Slazem se da je ovo losija trasa u odnosu na predhodnu,samo sam hteo da pokazem da svako prvenstveno misli na sebe kad pise poruke...
- - -
Da se vratimo na moje selo..
Da pocnem od ovoga:Na moje pitanje zasto ne mogu da uspostave liniju,odgovor je ovo:
Poštovani,
Obaveštavamo Vas da su stručne službe Direkcije za javni prevoz na osnovu uvida na terenu konstatovale sledeće:
Za bezbedno vođenje linije javnog gradskog prevoza potrebno je ispuniti minimalne saobraćajno-tehničke uslove. Uvidom na terenu konstatovali smo da na predmetnom prostoru ne postoji minimum koji je neophodan za uspostavljanje linije JGS-a sa aspekta protočnosti i bezbednosti saobraćaja. Neophodni saobraćajno-tehnički uslovi za uspostavljanje linije javnog gradskog prevoza su:
- Minimalna širina saobraćajnice kojom se dvosmerno kreću vozila javnog prevoza mora iznositi 6 metara (za novoprojektovane saobraćajnice širina saobraćajne trake minimum 3,5 metara);
- Obezbediti trotoarske površine za bezbedno kretanje pešaka;
- Unutrašnji radijus krivine minimum 6,0 metara, odnosno spoljni radijus krivine minimum 12 metara;
- Maksimalni uzdužni nagib kolovoza od 6% i poprečni nagib kolovoza od 2-2,5%;
- Nosivost kolovozne konstrukcije mora biti izvedena za težak teretni saobraćaj, odnosno za osovinsko opterećenje od najmanje 11,5T po osovini;
- Rešeno odvodnjavanje površinskih voda integrisanjem šahtova kišne kanalizacije u ivičnjak kolovoza.
- Neophodno projektovati stajališne platoe na trasi čija će dužina biti 26 metara a širina stajališnog fronta (trotoar) mora biti minimum 3 metra u zoni stajališta;
- Stajališta je potrebno pozicionirati tako da budu smaknuta sa obeleženim pešačkim prelazom između i minimalnim rastojanjem između početka/završetka platoa od 15 metara,
- U okviru naselja potrebno je projektovati odgovarajuću okretnicu za vozila JGP-a.
S obzirom da većina ovih uslova nije ispunjena, smatramo da je jedino prihvatljivo rešenje za stanovnike naselja „Radio far“ izgradnja pasarele i novih stajališta u nišama na Autoputu. Direkcija za javni prevoz je urgirala da ova pasarela bude prioritet prilikom izgradnje ostalih pasarela u Gradu Beogradu. Preko Sekretarijata za saobraćaj ćemo insistirati i dalje na tome, a prema informacijama koje smo dobili, realno je očekivati da se izgradnja završi do oktobra meseca.
Kako bi se delimično ublažio postojeći problem sa presedanjem koji imaju stanovnici ovog naselja, Gradskom saobraćajnom preduzeću „Beograd“ uputili smo dopis u kome smo insistirali da upozore vozače na obavezu sačekivanja putnika koji preko pasarele prilaze stajalištu „Soko salaš“.
S poštovanjem,
Direkcija za javni prevoz
Znaci,ko je ovo napisao,sutra treba da dobije otkaz.Neko ko ima diplomu Saobracajnog fakulteta i da napise ove gluposti stvarno treba da se stidi.Mislio je da prica sa nekim ko veze nema o GSP-u,ali se tu gadno prevario.A onda je poceo moj teror.Prvo ovo:
Vezano za sirinu,po ovim vasim uslovima vec sutra biste trebali da ukinete ove linije:
76,303,304,405,606,611.
Za ove ja znam,a ko zna koliko ih jos ima po gradu da nemaju duz cele trase 6 m sirine.
Dalje,rešeno odvodnjavanje površinskih voda integrisanjem šahtova kišne kanalizacije u ivičnjak kolovoza.U Dobanovcima duz cele trase nemate nigde ivicnjak,ni slivnik.Kako onda postoji linija?
Neophodno projektovati stajališne platoe na trasi čija će dužina biti 26 metara a širina stajališnog fronta (trotoar) mora biti minimum 3 metra u zoni stajališta.Stajališta je potrebno pozicionirati tako da budu smaknuta sa obeleženim pešačkim prelazom između i minimalnim rastojanjem između početka/završetka platoa od 15 metara.
Gde sam ja napisao da ce biti stajalista u naselju?Koristio bi sve trase koje koriste i sadasnje linije,razlika bi bila 250m,i poslednja i jedina stanica bila bi okretnica.Ako zbog 250 m necete da uvedete liniju,nemam reci.
U okviru naselja potrebno je projektovati odgovarajuću okretnicu za vozila JGP-a.
Projekat?
http://i657.photobucket.com/albums/uu291/Danilo2707/Kola48106157iokretnice018.jpg
http://i657.photobucket.com/albums/uu291/Danilo2707/Kola48106157iokretnice020.jpg
http://i657.photobucket.com/albums/uu291/Danilo2707/Kola48106157iokretnice016.jpg
Molim vas recite mi koji arhitekta je projektovao ovu okretnicu u Zaklopaci,da mu licno cestitam na projektu?Kad pogledam slike okretnice u Zaklopaci i sirinu puta stvarno se zapitam o kakvim uslovima vi pricate?
A evo slike puta:
http://i657.photobucket.com/albums/uu291/Danilo2707/Kola48106157iokretnice013.jpg
Hocete reci da ovde ima 6m?Ako mi ne verujete,mozemo zajedno otici i izmeriti.
Takodje gore navedeni uslovi su za velike,zglobne gradske autobuse.A ja sve vreme trazim MINIBUS koji je za 10 m kraci i za 0.2 m uzi od velikog autobusa.Nemoguce je da su za oba autobusa isti uslovi.
Naselje Radio far ima preko 1500 stanovnika,a dok manja naselja npr Dunavac i Grmovac imaju prevoz vec par godina.
Takodje naselje Radio far se nalazi u trecoj zoni za legalizaciju,jer se nalazi na 12 km od centra grada.Vezano za prevoz naselje u trecoj zoni je Kotez,koji ima liniju 43 do centra grada i ide na nekih 5 minuta,a mi trazimo liniju do Novog Beograda,koja bi isla na sat vremena,i u spicu na pola sata,i to nam je ok.Da li trazimo mnogo?
A dok npr naselje koje je u 6 zoni,Jakovo ima dva autobusa do naselja koji idu na nekih 20-25 minuta,znaci otprilike jedan autobus na 12 minuta.I gde je tu ravnopravnost?
Jeste da ovo nije vas deo posla,ali dao sam cist primer da vidite koliko nas ostecujete.
A moj pravi predlog je izgledao ovako:
Postovani,
Prosli put ste mi odgovorili da je vrlo komplikovana situacija sa uvodjenjem linije u naselje Radio far,stvarno ne razumem zasto,da bih vam to dokazao,napravio sam neke slike koje demantuju vase tvrdnje.Da pocnem
Sto se tice putnika,putnike imate 100%,po podacima sa 611 iz jednog autobusa sidje izmedju 5-7 ljudi,posto prodju 3 611-tice za sat vremena,dakle u ovom autobusu skoro nikada iz pocetne nece poci bez 15 putnika,a u spicu ima malo vise ljudi 7-10,ali ide 611 na 15 minuta,znaci izmedju 30-40 putnika na sat u spicu i to samo iz naselja.I jos pored toga nisam racunao to da iz 711 sidje bar 5 ljudi ko Ikarbusa da ne bi kruzili i isli do bezanije,nego skrate putovanje autoputem.Isto iz Tempa,DIS-a i Rode bar izadje 30 ljudi i idu autobusom,da kazemo da ce bar 5 uci u ovaj autobus.Dakle bez 20-25 ljudi on nece ici.
Da ne biste rekli da je to malo putnika i da ne postoje uslovi,trazim minibus,IK-107,vlasnistvo grupacije Privatnih atuoprevoznika.
Link slike autobusa:
http://img834.imageshack.us/img834/3470/ffffbo.jpg
On je dugacak 7.3 i sirok 2.27 m.Posto nasa ulica u najuzem delu ima 5.5 m,to je sasvim dovoljno za njega.Zutom linijom je pokazan najuzi deo,crnim je prikazanput od 250 m koliko bi on ulazio u naselje.
Link najuzeg dela:
http://img718.imageshack.us/img718/1433/eeeecy.jpg
Okretnica je duzine 20x12m,i pored tih 12m autobus ima +6 m ulice,dakle ukupno 18m.Ako je autobus dug 7.3m,njemu je nemoguce da mu je potrebna veca povrsina od 14.6x14.6m.ispod su vam slike okretnice,linijama je iscrtana duzina i sirina okretnice iz dva ugla.
Link okretnice:
http://img121.imageshack.us/img121/3663/aaaasw.jpg
http://img641.imageshack.us/img641/631/bbbbdu.jpg
Satelitski snimak okretnice:
http://img833.imageshack.us/img833/7915/50960939.png
Jedini posao koji biste imali (mada sto se mene tice nema nikakve potrebe),jeste da se odradi 10m trotoara da bi se zabio stub gde ce stajati broj linije i red voznje,nastresnica ne mora,jer vidite da ima nastresnice kod kafane Juzna pruga.
Link kako bi to trebalo da izgleda:
http://img683.imageshack.us/img683/966/gggggnd.jpg
Da razlog ne uvodjenja linije bukvalno bude nagib ulice,imamo leka i za to,na sledecoj slici videcete obelezen kanal sa desne strane puta koji ide celom duzinom.Kod zutog kvadratica se nalazi slivnik,ako sta kojim slucajem ne ode u kanal.A ako ne primi i slivnik,ulica ima pad ka autoputu,tako da ne moze da ostane voda.Takodje na istoj slici,vidi se da je pre nedelju dana Beograd put krpio rupe,sad je k’o nov.
Link kanala i slivnika:
http://img819.imageshack.us/img819/3724/ddddqg.jpg
Da bih vam dokazao da put ima dovoljnu sirinu,uradio sam ovu sliku.Na slici je kamion Mercedes,sirok 2.49m,sa leve strane ima jos metar puta,sa desne jos 2m,i jos ima puta samo da nije ovaj Yugo parkiran,najmanji problem jeste staviti znak zabrane zaustavljanja i parkiranja.Ako ovaj Mercedes ima toliko prostora,IK-107 je uzi i kraci,on ce imati jos vise.
Link slike:
http://img814.imageshack.us/img814/8503/ccccfr.jpg
Da razlog ne bude ne znam ni ja koja bezbednost,tacno cu znati da lazete,jer da vi iole mislite o ikakvoj bezbednosti,ne bi otvorili stanicu Grmec zbog:1.ne postoji mesto gde da se stoji,nego se stoji u blatu i nema nastresnice;2.broj linije je zakacen za drvo;3.do stanice ne postoji nikakva staza,da bi se doslo do stanice,nego ljudi prave prekrsaj i prelaze preko autoputa;4.otvorena stanica iako nema nikavog prelaza;5.autobus da bi stao prelazi preko pune linije u oba smera i tako pravi ukupno 128 prekrsaja dnevno,i jos 3 pravi nocni.Ne zelim da se ista desi vezano za ovu stanicu,nego samo sam hteo da pokazem da ne mozete da mi kazete da vam je razlog bezbednost,takodje i kod Zmaja u smeru ka Dobanovcima prelazi se preko pune linije.
Ako kazete da je losa okretnica,i za to ima sta da se kaze.Sad cu vam nabrojati par linija,gde i na koji nacin okrecu:
32,32e-premalo prostora,mora da se manevrise i ide u rikverc
33-i on mora malo da manevriše, jer maltene okreće na sred ulice na putu za kuću Stepe Stepanovića
107-Kod Duanvca ne postoji okretnica nego skrece levo u sljunak,pa ga tera u rikverc I blokira 60% ulice dok stoji tu.
302 okretnica je slična kao u Višnjici, postoji glavna ulica (Borisa Kidriča) i jedna sporedna u koju autobus uđe u rikverc pa namota nadesno i nazad u glavnu ulicu
307-okreće na brdu, koje ima poveći uspon, gore nema nikakvog raskršća, ali mu je mali onaj asfaltni krug na kome je predviđeno da okreće tako da i solac mora da manevriše, naravno tu ne idu zglobovi
401-okreće ispod pinosavskog groblja pored par prodavnica što je ustavri centar ovog naselja, nema rasršća, ali je sve zbijeno i tu mora da se ide u rikverc da bi se okrenulo.
Ovo su sve linije na kojima idu autobusi dugi 12m,nema razloga da do nas ne dodje bus od 7.3m.
Ispod se nalazi predlog za liniju,sa svim izvucenim podacima vezano za liniju.
Za sad neka ide do ovde,kako se naselje bude sirilo,poboljsavala infrastruktura (prosirile ulice sa 4 na 6 m)povecao broj stanovnika sa dosadasnjih preko 1500,tako i da dublje ulazi u naselje.
Linija 607 Opstina Novi Beograd-Radio far
Radni dan:
Opstina Novi Beograd Radio far
1. 04:25 1. 05:00
1. 05:25 1. 06:00
2. 05:55 2. 06:30
1. 06:25 1. 07:00
2. 06:55 2. 07:30
1. 07:25 1. 08.00
1. 08:25 1. 09.20
1. 09:25 1. 10:00
1. 10:25 1. 11:00
1. 11:25 1. 12:00
1. 12:25 1. 13:00
2. 12:55 2. 13:30
1. 13:25 1. 14:00
2. 13:55 2. 14:30
1. 14:25 1. 15:00
2. 14:55 2. 15:30
1. 15:25 1. 16:00
2. 15:55 2. 16:30
1. 16:25 1. 17:00
1. 17:25 1. 18:00
1. 18:25 1. 19:00
1. 19:25 1. 20:00
1. 20:25 1. 21:00
1. 21:25 1. 22:00
1. 22:25 1. 23:00
Vikend:
Opstina Novi Beograd Radio far
1. 04:25 1. 05:00
1. 05:25 1. 06:00
1. 06:25 1. 07:00
1. 07:25 1. 08.00
1. 08:25 1. 09.20
1. 09:25 1. 10:00
1. 10:25 1. 11:00
1. 11:25 1. 12:00
1. 12:25 1. 13:00
1. 13:25 1. 14:00
1. 14:25 1. 15:00
1. 15:25 1. 16:00
1. 16:25 1. 17:00
1. 17:25 1. 18:00
1. 18:25 1. 19:00
1. 19:25 1. 20:00
1. 20:25 1. 21:00
1. 21:25 1. 22:00
1. 22:25 1. 23:00
-1-Redovan autobus
-2-Sihtas
-Smer A: Duzina-14822m,vreme 35 minuta
-Ulice:Opstina NBGD - Omladinskih brigada - Bulevar Arsenija Carnojevica - Autoput BG-Zagreb – Petlja Aerodrom - Autoput Zagreb-BG - Radiofar I ulica - Radio far
-Stajalista:GO NBGD,Bulevar Zorana Djindjica,Tosin Bunar,Bezanijska kosa,Zmaj,Grmec,Ikarus,Put za Soko Salas,Radiostanica,Radio far
-Smer B: Duzina-9338m,vreme 25 minuta
-Ulice:Radio far - Radiofar I ulica - Autoput Zagreb-BG - Bulevar Arsenija Carnojevica - Omladinskih brigada - Opstina NBGD
-Stajalista: Radio far,Ikarus,Grmec,Zmaj,Bezanijska kosa,Tosin bunar,Bulevar Zorana Djindjica,GO NBGD
-25 krugova
-Kilometraza koju prelazi u toku dana trosmenac: 459040m
-Kilometraza koju prelazi u toku dana sihtas: 144960m
-Kilometraza trosmenac + sihtas: 604000m
-Interval: Radni dan-vrsni/vanvrsni period – 30/60 minuta
Vikend-60 minuta
Ako posle svega ovoga ne uvdete liniju,ja ne znam sta da kazem,imate sve uslove,ljude koji ce ici tim autobusom,mozete i sutra da ga pustite.
A imao sam i ovo pokrice:
http://www.kurir-info.rs/vesti/drustvo/zitelji-radio-fara-sanjaju-autobus-96411.php
Citiram:
Što se tiče autobuske linije, ulice u naselju Radio far nemaju širinu od šest metara, koliko je potrebno da bi gradska linija mogla da funkcioniše. Neophodno je uraditi i trotoar - objašnjava Janković i dodaje da je Direkcija spremna da obezbedi gradsku liniju.
I sta onda mi dalje da pricamo?
Na kraju kada sam otisao tamo rekli su mi da je ustvari sve vreme ta T krivina problem,a ustvari 100% nije,jer je u potpunosti regularna,postavljena horizontalna i vertikalna signalizacija,nego nisu imali sta drugo da mi nadju...
Sto se tice puta pored Ikarbusa,problem je u tome sto Bg put nije imao dozvolu da asfaltira poslednjih 50m jer bi onda morali ljudi iz Puteva Srbije,a oni su to odbili i tako je asfaltirano 2 km,a nije zavrseno do kraja...