Šta je novo?

Zemun

Ova zamiljiva slika me je podsetila da na lesnom odseku, koji se proteže od Zemuna do Surčina, u delu Bežanijske Kose, postoji zaboravljeni toponim "Topovi" po isturenim KuK artiljerisjkim položajima ka Beogradu.
 
На Мухару срушен старији објекат, види се улаз у неки лагум, не знам шта се ту планира

IMG_20220227_205921.jpg
 
Mnogo lakše je pustiti kuću da dođe u sazu da se samouruši, pa je onda srušiti i dići višespratnicu, nego li raditi nešto drugo.
 
Je l’ to naj objekat što samo što se nije sam srušio?
Sramota je što ima toliko starih kuća koje propadaju.
У последње време су порушили доста старих кућа широм Земуна и уместо њих зидају стамбене зграде са по 4,5 спратова, поготово се доста зида у Цара Душана, за 10-15 година та улица ће бити као кањон.
 
Auuuu, koji ce haos tu nastati, prvenstveno sa kruzenjem autobusa (ne samo lokalnih, vec i medjugradskih koji tuda prolaze).

Evo par ideja za razmišljanje

Bežanijskoj ulici promeniti smer.Ukinuti parking mesta u ulicama koje će služiti kao obilaznica. Pored Bežanijske, to bi trebalo uraditi i u Karamatinoj (mada mislim da tamo parkiranje već sada nije dozvoljeno).

Ako ne budu ništa od toga uradili, zaista ne znam kako će funkcinisati život u tom delu Zemunu barem godinu (naravno, nema šanse da se to uradi u planiranom roku)
 
Za rekostrukciju Avijatičarskog trga
240 dana je OSAM meci
to je bitno previše za jednu prostu raskrsnicu
1mes (30 dana i 30 noci) je OK, i to
Ako osposobe saobracajnicu uz Dunavski kej dovoljno je :
1 - ŠIroku ul Marka Nikolića iz jednosmerne prebaciti u dvosmernu i
2 - jednosmernu Zmaj Jovinu obrnuti smer
3.-Naravno bar privremeno parkinirališta
parking servisa u Bežaniskoj u svakom slućaju treba ukinuti radi bolje protočnosti

Da , ul. Karamatinova jeste dvosmerna ali semafor guši tj. bitno usporava njen saobracaj.

Ipak imam osecaj da ce nadežni ipak izabrati neku petu naj goru opciju.
i verovatno probti rokove.
:(
 
Poslednja izmena:
Тај семафор у Караматиној ће бити сигурно искључен јер ако не ради Главна нема никаквог смисла. Можда и не буде тако страшно. Могуће да буде чак и боље него што је сада (што и није неки успех) јер је главна због изузетно прометних пешачких прелаза јако успорена. Могуће да Кеј ослобођења буде бржи када се семафор у Караматиној угаси.
Оно што ми није јасно је да ли ће чекати да се заврше радови на КО од окретнице до Караматине, или ће те радове одложити за после када заврше Главну. Комбинације да обе раде истовремено је незаимслима чак и за ове. Или можда није...
 
Auuuu, koji ce haos tu nastati, prvenstveno sa kruzenjem autobusa (ne samo lokalnih, vec i medjugradskih koji tuda prolaze).

Evo par ideja za razmišljanje

Bežanijskoj ulici promeniti smer.Ukinuti parking mesta u ulicama koje će služiti kao obilaznica. Pored Bežanijske, to bi trebalo uraditi i u Karamatinoj (mada mislim da tamo parkiranje već sada nije dozvoljeno).

Ako ne budu ništa od toga uradili, zaista ne znam kako će funkcinisati život u tom delu Zemunu barem godinu (naravno, nema šanse da se to uradi u planiranom roku)

Postojalo je tu još jedno rešenje koje je odavno trebalo primeniti, ne samo zbog ovakvih rekonstrukcija. Saobraćaj u Zemunu je već došao do tačke nepodnošljivosti. U najvećem delu dana u starom jezgru vozila bukvalno stoje. Da ne spominjem zagađenost u tako uskim ulicama. U stvari, čitavo rešenje saobraćaja kroz Zemun jasno pokazuje da o tome odavno niko ne vodi računa, jer se sve ovo nije desilo juče. To se najlakše vidi na mapi. Najveća koncentracija zgrada i stanovnika je odavno pomerena ka jugozapadu u odnosu na nekadašnju glavnu urbanu gradsku osu Glavna ulica - Cara Dušana. Plavim linijama sam označio ulice koje opslužuju čitav taj "pomereni" deo grada. Kliknite za veću rezoluciju.

Glavne-saobracajne-magistrale-u-Zemunu.jpg


I kako se dakle može doći do čitavog tog ogromnog dela Zemuna? Pa, kad su u pitanju magistale i ovde najvažniji pravac prema ušću i ostatku grada, jedino bulevarima Mihajla Pupina i Nikole Tesle. Zbog takvog pomeranja gusto naseljene površine Zemuna ka jugozapadu, žuto označene ulice danas najvećim delom služe samo da bi se došlo do plavih ulica. Što je onda napravilo haos u Glavnoj ulici, uz bar dve krajnje kritične raskrsnice označene crvenim krugovima. Praktično kompletan saobraćaj za čitavo to ogromno područije MORA da prođe kroz te dve krajnje uske raskrsnice.

A ipak postoji jednostavan način da se ove kritične tačke bitno rasterete. Treba vrlo kratkim potezom povezati Bulevar Mihajla Pupina sa Vrtlarskom i dalje Ugrinovačkom ulicom (crvena crtkana linija). Ovo je maltene oduvek i bilo predviđeno. Čak i trasa metroa prolazi tuda. A on se, iako podzemni, pravi tako što se raskopa kanal sa površine, umesto da se buši ispod zemlje. Dakle, ionako su sve zgrade na tom potezu odavno predviđene za rušenje i ionako tuda treba da prođu i nastavak bulevara Mihajla Pupina i trasa metroa koja se kopa sa površine.

Pa zašto onda to malo parče nisu još davno uradili? Ili, ako nisu ranije, mogli su bar sada, zbog ovih radova u starom jezgru Zemuna, da probiju makar samo trasu, i tu onda naprave provizornu i brzu ulicu običnim naspanjem šljunka i asvaltiranjem, makar privremeno i bez kopanja instalacija i svega što se tada inače radi. Kad je prostor čist, a ovde nema puno zgrada za rušenje, tako improvizovan privremeni prolaz se može uraditi za dve nedelje. A vrlo malo od takvih radova bi bilo nešto što se kasnije mora rušiti, jer ionako moraju da rasčišćavaju i pripremaju ovaj prostor i zbog ulice i zbog metroa. Zemun bi prodisao jer bi ljudi onda išli direktno od širokog i viskoko propusnog Bulevara Mihajla Pupina do (kasnije recimo nešto proširene) Vrtlarske ulice (njeno proširenje je takođe predviđeno), a onda bi dalje imali izbor od čak tri ulice: Ugrinovačkom, Prvomajskom ili Tošinim bunarom. Tako da bi se i kapaciteti ulica uglavnom slagali, tj jedna široka vodi do tri nešto uže. Dakle ovako.

Trasa metroa u centru Zemuna 2.jpg


Plan trase metroa sa ucrtanom ulicom iznad njega.

Trasa metroa u centru Zemuna 1.jpg


Detalni plan regulacije u delu ove nove vezne ulice, sa dva kružna toka.

Veza Vrtlarska - M. Pupina 2.jpeg
 
@Zuma добра анализа али имам пар сугестија. Не слажем се да потез Главна - Цара Душана (жуте улице на твојој слици) углавном служи да би се стигло до делова које опслужују Првомајска и Угриновачка (плаве улице). Већи део овог саобраћаја ипак иде ка Батајници, Новој Галеници, ка Пупиновом мосту или завршавају своју дестинацију у објектима који су јако близу ЦД. Само да подсетим да у овом делу поред већег броја мањих зграда постоји и комплекс Земунске капије (који још није завршен и ако је доста станова већ усељено), стамбено насеље Горњи град Добановачкој, гради се доста у Прегревици, а ускоро се очекује и усељавање великог МУП насеља у близини Нове Галенике. Свима њима је ова потез Главна-ЦД значајан саобраћајни правац, јер им је алтернатива Аутопут-Новосадски пут километарски доста дужа а у појединим деловима дана и спорија.

Нови потез који помињеш од Булевара МП до Вртларске ће свакако доста помоћи, о њему је и писано на форуму, и заиста не видим разлог зашо се не стави на листу приоритета. Међутим постоји још једна ограничавајућа околност коју нисам сигуран да ће тај потез решити, а то је да постоје само три значајнија усека на потезу од Студентске до Дунава која се користе за пењање са "доњег града" ка лесној заравни на којој се налази Горњи град. Ту нисам рачунао Зеленгорску и Синђелићеву које се пењу на лесну зараван али могу да опслуже јако мали саобраћај. Потпуно решење захтева и проширење ових капацитета.

Треба још рећи да Земун има саобраћајних проблема и што се тиче уласка у град из северозападних саобраћајница. Наиме било да улазите у земун из правца Новосадскиг пута или Батајничком друма у појединим деловима дана а нарочито у поподневном шпицу имаћете великих проблема. Скретање из Новосадског у Угриновачку како и прелазак из Батајничког у Цара Душана су тотално закрчен, а мислим да су узроко томе пре свега лоше урађене раскрснице.
 
Poredio sam površine pojedinih delova Zemuna sličnog nivoa izgrađenosti, gledao u Smart plan saobraćaja gde su merili opterećenost ulica ... Trebalo bi da je tako kako sam rekao. Mada tačan odnos nivoa saobraćaja u Glavnoj i Cara Dušana, prema Ugrinovačkoj, Prvomajskoj i Tošinom bunaru i nije naročito bitan. Ne postoji baš bitna razlika, i to je sasvim dovoljno da se zaključi kako bi nacrtana veza bila veoma korisna.

Saobracaj, Smartplan, deo.jpg
 
Dodao bih da bi trebalo, ispravite me ako grešim, da se napravi da Prve pruge ide direktno na kružni tok, na kao što je predviđeno, u Aleksandra Dubčeka, jer oni kojima je cilj Bulevar Mihajla Pupina, kočili bi one koji idu iz bulevara pravo u Aleksandra Dubčeka, pa bi protočnost bila slabija.
 
U pravu si, to bi bilo bolje. Međutim iz meni nepoznatog razloga izgleda da žele da sačuvaju onaj auto servis na samom kraju Prve Pruge. On je izgrađen bukvalno na sred ulice Prve Pruge i deo je čitavog niza malih zgrada koje su, verovatno za vreme za vreme Šešelja, iznikle na bivšem travnjaku. Što je neobično, jer isti taj plan predviđa rušenje SVIH zgrada na trasi bivše pruge između Mihajla Pupina i Tošinog Bunara kuda bi trebalo da prođe ulica koja ih povezuje. Prilično sumnjam da će se to desiti, ali dijagonalna veza sa Vrtlarskom je i dalje uglavnom slobodna i taj prostor je bio odavno rezervisan upravo za nju, tako da su to povezivanje lako mogli makar da improvizuju pre početka velikih radova i zatvaranja prolaza kroz centar Zemuna.

PDR Retenzija, Zemun, deo Reg-Niv plana, ad 1.jpg
 
Kada se shvati da su u našoj zemlji vlasnici perionica i kafana veoma često sumnjivi tipovi koji imaju veze u lokalnoj i nekoj višoj vlasti, onda je mnogo lakše shvatiti zašto neki projekti stoje (ili se rade veoma sporo).

Pa još dodajmo partijsko zapošljavanje na lokalnom nivou koji treba da sredi svu papirologiju.
 
Ту је и онај сумњиви спортски центар са великим паркинг простором за који сам прилично сигуран да је узурпиран простор. За мене је то бахати паркинг јер на улицу излази по сред аутобуске станице у Александра Дубчека.
 
1200 metara, 240 dana. Znači 5 metara puta dnevno... Ne može bolje nikako. Kada bi bar imali milosti i primorali sve međugradske autobuse da ne staju u Zemunu već da idu auto putem.
 
Da sa svom savremwnom mehanizacijom dodje po jedan lakat na sat. Unapred uplanirana traljavost
 
Vrh