Šta je novo?

Gradske linije javnog saobraćaja - Predlozi, rešenja

djakovac":3uc46muo je napisao(la):
Vraća se 11 ljudi. :kk: Ali hvale sa da uvode 4, a u stvari ukidaju 14 i zapravo je skraćuju. :bash:
14 је ионако бесмислена.
 
Nisu dva ITS-a. A ideje da kradu, kradu. Ovaj model je osakaćena verzija onoga što smo Šone i ja napisali pre nekoliko meseci i objavili na par sajtova. Ovde na mom sajtu je cela naša zamisao, koja je bila pravedna i za ljude iz centra, a ne samo za prigradske opštine, i koja je u potpunosti svakom građaninu Beograda omogućila povoljniji i efikasniji tarifni sistem. Njihov sistem je osakaćena i upropašćena verzija našeg, iako smo mi predložili nešto više cene mesečnih karata.
 
Па ваљда си писао и предлагао да то неко прочита и прихвати. Треба ти бити драго да су урадили како си предлагао. Већина на овом форуму пише, предлаже, критикује, све у намјери да то одговорни прочитају и исправе, дораде...
 
Meni bi bilo jako drago da su oni prihvatili ono što smo napisali u originalnoj formi, ali su oni prihvatili selektivno. Pročitaj naš predlog i uporedi sa sadašnjim stanjem i biće ti sve jasno.
Nismo ponudili predlog na osnovu andersenovih bajki i ličnih želja i afiniteta, već jedan ozbiljan i racionalan predlog.
 
Prekinuo bih ovo maštarenje i spiskove želja, realnom situacijom, danas se na autobuse u Beogradu čekalo po 40 minuta. Konkretno linija 78, oko 10 časova jutros, jedna Lasta je otišla da krati, gradski je skinut sa polaska i otišao je sa okretnice sa natpisom 604 na displeju, potom je izostala još jedna Lasta, da bi se u 9 i 47 pojavio Lastin autobus, četvrti po redu, međutim, iako je stigao knap, tačnije kasnio je već na polazak, majstor je odlučio da je najpametnije da izađe da popuši cigaru i da malo odmori ispred kućice, sve na oči otpravnika koji se puno potresao što mu je okretnica puna, dakle posle 9 sati i nekoliko minuta, sledeća 78ca je krenula oko 9 i 50, kad je majstor završio sa svim fiziološkim i psihološkim potrebama, naravno na drugoj stanici u solaća više nije moglo da se uđe... Potom na Keju, otpravnik umesto da se bavi time što mu fale vozila sa linija 610 i 611, on se prepire sa Lastinim vozačima oko njihovog parkiranja i preti nekom policijom, iako nigde ne postoji znak za zabranjeno parkiranje vozila, on je čovek insistirao da Lastin autobus ne sme da stoji u vrhu "okretnice", bez obzira što ne ometa saobraćaj i tok vozila JGP-a kroz samu okretnicu. Međutim, kasnije skapiram da se iživljavao na ljudima zbog toga što mu ne priznaju legitimaciju GSP-a, pa mu naplaćuju kartu, valjda hoće da tera kontru, umesto da radi svoj posao za koji je plaćen... Sve u svemu, dok maštate o tome šta je i kako je divno za svakog od vas ponaosob, prevoz se raspada u realnim uslovima, mada ko ga je*e, sad ćemo mi to ofarbati pa će sve krenuti na bolje i biće sve sjajno...
 
Becks, da prekinem na trenutak tvoje šofersko razmišljanje, postoji jedna činjenica koju i ti sam znaš, kompletan međumesni terminus Zemun Kej je ilegalan. Ne samo da ne sme da parkira autobus pored GSP-ove kućice, nego ne sme ni pored Lastine, a o primanju putnika da ne pričam... Ali, polako, i tome će doći kraj...
 
rasho62":1j7sdi1h je napisao(la):
Па ваљда си писао и предлагао да то неко прочита и прихвати. Треба ти бити драго да су урадили како си предлагао. Већина на овом форуму пише, предлаже, критикује, све у намјери да то одговорни прочитају и исправе, дораде...
Ja se nadam da ce neko usvojiti i ovo nase misljenje da linija 94 ide preko Gazele :)
 
EUKALIPTUS":18vjn3kl je napisao(la):
Becks, da prekinem na trenutak tvoje šofersko razmišljanje, postoji jedna činjenica koju i ti sam znaš, kompletan međumesni terminus Zemun Kej je ilegalan. Ne samo da ne sme da parkira autobus pored GSP-ove kućice, nego ne sme ni pored Lastine, a o primanju putnika da ne pričam... Ali, polako, i tome će doći kraj...
A koje ti mišljenje širiš ovde? Doktorsko, inžinjersko? Zašto uporno pokušavaš da nedostatak argumenata nadomestiš prozivkama i malograđanskim ispadima?
Drugo, autobus nije parkiran pored kućice kako kažeš, već je parkiran iza stajališta, postoji linija stajališta za gradski prevoz, ne postoji saobraćajni znak koji sprečava parkiranje tu, tako da možeš samo da tupiš u prazno kao i dotični otpravnik. Lastina stanica je legalna i sređena je, čak se planira i preuređivanje tog dela, kako bi se maksimalno iskoristio prostor i sprečilo stvaranje gužve, a sad ovo, tome će doći kraj? To treba da bude neka pretnja, šta? Previše si daješ na značaju, cenim tvoj rad, ali malo si ga preterao...
 
EUKALIPTUS":16crpn8j je napisao(la):
Meni bi bilo jako drago da su oni prihvatili ono što smo napisali u originalnoj formi, ali su oni prihvatili selektivno. Pročitaj naš predlog i uporedi sa sadašnjim stanjem i biće ti sve jasno.
Nismo ponudili predlog na osnovu andersenovih bajki i ličnih želja i afiniteta, već jedan ozbiljan i racionalan predlog.

I par mojih ideja vezano za linije , koje sam kačio ovde i na drugim mestima , vidim da su iskoristili , u potpunosti ili deo , ili će ih iskoristiti. Evoi nekih stvari , koje sam primetio.

01. Aktiviranje okretnice u Agostina Neta
02. Povezivanje bloka 72 sa Zelenim vencem putem linije 68
03. Trasa linije 602 na delu od okretnice blok 44 do kružnog toka kod Vinogradske
04. Promena trase linije 79 (da linija deli trasu sa 20 na Mirijevu do Mirijevske pijace)
05. Produženje linije 38 do okretnice 308 u VML
06. Linija kroz celu ulicu Španskih boraca (moja zamisao je bila da tuda ide linija 69 i povezuje taj deo sa Zelenim vencem)
07. Spajanje linija 705 i 706E
08. Da linija ide Baštovanskom od TC Banjice do Borske
 
Linije koje su uvođenjem integrisanog tarifnog sistema ostale van njega, a to su nekada prigradske linije ka Sremu i delovima Banata, ostale su nedefinisane, nisu registrovane u Privrednoj komori Srbije, osim nekoliko linija ka Brestaču/Kupinovu, i kao takve, apsolutno su nelegalne. Isto važi i za terminus Zemun Kej. Nije pretnja, i ne bavim se time, ali hoću da se zna - jednostavno, mnogo toga je nasleđeno, mnoge stvari su menjane na način koji nije adekvatan, i redosledom koji nije adekvatan. Ne može neko jedan ceo sistem prevoza da obriše gumicom, ali su temeljne reforme neophodne. Trenutno stanje na Keju je divlji zapad. Parkira se ko gde stigne, autobusi čekaju vreme gde im padne na pamet, po nekim internim dogovorima, a prijem putnika na Keju je zabranjen. Tu je otpravnik skroz u pravu i to lako možeš proveriti.
Terminus na Keju nema ni minimum uslova da bude otpremna stanica međumesnog prevoza, i kada dođe na red realizacija nekih propisa i na Keju, moraće da se reši na neki način - ili preuređenje kompletnog terminusa, ili izmeštanje linija, a sada, ko bi hteo da se bavi zakeranjem, imao bi materijala na izvoz... Mene boli uvo, ali hoću samo da se znaju neke stvari...
solecar":1ije7hxw je napisao(la):
07. Spajanje linija 705 i 706E
Ovo pod 7. su baš mogli i da preskoče. :D
 
Ovo ko je pravio "varijante" i "nove mreze" linija GSPa, mora da bio prvo u Kovinu i Padinjacima na dresiranju da bolje laje i provali toliku kolicinu gluposti da je to neshvatljivo, ali ocekivanja o "Beogradu na vodi" sto gledamo svakom jacom kisom u gradu, su ravna kao da cemo dobiti 7 na lotou... Pa 99% trasa linija koje su pravljene, NISU PRAVLJENE ZA POTREBE LJUDI, nego zarad politicke promocije i najverovatnije pocetku kampanje za nove izbore... Sve je ovo politicki radjeno, isti slucaj kao sa 65, 74 itd...
 
Novi sistem je presipanje iz šupljeg u prazno.
Prvo, ova zona 1 koja obuhvata uži centar gde spadaju između ostalog Zemun, Bežanija, Blok 45, ali ne spada Žarkovo. Na koju foru mu dođe Bežanija "uži centar" grada? Po čemu su stanovnici Banovog Brda "zaslužili" da budu u zoni sa jeftinijim mesečnim kartama, a ovi iz Žarkova nisu? Onaj ko je pravio te zone definitivno nema veze s mozgom.
Drugo, nazivi stanica ne trebaju da budu na dva pisma. To je besmisleno trošenje resursa i bacanje para na štampanje. Sa jednim pismom je praktičnije, koje god ono bilo. Takođe, obeležavanje linija je sada mnogo bolje nego u novom sistemu, pošto ispod svakog broja piše i naziv terminusa. Na novim oznakama toga nema, pa se praktično vraćamo korak unazad u vreme onih nalepnica sa crnim brojevima.
Treće, one linije tipa Lešće - Zemun Polje i Galenika - Mirjevo, definitivno pokazuju da onaj ko je ovo isplanirao ne koristi gradski prevoz, niti poznaje tokove putnika u jednom velikom gradu.

U one prve dve varijante ne znam gde planiraju terminus Mostar da uglave. Nema tamo nigde mesta
Što se tiče varijante 3, ipak je to samo spisak lepih želja. O tramvaju do Vidikovca priča se već decenijama pa se stvari nisu pomerile sa mrtve tačke. Teško da će nešto od toga realizovati u skoroj budućnosti
 
solecar":2z0mwd5g je napisao(la):
Гага":2z0mwd5g je napisao(la):
solecar":2z0mwd5g je napisao(la):
74 je bila odlična linija , dok je nisu produžili. I ne možeš na svim linijama u gradu da napraviš da idu žutom trakom. Kao drugo , koji će mi linija 74 da ide preko Brankovog mosta Bulevarom Zorana Đinđića do tašmajdana , a linija 75 da ide Pariske komune i Bulevarom Mihajla Pupina preko Brankovog mosta do Zelenog venca , kada imaju identičnu trasu kroz Bežanijsku kosu? Gde je tu logika?
............kada se jasno vidi da je preusmerenjem 72 preko Bežanijske kose pala iskorišćenost linije 75.

Па и неке линије на Бановом брду се поклапају па ником ништа и нико се не буни, а сад одједном је проблем што се на делу трасе кроз Бежанијску косу поклапају 74 и 75. Па ја никад нећу да уђем у 75-цу и да бих изашао код, рецимо „Роде“, и да преседам на 74-ку ако идем негде у Кнеза Милоша или Рузвелтове, него наравно одмах ћу уђи код пијаце у 74. Искоришћеност 75-це није у опште опала.

To što dosta linija na Banovom brdu ima istu trasu , je nešto sasvim drugo , zato šte se posle Banovog brda račvaju na više delova grada.
Što se tiče 74 i 75 , pogrešno si me razumeo. Nije uopšte potrebno da linije 74 i 75 imaju 90% istu trasu , kada bi se 74 preusmerila da ide preko Brankovog mosta , zato što na tom pravcu (Tošin bunar - Zeleni venac) ima još linija koje pokrivaju taj potez , i to gotovo sve sa dobrim taktom , i zaista nije potrebno da i tu postoji sistem linija kao što je slučaj sa 551 i 552. A kao što ranije rekoh , ako je potrebno da linija ide do Taša i Vuka , mnogo je bolje da se 75 produži.

Линије 74 и 75 немају у опште поклапање трасе од 90% !!! Од куда ти то ? Поклапају се од привремене окретнице на Бежанијској коси до Студењака, а после свака иде својом путањом. Па то није 90%, поклапају се неких 40%.
Ја и нисам рекао да 74-ку треба преусмерити да иде преко Бранковог моста, садашња путања је сасвим добра и видим да ће је оставити по новом плану. Што би продужили 75-цу до Таша и Вука кад већ 74-ка пролази и туда ?
 
Гага":y2et5nn4 je napisao(la):
solecar":y2et5nn4 je napisao(la):
Што би продужили 75-цу до Таша и Вука кад већ 74-ка пролази и туда ?

Zato što pojedini članovi foruma smatraju da je potrebnije da se 74 vrati na trasu preko Brankovog mosta , jer se tako mnogo brže stiže do Taša i Vuka , umesto da kruži preko Gazele i Kneza Miloša i da se bespotrebno zaglavljuje , što je po meni suludo , pa sam kao alternativu predložio produženje 75 , ako za tim ima potrebe , a da 74 ostane na sadašnjoj trasi.
Ovo ima veze sa time što se pojedini članovi zalažu za to da se što brže sa nekom linijom stigne od početne do krajnje tačke , bez obzira na tokove putnika i da bi trebalo sve linije da se izmeste sa autoputa , zato što se stvaraju enormne gužve i bespotrebno se usporavaju linije.
 
U sledeće tri poruke pokušaću da izlistam sve izmene mreže ITS1 linija koje planira Direkcija za javni prevoz po studiji sa Saobraćajnog fakulteta.

http://www.bgprevoz.rs/images/varOne.png

Faza 1

Prva faza podrazumeva promene u mreži linija koje se mogu sprovesti praktično odmah sa zimskim redom vožnje i obuhvata samo sitna poboljšanja, bez radikalnoh rezova u mreži gradskih linija.

* Uvodi se električni Ecobus: Kalemegdan Beko - Studentski trg - Slavija
* Tramvaj 2 se skida sa Vukovog Spomenika i usmerava pravo Beogradskom preko Pravnog fakulteta, kao linija 10. Jedino zbog ove promene sam nostalgičan, skrnavi se tradicionalni krug dvojke!
* Uvodi se tramvaj 4: Tašmajdan - Banjica (sa idejom da se omogući direktna vožnja do Beograđanke sa banjičko-voždovačkog pravca)
* Ukida se tramvaj 7L, kroz Novi Beograd će ići četiri linije: 7,9,11,13.
* Vraća se tramvaj 11: Kalemegdan - Blok 45
* Ukida se tramvaj 14
* Linija 27E biće pripojena novoj direktnoj liniji 84: Galenika - Mirijevo!
* Linija 32E se ukida
* Linija 33 između Autokomande i Trošarine ostajaće u Bulevaru oslobođenja, Vojvode Stepe ostaje rezervisana za tramvaje!
* Uvodi se megalinija 35: Zemun Polje - Lešće, spajanjem linija 35 i 704! Linija 35L se ukida.
* Linija 36 će biti novi broj dosadašnje linije 25P
* Linija 38 se produžava od petlje Lasta, uz Milošev kladenac do okretnice 308. Tako će i 38 i 308 saobraćati Šumice - Veliki Mokri Lug, različitim trasama.
* Linija 44 će saobraćati Senjak - Viline vode, bez kruženja od Vilinih voda dalje do Dunav Stanice.
* Linije 54 i 58 se preusmeravaju u Stari Železnik na dosadašnju okretnicu 55, u Novom Železniku ostaje samo 88.
* Linija 55 se preusmerava Požeškom i Trgovačkom do okretnice 52 u Cerak Vinogradima.
* Linija 56L se ukida
* Linija 58 se preusmerava na Čukaričku Padinu i dalje ka Železniku ranijom trasom 55.
* Ukida se linija 60
* Linija 68 se produžava od unutrašnjosti Bloka 72 (Nove zgrade GDS-a) duž Jurija Gagarina i Omladinskih brigada na Zeleni venac.
* Linija 72 se skida sa Bežanijske kose i vraća na Vojvođansku.
* Linija 73 okreće u Bloku 70.
* Ukida se linija 76 (Linija 77 svraća u Marije Bursać, a iz Dimitrija Tucovića skreće već u Ruzveltovu)
* Linija 79 se u Mirijevu poklapa sa trasom linije 20 od Matice Srpske do Semjuela Beketa
* Uvodi se linija 80: Altina - Blok 44, celom dužinom ulica Pavla Vuisića, Ugrinovačke, Tošinog bunara, Vojvođanskom, pa oko Ivana Ribara i Jurija Gagarina do okretnice u Nehruovoj.
* Linija 81 se iz Altine produžava do bloka 70A, celom dužinom Ulice Španskih Boraca pa oko Belvila do okretnice na kraju ulice Agostina Neta. Linija 81L se ukida.
* Linija 82: Blok 44 - Borča će ubuduće jedina ići preko Pupinovog mosta. Kod gradskog parka u Zemunu skretaće u 22. oktobra, pa ravno Ugrinovačkom do Bačke, zatim Banatskom ka mostu.
* Linija 85 će sa mosta na Adi ići preko Bloka 23, Sava Centra, Ušća, pa kod Šest kaplara okreće do Pohorske. Na Pohorskoj ubuduće okreću 16 i 85 i oba skreću ka SO Novi Beograd.
* Linija 91 će ubuduće ići Savskom magistralom - novim obrenovačkim drumom.
* BG:voz će biti numerisan kao linija 100.
* Linija 109 se skraćuje do puta za Dunavac, Čenta ispada iz dosadašnje ITS1 kombinacije
* Linija 404 će biti novi broj nekadašnje linije 503: Voždovac - Železnička stanica Resnik
* Linija 408 je skraćena do Trešnje (jer je služila samo za zaobilaženje dosadašnjeg ITS2 sistema do Ralje)
* Linija 504 se vraća na terminus Miljakovac 3
* Linija 552 će ubuduće ići kroz Makiš starim obrenovačkim drumom sve do Rucke (553 se ukida).
* Linija 602 iz Vojvođanske ulica ide Nehruovom do terminusa u bloku 44.
* Linija 610 se skraćuje do bloka 70 (Ideja je presedanje na 73 na početnoj stanici, pa ko preživi - ovako se uvećava problem u Omladinskih brigada)
* Linija 705 se spaja sa 706E koja više neće postojati kao ekspres linija.

Moje mišljenje:
Sa izuzetkom par bolnih redukcija u prigradu i uklanjanja pposlednjih ostataka ekspres linija, uglavnom mi se sve drugo dopada, sve ovo su većinom sitne optimizacije gradskih linija uglavnom za pohvalu, usmerene ka boljem iskorišćenju. Posebno raduje želja da se bolje iskoristi obnovljena mreža tramvajskih pruga kroz grad. Sa Trga republike se sklanjaju 27E i 35, sa Zelenog venca se sklanjaju 60, 84 i 704, taman koliko treba da se uspostavi red i normalno funkcionisanje na terminusu. To spajanje linija preko Terazijskog tunela naravno da nema veze sa tokovima putnika sa kraja na kraj linije, već je čisto tehnička mera - uparili su prosto one linije koje se slažu po frekvenciji polazaka, sa jedinim ciljem da se počisti prostor na terminusima.

Takođe se koliko-toliko sređuje numeracija linija, otpadaju sve rogobatne oznake tipa 7L, 25P, 27E, 81L. Zadržavanje oznake 26L je prihvatljivo, ta linija ipak postoji samo silom prilika, zato što regularna linija 26 fizički ne može da prođe dalje uzbrdo.
 
http://www.bgprevoz.rs/images/varTwo.png

Faza 2

- Podrazumeva sve izmene iz Faze 1, kao i dodatan paket izmena. Faza 2 zahteva minimalne investicije tipa uređenje trolejbuskog terminusa Dorćol (korišćenjem kontaktne mreže skinute sa Studentskog trga) i autobuskih terminusa Železnička stanica Novi Beograd, Ušće, Mostar, kao i investiciju u drugu liniju BG:voza.

* Svi trolejbusi sa Studentskog Trga (19,21,22,28,29,41) bi se preusmerili Dobračinom na GSP Dorćol. Između Trga Republike i okretnice kod garaže jedina stanica bila bi na uglu sa Cara Dušana.
* Svi autobusi koji okreću na Glavnoj železničkoj stanici (46,91,511,551,552) bili bi skraćeni do Mostarske petlje - parking ispod rampe za Topčidersko brdo bi postao okretnica!
* Linije 27,43,96 bi skretale u Terazijski tunel i okretale oko Ušća (Ideja: ukidanje autobuske okretnice na Trgu republike)
* Linija 18 bi između Omladinskih brigada i petlje Antifašističke borbe išla trećim bulevarom (nečuveno upropaštavanje do sada ekspresne linije!)
* Linija 31 bi se skratila do Slavije (ideja je presedanje na elektrobus na Slaviji, što je po meni glupost, bolje nek vrate trolejbus 22L do Studentskog trga!)
* Linija 34 bi se spuštala niz Veljka Lukića Kurjaka pored Vojne akademije i okretala bi na Autokomandi.
* Linija 42 bi okretala na Prokopu umesto na Slaviji (Ideja: da bude feeder za dve linije BG:voza)
* Linija 47 bi se skratila do Banjice II, iz Borske bi se Baštovanskom spuštala do tramvajske i trolejbuske okretnice. (Ideja: imati jaku i brzu tramvajsku liniju 4 kroz Vojvode Stepe)
* Linija 51 bi se preusmerila na most preko Ade i okretala bi oko železničke stanice Novi Beograd (da hrani BG:voz i da ne konkuriše tramvajima 12,13)
* Uvela bi se nova linija 60: Viline vode - Zvezdara. Sa Vilinih voda išla bi kao 44 do Francuske, pa svraćala na trolejbusku okretnicu kod pogona Dorćol, pa kao 37 do Dunav Stanice, pa preko Bogoslovije Severnim Bulevarom ka okretnici 65.
* Linija 67 bila bi ukinuta
* Linija 68 bila bi prebačena na treći bulevar i Antifašističke borbe da zameni 67
* Linije 72 i 77 bile bi prebačene na Bulevar Avnoja celom dužinom, kao zamena za nekadašnju trasu 68
* Linija 74 bi prelazila autoput u Španskih Boraca, išla oko Vera, pa se na petlji Antifašističke borbe vraćala na autoput (mozak koji je ovo smislio nek se samo jednom provoza celom trasom!)
* Linija 78 bila bi ukinuta (Ideja: imaćemo superjake tramvaje na potezu Nemanjina - Banjica?)
* Linija 79 bi se skratila na trasu Mirijevo - Zvezdara, iz Batutove bi skretala za okretnicu u Čingrijinoj. (Ideja: bolje je jačati tramvaje 2,5,10 i trolejbuse 28,40)
* Linija 85 bila bi ukinuta (znači jedina veza Zemuna i SO Novi Beograd sa Banovim brdom ostaje linija 88 preko Gazele, kao da mosta na Adi ni nema!)
* Linija 89 posle mosta na Adi bila bi preusmerena duž Antifašističke borbe na Ušće (ostaviti samo 94 da preko Ade postojećom trasom ide ka savskim blokovima - van pameti! Treba 51 tako da preusmere, a 89 da ne diraju!)
* Linija 92 bila bi ukinuta - izgleda da su zamislili da 91 svraća na obe okretnice u Umki!
* Aktivirala bi se druga linija BG:voza Železnička stanica Novi Beograd - Resnik i nosila bi broj 99.
* Linija 601 bila bi skraćena do Železničke stanice Novi Beograd (zbog ukidanja autobuske okretnice na staroj železničkoj stanici - ideja: presedanje na tramvaj ili BG:voz)
* Linija 611 takođe skraćena do Železničke stanice Novi Beograd (novi krug pakla na liniji 73 u Omladinskih brigada u najavi!)
* Linija 707 bi takođe bila kandidat za skraćenje do Ušća (tek onako da još malo rasterete Zeleni Venac?)

Moje mišljenje:
Jedan deo Faze 2 smatram da je momentalno sprovodiv, uključujući nove terminuse Dorćol, Ušće i Mostar. Time se omogućava gašenje terminusa Trg republike i Glavna železnička stanica i konačno se omogućava zaustavljanje i okretanje tramvaja na staroj železničkoj stanici. Jedino je rizično guranje svih linija sa poteza Trga republike u Terazijski tunel, jer će svaki problem u tunelu praviti probleme na ovom potezu, u tom delu su se planeri možda ipak malo previše osmelili.

Drugi deo Faze 2 koji je vezan za aktiviranje druge linije BG:voza će morati da sačeka investicije u železnicu, a do tada teško da će biti moguć i prateći paket redukcije autobuskih linija koje gravitiraju južnom kraku BG:voza. Taj deo filma nisam siguran da ćemo gledati u 2016. godini.

Ono što bih veoma voleo da pohvalim je hrabrost da se poukidaju sva preklapanja autobuskih linija sa trasama tramvaja i trolejbusa koja su nataložena u poslednjih 20 godina kao posledica nedovoljnog broja elektrovozila. Sa rekonstruisanim prugama, sa dodatnim fondom tramvaja iz Bazela i uz uslov da GSP održava dovoljno zglobnih trolejbusa u saobraćaju, mislim da našem gradu zaista nisu neophodni 33 na šinama, 78, 79. Tramvaj Banjica - Beograđanka - Tašmajdan može biti jedna od najboljih i najbržih gradskih linija, pod uslovom da se eliminiše tranzit automobila kroz Resavsku (zabraniti skretanje iz Nemanjine u Resavsku i kompletno semaforizovati Kralja Milutina da se kolona vozila ka Bulevaru usmeri tamo).

Ono što nikako ne valja je loša reorganizacija linija kroz Novi Beograd. Urađena je sasvim površno, rekao bih potpuni promašaj. Linija 73 je ostavljena kao jedina veza posavskih blokova duž Omladinskih brigada prema Zemunu, Linija 94 je ostavljena kao jedina veza posavskih blokova sa desnom obalom Save južno od Zelenog venca, pet linija je sa juga i jugozapada dovedeno na železničku stanicu Novi Beograd i odatle im je kao jedina mogućnost da se dođe do SO Novi Beograd i Zemuna data linija 18 koja treba da staje na 4 semafora između Arene i Omladinskih brigada.

Da li je moguće da autor ne vidi da je ovakvo rešenje besmisleno dok se autobuska stanica ne preseli na Novi Beograd, a da će biti potpuno nedovoljno jednom kada se to preseljenje zaista desi?
 
http://www.bgprevoz.rs/images/varThree.png

Faza 3

Ova faza, za razliku od prethodne dve, nema mnogo veze sa realnošću, jer predstavlja fantaziranje na temu šta bi moglo da se na brzinu uradi kad bi grad imao puuuno para, a poprilično je kontroverzna, da ne kažemo smehotresna, jer predviđa:

* Da se za sada ne otpočinje niti sa gradnjom metroa, niti LRT-a,
* Da se praktično reaktivira plan "Tramvajem u 21. vek" iz 1983. godine, za gradnju tramvajskih pruga metarskog koloseka,
1. Tramvajska pruga duž celog Bulevara AVNOJ-a i dalje preko autoputa na Partizanske Avijacije, Marka Čelebonovića, Norveškom i Grčkom do okretnice na Bežanijskoj kosi,
2. Tramvajska pruga Trgovačkom ulicom sve do okretnice na petlji Petlovo Brdo,
3. Tramvajska pruga od Bogoslovije, Višnjičkom i Mirijevskim Bulevarom,
* Tramvajski Plan iz 1983. se obogaćuje sledećim novim idejama:
1. Tramvajska pruga od Milutina Milankovića, preko mosta na Adi, sa priključkom na Banovo brdo, BEZ priključka na Rakovicu
2. Ponovna izgradnja predratnih tramvajskih pruga Kalemegdan-Terazije, Terazije-Slavija i Terazije-Tašmajdan, za tramvajske linije Kalemegdan-Ustanička i Kalemegdan-Banjica
* Delimično se reaktivira plan razvoja trolejbuske mreže iz osamdesetih godina, na sledećim potezima:
1. Trolejbuska trasa Cerak Vinogradi - Pilota Mihajla Petrovića - Borska - Crnotravska
2. Trolejbuska trasa Crnotravska - Voždovački kružni put (ali starom trasom pedesetice preko lakat krivine u Braće Jerković, bez novog vijadukta!)
3. Trolejbuska veza Batutova - Vojislava Ilića (ali ucrtana je ne kroz Gospodara Vučića, nego dvosmerno u Stanislava Sremčevića, što je fizički nemoguće - može li plan biti diletantskiji?)
* Ukinuli bi trolejbuski saobraćaj od Slavije ka Trgu Republike, putnici bi presedali na tramvaj ili elektrobus!

Moje lično mišljenje: nemam ništa protiv reaktiviranja plana razvoja tramvaja i trolejbusa iz doba SFRJ, jer svi ti planovi mogu biti savršeno komplementarni sa budućim beogradskim metro sistemom, pogotovo ako se tramvajska pruga Bežanijska kosa - Stanica Novi Beograd - Most na Adi - Banovo Brdo - Trgovačka - Petlovo brdo izvede kao pruga normalnog, a ne metarskog koloseka.
Metarski kolosek Kalemegdan - Tašmajdan deluje kao praktično rešenje za uvezivanje postojeće mreže, ali je smisao takve investije pod velikim znakom pitanja ako po apsolutno svim planovima prva linija šinskog sistema nema gde drugde da ide sem upravo tim pravcem Kalemegdan - Bulevar - Ustanička.
Ali sklanjati trolejbus iz centra grada tako da putnici iz trolejbusa na Slaviji presedaju na tramvaj metarskog koloseka do Kalemegdana, naravno bez ikakvog ozbiljnog rešenja za terminus trolejbusa usred Slavije, nemam reči koliko je apsurdno. O ozbiljnosti ovog plana dovoljno govori i detalj da nakon što se izgrade svi ti silni kilometri i kilometri metarskog koloseka, planirano je da 74 nastavi da se gura sa tramvajima Resavskom i da vozi od okretnice tramvaja na Bežanijskoj kosi do okretnice tramvaja na Bogosloviji... Tako da na plan autobuskih linija po "Fazi 3" ovde uopšte ne treba trošiti reči...
 
Ali Zemun Polje - Lešće hahahahahaha, pa ovo treba streljati na Trgu za primer, ovakvu gomilu gluposti nisam pročitao baš dugo. Galenika-Mirijevo? Pa može da se spoji i Ralja sa Ugrinovcima, to su dva bratska naselja, mogli bi i to da spoje 408 i 703 šta fali...
 
Meni nije jasno zasto neko uporno ima potrebu da usere prevoz u Mirijevu. Galenika-Mirijevo 4, sa sve ukidanjem 27E koji je jedina koliko toliko brza veza Mirijeva i centra. Pa ja cu prvi organzovati proteste zbog ovih gluposti. Onda da ne pricamo o mucenoj 35, za zadusnice dragi grdjani na groblje krenite par dana ranije...
 
I treba da vas kanalisu sa prevozom, jer ste previse razmazeni, najvise Mirejevci kukaju na prevoz, a nema ulice gde neka linija prolazi... Isto vazi i za B.Kosu, 2 naselja koja se najvise forsiraju politicki... Sve je pocelo od nelegalnog i bespotrebnog produzetka 65...
 
Не знам зашто такав став...
Ја нисам Миријевац, и чињеница је да имају доста линија али то насеље је упропаштено тиме што су саобраћајнице које до њега воде скандалозно малог капацитета...ни сви аутобуси света им не би помогли да се не заглаве на Карабурми или Булевару...
 
becks89":15irmx53 je napisao(la):
Ali Zemun Polje - Lešće hahahahahaha, pa ovo treba streljati na Trgu za primer, ovakvu gomilu gluposti nisam pročitao baš dugo. Galenika-Mirijevo? Pa može da se spoji i Ralja sa Ugrinovcima, to su dva bratska naselja, mogli bi i to da spoje 408 i 703 šta fali...
koji li je ovaj mozak smislio ovakvu glupost pa jos bi nam samo falile dve linije a to su Mirjevo-Ralja a druga linija Bezanija -Ralja :lol: Pa ljudi moji ima li ovo logike Zemun Polje Lesce Galenika- Mirjevo pa dokle ce vise Mirjevo i Bezanija favorizovati aj malo i drugi delovi da budu favorizovani recimo Batajnica :) Ovo su kombinacije koje su mi gore nego kad su 94 stavili da ide preko mosta na Adi
 
А 94 има ту и да остане...

Нека од линија за Земун би морала да вози кроз тунел, а не да се све завршавају на Зелењаку. И оладите са тим стрељањима и вешањима, није ово форум за то.
 
Vrh