Šta je novo?

Most Gazela i Mostarska petlja

Super rešenje, pontonski mostovi, zbog organizacije saobraćaja u gradu treba zatvoriti reku Savu, međunarodni plovni put...
Sad kad Đilas čuje da mostovi treba da se svaki dan otvaraju da propuste plovila, tipujem da će dići cenu po mostu preko 10 milona evra...
 
Pa nije Sava tolko "medjunarodni plovni put", dunav je sasvim druga priča.
 
Pa nema razlike između nje i Dunava.
Kao primer da navedem Dejtonski sporazum, koji je stvorio distrikt Brčko kao luku na reci Savi, kako bi Federacija BiH imala nesmetan pristup Savi i Dunavu. Eto, čak se i ratovalo oko toga.
Ali bitno je da se budući gradonačelnika brine oko saobraćaja...
 
Dakle, ako sam ja dobro shvatio vesti, obnova Gazele će dodatno kasniti jer ne mogu da se ratifikuju, ili štagod, ugovori o kreditu u Parlamentu?
 
Politika srušila "Gazelu"
T. S. - S. B., 11.03.2008
SA padom Vlade Republike Srbije u vodu je pala i neophodna rekonstrukcija najznačajnijeg beogradskog mosta. Sanacija "Gazele" koja je bila hitna još pre šest godina moraće da sačeka novi saziv Parlamenta. U preduzeću "Putevi Srbije" upozoravaju da bi ona mogla da kasni čitavih godinu dana!

Rekonstrukcija "Gazele", kao i ostali radovi na saobraćajnoj mreži Srbije, koji se finansiraju iz kredita evropskih banaka, verovatno neće započeti u ovoj građevinskoj sezoni - jer ugovori o zajmovima sa Evropskom investicionom i Evropskom bankom za obnovu i razvoj nisu ratifikovani u Skupštini Srbije. U slučaju beogradske ćuprije to bi značilo i poskupljenje radova i to za čak 50 odsto zbog veće cene gvožđa i ostalog materijala, napominju u "Putevima Srbije". Jedina nada je da Skupština Srbije u međuvremenu, po hitnom postupku, ratifikuje potpisane kredite.

Trebalo je da majstori konačno ove jeseni krenu sa njegovom rekonstrukcijom, ali je datum početka radova po ko zna koji put doveden u pitanje. Ovoga puta zbog raspuštanja Skupštine Republike Srbije. Poslanici nisu stigli da daju garanciju za povlačenje dogovrenog zajma od Evropske investicione banke vrednog 66 miliona evra. Polovina novca namenjena je beogradskom, a ostatak obnovi još 100 mostova u Srbiji.

- Ovako se dovodi u pitanje početak radova na obnovi "Gazele" - navode u preduzeću "Putevi Srbije". - Za ovaj posao ugovoren je kredit sa Evropskom investicionom bankom u iznosu od 33 miliona evra. Tenderski postupak za "Gazelu" je pri kraju. Šest stranih kompanija prošlo je pretkvalifikaciju i dostavilo ponude, ali tender ne može da se okonča. Sa pobednikom ne može da se potpiše ugovor sve dok poslanici u Skupštini Srbije ne ratifikuju kredit sa Evropskom investicionom bankom.

Na ratifikaciju čeka i kredit sa Evropskom bankom za obnovu i razvoj vredan 25 miliona evra, koji je namenjen obnovi autoputa na delu kroz Beograd i sanaciju Kružnog puta. Nisu ratifikovani ni zajmovi još dve veropske banke u ukupnom iznosu od 115 miliona evra namenjenih izgradnji dela obilaznice oko Beograda, od Batajnice do Dobanovaca. Za ovaj posao je u toku pretkvalifikacija za izbor izvođača.

Trenutno je izvesno da će se raditi obilaznica na delu od Ostružnice do Ibarske magistrale, jer je taj novac obezbeđen iz Nacionalnog investicionog plana i budžeta Beograda. Ona će biti završena do kraja septembra. Neophodna popravka "Gazele" trebalo bi da počne posle toga, ali samo pod uslovom da do tada stignu garancije Skupštine i novac iz kredita.
Ključni radovi u okviru sanacije "Gazele" biće regulacija odvodnjavanja i prečišćavanja otpadnih voda sa mosta. Kompletno će se srediti kolovoz, hidoizolacija, a obnoviće se i infrastruktura komunalnih preduzeća, koja je provučena kroz most. Na samim stubovima neće biti puno posla.

NASTAVLJAJU

BEZ obzira na raspuštanje Skupštine, nastavljaju se radovi na petljama na autoputu Novi Sad - Beograd, kao i samog autoputa u zoni Novog Sada. Kreće i izgradnja novog mosta na Dunavu kod Beške. Krediti evropskih banaka za ove projekte prethodnih godina su dobili "zeleno svetlo" u srpskom parlamentu.

PANČEVAČKI MOST
KONAČNO se primakla i rekonstrukcija Pančevačkog mosta. Direkcija za građevinsko zemljište raspisala je tender za izbor izvođača radova u prvoj fazi, koji će sanirati čeličnu konstrukciju ispod kolovoza i železničku konstrukciju na prilazu iznad leve obale Dunava. To znači da bi skidanje rđe i nanošenje novog čelika moglo da počne već za dva meseca. Ovi radovi neće uticati na saobraćaj na površini, tako da zbog njih ne bi trebalo da bude zagušenja vozila.
U narednim fazama planirano je da se poploča drugi kolosek na mostu, gde će se formirati dve kolovozne trake u koje će se prebacivati vozila iz smera koji se posle bude rekonstruisao. Obnova mosta bi trebalo da traje 18 meseci, a koštaće 3 miliona dinara.

URGENTNO
"MOSTPROJEKT" je još pre šest godina završio kompletnu analizu stanja mosta Gazela i zaključio da je sanacija hitna i neophodna! Trebalo je još tada da počnu radovi, ali je posao izrade projekta dodeljen jednoj slovenačkoj firmi. Ona, međutim, nije ispunila obaveze, pa je čitav posao ponovljen.
Prema prošlogodišnjim planovima, priprmeni radovi sanacije zakazani su za oktobar, a majstori bi po tom rasporedu gornji deo mosta "zauzeli" ovog proleća. Kako ovim mostom dnevno prođe 165.000 vozila, a zatvaranje njegovih traka "garantuje" saobraćajni kolaps, nadležni su rešili da sačekuju da se završi deo obilaznice oko Beograda i početak posla odložili za ovu jesen.
извор Новости
линк http://www.novosti.co.yu/code/navigate.php?Id=14&status=jedna&vest=117721&datum=2008-03-12
 
...
Jedina nada je da Skupština Srbije u međuvremenu, po hitnom postupku, ratifikuje potpisane kredite.
...
Pa dajte nemojte ih maltretirati. Sada bi jos trebalo i da rade.
 
Rekonstrukcija Gazele kasniće godinu dana
Cena radova veća za 50 odsto?
Javno preduzeće Putevi Srbije saopštilo je da će početak rekonstrukcije mosta Gazela, kasniti oko godinu dana, jer Skupština Srbije nije ratifikovala ugovore o kreditu sa Evropskim investicionom bankom (EIB). Kako je rečeno u tom preduzeću, to odlaganje može prouzrokovati poskupljenje rekonstrukcije i do 50 odsto, zbog rasta cene gvožđa i ostalog materijala.
EIB je odobrila kredite od 66 miliona evra, od kojih je 33 miliona evra obezbeđeno za rekonstrukciju mosta Gazele i 33 miliona evra za rehabilitaciju glavnih i regionalnih puteva i mostova u Srbiji. Ovaj novac ne može da se koristi dok ugovore na ratifikuje Skupština. Podsetimo, Skupština Srbije raspuštena je 13. marta, a izbori raspisani za 11.maj.
Pre pet godina inženjeri Mostprojekta, izradili su kompletnu analizu stanja Gazele i zaključili da su svi delovi mosta oštećeni i da je sanacija neophodna i hitna. Međutim, oni su tada u izveštaju naveli da i pored lošeg stanja mosta ne postoji opasnost od rušenja. Sanacija Gazele trebalo je da počne početkom 2004. godine. Problem izrade projekta sanacije, bio je jedan od razloga zašto sanacija tada nije počela. Za izradu projekta bila je zadužena jedna slovenačka projektantska kuća, ali su JP Putevi Srbije u čijoj je nadležnosti ovaj most, raskinuli ugovor. Prvobitna namera bila je da rekonstrukcija ove važne gradske saobraćjnice bude završena do Univerzijade.
Ovim mostom u toku jednog dana proseku prođe 165.000 vozila, skoro četiri i po puta više od projektovane propusne moći od 38.000 vozila.
Planirano je da kad počne rekonstrukcija mosta traje najmanje godinu i po dana. B. R.
Izvor: Danas
Link: http://www.danas.co.yu/20080317/beograd1.html

:bash:
 
A jel' postoji neka fora da se uzme od neke druge banke, privatne, kredit i da se krene sa projektom kako je i zamisljeno, a da se nakon osnivanja skupstine kada se ratifikuju ti sporazumi za kredite preusmere ta sredstva za otplacivanje kredita koji je grad/drzava sama uzela u medjuvrmenu?

Moze li se uciniti tako nesto ili ima nekih pravnih stvari koje bi zabranile tako nesto?
 
Jedno pitanje....sta sve podrazumeva "rekonstrukcija" Gazele?
Planiraju li se nekakve staze za pesake/bicikliste posto znam da to trenutno fali - mada, ne znam dal bi to imalo uopste smisla.
 
Pa, podrazumeva sređivanje mosta da ne padne, koliko sam shvatio. Renoviranje totalno. Nisu valjda ludi da stavljaju staze za pešake/bicikliste. Da projuri kamion pored tebe 80km/h, i da od vetra padneš u Savu... Uostalom, biće sada mostić za šetnju malo uzvodno..
 
Ne mogu da uzmu ni jedan drugi kredit. Nije bitno da li je u pitanju EBRD ili neka druga banka, za svako takvo zaduživanje države mora da se dobije odobrenje.

Po većem delu Gazele i sada može da se šeta/vozi bicikl. Problem je kada treba da se popneš na most i siđeš sa njega. Bilo bi lepo da te pešačke trake sa obe strane produže da ljudi mogu normalno da prepešače most.
 
Gazela je most pravljen za autoput! Takvi mostovi nisu predvidjeni za setnju i biciklizam, tako da se nadam toga nikada nece ni biti na tom mostu. Ljudi imaju Savski, Brankov, a imace i Adu..
 
Gazela čeka ratifikovanje kredita?
Beograd -- Razlog kašnjenja radova na mostu Gazela je to što Skupština Srbije nije ratifikovala kredit sa EIB u iznosu od 66 miliona €.

Preduzeće "Putevi Srbije" je profesionalno i stručno obavilo proceduru raspisivanja tendera za obavljanje radova na rehabilitaciji mosta Gazela, izvršilo tehničku evaluaciju tendera i čeka na ratifikaciju u Skupštini Republike Srbije kako bi se donela odluka o izboru najboljeg ponuđača, navodi se u saopštenju tog javnog preduzeća.

Međutim, kako je ukazano, pod pretpostavkom da je kredit i ratifikovan u Skupštini, opet bi došlo do kašnjenja, jer problem iseljavanja takozvanog "nehigijenskog naselja" ispod mosta Gazela, koje je u nadležnosti grada Beograda, i pored više urgencija Evropske investicione banke (EIB), Evropske banke za obnovu i razvoj i Evropske Agencije za rekonstrukciju - nije rešen.

"Putevi Srbije" navode i da su predlog rešenja protoka saobraćaja tokom izvođenja radova na mostu Gazela dali ponuđači -preduzeća koja su učestvovala na tenderu, a ne grad Beograd".
Izvor: B92
Link: http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2008&mm=03&dd=25&nav_id=290872

Ja sam mislio da je to reseno.
 
Ma nije reseno! Grad ide logikom: pa kad vec krediti kasne, a i svi ostali, SUPER, imamo vise vremena da neresavamo problem!
 
Meni ovo liči "malo" na predizborno čavrljanje, tipa da zaj*** smo, ali i da nismo to bi opet kasnilo, e pa ne može tako.
// Ja da sam u Gradu, napravio bih plan za raseljavanje naselja, ali ne bih ga raselio do pred sam početak radova, jer ovako, ako radovi kasne godinu dana, velika je verovatnoća da bi se opet neke romske porodice naselile na taj prostor. A to je veliki prostor da bi preskupo bilo godinu dana ga održavati raščišćenim. Ovako je ekonomičnije.
** Mislim, da se razumemo, ja da sam u Gradu, ja bih takve probleme rešavao totalno drugačije, sa dugogodišnjim planovima za raseljavanjem svih nehigijenskih naselja na teritoriji Beograda i rešavanjem problema sa kojima se ti ljudi nalaze, ali to je opet druga priča, nego je ono što sam rekao, mislim, racionalno ponašanje iz pozicije Grada.
 
Ovaj pozar sto se desio u barakama romskim ispod Gazele je mogao haos da napravi na mostu i u naselju okolnom...pa da se prosirila vatra a to se brzo siri (pogotovo zbog koje kakvog materijala kojeg ima dole u barakama), dim bi zahvatio most i doslo bi do lancanog sudara zbog nevidljivosti...a mozda bi i vatra isla ka mostu..sigurno bi...
jbt, zar ovo nije upozorenje i znak od boga da ne mogu tu da zive i da su i oni i mi ugrozeni i kad ce vise da ih sele..mamu im gradsku smrdljivu!!!! Ovo je vec drugi pozar tu...a mozda treci nece biti tako srecne ruke! I te price da Romi hoce da ostanu u centru a svi znamo da su dosli tu od '99 te sa Kosova (malo ih je bilo tu u milosevicevo vreme) i jos iz p.......materine..., a nude im se stanovi i normalan zivot..mislim stvarno je mnogo da biraju..naravno svako hoce u centar, i njima je lakse da prose i sta vec tu u centru a vrate se kuci blizu ali treba birokratija i jaka ruka ovo da presece i samo da se isele u okolna mesta Beograda i tacka! Isto tako su naselili one kucerke u Makenzijevoj i Knjeginje Zorke pa je policija dolazila non stop da ih tera a vriske i ostalog sranja nikad kraju! Od centra naprave Karachi! Za cisto ne znaju..izgovor nema se vode i sapuna. ma nemoj!
Izvinjavam se na psovkama ali stvarno koliko vise da imamo strpljenja!! 10god.je proslo! a sad imamo brazilske favele u skoro centru grada! Moj decko koji je inace stranac a zna BG dobro, jednom je dolazio vozom u BG i kaze probudio se i video barake i bio je zbunjen..sta je ovo, da nije prespavao stanicu do BG i totalno se shokirao..nije pre obratio paznju na to i nije znao da postoji ali mogu da zamislim nasta to lici kada ljudi vozom prolaze i dolaze u nas grad.
Bruka! kakva crna evropa :(
 
Ivana, razumem i delim tvoj gnev, ali ne treba da se toliko uzrujavamo :) Gazela je most u raspadu tako da ce morati da se u najskorije moguce vreme obnovi, a da bi se to desilo, naselje ispod mosta ce morati da se iseli. Tako da, koliko god mi bili nestrpljivi, u skorije vreme je iseljenje neminovno i na tome se vec radi. ;)
 
Hm, pa nije bas da se nesto radi na raseljavanju. Navedi jedan potez koji je ucinjen u tom pravu u poslednjih sest meseci, sem sto su davane izjave o nameri ;)
 
Ma da, u pravu si Nenade. Sta se ja tu toliko nerviram..mora neko resenje da dodje uskoro. Za svaki problem ima resenje. :cool:
Bolje bi mi bilo da pisem moju master tezu i onako cu da padnem ako nastavim da citam projekte na beobuildu. Ovo je zaraza. Gore od MTV-a.
Laku noc :)
 
Izgleda neko :) resio da rasciti prostor oko sveze privatizovanih "Genexovih nekretnina"... :lol:
 
Radi se Igore :) Postoje lokacije i radi se na administraciji. Odlaganje jeste u nedogled, ali kao sto rekoh, sudbina mosta od koje dnevno ovisi bar 200.000 ljudi je vaznija od tog naselja tako da ce se to u svakom slucaju resiti jos u ovoj godini (posle izbora kada se oslobode krediti za obnovu gazele).
 
ivana-bg":2a139s06 je napisao(la):
10god.je proslo! a sad imamo brazilske favele u skoro centru grada!
Moj decko koji je inace stranac ...
Pozdravi dečka i reci mu da će sledeći put kad izbije požar u 'gradskoj faveli'
( a, možemo malo i da pomognemo da počne vatrica, polako da mogu da pobegnu)
biti organizovano 'Konačno rešenje', tj. u vatrogasnim kolima u Zemunu biće zamenjena
voda sa kerozinom, naftam, lož uljem ili benzinom - još nije odlučeno šta treba nabaviti.

Ovi iz Beograda slobodno mogu da polivaju sa vodom - to je odlična kombinacija.
 
Naravno da bih palio, jer to je najefikasnije i njjeftinije uništavanje gamadi.
Zamisli samo koliko u toj ,faveli' ima virusa, bakterija, uši, vaši,stenica, buva,bubašvaba,miševa,pacova,..
Kada se teren planski i kontrolisano zapali, sva ta gamad bude uništena, jer nepodnosi vatru i dim.

To sam isprobao i u Libiji i u Beogradu, kada me je prijatelj pozvao da mu pravim društvo
u postavljanju mamaca za bubašvabe i miševe u i oko magacina hrane jednog marketa.

Vidim da si ti, a i neki drugi, 'pročitali' taj moj post ( u skladu sa svojim 'razmišljanjima') a ne
onako kako jednostavno piše : " ... polako da mogu da pobegnu" što se odnosi na stanare favele.
Takvu maštu odavno nisam video, kao što je imaju pojedinci, kada im nije jasno šta piše u mom postu.
 
Po meni, sve je preozbiljno shvaceno ovde na diskusijama..
Ja se inace slazem stobom Dragane..
 
Vrh