Šta je novo?

Gradske linije javnog saobraćaja - Predlozi, rešenja

Матеја Бељан":1si4xpjx je napisao(la):
- otvaranje Kineskog mosta kao novog saob. pravca Zemun-Borča

Vec mi je sinula ideja o 95K: Borča - Zemun - Stari grad - Borča :D

Ja već odavno ima ideju da po otvaranju mosta pustimo tuda da ide linija 706 , a kao izgovor kažem "da je ovako samo kružila i gubila bespotrebno vreme" , kao što su to uradili ovi genijalci iz DJP kada su prebacili 94 na most na ADI.
 
95 bi mogla da ide od bloka 45 isto kao do sada, ali bi posle tunela skretala u Brace Jugovica i Francuskom kao 24 sve do one nove i prostrane okretnice kod bazena na Dorcolu. Time bi i stanovnici Dorcola dobilo mnogo bolju vezu sa Trgom Republike, ali i Novim Beogradom i tamosnjim TC koje i Dorcolci sve vise pohode, a Novobeogradjani bolju vezu sa Dorcolom.

Drugi deo 95 bi zamenila 96, a na Trgu Republike bi mogli da presednu na 95 ako idu na Nbg.

Sve to bi trebalo da bude privremeno resenje do metro ili tramvajskog resenja i potpunog uklanjanja autobusa i okretnica iz srca grada !
 
Zasto prevoz ne ide preko novog mosta na Adi u vecem obimu?
Iako je napravljena veza sa Pozeskom nijedan od onoliko autobusa ne ide pravo na most, bilo gde samo da se na najkraci nacin povezu NBGD i Banovo brdo kad je to sad lako uraditi. Uopste mi nije jasna ona linija 85 od Cukarice do Delta city-ja, pa ko ce da ceka na strani Cukarice taj autobus kad ne staje ni na jedno bitno presedacko stajaliste?
Stvarno mi nije jasno da bas nista nisu uradili po tom pitanju.
Pa da su barem i onu bagljavu 89-ku sa Zarkova preusmerili na Pozesku i preko mosta da ide pravo u blokove, ovako bas nista.
 
I ne samo to, tokom leta dok su svi drugi delovi grada imali posebne Ada linije, jedino deo Novog Beograda do Save, kuda ide 89 nije imao te ADA linije, a 89 se cesto pojavljivala posto mnoge druge linije prodju i po drugi i treci put, to zna svako ko je cekao na povratku sa Ade uvece.

Resenje za nove linije ili 89 preko mosta se verovatno ceka posle dovrsetka petlje, ali to ne znaci da npr. 85 vec sada ne bi mogao da ide od bloka 61. npr Gagarinovom preko mosta na Adi i Pozeskom do Vidikovca ili Petlovog brda.
 
Pa upravo ti o tome i pricam, bilo koja veza preko Pozeske i na Novi Beograd, neka ide bilo gde na obe strane, samo da se dobije taj presedacki autobus koji ce za tren oka da te prebaci na onu stranu. Nova petlja ce da se zavrsi tek za godinu dana, nema razlog da se toliko ceka na jednu liniju.
 
beli grad":f3nfvumt je napisao(la):
95 bi mogla da ide od bloka 45 isto kao do sada, ali bi posle tunela skretala u Brace Jugovica i Francuskom kao 24 sve do one nove i prostrane okretnice kod bazena na Dorcolu. Time bi i stanovnici Dorcola dobilo mnogo bolju vezu sa Trgom Republike, ali i Novim Beogradom i tamosnjim TC koje i Dorcolci sve vise pohode, a Novobeogradjani bolju vezu sa Dorcolom.

Drugi deo 95 bi zamenila 96, a na Trgu Republike bi mogli da presednu na 95 ako idu na Nbg.

Sve to bi trebalo da bude privremeno resenje do metro ili tramvajskog resenja i potpunog uklanjanja autobusa i okretnica iz srca grada !
Jedan od boljih predloga. Nbg i Dorćol generalno imaju lošu vezu. A skraćenje 95ice je neophodno.
 
To je izvodjimo samo ako se Francuska zatvori za ostali saobracaj. Sa tolikom brojem vozila, u vec preopterecenoj Francuskoj bojim se da bi se stvorilo ogromno zagusenje cime bi se potpuno obesmislila veza Dorcola i NBG/a.

Sta vredi veza ako se taj put prelayi sa sat vremena.
 
To sa ekspres linijama nikad nećemo videti u Beogradu. Razlog je jednostavan, linije su se pre pravile tako da odgovaraju što većem broju građana, ali je linije održavalo preduzeće koje je bilo javno, komunalno.
Linije se sada prave tako da budu komercijalne. Privatna firma, kojoj je u interesu da što više putnika procirkuliše kroz autobus, jer od sbake prodate karte, 8,53 posto je njihovo, neće sugerisati direkciji da uvodi ekspres linije jer one malo zarađuju.

Evo primera- 56 je predugačka linija. Čak i dok je bila 56E imala je previše stanica, ali je potez kod Ade brzo prelazila i bilo je mnogo bolje, ali malo je para donosila kao takva.

Ja sam za to da se uvedu ekspresni lokali, koji bi rasteretili duge gradske linije na delovima trase na kojima ne postoji veliki protok putnika.
Tako bi mnogim putnicima značila linija 95E Pančevački most-Borča III, koji ne bi imao ni jednu stanicu na autoputu, ali zato u Borči da staje na svakoj.
Takođe, mogla bi da se uvede 511E Banovo brdo-Sremčica ili 601E Sava centar-Surčin.
 
Добра идеја за експрес линије, међутим оне би требало да имају исте терминусе као и њихова ''обична'' браћа. Постојало је раније неколико добрих експреса: 27Е, 47Е, 48Е, 56Е, 601Е, 704Е, 706Е.

Више тога нема. Остао је 27Е, који више није прави експрес, 56 сад стаје на свим станицама, 704, 706 и 707 опет имају више станица него раније.

Навешћу пример сјајне организације линија коју смо имали до почетка деведесетих. Јавни превоз је заиста био у служби грађана, а не комерцијални као сада. Линија 601Е је возила од ГЖС до Сурчина и била одлична допуна обичном шестокецу. Радила је само у шихтама (шпицевима) и стајала само код Сава центра, Омладинских бригада, Тошиног бунара, Бежанији и Лединама, и то пре подне на станицама ка граду, а поподне на станицама ка Сурчину.

Заиста сјајно.
 
1111":c1tj4ntm je napisao(la):
Добра идеја за експрес линије, међутим оне би требало да имају исте терминусе као и њихова ''обична'' браћа. Постојало је раније неколико добрих експреса: 27Е, 47Е, 48Е, 56Е, 601Е, 704Е, 706Е.

Више тога нема. Остао је 27Е, који више није прави експрес, 56 сад стаје на свим станицама, 704, 706 и 707 опет имају више станица него раније.

Навешћу пример сјајне организације линија коју смо имали до почетка деведесетих. Јавни превоз је заиста био у служби грађана, а не комерцијални као сада. Линија 601Е је возила од ГЖС до Сурчина и била одлична допуна обичном шестокецу. Радила је само у шихтама (шпицевима) и стајала само код Сава центра, Омладинских бригада, Тошиног бунара, Бежанији и Лединама, и то пре подне на станицама ка граду, а поподне на станицама ка Сурчину.

Заиста сјајно.

27E je i dalje ekspres linija , jer ne staje na svim stanicama na potezu od Omladinskog stadiona do ulaska u Mirijevo.
32E više nije ekspres linija.
706E je jedina linija koja trenutno opravdava značenje slova "E".
704E je preimenovana u 707.
 
предлог за експрес линије. наведена су само стајалишта на којима се стаје
17Е: Коњарник-Шумице-Пошта Душановац-Аутокоманда-Мостар-С. центар-Арена-СО НБГ-Џ. Кенедија-Пошта Земун-Дунавска-Земун Горњи град
23Е: Видиковац-МЗ Видиковац-Пионирски град-СЦ Кошутњак-ДЗ Б. Брдо-кировљева-Ада-Сајам-Мостар-Лондон-Главна пошта-27. марта-Цвијићева-П. Мост-П. Лумумбе-С. Аљендеа-Карабурма 2
26Е: Б. Јерковић-Ј. Бијелића-Ц. гробље-Пошта Душановац-Ј. булевар-Каленић-Технички факултети-Правни факултет-Теразије-Трг републике-Душанова-Дунавска
27Е: Миријево 4-Матице црпске-Миријевски венац-О. стадион-Џ. Вашингтона-Трг републике
32Е: Трг републике-Џ. Вашингтона-П. Мост-Пут за Аду Хују-Миријевски булевар-Роспи ћуприја-Вишњичка бања-Вишњица
42Е: Славија-К. Парк-Аутокоманда-Д. Мишовић-Ортопедија-ВМА-Пет солитера-ЖС Раковица-С. Родића-Расињска-П. Брдо
47Е: Славија-К. Парк-Аутокоманда-ФОН-Трошарина-Пет солитера-К. Брдо-Миљаковац-СО Раковица-Манастир Раковица-ЖС Јајинци-Ресник-М.Ј. Доце-ЖС Ресник
53Е: З. Венац-Вазнесењска црква-Мостар-Сајам-Ада-Кировљева-ДЗ Б. Брдо-СЦ Кошутњак-Пионирски град-МЗ Видиковац-Видиковац (са Видиковца стаје Немањина-Каменичка-З. Венац)
55Е: Звездара-АТШ-Г. Миленка-М. Горког-Аутокоманда-Мостар-Сајам-петља Радничка-Чукарица-МЗ Ч. Падина-Б. воде-Ранжирна станица-Железник улаз-МЗ Железник-Стари Железник
95Е: Борча 3-Беле Бартока-Ваљевског одреда-Борча раскршће-П. Мост-Џ. Вашингтона-Скадарска-З- Венац-Хајат-С. центар-ЖСНБГ-А. Нета-О. Бригада-Блок 45

толико за сада. има још доста, неки други пут
 
27E preskače ukupno DVA stajališta na celoj trasi a to su triglavska i klanička. Pre je preskakao i baneks i bosutsku, ali od nedavno staje na tim stajalištima.
 
stf":3eog5ghn je napisao(la):
To je izvodjimo samo ako se Francuska zatvori za ostali saobracaj. Sa tolikom brojem vozila, u vec preopterecenoj Francuskoj bojim se da bi se stvorilo ogromno zagusenje cime bi se potpuno obesmislila veza Dorcola i NBG/a.

Sta vredi veza ako se taj put prelayi sa sat vremena.


Slazem se da 95 preko Francuske ul. nije najsrecnije resenje, ali kada bi Trg Republike bio zatvoren za motorni saobracaj onda bi Francuska bila sasvim prohodna za vozila GSP bar do dolaska metroa.
95 bi zato mogla da ide Prizrenskom, preko Terazija, pored Skupstine i Takovskom do Dunav stanice.
Time bi bio rasterecen tunel, a dobila bi se i veza sa linijama u Knez Milosevoj, trolejbusima za Banjicu itd.

Da li je neko primetio da 67 i 68 koji idu u isti deo Beograda, imaju cesto vrlo mali broj putnika, a mogli bi da preuzmu skoro pola putnika 95.

Glavni razlog tome je zabacenost stanica 67 i 68, sasvim dole u Jug Bogdanovoj, naravno svima je lakse da cekaju 95 kod bivse Beobanke nego da silaze u podzemni prolaz i idu na najudaljeniju stanicu od svih u nizu, a zatim da zekaju 20 i vise minuta, ako je bus skoro otisao.Drugi razlog je mali broj polazaka, 68 na pola sata, 67 od 15 do 20 minuta.

Resenje, stvoriti jednu liniju sa taktom od desetak minuta koja bi isla trasom koja je mesavina obe , sa stanicom kod bivse Beobanke gde staje i 95, 16...

Trasa bi izgledala ovako, Sadasnja pocetna stanica 67 kod bloka 70a, ulicom Omladinskih brigada do Starog aerodroma, gde bi skrenula ka Belvilu, dalje ulicom Spanskih boraca do bivseg 2. bulevara, pored ARENE, Jugopetrola i Brankovom, Decanskom do Despota Stefana, zatim Dusanovom do Bazena na Dorcolu, do one nove i velike okretnice.

Time bi se broj putnika sigurno povecao, jer ljudi sa Dorcola i Palilule bi bili bolje povezani sa Novim Beogradom i tamosnjim trznim centrima,u blizini kojih bi takva trasa linije prolazila.
Na ovaj nacin bi dve linije odlicno povezale veci deo Novog Beograda sa svim delovima starog grada i delom Palilule i dotakli i Vracar.
 
Ne znam koliko se sećate toga, ali 67 se ranije, po prelasku Brankovog mosta u smeru od Novog Beograda ka Zelenom vencu, isključivao sa mosta, tamo gde se isključuju međugradski autobusi, koji idu prema glavnoj stanici, i tu, na tom isključenju mu je bilo stajalište. I sad stoji stanični stub, ali table više nema. Nastavljao je da se penje Jug Bogdanovom ka Zelenjaku, i postavljao se sa one strane ulice, gde staju 52, 53 i 56. Kad krene, skretao je levo i izlazio u Brankovu, ali nije stajao na stajalištu gde staju 16, 65, 77 i 95.
Ta trasa je zauvek promenjena posle renoviranja pijace. Predlažem da se ta trasa vrati, i da se uvede da 67 sada staje na stanici Zeleni venac u Brankovoj, kako bi pokupio i putnike koji čekaju 95.
 
Odlične ideje. Samo 1 dodatak:
uskoro će (nadam se) biti probijen žel. nasip i spojen Bulevar umetnosti sa Belvilom, pa bi bus mogao tuda da prođe.
 
а шта кажете за ово:
67: Блок 70А-Агостина Нета-Ђорђа Станојевића-Арена-Антифашистичке борбе-6 каплара-Бранков мост-Пристаниште-Кула Небојша-Дунавска-Нова окретница у Дунавској
68: Блок 70-Агостина Нета (кроз насип када се пробије)-Булевар уметности-Арена-6. каплара-Бранков мост-Зелени венац-Тунел-Деспота Стефана-Цвијићева-Дунав станица
 
Ja bih tu ostavio samo jednu liniju, i to kombinaciju ova dva predloga:

6X: Блок 70-Агостина Нета (кроз насип када се пробије)-Булевар уметности-Арена-6. каплара-Бранков мост-Пристаниште-Кула Небојша-Дунавска-Нова окретница у Дунавској

(ili eventualno da ide Bulevarom Đinđića do kraja pa u V. Popovića)

Mislim da je efikasnije imati jednu dobru liniju. Sve što ide na manje od 10 minuta teško da će se koristiti u dovoljnoj meri da rastereti neke druge liniji i ima značajan efekat.
 
JohnnyLee":3p96fb9a je napisao(la):
а шта кажете за ово:
67: Блок 70А-Агостина Нета-Ђорђа Станојевића-Арена-Антифашистичке борбе-6 каплара-Бранков мост-Пристаниште-Кула Небојша-Дунавска-Нова окретница у Дунавској
68: Блок 70-Агостина Нета (кроз насип када се пробије)-Булевар уметности-Арена-6. каплара-Бранков мост-Зелени венац-Тунел-Деспота Стефана-Цвијићева-Дунав станица



Bilo bi jos bolje da ostanu obe linije, ali da li mogucnosti dozvoljavaju da se pojacaju obe, to znaju oni koji dobijaju platu za bavljenje ovim pitanjima.

Ako se probije nasip kao sto je neko naveo, jos bolje, tada bi npr. 67 mogao da iz Omladinskih brigada skrene u Djordja Stanojevica do Belvila, pa Bulevarom umetnosti sve do Teslinog bulevara, Brankovom, Decanskom, Despota Stefana, Dz. Vasingtona i Dusanovom do okretnice na Dorcolu.

68 bi mogla da se produzi do bloka 61 i od Gagarinove da ide istom trasom kao i sada.
704 bi umesto od okretnice u Omladinskih brigada mogao da polazi sa sadasnje okretnice 68 ice u Gandijevoj.

Nedostatak citiranog predloga je u tome sto 67 ne ide do vrlo bitnih delova srca grada za vecinu njenih korisnika sa Novog Beograda, A 68 NE BI TREBALO da ide kroz vec preopterecen tunel i Despotov bulevar, gde imamo vec 16 i 95, nego preko Terazija i Takovske do Dunav stanice.
 
да, али он у повратку ка Бранковом мосту мора да прође кроз тунел. мислио сам о варијанти Призренска-Теразије, али питање је како назад? а тада мора кроз тунел. ок је да иде Таковска-Цвијићева-Дунав станица, али куда до Таковске?
 
Predlozio sam jos prosle godine tu trasu 11, tada je pisano da ta linija vise uopste nece postojati, ali ipak smo dobili jednu pametnu odluku, jedino je nejasno zasto do tada 11 ne moze da ide svojom starom trasom.

To sto nije bila dovoljno popunjena je posledica velike neredovnosti, dugih prekida u radu i nedovoljno cestog takta, postojao je i jedan bitan razlog koji je mnoge odbijao da do Knez Mihajlove dodju tramvajem, na pristanistu je cesto 11 morala da ceka 2 koja stoji na okretnici.

To je veliki nedostatak i dvojke koji bi jednostavno mogao da se resi okretanjem kod Bogoslovije, a da time ne bi izmenili tradicionalnu kruznu trasu, a trebalo bi je pojacati SA VISE POLAZAKA, dvojka je ponos i znamenje Beograda, ali ne ovakva kilava kakva je sada !

U vesti u 24 casa stoji da je Mirjevo slabo povezano sa Novim Beogradom, to bi moglo da se resi povezivanjem linije 27 i 68 npr ili uvodjenjem linije koja bi isla autoputem na Novom Bg i dalje do Juznog bulevara i ul. Gospodara Vucica do Cvetka i dalje do Mirjeva.

PS johny, sta je sporno u prelasku preko Terazija, jednosmernost ?
 
beli grad":2xynr7gj je napisao(la):
U vesti u 24 casa stoji da je Mirjevo slabo povezano sa Novim Beogradom, to bi moglo da se resi povezivanjem linije 27 i 68 npr ili uvodjenjem linije koja bi isla autoputem na Novom Bg i dalje do Juznog bulevara i ul. Gospodara Vucica do Cvetka i dalje do Mirjeva.

To se rešava na vrlo jednostavan način. Neka Mirijevci presedaju , kao što to rade i mnogi drugi stanovnici drugih naselja. On ima direktnu liniju do Novog Beograda , i to mu je malo , a ja moram , kako god okreneš , zbog nekih pametnjakovića , da koristim dva prevoza da bih stigao na novi Beograd , zato što je 94 prebačena preko novog Mosta na ADI.
 
Ja ponovo moram da ukazem na nepravdu sto zitelji Vojvodjanske ulice i svih ostalih zgrada iz severnih blokova 61,2,3,4 vise nemaju prevoz do Hale Sportova, Graficke, Devete gimnazije, Fontane, Opstine. Kada sam ja bio srednjoskolac, a i pre toga, oduvek je postojala linija koja nas je vozila u skolu, bilo graficku ili devetu, a da ne pominjem ogroman broj ljudi koji moraju da zavrse poslove u Opstini. A sta nam ostaje danas?

- Za one koji su krenuli u Graficku ili u Halu: 45-ica do studenjaka pa malo prosetas do stanice 75 ka gradu i tu uhvatis nesto jos par stanica.

- Za one koji su krenuli u fontanu ili Opstinu Nbg: Isto kao gornje, ili nesto do Tosinog bunara pa odande 65 ili 82.

Znaci nesto pa nesto. A ja sam kao klinac oduvek imao jedan prevoz.

A kako se to desilo? Prvo su skrenuli 71-icu u MIlutina Milankovica posto vec postoji 72, a onda su 72 preusmerili na Bezanijsku kosu da vozi decu sa Ledina do nove skole Dragan Lukic. I otada nas par hiljada ljudi iz Vojvodjanske i blokova preseda. I pitam lepo one autiste iz Direkcije zasto niste produzili 75 do Ledina ili aerodtroma a nama ostavili makar 72 i oni uporno ponavljaju "to su trazili gradjani zbog dece".

I danas, posto su svi shvatili da je 45-ica retka zverka u kojoj vlada dusegupka u jutarnjem spicu, mnogi se penju i gube po 15 minuta do Bezanijske kose i tamo hvataju nesto do pomenutih destinacija.

A oduvek smo imali vezu iz Vojvodjanske, samo su nam ukrali...
 
Vrh