Šta je novo?

Gradske linije javnog saobraćaja - Predlozi, rešenja

ево мог предлога са модернизације за зонирање:

1 зона - иста као сада
2 зона - садашња зона 2 тарифна релација 1
3 зона - садашња зона 2 тарифна релација 2
4 зона - регион 10 километара од краја зоне 3
5 зона - регион 15 километара од краја зоне 4
6 зона - све изван зоне 5 и Панчево, Пазова, Инђија и Смедерево (ако би се те 4 оптшине укључиле у систем)

цене би могле да буду (само пример):
50 динара - једна зона
75 динара - две зоне
100 динара - три зоне
125 динара - четири зоне
150 динара - пет зона
175 динара - свих шест зона

stf":2vncf224 je napisao(la):
Укидање 2 зоне. Зонирање је непотребно.
то не може да се укине, ипак постоје зоне због тарифирања превоза. не може исто да кошта вожња од Јерковића до града и вожња од Бегаљице до града. ипак је то километарски вееелика разлика. а и сваки град има зоне
 
Систем јавног превоза у Београду најбоље би се побољшао развојем нових подсистема ЈМТП, али док се то не деси потребно је унапредити постојеће подсистеме и тако повећати њихову привлачност у односу на приватне аутомобиле. Развојем метода организације и управљања постигао би се адекватан аутобуски, тролејбуски и трамвајски саобраћај , кога карактеришу: (а) поуздан ред вожње са краћим интервалима слеђења; (б) увођење нових линија; (в) расподела линија на уобичајене, полуекспресне и експресне ; (г) проширена мрежа жутих линија; (д) висок ниво безбедности и комфора на станицама и у возилима; (ђ) повећање брзине превоза; (е) прилагођеност система карата потребама путника; (ж) приступачност наплате у простору и времену; (з) информисаност корисника; (и) мониторинг возила, итд. Taкo се моторизованим саобраћајним учесницима пружа коректна алтернатива и смањује број непотребних путовања.

Конкретније:

1) Живим у Насељу браће Јерковић и у ванвршним часовима ми линијом 26 до Трга Републике треба свега 15-20 минута. У периоду 7-9h и 16-19h време путовања се повећава и до 4 пута, ниво комфора не може бити на нижем нивоу када је аутобус још од терминуса препун, а време чекања аутобуса на стајалиштима осетно је продужено (отприлике у просеку по 1 минут). Зато ми није јасно због чега се у тим вршним часовима не би увела нова, полуекспресна линија 26е која би стајала на сваком четвртом или петом стајалишту и то сваки аутобус на различитим стајалиштима (нпр. први аутобус крене са терминуса па стаје на четвртом стајалишту, други креће са стајалишта после терминуса и стаје на петом стајалишту итд), када би се на тај начин време путовања значајно умањило и комфор побољшао барем за толико да путници могу карте да откуцају. :p

2) Често користим и линију 50. Код ње је проблем што је предугачка, а саобраћајнице којима се крећу аутобуси неадекватне; те стога уколико се деси неки застој у саобраћају (нпр. саобраћајна незгода) не постоје алтернативни правци за аутобус. Последица тога се манифестује кроз кретање аутобуса у колони, односно долазе и по три на станицу у исто време. С тога ми није јасно због чега се та линија не подели на две, или због чега по њеној траси не саобраћају мања возила (приватни превозници имају прихватљивије миниаутобусе).
 
stefan traffic warden":19297cnz je napisao(la):
1) Живим у Насељу браће Јерковић и у ванвршним часовима ми линијом 26 до Трга Републике треба свега 15-20 минута. У периоду 7-9h и 16-19h време путовања се повећава и до 4 пута, ниво комфора не може бити на нижем нивоу када је аутобус још од терминуса препун, а време чекања аутобуса на стајалиштима осетно је продужено (отприлике у просеку по 1 минут). Зато ми није јасно због чега се у тим вршним часовима не би увела нова, полуекспресна линија 26е која би стајала на сваком четвртом или петом стајалишту и то сваки аутобус на различитим стајалиштима (нпр. први аутобус крене са терминуса па стаје на четвртом стајалишту, други креће са стајалишта после терминуса и стаје на петом стајалишту итд), када би се на тај начин време путовања значајно умањило и комфор побољшао барем за толико да путници могу карте да откуцају. :p
стајалишта (када се крене из Јерковића) за 26е: Окретница Јерковић - Јована Бијелића - Јахорина - Душановац - Јужни булевар - Каленић - Технички факултети - Правни - Трг - Душанова - Солунска - Окретница Дорћол. једном сам се враћао кући из града са 26 сат и по времена (Трг-Јерковић)


stefan traffic warden":19297cnz je napisao(la):
2) Често користим и линију 50. Код ње је проблем што је предугачка, а саобраћајнице којима се крећу аутобуси неадекватне; те стога уколико се деси неки застој у саобраћају (нпр. саобраћајна незгода) не постоје алтернативни правци за аутобус. Последица тога се манифестује кроз кретање аутобуса у колони, односно долазе и по три на станицу у исто време. С тога ми није јасно због чега се та линија не подели на две, или због чега по њеној траси не саобраћају мања возила (приватни превозници имају прихватљивије миниаутобусе).
минибус? ма нема шансе. на тој линији је гужва када дођу четири буса један за другим. најбоље је да се подели на два дела, један да иде од Устаничке до Бањице или Раковице а друга да иде од Миљаковца до Б. Брда
 
JohnnyLee":1q7yb5k8 je napisao(la):
то не може да се укине, ипак постоје зоне због тарифирања превоза. не може исто да кошта вожња од Јерковића до града и вожња од Бегаљице до града. ипак је то километарски вееелика разлика. а и сваки град има зоне
Братислава има исто две зоне, али управо због планирања увођења ИТСа ће се изгледа укинути друга зона и биће само једна...
 
Pao mi je na pamet jedan drugačiji način zoniranja koji nije geografski baziran.

Podela bi bila po vrsti linija. Gradske 1. zona, prigradske 2. zona, a same linije bi se razlikovale po numeraciji.
Tako bi putnik odmah znao, ako ulazi u dvocifrenu liniju to je 1 zona, a ako ulazi u trocifrenu to je 2 zona.
Znam da postoje odstupanja na 73 i 47, a i 601 koju mnogi koriste da se prevezu od z.stanice do bežanijskih blokova (eto ideje za novu liniju :) ). To se može modifikovati, mislim da su već postojali predlozi za to.
BG Voz bi bio ceo u 1 zoni, što bi stimulisalo njegovo korišćenje.

Podela ne mora neophodno da bude na gradske i prigradske. Duže linije, koje je skuplje održavati, bi mogle da se naplaćuju više. Trošak održavanja linije je isti bez obzira što se neki putnici voze samo jednim njenim delom.


Čuo sam da su nekada i Lastine linije bile obuhvaćene tarifnim sistemom i da je u Beogradu bilo više zona nego sada. Da li je to tačno i ima li neko više informacija?

p.s. Možda nova tema za raspravu o tarifnom sistemu?
 
Pitanje zoniranja je aktuelno i u drugim velikim gradovima.

Logika nalaze da prevoz od udaljenog mesta do centra treba da bude skuplji od voznje po samom centru zbog vece kilometraze, kao za voz ili avion.

Sa druge strane ista ta logika kaze da putnik u centru ima daleko bolju i raznovrsniju ponudu na raspolaganju, brojnije linije i mogucnosti za prevoz, autobuse na svakih 5 minuta umesto pola sata. U tom slucaju prevoz u centru treba da bude skuplji iako je predjena kilometraza manja jer je bolja ponuda, nekoliko autobusa vozi sa jakim taktom i pravi kilometrazu da bih ja u centru mogao da putujem kada hocu umesto samo jednog u predgradju. Kilometraza je relativna kada se pogleda sistem kao celina, pitanje je koja linija prelazi vise kilometara po putniku, centralna ili prigradska, a autobus ce da vozi pa ce da vozi bilo u njemu putnika ili ne.

gradski prevoz je sastavni deo jednog urbanog podrucja sa jakim socijalnim i ekonomskim vezama i ne moze se posmatrati kao medugradski/medjunarodni prevoz, nije to turizam, ne sakupljaju se miles-i, vec neophodna usluga u gradu.
Bilo bi pravednije da svi stanovnici tog podrucja dele isti tarifni sistem jer su deo jednog istog organizma.
Neko ima bolju ponudu, neko pravi vecu kilometrazu ali su svi vezani.
Naravno problem predstavlja definicija granica te urbane sredine.

Paralela sa odrzavanjem kolovoza u gradu: ja placam odrzavanje i pravljenje novih ulica kroz lokalne poreze, iako ne vozim kola, isto koliko i korisnici automobila. To je pravedno jer iste te ulice koriste i moj postar, i kamion koji snabdeva samoposlugu i neophodne su za funkcionisanje grada. Delimo teret podjednako.

Paralela vazi i za GSP, podjednako ga finansiraju svi Beogradjani kroz gradske subvencije i svi imaju pravo da koriste njegove usluge, gde god ziveli i gde god i koliko god ih koristili. Ako se vec ta usluga jos dodatno naplacuje kroz kartu, a narocito pretplatu, nema razloga da postoje razlicite tarifne zone.
 
JohnnyLee":m2wbovux je napisao(la):
stf":m2wbovux je napisao(la):
Укидање 2 зоне. Зонирање је непотребно.
то не може да се укине, ипак постоје зоне због тарифирања превоза. не може исто да кошта вожња од Јерковића до града и вожња од Бегаљице до града. ипак је то километарски вееелика разлика. а и сваки град има зоне
Ne tako davno, sam na nekoj temi izneo razloge zbog kojih ne bi trebalo da postoji zoniranje u Beogradu. Mozda u drugim gradovima postoji, ali nije svaki grad isti. Evo, da ponovim razloge:
1. Neko ko putuje iz Jerkovica u Zemun, ima manje vise istu kilometrazu kao i neko od Begaljice do Ustanicke. Prvi ima jednu zonu, drugi obe. Mislim da to nije u redu.
2. Kilometraza jeste veca, ali ima manje semafora, manje stajalista, manje guzve u saobracaju. To znaci da jedna prigradska tura, potrosi daleko manje nafte, nego bilo koja gradska. Jer, svi znamo da sistem kreni-stani trosi najvise benzina.
3. U gradu, kao sto rece Zidar, imas alternativu, vise opcija, bolji interval, mozes da kombinujes i biras. Prigradska naselja su osudjena na jedan jedini pravac, i ukoliko dodje do haosa, ljudi su otseceni od grada i blokirani. Koliko se puta zimi desilo da zbog leda na putu, linija ne moze da saobraca, a alternative nema. Ljudi su po minusu isli peske kilometrima, ukljucujuci i mene.
4. Prigradske linije su za vozace daleko lakse nego gradske. Opet, manje stajanja, semafora, guzvi. Mnogo puta sam cuo od vozaca da im 302 dodje kao odmor, i obavezno se zale na linije 26 i 79 kao uzasno teske za voznju. Na gradskim linijama im treba daleko veca koncentracija, a to, naravno, fizicki iscrpljuje. Pa, tebi, ukoliko si vozac, sta je lakse? Voziti kroz grad u spicu, ili voziti do npr. Kosmaja?
5. interval je dosta slabiji nego u gradu. Dosta toga mi moramo da isplaniramo i izracunamo po polascima gradskog prevoza. znaci, zavisnost stanovnistva. Ukoliko neko vozilo iskoci zbog kvara, verovatnoca kasnjenja na lokaciju je izvesna.
6. Infrastruktura ne postoji, ili je u jako losem stanju. Stajalista nisu uvucena, nema nadstresnica, klupa, reda voznje, mape, kante za otpatke. Nema trafika na kojima se kupuje karta, pa hteo, ne hteo, kupujes kod vozaca po paprenim cenama. Na vecini ``stajalista`` cekas u blatu i prasini, a neretko u fekalijama. Dalje se ta prljavstina, obucom prenosi u vozilo, pa su i vozila prljavija. Naravno, niko ta vozila ni ne pere, to svi znamo....

Jedan jedini razlog za zoniranje je kilometraza, ali svaka, iole ozbiljna racunica kaze, da GSP najvise profitira na prigradskim linijama, jer su karte skuplje, a njihov trosak daleko manji, a usluga daleko losija. Po razumnoj logici, karta bi trebalo da je jos i jeftinija. Ali, mi sa periferije to ne trazimo. Trazimo samo ukidanje zone, jer je potpuno nepotrebna i besmislena.
Kada se kvalitet infrastrukture izjednaci sa prvom zonom, a i pouzdanost prevoza, mogu, na ime kilometraze i da vrate drugu zonu. Ovo sada je nefer i bezobrazluk.
 
запушио си ми уста што се тиче зонирања. сваки аргумент ти је на месту
 
сетио сам се новог предлога:
укинути 49 и кроз Теодора Драјзера потерати 78, па на нови мост, Милутина Миланковића, Омладински бригада и даље редовном трасом
едит: укинути тролу 19, ипак нема претераног смисла поред 31 који иде на сваких 5 минута
 
Ako bi se stari most zatvorio za saobraćaj van GSP-a, onda bi bilo logično poterati još neku liniju preko njega, da se iskoristi lako prelaženje mosta.. možda nešto sa Savskog trga, ili da neka od linija koje već sad idu do Savskog trga pređe most. Recimo, da 51 ide od Belih Voda do Pohorske, a 46 od Mirijeva do Keja Oslobođenja..

46 je možda najzgodnija za ovako nešto, jer inače nema linija koje direktno idu od Mirijeva do Zemuna..
 
JohnnyLee":7t8ptaid je napisao(la):
запушио си ми уста што се тиче зонирања. сваки аргумент ти је на месту
Надам се да се не љутиш? Зонирање је застарео метод. Пре 30 година је и имао смисла....донекле....

JohnnyLee":7t8ptaid je napisao(la):
укинути тролу 19, ипак нема претераног смисла поред 31 који иде на сваких 5 минута
Није да се не слажем, само гласно размишљам......Њена поента није у повезивању Коњарника са Тргом, због 31. Њену поенту видим у повезивању Коњарника са Крстом и Београдским драмским. Мада, преседаљем код Шумица се постиже исто, нарочито кад се уведе нови систем...
 
Možda sa mnogo više zona, ali bi bilo komplikovano. Meni je takođe besmislen ovakav raspored zona (koncentrični krugovi).

U nekim gradovima su to ,,krugovi" tj. delovi grada jedni do drugih, ne sa istim centrom, kao kad prolazis granice između opština ili naselja...
 
stf":2f2e7xrh je napisao(la):
Надам се да се не љутиш? Зонирање је застарео метод. Пре 30 година је и имао смисла....донекле....
наравно да се не љутим, нема потребе за тим. у праву си.

stf":2f2e7xrh je napisao(la):
Није да се не слажем, само гласно размишљам......Њена поента није у повезивању Коњарника са Тргом, због 31. Њену поенту видим у повезивању Коњарника са Крстом и Београдским драмским. Мада, преседаљем код Шумица се постиже исто, нарочито кад се уведе нови систем...
па ако је поента да везује Коњарника са Крстом и БДП-ом онда дај да иде само до Крста, али као што си рекао, преседање код Шумица сасвим доста ради посао, поготово што и 29 иде доста често, а и нови систем....
 
Postavljam isecak iz poslednje izmene plana detaljne regulacije za deo UMP-a na nbg gde su ucrtane prvi put stajalista gradskog saobracaja kako su zamislili. Stajalista su obelezena zelenom bojom

stajalista.jpg


link za veci prikaz fotografije http://img690.imageshack.us/img690/8414/stajalista.jpg
 
Razmišljao sam još o produžavanju autobuskih linija preko tramvajskog mosta..

mislim da bi linija koja se produži preko mosta sa novobeogradske strane trebala da ima što manji broj stajališta. Već dosta linija inače ide preko Brankovog mosta, dok brži dolazak do nekog drugog dela grada može da doprinese atraktivnosti.

51 ne treba produžavati, jer kad tramvaj bude stigao do Belih Voda ta linija će biti suvišna. S druge strane, 46 do Pohorske uz stajališta kod Ušća i Opštine donosi mnogo više, i omogućava lako presedanje na bilo šta drugo što odgovara.

Štaviše, moglo bi da bude dobro i premeštanje neke od linija sa Slavije na Novi Beograd preko mosta. Recimo 59 do Opštine, Pohorske ili čak Trga Oslobođenja u Zemunu bi stvorila trenutno nepostojeću zanimljivu vezu..
 
Igor":190gsw5q je napisao(la):
Stajalista su obelezena zelenom bojom]
nikako ne mogu da shvatim zasto nasi saobracajci forsiraju cik-cak raspored stanica umesto da budu jedna preko puta druge, razumem da cik-cak bolje rasporedjuje stanice i saobracaj ako je u pitanju jedna linija na jednom pravcu, ali kada ima nekoliko linija ili kada se linije ukrstaju a putnik treba da preseda zar nije jednostavnije da mu stanice budu jedna preko puta druge na oba pravca, a ne da mora da traga za odgovarajucom stanicom na potezu od pola kilometra.

sto se mostova tice, danas 24 autobuske linije prelaze Savu preko 3 mosta (15 Brankov + 2 Stari Savski+ 7 Gazela)

Kada dodje novi most teret se moze ravnomernije rasporediti, neke linije pojacati a druge ukinuti to jest skratiti/preusmeriti kako bi se uskladile prolazne linije na potezu Brankov Most - Tunel i dobio konstantan i sto ravnomerniji protok

Jos ako dodamo da Stari Savski bude rezervisan iskljucivo za JGP

recimo 4 + 4 + 4 + 4

ili realnije 8 (Brankov) + 4 (Stari) + 5 (gazela) + 5 (Ada)

Ako se uvede politika presedanja (sto manje presedanja naravno, maksimum 2 za bilo koju relaciju unutar Grada) Beograd moze da funkcionise sa skoro duplo manje linija.
 
Samo bih dodao da je potrebna i saradnja sa policijom oko "tvrđe" kontrole žutih traka, jer su ponekad obesmišljene. To se odnosi kako na vožnju tim trakama tako i na "samo da kupim cigare" parkiranje.
 
Umesto da 24 autobuske linije prelaze preko 3 mosta na Savi trebalo bi da tri puta manje tramvajskih linija prelaze preko tri mosta, a da Stari savski postane pesacko biciklisticki.

Da bi se to ostvarilo nije potrebno da cekamo daleku buducnost, potrebne su nove trase nezavisnog tramvaja koje bi se dopunjavale sa prvom metro linijom.

A ta metro linija bi mogla da se isplanira i izgradi za najdalje 2 godine, ako bi postojala volja da ta prva trasa ide od Rakovice preko Hipodroma i Sajma do Ekonomskog fakulteta i Terazija, znaci kroz savski amfiteatar.
 
Сад ћу опет, као папагај: метро линија не сме тако да се планира. Мора да се испланира цео концепт за наредних 50 година. Дакле, куда ће ићи метро, куда трамваји, регионална железница, где ће бити нових мостова, и кад се направи један такав генерални план, онда се може приступити постепеној изради детаљних планова и постепеној реализацији целокупног система. Све остало неће дати жељене резултате. :rant:
 
Као папагај ћеш добити +
 
+ za onog koji zna sta ce i kako ce biti ze 50 godina, samo vi cekajte planere i punite rezervar
 
Dakle, evo i ovde apelujem da se pod hitno uspostavi tramvajska linija 11! Ona je jedina linija koja je direktno povezivala dorćol i kalemegdan sa Novim Beogradom. Dakle, nemam ništa protiv tramvaja 13 ali je činjenica da veza sa Dorćolom fali. Stalno slušam ljude na okretnici u bloku 45 i kod autobuske stanice kako gunđaju zbog ukidanja 11-ice. I u pravu su! Da podsetim: Linija 11: Blok 45 - Kalemegdan Beko je "PRIVREMENO" ukinuta 31.06.2010 zbog rekonstrukcije Gazele. Na njeno mesto dolazi tramvaj 13 koji se pokazao solidno, ali njegov je problem što previše kruži. Npr. i dalje se nekome ko od sajma želi da dođe do bloka 70 više isplati da uđe u autobus 89 nego da sedne na tramvaj. Zadržaće se na Gazeli, ali opet ne toliko dugo kao što bi slučaj bio sa pravljenjem dodatnog polukružnog luka koji pravi ova hibridna 13-ica. O tradiciji da ne govorim.... Prvi tramvaj koji sa Novog Begrada prešao u Stari grad je bio 11.
ZAKLJUČAK:

Linija 11 da se odmah uspostavi (ili odmah po završetku rekonstrukcije Gazele), obavezno sa jačim tempom nego do sada. Samim tim imaće i više putnika.



Uploaded with ImageShack.us
 
11 je zaista neophodna, jer ne postoji nijedna linija bilo cega koja povezuje Novi Beograd i Dorcol, mora li bas sve da se zaustavi na Zelenom V., npr iz pravca Vracara idu 24, 26 i tramvaji 2, 5 i 10, PET LINIJA VRACAR DORCOL, uzgred razdaljina od nekoliko km moze i peske da se predje.

I ranije sam predlagao da npr. 67 ide od Trga Republike dalje trasom 24 do njene okretnice, time bi linija bila bolje popunjena, jer ovako retko ko ide do njenog terminala u Jug Bogdanovoj, dok bi vec na stanicama na Trgu Republike i kod nekadasnje Beobanke na Zelenom v. bilo daleko vise korisnika,

Jos nesto, od kada pisem na ovom portalu nisam procitao nesto tako besmisleno i karikaturalno kao sto je post o planiranju metroa i njegov rep sa nanizanim plusevima od ljudi koji godinama u beskraj trasiraju metro linije i koji su naprasno shvatili da bi to trebalo negde drugde da se planira ! Eto sad imamo i Sloznu bracu , bar nekog ko se prvi put u tako velikom broju slozio u necem.
 
Vrh