Šta je novo?

Gradske linije javnog saobraćaja - Predlozi, rešenja

Ала ће Ласта да нас усрећи, па њу смо деведесетих прву најурили из Рипња управо због истоветног јавашлука, зато је и уведена прво 404-ка, па онда и 405-ица. И ГСП ћемо се потрудити да најуримо (надам се да су коначно почели да слушају наш глас и да ће петиције и жалбе бити довољне) из Рипња ако наставе да се бахате, мислим да би нам са Аривиним конзорцијумом коначно скроз свануло. Сматрам да ГСП треба да одржава и неке градске и неке приградске линије као и до сада, додуше, ГСП и приватници треба мало да претумбају између себе линије које одржавају. :wink:
П.С. АТП Панчево је пукао, заменио га је Пантранспорт. :wink:
 
А да, никако да се навикнем на гашење АТП :( Нисам мислиo конкретно вама Ласту :D Сећа ли се неко приче да се враћа ГСП на 78 и још неке линије у граду?
 
Знам, него ја то наглашавам због појединих људи који чак и нису чланови овог форума (тј. могуће да га само прате као гости), а који би силно желели да се врати Ласта. :wink: :kk:
 
@Рипањац405

Да ли си покушавао да питаш возаче зашто је овако на 405? Свакако би приближније знао разлог зашто шаљу 103Ф баш на 405, а и да ниси, свакако ништа не би изгубио.
 
И то ме баш брига, неки од њих стално изналазе изговоре да не задуже ново возило. Шио ми га Ђуро, безобразлук појединих возача (а вала и диспечера и радника одржавања) ме не интересује, у цивилизованим друштвима се такво понашање строго санкционише. ИК-103Ф није perpetuum mobile.
Е зато сам ја за то да ГСП изгуби статус ЈКП и добије статус АД као Ер Србији што се десило, пошто за ГСП изгледа не важи ниједан пропис који важи за приватнике. Камо среће да се уведе да за неисправну климу и грејање не можеш да прођеш технички, ако већ досад није уведено.
Чим ми се укаже згодна прилика селим се из Београда право у НС, они имају много бољи превоз и возни парк, а богами и одржавање од ових наших генијалаца. И у принципу форсирају старија возила на градским, а новија на приградским линијама колико сам имао прилике да упратим, што је паметан потез ако је заиста тако. Градске линије су у принципу свуда километражно краће од приградских, па не видим разлог да се и овде не управља по том постулату.
 
ns nema ni bolji prevoz ni bolji vozni park

Sent from my A5_Pro using Tapatalk
 
Озбиљно? А ЦНГ Мечке? А зглобни БМЦ-ови такође ЦНГ? А Кросвеји и Цителиси? Дајте, будите мало реални, за само пар година успели су да обнове добар део возног парка. Сигурно нису за џабака стекли звање Европске престонице културе за идућу годину, сигурно и то добрано утиче на имиџ града.
А што се нашег трулог ГСП-а тиче, да једног дана којим случајем стекну звање акционарског друштва, морали би да купују младе половњаке попут половних Цитара из рецимо неке 2015./2016. године као што је учинила мени врло драга Будимпешта (неки од њих више нису млади, али су и даље били у годинама када су узети) јер ови скрндељи нигде не би могли да им прођу технички!!! Извињавам се због ОТ-а, ако смета немојте га скроз брисати него га само преместите у адекватну тему, али тако је то када те нечији јавашлук и чак дискриминација на основу типа насеља натера на то. Погон Кошмар слањем покретних шпорета званих ИК-103Ф (који се с јесени брзински претварају у замрзиваче) на приградске линије не чини ништа друго до класичну дискриминацију становника на основу типа насеља у ком живе.
 
Рипањац 405":203o6s4n je napisao(la):
Озбиљно? А ЦНГ Мечке? А зглобни БМЦ-ови такође ЦНГ? А Кросвеји и Цителиси? Дајте, будите мало реални, за само пар година успели су да обнове добар део возног парка.
Жао ми је због краћег ОТ-а, али сигурно нису за џабака стекли звање Европске престонице културе за идућу годину, сигурно и то добрано утиче на имиџ града.
lepi su ti autobusi ali jos uvek imas praistorijske neobuseve

Sent from my A5_Pro using Tapatalk
 
НС и Војводина генерално имају виши ниво техничке културе од БГ и остатка Србије. И по питању одржавања и по питању планирања. Зато им Необусеви и трају толико. И Икари у Суботици, где је до скоро возио први произведени ИК-103, а и даље возе Ик-160.
 
Досадих, али паде ми још нешто на памет. Ако на траси 405-ице заиста постоје неки инфраструктурни проблеми који дуго година нису решени, а за које се у протеклих 10 месеци испоставило да сметају младим возилима (слушах нешто годинама уназад да пружни прелаз није нивелисан како треба, што очекујем да се реши при реконструкцији пруге, а чујао сам и неке приче о уском коловозу на Глумчевом брду за које не знам да ли су истините), лепо нека узму и нека скрате 405 до Рипањ станице (привремено, док се проблеми не реше), и да се исто тако привремено продужи 534 до Рипањ станице и привремено појача трима возилима, како би се уклопила у интервал са 405-ицом. Редови вожње треба да буду такви да 405 (односно 405Л1, то је број који би привремено морала да понесе) не може да крене пут Вождовца док не покупи путнике из 534-ке, и обратно, 534-ка не може пут Глумчевог брда и Церака док не покупи путнике са 405Л1. 534 би привремено свраћала на окретницу Глумчево брдо у оба смера. Непопуларно решење, али што се мора, мора се док се проблеми не реше, боље и то него да се возимо шпоретима. Ако је 2006. док је било клизиште код Рашиног мајдана ишла 404Л од Рипањ станице до Трошарине, може и ово сада, ако мора и 5 година ћу трпети такве услове само да се ти проблеми једном реше...
 
Приче о пружном прелазу који онемогућује кретање нових возила на 405 су обични изговори.
 
Kakvo crno skracivanje odakleti takve ideje zemljak.
Pruzni prelaz on izgleda ko i svaki drugi u ovoj nasoj zemlji jos plus uradjen je kako treba prosle godine .Sta reci za pruzni prelaz u zelezniku recimo ,ako ovaj nas ne valja .
Sto se tice glumcevog brda ne kapiram sta je problem pa sta ako je nesto uzi put uzi je isto tako i za mutanta tim putem godinama u nazad prolaze i dupli busevi i solaci i na okretnici moze da se okrene i jedan i drugi bus ..
Nego ljudi lupetaju gluposti pricaju da bi pricali nesto
Ja cu ti reci zasto je najvise krseva na 405 . Od celog potezu 400 na 405 ima najvise polazaka i samim tim najvise buseva ako se jedan mutant pokvari manja je steta ako se to desi na 405 nego recimo na 408 gde i ovako ide bus na 50 ili 40 min. Ne znam tacno.I jos plus bezobrazni otpravnici na trosarini i to ti je to
To ti je prosta logika
 
Sta mislite o sledeca dva predloga:

402-b potok-crnotravska-t drajzera-pozeska
Zasto ovaj predlog

a) veza avalskih naselja I rakovice sela sa dedinjem,sajmom(presedanjem na tramvaj ili linije iz pozeske),adom(isti nacin presedanja),zemun (85,88),nbg(88,85 ,tramvaj). I dalje bi postojala 401 kao veza sa slavijom

b)rasterecenje trola I 78

c)rasterecenje 50( ista okretnica kao I 50 samo druga trasa)

d)veze sa dr. Misovic I sa srednjim skolama I gimnazijama na tom potezu.

49-naselje step.-bul oslobodjenja-juz bul-g vucica-zvezdara/okr 77

Ova linija bi bila veza zvezdare,cvetka,autokomande,trosarine I kumodraza.Dobila bi se I veza sa kbc zvezdara.

Linija bi bila dopuna punim 46 i 55,kao I alternativa punoj 50.
 
@ 88miki123
То скраћивање би било само привременог карактера, по решавању тих проблема (ако заиста постоје, то препуштам ближе упућенима у то да кажу) обе линије би биле враћене на редовне трасе. :wink:
А логика им је крајње погрешна и дискриминишућа. Што их не дају на 27Е, 53, 83, 89 кад су толико паметни?! :rant: Те линије имају мноооого више полазака него 405, па би се неко испадање ипак знатно мање осетило него на приградској линији попут 405. Исти случај би био и са 33 и 47 ако би биле враћене Космају. Постоји ваљан разлог зашто сматрам да стара возила треба слати у град, а не на приград - градске линије су у 98% случајева ,,јаче" по броју полазака и већина њих је километражно краћа од приградских. Треба ли да спомињем да 405 од једног до другог терминуса пређе чак 28 километара?! Али да, ту на сцену ступа стари ,,проблем": поједини себични људи из централних и периферних насеља блиских центру има да направе ршум са слањем пријава... Није ми јасно зашто такви људи не желе да пођу од себе и кажу себи ,,хеј, па ја већ имам пристојан превоз, шта ће ми више"? Тако сам и ја престао да инсистирам на 405Е кад смо добили Беовоз прошле године.
 
У мом "периферном насељу" на обе јаке линије раде само "ужасни урбини" од пре седам година, и нико се не жали. А код тебе су до пре недељу дана били најновији могући аутобуси, који су поново били усвињени, и опет се диже побуна што сада не раде САМО они тамо.
 
Ти нас то ућуткаваш?!
Надам се да је ово само неспоразум и да сам те погрешно разумео. И ТРЕБА да се бунимо, па свако нормалан би се одлучио на то. И треба да раде само млађа возила не само на 405, већ и на осталим троцифреним линијама, а на двоцифреним измешана нова и старија, просто људи се у вожњи неком чисто градском (тј. двоцифреном) линијом у возилу задрже макс. 30 минута (углавном), а потом преседну на нешто друго, ма колико неки немали разумевања према тој чињеници. Има приградских линија које путују и до 90 минута од почетне до крајње станице, погледај само 408 која до своје коначне станице путује 70 минута. И 50-60 минута колико је 405-ици потребно до Глумчевог брда је велики број, а огромна разлика која одликује готово искључиво троцифрене приградске линије у односу на двоцифрене градске је да немали број путника путује или до крајње, или скоро до крајње станице, те као такве треба да имају приоритет када је реч о задуживању нових и млађих возила. Паметном довољно.
П.С. Ја возило старо 7 година сматрам још увек младим, што Солариси свакако јесу, па не видим ни потребу да се ико код тебе жали... :wink: Тек кад пређе 13-14 година сматрам га старим.
 
408-ica putuje u proseku 55 minuta, a kad nema gužve i za svega pedesetak minuta pređe put između dva terminusa. Nije da se baš strogo gradskim linijama putuje najviše pola sata, jer imamo i jako dugačkih linija gde se neretko zna provesti i do sat vremena u špicu. Stoji da su korisnici strogo gradskih linija u prednosti, jer prosto imaju i češći prevoz i veći izbor, al nije uopšte mnogo bolja situacija ni kad tu neki autobus stane usled kvara. Gužve su neretko velike, plus opterećene saobraćajnice, pa jedno vozilo u nekoj od prometnih ulica može lep karambol da napravi. Takođe, moraš imati u vidu i da je mnogo više putnika na tim strogo gradskim linijama, i da bez njih do onih trocifernih ne možeš ni da dođeš. A i često je teže uraditi intervenciju na opterećenim gradskim saobraćajnicama u slučaju kvara. Treba tom vozilu i prići. Sad ne znam otkud to angažovanje klasičnih solo vozila na prevozu dece, dal nije imao ko drugi to da preuzme ili je nešto drugo u pitanju ne bih znao. Al vratiće se i Conecti sa remonta, pa će se situacija stabilizovati valjda. Meni lično mutanti nisu smetali, čak šta više voleo sam putovati njima, a sad su zasigurno već dobrano izraubovani. Naravno da postoji osnova za pritužbe, mada najviše na neostvarene polaske, ako ih ima, dok starudije ima još uvek podosta i na gradskim linijama.
 
@ Kesha
Донекле могу да се сложим, заправо поента мог поста је била да на градским линијама, чак и оним веома дугачким, по ономе што сам годинама као путник виђао, ипак већи број путника путује само једним делом трасе, а потом преседну на нешто друго, док на већини приградских линија постоји не тако мали број путника који путују или до краја, или скоро до краја трасе. :wink:
Возао сам се ја времешним ИК-201 на не тако малом броју двоцифрених линија, па ми то није толико сметало јер знам да чак и ако се возило поквари, следеће ће ми наићи кроз највише десетак минута (и то највероватније Соларис са климом). Са друге стране 405-ицу сам пар пута, док још нису кренули да стављају нова и млађа возила, чекао безмало сат времена, а једном сам имао ситуацију када сам је чекао целих сат и по! Тачније, прва је наишла после сат и нешто чекања, али у њу је мало ко успео да уђе (и ја међу њима), па сам ушао тек у следећу.
Ово ће можда брутално звучати, али сматрам да или сви треба да имамо подједнако квалитетан превоз и возила, или нико од нас не треба уопште да има превоз, па лепо или колима (може и бајс!) или пешака у зависности од растојања. Једино тако могу да се превазиђу трвења становника различитих насеља око превоза.
 
Mislim da je kako u gradu tako i u prigradu pouzdanost voznog parka jednako prioritet, mada iz različitih razloga. Dok u gradu ispad samo jednog vozila i pored velikog broja polazaka može da izazove haos (veliko opterećenje linija, intenzitet saobraćaja) u prigradu na trasama sa manjim brojem polazaka kompromituje pogodnost usluge JLPP. Ako mogu sledeći put sedoše u kola i odoše. I eto još veće gužve u gradu.

Ne treba zaboraviti ni činjenicu da GSP nije ispratio razvoj grada. Sistem se raširio a GSP sa istim brojem vozila osta na potezima i pored toga što ih je prethodno pokrivala Lasta.

Lasta je svetlosnim godinama ispred GSP-a, ukoliko je uopšte moguće porediti 405 sa 461. Dobro održavana vozila, zglobovi, ekspres linije autoputem.

I odabir trase utiče na pouzdanost kako trase tako i voznog parka. Linije Avalskim i Smederevskim Putem osim što su podložne poremećajima takve su da stara vozila češće staju. Uz to putevi su krivudavi što uzima danak na oslanjanju. A gde su udarne rupe. Obilaženje traktora recept je za zastoje izazvane saobraćajnim nezgodama. Autoputevi i magistrale su dosta pogodnije prigradskom saobraćaju obzirom da omogućuju bržu i pouzdaniju vezu prigradskih naselja sa gradom.

Dobro, da kažem kako je moguće konvertovati deonicu Ibarske makar od Vidikovca do Meljaka (ako ne od Padine ili čak od Zemuna), da magistralu od Ostružnice do Padine sa samo jednim ukrštanjem već imamo, te da je gradnja magistrale duž Avalskog druma gotovo nemoguće onda mogu pretpostaviti da je moguće izgraditi krak autoputa od naplatne rampe Vrčin do Avalskog Druma (raskrsnica Put za Pabvićevac) tako da i Ripanj ima ekspres vezu autoputem koja bi u samom naselju vršila ulogu fidera železnici. Ista priča je sa Grockom ukoliko izuzmemo 354, mada putnici iz Zaklopače već imaju mogućnost presedanja na 461.

Zapravo Ripanj može imati tri ekspres veze. Jednu od Čaršije preko Avale obilaznicom, drugu od Glumčevog Brda preko Vrčina i treću od Glumčevog Brda preko Orlovače do Banovog Brda ili čak Bloka 42. Da se proširi okretnica tako da je moguće korišćenje zglobnih autobusa.
 
Каква црна Ласта људи, јесте светлосним годинама испред ГСП-а по питању возног парка, али нам ни у ком случају не треба линија са интервалом попут 470 и 474. Камо среће да Ласту купи Arriva па да превоз на неким линијама попут 470, 474 и још неким коначно буде сређен и у складу са потребама насеља. Или ГСП који би слао сва нормална возила, или конзорцијум Arriva Litas. Ни конзорцијум Авала бус не бих прихватио, јесу МАЗ-ови добри испрва, али прилично сам сигуран да ће за једно 4-5 година постати исти као Мутанти.
 
Рипањац 405":1tf0hftl je napisao(la):
Каква црна Ласта људи, јесте светлосним годинама испред ГСП-а по питању возног парка, али нам ни у ком случају не треба линија са интервалом попут 470 и 474. Камо среће да Ласту купи Arriva па да превоз на неким линијама попут 470, 474 и још неким коначно буде сређен и у складу са потребама насеља. Или ГСП који би слао сва нормална возила, или конзорцијум Arriva Litas. Ни конзорцијум Авала бус не бих прихватио, јесу МАЗ-ови добри испрва, али прилично сам сигуран да ће за једно 4-5 година постати исти као Мутанти.
ripanj ima 11 hiljada stanovnika a mala ivanca i parcani nemaju ni trecinu toliko zajedno. da dodje lasta bio bi dobar red voznje, ne bi bio redji od 461

Sent from my A5_Pro using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=772285#p772285:3t1mjn8e je napisao(la):
Рипањац 405 » Нед Сеп 06, 2020 9:12 am[/url]":3t1mjn8e]Ти нас то ућуткаваш?!
Надам се да је ово само неспоразум и да сам те погрешно разумео. И ТРЕБА да се бунимо, па свако нормалан би се одлучио на то.

Не, не, ја само кажем да не треба да причаш како би делио нормалне аутобусе са градских линија у провинцију а после да причаш како се људи одатле жале. Ја сам за нови аутобус увек и свуда
 
@ Fića
Драго ми је да смо се споразумели! :)
By the way, нико одавде се није ни жалио док су сва возила на линији била нова или млада. :wink: Ја сам за то да се на свакој линији у БГ стара возила (док се, јелте, не замене новим) распореде пропорционално укупном броју задужених возила на линији. Тако, на пример, линије које имају задужена од једног до 7 возила не би имале стара возила, оне од 8 до 11 по једно, од 12 до 14 по 2 стара, линије са 15 возила 3 стара, од 16 до 20 по 4 стара и тако редом, мање би се осећала та нетрпељивост међу становницима различитих насеља. ;)
 
Da li zna neko koja je tačna trasa linije 312? Na planu plus i sajtu GSP - a stoji da je linija produžena do okretnice 33, dok na sajtu DJP stoji da linija iz Stražarske kose odmah skreće u Mitkov kladenac.
 
Сајт ДЈП није добар извор информација, и колико ја знам 312 стварно иде до Кумодража
 
Vrh