Express
Advanced
- Učlanjen(a)
- 05.11.2011.
- Poruke
- 2.339
- Pohvaljen
- 2.985
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=665293#p665293:1gy0mwh9 je napisao(la):solecar » 30 Sep 2019 09:47 pm[/url]":1gy0mwh9]Treba imati u vidu i da na mnogim trasama minibus linija ne mogu da saobraćaju čak ni solo vozila. Što se tiče 26L , tu je problem što su stanovi bili po bagatelnoj ceni i narod navalio da ih kupuje , ne razmišljajući o gradskom prevozu i tome što su ulice većim delom uske , da bi po useljenju počeli da kukaju što nemaju gradski prevoz. Tamo je u većem delu naselja kao u Kaluđerici , a stanovnika kao u nekom većem naselju.
Ne bi bilo loše ustanoviti karakteristike vozila (dužina, širina, minimalni savladivi radijus krivine) ispitivanjem tehničkih karakteristika putne infrastrukture na takvim linijama. Drugim rečima trebalo bi napraviti neki popis linija za tehnički prihvatljiv tip vozila sa najvećim dimenzijama koje svaka trasa pojedinačno omogućava te na osnovu dobijenih podataka nakon snimanja terena može da se kaže, ovde je gužva u minibusu a može midibus, ovde isto, onde takođe pa hajde da raspišemo tender za određenu seriju vozila (grad za GSP).
Pitam se koliko linija na kojim trenutno saobraćaju kombiji mogu primiti vozila dužine 8-9m i širine do 2,4m? Pretpostavljam da je na nekim linijama toliko mala patronaža da ništa drugo nije isplativo bez obzira na uslove trase, međutim da li opterećenije trase tehnički dozvoljavaju nešto veća vozila?
Vozila kapaciteta 50-60 putnika sa dvoja vrata (prva uska, druga široka) opravdana su i na pojedinim slabim linijama na kojim trenutno saobraćaju standardni autobusi sa slabim taktom. Ukoliko stepen neravnomernosti dozvoljava korišćenje vozila manjeg kapaciteta (odnosno opterećenje sa duplo češćim taktom nikad neće preći maksimalni kapacitet istog, tj. ne prelazi vrednost koeficijenta iskorišćenja od 0.5 ili 50% kapaciteta standardnog autobusa sa duplo slabijim taktom) moguće je pojačati takt linija sa malom patronažom i na taj način učiniti prevoz pogodnijim.
Neverovatno kako nadležni umesto da pojačavaju slabe linije upotrebom manjih vozila smanjuju takt prethodno zglobnih linija sa nižim taktom od već pomenutih, ujedno učinivši soloizovane linije manje pouzdanim. Najopterećenije linije proređuju (recimo 23) umesto da ih cepaju/fragmentuju na varijante kako bi ublažili preopterećenje (rasterećenje alternativom, umesto da su dodali još zglobova na 53 još i ono malo što je bilo zamenili solo autobusima). A Atina i bez metroa u Nikeji i Neapoliju ima Β18 i Γ18 koje ne namerava da menja ni nakon produženja M3 do Pireja. Zapravo postaće primarni fideri s obzirom na to da povezuju Peramu sa centrom preko glavnih ulica Ralli i Lamparaki. Do pola biće fideri, ostatak trase bliže gradu ostaće funkcionalno klasične radijalne linije do grada.
Luda kuća u Sirbistanu. Mislim i tamo je katastrofa posebno što se tiče finansija i održavanja, međutim mreža linija je daleko bolje organizovana nego kod nas.