Auuuu, koji ce haos tu nastati, prvenstveno sa kruzenjem autobusa (ne samo lokalnih, vec i medjugradskih koji tuda prolaze).
Evo par ideja za razmišljanje
Bežanijskoj ulici promeniti smer.Ukinuti parking mesta u ulicama koje će služiti kao obilaznica. Pored Bežanijske, to bi trebalo uraditi i u Karamatinoj (mada mislim da tamo parkiranje već sada nije dozvoljeno).
Ako ne budu ništa od toga uradili, zaista ne znam kako će funkcinisati život u tom delu Zemunu barem godinu (naravno, nema šanse da se to uradi u planiranom roku)
Postojalo je tu još jedno rešenje koje je odavno trebalo primeniti, ne samo zbog ovakvih rekonstrukcija. Saobraćaj u Zemunu je već došao do tačke nepodnošljivosti. U najvećem delu dana u starom jezgru vozila bukvalno stoje. Da ne spominjem zagađenost u tako uskim ulicama. U stvari, čitavo rešenje saobraćaja kroz Zemun jasno pokazuje da o tome odavno niko ne vodi računa, jer se sve ovo nije desilo juče. To se najlakše vidi na mapi. Najveća koncentracija zgrada i stanovnika je odavno pomerena ka jugozapadu u odnosu na nekadašnju glavnu urbanu gradsku osu Glavna ulica - Cara Dušana. Plavim linijama sam označio ulice koje opslužuju čitav taj "pomereni" deo grada. Kliknite za veću rezoluciju.
I kako se dakle može doći do čitavog tog ogromnog dela Zemuna? Pa, kad su u pitanju magistale i ovde najvažniji pravac prema ušću i ostatku grada, jedino bulevarima Mihajla Pupina i Nikole Tesle. Zbog takvog pomeranja gusto naseljene površine Zemuna ka jugozapadu, žuto označene ulice danas najvećim delom služe samo da bi se došlo do plavih ulica. Što je onda napravilo haos u Glavnoj ulici, uz bar dve krajnje kritične raskrsnice označene crvenim krugovima. Praktično kompletan saobraćaj za čitavo to ogromno područije MORA da prođe kroz te dve krajnje uske raskrsnice.
A ipak postoji jednostavan način da se ove kritične tačke bitno rasterete. Treba vrlo kratkim potezom povezati Bulevar Mihajla Pupina sa Vrtlarskom i dalje Ugrinovačkom ulicom (crvena crtkana linija). Ovo je maltene oduvek i bilo predviđeno. Čak i trasa metroa prolazi tuda. A on se, iako podzemni, pravi tako što se raskopa kanal sa površine, umesto da se buši ispod zemlje. Dakle, ionako su sve zgrade na tom potezu odavno predviđene za rušenje i ionako tuda treba da prođu i nastavak bulevara Mihajla Pupina i trasa metroa koja se kopa sa površine.
Pa zašto onda to malo parče nisu još davno uradili? Ili, ako nisu ranije, mogli su bar sada, zbog ovih radova u starom jezgru Zemuna, da probiju makar samo trasu, i tu onda naprave provizornu i brzu ulicu običnim naspanjem šljunka i asvaltiranjem, makar privremeno i bez kopanja instalacija i svega što se tada inače radi. Kad je prostor čist, a ovde nema puno zgrada za rušenje, tako improvizovan privremeni prolaz se može uraditi za dve nedelje. A vrlo malo od takvih radova bi bilo nešto što se kasnije mora rušiti, jer ionako moraju da rasčišćavaju i pripremaju ovaj prostor i zbog ulice i zbog metroa. Zemun bi prodisao jer bi ljudi onda išli direktno od širokog i viskoko propusnog Bulevara Mihajla Pupina do (kasnije recimo nešto proširene) Vrtlarske ulice (njeno proširenje je takođe predviđeno), a onda bi dalje imali izbor od čak tri ulice: Ugrinovačkom, Prvomajskom ili Tošinim bunarom. Tako da bi se i kapaciteti ulica uglavnom slagali, tj jedna široka vodi do tri nešto uže. Dakle ovako.
Plan trase metroa sa ucrtanom ulicom iznad njega.
Detalni plan regulacije u delu ove nove vezne ulice, sa dva kružna toka.