Šta je novo?

Gradske linije javnog saobraćaja - Predlozi, rešenja

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=766050#p766050:1bgg000a je napisao(la):
Express » Pet Avg 14, 2020 4:59 pm[/url]":1bgg000a]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=765783#p765783:1bgg000a je napisao(la):
Kesha » 13 Aug 2020 07:53 pm[/url]":1bgg000a]Linija 23 u takvom saobraćajnom ekosistemu može biti skraćena do Banovog Brda (maltene stara trasa ukoliko izuzmeno terminus Karaburma 2 umesto Karaburma 1 na drugoj strani grada), redukovana na 10min uz ostavljanje zglobnih vozila. U slučaju nužde, odnosno problema sa metroom moguće je privremeno produžiti, te pojačati (uključujući i ostale linije).
...

37 - Preusmerena na Miljakovac 1 ili 2 tako da opslužuje Žel. St. Rakovica u oba smera, pijacu. Iz Miška Kranjca umesto da skrene levo skreće desno ka stanici, dalje opet desno Vareškom pored pijace. Na drugom kraju moguće preusmeriti sa P.Mosta kroz Jovana Avakumovića (33, 48) sve do Dragiše Lapčevića pre Zvezdare II preko Dragoslava Srejovića, Severnog Bulevara. U smeru ka gradu Lješkom (Požeška>Valjevska>Stevana Brakusa>Lješka). Sve nizbrdo i sve sa velikim radijusima krivina pogodnim za zglob.
Nisam bas najbolje razumeo, skratiti 23 do Banovog brda i ostaviti Skojevsko, delove Ceraka, Vidikovac i okolna naselja bez te linije u situaciji kada ih sve metro linije zaobilaze, uljučujući i projetkovani tramvaj Ibarskom.

Ovo za 37 može odmah da se otpiše između ostalog i zbog budućih planova u Rakovici. Lješkom autobus, to još i zglobni?!?

Moj lični komentar i zapažanje, meni je posebno zanimljivo kako vrli poznavaoci javnog prevoza, kako ovde tako i u Opstini i Gradu, nikako da pogode neku liniju koja bi konačno povezala Kneževac sa Vidikovcem (ne sa Mesecom, Novim Zelandom, Mirijevom ili Bežanijom), bilo ona nova, produžena, preusmerena, ili je većina ovde po principu uzmem mapu i crtam odprilike. Ako je tako, ne moraju da se trude.
Unapred se izvinjavam ako sam nekoga uvredio, ali neke ideje bukvalno tako uzgledaju.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=766066#p766066:29w964ez je napisao(la):
solecar » 14 Aug 2020 05:07 pm[/url]":29w964ez]Bilo je u planu Nove mreže linija da linija 58 bude preusmerena preko Čukaričke padine i ide trasom linije 55 do Starog železnika, a da se linija 55 preusmeri Požeškom do okretnice na Banovom brdu, što je po mom mišljenju odlična ideja, a i još nekima se dopala. Međutim, stanovnici Železnika su se pobunili zbog toga, tako da se na kraju ništa nije uradilo. Koliko god da je kritikovana Nova mreža linija, ovo je bila jedna od retkih dobrih ideja, barem što se mene tiče.

Da znam za to. To nikako ne može biti izbegnuto, posebno ne nakon gradnje prve linije metroa. U pitanju je crosstown i to ekspres. Od Šumarskog do Autokomande bez ijednog stajališta (3,5km!). Zaboravih da pomenem da je bolje izvući takvu 55 do Čukaričke Padine (veza u oba smera) ili stare okretnice 72 (kasnije 88) na Julinom Brdu kako bi bilo moguće izbeći dodatnu gužvu na terminusu B.Brdo. Delim tvoj stav da je to jedino pametno što je preporučeno. Dok se taj deo UMP-a ne izgradi može ići normalnom trasom preko Mostara.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=766153#p766153:29w964ez je napisao(la):
beobike » 14 Aug 2020 10:21 pm[/url]":29w964ez]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=766050#p766050:29w964ez je napisao(la):
Express » Pet Avg 14, 2020 4:59 pm[/url]":29w964ez]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=765783#p765783:29w964ez je napisao(la):
Kesha » 13 Aug 2020 07:53 pm[/url]":29w964ez]Linija 23 u takvom saobraćajnom ekosistemu može biti skraćena do Banovog Brda (maltene stara trasa ukoliko izuzmeno terminus Karaburma 2 umesto Karaburma 1 na drugoj strani grada), redukovana na 10min uz ostavljanje zglobnih vozila. U slučaju nužde, odnosno problema sa metroom moguće je privremeno produžiti, te pojačati (uključujući i ostale linije).
...

37 - Preusmerena na Miljakovac 1 ili 2 tako da opslužuje Žel. St. Rakovica u oba smera, pijacu. Iz Miška Kranjca umesto da skrene levo skreće desno ka stanici, dalje opet desno Vareškom pored pijace. Na drugom kraju moguće preusmeriti sa P.Mosta kroz Jovana Avakumovića (33, 48) sve do Dragiše Lapčevića pre Zvezdare II preko Dragoslava Srejovića, Severnog Bulevara. U smeru ka gradu Lješkom (Požeška>Valjevska>Stevana Brakusa>Lješka). Sve nizbrdo i sve sa velikim radijusima krivina pogodnim za zglob.
Nisam bas najbolje razumeo, skratiti 23 do Banovog brda i ostaviti Skojevsko, delove Ceraka, Vidikovac i okolna naselja bez te linije u situaciji kada ih sve metro linije mimoilaze, uljučujući i projetkovani tramvaj Ibarskom.

Ovo za 37 može odmah da se otpiše između ostalog i zbog budućih planova u Rakovici. Lješkom autobus, to još i zglobni?!?

Moj lični komentar i zapažanje, meni je posebno zanimljivo kako vrli poznavaoci javnog prevoza, kako ovde tako i u Opstini i Gradu, nikako da pogode neku liniju koja bi konačno povezala Kneževac sa Vidikovcem (ne sa Mesecom, Novim Zelandom, Mirijevom ili Bežanijom), bilo ona nova, produžena, preusmerena, ili je većina ovde po principu uzmem mapu i crtam odprilike. Ako je tako, ne moraju da se trude.
Unapred se izvinjavam ako sam nekoga uvredio, ali neke ideje bukvalno tako uzgledaju.

I nisi razumeo. Linija 23 je išla do B.Brda - ne Vidikovca jer isti - pa nije postojao. Dok su na Ceraku bili Vinogradi na Vidikovcu kukuruz, kao iza kuća u zoni piste kod Ledina. Tek kad je izgrađen Vidikovac uvedena je 53 i to samo do Gepratove. Ni Medaković 2 nije imao 29 jer je ista produžena nakon gradnje Medaka 3. Vozila 30 koja je opet uništena zbog trole. Ista priča kao sa Dedinjem. Trole prošle širokim ulicama po obodu naselja da bi uhvatile novija dalja. Bolelo ih uvo što su autobuske dovozile ljude u samo naselje. Linije su bile planirane tako da imaju češći takt i kraće pešačenje bez presedanja do najstrožeg centra što je u kombinaciji sa tada manjom gužvom u saobraćaju, samim tim i višom srednjom brzinom i boljom pouzdanošću nudilo danas nezamisliv nivo pogodnosti za stanovnike tih naselja.

Pomenuo sam da takve linije mogu biti produžene u slučaju nužde ali ti to nisi pročitao. Dakle kad metro pukne 23 nazad na Vidikovac uz pojačanje i ukoliko je to potrebno) produženje 37, 52, 53, 56.

Ne vidim razlog zašto 37 ne bi mogao opslužiti BG:Voz kada 42 sada privremeno prolazi istom trasom? 42 kroz Pere Velimirovića, 37 Vareškom. Na taj način bi BG:Voz fidovale linije koje nisu neki antibiotik. 37 naravno da može Lješkom u smeru ka gradu i to zglob jer su sve linije u oba smera vozile Lješkom za vreme rekonstrukcije Požeške. Poenta je da se ljudi zapadno od Požeške mogu jednom linijom voziti ka gradu tako da uvek samo silaze nizbrdo bez penjanja. Autobusi saobraćaju po serpentinama (duž nagiba - ne uz nagib, osim u Kirovljevoj i delu Požeške) dok se putnici do njih planinare. To je ona logika "nizbrdo se i **vno kotrlja". :lool:

Btw. ja ništa ovde crtao nisam, a nedostajuća direktna veza koju si pomenuo im očito nije bitna jer da jeste dosad bi je i sproveli u delo.

Inače da te podsetim da sam upravo ja (mislim na temi o BG:Vozu ili bap na ovoj) pominjao minibus vezu Žel. Stanice Kneževac direktno sa Vidikovačkim Vencem ulicama Prvoboraca i Bože Jeremića i to ne iz ugla lokalne veze Kneževca sa Vidikovcem već fider veze Vidikovca sa železnicom pri kretanju po čitavom gradu. Do te linije bilo bi moguće doći prelaskom pruge (pothodnikom i pasarelom). Naravno da ni to pametnjakovićima iz gradske kuće nije pri pameti.

Zašto im sam to ne predložiš? Ja nisam iz tog kraja niti zalazim tamo. Nije teško shvatiti da ovakvo pisanje, baš kao i u slučaju crtanja predstavlja jednu razmenu ideja. Nekome se dopadne ideja pa čak i kada autor ne oseća potrebu da je predloži neki forumaš možda hoće.
 
@Express

Ako biste bili ljubazni da mi odgovorite na neka pitanja I primedbe na linije koje ste naveli u spoileru.

Kao prvo da li ovi vasi predlozi uzimaju u obzir izgradjen metro I do koje faze/linije? Pitam jer neke linije za koje ste rekli da su zglobne pitanje je da li ima dovoljno buseva I vozaca?

Nova 24 - gde bi joj bila pocetna I krajnja stajalista? Sta bi bilo sa sadasnjom minibus linijom 24?

Nova 38-dal bi okretala kao I Eko1 kod garaze Nbg?mozda bi bilo bolje da dok se ne izgradi IMT naselje da okrece blok70/okr 68 tako sto bi od garaze produzila do o brigada -j gagarina-gandijeva.

Prakticno ste zamenili 72 I 75 sto nije lose,a imali ste I u vidu ledine,pohvale za to. Sto se tice ostalih linija 71 bi morala na sadasnju okretnicu 89 jer ste 89prebacili na bez kosu. Takodje 74 bi se u tom slucaju morala da se skrati jer bi tada ostali samo na njoj kroz bezaniju.

Sta mislim time.72 do ledina ,70 preko autoputa 75 se puni u surcinu I ledinama.Mozda da se ostavi linija 70,a linija 607 usmeri autoputem od surcina do prokopa I tako spoji aerodrom I zel stanica.

Za ovo 73/713 moguce je da se umesto 713 vec postojeca linija 703 usmeri tom trasom.

Produzenje 43/96 -radije bih samo jednu produzio ( pre 43), a 96 ostavio kao brzu vezu sa pan.mostom gde moze da se preseda. Kontra predlog vasem bi bila 32 visnjica/senjak ili prokop. Ljudi bi tada mogli da sa linija poteza 100+ presednu na novu 32 kod bogoslovije

Trasa te nove 32 bi bila identicna sadasnjoj do ruzveltove-kralj. Marije-beogradska-slavija-autokomanda-prokop- senjak. 36 bi se ukinula ili da se vidi neka druga trasa.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=766174#p766174:8kj9iel3 je napisao(la):
Express » Sub Avg 15, 2020 1:19 am[/url]":8kj9iel3]I nisi razumeo. Linija 23 je išla do B.Brda - ne Vidikovca jer isti - pa nije postojao. Dok su na Ceraku bili Vinogradi na Vidikovcu kukuruz, kao iza kuća u zoni piste kod Ledina. Tek kad je izgrađen Vidikovac uvedena je 53 i to samo do Gepratove. Ni Medaković 2 nije imao 29 jer je ista produžena nakon gradnje Medaka 3. Vozila 30 koja je opet uništena zbog trole. Ista priča kao sa Dedinjem. Trole prošle širokim ulicama po obodu naselja da bi uhvatile novija dalja. Bolelo ih uvo što su autobuske dovozile ljude u samo naselje. Linije su bile planirane tako da imaju češći takt i kraće pešačenje bez presedanja do najstrožeg centra što je u kombinaciji sa tada manjom gužvom u saobraćaju, samim tim i višom srednjom brzinom i boljom pouzdanošću nudilo danas nezamisliv nivo pogodnosti za stanovnike tih naselja.

Pomenuo sam da takve linije mogu biti produžene u slučaju nužde ali ti to nisi pročitao. Dakle kad metro pukne 23 nazad na Vidikovac uz pojačanje i ukoliko je to potrebno) produženje 37, 52, 53, 56.
Objasni mi samo kakve veze ima Vidikovac i linija 23, koju bi vraćali na staro pa produživali po potrebi ako sam razumeo, sa metroom?

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=766174#p766174:8kj9iel3 je napisao(la):
Express » Sub Avg 15, 2020 1:19 am[/url]":8kj9iel3]Ne vidim razlog zašto 37 ne bi mogao opslužiti BG:Voz kada 42 sada privremeno prolazi istom trasom? 42 kroz Pere Velimirovića, 37 Vareškom. Na taj način bi BG:Voz fidovale linije koje nisu neki antibiotik. 37 naravno da može Lješkom u smeru ka gradu i to zglob jer su sve linije u oba smera vozile Lješkom za vreme rekonstrukcije Požeške. Poenta je da se ljudi zapadno od Požeške mogu jednom linijom voziti ka gradu tako da uvek samo silaze nizbrdo bez penjanja. Autobusi saobraćaju po serpentinama (duž nagiba - ne uz nagib, osim u Kirovljevoj i delu Požeške) dok se putnici do njih planinare. To je ona logika "nizbrdo se i **vno kotrlja". :lool:
Ako uzmeš kartu, videćeš da 37 već opslužuje jednu stanicu BG Voza, na minut ipo hoda. Usput, već je bilo predloga ze njeno preusmerenje na više pravaca ali od toga nema ništa, kažem, zbog planova u Rakovici, tu je sada i BIG. Citiraću tebe ovde, direktna veza koju si pomenuo im očito nije bitna jer da jeste dosad bi je i sproveli u delo, kraj citata. Što je najgore, bilo je više tu linija ali neko misli da ništa tu nije potrebno pa su ih sklonili.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=766174#p766174:8kj9iel3 je napisao(la):
Express » Sub Avg 15, 2020 1:19 am[/url]":8kj9iel3]Btw. ja ništa ovde crtao nisam, a nedostajuća direktna veza koju si pomenuo im očito nije bitna jer da jeste dosad bi je i sproveli u delo.
Tačno, Gradu a i Opštini ovo nije bitno. Važno da je Resnik dobio nove linije uključujući i 94. Kada je rađena peticija da je 94 produži do Pevca, rečeno je da je predlog linije predugačak, da bi sada dobili još dužu liniju.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=766174#p766174:8kj9iel3 je napisao(la):
Express » Sub Avg 15, 2020 1:19 am[/url]":8kj9iel3]Inače da te podsetim da sam upravo ja (mislim na temi o BG:Vozu ili bap na ovoj) pominjao minibus vezu Žel. Stanice Kneževac direktno sa Vidikovačkim Vencem ulicama Prvoboraca i Bože Jeremića i to ne iz ugla lokalne veze Kneževca sa Vidikovcem već fider veze Vidikovca sa železnicom pri kretanju po čitavom gradu. Do te linije bilo bi moguće doći prelaskom pruge (pothodnikom i pasarelom). Naravno da ni to pametnjakovićima iz gradske kuće nije pri pameti.
Minibus nema gde da okrene, čak ni parking mesta nema gde da se nacrtaju (zzvanični odgovor Opštine), a do pasarele se jedva dolazi od parkiranih kola po trotoaru, ulici...

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=766174#p766174:8kj9iel3 je napisao(la):
Express » Sub Avg 15, 2020 1:19 am[/url]":8kj9iel3]Zašto im sam to ne predložiš? Ja nisam iz tog kraja niti zalazim tamo. Nije teško shvatiti da ovakvo pisanje, baš kao i u slučaju crtanja predstavlja jednu razmenu ideja. Nekome se dopadne ideja pa čak i kada autor ne oseća potrebu da je predloži neki forumaš možda hoće.
Ništa naravno lično. Meni je nestvarno koliko se neki lokali guraju po Rakovici, a pitaj stanovnike ovde da li su cele trase srvsishodne. Rećiće ti da nisu,ili voze duhove u gluvo doba do groblja ili su pune na polovini trase. Tako, da nisam više sklon a i nemam poverenja u lokale, posebno ne za Kneževac jer bi mu to bio treći lokal. Da je do Banovog brda pa da ima smisla. Treba se stvarno zapitati opravdanost tolikog broja a osnovni problemi nisu rešeni. Spominjao si kukuruze i vinograde, mada je glupo pričati šta je nekada bilo. Vidiš, za vreme kukuruza i vinograda u ovom delu grada postojalo je Žarkovo i Kneževac, ovo drugo naselje uz prugu, logično.
Inače ovde sam i sam predlagao više rešenja za ovaj deo grada, ponoviću ih ako treba. Opština se ionako zatrpava zahtevima...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=766324#p766324:qf5p1kkv je napisao(la):
beobike » 15 Avg 2020 16:30[/url]":qf5p1kkv]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=766174#p766174:qf5p1kkv je napisao(la):
Express » Sub Avg 15, 2020 1:19 am[/url]":qf5p1kkv]Btw. ja ništa ovde crtao nisam, a nedostajuća direktna veza koju si pomenuo im očito nije bitna jer da jeste dosad bi je i sproveli u delo.
Tačno, Gradu a i Opštini ovo nije bitno. Važno da je Resnik dobio nove linije uključujući i 94. Kada je rađena peticija da je 94 produži do Pevca, rečeno je da je predlog linije predugačak, da bi sada dobili još dužu liniju.
Kako se tada nisam slagao sa predlogom, tako se ni sada ne slažem sa produženjem 94. Isto i što se tiče linije 504. Stanovnici Belih voda su tražili još jednu liniju , koja bi išla ka Vidikovcu, i kada je davan predlog, između ostalog, da se linija 504 sa jedne strane skrati do okretnice u Edvarda Grira a sa druge strane produži do Belih voda, bez potrebe za dodatnim brojem vozila i korekcijom reda vožnje, dobismo dužu liniju 504 i sa dodavanjem jednog ili dva vozila.
 
94 неретко дође потпуно празна из Ресника, пар путника уђе тек код "Капитола" (сада "Биг") или на Миљаковцу. Готово иста прича и за 47. У Реснику се "границе затварају" већ после пола 9 увече. Становници Ресника су у том периоду ту само у локалној варијанти, шетња, излаци са друштвом... А аутобуси возе ваздух или буде 2-3 путника. Више пута сам се уверио у то, а једном сам био у ситуацији да је искључио показивач линије и смера, а имао је полазак 23:40, колико се сећам.

47 је пре а и сада честа линија и поуздана у односу на неке друге линије, тако да продужење 94 у том правцу није било потребе. Што се тиче 504, одлична је ствар што је продужена до Видиковца, али интервал треба да буде на 12-13 минута, да би имала пун потенцијал.

Последњи полазак из Ресника 47 треба да буде у 23:00, 94 у 23:30(због трасе на Новом Београду), а продужити рад 59 до 00:00, да "попуни рупу", али и због преседача са 23,37,53 и 89, који и уједно напуне аутобус код "Мека" на Видиковцу.
 
@Nighrider

Ne moraš mi persirati, nemam ja 100 godina. :D Odgovoriću na svako pitanje.

Kao prvo da li ovi vasi predlozi uzimaju u obzir izgradjen metro I do koje faze/linije? Pitam jer neke linije za koje ste rekli da su zglobne pitanje je da li ima dovoljno buseva I vozaca?

Nije to neko prilagođavanje svih navedenih linija određenoj situaciji, već šta bi moglo da se izmeni u nekom narednom peroidu (pre ili posle odvaranja metroa), a što bi predstavljalo unapređenje u odnosu na postojeće stanje. Naravno da sam želeo da vidim šta bi drugi izmenili, i kada (šta bi pre, a šta posle metroa). Neke trase već imaju BG:Voz stanice u blizini pa nisu pipnute, odnosno prilagođene njemu. Za ovo drugo i vrapci već znaju da nije pitanje da li ima dovoljno autobusa i vozača (jer status quo jeste da nema), no ukoliko je obećano 500%, mahom zglobnih vozila onda treba pretpostaviti da će raspisati konkurs i za nove vozače. Drugim rečima ovi predlozi govore o tome ne samo šta bi moglo već šta bi trebalo, a što bi unapredilo postojeće nezavidno stanje.

Nova 24 - gde bi joj bila pocetna I krajnja stajalista? Sta bi bilo sa sadasnjom minibus linijom 24?

Trasa je ista od Neimara do Cara Dušana, međutim posle nastavlja pravo kao 44 umesto da skrene u Cara Dušana levo ka SRC Dorćol. Spajala bi Neimar i Viline Vode preko Trga Republike tako da bi minibus postao suvišan. Samim tim bi kroz Neimar ponovo vozio standardni autobus. Nekada je 24 bila opslužena Sanosima 115, istim onim koji su pokrivali linije tipa 37, 50, 302, 402 i sl. Linija 31 može da se pomeri ka SRC Dorćol (Milan Gale Muškatirović).

Nova 38-dal bi okretala kao I Eko1 kod garaze Nbg?mozda bi bilo bolje da dok se ne izgradi IMT naselje da okrece blok70/okr 68 tako sto bi od garaze produzila do o brigada -j gagarina-gandijeva.

E vidiš baš je to bila poenta predloga. Da razmatramo zajedno šta bi predstavljalo racionalnije rešenje. Slažem se da bi bolje pokriti veća naselja (poput Bloka 70) pre nego što se omogući prolazak kroz novo naselje, mada moram priznati da mi je cilj bio isprva spajanje dve garaže uz istovremeno pokrivanje prostora oko nove BAS, te smanjenje opterećenja 17, 18 i 70. Sve u svemu dobar predlog.

Prakticno ste zamenili 72 I 75 sto nije lose,a imali ste I u vidu ledine,pohvale za to. Sto se tice ostalih linija 71 bi morala na sadasnju okretnicu 89 jer ste 89prebacili na bez kosu. Takodje 74 bi se u tom slucaju morala da se skrati jer bi tada ostali samo na njoj kroz bezaniju.

Sta mislim time.72 do ledina ,70 preko autoputa 75 se puni u surcinu I ledinama.Mozda da se ostavi linija 70,a linija 607 usmeri autoputem od surcina do prokopa I tako spoji aerodrom I zel stanica.

Rotirao sam 71 i 72 kako bi stvorio uslovi za izmeštanje 71 sa Zelenog Venca, odnosno produženje dublje ka gradu, bez značajnog produženja linije. A periferni deo 72 sam zamenio sa 75 da bi vratio zglobove uz istovremeno jači takt od postojeće 72. Ipak je to trasa ka aerodromu. Nema tu mesta za brukanje. Stanovnici Ledina ne bi izgubili vezu sa Zelenim Vencom već bi dobili još jednu frekventniju vezu većeg kapaciteta, Bežanijska Kosa bi povratila svoje zglobove do Zelenog Venca, te dobila frekventniju vezu sa Ledinama i Aerodromom. Stanovnici Blokova, uključujući i Ivana Ribara dobili bi kud i kamo prihvatljivu alternativu 95, uz mogućnost daljeg prolaska kroz grad bez presedanja na 65 i 77, koje su iovako preopterećene. Gužve su nesnosne. 74 je takoreći skraćena zato što ne kruži oko groblja pa uz isto broj vozila takt bi bio pojačan. Vojvođanska bi umesto 71 imala 71 i 72, a Nedeljka Gvozdenovića isto 74 i 75, s tim da bi 74 bila jača a 75 zglobna pri čemu bi omogućila frekventniju vezu sa istim lokacijama koje sada pokriva 72. Nova 72 bi bila kraća i frekventnija (kao postojeća 71). Uz to 89 bi omogućila frekventniju vezu Terminusa B.Kosa sa Blokovima, te ponudila alternativu retke 82 u vidu kombinacije 89+74/75, uz jedno presedanje.

Poenta 70 preko autoputa jeste ekspres kičma sa koje je moguće presesti na vezu sa bilo kojim drugim delom grada. Na ovaj način izbegava se uvođenje brojnih Ax linija kao što je to slučaj sa ADAx linijama. 75 bi privukla više putnika, no imala bi znatno veći kapacitet od 72, stoga ona nije problem. 70 na B. Kosi menjaju jača 74 i 75 većeg kapaciteta (zglob). Btw. izmena 607 je odlična ideja.

Za ovo 73/713 moguce je da se umesto 713 vec postojeca linija 703 usmeri tom trasom.

To je čak i bolje rešenje jer Batajnica već ima 706E do Keja, pritom ima i 706 do Glavne, kao i mogućnost presedanja sa 703 na ostale linije od Gornjeg Grada.

Produzenje 43/96 -radije bih samo jednu produzio ( pre 43), a 96 ostavio kao brzu vezu sa pan.mostom gde moze da se preseda. Kontra predlog vasem bi bila 32 visnjica/senjak ili prokop. Ljudi bi tada mogli da sa linija poteza 100+ presednu na novu 32 kod bogoslovije

Trasa te nove 32 bi bila identicna sadasnjoj do ruzveltove-kralj. Marije-beogradska-slavija-autokomanda-prokop- senjak. 36 bi se ukinula ili da se vidi neka druga trasa.

Poenta produženja obe linije je ista - oslobađanje terminusa uz ponudu više direktnih veza kroz grad. Naravno u slučaju funkcionalnog metroa uz gradnju velikih terminusa sa podužnim peronima (jedan peron-jedna do dve linije) moguće je neke linije skratiti ili ostaviti skraćene. Uz to 32 ne može biti zglobna jer nema ni okretnicu nego improvizovano okretište. Jedva i solo okrene. Ovo je bitno zbog Prokopa jer hvata i Slaviju. Može biti gužve. Naravno da ukoliko metro poveže te dve tačke onda je autobus suvišan. Ovaj predlog više je kratkoročan, u slučaju predviđene nabavke velikog broja zglobnih CNG autobusa. 36 u principu nije loša, samo što saobraća toliko retko da je niko ni ne koristi. Mislim da bi pametnije bilo uvesti lokalni šatl Autokomanda-Prokop-Mostar uz takt niži od 10min. Tužno je videti 36 praznu ispred vrata glavne stanice, dok trole pucaju po šavovima iako opslužuju udaljena stajališta.

@Beobike

Objasni mi samo kakve veze ima Vidikovac i linija 23, koju bi vraćali na staro pa produživali po potrebi ako sam razumeo, sa metroom?

Lepo. Kada metro počne sa radom izazvaće fiderizaciju 53. Stoga 23 kao alternativa metrou nema potrebe da mlati praznu slamu na Vidikovcu uz takt nekoliko puta slabiji od postojećeg kad će 53 ići duplo češće. Razumeš? Tu treba očekivati prve posledice uvođenja metroa po autobusku mrežu. 23 postaje od monstruma slabiji crosstown. Samo u vanrednoj sistuaciji kada metro nije u funkciji može biti osnovna autobuska mreža na trasi metroa vraćena na postojeće stanje. To uključuje trenutno najopterećenije linije.

Ako uzmeš kartu, videćeš da 37 već opslužuje jednu stanicu BG Voza, na minut ipo hoda. Usput, već je bilo predloga ze njeno preusmerenje na više pravaca ali od toga nema ništa, kažem, zbog planova u Rakovici, tu je sada i BIG. Citiraću tebe ovde, direktna veza koju si pomenuo im očito nije bitna jer da jeste dosad bi je i sproveli u delo, kraj citata. Što je najgore, bilo je više tu linija ali neko misli da ništa tu nije potrebno pa su ih sklonili.

Misliš da 37 mora ići za Kneževac zbog BiG-a pri čemu stanica rakovica do najbližeg stajališta 37 ima 600m, što je više od prosečnog međustaničnog rastojanja. A što se tiče citata, da, nije ih briga jer očito i BG:Voz gledaju vrlo neozbiljno. To ne znači da ništa ne treba učiniti, bar kad je u pitanju robusnija fider mreža u zoni stanice. Čak štaviše na mestu IMR-a planirana je gradnja. Baš prekoputa stanice. Možda mogu da pocepaju 37. Nova 37 kako sam predložio, a 37L da spoji Vidikovac i Kneževac. Nakon uvođenja metroa biće interesantno videti da li će je skratiti, ili će redukovati takt kao u slučaju 23.

Tačno, Gradu a i Opštini ovo nije bitno. Važno da je Resnik dobio nove linije uključujući i 94. Kada je rađena peticija da je 94 produži do Pevca, rečeno je da je predlog linije predugačak, da bi sada dobili još dužu liniju.

To je činjenica. Bilo je priče o tome u više navrata. Čista politika. Ja mislim da 94 treba da se skrati makar do Kneževca, s tim da bi bilo poželjno da i ona omogućava pristup BG:Vozu. Naravno da sve to pada u vodu ukoliko voz izigrava antibiotik.

Minibus nema gde da okrene, čak ni parking mesta nema gde da se nacrtaju (zzvanični odgovor Opštine), a do pasarele se jedva dolazi od parkiranih kola po trotoaru, ulici...

Mogao bi da se okreće kao 32. Iz Prvoboraca u 2. Septembra ispod pasarele, pa unazad, onda levo uzbrdo ka Vidikovcu. Taj kraj je horor priča. Kako su uošpte tu izgradili stanicu bez odgovarajuće infrastrukture za multimodalni prevoz (fidere)? Nisu predvideli toliki broj koristika... Kako da ne. Još kad načičkaju zgradurine na mestu 21. Maja biće kuku lele.

Ništa naravno lično. Meni je nestvarno koliko se neki lokali guraju po Rakovici, a pitaj stanovnike ovde da li su cele trase srvsishodne. Rećiće ti da nisu,ili voze duhove u gluvo doba do groblja ili su pune na polovini trase. Tako, da nisam više sklon a i nemam poverenja u lokale, posebno ne za Kneževac jer bi mu to bio treći lokal. Da je do Banovog brda pa da ima smisla. Treba se stvarno zapitati opravdanost tolikog broja a osnovni problemi nisu rešeni. Spominjao si kukuruze i vinograde, mada je glupo pričati šta je nekada bilo. Vidiš, za vreme kukuruza i vinograda u ovom delu grada postojalo je Žarkovo i Kneževac, ovo drugo naselje uz prugu, logično.
Inače ovde sam i sam predlagao više rešenja za ovaj deo grada, ponoviću ih ako treba. Opština se ionako zatrpava zahtevima...

U pravu si kad kažeš da ima milion besmislenih linija. Problem uvođenja raznoraznih minibusa ili antibiotika na koje ne možeš da se osloniš traje više od decenije. Kukuruzi su nekad bili, no sistem sa metroom zahteva drugačiju mrežu. Stoga je logično da 53 bude fider, a 23 bolje skraćena i redukovana nego potpuno ukinuta.
 
Jel odlučeno (definitivno) šta će biti sa linijama koje su nekad okretale na Savskom trgu?
 
Искрено чисто сумњам, мада је за сада једини познат план да линије потеза 90 и 500 окрећу испод Газеле код ТЦ Галерија, а 46 и 601 да окрећу у блоку 20 испред НЦР.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=770303#p770303:25hxh99m je napisao(la):
Дошљак » Ned Avg 30, 2020 11:15 am[/url]":25hxh99m]Искрено чисто сумњам, мада је за сада једини познат план да линије потеза 90 и 500 окрећу испод Газеле код ТЦ Галерија, а 46 и 601 да окрећу у блоку 20 испред НЦР.
Kakva glupost, da se 27E i 46 okreću na istom mestu, neverovatno
 
Исправка, блок 42 а не 20 :D. Мада у суштини је глупост да све линије за Миријево окрећу на НБГ (осим линије 20).
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=770335#p770335:2ci4co93 je napisao(la):
Bender Rodriguez » 30 Avg 2020 13:11[/url]":2ci4co93]Stanovnici tih naselja i korisnici tih linija će biti oduševljeni.
Već sam pisao o tome ranije, a i u drugim temama, kako će zbog takve odluke da se samo dodatno stvaraju gužve kod Sajma, jer će ljudi prelaziti na druge linije koje saobraćaju ka centru, pa će tako i onako već preopterećene linije 23, 37, 52, 53 i 56 postati samo još više preopterećene, dok će se problemi javljati i na liniji 58. Da ne govorim samo na šta će ličiti i tramvajski saobraćaj sa tog poteza, gde će praktično retka 11, te 3 i 12 morati da prihvate veliki breoj putnika. A sve zbog toga da bi se ljudi dobacili do lokacija koje pokrivaju trenutno druge linije direktno, sa kojih bi se presedalo na pomenute, i to samo zato što je neko smislio da BNV treba da bude centar svih centara a TC u BNV centar svih tržnih centara, te Savski trg mesto svakodnevnog idolopoklonstva Stefanu Nemanji, i to peške, bez gradskog prevoza. A tek kada se Lastine linije prebace na NBG ili još gore, skrate do Banjice / Banovog brda...
 
Slažem se, sve si u pravu. :kk:

Ovo ne kačim zbog ''nas ovde'', nego zbog ljudi iz uprave grada koji povremeno čitaju ovo što pišemo.
Mislim, meni ni iz džepa ni u džep, ali imali smo priliku onomad za vreme protesta taksista da vidimo kako ljudi iz naselja na jugu grada reaguju kada im neko otfikari vezu do grada. :D Pa da ne bi posle bilo ''kuku lele, beži od besne rulje'' evo im jedno pitanje-predlog:

BAS.jpg

Ne može niko da mi kaže da na ovolikom prostoru ne može da se izdvoji mesto za jednu okretnicu 5-6 linija. :kafa:
 
Око зграде бивше железничке станице је предвиђена саобраћајница да кажем полукружна са друге стране. Зар није могуће на њој оставити уз тротоар једну траку за окретницу аутобуса? Линије 90/500 би могле да саобраћају Вилсоновим булеваром до Сајма па би се њима покрио и нови тржни центар.
 
Pomenuo sam numeraciju na temi o metrou pa mi pade na pamet jedna stvar. Obzirom na to da potez 2xx i pored toga što ne obuhvata ni Lastu ima samo jednu liniju - 202, zašto se za prefiks poteza 1xx uzme 2xx kako bi 202 ušla u gradsku numeraciju, samim tim oslobodila veliki broj slobodnih brojeva? Na taj način bi gradske linije nosile brojeve 0-199. Tamo sam pomenuo četvorocifrene poteze, međutim ovako bi to izbegli, a gradsku numeraciju doveli u red. Takođe mislim da treba ukinuti tramvajsku numeraciju. Šta ako iskoristimo sve slobodne brojeve za tramvaje, a šta ako tramvaj preuzme autobusku trasu? Ovako je razumnije. Beč je imao tramvaje i na 300+.

Znači ovako:

10x: Karaburma, Višnjica (uključujući Banju), Slanci, Veliko Selo
11x: Zvezdara, Mirijevo
12x: Dušanovac, Konjarnik, Mali Mokri Lug
13x: Medaković, Jerković, Veliki Mokri Lug
14x: Banjica, Stepa, Kumodraž
15x: Stari Košutnjak, Kanarevo, Miljakovac, Kneževac, Resnik
16x: Cerak, Skojevsko, Rakovica, Vidikovac, Petlovo
17x: B.Brdo, Žarkovo, Makiš, Železnik, Vinogradi (16x istočno od Ibarske, 17x zapadno)
18x: Novi Beograd, Bežanijska Kosa i Ledine
19x: Zemun, Nova Galenika, Altina i Zemun Polje

Recimo da bi skraćena 73 mogla postati i tramvaj, 703 autobus koji pokriva prigradski deo postojeće 73, 13 može postati 63, 166 nova tramvajska linija između Vidikovca (ili čak Petlovog Brda?) i Banovog brda, umesto 87 170, umesto 21 i 22 samo 121. Transverzalne i radijalne linije ostaju dvocifrene, recimo 29, 30, 31, 49, 85 ili nova 55.

Prilikom promene mreže linija usled otvaranja metroa valja dovesti i numeraciju u red. Long overdue...
 
Do prvog septembra na 23-jci je radilo 32 vozila, među njima dosta šihtaša naravno, al opet po zimskom redu vožnje ostalo je svega 24 autobusa, odnosno čak osam vozila manje u špicu. 23-jka je i inače problematična linija, al činjenica je da je u jutarnjem špicu išla dosta dobro tokom prošlog meseca, popodne nešto lošije što je i očekivano. E sad se već čeka duže i velike su gužve. Naravno, sklanjanje određenog broja šihtaša je bilo neminovno, jer se mnoge linije pojačavaju po zimskom redu vožnje, al primer 23-jke ustvari pokazuje manjak voznih sredstava u Beogradu. Čak i bez metroa bi prevoz mogao biti pristojan, al uz mnogo bolju organizaciju i mnogo više vozila u saobraćaju, i naravno uz što veći broj zglobnih vozila gde god to uslovi dozvoljavaju, a i zahtevaju. Da ne pominjem po ko zna koji put neophodnost širenja tramvajskog podsistema, a i uređenje istog. Na trenutnoj trasi 12-ica zvrnda poluprazna, a nije da se sa njom ne može putovati u nekom razumnom vremenu do određenih delova grada iako toliko kruži. Ali semafori je bukvalno uništavaju od Mosta na Adi do Sava centra. Na dve stanice izgubi vremena koliko od Banovog brda do Milutina Milankovića maltene. Neverovatno da se ništa po tom pitanju ne može uraditi, a traje to već dosta dugo.
 
23 никад није имала 32 возила. По зимском реду вожње, треба да их буде 26 од тога 4 или 6 су шихта. По летњем ја мислим да раде 22.

Послато са Mi 9T помоћу Тапатока
 
Čak i bez metroa bi prevoz mogao biti pristojan, al uz mnogo bolju organizaciju i mnogo više vozila u saobraćaju, i naravno uz što veći broj zglobnih vozila gde god to uslovi dozvoljavaju, a i zahtevaju.
Вала баш! :wink:
Не треба нама метро, то је више постао отрцани популизам. Ко каже да надземни видови превоза не могу бити једнако брзи и капацитетни попут подземних? :D Довољне су само добро разгранате мреже трамваја и БГ воза и решен проблем. :bubanj:
 
Djole Pevcanin":2vsm9yhq je napisao(la):
23 никад није имала 32 возила. По зимском реду вожње, треба да их буде 26 од тога 4 или 6 су шихта. По летњем ја мислим да раде 22.

Послато са Mi 9T помоћу Тапатока

Loše misliš. Zaboravljaš da je dosta linija bilo pojačano zbog korone, pa faktički to nije ni bio baš onaj letnji red vožnje na koji smo navikli. Na kraju krajeva, prelazak sa letnjeg na zimski red je značio dodatak od malo preko 100 vozila ovaj put, a ne preko 300 kako je to bilo do ove godine. 23-jka je osetno bila pojačana i imala je najviše vozila na Karaburmi, više i od 95-ice. Prosto imam uvid u otpravničke raporte i ništa ne pišem napamet. Sad smo imali mnogo više tumbanja vozila po linijama nego li čista dodavanja. Upravo ta pojačanja pojedinih linija usled pandemije pokazuju stvarne potrebe te određene linije. Mislim da 23-jka nikada bolje nije radila nego tokom prošlog meseca, a moguće i pretprošlog. Na nekih desetak minuta se imalo i do tri vozila, a sada dva skoro pa na celih petnaest minuta. To je ono što se da videti na terenu.
 
Danas sam se vozio sa 23 od Kanadske ambasade do Mije Kovačevića. Ono je bio haos koliko je ljudi bilo u Solarisu. Stojim kod vrata i nemam gde da se pomerim da ne smetam.
 
Potpisujemo ovo za 23 što kaže @Kesha

Prošli mesec 23-ojka šibala kao luda, uvek pre nailazila nego 16, neretko se dešavalo da idu u intervalu od tri minuta vozila u špicu. Nikad gužva u njima. Prosto milina.

Sent from my Nokia 7 plus using Tapatalk
 
Тачно то, 100% је било 32 аутобуса, а на 95 само 24
 
Мислим да би било најбоље да се линије 33 и 47 после скоро 5 година поново повере Космају на управљање ако у наредних месец дана наставе да праве спрдачину са слањем Мутаната тамо где им није место, а да Арива (тачније: конзорцијум предвођен њом) пређе на неке линије потеза 300 и 400, пошто видим да су Космају 405 и још неке линије увек вреће за ударање кад је критично. :rant: :notok: Ионако су 33 и 47 и под Космајем биле прилично поуздане, а Ресник још има и 94 и воз, па им неће фалити длака са главе.
Статистички подаци стоје овако: на линији 33 радним даном ради 18 возила. Од тих возила на потезу 400 би могле да се покрију линије 401 (6 возила), 403 (4 возила) и наравно 405 (9 возила, 8 са 33, а једно би морало да се скине са неке линије која већ има пристојан интервал, а на којој ради Арива).
На 47 ради 16 возила, па они који живе на траси потеза 300 могу да израчунају шта је критично од њихових линија што би морало да се покрије колима са 47 и евентуално још неким додатним возилом. :wink:
 
Генерално би било логичније да ГСП држи линије које покривају град, а приград да поделе приватници, Ласта, Ластра, АТП и остали.
 
Vrh