Danas mnogo više od 20% studenata koristi automobile. Tako je bilo još dok sam ja studirao a broj automobila u Beogradu bio duplo manji. Sad je sigurno još gore.
Uz to, nisu studenti jedini koji ulaze u fakultet. Ulaze i nastavna osoblja, prateća osoblja, radnici menzi ili kafića u okviru fakulteta...
E sad, to se sve odnosi na ideju da tu bude
fakultet. Ako bi pak bio studentski dom, bila bi druga priča. Ali je problem u startu što ta zgrada nije predviđena da bude studentski dom, odnosno nije predviđena niti projektovana da bude bilo šta u čemu će neko trajno da živi.
Мислим да подземна гаража испод платоа где су сада травњаци није нека мудрост.
Zapravo jeste. Mnogo je kompleksnije nego što se čini. Više puta sam razmišljao kuda bih sproveo ulaze i izlaze i još bitnije - kako bi ih uklopi sa tokovima saobraćaja u okolnim ulicama. I svaki put bi se javilo bar nekoliko prepreka.
Mislim, to je sve ako želimo da imamo smislenu i funkcionalnu garažu koja zapravo rešava nešto. A ako ne želimo to, uvek možemo da ostanemo na ovome...
Ukratko, oba bloka gde su kompleksi Generalštaba su katastrofalno dizajnirani i urađeni, i po mom mišljenju, takve zgrada nikada nije ni trebalo graditi tu. Već je sve ovo trebalo izgraditi na platou pored VMA, i tamo smestiti komandu cele JNA (i kasnije VJ, VSCG, VS, VZB, VKK, ŠKK, ŠBB KBB...) A ovde napraviti nešto što će i estetski i funkcionalno pripadati, kako okolnim zgradama (Vlada, MIP, ministarstva...) tako i okolnim saobraćajnicama. I opet, ovo je još jedna potvrda one moje priče da se u ovom gradu ređaju urbanističke gluposti i slepila već bar 100 godina, a ne 10, ili 20 ili 30...