Kao prvo da li ovi vasi predlozi uzimaju u obzir izgradjen metro I do koje faze/linije? Pitam jer neke linije za koje ste rekli da su zglobne pitanje je da li ima dovoljno buseva I vozaca?
Nije to neko prilagođavanje svih navedenih linija određenoj situaciji, već šta bi moglo da se izmeni u nekom narednom peroidu (pre ili posle odvaranja metroa), a što bi predstavljalo unapređenje u odnosu na postojeće stanje. Naravno da sam želeo da vidim šta bi drugi izmenili, i kada (šta bi pre, a šta posle metroa). Neke trase već imaju BG:Voz stanice u blizini pa nisu pipnute, odnosno prilagođene njemu. Za ovo drugo i vrapci već znaju da nije pitanje da li ima dovoljno autobusa i vozača (jer status quo jeste da nema), no ukoliko je obećano 500%, mahom zglobnih vozila onda treba pretpostaviti da će raspisati konkurs i za nove vozače. Drugim rečima ovi predlozi govore o tome ne samo šta bi moglo već šta bi trebalo, a što bi unapredilo postojeće nezavidno stanje.
Nova 24 - gde bi joj bila pocetna I krajnja stajalista? Sta bi bilo sa sadasnjom minibus linijom 24?
Trasa je ista od Neimara do Cara Dušana, međutim posle nastavlja pravo kao 44 umesto da skrene u Cara Dušana levo ka SRC Dorćol. Spajala bi Neimar i Viline Vode preko Trga Republike tako da bi minibus postao suvišan. Samim tim bi kroz Neimar ponovo vozio standardni autobus. Nekada je 24 bila opslužena Sanosima 115, istim onim koji su pokrivali linije tipa 37, 50, 302, 402 i sl. Linija 31 može da se pomeri ka SRC Dorćol (Milan Gale Muškatirović).
Nova 38-dal bi okretala kao I Eko1 kod garaze Nbg?mozda bi bilo bolje da dok se ne izgradi IMT naselje da okrece blok70/okr 68 tako sto bi od garaze produzila do o brigada -j gagarina-gandijeva.
E vidiš baš je to bila poenta predloga. Da razmatramo zajedno šta bi predstavljalo racionalnije rešenje. Slažem se da bi bolje pokriti veća naselja (poput Bloka 70) pre nego što se omogući prolazak kroz novo naselje, mada moram priznati da mi je cilj bio isprva spajanje dve garaže uz istovremeno pokrivanje prostora oko nove BAS, te smanjenje opterećenja 17, 18 i 70. Sve u svemu dobar predlog.
Prakticno ste zamenili 72 I 75 sto nije lose,a imali ste I u vidu ledine,pohvale za to. Sto se tice ostalih linija 71 bi morala na sadasnju okretnicu 89 jer ste 89prebacili na bez kosu. Takodje 74 bi se u tom slucaju morala da se skrati jer bi tada ostali samo na njoj kroz bezaniju.
Sta mislim time.72 do ledina ,70 preko autoputa 75 se puni u surcinu I ledinama.Mozda da se ostavi linija 70,a linija 607 usmeri autoputem od surcina do prokopa I tako spoji aerodrom I zel stanica.
Rotirao sam 71 i 72 kako bi stvorio uslovi za izmeštanje 71 sa Zelenog Venca, odnosno produženje dublje ka gradu, bez značajnog produženja linije. A periferni deo 72 sam zamenio sa 75 da bi vratio zglobove uz istovremeno jači takt od postojeće 72. Ipak je to trasa ka aerodromu. Nema tu mesta za brukanje. Stanovnici Ledina ne bi izgubili vezu sa Zelenim Vencom već bi dobili još jednu frekventniju vezu većeg kapaciteta, Bežanijska Kosa bi povratila svoje zglobove do Zelenog Venca, te dobila frekventniju vezu sa Ledinama i Aerodromom. Stanovnici Blokova, uključujući i Ivana Ribara dobili bi kud i kamo prihvatljivu alternativu 95, uz mogućnost daljeg prolaska kroz grad bez presedanja na 65 i 77, koje su iovako preopterećene. Gužve su nesnosne. 74 je takoreći skraćena zato što ne kruži oko groblja pa uz isto broj vozila takt bi bio pojačan. Vojvođanska bi umesto 71 imala 71 i 72, a Nedeljka Gvozdenovića isto 74 i 75, s tim da bi 74 bila jača a 75 zglobna pri čemu bi omogućila frekventniju vezu sa istim lokacijama koje sada pokriva 72. Nova 72 bi bila kraća i frekventnija (kao postojeća 71). Uz to 89 bi omogućila frekventniju vezu Terminusa B.Kosa sa Blokovima, te ponudila alternativu retke 82 u vidu kombinacije 89+74/75, uz jedno presedanje.
Poenta 70 preko autoputa jeste ekspres kičma sa koje je moguće presesti na vezu sa bilo kojim drugim delom grada. Na ovaj način izbegava se uvođenje brojnih Ax linija kao što je to slučaj sa ADAx linijama. 75 bi privukla više putnika, no imala bi znatno veći kapacitet od 72, stoga ona nije problem. 70 na B. Kosi menjaju jača 74 i 75 većeg kapaciteta (zglob). Btw. izmena 607 je odlična ideja.
Za ovo 73/713 moguce je da se umesto 713 vec postojeca linija 703 usmeri tom trasom.
To je čak i bolje rešenje jer Batajnica već ima 706E do Keja, pritom ima i 706 do Glavne, kao i mogućnost presedanja sa 703 na ostale linije od Gornjeg Grada.
Produzenje 43/96 -radije bih samo jednu produzio ( pre 43), a 96 ostavio kao brzu vezu sa pan.mostom gde moze da se preseda. Kontra predlog vasem bi bila 32 visnjica/senjak ili prokop. Ljudi bi tada mogli da sa linija poteza 100+ presednu na novu 32 kod bogoslovije
Trasa te nove 32 bi bila identicna sadasnjoj do ruzveltove-kralj. Marije-beogradska-slavija-autokomanda-prokop- senjak. 36 bi se ukinula ili da se vidi neka druga trasa.
Poenta produženja obe linije je ista - oslobađanje terminusa uz ponudu više direktnih veza kroz grad. Naravno u slučaju funkcionalnog metroa uz gradnju velikih terminusa sa podužnim peronima (jedan peron-jedna do dve linije) moguće je neke linije skratiti ili ostaviti skraćene. Uz to 32 ne može biti zglobna jer nema ni okretnicu nego improvizovano okretište. Jedva i solo okrene. Ovo je bitno zbog Prokopa jer hvata i Slaviju. Može biti gužve. Naravno da ukoliko metro poveže te dve tačke onda je autobus suvišan. Ovaj predlog više je kratkoročan, u slučaju predviđene nabavke velikog broja zglobnih CNG autobusa. 36 u principu nije loša, samo što saobraća toliko retko da je niko ni ne koristi. Mislim da bi pametnije bilo uvesti lokalni šatl Autokomanda-Prokop-Mostar uz takt niži od 10min. Tužno je videti 36 praznu ispred vrata glavne stanice, dok trole pucaju po šavovima iako opslužuju udaljena stajališta.