Забранска је сужена на самом улазу у Лештане на једну траку и двоја кола се једва мимоилазе и то тако што једно возило моа потпуно да стане. У таквим саобраћајним условима Дирекција ће дозволити само минибус линију уз услов да улица постане једносмерна. Нема и јаре и паре.

Ја сам предложио људима из општине да се организује трибина у Месној заједници и Лештанцима то лепо објасни па нека гласају: или линија, или двосмерна улица. Нема и јаре и паре. Једноставно - нема. Није могуће.
 
Da li postoji mogucnost da novom reorganizacijom linija Banovci dobiju liniju GSP-a. Novi i Stari Banovci su vec odavno spojeni i cine jednu celinu, Banovci se u poslednjih desetak godina ubrzano sire, kako izgradnjom porodicnih kuca tako i izgradnjom stambenih objekata za viseporodicno stanovanje. Naselje Kablar predstavlja stambeno-poslovnu zonu sa svim pratecim sadrzajima. Da li postoji mogucnost uvodjenja nove linije ili recimo da se linija 703 produzi, Ugrinovci-Banovci, Ili potpuno nova linija Banovci-Zemun (Saobracajna) ili kej Oslobodjenja gde je postojeci terminus laste.
 
Gaspar18":1pspqyyw je napisao(la):
a opet nije svejedno kad ti na staru okretnicu dodje prepun autobus sa B.Kose, umesto da udjes dostojanstveno ;)

ОК, али знај да ни овде није као што је било. Изграђен је део од Максија до Ледина, па су и 74 и 75 добрано пуни после свега 2-3 станице. Често морам да пропустим бус ако мислим да седнем.
 
deki_nb":1jdxu0hb je napisao(la):
Da li postoji mogucnost da novom reorganizacijom linija Banovci dobiju liniju GSP-a.
Мислим да не може зато што не припадају Београду. Ако се добро сећам постојала је линија па су је укинули. И Чента испада из система. Мало ми је безвезе јер су надомак Београда.
 
@stf
Nije tu nista orijentaciono, svaka linija je ucrtana prema pravom izgledu ulica, pa pogledaj za 33 u 3. varijanti i videces da su i sitna skretanja ucrtana. Ono je i dalje do kasarne, nista dalje od toga. Autopijaci je potreban prevoz samo vikendom, radnim danima nema nikakve potrebe. Pa cak i vikendom je potrebno samo do popodnevnih casova. Na kojem ulazu u Lestane? Kola se lako mimoilaze, jedino staju iznad crkve jer se tu parkiraju oni koji su u teretani, a i zbog lose uradjenog puta, koji tu moze da se prosiri, a i do kraja ulice.
Samo mi nije jasno zbog cega se sada gura 311 u Save Kovacevica kada je Direkcija stalno odbijala prebacivanje 306 zbog nedovoljne sirine puta. Juce sam prosao biciklom i tu nema problema da prolazi minibus, a obican solo moze, ali tesko da se mimoilazi sa drugim autobusom. I sam znas da je tu problem parkiranja kod Doma zdravlja uprkos zabrani, kao i tamo kod onih semafora gde je potpuno zauzeta desna traka, a nikada nije nista ucinjeno povodom toga.
Ne pricam ja ovo kao da mi je krivo sto cu ja i dalje morati da pesacim kilometar, nego zato sto je linija mogla mnogo bolje da se osmisli, sa boljom trasom. Mogli su 306 da prebace u Save Kovacevica i da ide u Ravan.
 
Prosto neverovatno da Centa ima liniju gsp-a a geografski se nalazi u ravni sa Surdukom, dok recimo Banovci i Nova Pazova tu privilegiju nemaju. Banovce izvlaci privatni prevoznik Lika Bim Turs i linijski taksi, dok staropazovacki ogranak laste je prava katastrofa, vise nemaju ni jedan zglobni autobus vec raspale putnicke buseve koji su nekada vozli na duzim relacijama. ljudi se guraju ko sardine i prosto se gubi vreme na stanicama, ljudi se guraju jedni preko drugih u uskim hodnicimma, ma uzas.
 
Али изгледа да је губи по новој организацији. За Бановце не би било лоше да има неку везу до БГВоза.
 
Ја сам био убеђен да линија из Ченте води директно до Омл. стадиона. Цврц, 109 иде само до Падинске скеле.
 
Само ми није јасно која ће бити разлика између 107 и 109 !? Дунавац и Пут за Дунавац.
 
Ima lokal, Banovci-Batajnica ali su ga staropazovacki dispecari natempirali da dodje na zeleznicku stanicu taman da ti voz pobegne u dva minuta.
Inace ovde se vodila polemika oko linije 94, sadasnja trasa je odlicna, redovan sam korisnik i super je veza za BG Voz kod buvljka, jedino mi nije jasno zasto ne rade stajalista na petlji sa Radnickom, odlicno za presedanje, jedino su je puno proredili sa primenom letnjeg reda voznje, jako su velike guzve. Pre neko vece kod kasarne na Banjici sam je cekao od 18:55 do 19:40, nije bilo ni jedne, a za to vreme su prosle tri 78 i cetri 59, poludeo sam. E da, i linija 34 je odlicna obzirom da radim u IOHB Banjica, bus mi staje ispred same bolnice.
 
times12":3m8hckh9 je napisao(la):
Само ми није јасно која ће бити разлика између 107 и 109 !? Дунавац и Пут за Дунавац.

Naprimer naprave ovako neku glupost , i to je kao OK , a onda spoje 102 i 110 , kako bi uštedeli na jednom vozilu. Sa druge strane , kako bi rasteretili okretnice Trg republike i Zeleni venac , uzmu i spoje po dve linije sa oba kraja , koje inače voze u prigradska naselja , i načisto upropaste prevoz u nekoliko naselja.

:bash:
 
I sada zvanično 109 i vozi do Puta za Dunavac, a deo do Čente se vodi kao ugovoreni prevoz između GSP-a i opštine Zrenjanin. Tako će i ostati. Mislim da u svakom slučaju 107 može da se ukine bez problema.
 
marrecar":1t3wk5ml je napisao(la):
@stf
Nije tu nista orijentaciono, svaka linija je ucrtana prema pravom izgledu ulica, pa pogledaj za 33 u 3. varijanti i videces da su i sitna skretanja ucrtana. Ono je i dalje do kasarne, nista dalje od toga. Autopijaci je potreban prevoz samo vikendom, radnim danima nema nikakve potrebe. Pa cak i vikendom je potrebno samo do popodnevnih casova. Na kojem ulazu u Lestane? Kola se lako mimoilaze, jedino staju iznad crkve jer se tu parkiraju oni koji su u teretani, a i zbog lose uradjenog puta, koji tu moze da se prosiri, a i do kraja ulice.
Ок, за већину Лештана, Забранска је аутострада, ја то разумем, али људи морају да схвате да провлачење линије кроз њу - једноставно није могуће без тешких компромиса на које Лештанци нису спремни.

Када је био олдтајмер рели преко општине за Свечаности, једва су простали власници старих аутомобила да рели прође кроз Забранску, због ширине улице. Толико о "ширини".

marrecar":1t3wk5ml je napisao(la):
Samo mi nije jasno zbog cega se sada gura 311 u Save Kovacevica kada je Direkcija stalno odbijala prebacivanje 306 zbog nedovoljne sirine puta.Mogli su 306 da prebace u Save Kovacevica i da ide u Ravan.
Општина је захтевала пребачај 306 у Саве Ковачевића те је нова линија право изненађење. Али, имајући у виду ширину Саве Ковачевића, ето још једног разлога зашто се 306 оставља у функцији. Када се разделе поласци између ове две линије, неће долазити до мимоилажења аутобуса у Саве Ковачевића јер ће наредни полазак кроз њу проћи када онај предходни изађе на Смедеревац.

Зато су редови вожње неких линија ретки, рецимо 303. Да се не би мимоилазили на критичним местима.
 
Имам предлоге за измене тролејбуских линија:

19 се укида, ако некоме треба да иде на врачар или слично нека преседа, 19-ица је увек празна јер ко год оће на Студентски трг узима 31.

21 продужити неколико метара да се окреће на старој окретници 20-ице, да иде само кроз Др Велизара Косановића, али осим тога остаје исто.

22 има већу промену. Када изађе из Крушевачке скреће лево уместо десно, иде низ Господара Вучића до Максима Горког и ту скреће. Наставља до Цара Николаја II, а одатле исто као и сад.

28 Непромењено, ал можда да се некако продужи до Миријева

29 Непромењено

40 Или непромењено или нека линија која не додирује центар и иде преко Браће Јерковић

41 Непромењено

Шта мислите о овоме?

Иначе јел ће 95 преместити да иде директно преко Пупиновог моста или не?
 
СРБО каже: "Иначе јел ће 95 преместити да иде директно преко Пупиновог моста или не?"

Одакле ти ово, 95-ца остаје како и јесте. Укида се 85 преко Пупиновог моста, а сад ће 82-ка ићи преко њега од блока 44 до Борче 3.
 
Vrh