Šta je novo?

Gradska magistralna saobraćajnica Novi Beograd - Surčin

Zašto treba da se vozi skroz desnom trakom?

tako je definisano zakonom o bezbednosti saobracaja. Da je put u naselju, mogao bi kojom oces, van naselja i na autoputu se uvek ide skroz desnom trakom a leva traka se koristi za preticanje. Izuzetak definisan zakonom je da u slucaju guzve kada se naprave kolone, to pravilo ne vazi pa je tada moguce preticati i sa desne strane.
 
Odnosno, ako je desna popunjena, možeš da voziš i srednjom, a ako je i sredna popunjena, možeš i levom.

Kako ova pravila, međutim, u Nemačkoj ne važe kad brzina padne na 60 km/h, a u SAD ne važe nikad, mislim da i ovde treba promeniti ZOBS i na putu sa tri trake po smeru dozvoliti vožnju srednjom trakom automobilima ako je ograničenje do 80 km/h, jer je vožnja skroz desnom trakom, pogotovu u prisustvu kamiona i sporijih vozila, kontraintuitivna i nepraktična, iziskuje više menjanja traka i time je verovatno i manje bezbedna.
 
Има ли неко број члана из ЗОБС у вези кретања на путу ван насељеног места са више трака? Ја сам нашао одредбе само за кретање у насељеном месту, аутопуту и мотопуту са више трака. За пут ван насељеног места са више трака ништа нисам нашао. Притом је овде, са овом количином семафора потпуно сулудо кретати се крајњом десном траком, јер ћеш код сваког семафора морати да се престројаваш, јер је пред раскрсницу за Ледине крајња десна само за скретање десно, као и код петље код скретања за Сурчин. Претпостављам да ће исто бити и на преостале две семафоризоване раскрснице.
 
Mislim da bi taj član Zakona, ukoliko i postoji, u praksi svakako u 99, 9% ostao neprimenjen, odnosno siguran sam da vas pandur neće samo zbog vožnje u levoj traci na ovakvom putu, zaustaviti i kazniti.
 
Prošao jedan krug.. i onda još jedan... kao malo dete :)

OK, novi put, sa vozačke strane zanimljiv i zabavan što krivuda, ima blage uspone i padove i bočne nagibe (da sada ne ulazimo u priču zašto je tako).
Spojnice na nadvožnjacima nisu baš "blage".
sada nema nešto puno saobraćaja, malo je veći intezitet ka Beogradu nego u suprotnom smeru... a viđao sam i taksiste.

Ima dosta biciklista koji ispituju novu stazu (a jedan debil je vozio kolovozom u smeru ka BG, iako ima stazu odmah iza zaštitne ograde), ima i šetača.
Mislim da bi bilo dobro da se posadi drvored sa "savske" strane odakle bije sunce. Mnogo bi značilo u vrelim letnjim danima i za šetače i bicikliste.
Okolina između puta i Mileve Marić-Ajnštajn je blagi horor, to mora pod hitno da se uredi.

O kvalitetu neki drugi put, mora da prođe malo vremena (mada na petlji Surčin ka BG se vidi da je bilo naknadnh radova u zoni slivnika, izgleda da je bilo primedbi).
 
Google već ucrtao novi put...
Послао сам им прекјуче захтев. Потребно је 24 сата да се измена у потпуности имплеметира и са навигацијом и са мапом. Одрадили су грубо, али сачекаћу пар дана да видим да ли ће све уцртати па ако не ураде онда ћу им послати детаљније.
 
Sad sam obišao krug kolima, niko ne poštuje ograničenje, svi idu po 90, 100, ako ne i više, vozim se 80 svi me pretiču, najsporiji sam na čitavom putu
Ништа чудно, тако је и на северној обилазници од Земуна ка Панчеву. Само треба да сачекамо да видимо где ће радар да буде и на том малом делу ће сви да успоравају, а после ће да наставе брзо.
 
Послао сам им прекјуче захтев. Потребно је 24 сата да се измена у потпуности имплеметира и са навигацијом и са мапом. Одрадили су грубо, али сачекаћу пар дана да видим да ли ће све уцртати па ако не ураде онда ћу им послати детаљније.
Put postoji gledano sa velike visine. Kada zumiraš gube se neke deonice. Rekao bih da je samo reč o propagaciji promena na sve servere i zato tih 24+ sata.
 
Има ли неко број члана из ЗОБС у вези кретања на путу ван насељеног места са више трака? Ја сам нашао одредбе само за кретање у насељеном месту, аутопуту и мотопуту са више трака. За пут ван насељеног места са више трака ништа нисам нашао. Притом је овде, са овом количином семафора потпуно сулудо кретати се крајњом десном траком, јер ћеш код сваког семафора морати да се престројаваш, јер је пред раскрсницу за Ледине крајња десна само за скретање десно, као и код петље код скретања за Сурчин. Претпостављам да ће исто бити и на преостале две семафоризоване раскрснице.


Član 35
Vozilo se kreće desnom stranom kolovoza u smeru kretanja.
Vozač je dužan da vozilo u kretanju drži što bliže desnoj ivici kolovoza i na tolikoj udaljenosti od nje da, s obzirom na brzinu
kretanja vozila, uslove saobraćaja i na stanje i osobine puta, ne ugrožava druge učesnike u saobraćaju i ne izlaže sebe
opasnosti.

Na putu u naselju sa najmanje dve saobraćajne trake za isti smer, vozač može da se kreće vozilom saobraćajnom trakom
koja se ne nalazi uz desnu ivicu kolovoza, ako time ne ometa vozila koja se kreću iza njegovog vozila.
Dakle opšte pravilo je desnom stranom kolovoza. Dodatni članovi definišu izuzetke(kad je naselje + više traka u istom smeru) kao i što bliže opisuju kretanje po autoputu i motoputu. Ne postoji konkretan član koji kazuje kako se tačno kretati na putu van naselja sa više traka već on potpada pod prvi stav člana koji definiše kretanje vozila po putu.
 
A kako će biti popodne u vreme špica? 🤔
Od 16h kad krenu ljudi sa posla?
Kako će biti? Pa tek ćemo da vidmo. Vozačima treba neko vreme da otkriju i da se naviknu na nove pravce i saobraćajnice.
Do juna/jula to će biti vrlo dinamično, a tada će valjda da se konačno otvori obliaznica u punom profilu do Bubanj potoka. Tek tada ćemo početi da idemo ka nekom stacionarnom stanju podele saobraćaja po pravcima.
 


Dakle opšte pravilo je desnom stranom kolovoza. Dodatni članovi definišu izuzetke(kad je naselje + više traka u istom smeru) kao i što bliže opisuju kretanje po autoputu i motoputu. Ne postoji konkretan član koji kazuje kako se tačno kretati na putu van naselja sa više traka već on potpada pod prvi stav člana koji definiše kretanje vozila po putu.

Да, то сам видео. Онда би, ако би се придржавали овог правила у потпуности, на семафоризованим раскрсницама у нивоу на путу ван насељеног места са више саобраћајних трака у једном смеру сви који на раскрсници иду праву морали да чекају зелено светло и крећу се крајњом десном траком, што је сулудо, ако постоји више трака за кретање право. Још гори законски куршлус, ако је крајња десна трако само за скретање десно. То би требало да среде у закону.

Но, у пракси ћемо видети да ће се возила на овом путу кретати аутопутским брзинама и третирати крајњу десну траку у већини случајева као аутопутску зауставну траку, те је то још један аргумент зашто је требало ово градити као прави аутопут, нарочито због семафора, пред које треба укочити ако се упали црвено.
 
Mislim da bi taj član Zakona, ukoliko i postoji, u praksi svakako u 99, 9% ostao neprimenjen, odnosno siguran sam da vas pandur neće samo zbog vožnje u levoj traci na ovakvom putu, zaustaviti i kazniti.
Kažnjavali su, kako čuh, pre nekog vremena na Zemun-Borča. A tamo se desna traka raspada...
 
Prema Waze mapama, do centra Surčina je novim putem (8 minuta) brže za 6 minuta od kružnog toka nego Vinogradskom/Surčinskom (14 minuta). Biće veselo kada stanovnici okolnih Surčinskih naselja budu otkrili za ovo.
 
Što će biti veselo? Biće dobro, i za njih i za Surčinsku.
Problem je što će se praviti gužvice, jedan ili dva semafora moraju da hvataju vozilo, te će se tu nakupiti više kola i kod malog kružnog toka nastajaće zagušenja, da se podsetimo neće samo Surčinci ići ovim putem, već će vozila direktno sa Miloša Velikog ići tu, tokom špica će biti gadno.
 
Vrh