Šta je novo?

Gradske linije javnog saobraćaja - Predlozi, rešenja

1111":1zhe87i3 je napisao(la):
Зидар, кажеш да нико не располаже подацима о токовима путника. Због чега су онда урадили ово са линијом 94? Овако има да зврји празна кроз Драјзерову, док ће људи да преседају два или три пута, само да би се три човека из НБг-а превезла 10 минута брже до Миљаковца. :rolleyes:

Pretpostavljam da ih je Gradska uprava pritisla da puste par linija preko novog mosta kako bi njegovo postojanje imalo smisla, a i da se narod vozi preko faraonskog mosta, izbori su blizu.
Posto podatke nemaju (izvor: Direkcija) uzeli su odokativno par linija koje prelaze Gazelu a mogle bi eventualno na novi most (88, 89, 94..) i prebacili ih bez prethodne studije izvodljivosti a kamoli ankete gradjana.

Traljavo i odokativno. potpis Direkcija.

1111":1zhe87i3 je napisao(la):
Ево примера како ће човек из солитера код 25. маја да стиже у НБг или Земун:

трола до Пинка (дакле у супротном смеру :rolleyes: );
94 до Бувљака;
пешке на 18, 88, 601;
или преседање на 73 у Омладинских бригада или 71 код ФДУ.

Има још комбинација, не могу сад да смишљам.
Moze i trola pa 74 u Kneza Milosa
Ili na BG:voz pa 88 ako se sete da je skrenu preko novog mosta i Z.St NBGD
Bg:voz pa 45, 72, 82, 65 na Tosinom Bunaru...

Fakat je da ce potez duz Bulevara Mira biti znatno ostecen menjanjem trase 94. jer sa trola ne moze da se presedne na Mostaru.

1111":1zhe87i3 je napisao(la):
За 88 се не слажем. Хтели су нови мост, нек се отворе за нову линију, а не дирају 88. :mad:

Da je trebalo da se naprave nove linije, trebalo je. Vec godinu dana ponavljam da je otvaranje Novog Mosta prilika za reorganizaciju mreze. Ali to neko mora da odradi a Direkcija je nadlezna za odrzavanje status quo-a po svaku cenu. Osim pod predizbornim novocuprijskim pritiskom.

A mi nismo jos spremni...
 
zidar":3p76otup je napisao(la):
Da je trebalo da se naprave nove linije, trebalo je. Vec godinu dana ponavljam da je otvaranje Novog Mosta prilika za reorganizaciju mreze. Ali to neko mora da odradi a Direkcija je nadlezna za odrzavanje status quo-a po svaku cenu. Osim pod predizbornim novocuprijskim pritiskom.

A mi nismo jos spremni...

Постоји могућност да ће увести нове линије када буду видели да им ова промена линије 94 неће добро функционисати. Мислим да постоји могућност да врате 94 на стару трасу, ако се покаже неисплативом, односно ако буде мало путника или жалби грађана.

Значи, 15. децембра ће линија 94 да промени трасу и званична. Како ће то да се покаже, остаје нам да видимо.

Мислим да ће сличне експерименте да пробају и са линијама 88 ( :rolleyes: ) и 89, мада би нешто ка Чукарици требало да остане на Газели, па ме не би чудило да поделе 88 на 88нм и 88г. :mad:
 
zidar":17bhtrz4 je napisao(la):
Pretpostavljam da ih je Gradska uprava pritisla da puste par linija preko novog mosta kako bi njegovo postojanje imalo smisla, a i da se narod vozi preko faraonskog mosta, izbori su blizu.
Posto podatke nemaju (izvor: Direkcija) uzeli su odokativno par linija koje prelaze Gazelu a mogle bi eventualno na novi most (88, 89, 94..) i prebacili ih bez prethodne studije izvodljivosti a kamoli ankete gradjana.

Traljavo i odokativno. potpis Direkcija.

То све време говорим. Чист маркетинг. :rolleyes:

zidar":17bhtrz4 je napisao(la):
Fakat je da ce potez duz Bulevara Mira biti znatno ostecen menjanjem trase 94. jer sa trola ne moze da se presedne na Mostaru.

Било би добро кад би могла да се направи станица за троле на мосту, али мислим да то није изводљиво.
 
ево један предлог за 94 да вас смири мало (ако сам добро схватио шта ви овде хоћете):
94:Миљаковац-Дедиње-Нови мост-Јурија Гагарина-Блок 19-Сава центар-Арена-Генекс-Омладинских бригада-Блок 45
 
zidar":3shofju3 je napisao(la):
Moze i trola pa 74 u Kneza Milosa

Može, samo u slučaju da je neko lud pa da tako radi. Ta 74 ide toliko redovno da je prosto milina da je čekaš kad upeče sunce ili kad krenu minusi. Ona nekad dođe za par minuta , i to recimo 2 jedna za drugom , a nekad se čeka i duže od pola sata.
 
solecar":ilfau460 je napisao(la):
Kao prvo , šta je svima toliko bitan taj Delta city? Zar je problem da se malo prepešači i stigne do delta cityja??

Zar je problem da se malo prepešači do Sava Centra? :)

Nevezano za to, blokovi su ogromni sami po sebi, i ima i ljudi koji odatle idu ka Borskoj, a njima bi to bilo skraćenje puta, itekako..

solecar":ilfau460 je napisao(la):
Kao drugo , ako neko ide iz Borske za Zemun , po čemu mu je bolje da ide do raskrsnice Jurija Gagarina i Omladinskih brigada , pa da odatlepreseda na neki drugi autobus , pa kod opštine da ponovo preseda?

A zašto bi presedao opet kod opštine ako se tu prebaci i 88 ili se uvede nova linija?

Na stranu što od Borske do Zemuna već ima i 47/48 pa 17/18..

ali suština cele priče je da ni ti ni mi ne znamo tačnu brojnost putnika na različitim relacijama, a daj Bože da neka direkcija zna..
 
medjutim":wpbw90hg je napisao(la):
solecar":wpbw90hg je napisao(la):
Kao prvo , šta je svima toliko bitan taj Delta city? Zar je problem da se malo prepešači i stigne do delta cityja??

Zar je problem da se malo prepešači do Sava Centra? :)

Nevezano za to, blokovi su ogromni sami po sebi, i ima i ljudi koji odatle idu ka Borskoj, a njima bi to bilo skraćenje puta, itekako..

solecar":wpbw90hg je napisao(la):
Kao drugo , ako neko ide iz Borske za Zemun , po čemu mu je bolje da ide do raskrsnice Jurija Gagarina i Omladinskih brigada , pa da odatlepreseda na neki drugi autobus , pa kod opštine da ponovo preseda?

A zašto bi presedao opet kod opštine ako se tu prebaci i 88 ili se uvede nova linija?

Na stranu što od Borske do Zemuna već ima i 47/48 pa 17/18.

ali suština cele priče je da ni ti ni mi ne znamo tačnu brojnost putnika na različitim relacijama, a daj Bože da neka direkcija zna..

Pa ja provereno znam za 94 jer je dosta koristim , i upoznat sam sa problemom izmeštanja sa Sava Centra. Ona , pogotovo u vreme špica , prevozi veliki broj putnika. Jedina rešenje koje bi bilo prihvatljivo je da se sve linije koje sada staju kod sava centra , ukoliko se izmesti linija 94 , i one izmeste tako da imaju zajedničku stanicu sa 94 , mada se to nikad neće desiti.
 
zidar":3k8sygw0 je napisao(la):
Posto podatke nemaju (izvor: Direkcija) uzeli su odokativno par linija koje prelaze Gazelu

Iskreno, nije mi jasno zasto direkcija toliko drami da ne moze da dodje do podataka, kad nije tako. Samo treba da naruce brojanje saobracaja, koje inace GSP praktikuje vec decenijama. Brojanje se odvija tako sto se 2/3 coveka voze autobusom, postave se tako da imaju dobar pregled vrata, ponesu kartoncice sa tabelama slicne onima koje koriste kontrolori, pa za svaki polazak, na svakoj stanici beleze koliko je ljudi uslo i izaslo. Vec sam vidjao u prevozu kako to funkcionise.
E sad druga je stvar ako se neko kriminalno ponasa pa ne trazi budzet za brojanje saobracaja nego odokativno pravi linije po sopstvenoj inspiraciji.

zidar":3k8sygw0 je napisao(la):
da puste par linija preko novog mosta kako bi njegovo postojanje imalo smisla, a i da se narod vozi preko faraonskog mosta, izbori su blizu.

Bas se pitam kako su ljudi komentarisali promene sedamdesetih godina, kada su ukidani polasci na linijama 14 i 15 da bi se uvele linije 17 i 18 preko tadasnjeg faraonskog mosta, Gazele. Javni prevoz ipak mora da prati saobracajne promene u gradu, tamo gde postoji direktna automobilska veza treba ponuditi i opciju javnog prevoza.
 
stanislaw":1ne0f3cv je napisao(la):
zidar":1ne0f3cv je napisao(la):
Posto podatke nemaju (izvor: Direkcija) uzeli su odokativno par linija koje prelaze Gazelu

Iskreno, nije mi jasno zasto direkcija toliko drami da ne moze da dodje do podataka, kad nije tako. Samo treba da naruce brojanje saobracaja, koje inace GSP praktikuje vec decenijama. Brojanje se odvija tako sto se 2/3 coveka voze autobusom, postave se tako da imaju dobar pregled vrata, ponesu kartoncice sa tabelama slicne onima koje koriste kontrolori, pa za svaki polazak, na svakoj stanici beleze koliko je ljudi uslo i izaslo. Vec sam vidjao u prevozu kako to funkcionise.
E sad druga je stvar ako se neko kriminalno ponasa pa ne trazi budzet za brojanje saobracaja nego odokativno pravi linije po sopstvenoj inspiraciji.

zidar":1ne0f3cv je napisao(la):
da puste par linija preko novog mosta kako bi njegovo postojanje imalo smisla, a i da se narod vozi preko faraonskog mosta, izbori su blizu.

Bas se pitam kako su ljudi komentarisali promene sedamdesetih godina, kada su ukidani polasci na linijama 14 i 15 da bi se uvele linije 17 i 18 preko tadasnjeg faraonskog mosta, Gazele. Javni prevoz ipak mora da prati saobracajne promene u gradu, tamo gde postoji direktna automobilska veza treba ponuditi i opciju javnog prevoza.


Evo mog zapažanja, s' obzirom da stanujem preko puta muzeja 25 maj , i situacije vezane za praćene saobraćajnih promena i izmenu linije 94. Dosta ljudi , kada je radni dan , dođe kolima do muzeja , verovatno sa Petlovog brda , Rakovice , Resnika i sl. , tu se parkira i onda idu na autobusku stanicu i čekaju 94 u smeru ka bloku 45. Verovatno jedan broj njih ide i na voz , kako je uspostavljen BG voz , ali pre toga svi su išli na 94 , a sa ovom izmenom , ne znam ko će je koristiti. Verovatno , kao što neko reče , onaj kome će ovo biti kraći put do Delta cityja. Ovi iz Direkcije kada uvode promene , svega 1% , ako i toliko , odgovara građanima više nego što je bila ona stara. Izmeštanje trase 94 , uopšte ne može da se poredi sa uvođenjem linija 17 i 18 , jer se ovim izmenama građani teraju da do destinacija gde su im trebala dva prevoza , sada moraju da koriste 3 ili 4. Ovo se odnosi i na to da tamo gde postoji direktna automobilska veza treba ponuditi i opciju javnog prevoza , ali ne na štetu jednog dela građana.
 
Svako pomeranje nekome ide na korist, a nekome na štetu. Ideja je da bude više koristi i da nema zagušenja u sistemu... Pošto nemamo podatke o kretanju putnika, možemo samo da nagađamo i isrpobavamo. Možda bi mogli da uvedu neku oznaku za linije kojima privremeno menjaju trasu na 6 meseci, sa mogućnošću povratka na prethodno stanje (npr 94#)

Možda će onima koji su koristili Sava centar i 25. maj ovo produžiti putovanje, ali direktnijim spajanjem Rakovice i NBG nij eisključeno da će da se rasterete neke druge linije. Na primer, neko više neće ići na 88 da bi presedao na Vidikovac, nego će da koristi 94 pa 37/50... Mnogi ljudi imaju naviku da idu oreko Zelenog venca, i to zaista nije duži put čersto. Na primer Zemun - Zeleni venac - Jug. Ili: Zemun - Zeleni venac - Slavija - Rakovica/Voždovac
 
Можда је неко то поменуо, да ли може да се уведе 94а или тако нешто што би тих пробних шест месеци ишло преко новог моста, док би би стара 94 наставила да иде као и до сада, па да се виде ефекти? Не би била баш савршена компарација, али би могла да послужи.
 
Možda bi mogao da ostane 94 kao sada, a za Rakovicu da ide još jedna linija od Nove galenike
 
Pretpostavljam da ih je Gradska uprava pritisla da puste par linija preko novog mosta kako bi njegovo postojanje imalo smisla, a i da se narod vozi preko faraonskog mosta, izbori su blizu.
Posto podatke nemaju (izvor: Direkcija) uzeli su odokativno par linija koje prelaze Gazelu a mogle bi eventualno na novi most (88, 89, 94..) i prebacili ih bez prethodne studije izvodljivosti a kamoli ankete gradjana.

Slazem se sa ovom konstatacijom kao i sa otvaranjem Gazele pre skoro cetiri decenije. Gde je ta famozna anketa za mirijevski bulevar i uvodjenje jos jedne linije pored 25P?
 
Joca28":1idxmsut je napisao(la):
Pretpostavljam da ih je Gradska uprava pritisla da puste par linija preko novog mosta kako bi njegovo postojanje imalo smisla, a i da se narod vozi preko faraonskog mosta, izbori su blizu.
Posto podatke nemaju (izvor: Direkcija) uzeli su odokativno par linija koje prelaze Gazelu a mogle bi eventualno na novi most (88, 89, 94..) i prebacili ih bez prethodne studije izvodljivosti a kamoli ankete gradjana.

Slazem se sa ovom konstatacijom kao i sa otvaranjem Gazele pre skoro cetiri decenije. Gde je ta famozna anketa za mirijevski bulevar i uvodjenje jos jedne linije pored 25P?

Pa polako , biće. Ako su rekli da će biti , onda će biti , samo je pitanje kad. :) Ja sam čuo predloge građana da se linije 16 i 23 produže od MERKURA kroz Mirijevski bulevar pa po potrebi do jedne od okretnica u Mirijevu.
 
Zašto linija 860 za Obrenovac nije linija ITS-a. Gradski prevoz imaju razna naselja, koja nemaju par hiljada stanovnika, a građani Obrenovca su skroz marginalizovani. Obrenovac je takođe beogradska opština, nije daleko od centra Beograda i nema smisla da nas Lasta dere sa cenama, a da neko ko živi npr. u Velikoj Moštanici putuje za 60 dinara.
 
Eukaliptus, o tome sam na forumu više puta govorio: veliki je problem, nesreća i ćutanje pred činjenicom d au jednom gradu postoje dva razlilita sistema, i to tako da je sistem ITS2 (tj. Lasta) diskriminišuć, jer ne postoji kriterijum pod kojim bi neko naselje pripalo jednom ili drugom sistemu. Rešenje je: jedan sistem, a 3 zone, pri čemu karta za udaljene opštine ne bi smela da košta preko 180 dinara
 
Trebalo bi da bombardujemo direkciju za javni prevoz ovom temom. Pokušavao sam da shvatim koji je to kriterijum, ali nisam uspeo.
 
Pa ne znam koliko ti imaš godina, ili godina provedenih u BG. Ono što ja mogu da kažem, a neka me neko ispravi ako grešim je sledeće... GSP je držao sve gradske linije, a Lasta linije ka prigradskim opštinama, kao i u Sremu i Banatu. Markice su bile objedinjene i zaista je bilo tri zone. Nije bio nikakav problem onaj izlazak sa teritorije Beograda, koji danas ima BG voz. Iz meni nepoznatog razloga, cela Grocka potpala je pod GSP.

U međuvremenu tzv Jedinstveni tarifni sistem se raspao, a prigradske opštine su izjednačene sa gradskim. Sada GSP drži sve što su nekada bile gradske opštine, ali zalazi odnedavno i u Sopot, odnosno, vozi do Ralje.

Sad postoje dva sistema: ITS1 i ITS2, a razlika u cenama karata je strašna!
 
Najmanje što možete da uradije je ovo:

captureqt.png


Nešto više, da odete na šalter i dobijete broj pod kojim je predlog zaveden, da se slučajno ne izgubi.
Još više, da vrbujete medije.
Još više, da skupljate potpise, pravite FB grupe... Mnogo posla ima, ali time bi trebalo da se bave oni koji su pogođeni. Ja ću uvek da iznesem svoj argument, ali upravo oni koji to trpe trebalo bi da ulože energiju da se javni prevoz u BGD integriše.
 
Ima GSP i liniju za Čentu, koja uopšte ne pripada regionu 011, nego pripada Zrenjaninu. Tako da, ako je bilo ko mislio da postoji neko imaginarno pravilo- NE POSTOJI. Imam dovoljno godina i pozabaviću se ovim, ali mi znače i komentari drugih, jer ono što napišem kao zvaničan predlog, ipak mora da ima nekakvu formu, i treba da se razlikuje od pisanja po forumu.
 
Ima za Čentu, to je ugovoreni prevoz. Ima i za Aerodrom Batajnica. I jedan polazak 73 iz Starih Banovaca
 
Da li mozda neko zna koja je svrha linije 69? :D
Ta linija je bas besmislena.
Jadni vozaci koji voze na toj nefunkcionalnoj linijici. :(
 
Niksi":1kkoysle je napisao(la):
Da li mozda neko zna koja je svrha linije 69? :D
Ta linija je bas besmislena.
Jadni vozaci koji voze na toj nefunkcionalnoj linijici. :(

Ista kao i svrha linije 38 , a to je da ne idu peške do autobusa radnici koji rade u GSP pogonima Kosmaj i Novi Beograd.
 
Линија 69 је локал који служи за превоз запослених у погонима Централа и Нови Београд. Постоји одувек, али је тек пре неколико година добила статус званичне линије која мора да стаје на свим станицама. Пре тога је служила искључиво за превоз возача и запослених у поменутим погонима до СО Нови Београд (или негде у Омладинских бригада успут). Сада откако стаје на свим станицама, зна да послужи људима који иду неколико станица од Идее и Родића ка општини.

Баш толико смета тај један аутобус? ;)
 
Vrh