Šta je novo?

Gradske linije javnog saobraćaja - Predlozi, rešenja

Brojevi trola su nelogicni, mislim zasto nisu po redu korisceni. Brojevi nekih autobuskih linija su dodeljeni bez ikakve logike, kao primer linija 505 koja saobraca po Miljakovcu i nema nikakve veze sa potezom 500. Linije sa brojevima 6x i 7x saobracaju po Novom Beogradu, zasto onda stavis 79 za liniju koja ide od Mirjeva do 25.Maja, ili 66 za liniju po Zvezdari.
 
Za liniju 505 se ne slažem. Po istoj toj logici ne trebalo ni linija 504 da nosi tu oznaku , jer i ona dosta kruži po Miljakovcu. Linije sa brojevima 6x su rezervisane za Savske blokove , 7x za Bežanijsku kosu i Bežaniju , a 8x za Zemun , pa imamo nelogičnosti kao što su 89 koja ide u Savske blokove , 79 i 66 koje si spomenuo , 87 koji saobraća po Banovom brdu i Čukaričkoj padini koji su rezervisani za brojeve 5x ... Ima tu nelogičnosti poput 37 , koji je ostao još iz vremena kada je današnji potez 5x bio 3x. Zatim linije 15 , 16 , 17 i 18 su takođe ostaci iz tog vremena. Potez 3x je rezervisan za Kumodraž. imamo linija 35 koja je ustvari produžena verzija nekadašnje 201 , i trebalo bi da nosi tu oznaku , a linija 32 da postane 203. Onda linija 25P da postane 36 , a postojeća 36 da promeni numeraciju , kao i linije 31 i 38. Linija 34 još i može nekako da prođe , iako bi joj više pristajao neki broj iz opsega 4x. Onda imamo 78 kao "uljeza" u Zemunu , i logičnije bi bilo da nosi oznaku 87 ... isto tako imamo loše definisane 91 , 92 , 94 , 95 , 96 koji obuhvataju čak tri različita pravca. Logičnije bi bilo da 94 bude 64 , 96 da bude recimo 116 , a 91 i 92 da nose oznake 55x. Isto i linije sa poteza 8xx , da budu 55x. Isto tako je 43 uljez na potezu 1xx.
Trole su po meni sasvim logično odrađene , jer one sa poteza 2x obuhvataju potez koji je namenjen toj numeraciji , a one sa poteza 4x obuhvataju potez namenjen toj numeraciji.
Lokalne linije u Obrenovcu , Lazarevcu , Mladenovcu , Sopotu i Barajevu treba u potpunosti prenumerisati i izbaciti četvorocifrene i petocifrene oznake , uz koje ide i gomila slova ... Sve to preurediti da budu trocifrene oznake , ali da ne koriste brojeve iz opsega prigradskih linija koji su namenjeni drugim potezima. Ovo se najviše odnosi na linije u Lazarevcu. Mogu da koriste slobodne brojeve iz opsega 56x - 59x (Barajevo i Lazarevac) , 42x - 49x (Sopot i Mladenovac) , a potez 9xx ostaviti za Obrenovac kao što i jeste , dok bi se brojevi 8xx mogli koristiti kao dopuna za Barajevo , Lazarevac , Sopot i Mladenovac , ali tako da svaki potez dobije vezano 25 brojeva.
Ovo što sam naveo je prvo čega sam se setio.
 
505 bi mozda vise odgovarala oznaka 48L, a da se 504 promeni u 47L, kao sto imamo slucaj sa 26L u Jerkovicu. Veliki je uljez i 45
 
E da , tek to sa 26L je smešno. Imaju zajedničku jednu jedinu stanicu , i to u samo jednom smeru. Njoj bi više odgovaralo 18L. A umesto tvog predloga za 48L bolje da bude 505 kao što jeste , a 505L da postane 48A. Za 504 nije baš idealno da bude 47L , jer treba voditi računa prilikom numeracije i o pravilnoj upotrebi oznake. Evo recimo 81L nije uopšte lokal linije 81 , već ima delimično različitu trasu i više bi joj odgovaralo 80 ili 81A.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=390699#p390699:1pwhm17g je napisao(la):
solecar » Sre Jun 08, 2016 8:09 pm[/url]":1pwhm17g]Za liniju 505 se ne slažem. Po istoj toj logici ne trebalo ni linija 504 da nosi tu oznaku , jer i ona dosta kruži po Miljakovcu. Linije sa brojevima 6x su rezervisane za Savske blokove , 7x za Bežanijsku kosu i Bežaniju , a 8x za Zemun , pa imamo nelogičnosti kao što su 89 koja ide u Savske blokove , 79 i 66 koje si spomenuo , 87 koji saobraća po Banovom brdu i Čukaričkoj padini koji su rezervisani za brojeve 5x ... Ima tu nelogičnosti poput 37 , koji je ostao još iz vremena kada je današnji potez 5x bio 3x. Zatim linije 15 , 16 , 17 i 18 su takođe ostaci iz tog vremena. Potez 3x je rezervisan za Kumodraž. imamo linija 35 koja je ustvari produžena verzija nekadašnje 201 , i trebalo bi da nosi tu oznaku , a linija 32 da postane 203. Onda linija 25P da postane 36 , a postojeća 36 da promeni numeraciju , kao i linije 31 i 38. Linija 34 još i može nekako da prođe , iako bi joj više pristajao neki broj iz opsega 4x. Onda imamo 78 kao "uljeza" u Zemunu , i logičnije bi bilo da nosi oznaku 87 ... isto tako imamo loše definisane 91 , 92 , 94 , 95 , 96 koji obuhvataju čak tri različita pravca. Logičnije bi bilo da 94 bude 64 , 96 da bude recimo 116 , a 91 i 92 da nose oznake 55x. Isto i linije sa poteza 8xx , da budu 55x. Isto tako je 43 uljez na potezu 1xx.
Trole su po meni sasvim logično odrađene , jer one sa poteza 2x obuhvataju potez koji je namenjen toj numeraciji , a one sa poteza 4x obuhvataju potez namenjen toj numeraciji.
Lokalne linije u Obrenovcu , Lazarevcu , Mladenovcu , Sopotu i Barajevu treba u potpunosti prenumerisati i izbaciti četvorocifrene i petocifrene oznake , uz koje ide i gomila slova ... Sve to preurediti da budu trocifrene oznake , ali da ne koriste brojeve iz opsega prigradskih linija koji su namenjeni drugim potezima. Ovo se najviše odnosi na linije u Lazarevcu. Mogu da koriste slobodne brojeve iz opsega 56x - 59x (Barajevo i Lazarevac) , 42x - 49x (Sopot i Mladenovac) , a potez 9xx ostaviti za Obrenovac kao što i jeste , dok bi se brojevi 8xx mogli koristiti kao dopuna za Barajevo , Lazarevac , Sopot i Mladenovac , ali tako da svaki potez dobije vezano 25 brojeva.
Ovo što sam naveo je prvo čega sam se setio.
504 je u odgovarajucem segmentu koji se odredjuje po PERIFERNOM terminusu linije tj po prigradskom naselju koje pokriva, kakve veze ima sto kruzi po miljakovcu, kruzi da bi imao gde da se okrene.
Potez 30 NIJE rezervisan samo za kumodraz, nije to milionsko naselje da mu treba 10 linija.
35 je trebala da bude trola za jerkovic, desno iz voj ilica gde 29 ide levo, 35 NIJE produzena verzija 201, 201 je bila linija za slance.
32 NE TREBA da bude 203, visnjica NIJE prigradsko naselje i NIKADA nije bila u segmentu 200 u kojem su samo slanci i vel selo.
Dokle vise sa dezinformacijama od ovog istaknutog i dugogodisnjeg clana??!! :bash:
Sto bi rekao 'direktor', pre ulaska u diskusiju valjalo bi nauciti gradivo.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=390686#p390686:1fka0epw je napisao(la):
MilisaV » Сре Јун 08, 2016 6:26 pm[/url]":1fka0epw]Šta fali postojećoj numeraciji?

Послато са D6503 уз помоћ Тапатока

Па рецимо следеће:
  1. Садашња нумерација је таква да би се ишта променило мора да се укине постојаћа линија и да се заменим новом линијом. Флексибилност НУЛА!
  2. Садашња нумерација је посвећена аутобусима док су трамваји и троле запостављени , уместо да ови чисти видови превоза имају резервисана места. Такво нешто морало би да постоји у модерним градовима ,јербо када имате 50 резервисаних места за трамваје и тролејбусе , на тај начин се психилошки подстиче да се тај број што пре попуни или другим речима подстиче се проширење трамвајске и тролејбуске мреже. :kk:
  3. Садашња нумерација је таква да са једне стране имате једну линију 202 ,а онда на другу имате 503,504,505,505л,511,512,513,521,522,531... Па је ли то нормално? Капацитет од 100 линија са потеза 200 сведен је на само једну линију!
  4. Садашња нумерација је накарадна ,јер се разбацује бројевима ,нарочито у приграду где веровали или имамо и ПЕТОЦИФРЕНЕ ЛИНИЈЕ ,као поштански број! На пример линија 55251 Па је ли то нормално? Или рецимо азбуку подлинија за једну линију 5530,5530А,5530б,5530г... Ако је ово нормално , онда сам ја овде једини ненормалан , што мислим да се разбацује са бројевима.
  5. Садашња нумерација у прираду је таква да боље не памтите линију , већ пратите кроз које све забити иста пролази.

Јад и туга. :violina:
 
Za tačke 4 i 5 se slažem od reči do reči. Tačka 2 je OK , ali ne i za naše uslove. Koliko godina ima kako smo ukinuli linije 1 , 4 i 8 , pa se nismo uopšte mrdnuli od proširenja tramvajske mreže i popunjavanja tih brojeva. Pri tom ne računam produženje linije 8 do Ustaničke i renumeraciju u broj 14. Da bi moglo da se utiče na psihu , moraju postojati osobe (čitaj političari) koje to imaju.
 
95 zvrlji prazna od pancevackog mosta do borce? Toliiiiikooo netacno.
Ukinuti 95 ili 96? Pa jel vi znate uopste kuda one idu kroz borcu, na primer? Jel u 21-om veku neko treba da pesaci do stanice 10-15 minuta da bi tu cekao bus koji ide na 15 minuta?
96 je vec sad ostecena time sto joj je interval oslabljen.
Neki clanovi foruma imaju losiji uvid u stanje na "terenu" i ideje nego zvanicnici koji donose odluke...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=390779#p390779:1w50smzc je napisao(la):
thejk » Čet Jun 09, 2016 10:50 am[/url]":1w50smzc]95 zvrlji prazna od pancevackog mosta do borce? Toliiiiikooo netacno.
Ukinuti 95 ili 96? Pa jel vi znate uopste kuda one idu kroz borcu, na primer? Jel u 21-om veku neko treba da pesaci do stanice 10-15 minuta da bi tu cekao bus koji ide na 15 minuta?
96 je vec sad ostecena time sto joj je interval oslabljen.
Neki clanovi foruma imaju losiji uvid u stanje na "terenu" i ideje nego zvanicnici koji donose odluke...
Da, 95 ide prazna ako se dve sustignu ili ako isped prodje 96, ili obrnuto, sto se vrlo cesto desava. Van jutarnjeg i popodnevnog spica, borca, kao prigradsko naselje, ne moze da generise toliku kolicinu putnika za liniju koja konstantno ide na 4-5 min (7-8 vikendom), plus 96, 104 i vrlo frekventni 101 koji pokrivaju naselje gde nije 95. Pa jedna batajnica koja ima vise stanovnika, ima dve linije na 10-15 min, plus bg-voz. Niko nije predlozio nikakvo ukidanje, vec da 95 i 96 polaze sa istog terminusa, po sistemu par nepar kako bi im polasci bili uskladjeni.
 
Polaze sa istog terminusa u Borci...
Jel treba "uskladiti" 16 i 23 onda? Pola trase im je isto, idu cesto koliko i 95, razlika u broju stanovnika je oko 10.000 ako posmatramo samo borcu, bez drugih okolnih naselje, u korist karaburme... Ali ne, borca je prigradsko naselje, sta ce njoj busevi. Da ne pominjemo nocni prevoz koji je sveden na tri polaska na sat vremena za celu levu obalu sa solo busem.
 
16 i 23 dele trasu 4.5 km, to nije ni trecina, pa i na tom delu ljudi i ulaze i izlaze. 95 i 96 dele trasu 10 km, znaci ceo 96 bez one 4 stanice prema gredi, posle panc mosta vise niko ne ulazi, prvi bus pokupi sve, iza njega ide prazan. Isto se desava na 58/88, 73/706, a najvise na 7/9/11/13. Ovako bi isli sa trga na 10 min, par nepar, znaci bus na svakih 5 min, plus 101, 104. Pa i tad bi bili prigradsko naselje sa najvise buseva na sat.
 
Када је у питању нумерација линија, односно моменклатура, она се више пута мењала кроз историју.

До пре Другог светског рата, трамваји су имали бројеве од 1-14, а аутобуси од 20, па до 30 и нешто, у различитим деловима града. Веровали или не, неке линије, као 24, 26 и 27, сачувале се већину елеманата трасе од пре ДСР.

Након Другог светског рата, укидања трамваја за Земун и низа трамвајских веза у центру, тролејбуси су добили бројеве 11-19 (попуњено било до 16), трамваји до 10, а аутобуси 20 и више. Занимљиво да је тролејбуска линија Калемегдан-Славија прво носила ознаку 1, а касније пренумерисана. Бивша деветка је ишла Трг Републике - Панчевачки мост, а предак садашње деветке је носио број 16 до укидања старе линије 9.

Крајем 1960-тих је уведена основа за садашњу номенклатуру.
До тада, аутобус Славија-Подножје Авале је носио број 30, а Вуков споменик - Гроцка број 22. Тада су формирани приградски потези, тролејбуски бројеви почели да се уступају аутобусима (17 и 18, а тада су се тролејбуси постепено мењали аутобусима), а највећи број "градских" линија је био 47 до Раковице.

Следећа велика измена номенклатуре је уследила почетком 1980-тих, у складу са убрзаним ширењем Београда, и техничким развојем градског превоза ширењем трамвајске и тролејбуске мреже. Тада су бројеви до 14 враћени трамвају, тролејбуске линије су уметнуте у празне бројеве, или заменом аутобуских линија. Нагло ширење Београда је било последица уништења провинције укидањем пруга крајем 1960-тих и почетком 1970-тих, самим тим привредног и функционалног гушења исте.

Од 2000-те, имамо нову еру аутобусизације, са којом су бројеви мањи од 100 већ постали тесни за било коју смислену номенклатуру. Поред тога, створена је јака сегрегација везана за бројеве линија, на "град", "предграђе", и Подсахарску Африку под монополом Ласте. Та сегрегација није само по превозу, него и према односу централне управе према одређеним насељима.

Мој став је:
- За приград укинути бројеве 100-199, а 100 и 200 објединити на 200.
- За трамваје, тролејбусе и метро ослободити све бројеве до 100, са изузетком неких артеријских аутобуских линија.
- Остале "градске" линије да имају бројеве 101-199.
- Увести експресе на неким линијама са ознаком Е.
- Линије са промењеном трасом због радова или манифестација да имају ознаку П
- Линије скраћене због радова и слично ознаку Л.
- Ноћне, Н
- Да се кружне линије завршавају бројем 0.
- Након цивилизовања Подасахарске Африке, четвороцифрени бројеви само за линије које имају по пар полазака, односно за оне које радним даном не иду макар на свака два сата.
- Бројеви 100, 200, 300, 400, 500, 600, 700, 800 и 900 резервисани за линије градске железнице. са 150, 250 и слично за варијације тих линија.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=390647#p390647:13odfy1p je napisao(la):
Norexan » 08 Jun 2016 14:26[/url]":13odfy1p]Реорганизација линија јавног градског превоза у Београду

1) Неопходно је спајање ИТС 1 и ИТС 2 у [*]један јединствени тарифни систем-УРАЂЕНО!

2) Неопходно је ренумерисати све линије јавног превоза

До сада примењивао се радијални систем нумерације који се испоставио као изузетно лош ,јер на једној линији имамо огромну попуњеност ,а са другој линији једну линију. Пример ове нереципричности и беспотребног губљења бројева су свакако потез 200 и 500 , где је један попуњен , док други има једну линију. То тако не може да иде. Да се стварају неке локалне линије као потез 100 у Лазеревцу може ,али то онда доводи до општег расула. Наиме, нико не може засигурно потврдити у ком правцу ће се град даље развијати па је и са будећег аспекта развоја града овај данашњи систем наилази на бројне препреке ,а једна од њих је управо горе наведена. Због свега овога , ја предлажем циркуларни систем линија где би прва бројка означавала зону па тако одмах можеш да знаш у коју си се забит запутио. :D :kk:

Шта треба урадити?

  1. Бројеви од 1-50 нека буду резервисана за струјна возила , односно троле и трамваје. Зашто је ово јако битно? Па зато што данас имамо случај да ако би не дај боже правили неку нову линију и кренули да ширимо мрежу просто не би знали где ту нову линију треба ставити. Друго , на ова начин се постиче развој чистијег облика превоза. :)
  2. Бројеви од 51-100 нека буду резервисане за ноћни саобраћај. Тренутно постоји око 30 линија што је мислим сасвим добра попуњеност. 20 нових места! Уколико се попуни линије добијају префикс Н испред следећег слободног броја. Могуће је извршити поделу на основу зона па тако оне линије које саобраћају у првој зони биће без префикса ,а све остале са њим. 8)
  3. Бројеви од 100 до 111 нека буду резервисане за специјалне линије. Нпр. 100 нека иде од Прокопа преко новог БАС-а АЕРОДРОМ. 111 до Авале итд. 8) Не бркати са 172. :)
  4. Бројеви од 111-200 за све линије које су имале двоцифрени број. Тако 65 постаје 165 , 55 >>155 , 33>> 133 , 89>>189 итд. Дакле , ништа се не мења , само се ставља 1 напред.
  5. Бројеви од 201 до 300 за све остале линије друге зоне. То је 100 места! Више него довољно. Овај део користо би се у будућности и за feeder metro линије. 8)
  6. Бројеви од 301 од 400 све линије треће зоне , па онда од 401 до 500 за четврту . .
  7. Бројеви од 501 до 600 за уговорне линије између града Београда и другог града.


За струјна возила предложио бих да од 1 до 25 буде за трамваје, а од 26 до 50 за троле, и да се поделе овако:

* 1-5 трамваји који иду ка југозападу као што су 3 и све што иде од центра до Бановог Брда, Жаркова, Кнежевца, Петловог брда итд засад је само 3, 10 и 12
* 6-10 трамваји од центра ка истоку нпр Карабурма, Вишњица итд за сад неискоришћено, за нека будућа времена
* 11-15 све што иде на и од Коњарника а да не иде од Новог Београда дакле све што окреће у Устаничкој осим 7
* 16-20 линије за и са НБГ
* 21-25 линије до и од Борче - за даљу будућност :laugh:

За троле иде:

* 26-30 троле које иду до и крећу из Борче исто за будућа времена
* 31-40 од центра ка југу тојест све садашње линије осим 40
* 41-50 од центра ка западу и НБГ
 
Одлично! :gobb: :kk:

С тим што бих ја 16-25 трамваје резервисао За НБГ и Земун. :)
 
Posto sam nov na ovom sajtu,a vezano za ovu temu renumeracije,da kazem sledece:
Imamo situaciju da nam linije jos uvek prave,skracuju,produzuju,jedno smisle a drugo naprave.Zbog svega toga kada jednog dana ovaj haos sa pravljenjem linija prodje,ne verujem da ce i renumeracija koja to sve treba da prati,biti adekvatna kako bi svi zeleli.Tramvajske linije treba da imaju najmanje brojeve,od broja 1 do 19,ukoliko se naprave i neke nove....trolejbuske od 20 do 40.....i autobuske od 40 pa navise.....naravno tako ja razmisljam,a to ne mora da bude bitno jel.....uglavnom pravac ka Zrenjaninu je sa prefiksom 100,samim tim sve linije koje idu preko Pancevca moraju da budu sa 100,makar to bila i 95-ca.....ako imate potez 300,zna se da te linije gravitiraju kaAvali...znaci prosto kad vidite semu linija,jednostavno odmah znate koji pravac podmiruje....eto toliko od mene za sada....pozdrav.....
 
А ако све линије које иду из центра ка правцу А морају да почињу на 1-, а све линије које повезују центар са правцем Б на 2-, питање за милион долара гласи: Којом цифром мора да почиње линија која повезује правце А и Б - кроз центар?
Одговор: на 1,5-

Маните се логицизирања у небитним стварима, смејали би вам се у зрелим друштвима. Кога брига да ли је линија бр. 43, или 78?!
 
1-49 шинске линије (трамваји, БГВ и метро једног дана)
50-69 тролејбуси (и електробусеви)
70-199 чисто градске линије
200+ приградске линије, и то:
200-299 Палилула и Земун
300-399 Гроцка, Ласта из Шумица и Вождовац
400-499 Сопот и Младеновац
500-599 Чукарица и Барајево
600-699 Нови Београд и Сурчин
700-799 Обреновац и Лазаревац
 
Аххаха Вождовац ,Нови Београд и Земун приград. Урнебес. :D
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=391142#p391142:1ec5scsl je napisao(la):
JohnnyLee » June 10th, 2016, 1:44 pm[/url]":1ec5scsl]1-49 шинске линије (трамваји, БГВ и метро једног дана)
50-69 тролејбуси (и електробусеви)
70-199 чисто градске линије
200+ приградске линије, и то:
200-299 Палилула и Земун
300-399 Гроцка, Ласта из Шумица и Вождовац
400-499 Сопот и Младеновац
500-599 Чукарица и Барајево
600-699 Нови Београд и Сурчин
700-799 Обреновац и Лазаревац

A gradsko prigradske linije , tipa 72 , 85 , 95? Zašto njih nema među oznakama? Zašto su 600 i 700 zamenjena mesta? Ovo sa 300 za Voždovac može da bude zbunjujuće , jer tuda prolaze i linije za Sopot i Mladenovac.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=391153#p391153:2bgyxedh je napisao(la):
Norexan » June 10th, 2016, 3:04 pm[/url]":2bgyxedh]Аххаха Нови Београд и Земун приград. Урнебес. :D
Zemun polje , Batajnica , Busije , Plavi horizonti i Ugrinovci su prigradska naselja a pripadaju Zemunu. Za Novi Beograd se misli na linije koje gravitiraju odatle ka Surčinu i Zemunskim prigradskim naseljima.
 
А , ок. Него не знам које то приградско насеље има општина Нови Београд , зато ми је упало у око. :shock:

Онда ОК. :kk:
 
Stize internet ratnik iz Borce da stane u odbranu svog naselja (uz malo zakasnjenje) :mrgreen:

@Bumbarevo brdo: Smanji malo taj lokal patriotski dozivljaj. Kada je covek predlozio da se kod tebe u kraju izmeni jedna linija busa uleteo si u 2 strane najgore ad hominem rasprave, a u isto vreme drugima prekrajas linije i lepis etikete bez problema...
Necu govoriti o ostalim naseljima, jer ne znam kako je kod njih, ali osvrnucu se na svoje o kome imam znanje, kroz tvoje poruke...

Ljudi sa nbg je najdalje koriste do panc mosta, borca je prigradsko naselje iz segmenta 100, a zna se gde te linije zavrsavaju.
Tvoj predlog 1 - Borci ukinuti 95, i uvesti nesto sto ce da okrece kod OFK-a (to valjda sugerises ovim segmentom 100). Bus prilagoditi da ide do tacke do koje odgovara ljudima sa nbg.
A taj 85 je tek smejurija, frankenstajn koji vozi promaju u borcu, do saob skole je popunjen, posle ide prazan. Nece putnici gde ih vi usmeravate, nego gde se njima ide.
...a od saob skole linija vozi promaju, sto je bila poenta mog komentara. A linija jeste frankenstajn iz razloga sto je napravljen mutant gradsko-prigradske linije isto kao sto su mutanti 73, 88, 95...Sporan je produzetak od citavih 13km prema borci koja je prigradsko naselje, a gradske linije nemaju sta da traze tamo, pogotovo ne na perifernom prilazu naselju preko pupinovog mosta, gde linija poprilicno kruzi da bi dosla do borce. Zbog toga imamo situaciju da zglobni autobusi skoro polovinu svoje trase, 13 od 27 km, voze prazni, sto je bio rezultat nekakvog kompromisa tj promocije samog mosta.
Tvoj predlog 2 - Borci ukinuti 85, jedinu liniju koja je alternativa linijama preko Pancevackog mosta celom ovom delu grada, spaja celu levu obalu (5 naselja) sa Zemunom, NBGD, i buducom autobuskom stanicom.
I koja nije prazna i ne vozi promaju, nego bude sasvim ok popunjen bus. A tokom tih 13km nema nijednog semafora, stanice niti ikakvih usporavanja tako da ih predje za minimalno vreme.
Eventualno je zameniti necim sto ce da ide na pola sata do saobracajne skole u zemunu.
95 i 96 idu prazni za borcu
Ja ne razumem jel ovo maliciozno ili samo neinformisano ? Ja juce stajao na vratima pola puta kuci, a ti napises ovo :shock:
Jesu praznjikavi tokom par sati dnevno van spica, ali ostatak dana je normalna popunjenost, ista kao i u svim ostalim busevima koji idu kroz Bul Despota Stefana (16,23,43)

....Sporan je produzetak od citavih 13km prema borci koja je prigradsko naselje, a gradske linije nemaju sta da traze tamo....
....Tokovi putnika iz borce prema zemunu i nbg nisu bas toliko intenzivni upravo iz razloga sto borca nije deo gradskog jezgra, vec je prigradsko naselje
To i jeste problem mutantskih gradsko-prigradskih linija, kojima se zbog gradskog dela trase potpuno opravdano smanjuje interval, a onda nailazi prazan hod ka prigradskom delu gde najcesce landaraju prazne....
Koliko god da se izgradi i prosiri, borca ce uvek biti prigradsko naselje, isto kao sremcica, kaludjerica, lestane, resnik... nikada nece biti deo gradskog jezgra, pa ne vidim razlog zasto bi im trebale gradske linije
Sada si mi srusio sve snove i nade. Ja sam do sada bio u uverenju da zivim u gradskom jezgru, a sad ispade ovo ... :roll:
Naravno da je prigradsko naselje, kakve to veze ima ? Valjda se broj autobusa i linija ubacuje na osnovu broja ljudi koji ce ih koristiti ? Pa cela leva obala gravitira ka centru i NBGD-u, zaposleni, srednjoskolci, studenti, blejaci koji idu u izlaske, sve je okrenuto ka tamo i vrti se oko tih par linija koje ti tako opusteno prekrajas.

A ako cemo da idemo tom logikom, da te pitam onda sledece - Gde pripadaju oni najdalji blokovi na NBGD, periferija Zemuna, periferija Bezanije ? To je urbano gradsko jezgro ?
Znaci, 85 dok ide kroz Banatsku i Backu ona je u gradskom jezgru, ali kada predje most onda u prigradskom naselju ?
95 kada krene sa okretnice na NBGD-u, i vrti se po blokovima ona je u gradska linija, ali cim predje Pancevac postaje prigradska ?
Zvucis kao da sve te linije krecu sa Vracara pa odlaze u neku tamo daleku Borcu i Krnjacu...

Tragicno je sto sam ja prvi pristalica promena u prevozu, slazem se da u mom delu grada ima gomila stvari koje mogu da se menjaju, ali tvoj hejterski pristup daje samo kontraefekat.
 
Da ne bude da se samo prepucavam.
Moj skromni predlog je da 95 bude expres linija na Zrenjaninskom putu i produzenje trajanja zelenog svetla na semaforima (ovako samo gusi ceo saboracaj, a ponekad bukalno nema nijednog pesaka da predje put ili auta da se ukljuci), mozda i neki nacin da busevi aktiviraju zeleno svetlo pri prilasku ali to je verovatno za nas SF. Time bi bus ustedeo 7-8 minuta po smeru, pa bi se valjda povecao broj polazaka.

Ima tu jos lepih ideja koje bi ustedele i pare i vreme, ali sve su opet vezane za ulaganja u saobracajnu infrastrukturu, ovako se samo improvizuje.

Btw, jel sam ja jedini kome je palo na pamet da bi leva obala bila idealna trasa za tramvaj ? Sve je ravno, stalno bi isao pravo, velika razdaljina medju stanicama, mogao bi da ima svoju basticu pored Zrenjaninca, idealno. Par malih feeder buseva iz okolnih naselja koji bi se vrteli po kraju i jedna tramvajska linija bi pokrili gomilu naselja, zbog toga sto bi se svi koncentrisali na istu liniju imala bi veliki broj isplativih polazaka i ustedeli bismo hektolitre dizela koje uvozimo i delova za buseve koji se uniste ... Jedino jos da smislim kako tramvaj da preleti Dunav i sta dalje s njim :D
 
Tri poruke za redom, verujem da krsim nesto iz pravilnika, izvinjavam se moderatorima, ali sada sam tek video a mislim da nije eticki da editujem svoje poruke pola sata kasnije...
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=390913#p390913:3rwq46hq je napisao(la):
Bumbarevo brdo » Thu Jun 09, 2016 4:07 pm[/url]":3rwq46hq]
Da, 95 ide prazna ako se dve sustignu ili ako isped prodje 96, ili obrnuto, sto se vrlo cesto desava. Van jutarnjeg i popodnevnog spica, borca, kao prigradsko naselje, ne moze da generise toliku kolicinu putnika za liniju koja konstantno ide na 4-5 min (7-8 vikendom), plus 96, 104 i vrlo frekventni 101 koji pokrivaju naselje gde nije 95. Pa jedna batajnica koja ima vise stanovnika, ima dve linije na 10-15 min, plus bg-voz. Niko nije predlozio nikakvo ukidanje, vec da 95 i 96 polaze sa istog terminusa, po sistemu par nepar kako bi im polasci bili uskladjeni.
Bilo koja dva busa na istoj liniji kada sustignu jedan drugi, drugi ide prazan. Nije 95 patentirao taj fazon. To da li generisemo dovoljno putnika ili ne svodi se na cisto prepucavanje zasnovano na licnim utiscima. Daj podatak o broju stanovnika leve obale dunava ili podatak o broju ljudi koji se prevezu, pa da diskutujemo. Sto se Batajnice tice - ok, daj i nama liniju bg-voza pa da pravimo racunicu, ovako mesamo babe i zabe.

Za ovo spajanje 95/96 i okretanje na trgu, ako neko misli da bi bilo bolje, podrzavam. Obe putanje kroz Borcu moraju da se ispune da ljudi ne bi ostali bez stanica, a sve ostalo moze, pa nije mi zivotni cilj da budem spojen diretnom bus linijom sa blokovima. Glupo je ovo, sto smo dosli u situaciju da se prepiremo po forumu. Mozda stvarno zahtevi u vezi reda voznje i neke specificnosti koje vi na novom beogradu imate zbog svih poslovnih i trznih centara jednostavno nisu spojive sa klasicnim predgradjima-spavaonicama kao sto su Borca ili Karaburma. Nekada su ti 95 i 16 isli iz jedne spavaonice u drugu, sada je doslo drugo vreme i to je to. Ali nema potrebe za takvim nacinom komunkacije.
 
Karlo del Ponte":1yc14gxa je napisao(la):
Мој став је:
- За приград укинути бројеве 100-199, а 100 и 200 објединити на 200.
- За трамваје, тролејбусе и метро ослободити све бројеве до 100, са изузетком неких артеријских аутобуских линија.
- Остале "градске" линије да имају бројеве 101-199.
- Увести експресе на неким линијама са ознаком Е.
- Линије са промењеном трасом због радова или манифестација да имају ознаку П
- Линије скраћене због радова и слично ознаку Л.
- Ноћне, Н
- Да се кружне линије завршавају бројем 0.
- Након цивилизовања Подасахарске Африке, четвороцифрени бројеви само за линије које имају по пар полазака, односно за оне које радним даном не иду макар на свака два сата.
- Бројеви 100, 200, 300, 400, 500, 600, 700, 800 и 900 резервисани за линије градске железнице. са 150, 250 и слично за варијације тих линија.
Ja bi brojeve 100 do 199 iskoristio za ekspresne linije, pa i za BRT, ako se odluči i za to. Možda bi čak i uvrstio brojeve od 90 za ekspres/(T)BRT, idealno od 90 do 110.
 
Vrh