Naša država jw poprilično alava na opterećivanjw cene goriva. Prethodnih godina redovno je u CG bilo skuplje. Sad amo i njih pretekli. A najbliže okruženje, Makedonija, Bugarska i BiH nude ozbiljno jeftinije gorivo. A šampion mi je Turska koja je nudila gorivo za sedamdesetak dinara, a dizel za kamione bio je još jeftiniji. I njihovi budžeti to podnose.
Najilustrativniji primer da je državi prioritetnovac, a ne recimo ekologija je cena tng. Ubedljivo najveće opterećenje po litru je kod nas. Da je čistoća izduva cilj, stimulisalo bi se ti gorivo. 2009.sam počeo da vozim na gas i tada je litar tng koštao oko trećine litra benzina. Tih godina masovno su ugrađivani uređaji i u jednom momentu potrošnja benzina uz ekspanziju dizela, postala je minorna. Tada je država krenula da zahvata. Taj trend su popravili ovi posle 2012, zidajući dažbine iatovremeno i na tng i na dizel, pa imamo sada situaciju da je dizel skuplji od benzina, a gas postao neisplativ, ako se uzmu u obzir i periodični atesti i neophodna određena količina benzina. Mislim da smo jedina zemlja u kojoj je tng akcizna roba.
Tako se kod nas radi na očuvanju životne sredine. Trenutno se omasovljuje upotreba metana i verovatno će i tu uskoro ugledati zlatnu koku, pa i to ekološko gorivo učiniti neisplativim, uz skuplji uređaj za cng nego za tng.
Trebalo bi bar gradske prevoznike stimulisati da postojeće dizele zamenjuju onim na cng. I svima bi bilo dobro - dobili bismo jeftiniji prevoz, čistiji vazduh, a država bi oalobodila deo novca kojim bi morala da se bori protiv zagađenja. Neko će reći da prevoz ne učestvuje u velikoj meri u ukupnoj emisiji, ali upravo emituje u najužem centru, pod prozorima hiljada ljudi.
Elektrobusi nisu dobro rešenje jer em su akupi, em malog dometa i dugog punjenja (treba ih više, kao i vozača), em nije rešeno šta sa baterijama po isteku veka, em nam struja dolazi iz uglja, a sad poprilično i mazuta...
Bilo bi dobro kad bi država preispitala politiku cena goriva. Nižom cenom povećala bi se potrošnja, pa bi opet njeni prihodi bili na istom nivou. Zaradili bi više distributeri i prodavci, pa ih država više oporezovala, porasle bi plate u tom sektoru pa bi država i od njih uzela više pdv. I tako u nedogled.
Para se vrti i kao kad se med pretače, svi ližu prste.