Šta je novo?

Gradske linije javnog saobraćaja - Predlozi, rešenja

Bune se stanari za Botaničku.

@solecar
U smislu ne treba menjati na silu. Lepo videti gde je baš potrebno. Recimo Milutina Milankovića nikad nije imala liniju od početka do kraja. Možda i ne treba, a možda bi bilo poželjno. Da li po svaku cenu tu uvoditi nešto, nisam siguran. Ovo sam dao primer jer često idem tuda.
 
Dao bih predlog koji moze da malo rastereti guzvu u Savskoj ulici i oko Mostara i generalno vezano za taj deo...
Obzirom da će se uskoro otvoriti 2 nove ulice koje vode od Mostara ka Galeriji i obratno,mozda bi bilo pametno da linija 46 ne mora da obilazi nepotrebno ceo kvart da bi dosla do okretnice kod Galerije,vec da produzi pravo posle stajanja na stanici ispod Mostara i faktički da joj sledeća stanica bude i poslednja,to jest Beograd na Vodi...onaj ko zeli da ide ka Savskom Trgu uvek moze da presedne kod Galerije na ostale linije koje tu okrecu...
Isto tako,otvara se odlična mogućnost da se neka linija koja okrece na Slaviji,produzi do Beograda na Vodi,ili preko Savskog Trga kruzno kroz Vudro Vilsona,ili da se spustanjem preko Autokomande na auto put usmeri ispod Mostara novom saobracajnicom kracim putem do Beograda na Vodi(Galerije).Dakle....30,39,42,47,59....okretnica je dovoljna velika da moze sigurno da primi bar jos 2 linije....Mostar sam po sebi i iznad i ispod je presedačka tačka,a linije koje okrecu trenutno kod Galerije su sve usmerene ka periferiji izuzev Eko 2 i prolazne 36-ce...okretnica u Bircaninovoj i sam pristup istoj je prevazidjen,treba traziti malo rasterecenja u tom delu Slavije....

Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока
 
Za botanicku, tesko, mada je rekonstruisan trg i mozda moze bar jedna linija tu da koristi za okretanje. Posto je nema u mnogim planovima, jedino da odustanu od nove okretnice dunavska zbog gradnje stanova.
 
Oko 68, ima zanimljiva prica, nekako kao da linija ne sme da se dira, niti dodaje bilo koja druga ka bloku 70. Ako se drze planova da tu treba da prodje tramvajska linija, onda tesko, nije prosla 40 godina. Isto za milankovica, nije prosao do sada, nece narednih godina. Ali opet, ulica nema liniju celom duzinom.
 
Oko 68, ima zanimljiva prica, nekako kao da linija ne sme da se dira, niti dodaje bilo koja druga ka bloku 70. Ako se drze planova da tu treba da prodje tramvajska linija, onda tesko, nije prosla 40 godina. Isto za milankovica, nije prosao do sada, nece narednih godina. Ali opet, ulica nema liniju celom duzinom.
Ko je to rekao? Mislim da je stvarno besmisleno, od tramvaja se vidi da neće biti ništa, a oni neće ni makar nešto privremeno da nam uvedu. Očigledno se i dalje drže toga da tramvaj treba da bude stub gradskog prevoza, što u njegovoj trenutnoj formi nije moguće, što se i pokazalo, jer kako može nešto što ne zalazi u centar grada da bude stub gradskog prevoza? A što ne bi smela još neka za blok 70, kad blok 45 ima pored tramvaja još 3 autobuske?
 
Tramvaj na NBG je trebalo razdvojiti, a ne da sve linije dele celu trasu. Da imamo šine kroz Belvil i u Milutina Milankovića (a i podvožnjak), 7 je mogla da ide kao do sad, 9 kroz Belvil, a 11 kroz M. Milankovića, pa dalje Starim mostom. Da imamo šine kroz HSK i na Bežanijskoj kosi, 13 je mogla tuda da ide za Banovo brdo (uz stanicu iznad ŽSNBG), a neka buduća 4-ka od Zemuna do Kneževca, da imamo šine kroz Tošin bunar ili Omladinskih brigada i Zemun. Dalje, 6 bi mogla do Trga republike, 10 preko Terazija do Dorćola, da na svakom kraku budu po dve, maks tri linije. Eto malo maštanja :)
 
Tramvajska mreža nije uopšte proširena već skoro 40 godina, a bilo kakvo proširenje ko zna koliko bi trajalo kad šine u Rakovici ne mogu da završe već 5 godina. Treba lepo priznati da tramvaj ovde nije stub gradskog prevoza i raditi na proširenju trolejbuske mreže. Trolejbusi su idealni za beogradski teren, tihi su, ne zagađuju, a izgradnja kontaktne mreže i nabavljanje trola sa autonomijom je znatno jeftinije i praktičnije od raskopavanja čitavih ulica da bi se postavile šine. To ne znači da tramvaj treba da bude ukinut ili da se više nikad ne proširi, ali cilj treba da nam bude efikasnost i funkcionisanje saobraćaja, što tramvaji sami trenutno ne mogu da obezbede.
 
Nije šija nego vrat.

Kod nas nažalost postoji praksa da jedan podsistem isključuje drugi, a to baš i nema smisla.
Trolejbusi su za brdovite krajeve, dok su tramvaji za ravničarske i ne baš strme delove grada.
Ono što Trolejbus nikada neće imati kao tramvaja jeste kapacitet i dugotrajnost u eksploataciji, a to je bitan faktor.
 
Moj predlog za širenje tramvaja od ranije, koji sam kačio na forum i dostavio nadležnima u okviru javnog uvida u PGR šinskih sistema. Kliknuti na sliku za mapu u punoj veličini.

P. S.
U okviru same mape se nalazi i nekoliko predloga drugih forumaša.

 
Na mestu taxi stanice bi se napravila okretnica, s tim što bi moralo i da se malo od trotoara uzme, ali s obzirom da je tu najširi trotoar, ne bi predstavljalo problem za kretanje pešaka.
 
Moj predlog za širenje tramvaja od ranije, koji sam kačio na forum i dostavio nadležnima u okviru javnog uvida u PGR šinskih sistema. Kliknuti na sliku za mapu u punoj veličini.

P. S.
U okviru same mape se nalazi i nekoliko predloga drugih forumaša.

Zanimljivi predlozi, čak bih dodao neke šine do leve obale Dunava da idu i to odvojeno od saobraćaja kako na tramvaje ne bi uticale gužve na Pančevačkom mostu, što bi ujedno mnogim građanima te obale olakšalo put do grada. Jedino što mi je ovde nerealno jeste izgradnja mreže na potezu Tošin Bunar, jer nakon Studentskog grada kad se ide ka Zemunu sledi jako uzak deo od dve trake gde se često parkiraju automobili po trotoarima te zauzimaju jedan deo trake, to bi moralo da se proširuje kako bi tramvaji tu mogli iole normalno da funkcionišu, što deluje nemoguće zbog silnih objekata izgrađenih uz ulicu. Takođe je i Bežanijska ulica u Zemunu kritična za to, jer je u pitanju uska jednosmerna ulica. Kada bi zumirali kod Gundulićeve videli bi jednu raskrsnicu gde je gotovo nemoguće da bi mogao da prođe tramvaj, tako da tramvaji tim potezom definitivno ne bi mogli.
 
Dao bih predlog koji moze da malo rastereti guzvu u Savskoj ulici i oko Mostara i generalno vezano za taj deo...
Obzirom da će se uskoro otvoriti 2 nove ulice koje vode od Mostara ka Galeriji i obratno,mozda bi bilo pametno da linija 46 ne mora da obilazi nepotrebno ceo kvart da bi dosla do okretnice kod Galerije,vec da produzi pravo posle stajanja na stanici ispod Mostara i faktički da joj sledeća stanica bude i poslednja,to jest Beograd na Vodi...onaj ko zeli da ide ka Savskom Trgu uvek moze da presedne kod Galerije na ostale linije koje tu okrecu...
Isto tako,otvara se odlična mogućnost da se neka linija koja okrece na Slaviji,produzi do Beograda na Vodi,ili preko Savskog Trga kruzno kroz Vudro Vilsona,ili da se spustanjem preko Autokomande na auto put usmeri ispod Mostara novom saobracajnicom kracim putem do Beograda na Vodi(Galerije).Dakle....30,39,42,47,59....okretnica je dovoljna velika da moze sigurno da primi bar jos 2 linije....Mostar sam po sebi i iznad i ispod je presedačka tačka,a linije koje okrecu trenutno kod Galerije su sve usmerene ka periferiji izuzev Eko 2 i prolazne 36-ce...okretnica u Bircaninovoj i sam pristup istoj je prevazidjen,treba traziti malo rasterecenja u tom delu Slavije....

Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока
Za 46 je to super.Sto se tice linija koja okrecu kod Bircaninove za njih je najbolje da se kod Autokomande ukljuce na autoput i onda da prate predlog za 46 do BNV-a.Jer preko Slavije i Nemanjine je pakao.Ma da koji ce do BNV-a tamo ima dosta prevoza treba gledati periferije i opustosene delove grada.
 
Zanimljivi predlozi, čak bih dodao neke šine do leve obale Dunava da idu i to odvojeno od saobraćaja kako na tramvaje ne bi uticale gužve na Pančevačkom mostu, što bi ujedno mnogim građanima te obale olakšalo put do grada.​
Ovo namerno nisam stavio u predlog jer smatram da je za to potrebno da se uradi jedna ozbiljnija analiza i studija šta i kako, i da u datom trenutku (2021) to što su oni (PGR šinskih sistema) predlagali nije dobro rešenje. Isto tako, kao što se da primetiti, nisam uvrstio ni šine ka Bežanijskoj kosi, koje takođe predviđa PGR, jer sam stava da je tu trolejbus daleko bolje rešenje, obzirom na konfiguraciju terena (nevezano za to što inostranstvu postoji premošćavanje takvih prepreka, ali skroz drukčijim tipom tramvaja, koji nije adekvatan za naše potrebe).
Jedino što mi je ovde nerealno jeste izgradnja mreže na potezu Tošin Bunar,​
Sami su najavili proširenje Tošinog bunara, pa sam shodno tome doradio njihov predlog koji je predviđao šine do nekadašnje ulice Prilaz i specijalne tramvaje sa dvosmernim prostorom za vozače i vratima sa obe strane vozila. Obzirom da bi takvi tramvaji mogli da rade samo na toj jednoj liniji, a skuplji su nego obični, smatrao sam to nepotrebnim troškom.
Koji trolejbusi bi po ovom planu išli tuda? Vidim da ima trolejbusa i do Autokomande i Beogradskom​
31, 48 i 59 bi bili pretvoreni u trolejbuse, dok bi duž Kralja Milana išle i neke od postojećih trolejbuskih linija koje opslužuju Vračar. Evo jedne manje (u smislu obuhvata reorganizacije) mape širenja trolejbuskog podsistema i konvezije pojedinih autobuskih linija u trolejbuske, a što se oslanja na PGR šinskih sistema, koji je predviđao i reorganizaciju trolejbuskog podsistema sa konkretnim predlozima. 👇

 
Poslednja izmena:
Za 46 je to super.Sto se tice linija koja okrecu kod Bircaninove za njih je najbolje da se kod Autokomande ukljuce na autoput i onda da prate predlog za 46 do BNV-a.Jer preko Slavije i Nemanjine je pakao.Ma da koji ce do BNV-a tamo ima dosta prevoza treba gledati periferije i opustosene delove grada.​
@Дошљак je predlagao da se linija 46 preusmeri Bulevarom oslobođenja, Dr Milutina Ivkovića, Dragana Mancea, Prokopa i Mostara do donjeg nivoa Mostarske petlje i onda pravo produži do okretnice kod Gazele tom novoizgrađenom saobraćajnicom.​
 
@Дошљак je predlagao da se linija 46 preusmeri Bulevarom oslobođenja, Dr Milutina Ivkovića, Dragana Mancea, Prokopa i Mostara do donjeg nivoa Mostarske petlje i onda pravo produži do okretnice kod Gazele tom novoizgrađenom saobraćajnicom.​
Pogresno sam razumeo.Bolje autoputem kako ide spusti se kod Mostara i samo pravo
 
85 и 95 су најдуже градске линије и једине које прелазе два моста, тако да би свакако било пожељно њихово скраћивање. 95 је једина директна веза леве обале са Зеленим венцем и Новим Београдом, требало би да постоји барем још једна линија која би растеретила 95 (пре пар година је то био случај са линијом 43 и 96, али је из неког разлога то укинуто). Што се тиче замене за 85 из правца Борче, можда би било добро да постоји линија која иде до Похорске, али Главном улицом у Земуну.
За 95 постоји једноставно решење које се спомињало овде неколико пута, а то је ротација са 16. Да 95 иде рутом Борча 3 - Павиљони, а 16 Карабурма - Блок 45.
За 96 је скраћење очајна одлука, 98% путника изађе у 29-том и пуни остале аутобусе. Једноставно је треба вратити на Трг репбулике, без превише размишљања о другим опцијама.

За 85, мислим да је решење које сам предложио најбоље. Свакако, опција где ова линија не би прелазила додатни мост је добра. Ипак, не видим поенту да се линија једноставно подели на 2 дела у Бачкој.
 
Koliko sam cuo,sprema se nova okretnica na Novoj Galenici....tu moze da okrece eventualno skracena 85,i eventualno neki bus iz pravca Padinske Skele...ali taj takt mora da bude takav da prati onaj koji ima sadasnja 85.....ta nova okretnica je pretpostavljam predvidjena za 17-cu,verujem da ce moci tu jos neki bus da se okrece....

Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока
 
Screenshot_20240116_105449_com.google.android.gm.jpg
 
Vrh